abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122111835
quote:
MILAAN - De Italiaanse rassenwetten tijdens de Tweede Wereldoorlog waren een slechte zaak, maar daarnaast heeft de fascistische dictator Benito Mussolini ''veel goede dingen'' gedaan. Dit zei Silvio Berlusconi zondag bij de Auschwitz-herdenking in Milaan. Berlusconi verdedigde Mussolini ook in zijn besluit om Hitler te steunen. De voormalig premier verklaarde dat dat Mussolini waarschijnlijk inzag dat Duitsland meer macht zou krijgen en dat hij daarom besloot dat het beter was voor Italië om zich achter Duitsland te scharen. Het is niet de eerste keer dat de ex-premier zich positief uitlaat over zijn voorganger. Berlusconi was naar het centraal station van Milaan gekomen zonder uitgenodigd te zijn. Daar werd het nieuwe Museum van de Shoah geopend, in aanwezigheid van premier Mario Monti en de Duitse bondskanselier Angela Merkel.

Monti bezocht voor de Auschwitz-herdenking spoor 21 waar treinen worden tentoongesteld waarmee Joden zijn gedeporteerd naar de vernietigingskampen. Merkel zei dat Duitsland altijd verantwoordelijk zal blijven voor de misdaden van de nazi's, aldus het Italiaanse persbureau ANSA. Op 27 januari 1945 bevrijdden geallieerde troepen de overlevenden in het Duitse concentratiekamp Auschwitz, vlakbij de Poolse plaats Oświęcim.
Ome Berlus _O_!
Op woensdag 12 juni 2013 15:49 schreef Zosk het volgende:
Iemand op internet bedreigen, kankernerds. :')
  zondag 27 januari 2013 @ 14:14:56 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_122111867
Wat vreselijk puberaal zeg.
pi_122111954

Dit heeft Mussi maar mooi geregeld.
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
pi_122112418
quote:
14s.gif Op zondag 27 januari 2013 14:16 schreef 9611Niels het volgende:
[ afbeelding ]

Dit heeft Mussi maar mooi geregeld.
Zeker, hulde voor Mussi _O_

[ Bericht 3% gewijzigd door paddy op 27-01-2013 16:39:37 ]
  zondag 27 januari 2013 @ 15:54:38 #5
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_122117071
Berlus 4 president.

Legale seks met minderjarige meisjes tijdens Bunga-Bunga-feestjes. _O_

De pedopartij kreeg helaas in Nederland geen poot aan de grond, maar binnenkort toch een pedo-president in Italië. :P

Verder ben ik het politiek gezien totaal oneens met ome Berlus, maar zijn levenshouding vind ik wel tof. Hij is super politiek-incorrect en dat mag ik dan wel weer. Jammer dat hij geen communist is.
pi_122117585
Die ouwe heeft niets meer te betekenen.
Ура для россии
  zondag 27 januari 2013 @ 16:11:09 #7
pi_122117920
Ik heb politiek gezien niets met die mafkees, een vriendin van me uit Italie is zelfs vanwege Berlusconi geemigreerd uit Italie en woont nu al jaren in Mexico. Ik vind alleen de wijze waarop hij bijvoorbeeld zure feministen dist gewoon fantastisch.

Verder moet je mijn post maar als sarcastisch opvatten, want ik hoop dat ooit op een dag, Italie een echte volwassen democratie wordt en de PCI (Partido Comunista Italiano) de president levert.

Maar vooral het moment waarop Berlus Angela Merkel (ik haat die teef) liet wachten vond ik echt schitterend.

Maar je moet niet denken dat ik nu ineens het partijprogramma van Berlus en zijn Popolo della Liberta tof vind, want die partij vind ik echt een verschrikkelijke kapitalistische nachtmerrie. :'(

[ Bericht 23% gewijzigd door timmmmm op 27-01-2013 21:42:21 ]
pi_122118194
quote:
10s.gif Op zondag 27 januari 2013 15:54 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Hij is super politiek-incorrect en dat mag ik dan wel weer.
Ja? Dat vind je wel tof? Allemaal fascistische praatjes op een dodenherdenking?
  zondag 27 januari 2013 @ 16:19:15 #9
pi_122118283
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 16:17 schreef _dodecahedron_ het volgende:

[..]

Ja? Dat vind je wel tof? Allemaal fascistische praatjes op een dodenherdenking?
Nee, dat niet.

Ik doelde op voorgaande 'incidenten' dus van maanden en jaren terug. Vooral zijn anti-feministische houding vind ik tof. maar dat komt omdat ik een hekel aan feministen heb.
  zondag 27 januari 2013 @ 16:29:25 #10
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_122118755
"de Poolse plaats oswiecim" :')
  zondag 27 januari 2013 @ 16:41:16 #11
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_122119273
Je zult de Italianen de kost moeten geven die er net zo over denken.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_122119447
Het was toch ook de meest logische keuze van Mussolini??
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_122119583
quote:
10s.gif Op zondag 27 januari 2013 16:45 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Nou nee, want de Asmogendheden hebben de oorlog verloren.
pi_122119644
Communisme heb ik ook niks mee hoor, LB.
pi_122119947
In Rimini en zo stikt het nog vd Mussolini vlaggen en aanstekers bij ieder winkeltje.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_122120939
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 16:49 schreef _dodecahedron_ het volgende:

[..]

Nou nee, want de Asmogendheden hebben de oorlog verloren.
Alsof hij dat van tevoren wist :')
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  zondag 27 januari 2013 @ 17:26:12 #17
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_122121138
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 17:21 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Alsof hij dat van tevoren wist :')
De Duitse generale staf besefte al ver voor de oorlog dat de Italianen nutteloos waren.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  zondag 27 januari 2013 @ 17:28:52 #18
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_122121256
Walla in Hearts of Iron steun ik ook altijd Hitler.
  zondag 27 januari 2013 @ 17:29:59 #19
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_122121299
quote:
10s.gif Op zondag 27 januari 2013 16:45 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Inderdaad, samenwerken is beter dan je land laten plat bombarderen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_122121648
quote:
2s.gif Op zondag 27 januari 2013 14:14 schreef Gorzalka het volgende:

Op 27 januari 1945 bevrijdden geallieerde troepen de overlevenden in het Duitse concentratiekamp Auschwitz, vlakbij de Poolse plaats Oświęcim.

Verbaast me niets dit, telkens als het een Sovjet bevrijding betreft, wordt er verder niet expliciet naar gerefereerd; enkel een vermelding in de vorm van "geallieerde troepen". Betreft het een bevrijding door Amerikanen, Canadezen of Engelsen, dan krijg je dat maar wat al te graag te horen.

Wat betreft Berlusconi, dat is een oude dwaas, maar ik kijk niet op van zijn uitspraak.
Dit soort uitspraken consumeren tot op de dag vrijwel alle (voormalig) bondgenoten van Nazi Duitsland.

Vooral Kroatische overheidsfunctionarissen kunnen er wat van.
In tegenstelling tot Merkel, welke aangeeft dat hetgeen wat in de Tweede Wereldoorlog is gebeurd, altijd op Duitse verantwoording zal staan, wijzen Kroatische overheidsfunctionarissen vrijwel alle verantwoordelijkheden van de hand, terwijl Kroaten in WOII verschrikkelijke misdaden tegen de mensheid hebben begaan (o.a. in concentratiekamp Jasenovac).
pi_122134921
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 16:03 schreef Woestijnvos het volgende:
Die ouwe heeft niets meer te betekenen.
Blijft gewoon tot zijn dood lekker aan de touwtjes trekken van achter de schermen en gekke dingen roepen die keer op keer in het nieuws komen.
Op woensdag 12 juni 2013 15:49 schreef Zosk het volgende:
Iemand op internet bedreigen, kankernerds. :')
  zondag 27 januari 2013 @ 21:53:36 #22
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_122137560
Berlusconi een held noemen. :') Infantiele oude man.
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_122137774
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 16:29 schreef Nobu het volgende:
"de Poolse plaats oswiecim" :')
:?
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
  zondag 27 januari 2013 @ 22:00:49 #24
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_122138155
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 21:53 schreef Revanches het volgende:
Berlusconi een held noemen. :') Infantiele oude man.
Berlus is iemand die leeft zoals de meeste mensen zouden willen leven diep onder hun burgerlullen huid denk ik. Redelijk onbezorgd in wat hij zegt, neukt in een jaar meer chicks dan een groep van 10 kerels hun hele leven en hij kan gooien met geld.
  zondag 27 januari 2013 @ 22:13:58 #25
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_122139202
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 22:00 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Berlus is iemand die leeft zoals de meeste mensen zouden willen leven diep onder hun burgerlullen huid denk ik. Redelijk onbezorgd in wat hij zegt, neukt in een jaar meer chicks dan een groep van 10 kerels hun hele leven en hij kan gooien met geld.
Oh dat geloof ik zo, maar ik blijf hem incapabel vinden. :)
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_122150475
De man moet en zal aandacht trekken; koste wat het kost, hoe diep hij ook moet zinken. De man is een narcist; narcist op een ronduit ziekelijke manier.

Tegen beter weten in blijf ik hopen dat hij binnenkort eindelijk eens een poosje achter de tralies verdwijnt vanwege al zijn dubieuze daden.
pi_122150502
quote:
15s.gif Op maandag 28 januari 2013 03:05 schreef Boldface het volgende:
De man moet en zal aandacht trekken; koste wat het kost, hoe diep hij ook moet zinken. De man is een narcist; narcist op een ronduit ziekelijke manier.
Dat denk ik niet hoor, hij meent het gewoon.
pi_122150517
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 03:09 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Dat hij het ook nog eens meent, kan prima met het narcisme samengaan. Het één sluit het ander niet uit. Het gaat in dit voorbeeld niet alleen om zijn mening, maar ook op het moment waarop hij die mening uit.

Zie je Rutte al op 4 mei op de Dam staan roepen dat Hitler eigenlijk ook best goede dingen heeft gedaan, zoals het laten aanleggen van de Autobahn in Duitsland?
pi_122151079
quote:
15s.gif Op zondag 27 januari 2013 16:19 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Nee, dat niet.

Ik doelde op voorgaande 'incidenten' dus van maanden en jaren terug. Vooral zijn anti-feministische houding vind ik tof. maar dat komt omdat ik een hekel aan feministen heb.
Berlusconi ziet vrouwen alleen maar als gebruiksartikel. Wees maar trost op zo'n idool.
pi_122151382
Monti :r
Berlusconi :r

maandag 28 januari 2013 @ 08:31:05 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_122151459
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 03:09 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Dat hij onuitgenodigd komt vertellen dat het een goede keuze was is geen aandachtstrekkerij?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_122153175
Het geld heeft altijd gelijk. ~Eugène Krabs
pi_122153812
quote:
6s.gif Op maandag 28 januari 2013 08:24 schreef Volksrepubliek- het volgende:
Monti :r
Berlusconi :r
Monti is de (tot dusver) partijloze technocraat die de puinhoop mocht opruimen die Berlusconi achterliet. Dat je één van beiden haat, zou ik kunnen begrijpen. Waarom je beiden haat, ontgaat me volledig....
pi_122154001
Berlusconi is gewoon een goed politicus, waar alle anderen faalden is hij wel 10 jaar premier geweest. Verder is ie wel een maffia maatje; Toto Riina heeft letterlijk gezegd ' wij steunen de christendemocraten niet meer, dat forza italia moet maar de premier leveren'
pi_122154107
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 10:46 schreef arjan1212 het volgende:
Berlusconi is gewoon een goed politicus, waar alle anderen faalden is hij wel 10 jaar premier geweest. Verder is ie wel een maffia maatje; Toto Riina heeft letterlijk gezegd ' wij steunen de christendemocraten niet meer, dat forza italia moet maar de premier leveren'
Een goed politicus?! _O- Hij heeft Italië aan de rand van de afgrond gebracht man. De situatie was zó nijpend dat hij met spoed het veld moest ruimen om plaats te maken voor een technocraat (Monti) die orde op zaken moest stellen.

Berlusconi zat er vooral ter meerdere eer en glorie van zichzelf. Als premier was hij onschendbaar en kon feitelijk niemand met succes rechtszaken voeren vanwege zijn vele dubieuze praktijken.

Keer op keer een "popularity contest" winnen (overigens met flinke hulp van de talloze tv-zenders waarvan Berlusconi eigenaar is), is compleet wat anders dan een goed politicus zijn.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2013 10:51:04 ]
pi_122154252
Totdat ie door de 'financiele markten' werd gedwongen af te treden, deed ie het gewoon goed, bedenk wel dat voordat silvio premier werd er om de 6 maanden verkiezingen waren.....
pi_122154345
Wat is er nou feitelijk veranderd... italie heeft nog steeds een staatschuld van 120% van het bbp.. het enige wat monti heb gedaan is de rente omlaag lullen
pi_122154447
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 10:55 schreef arjan1212 het volgende:
Totdat ie door de 'financiele markten' werd gedwongen af te treden, deed ie het gewoon goed, bedenk wel dat voordat silvio premier werd er om de 6 maanden verkiezingen waren.....
En waarom werd -ie dan door de financiële markten tot aftreden gedwongen? :') Omdat -ie het zo geweldig deed? Het is nogal wat om een zittende premier tot aftreden te dwingen... zeker als -ie het ook nog eens prima doet.

Partijtechnisch bekeken, heeft hij enige stabiliteit gebracht, al duurde zijn eerste premierschap (1994) ook maar 9 maanden. Maar dat soort stabililteit is niet hetzelfde als goed beleid voeren. Berlusconi zat er vooral voor zichzelf en zijn rijke zakenvriendjes; niet voor het volk.
pi_122154504
En hoe staat hij er momenteel voor? Men kan het 'mooi' vinden hoe hij met zijn eigen geld smijt, maar het wordt erg vervelend als hij straks weer aan de macht komt en met andermans geld mag gooien. Als de Italianen met hun volle verstand daarvoor kiezen, waar moet het dan heen?

Overigens, de voornaamste reden dat Mussolini zich bij Hitler aansloot is de ineenstorting van het Stresa-front, de samenwerking van Mussolini met Frankrijk en GB om de macht van Duitsland in te dammen en de onafhankelijkheid van Oostenrijk te garanderen.

Eerst ging het mis met het Brits-Duits vlootakkoord: Duitsland mocht haar marine verder uitbreiden dan onder het verdrag van Versailles, maar Italië en Frankrijk werden hier niet bij geraadpleegd. Vervolgens viel Mussolini Abessinië binnen. Eind 1935 stelden de Britten en Fransen een 'oplossing' voor om de banden met Italië te redden: Italië zou veel grondgebied krijgen en Abessinië zou een soort kolonie worden. Dit plan lekte uit en werd als verraad gezien, de geallieerden trokken hun handen er vanaf, en de verantwoordelijke ministers moesten aftreden.

Mussolini vond dus uiteindelijk geen steun voor zijn agressie bij GB en Frankrijk, en daardoor begon de toenadering tot Duitsland. De keuze van Mussolini om Hitler te steunen kwam dus al van voor de oorlog en voor de Endlösung, en werd vooral veroorzaakt door de expansiedrift van Mussolini en de mislukte pogingen van GB en Frankrijk om deze te gedogen. Toen de oorlog eenmaal begon hield Mussolini zich nog lang op de vlakte. Pas in juni 1940, toen het Franse leger al ingestort was, en de Britten al bij Duinkerken waren geëvacueerd, greep Mussolini zijn kans en verklaarde hij de oorlog.

Geen wonder dat Berlusconi Mussolini bewondert. Het zijn allebei opportunisten die barsten van kortetermijndenken en zelfverheerlijking. Mussolini wist met het succes van Hitler mee te liften, terwijl Berlusconi juist groot werd door het falen van zijn politieke tegenstanders, en nu groot dreigt te worden doordat zijn politieke tegenstanders impopulaire beslissingen moeten nemen. Op het moment dat ze op gelijke voet tegen competente tegenstanders moesten vechten, stortten zowel Mussolini als Berlusconi in. Berlusconi mag blij zijn dat we in een beschaafde tijd leven, waarin mensen zoals hij niet bij een pompstation opgeknoopt worden, maar zelfs nog derde, vierde, vijfde en zesde kansen krijgen.
pi_122154590
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 10:58 schreef arjan1212 het volgende:
Wat is er nou feitelijk veranderd... italie heeft nog steeds een staatschuld van 120% van het bbp.. het enige wat monti heb gedaan is de rente omlaag lullen
En dat laatste is nogal wezenlijk...

Het is zo logisch als wat dat de staatsschuld niet afneemt, zolang je vecht tegen een torenhoog begrotingstekort. Juist dat tekort moest (via bezuinigingen) worden ingedamd, om zo het vertrouwen van de financiële markten weer te winnen.
pi_122168676
quote:
15s.gif Op maandag 28 januari 2013 10:39 schreef Boldface het volgende:

[..]

Monti is de (tot dusver) partijloze technocraat die de puinhoop mocht opruimen die Berlusconi achterliet. Dat je één van beiden haat, zou ik kunnen begrijpen. Waarom je beiden haat, ontgaat me volledig....
Beide radicale kapitalisten. Monti is nog wel het ergste eerst communist zijn en vervolgens overlopen :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')