abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Designer maandag 28 januari 2013 @ 23:15:39 #51
266257 crew  DeZwabber
dugga doo dugga dugga doo
pi_122194848
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 23:13 schreef ttgek het volgende:

[..]

Jep, klopt, ik heb hem zelf aan een Cambridge Audio 551p voorversterker hangen. Let er wel op dat wanneer je de platenspeler aan een versterker zonder phono aansluit, het volume heel zacht is en de kwaliteit ook niet echt best :')

Zelf heb ik wel een weekje zonder phono gedaan, en alhoewel het wel prima te beluisteren valt klinkt het wel echt stukken mooier met voorversterker ;)
Plus dat het even schrikken is als je overschakelt op cd zonder je volume terug te draaien _O-
🐙
pi_122195688
Oja, van het weekend ook nog een soort "greatest hits" album van The Beach Boys gescored voor 1 euro! Volgens mij nog nooit afgespeeld, aangezien er geen krasjes opzitten, en ik de plaat moeilijk op mn platenspeler kreeg :)

Toch knap voor een plaat uit 1979 lijkt mij!
pi_122196387
Echt jongens, ik ben all over the place op Marktplaats. Ik merk aan mezelf dat ik best wel af ga op omschrijving en plaatjes. Er staat er inderdaad genoeg van de eerder genoemde 3 merken op, voor een tientje of 3, 4, 5. Maar of het dan goede zijn? Of staar ik me blind op de kwaliteit terwijl ik er hoogstwaarschijnlijk toch niets van hoor?

Deze ziet er bijv. ook weer interessant uit:
http://link.marktplaats.nl/628321207
  Designer maandag 28 januari 2013 @ 23:50:05 #54
266257 crew  DeZwabber
dugga doo dugga dugga doo
pi_122196550
Ziet er uit als een leuke speler inderdaad, waarschijnlijk kan je em ter plekke ook wel beluisteren als je em op wilt halen. Als het voor je oren goed klinkt maakt het niet heel veel uit. Direct drive, dus snaar vervangen hoeft sowieso niet dan. Wel nog een voorversterkertje scoren dan, die zijn an sich ook wel te krijgen met usb uitgang als je dat wilt, vraag me alleen niet waar.
🐙
  dinsdag 29 januari 2013 @ 00:08:16 #55
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_122197269
Had nog een cadeau bon voor mijn plaatselijke platenboer liggen (gekregen met kerst van m`n schoonmoeder ^O^ ) en heb daar afgelopen week deze mee aangeschaft:

Riverside - Shrine of New Generation Slaves

Judy Dyble - Talking With Strangers
pi_122199882
Ook maar even melden in dit topic :)

binnen 2 weken ga ik op kamers en dan neem ik dit apparaatje in gebruik :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helaas ontbreekt het vitaalste onderdeel, de platenspeler, nog(de huidige blijft van mijn pa ;) ). Binnenkort dus even MP enzo afstruinen. maar, welke merken kan ik het beste mijden?
Let me occupy your mind
As you do mine
pi_122202829
Als instap model is een oude Dual, Marantz of Technics prima. Die vind je geregeld in prima staat bij de kringloop voor 1 of 2 tientje. Wel even uitproberen met een LP waarvan het niet erg is dat die beschadigd of na laten kijken.

Daarnaast heb ik wel goede ervaring met een nieuwe Gemini platenspeler, klonk prima voor mijn punk plaatjes. Ze worden wel de "poor man Technics" genoemd.

Ik heb een Marantz TT4000 gevonden bij de kringloop, hij komt uit de jaren 70 en draait prima en klinkt geweldig. Ik heb wel een nieuwe voorversterker van Pro-Ject Audio en dat is echt heel erg goed.

Ik wil in de toekomst misschien nog wel een Pro-Ject draaitafel halen, vind de kwaliteit t.o.v. de prijs erg goed.
pi_122202892
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 09:54 schreef NikeyAjax het volgende:

Ik wil in de toekomst misschien nog wel een Pro-Ject draaitafel halen, vind de kwaliteit t.o.v. de prijs erg goed.
Ben vorig jaar overgestapt en geniet er nog bijna dagelijks van :)
Heerlijke speler.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_122202946
Hm, ik heb nu het volgende rijtje van Marktplaats in mijn favorieten staan, gezocht op een straal van 25 km rondom Utrecht en Barneveld (want ik wil hem zien/horen), van 25 tot 150 euro. Er zitten naar mijn gevoel wel een paar goede bij:
http://link.marktplaats.nl/639361666
http://link.marktplaats.nl/628321207
http://link.marktplaats.nl/639349703
http://link.marktplaats.nl/639114043
http://link.marktplaats.nl/639132129
http://link.marktplaats.nl/614095321

Misschien is dit wel heel erg de 'gemakkelijk weg' kiezen door dit rijtje hier neer te plempen, maar als jullie dit rijtje zien, wat is jullie gevoel dan?
pi_122203203
De Sony zou ik alvast overslaan.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 29 januari 2013 @ 10:17:53 #61
14505 OProg
A Life in Music
pi_122203447
Die Thorens TD160 is een mooie speler met mogeijkheden voor de toekomst eventueel. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_122204639
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 10:08 schreef Ceased2Be het volgende:
De Sony zou ik alvast overslaan.
Mag ik vragen waarom? Is de kwaliteit dermate beroerd dat zelfs voor een complete newbie als ik, één van andere opties beter is, zelfs gezien de lage (vraag)prijs van 25 euro?
pi_122204668
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 10:17 schreef OProg het volgende:
Die Thorens TD160 is een mooie speler met mogeijkheden voor de toekomst eventueel. :)
Thorens hoor ik vaak voorbij komen, voor zover ik er verstand van heb klinkt die ook als een goeie optie, maar komt qua prijs in de buurt van de prijsklasse van die JVC en ik vraag me af of ik als newbie niet moet beginnen met 30 a 40 euro ipv rond de 100 euro.
pi_122204788
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 11:00 schreef swoopie het volgende:

[..]

Mag ik vragen waarom? Is de kwaliteit dermate beroerd dat zelfs voor een complete newbie als ik, één van andere opties beter is, zelfs gezien de lage (vraag)prijs van 25 euro?
Als je echt niet meer geld hebt en je MOET er een hebben dan zou ik hem pakken. Maar (geluids)kwaliteit van de Sony platenspelers die ik gehad heb was niet denderend.

Besteed liever iets meer geld voor iets wat langer meegaat, ben bang dat de Sony te snel gaat irriteren en dan is 25 euro gewoon nog steeds teveel geld.
pi_122209982
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 11:08 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Als je echt niet meer geld hebt en je MOET er een hebben dan zou ik hem pakken. Maar (geluids)kwaliteit van de Sony platenspelers die ik gehad heb was niet denderend.

Besteed liever iets meer geld voor iets wat langer meegaat, ben bang dat de Sony te snel gaat irriteren en dan is 25 euro gewoon nog steeds teveel geld.
Daar zit wat in inderdaad. Het geld heb ik er wel voor over als het nodig is, ik vraag me alleen af of ik voor een potentiele bevlieging niet teveel geld uitgeef als ik rond de 100 euro ga zitten. Maar dat is iets waar ik zelf uit moet komen ;)

Ik heb in ieder geval de aanbieders van de Technics (uit Amersfoort), de Realistic, de Thorens en de JVC gemaild, eens kijken wat voor reactie ze geven. En ik ga eens verder neuzen. De Sony laat ik schieten en ook de andere Technics (zonder foto), geen idee waarom, gevoelsmatig op basis van wat ik zo even snel op Internet las. Die Realistic twijfel ik nog over, ook gemengde berichten over.
pi_122210347
Ik zou gewoon lekker je gevoel volgen, doe ik ook altijd op MP. PLus een beetje geduld, uiteindelijk heb ik mijn Thorens bij ons in het dorp weten te vinden, was letterlijk drie straten verderop.
pi_122210413
En loop eens een kringloopwinkel in ofzo.
Ik weet dat de LP-zaak bij mij in de stad ook 2e hands platenspelers verkoopt, dat zou ook nog een optie zijn.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 14:57:34 #68
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_122213150
Nieuwste aanwinst O+

Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
pi_122213984
Je kan beter voor een iets duurdere speler gaan, mocht je het toch niets vinden zijn de populaire modellen ook weer makkelijk te verkopen en heeft het je niets tot weinig gekost, als je het wel wat vindt heb je meteen wat knaps.

Die speler van ¤25 is imho sowieso weggegooid geld.
pi_122217971
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 15:16 schreef Altijdgriep het volgende:
Je kan beter voor een iets duurdere speler gaan, mocht je het toch niets vinden zijn de populaire modellen ook weer makkelijk te verkopen en heeft het je niets tot weinig gekost, als je het wel wat vindt heb je meteen wat knaps.

Die speler van ¤25 is imho sowieso weggegooid geld.
Daar zit wellicht ook weer wat in, dan maar wat meer geld, maar als je hem kunt verkopen met weinig verlies, maakt het nog niets uit en heb je in de tussentijd wel genoten van iets goeds. Als ik het op die manier bekijken zitten de Realistic, de Thorens en de JVC nog in de race.
pi_122269147

Vandaag aangeschaft.

[ Bericht 76% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2013 23:12:53 ]
pi_122276868
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2013 20:06 schreef Amoeba het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vandaag aangeschaft.
Het gaat niet zo goed met je plaatjes...
pi_122277031
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2013 20:06 schreef Amoeba het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vandaag aangeschaft.
Heb je nog naar die teksten gekeken? :@
pi_122280459
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 22:14 schreef swoopie het volgende:

[..]

Het gaat niet zo goed met je plaatjes...
Zo beter?

quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 22:17 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Heb je nog naar die teksten gekeken? :@
PM me die post even. Ik kijk er even naar in het weekend. Iets met vertyft druk enzo.
pi_122280572
quote:
2s.gif Op woensdag 30 januari 2013 23:14 schreef Amoeba het volgende:
PM me die post even. Ik kijk er even naar in het weekend. Iets met vertyft druk enzo.
Ok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')