abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122150475
De man moet en zal aandacht trekken; koste wat het kost, hoe diep hij ook moet zinken. De man is een narcist; narcist op een ronduit ziekelijke manier.

Tegen beter weten in blijf ik hopen dat hij binnenkort eindelijk eens een poosje achter de tralies verdwijnt vanwege al zijn dubieuze daden.
pi_122150502
quote:
15s.gif Op maandag 28 januari 2013 03:05 schreef Boldface het volgende:
De man moet en zal aandacht trekken; koste wat het kost, hoe diep hij ook moet zinken. De man is een narcist; narcist op een ronduit ziekelijke manier.
Dat denk ik niet hoor, hij meent het gewoon.
pi_122150517
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 03:09 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Dat hij het ook nog eens meent, kan prima met het narcisme samengaan. Het één sluit het ander niet uit. Het gaat in dit voorbeeld niet alleen om zijn mening, maar ook op het moment waarop hij die mening uit.

Zie je Rutte al op 4 mei op de Dam staan roepen dat Hitler eigenlijk ook best goede dingen heeft gedaan, zoals het laten aanleggen van de Autobahn in Duitsland?
pi_122151079
quote:
15s.gif Op zondag 27 januari 2013 16:19 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Nee, dat niet.

Ik doelde op voorgaande 'incidenten' dus van maanden en jaren terug. Vooral zijn anti-feministische houding vind ik tof. maar dat komt omdat ik een hekel aan feministen heb.
Berlusconi ziet vrouwen alleen maar als gebruiksartikel. Wees maar trost op zo'n idool.
pi_122151382
Monti :r
Berlusconi :r

maandag 28 januari 2013 @ 08:31:05 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_122151459
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 03:09 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Dat hij onuitgenodigd komt vertellen dat het een goede keuze was is geen aandachtstrekkerij?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_122153175
Het geld heeft altijd gelijk. ~Eugène Krabs
pi_122153812
quote:
6s.gif Op maandag 28 januari 2013 08:24 schreef Volksrepubliek- het volgende:
Monti :r
Berlusconi :r
Monti is de (tot dusver) partijloze technocraat die de puinhoop mocht opruimen die Berlusconi achterliet. Dat je één van beiden haat, zou ik kunnen begrijpen. Waarom je beiden haat, ontgaat me volledig....
pi_122154001
Berlusconi is gewoon een goed politicus, waar alle anderen faalden is hij wel 10 jaar premier geweest. Verder is ie wel een maffia maatje; Toto Riina heeft letterlijk gezegd ' wij steunen de christendemocraten niet meer, dat forza italia moet maar de premier leveren'
pi_122154107
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 10:46 schreef arjan1212 het volgende:
Berlusconi is gewoon een goed politicus, waar alle anderen faalden is hij wel 10 jaar premier geweest. Verder is ie wel een maffia maatje; Toto Riina heeft letterlijk gezegd ' wij steunen de christendemocraten niet meer, dat forza italia moet maar de premier leveren'
Een goed politicus?! _O- Hij heeft Italië aan de rand van de afgrond gebracht man. De situatie was zó nijpend dat hij met spoed het veld moest ruimen om plaats te maken voor een technocraat (Monti) die orde op zaken moest stellen.

Berlusconi zat er vooral ter meerdere eer en glorie van zichzelf. Als premier was hij onschendbaar en kon feitelijk niemand met succes rechtszaken voeren vanwege zijn vele dubieuze praktijken.

Keer op keer een "popularity contest" winnen (overigens met flinke hulp van de talloze tv-zenders waarvan Berlusconi eigenaar is), is compleet wat anders dan een goed politicus zijn.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2013 10:51:04 ]
pi_122154252
Totdat ie door de 'financiele markten' werd gedwongen af te treden, deed ie het gewoon goed, bedenk wel dat voordat silvio premier werd er om de 6 maanden verkiezingen waren.....
pi_122154345
Wat is er nou feitelijk veranderd... italie heeft nog steeds een staatschuld van 120% van het bbp.. het enige wat monti heb gedaan is de rente omlaag lullen
pi_122154447
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 10:55 schreef arjan1212 het volgende:
Totdat ie door de 'financiele markten' werd gedwongen af te treden, deed ie het gewoon goed, bedenk wel dat voordat silvio premier werd er om de 6 maanden verkiezingen waren.....
En waarom werd -ie dan door de financiële markten tot aftreden gedwongen? :') Omdat -ie het zo geweldig deed? Het is nogal wat om een zittende premier tot aftreden te dwingen... zeker als -ie het ook nog eens prima doet.

Partijtechnisch bekeken, heeft hij enige stabiliteit gebracht, al duurde zijn eerste premierschap (1994) ook maar 9 maanden. Maar dat soort stabililteit is niet hetzelfde als goed beleid voeren. Berlusconi zat er vooral voor zichzelf en zijn rijke zakenvriendjes; niet voor het volk.
pi_122154504
En hoe staat hij er momenteel voor? Men kan het 'mooi' vinden hoe hij met zijn eigen geld smijt, maar het wordt erg vervelend als hij straks weer aan de macht komt en met andermans geld mag gooien. Als de Italianen met hun volle verstand daarvoor kiezen, waar moet het dan heen?

Overigens, de voornaamste reden dat Mussolini zich bij Hitler aansloot is de ineenstorting van het Stresa-front, de samenwerking van Mussolini met Frankrijk en GB om de macht van Duitsland in te dammen en de onafhankelijkheid van Oostenrijk te garanderen.

Eerst ging het mis met het Brits-Duits vlootakkoord: Duitsland mocht haar marine verder uitbreiden dan onder het verdrag van Versailles, maar Italië en Frankrijk werden hier niet bij geraadpleegd. Vervolgens viel Mussolini Abessinië binnen. Eind 1935 stelden de Britten en Fransen een 'oplossing' voor om de banden met Italië te redden: Italië zou veel grondgebied krijgen en Abessinië zou een soort kolonie worden. Dit plan lekte uit en werd als verraad gezien, de geallieerden trokken hun handen er vanaf, en de verantwoordelijke ministers moesten aftreden.

Mussolini vond dus uiteindelijk geen steun voor zijn agressie bij GB en Frankrijk, en daardoor begon de toenadering tot Duitsland. De keuze van Mussolini om Hitler te steunen kwam dus al van voor de oorlog en voor de Endlösung, en werd vooral veroorzaakt door de expansiedrift van Mussolini en de mislukte pogingen van GB en Frankrijk om deze te gedogen. Toen de oorlog eenmaal begon hield Mussolini zich nog lang op de vlakte. Pas in juni 1940, toen het Franse leger al ingestort was, en de Britten al bij Duinkerken waren geëvacueerd, greep Mussolini zijn kans en verklaarde hij de oorlog.

Geen wonder dat Berlusconi Mussolini bewondert. Het zijn allebei opportunisten die barsten van kortetermijndenken en zelfverheerlijking. Mussolini wist met het succes van Hitler mee te liften, terwijl Berlusconi juist groot werd door het falen van zijn politieke tegenstanders, en nu groot dreigt te worden doordat zijn politieke tegenstanders impopulaire beslissingen moeten nemen. Op het moment dat ze op gelijke voet tegen competente tegenstanders moesten vechten, stortten zowel Mussolini als Berlusconi in. Berlusconi mag blij zijn dat we in een beschaafde tijd leven, waarin mensen zoals hij niet bij een pompstation opgeknoopt worden, maar zelfs nog derde, vierde, vijfde en zesde kansen krijgen.
pi_122154590
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 10:58 schreef arjan1212 het volgende:
Wat is er nou feitelijk veranderd... italie heeft nog steeds een staatschuld van 120% van het bbp.. het enige wat monti heb gedaan is de rente omlaag lullen
En dat laatste is nogal wezenlijk...

Het is zo logisch als wat dat de staatsschuld niet afneemt, zolang je vecht tegen een torenhoog begrotingstekort. Juist dat tekort moest (via bezuinigingen) worden ingedamd, om zo het vertrouwen van de financiële markten weer te winnen.
pi_122168676
quote:
15s.gif Op maandag 28 januari 2013 10:39 schreef Boldface het volgende:

[..]

Monti is de (tot dusver) partijloze technocraat die de puinhoop mocht opruimen die Berlusconi achterliet. Dat je één van beiden haat, zou ik kunnen begrijpen. Waarom je beiden haat, ontgaat me volledig....
Beide radicale kapitalisten. Monti is nog wel het ergste eerst communist zijn en vervolgens overlopen :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')