Opensnijden en zo eten?quote:Op zondag 27 januari 2013 22:57 schreef Fratz het volgende:
Meneer Fratz heeft dit weekend een paar granaatappels meegenomen. Ik weet eigenlijk niet wat ik er mee moet![]()
Piet heb jij een tip?
Stukje of een hele zalm?quote:Op maandag 28 januari 2013 11:00 schreef Etcetera het volgende:
Fuuu, tijdje terug mooi recept gezien over zalm, kan ik het niet weervinden.
Piet, hoe lang moet zalm in de oven? Ik wil het maken in een pakketje van aluminiumfolie: schijfjes citroen onderop, zalm, boter bovenop, peper/zout, dichtvouwen en in oven. Zou 20 minuten op 200 graden voldoende zijn? Dat is wat ik her en der op internet kan vinden.
Goede vraag, ik heb nog wat gemarineerde spare ribs in de vriezer liggen. Geen idee of dat allemaal goed blijft. Dus daar ben ik wel benieuwd naar. Dat is voornamelijk gemarineerd met kruiden en bbq saus.quote:Op maandag 28 januari 2013 16:19 schreef TN-FR het volgende:
Ik had vorige maand iets teveel kippendijen gemarineerd in een mengsel van karnemelk en specerijen dus ik moest wat invriezen. Echter weet ik nu dus niet zeker of dat wel goed is gegaan, nu ik ze weer wil ontdooien. Kan dat als ze gemarineerd zijn geweest in karnemelk? Ze zijn nog niet helemaal ontdooid dus ik kan nog niet echt goed ruiken of er erge luchtjes aan zitten.
Die lijken mij nog wel goed in te vriezen. Ik heb namelijk vaak van die voorgemarineerde spareribs in het vriesvak zien liggen.quote:Op maandag 28 januari 2013 16:53 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Goede vraag, ik heb nog wat gemarineerde spare ribs in de vriezer liggen. Geen idee of dat allemaal goed blijft. Dus daar ben ik wel benieuwd naar. Dat is voornamelijk gemarineerd met kruiden en bbq saus.
Karnemelkmarinade moet geen issue zijn.quote:Op maandag 28 januari 2013 16:19 schreef TN-FR het volgende:
Ik had vorige maand iets teveel kippendijen gemarineerd in een mengsel van karnemelk en specerijen dus ik moest wat invriezen. Echter weet ik nu dus niet zeker of dat wel goed is gegaan, nu ik ze weer wil ontdooien. Kan dat als ze gemarineerd zijn geweest in karnemelk? Ze zijn nog niet helemaal ontdooid dus ik kan nog niet echt goed ruiken of er erge luchtjes aan zitten.
Als je er last van krijgt ligt dat niet aan de karnemelk, maar aan gebrekkige hygienequote:Op maandag 28 januari 2013 19:53 schreef TN-FR het volgende:
Dank je wel. het rook en smaakte ook niet anders, maar dat zullen we in de loop van de avond/morgen anders wel merken.
Convectieoven op 220, een oven met fan op 200quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:53 schreef BananaPancake het volgende:
Piet,
In het vorige topic ging het over aardappelgratin. Vanavond wil ik die maken. Op welke temperatuur moet ik de oven zetten?
Aubergines boerenstijlquote:Op zondag 3 februari 2013 12:02 schreef bitterend het volgende:
![]()
Aubergine was in de aanbieding..maar wat maak ik daarmee? ik dacht aan moussaka...Heeft iemand een lekkere recept voor mij?
Geen Moussaka, maar wel lekker, sla een eitje los met chilipoeder, zout en peper, snij de aubergine aan plakken en haal door het ei en dan door bloem, bakken in neutrale olie.quote:Op zondag 3 februari 2013 12:02 schreef bitterend het volgende:
![]()
Aubergine was in de aanbieding..maar wat maak ik daarmee? ik dacht aan moussaka...Heeft iemand een lekkere recept voor mij?
Er zit maar 1 ding op. Haal een emmer zeewater en kook ze daarin.quote:Op maandag 4 februari 2013 11:33 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb een niet zo heel concrete vraag over mosselen. Als je ze nét gaar wil hebben dan zit er wel eens eentje tussen die nog niet open is gegaan. Dat eet niet zo comfortabel, maar die mossel is dan meestal wel lekker zilt, net als een oester.
Nu was ik vrijdag mosselen aan het koken, gewoon vrij standaard, maar had ik er eerst even een paar op de grillpan gelegd. Die koken dan dus in hun eigen schelpje in hun eigen vocht. En dan heb je dus wel zo'n lekker hapje zee.
Maar het is wel veel gedoe voor 2 kilo lijkt me. Dus mijn vraag is of er nog andere manieren zijn om dat zilte te behouden maar dan voor een hele pan. En anderzijds of je een paar grote zou kunnen kopen en die dan kan injecteren met een geconcentreerde bouillon of zo? Kortom, heb je nog ideeen daarover?
Dat wordt veel te zoutquote:Op maandag 4 februari 2013 12:10 schreef Equites het volgende:
[..]
Er zit maar 1 ding op. Haal een emmer zeewater en kook ze daarin.
Wat ik doe, is, ik neem een grote pan en doe daar wat olie in. Daar gaat een peen in, stuk prei, tomaat, een gekwarte ui. Laag vuur opzetten met deksel op de pan. 10-15 minuten laten staan, de groente carameliseren en geven aroma's af. Droge witte wijn erbij, aan de kook brengen met wat groene kruiden en een geplette knoflook teen of 3.quote:Op maandag 4 februari 2013 11:33 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb een niet zo heel concrete vraag over mosselen. Als je ze nét gaar wil hebben dan zit er wel eens eentje tussen die nog niet open is gegaan. Dat eet niet zo comfortabel, maar die mossel is dan meestal wel lekker zilt, net als een oester.
Nu was ik vrijdag mosselen aan het koken, gewoon vrij standaard, maar had ik er eerst even een paar op de grillpan gelegd. Die koken dan dus in hun eigen schelpje in hun eigen vocht. En dan heb je dus wel zo'n lekker hapje zee.
Maar het is wel veel gedoe voor 2 kilo lijkt me. Dus mijn vraag is of er nog andere manieren zijn om dat zilte te behouden maar dan voor een hele pan. En anderzijds of je een paar grote zou kunnen kopen en die dan kan injecteren met een geconcentreerde bouillon of zo? Kortom, heb je nog ideeen daarover?
Ik weet hoe ik mosselen moet koken, het is ook gewoon lekker, alleen heb je op die manier enerzijds het zilte mosselvocht, best lekker met een stukje brood, en anderzijds de mossel. Maar juist die mossel in zijn eigen zilte vocht is zo lekker. Ik zou zeggen, leg er ook eens eentje in de grillpan tot die open gaat.quote:Wat ik doe, is, ik neem een grote pan en doe daar wat olie in. Daar gaat een peen in, stuk prei, tomaat, een gekwarte ui. Laag vuur opzetten met deksel op de pan. 10-15 minuten laten staan, de groente carameliseren en geven aroma's af. Droge witte wijn erbij, aan de kook brengen met wat groene kruiden en een geplette knoflook teen of 3.
Als dit goed kookt de mosselen erbij en vuur hoog. Af en toe schudden tot ze open gaan.Mossels die niet open zijn gegaan, worden niet gegeten.
Ik stel van elke mossel vooraf vast dat die nog leeft, dus als er dan eentje niet opengaat dan is het gewoon omdat die een sterke sluitspier heeft of wat meer tijd nodig had. Ik probeer ze maar nét gaar te krijgen, dus ik probeer ook de grootste als eerste in de pan te doen. Maar de een heeft ook een dikkere schaal dan de ander etc. Dus als ik de rest tot rubber kook gaat die alsnog open lijkt me.quote:Op maandag 4 februari 2013 12:23 schreef MaximusTG het volgende:
Ja, ik ben niet zo'n fan van die schelpdieren, maar ik dacht altijd dat als ze niet opengingen dat ze dan dus al dood zijn en je ze niet moet eten?
Ik leg ze wel eens op de BBQ, gewoon voor de leuk. moet je wel met mensen doen die van half gaar houden.quote:Op maandag 4 februari 2013 11:33 schreef Weltschmerz het volgende:
In de koeling? Even ruiken en proevenquote:Op maandag 4 februari 2013 13:07 schreef roos85 het volgende:
Ik heb hier een flesje kookroom een week openstaan, is deze nog te gebruiken?
Op de verpakking staat na openen beperkt houdbaar..
Heeft al die tijd in de koelkast gestaan, wat zou ik nog meer als alternatief voor slagroom in een kerriesaus kunnen gebruiken? Koffieroom?quote:Op maandag 4 februari 2013 14:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In de koeling? Even ruiken en proeven
Koken en kluiven met wat citroen, niet te moeilijk mee doen.quote:Op maandag 4 februari 2013 14:31 schreef Isegrim het volgende:
Piet, ik heb zaterdag 35 Amerikaanse rivierkreeften (exootjes gevangen in de Nederlandse polder) op wrede wijze vermoord.Wat zou jij ermee doen? Ze liggen nu in vrede te rusten in de vriezer.
Hij wil zilt water proeven zegt ie net.quote:Op maandag 4 februari 2013 12:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat ik doe, is, ik neem een grote pan en doe daar wat olie in. Daar gaat een peen in, stuk prei, tomaat, een gekwarte ui. Laag vuur opzetten met deksel op de pan. 10-15 minuten laten staan, de groente carameliseren en geven aroma's af. Droge witte wijn erbij, aan de kook brengen met wat groene kruiden en een geplette knoflook teen of 3.
Als dit goed kookt de mosselen erbij en vuur hoog. Af en toe schudden tot ze open gaan.
Mossels die niet open zijn gegaan, worden niet gegeten.
Waarom een alternatief en geen echte room gebruiken?quote:Op maandag 4 februari 2013 14:32 schreef roos85 het volgende:
[..]
Heeft al die tijd in de koelkast gestaan, wat zou ik nog meer als alternatief voor slagroom in een kerriesaus kunnen gebruiken? Koffieroom?
Juist, koop gewoon de houdbare slagroom van de aldi, perfect spulquote:Op maandag 4 februari 2013 14:32 schreef roos85 het volgende:
Of toch ongeklopte slagroom en dat de rest invriezen?
Net te laat met edit. gewone room kan natuurlijk ookquote:Op maandag 4 februari 2013 14:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom een alternatief en geen echte room gebruiken?
Zie editquote:Op maandag 4 februari 2013 14:33 schreef roos85 het volgende:
[..]
Net te laat met edit. gewone room kan natuurlijk ook![]()
Iets met gezonder, maar die maar die paar eetlepels maakt eigenlijk niet uit.
Okee!quote:Op maandag 4 februari 2013 14:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Koken en kluiven met wat citroen, niet te moeilijk mee doen.
Of schoonmaken en met wat zure mayonaise eten.
Amerikaanse rivierkreeften, exoten dus, overlastgevers. Maar een officiële visser heeft ze gevangen:quote:Op maandag 4 februari 2013 14:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Isegrim, zelf gevangen? Let op, mij kan het niet schelen, maar rivierkreeftjes vangen is formeel stropen, dat is geen overtreding maar een misdrijf. Als je er mee gepakt wordt kan dit als je pech hebt een flinke duw betekenen en een strafblad.
Ik ben daar mee bezig geweest dat uit te zoeken en gezien mijn werk heb ik er van af gezien. Wil niet om zoiets stoms in de problemen komen
Er zijn in Nederland geen Europese rivierkreeften meer. Neemt niet weg dat het vangen van deze schadelijke exoten formeel nog steeds stropen is.quote:Op maandag 4 februari 2013 14:45 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Amerikaanse rivierkreeften, exoten dus, overlastgevers. Maar een officiële visser heeft ze gevangen:
http://www.rotterdamseoog(...)n-op-het-noordplein/
Wat onzinnig, het sterft ervan. Ze zitten zelfs in de Rotte.quote:Op maandag 4 februari 2013 14:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er zijn in Nederland geen Europese rivierkreeften meer. Neemt niet weg dat het vangen van deze schadelijke exoten formeel nog steeds stropen is.
Ik weet het, ik weet het.quote:Op maandag 4 februari 2013 14:47 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Wat onzinnig, het sterft ervan. Ze zitten zelfs in de Rotte.
In één vijver? Eén specifieke vijver?quote:Overigens is de kans dat deze kreeft wordt gevangen heel klein, aangezien hij eigenlijk alleen nog in de omgeving van Arnhem in een vijver wordt aangetroffen.
Ik vind de inkomsteneis een beetje gek trouwens. Je krijgt er niet altijd hetzelfde voor lijkt me.quote:Op maandag 4 februari 2013 14:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Volgens deze link: http://www.sportvisserijn(...)C_uitheemse_kreeften mag het zelf vangen niet, omdat het beperkt afvangen voor een snellere toename kan zorgen. Alleen als je genoeg middelen hebt om 250 hectare te bevissen en hier minstens 8500 euro omzet uit te halen mag het...
Volgens mij is dat meer om een stok achter de deur te hebben dat je minstens 75% weg vist. Wat ik mij in dit geval wél weer voor kan stellen.quote:Op maandag 4 februari 2013 14:59 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik vind de inkomsteneis een beetje gek trouwens. Je krijgt er niet altijd hetzelfde voor lijkt me.
Neem bloemige aardappels, heel dun snijden, gebruik room, en geen melk of ei.quote:Op maandag 4 februari 2013 20:02 schreef Dobbs het volgende:
Piet, hoe maak ik zo'n gruwelijk lekkere aardappelgratin zoals je die in Franse restaurants krijgt? Ik heb het al meerdere keren geprobeerd te maken, maar ik krijg het nooit helemaal goed.
Gister had ik het recept van dit filmpje gevolgd:
Oftewel, dunne plakjes aardappel stapelen in een ovenschaal, overgieten met een mengsel van slagroom, een geklopt eitje en wat peper, zout en nootmuskaat en als laatste bestrooien met geraspte kaas voor het de oven in gaat. Volgens het recept moet de schaal 45 minuten in de oven op 180 graden, maar dit is volgens mij veel te kort. Ik deed hem nu 50 minuten erin, waarvan het laatste kwartier boven de 200 graden en nog waren de aardappels niet overal even gaar en zeker niet zo lekker zacht zoals het hoort.
Kan dit komen doordat ik een te diepe ovenschaal gebruikte, waardoor ik te veel stapelde en het daardoor niet goed gaarde? Liegt mijn oven over de temperatuur of klopt het recept niet?
Edit: lol lees net op de vorige bladzijde er iets over. Nevermind... Lagere schaal, langer in de oven op hogere temperatuur.
Zilte mossel iig, dat water verdampt grotendeels zodat het zilte op de mossel blijft. Hetzelfde idee als bij oesters. Ik ben toch niet de enige die dat lekker vind?quote:Op maandag 4 februari 2013 14:32 schreef Equites het volgende:
[..]
Hij wil zilt water proeven zegt ie net.
Zet je ze ook rechtop en tegen elkaar dan zodat ze niet opengaan, zoals in het filmpje? Ik had ze dus in mijn grillpan gedaan zodat ze tussen de ribben bleven liggen maar dan gaan ze wel open en knoeit het ook wel wat mosselnat.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 10:53 schreef Bramito het volgende:
Nee, daarom gooi ik ze af en toe op de BBQ. zelfde efect.
Heb je mossels wel een rauw gegeten?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 10:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zilte mossel iig, dat water verdampt grotendeels zodat het zilte op de mossel blijft. Hetzelfde idee als bij oesters. Ik ben toch niet de enige die dat lekker vind?
Op het wad wel eens, had toch een oestermes bij de hand.quote:Heb je mossels wel een rauw gegeten?
Wat ik altijd met aardappels doe is voor het bakken even een minuutje in de magnetron..quote:Op maandag 4 februari 2013 20:02 schreef Dobbs het volgende:
Piet, hoe maak ik zo'n gruwelijk lekkere aardappelgratin zoals je die in Franse restaurants krijgt? Ik heb het al meerdere keren geprobeerd te maken, maar ik krijg het nooit helemaal goed.
Oftewel, dunne plakjes aardappel stapelen in een ovenschaal, overgieten met een mengsel van slagroom, een geklopt eitje en wat peper, zout en nootmuskaat en als laatste bestrooien met geraspte kaas voor het de oven in gaat. Volgens het recept moet de schaal 45 minuten in de oven op 180 graden, maar dit is volgens mij veel te kort. Ik deed hem nu 50 minuten erin, waarvan het laatste kwartier boven de 200 graden en nog waren de aardappels niet overal even gaar en zeker niet zo lekker zacht zoals het hoort.
Kan dit komen doordat ik een te diepe ovenschaal gebruikte, waardoor ik te veel stapelde en het daardoor niet goed gaarde? Liegt mijn oven over de temperatuur of klopt het recept niet?
Edit: lol lees net op de vorige bladzijde er iets over. Nevermind... Lagere schaal, langer in de oven op hogere temperatuur.
Rauw vind ik ze wel minder.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb je mossels wel een rauw gegeten?
Het recept wat mij goed bevallen is bevat, itt wat piet zegt wel melk: half room en half (volle) melk (500 ml totaal op ca 700 gr aardappelen); in pannetje verwarmen met knoflook (flink wat), laurier, z&p en beetje nootmuskaat. Dat over aardappelen gieten, dan kaas erover. Qua garing ook misschien opletten dat de aardappel dun gesneden is?quote:Op maandag 4 februari 2013 20:02 schreef Dobbs het volgende:
Mijn ouders hebben als enige ter wereld geen magnetron. Ik heb er wel een maar weer geen goede oven...quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:01 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Wat ik altijd met aardappels doe is voor het bakken even een minuutje in de magnetron..
Zijn ze van binnen al gaat, hoeven ze alleen nog maar in de pan een mooi kleurtje en krokant korstje te krijgen.
Hmm thanks, ik ga beide manieren misschien proberen. Aardappels waren wel dun genoeg denk ik.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:05 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Het recept wat mij goed bevallen is bevat, itt wat piet zegt wel melk: half room en half (volle) melk (500 ml totaal op ca 700 gr aardappelen); in pannetje verwarmen met knoflook (flink wat), laurier, z&p en beetje nootmuskaat. Dat over aardappelen gieten, dan kaas erover. Qua garing ook misschien opletten dat de aardappel dun gesneden is?
Ben benieuwd welke het best bevalt!quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:28 schreef Dobbs het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben als enige ter wereld geen magnetron. Ik heb er wel een maar weer geen goede oven...
[..]
Hmm thanks, ik ga beide manieren misschien proberen. Aardappels waren wel dun genoeg denk ik.
Gisteren had ik ze, geinspireerd door die Fransen rechtop in zo'n bamboestomer gepropt.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:54 schreef Bramito het volgende:
Nee joh, veel makkelijker. Ik leg een stuk gaas op de rooster en gooi daar de mosselen gewoon op. Als ze dan open gaan zijn ze echt net gaar. Daar moet je wel van houden....
Je moet wel een fatsoenlijk vuurtje hebben, want er druipt nogal wat vocht uit.
Bij mij dient het als tapa voor de mannen die bij het vuur staan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gepropt en rechtop omdat ze dan niet of nauwelijks open kunnen en er nauwelijks nat uitloopt, zodat ze dus in hun eigen zilte nat gekookt worden (had ze ook niet extra gespoeld). En dan 2 verdiepingen in een grote soeppan met het normale 'soepje'.
Het resultaat was dat bijna de helft goddelijk was, maar de meerderheid overgaar, die uit het onderste mandje en de kleintjes. Wel hadden ze allemaal nog best veel smaak aangenomen van het verder normale soepje, dat zelf wel minder zeeïg smaakte, logischerwijs.
Een zeer hoopgevende innovatie dus, maar timing is een issue.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
Ik kook de aardappels van te voren. Ongeveer 10 minuten koken. Af laten koelen en met de kaasschaaf in dunne plakken schaven. De aardappels dus niet te kang koken want dan kun je ze niet meer schaven. Ik heb nooit meer last gehad dat mijn aardappels niet gaar zijn.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:28 schreef Dobbs het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben als enige ter wereld geen magnetron. Ik heb er wel een maar weer geen goede oven...
[..]
Hmm thanks, ik ga beide manieren misschien proberen. Aardappels waren wel dun genoeg denk ik.
Klinkt niet lekker. Wat zit er nog meer in?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 17:21 schreef Isegrim het volgende:
Piet.
Ik heb een lading pastasaus gemaakt met overgebleven en ietwat verlepte groente. Er zat ook wat kool bij (witte kool of groene kool geloof ik). Nou ruikt die pastasaus nogal zuurkolig, geen prettige geur. Maar de smaak is niet zurig. Gaat kool gewoon zurig ruiken als je het heel lang kookt? Ik heb het op drie of vier achtereenvolgende dagen een aantal uur laten pruttelen, maar het stonk eigenlijk al vrij gauw nogal zurig.
Echt van alles en nogwat. Bleekselderij, raapjes, tomatenzooi (o.a. een pot kant-en-klare pastasaus uit het kerstpakket die ik niet weg wilde gooien maar ook niet zo gebruikquote:Op vrijdag 8 februari 2013 17:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Klinkt niet lekker. Wat zit er nog meer in?
Potjes pastasaus zijn waarschijnlijk de schuldige, die kunnen zurig zijn/zuur ruiken.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 17:25 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Echt van alles en nogwat. Bleekselderij, raapjes, tomatenzooi (o.a. een pot kant-en-klare pastasaus uit het kerstpakket die ik niet weg wilde gooien maar ook niet zo gebruik), rucola, lente-uitjes, knolselderij...
Het gekke is dat de smaak juist wel goed is (zitten alleen nog geen kruiden in), het stinkt alleen als een mud.
Hier een hoop recepten.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 12:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heeft iemand een leuk idee wat te doen met zoete aardappel? Ik denk dat ik er gebakken aardappels van wil maken. Is dat naturel lekker of past rozemarijn of een ander kruid er goed bij?
Thanks! Ik ga dit recept maken: http://southernfood.about(...)d%20Sweet%20Potatoesquote:Op zaterdag 9 februari 2013 13:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hier een hoop recepten.
http://southernfood.about(...)a/sweet_potatoes.htm
Ben er zelf niet zo gek op, dus geen aanraders
Rozemarijn, tijm, paprikapoeder, knoflook en peper/zoutquote:Op zaterdag 9 februari 2013 12:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heeft iemand een leuk idee wat te doen met zoete aardappel? Ik denk dat ik er gebakken aardappels van wil maken. Is dat naturel lekker of past rozemarijn of een ander kruid er goed bij?
Die doe ik volgende weekquote:Op zaterdag 9 februari 2013 17:09 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Rozemarijn, tijm, paprikapoeder, knoflook en peper/zout
Ik zou die 100 gram zo wegpoetsen in 5 minuten met een paar toastjes, of op een salade met rucola, cherrytomaatjes, een dressing van walnotenolie, frambozenazijn en wat walnoten.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 20:26 schreef dud0r het volgende:
Piet, ik heb van een collega gerookte steur gekregen met een doos toastjes.
Nu kan ik dat natuurlijk combineren maar ik ben de enige die vis eet bij mij thuis en om 100 gram in een uurtje weg te werken op toast vind ik een beetje eentonig en eigenlijk zonde.
Wat kan ik hier nog meer mee doen? Salade mee maken?
Klinkt puikend. Bedankt.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 21:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik zou die 100 gram zo wegpoetsen in 5 minuten met een paar toastjes, of op een salade met rucola, cherrytomaatjes, een dressing van walnotenolie, frambozenazijn en wat walnoten.
Vissig, met een idee van kalfsvleesquote:Op maandag 11 februari 2013 08:43 schreef Bramito het volgende:
Ik heb nog nooit steur gegeten, hoe smaakt dat?
Toen de steur nog veel voorkwam overal in Europa. Tegenwoordig weet ik eigenlijk niet, iig in Rusland.quote:Op maandag 11 februari 2013 08:47 schreef Bramito het volgende:
Aantrekkelijk! Ik denk alleen niet dat ik het hier kan krijgen. Waar eten ze steur in Europa doorgaans?
Nee, is niet iets oosteuropees maar meer russisch, is de vis waar kaviaar van komt.quote:Op maandag 11 februari 2013 08:56 schreef Bramito het volgende:
Niet in Hongarije of de Balkan ofzo? Daar kom ik nog wel eens voor m'n werk.
Je moet de kuit ook niet zomaar weggooien, schijnt lekker te zijn.quote:Op maandag 11 februari 2013 09:10 schreef dud0r het volgende:
Was goed te eten die steur. Had het nooit op maar was zeker lekker. Hoewel de rook smaak bij sommige plakken iets te overheersend was zeker van genoten.
Ik had trouwens niet verwacht dat de textuur zo stevig zou zijn.
Ik heb niks weggegooid. Hoe kom je daarbij?quote:Op maandag 11 februari 2013 09:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je moet de kuit ook niet zomaar weggooien, schijnt lekker te zijn.
quote:Op maandag 11 februari 2013 09:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je moet de kuit ook niet zomaar weggooien, schijnt lekker te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |