Dat zou echt fantastisch zijn!quote:Op maandag 28 januari 2013 13:00 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik zou het eerder van waarde vinden als een redelijk grote renner gaat praten die bij verschillende ploegen heeft gereden. Een Van Bon, Kroon (zal dat pas eventueel doen na zijn carrière), Moerenhout, Vierhouten, De Jongh (hele verhaal dan), die dan naast hun verhaal van bij Rabo ook gaan vertellen over hoe het met het eventuele dopinggebruik bij andere ploegen zat waar ze voor hebben gereden.
Net even gekeken en Hedrick heeft tussen 1994 en 2002 gewoon 50 wereldtitels bij het inlineskaten gehaald. Kans blijft natuurlijk groot dat hij wel heeft gebruikt maar die man heeft wel een echt lange absolute topsportcarriere achter de rugquote:Op maandag 28 januari 2013 13:17 schreef de_boswachter het volgende:
Wat dachten jullie van de schaatser Hedrick, Parra en Davis. Kwamen ineens opzetten en waren op Davis na ook zo weer vertrokken uit de schaatswereld.
Henriquote:Op maandag 28 januari 2013 13:25 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Dat zou echt fantastisch zijn!
Overigens zat afgelopen zaterdag Henri van der Aat (interim-directeur bij de Rabo-wielerploeg ten tijde van conflict Rasmussen) bij het sportforum op radio 1. Hij maakt daar het een en het ander duidelijk over hoe het er toen in het team aan toe ging en doet enkele opmerkelijke uitspraken. Hij zegt bijvoorbeeld dat er 4 weken voor de tour al een crisisteam is samengesteld vanwege zaak Rasmussen. Verder is het ook een opstapeling van tenenkrommende, vergoelijkende, ontwijkende en ontkennende reacties, maar desalniettemin in het wel interessant om even terug te luisteren.
Linkje: http://nos.nl/audio/466632-sportforum-26-januari.html
VDH heeft naar mijn inzicht ook niet echt rare sprongen gemaakt. Hij ging geleidelijk naar de top. Van twee vierde plaatsen in Atlanta , naar een bronzen medaille op het WK in Perth, naar Europese titels en vervolgens naar twee titels in Sydney. Van 1996 naar 2000 was het een gestage opmars.quote:Op maandag 28 januari 2013 13:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Mwah. Vind ik, omdat groot kampioen, nog net wat makkelijker te geloven.
Toen al een wagonlading aan aanames en dat is dan Professorquote:Op maandag 28 januari 2013 13:22 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Hier nog een artikel uit 2000 van de in deze reeks beruchte Harmpje Kuipers:
http://www.volkskrant.nl/(...)en-het-grootst.dhtml
Dat geleidelijk naar de top, wat ik dus over VDH schreef, geldt ook wel voor Kromo trouwens.quote:Op maandag 28 januari 2013 13:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Mwah. Vind ik, omdat groot kampioen, nog net wat makkelijker te geloven.
Iets met een collega uit Tilburg...quote:Op maandag 28 januari 2013 13:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Toen al een wagonlading aan aanames en dat is dan Professor
Dat verloop zie je ook bij dopende sporters.quote:Op maandag 28 januari 2013 13:28 schreef Leatherface het volgende:
[..]
VDH heeft naar mijn inzicht ook niet echt rare sprongen gemaakt. Hij ging geleidelijk naar de top. Van twee vierde plaatsen in Atlanta , naar een bronzen medaille op het WK in Perth, naar Europese titels en vervolgens naar twee titels in Sydney. Van 1996 naar 2000 was het een gestage opmars.
Daarna nog een paar jaar aan de top gestaan om richting Peking geleidelijk iets minder te worden.
Klopt allemaal wel, ja. Weet je, het wordt steeds moeilijker om mensen maar gewoon te geloven. Ik wil het wel, maar de scepsis stijgt bijna met de minuut. VDH heeft het moment tegen. Hij zat precies in wat we nu kennen als de hoogtijdagen van de dope.quote:Op maandag 28 januari 2013 13:31 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat geleidelijk naar de top, wat ik dus over VDH schreef, geldt ook wel voor Kromo trouwens.
Vergeet niet dat minder worden ook kwam door een hernia die hij heeft gekregen en de inmiddels verboden pakken.quote:Op maandag 28 januari 2013 13:28 schreef Leatherface het volgende:
[..]
VDH heeft naar mijn inzicht ook niet echt rare sprongen gemaakt. Hij ging geleidelijk naar de top. Van twee vierde plaatsen in Atlanta , naar een bronzen medaille op het WK in Perth, naar Europese titels en vervolgens naar twee titels in Sydney. Van 1996 naar 2000 was het een gestage opmars.
Daarna nog een paar jaar aan de top gestaan om richting Peking geleidelijk iets minder te worden.
Ik pleit ze niet meteen vrij, alleen is er bij Van den Hoogenband en Kromowidjojo geen vreemde prestatiecurve die als indicator voor dopegebruik kan gelden.quote:Op maandag 28 januari 2013 13:33 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dat verloop zie je ook bij dopende sporters.
Ja dat is het vervelende nu. Iedereen gaat elke sporter in die tijd nu verdenken en dat is ontzettend jammer omdat er mijn inziens in die tijd echt wel prestaties zijn geweest op hoog niveau zonder doping..quote:Op maandag 28 januari 2013 13:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Klopt allemaal wel, ja. Weet je, het wordt steeds moeilijker om mensen maar gewoon te geloven. Ik wil het wel, maar de scepsis stijgt bijna met de minuut. VDH heeft het moment tegen. Hij zat precies in wat we nu kennen als de hoogtijdagen van de dope.
Vond hem altijd wel extreem pieken naar de OS. Is ook nooit wereldkampioen geworden, presteerde voor Peking jarenlang niets om daar dan weer slechts 0,08 van brons te zitten. Kan natuurlijk allerlei andere verklaringen hebben, maar ik heb 'em altijd een beetje verdacht gevonden.quote:Op maandag 28 januari 2013 13:28 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dan vergeet je nog onze chinees wat een shorttracker was die olympisch goud wonquote:Op maandag 28 januari 2013 13:17 schreef de_boswachter het volgende:
Wat dachten jullie van de schaatser Hedrick, Parra en Davis. Kwamen ineens opzetten en waren op Davis na ook zo weer vertrokken uit de schaatswereld.
Rebellin, om een voorbeeld te noemen, had ook geen rare prestatiecurve.quote:Op maandag 28 januari 2013 13:37 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik pleit ze niet meteen vrij, alleen is er bij Van den Hoogenband en Kromowidjojo geen vreemde prestatiecurve die als indicator voor dopegebruik kan gelden.
Nee, dat is waar. Iemand als Virenque trouwens ook niet zozeer.quote:Op maandag 28 januari 2013 13:38 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Rebellin, om een voorbeeld te noemen, had ook geen rare prestatiecurve.
Niet wereldkampioen nee, maar wel zilver achter Thorpe, wat niet raar is want die twee wisselden wel vaker van plaats..quote:Op maandag 28 januari 2013 13:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Vond hem altijd wel extreem pieken naar de OS. Is ook nooit wereldkampioen geworden, presteerde voor Peking jarenlang niets om daar dan weer slechts 0,08 van brons te zitten. Kan natuurlijk allerlei andere verklaringen hebben, maar ik heb 'em altijd een beetje verdacht gevonden.
De Zuid-Koreaan? Die liet gewoon blijken (evenals Jorien ter Mors) dat je erg makkelijk van sub-top in het shorttrack naar de top in het langebaanschaatsen kanquote:Op maandag 28 januari 2013 13:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dan vergeet je nog onze chinees wat een shorttracker was die olympisch goud won
OP WK's piekte hij niet, maar zijn basisniveau was dat ie bijna altijd wel op het podium kwam. In 2001 had VDH trouwens gewoon de titel moeten pakken op de 100.quote:Op maandag 28 januari 2013 13:39 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Niet wereldkampioen nee, maar wel zilver achter Thorpe, wat niet raar is want die twee wisselden wel vaker van plaats..
En waar is hij nu dan?quote:Op maandag 28 januari 2013 13:39 schreef franklop het volgende:
[..]
De Zuid-Koreaan? Die liet gewoon blijken (evenals Jorien ter Mors) dat je erg makkelijk van sub-top in het shorttrack naar de top in het langebaanschaatsen kan
Ik vind Seung Hoon Lee ook niet superverdacht, maar ik vind het wel raar dat ie nu toch al twee jaar eigenlijk niet echt veel lange afstanden meer rijdt. Waarom in godsnaam die massastart?quote:Op maandag 28 januari 2013 13:39 schreef franklop het volgende:
[..]
De Zuid-Koreaan? Die liet gewoon blijken (evenals Jorien ter Mors) dat je erg makkelijk van sub-top in het shorttrack naar de top in het langebaanschaatsen kan
Maar ik denk dat een mooi opgebouwde carriere niet betekent dat je niet aan de doping zit. Je kan natuurlijk altijd een 'beetje' gebruiken, goed plannen. Onverklaarbare prestaties die uit het niets komen, tsja, dat is een ander verhaal.quote:Op maandag 28 januari 2013 13:38 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Nee, dat is waar. Iemand als Virenque trouwens ook niet zozeer.
Ja klopt, maar je kan niet alles winnen blijkt maar weer..quote:Op maandag 28 januari 2013 13:40 schreef Leatherface het volgende:
[..]
OP WK's piekte hij niet, maar zijn basisniveau was dat ie bijna altijd wel op het podium kwam. In 2001 had VDH trouwens gewoon de titel moeten pakken op de 100.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |