Ome Berlusquote:MILAAN - De Italiaanse rassenwetten tijdens de Tweede Wereldoorlog waren een slechte zaak, maar daarnaast heeft de fascistische dictator Benito Mussolini ''veel goede dingen'' gedaan. Dit zei Silvio Berlusconi zondag bij de Auschwitz-herdenking in Milaan. Berlusconi verdedigde Mussolini ook in zijn besluit om Hitler te steunen. De voormalig premier verklaarde dat dat Mussolini waarschijnlijk inzag dat Duitsland meer macht zou krijgen en dat hij daarom besloot dat het beter was voor Italië om zich achter Duitsland te scharen. Het is niet de eerste keer dat de ex-premier zich positief uitlaat over zijn voorganger. Berlusconi was naar het centraal station van Milaan gekomen zonder uitgenodigd te zijn. Daar werd het nieuwe Museum van de Shoah geopend, in aanwezigheid van premier Mario Monti en de Duitse bondskanselier Angela Merkel.
Monti bezocht voor de Auschwitz-herdenking spoor 21 waar treinen worden tentoongesteld waarmee Joden zijn gedeporteerd naar de vernietigingskampen. Merkel zei dat Duitsland altijd verantwoordelijk zal blijven voor de misdaden van de nazi's, aldus het Italiaanse persbureau ANSA. Op 27 januari 1945 bevrijdden geallieerde troepen de overlevenden in het Duitse concentratiekamp Auschwitz, vlakbij de Poolse plaats Oświęcim.
Zeker, hulde voor Mussiquote:Op zondag 27 januari 2013 14:16 schreef 9611Niels het volgende:
[ afbeelding ]
Dit heeft Mussi maar mooi geregeld.
Ja? Dat vind je wel tof? Allemaal fascistische praatjes op een dodenherdenking?quote:Op zondag 27 januari 2013 15:54 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Hij is super politiek-incorrect en dat mag ik dan wel weer.
Nee, dat niet.quote:Op zondag 27 januari 2013 16:17 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
Ja? Dat vind je wel tof? Allemaal fascistische praatjes op een dodenherdenking?
Nou nee, want de Asmogendheden hebben de oorlog verloren.quote:Op zondag 27 januari 2013 16:45 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Het was toch ook de meest logische keuze van Mussolini??
Alsof hij dat van tevoren wistquote:Op zondag 27 januari 2013 16:49 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
Nou nee, want de Asmogendheden hebben de oorlog verloren.
De Duitse generale staf besefte al ver voor de oorlog dat de Italianen nutteloos waren.quote:Op zondag 27 januari 2013 17:21 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Alsof hij dat van tevoren wist![]()
Inderdaad, samenwerken is beter dan je land laten plat bombarderen.quote:Op zondag 27 januari 2013 16:45 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Het was toch ook de meest logische keuze van Mussolini??
Verbaast me niets dit, telkens als het een Sovjet bevrijding betreft, wordt er verder niet expliciet naar gerefereerd; enkel een vermelding in de vorm van "geallieerde troepen". Betreft het een bevrijding door Amerikanen, Canadezen of Engelsen, dan krijg je dat maar wat al te graag te horen.quote:Op zondag 27 januari 2013 14:14 schreef Gorzalka het volgende:
Op 27 januari 1945 bevrijdden geallieerde troepen de overlevenden in het Duitse concentratiekamp Auschwitz, vlakbij de Poolse plaats Oświęcim.
Blijft gewoon tot zijn dood lekker aan de touwtjes trekken van achter de schermen en gekke dingen roepen die keer op keer in het nieuws komen.quote:Op zondag 27 januari 2013 16:03 schreef Woestijnvos het volgende:
Die ouwe heeft niets meer te betekenen.
Berlus is iemand die leeft zoals de meeste mensen zouden willen leven diep onder hun burgerlullen huid denk ik. Redelijk onbezorgd in wat hij zegt, neukt in een jaar meer chicks dan een groep van 10 kerels hun hele leven en hij kan gooien met geld.quote:Op zondag 27 januari 2013 21:53 schreef Revanches het volgende:
Berlusconi een held noemen.Infantiele oude man.
Oh dat geloof ik zo, maar ik blijf hem incapabel vinden.quote:Op zondag 27 januari 2013 22:00 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Berlus is iemand die leeft zoals de meeste mensen zouden willen leven diep onder hun burgerlullen huid denk ik. Redelijk onbezorgd in wat hij zegt, neukt in een jaar meer chicks dan een groep van 10 kerels hun hele leven en hij kan gooien met geld.
Dat denk ik niet hoor, hij meent het gewoon.quote:Op maandag 28 januari 2013 03:05 schreef Boldface het volgende:
De man moet en zal aandacht trekken; koste wat het kost, hoe diep hij ook moet zinken. De man is een narcist; narcist op een ronduit ziekelijke manier.
Dat hij het ook nog eens meent, kan prima met het narcisme samengaan. Het één sluit het ander niet uit. Het gaat in dit voorbeeld niet alleen om zijn mening, maar ook op het moment waarop hij die mening uit.quote:Op maandag 28 januari 2013 03:09 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat denk ik niet hoor, hij meent het gewoon.
Berlusconi ziet vrouwen alleen maar als gebruiksartikel. Wees maar trost op zo'n idool.quote:Op zondag 27 januari 2013 16:19 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Nee, dat niet.
Ik doelde op voorgaande 'incidenten' dus van maanden en jaren terug. Vooral zijn anti-feministische houding vind ik tof. maar dat komt omdat ik een hekel aan feministen heb.
Dat hij onuitgenodigd komt vertellen dat het een goede keuze was is geen aandachtstrekkerij?quote:Op maandag 28 januari 2013 03:09 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat denk ik niet hoor, hij meent het gewoon.
Monti is de (tot dusver) partijloze technocraat die de puinhoop mocht opruimen die Berlusconi achterliet. Dat je één van beiden haat, zou ik kunnen begrijpen. Waarom je beiden haat, ontgaat me volledig....quote:
Een goed politicus?!quote:Op maandag 28 januari 2013 10:46 schreef arjan1212 het volgende:
Berlusconi is gewoon een goed politicus, waar alle anderen faalden is hij wel 10 jaar premier geweest. Verder is ie wel een maffia maatje; Toto Riina heeft letterlijk gezegd ' wij steunen de christendemocraten niet meer, dat forza italia moet maar de premier leveren'
En waarom werd -ie dan door de financiële markten tot aftreden gedwongen?quote:Op maandag 28 januari 2013 10:55 schreef arjan1212 het volgende:
Totdat ie door de 'financiele markten' werd gedwongen af te treden, deed ie het gewoon goed, bedenk wel dat voordat silvio premier werd er om de 6 maanden verkiezingen waren.....
En dat laatste is nogal wezenlijk...quote:Op maandag 28 januari 2013 10:58 schreef arjan1212 het volgende:
Wat is er nou feitelijk veranderd... italie heeft nog steeds een staatschuld van 120% van het bbp.. het enige wat monti heb gedaan is de rente omlaag lullen
Beide radicale kapitalisten. Monti is nog wel het ergste eerst communist zijn en vervolgens overlopenquote:Op maandag 28 januari 2013 10:39 schreef Boldface het volgende:
[..]
Monti is de (tot dusver) partijloze technocraat die de puinhoop mocht opruimen die Berlusconi achterliet. Dat je één van beiden haat, zou ik kunnen begrijpen. Waarom je beiden haat, ontgaat me volledig....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |