abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122165131
Zo.

Anders duurt het weer zo lang :P. En ook newbies mogen een nieuw deel openen hoor ;).
pi_122165171
Ah! Jammer, verdorie, kans gemist ;) Wat is de afspraak bij dit soort reeksen? Kan ik mijn vraag hier even kopieren of is iedereen scherp genoeg om erop te reageren ondanks dat hij in een vorig deel staat?
pi_122165202
Afspraak is degene die 'm sluit, opent een nieuwe. Maar omdat je zo stellig was en ik 'm toevallig op slot zag gaan dacht ik, dat doe ik wel ff.

En wil je een nieuwe speler of een gebruikte? Wat is je budget?
pi_122165283
quote:
14s.gif Op maandag 28 januari 2013 15:41 schreef Luigi het volgende:
Afspraak is degene die 'm sluit, opent een nieuwe. Maar omdat je zo stellig was en ik 'm toevallig op slot zag gaan dacht ik, dat doe ik wel ff.

En wil je een nieuwe speler of een gebruikte? Wat is je budget?
Haha sorry, het was niet de bedoeling stellig over te komen, ik wist gewoon niet of ik iemand voor het hoofd zou stoten bij het openen van een nieuw reeksdeel ;)

Maareh, tja, ik heb redelijke newbie argumenten. Budget zou ik zeggen maximaal 100 euro om en nabij, ik vind een modern/strak uiterlijk wel prettig. Nieuw of gebruikt is beide prima, alhoewel ik eerder neig naar nieuw. Als ik het zo een beetje bekijk is een stofkap (of iets vergelijkbaars) wel handig. Verder heb ik er dus echt 0,0 verstand van en ben net een beetje begonnen met orienteren.

Edit: Die Project Debut tafels lijken me wel mooi, maar die zijn best prijzig en ik heb geen idee hoe goed die zijn.
  Designer maandag 28 januari 2013 @ 15:44:36 #6
266257 crew  DeZwabber
dugga doo dugga dugga doo
pi_122165324
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 15:34 schreef swoopie het volgende:
Pfoe, ik dacht laat ik eens op Fok! een beetje kijken, ik hoopte op makkelijk scoren omtrent advies voor een leuke budgetvriendelijke platenspeler, maar er is hier een berg aan enthousiastelingen en informatie te vinden! Leuk!

Even een stap terug, ik ben Erik, loop hier al een tijdje semi-actief mee op Fok! en had onlangs een bevlieging om eens naar LP's te kijken onder het mom van 'goh, leuk!'. Eigenlijk getriggerd door het uitkomen van deze:
http://www.bol.com/nl/p/blue-lines/1000004013043855/

Ik heb dus nog niets, geen speler en geen vinyl, maar wil er eens voorzichtig mee beginnen.

Welke websites raden jullie aan om eens door te neuzen mbt de keuze voor een draaitafel? Of hebben jullie een duidelijk advies? Ik zou er graag muziek mee willen luisteren in eerste instantie via de PC, later wellicht ook aansluiten op een stereo-installatie. Conversie naar MP3 is geen must, die download ik wel ;)

Edit: Verdorie, nu ben ik nog de hekkensluiter van deel 19 ook? Laat ik als newbie maar niet deel 20 openen, dat is voor de oudgedienden hier ;)
Het ligt er aan wat voor budget je hebt, maar aangezien je begint zal het niet meteen de hoofdprijs zijn denk ik :P

Je kan geweldige platenspelers scoren voor een paar tientjes, maar geen van die spelers zijn nieuw. Vermijd de plastic-fantastic (usb) spelers die je overal ziet. brrrrrr Kijk op marktplaats, of als je in de buurt een rommelmarkt of tweedehands/ kringloop winkel hebt.
🐙
pi_122165419
quote:
10s.gif Op maandag 28 januari 2013 15:44 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Het ligt er aan wat voor budget je hebt, maar aangezien je begint zal het niet meteen de hoofdprijs zijn denk ik :P

Je kan geweldige platenspelers scoren voor een paar tientjes, maar geen van die spelers zijn nieuw. Vermijd de plastic-fantastic (usb) spelers die je overal ziet. brrrrrr Kijk op marktplaats, of als je in de buurt een rommelmarkt of tweedehands/ kringloop winkel hebt.
Die van het merk 'ION' zie je overal, ik had al wel het idee dat die meer gimmick dan kwaliteit zijn (kort door de bocht). Wat me wel handig lijkt is om er eentje met een 'voorversterker' te kopen, zodat je niet zit te hannessen met speciale ingangen op je stereo-set en/of computer.

Edit: En inderdaad, niet de hoofdprijs, maar ik wil best een 'beetje' meer uitgeven als ik een iets mooiere ergens wordt aangeraden of ik er eentje tegenkom.
  Designer maandag 28 januari 2013 @ 15:47:28 #8
266257 crew  DeZwabber
pi_122165452
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 15:43 schreef swoopie het volgende:

[..]

Haha sorry, het was niet de bedoeling stellig over te komen, ik wist gewoon niet of ik iemand voor het hoofd zou stoten bij het openen van een nieuw reeksdeel ;)

Maareh, tja, ik heb redelijke newbie argumenten. Budget zou ik zeggen maximaal 100 euro om en nabij, ik vind een modern/strak uiterlijk wel prettig. Nieuw of gebruikt is beide prima, alhoewel ik eerder neig naar nieuw. Als ik het zo een beetje bekijk is een stofkap (of iets vergelijkbaars) wel handig. Verder heb ik er dus echt 0,0 verstand van en ben net een beetje begonnen met orienteren.

Edit: Die Project Debut tafels lijken me wel mooi, maar die zijn best prijzig en ik heb geen idee hoe goed die zijn.
Project maakt best leuk spul, maar besef wel dat als je geen versterker hebt met een phono-ingang je er ook nog een voorversterkertje tussen moet hangen, dus hou er rekening mee in je budget.
🐙
  Designer maandag 28 januari 2013 @ 15:49:04 #9
266257 crew  DeZwabber
pi_122165529
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 15:46 schreef swoopie het volgende:

[..]

Die van het merk 'ION' zie je overal, ik had al wel het idee dat die meer gimmick dan kwaliteit zijn (kort door de bocht). Wat me wel handig lijkt is om er eentje met een 'voorversterker' te kopen, zodat je niet zit te hannessen met speciale ingangen op je stereo-set en/of computer.

Edit: En inderdaad, niet de hoofdprijs, maar ik wil best een 'beetje' meer uitgeven als ik een iets mooiere ergens wordt aangeraden of ik er eentje tegenkom.
Met voorversterker er in weet ik zo niet, maar je kan ze wel los kopen. Een oude Technics, of Thorens zal je je geen buil aan vallen, en zo zijn er nog een paar merken. Ik heb een paar jaar geleden een oude Thorens gehaald voor 60 euro, klinkt fantastisch.
🐙
pi_122165651
quote:
10s.gif Op maandag 28 januari 2013 15:49 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Met voorversterker er in weet ik zo niet, maar je kan ze wel los kopen. Een oude Technics, of Thorens zal je je geen buil aan vallen, en zo zijn er nog een paar merken. Ik heb een paar jaar geleden een oude Thorens gehaald voor 60 euro, klinkt fantastisch.
Ah ja, ik zie dat ze bij Conrad (bijvoorbeeld) voorversterkers kopen voor een paar tientjes. Is best wat ivm een platenspeler van een paar tientjes, maar zeker geen wereldbedrag. Ik zal eens kijken naar de twee merken die je noemt! Het oog wil ook wat ;) Marktplaats ook eens afstruinen. Ik ben wel benieuwd! Geen idee waarom ik er zo enthousiast over ben momenteel en ook geen idee of het een bevlieging is. We zullen zien! Ik ga gewoon de komende week eens wat info verzamelen.
pi_122165664
Thorens zijn leuk, heb ik ook, maar bedenk wel dat die dingen ondertussen 40 jaar oud zijn en wel wat onderhoud kunnen gebruiken. Nieuwe snaar (10 euro) en nieuw elementje (50 - 100 euro) ben je altijd wel kwijt vrees ik.
pi_122165748
quote:
7s.gif Op maandag 28 januari 2013 15:51 schreef Luigi het volgende:
Thorens zijn leuk, heb ik ook, maar bedenk wel dat die dingen ondertussen 40 jaar oud zijn en wel wat onderhoud kunnen gebruiken. Nieuwe snaar (10 euro) en nieuw elementje (50 - 100 euro) ben je altijd wel kwijt vrees ik.
Hm, ja, onderhoud, dan komt mijn luie aard weer naar boven en daarom neig ik ook misschien wel meer naar nieuwe spelers. Nieuwe snaar, nieuwe naald, daar word ik al bang van ;)

Bedoelen jullie zoiets trouwens:

Ik niet :+
  Designer maandag 28 januari 2013 @ 15:54:13 #13
266257 crew  DeZwabber
pi_122165782
quote:
7s.gif Op maandag 28 januari 2013 15:51 schreef Luigi het volgende:
Je moet ook een beetje zoeken, ik had de mijne met nieuwe snaar en element :P
🐙
  Designer maandag 28 januari 2013 @ 15:54:46 #14
266257 crew  DeZwabber
pi_122165803
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 15:53 schreef swoopie het volgende:

[..]

Hm, ja, onderhoud, dan komt mijn luie aard weer naar boven en daarom neig ik ook misschien wel meer naar nieuwe spelers. Nieuwe snaar, nieuwe naald, daar word ik al bang van ;)

Bedoelen jullie zoiets trouwens:
[ afbeelding ]

Ik niet :+
neuh

🐙
pi_122165863
quote:
10s.gif Op maandag 28 januari 2013 15:54 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Je moet ook een beetje zoeken, ik had de mijne met nieuwe snaar en element :P
Voor 60 euro? Da's echt de mazzel van de eeuw dan. Tegenwoordig gaan Thorens makkelijk voor 100 euro (ook al beginnen ze lager op MP) en dan mag je meestal nog lappen voor de snaar en element ook ;). Die van mij was 75 euro en dat vond ik al een redelijke deal.
  Designer maandag 28 januari 2013 @ 15:57:25 #16
266257 crew  DeZwabber
pi_122165936
quote:
7s.gif Op maandag 28 januari 2013 15:55 schreef Luigi het volgende:

[..]

Voor 60 euro? Da's echt de mazzel van de eeuw dan. Tegenwoordig gaan Thorens makkelijk voor 100 euro (ook al beginnen ze lager op MP) en dan mag je meestal nog lappen voor de snaar en element ook ;). Die van mij was 75 euro en dat vond ik al een redelijke deal.
Ik heb de mazzel van een lokaal tweedehandswinkeltje dat spelletjes, consoles, platenspelers, platen en oude buizenradio's etc verkoopt met enige regelmaat. Voor redelijke prijzen to say the least B-)
🐙
pi_122165959
quote:
10s.gif Op maandag 28 januari 2013 15:54 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

neuh

[ afbeelding ]
Ah ja, dat is een stuk beter. Niet hypermodern, maar toch een leuk uiterlijk. Op MP staan ze aardig wat:
http://link.marktplaats.nl/639114043
Maar eens neuzen dus!
pi_122165966
quote:
10s.gif Op maandag 28 januari 2013 15:57 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Ik heb de mazzel van een lokaal tweedehandswinkeltje dat spelletjes, consoles, platenspelers, platen en oude buizenradio's etc verkoopt met enige regelmaat. Voor redelijke prijzen to say the least B-)
Ok maar de meeste van ons zijn wel veroordeeld tot Marktplaats ;). Alhoewel de lokale kringloop altijd een leuk idee is voor dit soort dingen.
pi_122166011
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 15:57 schreef swoopie het volgende:

[..]

Ah ja, dat is een stuk beter. Niet hypermodern, maar toch een leuk uiterlijk. Op MP staan ze aardig wat:
Maar eens neuzen dus!
Dual kun je ook naar kijken overigens. Alhoewel de meeste puristen geen fan zijn van de automatische afslag, al die elektronica zut die er extra in zit zorgt meestal voor extra geruis en gedoe.
pi_122166070
quote:
7s.gif Op maandag 28 januari 2013 15:58 schreef Luigi het volgende:

[..]

Dual kun je ook naar kijken overigens. Alhoewel de meeste puristen geen fan zijn van de automatische afslag, al die elektronica zut die er extra in zit zorgt meestal voor extra geruis en gedoe.
Ah, kijk, automatische afslag, dat is nieuw voor me, is dat wat wordt verstaan onder een 'automatische' platenspeler? En wat betekent het precies? Dat hij automatisch stopt met draaien als de plaat 'op' is? En dat je dat dus niet zelf in de gaten hoeft te houden?
  Designer maandag 28 januari 2013 @ 16:01:08 #21
266257 crew  DeZwabber
pi_122166131
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 15:57 schreef swoopie het volgende:

[..]

Maar eens neuzen dus!
Maar veel bekende merken hebben ook degelijke spelers gemaakt, zoals Akai, Denon, Dual, Philips. Als je een speler op bijvoorbeeld marktplaats vind post 'em dan hier als je wilt weten of het wat is en zoek op internet even wat over het type over eventuele valkuilen. Oude Bang en Olufsen spelers klinken bijvoorbeeld best geinig, haal je er eentje voor 50 euro, kom je er achter dat er een bizarre naald in zit die niet mee gemaakt wordt en nu 250 euro kost.
🐙
pi_122166176
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 15:59 schreef swoopie het volgende:

[..]

Ah, kijk, automatische afslag, dat is nieuw voor me, is dat wat wordt verstaan onder een 'automatische' platenspeler? En wat betekent het precies? Dat hij automatisch stopt met draaien als de plaat 'op' is? En dat je dat dus niet zelf in de gaten hoeft te houden?
Ja, dan gaat de arm terug naar de beginpositie. Of varianten daar op. Mijn Thorens (166) moet je gewoon zelf op de plaat zetten en zelf weer liften als je klaar bent, pure armoede natuurlijk ;).

Ik vraag me trouwens echt af of zo'n plastic fantastic spelertje met ingebouwde USB aansluiting en dergelijke echt zo'n slechte aanschaf is voor die paar tientjes. Je hebt dan wel gelijk alles en voor dat geld echt compleet gelijk. Mocht het blijven hangen kun je altijd nog op zoek naar een 'betere'.
pi_122166226
Bedankt voor jullie tips zover mannen! Ik heb er al een aantal aanknopingspunten bij zo!
quote:
7s.gif Op maandag 28 januari 2013 16:02 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ja, dan gaat de arm terug naar de beginpositie. Of varianten daar op. Mijn Thorens (166) moet je gewoon zelf op de plaat zetten en zelf weer liften als je klaar bent, pure armoede natuurlijk ;).

Ik vraag me trouwens echt af of zo'n plastic fantastic spelertje met ingebouwde USB aansluiting en dergelijke echt zo'n slechte aanschaf is voor die paar tientjes. Je hebt dan wel gelijk alles en voor dat geld echt compleet gelijk. Mocht het blijven hangen kun je altijd nog op zoek naar een 'betere'.
Dat is natuurlijk ook zo, voor een beginner als ik is een nieuw 'alles in één' apparaatje natuurlijk niet verkeerd. Gewoon plug & play en eens kijken wat ik er van vind.
  Designer maandag 28 januari 2013 @ 16:03:42 #24
266257 crew  DeZwabber
pi_122166236
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 15:59 schreef swoopie het volgende:

[..]

Je hebt platenspelers die volledig handmatig zijn, je moet met de hand de naald in de groef plaatsen, en als de plaat klaar is blijft hij eeuwig ronddraaien in de laatste groef. Met automatische afslag stopt hij als hij detecteert dat de plaat klaar is. Bij een volautomaat druk je op een knopje en beweegt de naald vanzelf naar de plaat toe. Van alle soorten zijn er goede spelers te vinden, maar hoe meer franje hoe meer er kapot gaat. Handmatig of automatische afslag zijn het populairste.
🐙
  Designer maandag 28 januari 2013 @ 16:05:11 #25
266257 crew  DeZwabber
pi_122166320
Alhoewel ik ook een hele tijd een prima volautomatische Philips heb gehad. :Y
🐙
pi_122166412
Mijn Thorens staat nu bij Dr. Thorens voor een grondige opknapbeurt. Veren worden vervangen, er worden RCA connectoren ingebouwd, 220V aansluiting met aparte massa aansluiting, er komt een MDF plaat in tbv de klankkleur, de head-shell connectoren en draden worden vervangen, etc, etc. Daarnaast het standaard afstel en schoonmaakwerk.

Hoe simpel zo'n apparaat ook is, na 40 jaar kan er best een hoop mee aan de hand zijn.
pi_122166629
quote:
14s.gif Op maandag 28 januari 2013 16:06 schreef Luigi het volgende:
Mijn Thorens staat nu bij Dr. Thorens voor een grondige opknapbeurt. Veren worden vervangen,er worden RCA connectoren ingebouwd, 220V aansluiting met aparte massa aansluiting, er komt een MDF plaat in tbv de klankkleur, de head-shell connectoren en draden worden vervangen, etc, etc. Daarnaast het standaard afstel en schoonmaakwerk.

Hoe simpel zo'n apparaat ook is, na 40 jaar kan er best een hoop mee aan de hand zijn.
Woah, dat is ook niet een beetje onderhoud, lijkt wel een complete renovatie.

Maar, je zegt RCA connectoren inbouwen. Wat voor uitgang zit er standaard op dan?
pi_122166699
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 16:11 schreef swoopie het volgende:

[..]

Maar, je zegt RCA connectoren inbouwen. Wat voor uitgang zit er standaard op dan?
Er komen (kwamen) nu gewoon 2 tulp connectoren uit. Waarvan de isolatie bijna vergaan is op sommige plekken en draadbreuken voorkwamen door de scherpe bocht die de bedrading moet maken voordat -ie de kast uit komt. Bedrading wordt ook compleet vervangen op dat vlak.
  Designer maandag 28 januari 2013 @ 16:15:11 #29
266257 crew  DeZwabber
pi_122166845
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 16:11 schreef swoopie het volgende:

[..]

Het zijn meer tweaks dan echt onderhoud, als je een beetje handig bent kan je het ook zelf doen.
Tenzij de kabels vergaan zijn is dat niet nodig, maar het krikt de kwaliteit van een goede speler wel meteen goed verder omhoog. :Y
🐙
pi_122166876
Maar goed dat is misschien allemaal optioneel en voor jou niet aan de orde. Ik ben iemand die graag ergens het maximale uithaalt en het zo mooi en goed mogelijk wil hebben (ben verder zeker geen audiofiel, hoewel je wel steeds meer gaat horen merk ik). Maar ik zeg het om aan te geven hoe hellend het vlak kan zijn. Voor je het weet ben je voorversterkertjes aan het bestellen, bekabeling aan het upgraden... ;).
pi_122166943
quote:
10s.gif Op maandag 28 januari 2013 16:15 schreef Luigi het volgende:
Maar goed dat is misschien allemaal optioneel en voor jou niet aan de orde.
Voorlopig niet in ieder geval ;)
quote:
Ik ben iemand die graag ergens het maximale uithaalt en het zo mooi en goed mogelijk wil hebben (ben verder zeker geen audiofiel, hoewel je wel steeds meer gaat horen merk ik). Maar ik zeg het om aan te geven hoe hellend het vlak kan zijn. Voor je het weet ben je voorversterkertjes aan het bestellen, bekabeling aan het upgraden... ;).
Kan me voorstellen dat als je er echt mee aan de slag gaat dat wel steeds leuker wordt ja.
  maandag 28 januari 2013 @ 16:19:04 #32
14505 OProg
A Life in Music
pi_122167027
quote:
14s.gif Op maandag 28 januari 2013 16:06 schreef Luigi het volgende:
Mijn Thorens staat nu bij Dr. Thorens voor een grondige opknapbeurt. Veren worden vervangen, er worden RCA connectoren ingebouwd, 220V aansluiting met aparte massa aansluiting, er komt een MDF plaat in tbv de klankkleur, de head-shell connectoren en draden worden vervangen, etc, etc. Daarnaast het standaard afstel en schoonmaakwerk.

Gewoon nieuwsgierig, maar wat kost zoiets eigenlijk.

Ik heb nog een oude TD160, alleen de lift is wat gaar. Ga er niks meer mee doen maar vraag me af wat een opknapbeurt zou hebben gekost. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_122167038
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 16:17 schreef swoopie het volgende:

[..]

Voorlopig niet in ieder geval ;)

[..]

Kan me voorstellen dat als je er echt mee aan de slag gaat dat wel steeds leuker wordt ja.
Ik was zaterdag dus bij Dr. Thorens om mijn speler weg te brengen, hij heeft zelf een zwaar gereviseerde Thorens 165 staan (aangesloten op prachtig mooi spul qua versterking en speakers natuurlijk) en ik heb zelden mooier klinkende muziek gehoord. Nou heb ik daar allemaal geen geld voor (en de ruimte... ;) ) maar het is prachtig om te horen wat er allemaal mogelijk is met vinyl. Als je dat eenmaal gaat merken is het vaak al te laat :P.
pi_122167087
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 16:19 schreef OProg het volgende:

[..]

Gewoon nieuwsgierig, maar wat kost zoiets eigenlijk.

Ik heb nog een oude TD160, alleen de lift is wat gaar. Ga er niks meer mee doen maar vraag me af wat een opknapbeurt zou hebben gekost. :)
Aangezien hij een goedwillende amateur is hou ik er niet zo van dat zomaar op het web te knallen. Als je me even PM't kan ik je in contact brengen met hem, hij doet niet moeilijk over vrijblijvende prijsinformatie en reageert vrij vlot op de mail. Kan wel zeggen dat de prijzen mij érg meevielen.
pi_122169839
Eindelijk ook een platenspeler gekocht! Het is de Pro-ject Debut Carbon geworden :s)
Wat een geluid zeg, heerlijk!

Klein vraagje, heeft er iemand ervaring met een systeem waarmee je de platenspeler aan de muur kan monteren, iets als dit, maar dan goedkoper:P

Nu staat de platenspeler namelijk op mijn bureau, en dat is nogal trillings gevoelig, zie ook plaatje :) :
  maandag 28 januari 2013 @ 17:25:21 #36
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_122170424
Koop gewoon een mooi stukje hout en 2 beugels bij de bouwmarkt, dan ben je er ook. Kun je zelf precies kiezen hoe het er uit komt te zien ook. En hoe duur je het maakt.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_122176382
Dan maar geen purist, het gaat bij mijn volautomaat tot nu toe altijd goed met mn dronken kop :P
  Designer maandag 28 januari 2013 @ 19:31:55 #38
266257 crew  DeZwabber
pi_122179636
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 18:58 schreef Altijdgriep het volgende:
Dan maar geen purist, het gaat bij mijn volautomaat tot nu toe altijd goed met mn dronken kop :P
Het betekent niet dat volautomaten meteen slecht zijn, maar met een handmatige kan het altijd beter :P
🐙
pi_122180992
quote:
10s.gif Op maandag 28 januari 2013 19:31 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Het betekent niet dat volautomaten meteen slecht zijn, maar met een handmatige kan het altijd beter :P
Niet automatisch een plaat opzetten :7
  Designer maandag 28 januari 2013 @ 20:55:02 #40
266257 crew  DeZwabber
pi_122185949
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 19:47 schreef Altijdgriep het volgende:

[..]

Niet automatisch een plaat opzetten :7
Ik mis het af en toe nog wel, lekker lui een plaatje opslingeren. Maar fuck dat, daar hebben we FLACjes voor. Met een LP ga ik er lekker voor zitten :Y

Alhoewel een Technics SL10 op m'n verlanglijstje staat.

Zo'n godsgruwelijk mooi apparaat, volautomaat, lineaire tracking, en hij werkt zelfs ondersteboven of verticaal aan de muur :D Met een optische sensor detecteert hij of je een singletje / 10"of Lp er op gooit en laat hij de naald automatisch zakken bij het begin van de plaat :Y

De SL15 had zelfs nummerselectie, maar dat is dan weer een beetje overkill, en de 10 is mooier.

🐙
pi_122186349
Haha, grappig. Alhoewel een plaat opzetten voor mij meestal wel van begin tot eind luisteren betekent en met nummerselectie zou ik daar weer te makkelijk in worden denk ik. Voor ff snel luisteren heb ik idd spul op harde schijf staan ;). Maar mooie staaltjes techniek zijn het wel!
  Designer maandag 28 januari 2013 @ 21:04:15 #42
266257 crew  DeZwabber
pi_122186554
quote:
10s.gif Op maandag 28 januari 2013 21:00 schreef Luigi het volgende:
Haha, grappig. Alhoewel een plaat opzetten voor mij meestal wel van begin tot eind luisteren betekent en met nummerselectie zou ik daar weer te makkelijk in worden denk ik. Voor ff snel luisteren heb ik idd spul op harde schijf staan ;). Maar mooie staaltjes techniek zijn het wel!
Uhuh, gezien hij uitkwam in 1981, niet groter is dan een platenhoes, volledig van aluminium,en in het Museum Of Modern Art in New York staat :Y
🐙
pi_122186736
quote:
10s.gif Op maandag 28 januari 2013 21:04 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Uhuh, gezien hij uitkwam in 1981, niet groter is dan een platenhoes, volledig van aluminium,en in het Museum Of Modern Art in New York staat :Y
Die staat vast niet voor een paar tientjes op Marktplaats dan denk ik ;).
pi_122187377
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 17:17 schreef ttgek het volgende:
Pro-ject Debut Carbon
Nice! Het is dat ik dit nog iets te prijzig vind voor mij als beginner, maar ik vind dat ook een heel strak ding. Als ik het goed begrijp, moet je hier dus een voorversterker bij kopen om hem aan je computer (of aan stereo zonder Phono) aan te sluiten?
  Designer maandag 28 januari 2013 @ 21:20:09 #45
266257 crew  DeZwabber
pi_122187571
quote:
12s.gif Op maandag 28 januari 2013 21:06 schreef Luigi het volgende:

[..]

Die staat vast niet voor een paar tientjes op Marktplaats dan denk ik ;).
Euro of 200 :P

Als je mazzel hebt dan, want je ziet em niet veel meer.

De SL-5 is een minder luxe model, en valt vaak binnen je budget. :P

Alhoewel ik over de kwaliteit van die speler niets weet.

[ Bericht 12% gewijzigd door DeZwabber op 28-01-2013 21:28:04 ]
🐙
  Designer maandag 28 januari 2013 @ 21:24:26 #46
266257 crew  DeZwabber
pi_122187840
quote:
10s.gif Op maandag 28 januari 2013 21:00 schreef Luigi het volgende:
Bij de 10 kan je wel zappen tussen nummers, volgende en vorige. De 15 gooit de nummers onder de voorkeuzeknoppen. Gebeurt beide door met dezelfde sensor die het begin van de plaat zoekt, de groef af te speuren naar stille plekken :Y
🐙
pi_122190107
Wat vinden jullie van de Kenwood P-110 dan? Klinkt als een redelijke platenspeler voor een mooi prijsje: http://kenwood.nl/product(...)en/draaitafels/P-110(S)/
Voor zo'n 80 euro. Inclusief voorversterker.

Het is (helaas?) een volautomatische.

Of deze 'klinkt' ook nog wel ok:
http://www.akai.nl/nl-nl/(...)direct-encoding.aspx
Zo'n 55 euro en heeft naast audio-uitgang ook USB en eveneens een voorversterker, hij is halfautomatisch.

[ Bericht 16% gewijzigd door swoopie op 28-01-2013 22:18:17 ]
  Designer maandag 28 januari 2013 @ 22:28:24 #48
266257 crew  DeZwabber
pi_122191869
Beiden zullen niet echt fantastisch geluid geven. Misschien veiliger dan de tweedehandsmarkt in duiken met kans op een miskoop of onverwacht onderhoud, maar ben er geen fan van. Het is in feite plastic opgeleukt met features zoals usb of een voorversterker. Allemaal van niet zulke goede kwaliteit om de prijs laag te houden en het toch maar op de specslijst te kunnen zetten.

En ik ben zelf geen fan van plateau's en spelers die kleiner zijn dan de platen die je er op legt. Aan wat voor installatie ga je het hangen?
🐙
pi_122193794
quote:
10s.gif Op maandag 28 januari 2013 22:28 schreef DeZwabber het volgende:
Beiden zullen niet echt fantastisch geluid geven. Misschien veiliger dan de tweedehandsmarkt in duiken met kans op een miskoop of onverwacht onderhoud, maar ben er geen fan van. Het is in feite plastic opgeleukt met features zoals usb of een voorversterker. Allemaal van niet zulke goede kwaliteit om de prijs laag te houden en het toch maar op de specslijst te kunnen zetten.

En ik ben zelf geen fan van plateau's en spelers die kleiner zijn dan de platen die je er op legt. Aan wat voor installatie ga je het hangen?
Hm, zit nu een beetje op Marktplaats te neuzen tussen de Duals, Technics en Thorens. Nou ja, de grap is, ik wil hem eigenlijk eerst aan mijn PC hangen, daar ben ik het meest te vinden. Dus dan zal het met voorversterkertje moeten en vervolgens een audio in van mijn geluidskaart. Heb nog niet echt gekeken wat de beste ingang daarvoor is.
pi_122194697
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 21:17 schreef swoopie het volgende:
Nice! Het is dat ik dit nog iets te prijzig vind voor mij als beginner, maar ik vind dat ook een heel strak ding. Als ik het goed begrijp, moet je hier dus een voorversterker bij kopen om hem aan je computer (of aan stereo zonder Phono) aan te sluiten?
Jep, klopt, ik heb hem zelf aan een Cambridge Audio 551p voorversterker hangen. Let er wel op dat wanneer je de platenspeler aan een versterker zonder phono aansluit, het volume heel zacht is en de kwaliteit ook niet echt best :')

Zelf heb ik wel een weekje zonder phono gedaan, en alhoewel het wel prima te beluisteren valt klinkt het wel echt stukken mooier met voorversterker ;)
  Designer maandag 28 januari 2013 @ 23:15:39 #51
266257 crew  DeZwabber
pi_122194848
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 23:13 schreef ttgek het volgende:

[..]

Jep, klopt, ik heb hem zelf aan een Cambridge Audio 551p voorversterker hangen. Let er wel op dat wanneer je de platenspeler aan een versterker zonder phono aansluit, het volume heel zacht is en de kwaliteit ook niet echt best :')

Zelf heb ik wel een weekje zonder phono gedaan, en alhoewel het wel prima te beluisteren valt klinkt het wel echt stukken mooier met voorversterker ;)
Plus dat het even schrikken is als je overschakelt op cd zonder je volume terug te draaien _O-
🐙
pi_122195688
Oja, van het weekend ook nog een soort "greatest hits" album van The Beach Boys gescored voor 1 euro! Volgens mij nog nooit afgespeeld, aangezien er geen krasjes opzitten, en ik de plaat moeilijk op mn platenspeler kreeg :)

Toch knap voor een plaat uit 1979 lijkt mij!
pi_122196387
Echt jongens, ik ben all over the place op Marktplaats. Ik merk aan mezelf dat ik best wel af ga op omschrijving en plaatjes. Er staat er inderdaad genoeg van de eerder genoemde 3 merken op, voor een tientje of 3, 4, 5. Maar of het dan goede zijn? Of staar ik me blind op de kwaliteit terwijl ik er hoogstwaarschijnlijk toch niets van hoor?

Deze ziet er bijv. ook weer interessant uit:
http://link.marktplaats.nl/628321207
  Designer maandag 28 januari 2013 @ 23:50:05 #54
266257 crew  DeZwabber
pi_122196550
Ziet er uit als een leuke speler inderdaad, waarschijnlijk kan je em ter plekke ook wel beluisteren als je em op wilt halen. Als het voor je oren goed klinkt maakt het niet heel veel uit. Direct drive, dus snaar vervangen hoeft sowieso niet dan. Wel nog een voorversterkertje scoren dan, die zijn an sich ook wel te krijgen met usb uitgang als je dat wilt, vraag me alleen niet waar.
🐙
  dinsdag 29 januari 2013 @ 00:08:16 #55
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_122197269
Had nog een cadeau bon voor mijn plaatselijke platenboer liggen (gekregen met kerst van m`n schoonmoeder ^O^ ) en heb daar afgelopen week deze mee aangeschaft:

Riverside - Shrine of New Generation Slaves

Judy Dyble - Talking With Strangers
pi_122199882
Ook maar even melden in dit topic :)

binnen 2 weken ga ik op kamers en dan neem ik dit apparaatje in gebruik :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helaas ontbreekt het vitaalste onderdeel, de platenspeler, nog(de huidige blijft van mijn pa ;) ). Binnenkort dus even MP enzo afstruinen. maar, welke merken kan ik het beste mijden?
Let me occupy your mind
As you do mine
pi_122202829
Als instap model is een oude Dual, Marantz of Technics prima. Die vind je geregeld in prima staat bij de kringloop voor 1 of 2 tientje. Wel even uitproberen met een LP waarvan het niet erg is dat die beschadigd of na laten kijken.

Daarnaast heb ik wel goede ervaring met een nieuwe Gemini platenspeler, klonk prima voor mijn punk plaatjes. Ze worden wel de "poor man Technics" genoemd.

Ik heb een Marantz TT4000 gevonden bij de kringloop, hij komt uit de jaren 70 en draait prima en klinkt geweldig. Ik heb wel een nieuwe voorversterker van Pro-Ject Audio en dat is echt heel erg goed.

Ik wil in de toekomst misschien nog wel een Pro-Ject draaitafel halen, vind de kwaliteit t.o.v. de prijs erg goed.
pi_122202892
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 09:54 schreef NikeyAjax het volgende:

Ik wil in de toekomst misschien nog wel een Pro-Ject draaitafel halen, vind de kwaliteit t.o.v. de prijs erg goed.
Ben vorig jaar overgestapt en geniet er nog bijna dagelijks van :)
Heerlijke speler.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_122202946
Hm, ik heb nu het volgende rijtje van Marktplaats in mijn favorieten staan, gezocht op een straal van 25 km rondom Utrecht en Barneveld (want ik wil hem zien/horen), van 25 tot 150 euro. Er zitten naar mijn gevoel wel een paar goede bij:
http://link.marktplaats.nl/639361666
http://link.marktplaats.nl/628321207
http://link.marktplaats.nl/639349703
http://link.marktplaats.nl/639132129
http://link.marktplaats.nl/614095321

Misschien is dit wel heel erg de 'gemakkelijk weg' kiezen door dit rijtje hier neer te plempen, maar als jullie dit rijtje zien, wat is jullie gevoel dan?
pi_122203203
De Sony zou ik alvast overslaan.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 29 januari 2013 @ 10:17:53 #61
14505 OProg
A Life in Music
pi_122203447
Die Thorens TD160 is een mooie speler met mogeijkheden voor de toekomst eventueel. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_122204639
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 10:08 schreef Ceased2Be het volgende:
De Sony zou ik alvast overslaan.
Mag ik vragen waarom? Is de kwaliteit dermate beroerd dat zelfs voor een complete newbie als ik, één van andere opties beter is, zelfs gezien de lage (vraag)prijs van 25 euro?
pi_122204668
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 10:17 schreef OProg het volgende:
Die Thorens TD160 is een mooie speler met mogeijkheden voor de toekomst eventueel. :)
Thorens hoor ik vaak voorbij komen, voor zover ik er verstand van heb klinkt die ook als een goeie optie, maar komt qua prijs in de buurt van de prijsklasse van die JVC en ik vraag me af of ik als newbie niet moet beginnen met 30 a 40 euro ipv rond de 100 euro.
pi_122204788
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 11:00 schreef swoopie het volgende:

[..]

Mag ik vragen waarom? Is de kwaliteit dermate beroerd dat zelfs voor een complete newbie als ik, één van andere opties beter is, zelfs gezien de lage (vraag)prijs van 25 euro?
Als je echt niet meer geld hebt en je MOET er een hebben dan zou ik hem pakken. Maar (geluids)kwaliteit van de Sony platenspelers die ik gehad heb was niet denderend.

Besteed liever iets meer geld voor iets wat langer meegaat, ben bang dat de Sony te snel gaat irriteren en dan is 25 euro gewoon nog steeds teveel geld.
pi_122209982
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 11:08 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Als je echt niet meer geld hebt en je MOET er een hebben dan zou ik hem pakken. Maar (geluids)kwaliteit van de Sony platenspelers die ik gehad heb was niet denderend.

Besteed liever iets meer geld voor iets wat langer meegaat, ben bang dat de Sony te snel gaat irriteren en dan is 25 euro gewoon nog steeds teveel geld.
Daar zit wat in inderdaad. Het geld heb ik er wel voor over als het nodig is, ik vraag me alleen af of ik voor een potentiele bevlieging niet teveel geld uitgeef als ik rond de 100 euro ga zitten. Maar dat is iets waar ik zelf uit moet komen ;)

Ik heb in ieder geval de aanbieders van de Technics (uit Amersfoort), de Realistic, de Thorens en de JVC gemaild, eens kijken wat voor reactie ze geven. En ik ga eens verder neuzen. De Sony laat ik schieten en ook de andere Technics (zonder foto), geen idee waarom, gevoelsmatig op basis van wat ik zo even snel op Internet las. Die Realistic twijfel ik nog over, ook gemengde berichten over.
pi_122210347
Ik zou gewoon lekker je gevoel volgen, doe ik ook altijd op MP. PLus een beetje geduld, uiteindelijk heb ik mijn Thorens bij ons in het dorp weten te vinden, was letterlijk drie straten verderop.
pi_122210413
En loop eens een kringloopwinkel in ofzo.
Ik weet dat de LP-zaak bij mij in de stad ook 2e hands platenspelers verkoopt, dat zou ook nog een optie zijn.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 14:57:34 #68
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_122213150
Nieuwste aanwinst O+

Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
pi_122213984
Je kan beter voor een iets duurdere speler gaan, mocht je het toch niets vinden zijn de populaire modellen ook weer makkelijk te verkopen en heeft het je niets tot weinig gekost, als je het wel wat vindt heb je meteen wat knaps.

Die speler van ¤25 is imho sowieso weggegooid geld.
pi_122217971
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 15:16 schreef Altijdgriep het volgende:
Je kan beter voor een iets duurdere speler gaan, mocht je het toch niets vinden zijn de populaire modellen ook weer makkelijk te verkopen en heeft het je niets tot weinig gekost, als je het wel wat vindt heb je meteen wat knaps.

Die speler van ¤25 is imho sowieso weggegooid geld.
Daar zit wellicht ook weer wat in, dan maar wat meer geld, maar als je hem kunt verkopen met weinig verlies, maakt het nog niets uit en heb je in de tussentijd wel genoten van iets goeds. Als ik het op die manier bekijken zitten de Realistic, de Thorens en de JVC nog in de race.
pi_122269147

Vandaag aangeschaft.

[ Bericht 76% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2013 23:12:53 ]
pi_122276868
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2013 20:06 schreef Amoeba het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vandaag aangeschaft.
Het gaat niet zo goed met je plaatjes...
pi_122277031
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2013 20:06 schreef Amoeba het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vandaag aangeschaft.
Heb je nog naar die teksten gekeken? :@
pi_122280459
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 22:14 schreef swoopie het volgende:

[..]

Het gaat niet zo goed met je plaatjes...
Zo beter?

quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 22:17 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Heb je nog naar die teksten gekeken? :@
PM me die post even. Ik kijk er even naar in het weekend. Iets met vertyft druk enzo.
pi_122280572
quote:
2s.gif Op woensdag 30 januari 2013 23:14 schreef Amoeba het volgende:
PM me die post even. Ik kijk er even naar in het weekend. Iets met vertyft druk enzo.
Ok
pi_122280709
quote:
14s.gif Op woensdag 30 januari 2013 23:15 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Ok
Als je maar weet dat The Smiths.
pi_122280751
quote:
14s.gif Op woensdag 30 januari 2013 23:18 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Als je maar weet dat The Smiths.
Wat is daarmee?
pi_122280777
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 23:19 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Wat is daarmee?
Dit. 14.gif
pi_122280850
quote:
2s.gif Op woensdag 30 januari 2013 23:19 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Dit. [ afbeelding ]
Ja, dat weet ik. Wat nu? :P
pi_122280918
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 23:20 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik. Wat nu? :P
Ga The Smiths luisteren?
pi_122280984
quote:
2s.gif Op woensdag 30 januari 2013 23:22 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ga The Smiths luisteren?
Andere keer misschien. Bijna bedtijd nu. ;)
pi_122281256
quote:
2s.gif Op woensdag 30 januari 2013 23:14 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Zo beter?

[..]
Yes ;)
pi_122291590
quote:
2s.gif Op woensdag 30 januari 2013 23:22 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ga The Smiths luisteren?
The Queen is Dead is toch wel mijn favo Smiths album :)
pi_122293876
Pfoe, ik vind het wel leuk, maar wat een oerwoud aan keuzes zeg. Thorens, Dual, JVC, Realistic Lab, direct-drive, halfauto, volauto, elementen, naalden, armen :)

Die JVC AL-40 vind ik qua uiterlijk nog steeds heel mooi. Verder een aantal Duals aan het bekijken, paar mensen gemaild over een Thorens TD-115, TD-160 en TD-166 MKII. De Duals ga ik hier maar niet noemen, daar heb ik er teveel van bij m'n favorieten staan (allemaal op Marktplaats).

Hoe gaat dat bij jullie? Ook zoveel vergelijken dat je er gek van wordt? :)
pi_122294723
Ja :').

En dan heb je dat gehad en probeer dan maar eens luidsprekers te gaan kiezen... :').
pi_122294908
quote:
10s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:28 schreef Luigi het volgende:

En dan heb je dat gehad en probeer dan maar eens luidsprekers te gaan kiezen... :').
Platenspeler was ik vrij snel over uit eigenlijk, de speakers ben ik een middag voor gaan zitten in de audiozaak hier in de stad om eens op m'n gemak te luisteren
pi_122296708
quote:
10s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:28 schreef Luigi het volgende:

Hmja, luidsprekers vergelijken, daar blijf ik nog even weg van. Wil hem eerst aan de line-in van m'n computer hangen. Later als hij naar beneden verhuist hebben we daar wellicht een nieuwe set staan. Nu nog een relatief eenvoudig Sony 5.1 setje. Aan mijn PC overigens een Cambridge Soundworks 5.1 set, oud, maar doet het nog steeds leuk. Alhoewel het geen top-kwaliteit zal zijn.
pi_122297151
Nou, de voorversterker lijkt wat eenvoudiger:
http://www.bax-shop.nl/ri(...)product-details.html

Of natuurlijk zo'n dingetje:
http://www.vego.nl/audio-video/kn-ttusb100/kn-ttusb100.htm
pi_122297597
Ok, nu een wat gerichter vraag, ik heb nette reacties teruggekregen op een TD-115 en een TD-166. Welke zou jullie voorkeur hebben?

Vraag me niet waarom, maar op de een of andere manier heeft het merk 'Thorens' zich in mijn hoofd genesteld ;)
pi_122299993
Meningen over de 115: http://forum.audiofreaks.(...)p28qec4&topic=6250.0

De 166 heb ik zelf ook en dat is kwalitatief gezien denk ik wel de betere keuze.
pi_122321392
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 11:41 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

The Queen is Dead is toch wel mijn favo Smiths album :)
Ik prefereer Hatful of Hollow.
pi_122347892
Hm, wellicht ben ik morgen eigenaar van een Project Debut III met een NAD Digital Phono/USB Preamp PP3. Ze zijn beide gereserveerd, ik ga morgen een kijkje nemen. Ik ben benieuwd!
  Designer vrijdag 1 februari 2013 @ 17:00:27 #93
266257 crew  DeZwabber
pi_122347925
Dat is meteen een heel ander beestje :D
🐙
pi_122347945
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 17:00 schreef DeZwabber het volgende:
Dat is meteen een heel ander beestje :D
In welk opzicht? :) Positief of negatief?
  Designer vrijdag 1 februari 2013 @ 17:07:07 #95
266257 crew  DeZwabber
pi_122348179
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 17:00 schreef swoopie het volgende:

[..]

In welk opzicht? :) Positief of negatief?
Zeker niet negatief, maar een bijna nieuwe Pro-ject is heel wat anders dan een 30 jaar oude Thorens :D
🐙
pi_122348442
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 17:07 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Zeker niet negatief, maar een bijna nieuwe Pro-ject is heel wat anders dan een 30 jaar oude Thorens :D
Nou ja, weet je wat het is, ik wist gewoon totaal niet wat ik wilde. Ik had al wel gelijk gezien dat ik Pro-ject net ff wat strakker en mooier vind dan de strakkere oudere platenspelers, maar ik vond ze veel te duur. Nou is deze tweedehands ook niet al te goedkoop en heb ik er ook niet een al te goedkope versterker bij, maar goed. Laten we hopen dat ik een goede investering ga doen!
  Designer vrijdag 1 februari 2013 @ 17:23:02 #97
266257 crew  DeZwabber
pi_122348779
Als je dit durft te investeren in je platenspeler neem ik ook aan dat je niet twee crappy logitech boxjes en een mp3speler als installatie hebt. Als je een beetje goed geluid in huis hebt ga je het zeker wel leuk vinden, de tijd nemen voor een plaat, met de hand de naald in de groef plaatsen, en genieten O+
🐙
pi_122349764
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 17:23 schreef DeZwabber het volgende:
Als je dit durft te investeren in je platenspeler neem ik ook aan dat je niet twee crappy logitech boxjes en een mp3speler als installatie hebt. Als je een beetje goed geluid in huis hebt ga je het zeker wel leuk vinden, de tijd nemen voor een plaat, met de hand de naald in de groef plaatsen, en genieten O+
Op dit moment heb ik wel alleen 'computerboxjes', maar wel een soort van goede set, vind ikzelf. Maar wellicht is dit een opstapje naar mooie nieuwe luidsprekers. Stap voor stap, missschien in de verkeerde volgorde, maar ach. Impulsief he... uiteindelijk wel...
pi_122355330
Haha, ja, welkom op het upgrade feestje dat 'hifi audio' heet :'). Prima keuze hoor trouwens, die Project. Heb ik ook naar gekeken maar ik vond het ff te kostbaar in 1x. Ondertussen kost mijn Thorens meer dan een nieuwe Project maar okay :').

Gisteren zijn mijn Dynavox voor- en eindversterker binnengekomen. Ter vervanging van mijn jaren '80 Technics. Niet dat daar wat mis mee was op zich maar ik was benieuwd naar de TPR-2 van Dynavox die een buisje gebruikt ipv transistors (eigenlijk een mix maar ok). En om het feest compleet te maken de ET100 van Dynavox als eindversterker erbij genomen. Ok, het is in principe Chinese meuk maar wel goede Chinese meuk ;). Aardig wat goede reviews over te vinden. Als je een ander, beter buisje in de TPR-2 stopt kom je er een heel eind mee. Gelijk wat nieuwe (Klotz) bekabeling in gebruik genomen en ik kan ff vooruit (nouja... die koptelefoonversterker van Dynavox past er natuurlijk wel érg geinig bij... :P ).

Anyhow, spul staat nu en ik ben er erg blij mee. De Technics klonk nogal rommelig, de Dynavoxen zijn retestrak. Kraakhelder en amper ruis (een buizenpre ruist natuurlijk altijd iets meer) te horen maar dat is bij de volumeknop vol tot aan de aanslag ;). Plus dat de voorversterker MM/MC omschakelbaar is dus dat is handig voor de toekomst wellicht. Jammer dat ik de MM/MC ingang even niet goed kan uitproberen want de leentafel van Dr. Thorens kraakt en bromt behoorlijk. Hij had het al vastgesteld toen ik bij 'm was, heeft het geprobeerd direct te verhelpen en dat leek ff gelukt maar helaas is het weer mis. Moet ff wachten op m'n eigen tafeltje dus... Maar wat ik via de line ingang hoor via de PC is al erg veelbelovend!
  Moderator vrijdag 1 februari 2013 @ 21:21:24 #100
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_122358184
Vinyl verhuizen is wel weer iets zwaarder dan vinyl :P

Ik hoop zo dat alles heel blijft!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')