Ja, daar heb je misschien wel gelijk in. Ik zou het alleen wel bizar vinden als ze die Fuentes nu gaan opsluiten en dan ook nog per ongeluk zijn dossier vernietigen ofzo, en dat dan vervolgens alleen het wielrennen er door aan de schandpaal genageld is geweest.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:03 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Ik denk eerder dat mensen, misschien wel politici, hem een goed aanbod doen om daar juist niet over te praten.
Ik hou er zelfs sterk rekening mee dat Fuentes helemaal niet in de bak verdwijnt.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:10 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ja, daar heb je misschien wel gelijk in. Ik zou het alleen wel bizar vinden als ze die Fuentes nu gaan opsluiten en dan ook nog per ongeluk zijn dossier vernietigen ofzo, en dat dan vervolgens alleen het wielrennen er door aan de schandpaal genageld is geweest.
Wegens verdienste voor de Spaanse sport!quote:Op maandag 28 januari 2013 15:13 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik hou er zelfs sterk rekening mee dat Fuentes helemaal niet in de bak verdwijnt.
en in het diepste geheim op bezoek bij de koning voor een onderscheiding!quote:Op maandag 28 januari 2013 15:19 schreef franklop het volgende:
[..]
Wegens verdienste voor de Spaanse sport!
Valt mee toch? Volgens mij heeft Gretha Smit ook nog een "oud" record op haar naam staan op de 5 km.quote:Op maandag 28 januari 2013 16:21 schreef glaciest het volgende:
Wat betreft het schaatsen: een Nederlands record dat 11 jaar blijft staan is toch wel verdacht te noemen lijkt me.
quote:Op maandag 28 januari 2013 16:48 schreef Szura het volgende:
Bovendien speelt mee dat ze maar eens in de zoveel tijd op die supersnelle banen komen.
quote:Op maandag 28 januari 2013 13:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Klopt allemaal wel, ja. Weet je, het wordt steeds moeilijker om mensen maar gewoon te geloven. Ik wil het wel, maar de scepsis stijgt bijna met de minuut. VDH heeft het moment tegen. Hij zat precies in wat we nu kennen als de hoogtijdagen van de dope.
Pietertje staat bij mij wel erg hoog op een lijstje met verdachte sporters. Is het niet vanwege z'n opvallende pieken op de OS, dan wel met z'n vader die in de jaren '80 al teamarts was bij Panasonic van Peter Post, daarna bij PSV onder meer Ronaldo steroiden voerde en arts was bij de zwembond in de hoogtijdagen van Inge de Bruijn (quote:Op maandag 28 januari 2013 13:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Vond hem altijd wel extreem pieken naar de OS. Is ook nooit wereldkampioen geworden, presteerde voor Peking jarenlang niets om daar dan weer slechts 0,08 van brons te zitten. Kan natuurlijk allerlei andere verklaringen hebben, maar ik heb 'em altijd een beetje verdacht gevonden.
Valt inderdaad wel mee. Moet zeggen dat ik het schaatsen ook niet echt meer intensief meer volg de laatste tijd, maar toen ik het hoorde moest ik een beetje denken aan de vrouwelijke atletiek wereldrecords, aan (vrijwel) elk 'oud' record zit een luchtje.quote:Op maandag 28 januari 2013 16:32 schreef Dasjonny het volgende:
[..]
Valt mee toch? Volgens mij heeft Gretha Smit ook nog een "oud" record op haar naam staan op de 5 km.
Gebrek aan echt sprinttalent de afgelopen paar jaar.
Wat dacht je van Strootman, met z'n overdreven reacties op scheidsrechtersbeslissingen.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:09 schreef nabroer het volgende:
z'n vader die in de jaren '80 al teamarts was bij Panasonic van Peter Post, daarna bij PSV onder meer Ronaldo steroiden voerde en arts was bij de zwembond in de hoogtijdagen van Inge de Bruijn () en Pietertje.
![]()
Dan snap ik nu waarom Manolev zo'n verschrikkelijke blindganger is! En het gedrag van die ander back E. P:Y
quote:Op maandag 28 januari 2013 17:12 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Wat dacht je van Strootman, met z'n overdreven reacties op scheidsrechtersbeslissingen.
quote:Op maandag 28 januari 2013 17:19 schreef Szura het volgende:
Beatrix is de volgende die gaat bekennen, zo zeggen bronnen mij
en hoe denk je dat ie aan die grindtegelkop komt?quote:Op maandag 28 januari 2013 17:12 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Wat dacht je van Strootman, met z'n overdreven reacties op scheidsrechtersbeslissingen.
quote:Johan Bruyneel komt niet opdagen voor verhoor bij wielerbond
ma 28/01/2013 - 12:39 Johan Bruyneel komt morgen niet naar de wielerbond. Hij was uitgenodigd voor een verhoor door de bondsprocureur, maar hij stuurt zijn kat. "We wachten op zijn uitleg", klinkt het bij de bond.
De bond wil Bruyneel aan de tand voelen over zijn rol in het dopingnetwerk rond Lance Armstrong. Volgens het Amerikaanse antidopingagentschap Usada was hij als ploegleider van Armstrong een spilfiguur in dat netwerk.
"Johan Bruyneel heeft laten verstaan niet aanwezig te kunnen/zullen zijn voor het geplande verhoor", meldt de bond. "De bondsprocureur zet het onderzoek voort en zal oordelen welke stappen ondernomen moeten worden."
Armstrong gaf ondertussen toe dat hij zich dopeerde tijdens zijn zeven Tour-zeges. Hij betrok Bruyneel, die telkens zijn ploegleider was, niet bij zijn bekentenis.
Bondsprocureur Jaak Fransen is benieuwd naar de verklaring die Johan Bruyneel heeft voor zijn afwezigheid. "Het is al de tweede keer dat we tevergeefs proberen om hem te verhoren."
"De eerste keer was na de publicatie van het Usada-rapport en
nu een tweede keer na de biecht van Lance Armstrong. We wachten op de uitleg van Bruyneel over zijn afwezigheid. Dan pas evalueren we wat onze volgende stappen zullen zijn."
"Om procedurefouten te vermijden, kan ik geen inhoudelijke uitspraken doen", zegt Fransen nog.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen verrassing voor mij. Ten eerste bestuur je een land niet op een bruine boterham met kaas en ten tweede, die kaaklijn zegt genoeg plus een verdacht kapsel.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:19 schreef Szura het volgende:
Ik lees het topic nu. Je bent de derde die het post, maar niemand die er op ingegaan is. Terwijl ik dit juist interessanter nieuws vind dan de bekentenis van Niermann.quote:
en ze heeft ook zo van die gehandicapte kinderen, zoals die Oost-Duitse zwemsters ...quote:Op maandag 28 januari 2013 17:53 schreef alpeko het volgende:
[..]
Geen verrassing voor mij. Ten eerste bestuur je een land niet op een bruine boterham met kaas en ten tweede, die kaaklijn zegt genoeg plus een verdacht kapsel.
"Past niet in mijn agenda."quote:Op maandag 28 januari 2013 17:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik lees het topic nu. Je bent de derde die het post, maar niemand die er op ingegaan is. Terwijl ik dit juist interessanter nieuws vind dan de bekentenis van Niermann.
Het is weer typerend dat Bruyneel hier niet op komt dagen. Wmb moet die man echt uit het wielrennen verdwijnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
Dus dat deed Motoman telkens rond die staatsbezoeken.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:19 schreef Szura het volgende:
Idd, de komende dagen merkt niemand het.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:37 schreef Szura het volgende:
Als Boogie slim is belt ie nu snel Thijs op met een bekentenis. Perfecte dekmantel, die Trix.
quote:Zeg me dat het niet zo is
Zeg me dat het niet zo is. Dat van die snuiter, die daar zat in zijn werkkamer, daar in een mondain ski-dorp ergens in Utah. Dat hij vertelde van afwijkende bloedprofielen, van epo en bloedtransfusies in het schaatsen.
Door Nando Boers
Van het wielrennen ben ik dat ondertussen wel gewend, die verbijstering ben ik gepasseerd. Ik weet van schuilnamen, van onderduikadressen, geheime vluchtdeuren, van artsen die met bloedzakken slepen en van paniekaanvallen waarbij vergeleken hysterie een kalme staat van zijn is.
Ik weet dat er Nederlanders actief zijn in het wielerdopingcircuit, ik heb ervaren dat in het wielrennen niets is wat het lijkt, dat een afspraak iets anders is dan iets met elkaar afspreken en dat zoiets er natuurlijk allemaal bij hoort, dat we er vooral om moeten lachen en gewoon verder moeten gaan.
Idylle
Maar niet in het schaatsen, dat land van melk en honing. En dan komt die man even mijn idylle om zeep helpen, vanuit zijn studeerkamer.
Natuurlijk weet ik van een paar Russen van vroeger, de Zovski's, de Babushka's. En ik ben ook op de hoogte van de machtige dijen in de jaren tachtig die natuurlijk met anabole steroïden waren opgepompt.
En ik weet dat Oost-Duitse vrouwen groeihormonen kregen toegediend zodat Heike Hans werd en Olga opeens staand kon plassen, in een urinoir.
Ook weet ik van die Rus die onlangs met behulp van epo zijn persoonlijk record op de tien kilometer met dertig seconden verbeterde.
IK - WEET - HET!
Maar ik wil zo'n man niet horen praten. Ik wil het niet. Ik wil dat niet. Nietnietniet. Donder op met je doping in het schaatsen.
Lieve - LIEVE – schaatsers. Lieve Michel, prachtige wereldkampioen, lieve Annette en Ireen, lieve Yu Jing; Hein, gozer, kom op. Kunnen jullie ons dat beloven? Geen doping in het schaatsen? We willen toch geen bloedanalyses in Thialf, geen geniep gedoe in een ijsstadion in Utah?
Ik kijk op deze zondagavond naar buiten en zie de sneeuw dwarrelen in Salt Lake en het doet me denken aan Last Christmas, aan gezelligheid, aan knusse huizen en chocomel. Aan wollen truien en flakkerende kaarsjes. Aan het uitscheppen van je ingesneeuwde auto.
Verziekte sporten
Natuurlijk, denk maar dat ik gestoord ben geworden en voor een deel is dat natuurlijk ook zo. Maar wat wil je? Met al die verziekte sporten, met die leugenaars om ons heen, die op zijn best halve waarheden vertellen, die je een rad voor ogen draaien als ze kunnen, die het alleen is te doen om roem en eigenbelang en eigen gewin.
Lieve schaatsers, ik zou jullie één ding willen meegeven op deze witte avond in Salt Lake, een dag voor het begin van de Spaanse rechtszittingen en verhoren rondom Operación Puerto, die zwijnenstal van bloeddoping.
Lieve schaatsers: op jullie rust een grote verantwoordelijkheid. Als jullie sport een schone gemeenschap blijft met stoere mannen, intelligente coaches, leuke meiden en daartussen ook nog die enkele zonderlinge kwibussen, dan komt er straks meer volk af op jullie dan je voor mogelijk houdt.
Dan wenden de sportfans zich af van die rotte bende elders en hoeven wij ook niet langer te luisteren naar wetenschappers hoog in de bergen.
Zeg me dat het kan. Beloof het. Laat ons zien dat schaatsen het walhalla kan zijn. Ik wil graag de naïeveling in mezelf levend houden.
twitter:DekkerThomas twitterde op maandag 28-01-2013 om 19:16:44Ik heb van u genoten Koningin. Een bijzondere vrouw. Dat Prins Willem Alexander het maar net zo goed mag doen. reageer retweet
quote:Bradley Cooper kruipt in huid van Lance Armstrong
Acteur Bradley Cooper mag de rol van Lance Armstrong voor zijn rekening nemen in de biografische film over de wielrenner.
Filmproducent J.J. Abrams heeft concrete plannen om een biografische film te maken over Lance Armstrong, de wielrenner die zeven keer de Ronde van Frankrijk won en recent bij Oprah Winfrey toegaf doping te hebben genomen tijdens die rondes.
De centrale rol in de film, die van Armstrong zelf, zal ingevuld worden door Bradley Cooper. De voor een Oscar genomineerde acteur gaf vorige week al te kennen geboeid te zijn door Armstrong. ‘Wat een fascinerend karakter.' Meteen daarna nam Abrams contact op met hem en zo ging de bal aan het rollen.
ik had het op de dag gedaan dat het interview met lance uitkwam,om 17.00quote:Op maandag 28 januari 2013 18:37 schreef Szura het volgende:
Als Boogie slim is belt ie nu snel Thijs op met een bekentenis. Perfecte dekmantel, die Trix.
Waarom lijkt zijn naam zo op Nandrolonquote:Op maandag 28 januari 2013 20:55 schreef ThePlaneteer het volgende:
Nando Boers, wat een ontzettende kneus.
quote:Contador Letter Shows Move to Clear Rider in Doping Scandal
By Alex Duff - Jan 28, 2013 5:03 PM GMT+0100
Two-time Tour de France champion Alberto Contador will testify in a trial of five people accused of arranging a doping ring as a letter shows how the Spanish cycling federation pushed to clear his name in the 2006 scandal.
Doctor Eufemiano Fuentes and Contador’s former team manager Manolo Saiz are among those charged with a “crime against public health” in the trial, which is scheduled to start today in Madrid and last for six weeks, according to a court statement. The Spanish cyclist’s testimony was moved forward to Feb. 5 today. Prosecutors are seeking a two-year prison sentence for each of the accused, the statement says.
The World Anti-Doping Agency, which can make a presentation as part of the prosecution by Spanish authorities, is trying to piece together details about the affair known as “Operacion Puerto,” or Operation Mountain Pass, the Montreal-based agency’s former president Dick Pound said. Police initially linked as many as 58 riders to the ring, although fewer than half that number have faced disciplinary proceedings.
“There have been nothing but roadblocks put in front of this case,” Pound said by phone from Montreal. “I don’t know why: That’s the $64 million question.”
Fuentes lawyer Julian Perez Templado didn’t return a call and e-mail seeking comment and the court couldn’t provide details of Saiz’s lawyer. Fuentes is scheduled to testify tomorrow, according to a court statement.
Cheating Culture?
Two weeks after Lance Armstrong ended 13 years of denials and confessed to doping in winning seven Tour de France titles through 2005, the trial will renew focus on a culture of cheating in cycling that prompted Nissan Motor Co. and Rabobank Groep to withdraw as sponsors since October. At the time Armstrong was racing, all riders faced the dilemma of whether to dope, according to Chris Horner, a 41-year-old American now on the RadioShack-Trek team.
In May 2006, police uncovered more than 200 blood bags, transfusion equipment and drugs in raids on apartments in Madrid. Riders have been known to collect and later transfuse their own blood to increase their body’s volume of oxygen- carrying red blood cells that boost stamina. Saiz, then manager of the Liberty Seguros team, was carrying 42,000 euros ($56,000) in cash in a briefcase and corticoid drugs for hospital use when he was arrested, the court statement said.
Letter
Six weeks later, the Spanish cycling federation’s general secretary Eugenio Bermudez wrote to the government asking that police corroborate any evidence against Contador or drop him from the investigation to avoid “irreparable” damage to his image. The letter said Fuentes had “exonerated” the cyclist after telling the Cadena Ser radio station a week earlier he didn’t know the athlete. Contador was at the time an up-and- coming rider without a major race win.
The letter, whose contents haven’t been reported before, was among documents released by the U.S. Anti-Doping Agency last October to support evidence Armstrong doped.
Contador, whose initials A.C. were found on a training schedule by police, resumed racing three weeks later. Pat McQuaid, the president of cycling ruling body Union Cycliste Internationale, or UCI, said Contador had received a letter saying he wasn’t part of the judicial investigation, allowing him to return to competition, according to an Aug. 17, 2006 report on the cyclingnews.com website.
Mistake?
Contador said in July 2007 he had been mistakenly implicated because he was on the Liberty Seguros team led by Saiz. He went on to win the Tour in 2007 and 2009, and was stripped of his 2010 title for failing a drugs test. He blamed the failed test on contaminated steak. A Spanish federation panel had cleared Contador of wrongdoing before the Court of Arbitration for Sport overturned the ruling.
Contador’s spokesman Jacinto Vidarte said the Spaniard “had nothing to do” with the 2006 doping ring. He said he wasn’t aware of and couldn’t comment on the sequence of events that led to Contador being cleared.
Bermudez’s letter also asked that police consider dropping Vicente Ballester, a rider on the Comunidad Valencia team, and track cyclist Jose Antonio Escuredo from its investigation. Bermudez, who left his role as general secretary in 2008, said in a phone interview he didn’t remember asking that police clear Contador or Ballester.
“I don’t remember the letter, this was seven years ago,” Bermudez said. “I would have to go back through the archives, it would be almost like mission impossible.”
Bermudez said he remembered the case of Escuredo because the training schedule linking him to the scandal didn’t correspond to track cycling. Bermudez, who no longer works in cycling, said he would never have tried to put pressure on police to clear Contador.
“I would only have asked for the police to check the evidence,” Bermudez said. “Who am I to tell the police or a judge what to do?”
Idd. Vind Zonneveld z'n columns leuker. Plus dat die Jojanneke neukt. Heeft ie goed gedaanquote:Op maandag 28 januari 2013 20:55 schreef ThePlaneteer het volgende:
Nando Boers, wat een ontzettende kneus.
Nando neukt Dione, ooit niet onaardig, Tong80 haat hem met heel zijn hart.quote:Op maandag 28 januari 2013 21:37 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Idd. Vind Zonneveld z'n columns leuker. Plus dat die Jojanneke neukt. Heeft ie goed gedaan
Mart doet zelfs Ria Visser. De wereld is oneerlijkquote:Op maandag 28 januari 2013 22:25 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Nando neukt Dione, ooit niet onaardig, Tong80 haat hem met heel zijn hart.
ik vind bo van VK leukerquote:Op maandag 28 januari 2013 21:37 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Idd. Vind Zonneveld z'n columns leuker. Plus dat die Jojanneke neukt. Heeft ie goed gedaan
Te scherpe knieën?quote:
Heb je die kaaklijn al gezien? Denk dat ze regelmatig de oude boterhammen met kaas van Thijs opeet.quote:Op maandag 28 januari 2013 21:37 schreef Tommeke het volgende:
[..]
O echt?quote:Op maandag 28 januari 2013 21:37 schreef Tommeke het volgende:
[..]
quote:Op maandag 28 januari 2013 22:25 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Nando neukt Dione, ooit niet onaardig, Tong80 haat hem met heel zijn hart.
quote:
Photoshoppen is en blijft een kunst.quote:
Doping, vandaar dat Thijs zo in dat onderwerp duikt.quote:Op maandag 28 januari 2013 23:29 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Haar hoofd is wel anatomisch onverantwoord.
Nog meer oude koeien uit de slootquote:
gewoon hetzelfde, want er verandert nooit iets.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 00:09 schreef bjarki het volgende:
[..]
Nog meer oude koeien uit de sloot![]()
Het lijkt me voor de sport veel beter te focussen op het heden. De amnestie-regeling uitbreiden tot het seizoen 2012 en samen met de ploegen afspreken dat renners die bekentenissen afleggen niet op straat worden gezet. Dat men 10 jaar geleden massaal aan de EPO zat weet iedereen nu wel, maar over de dopingcultuur anno 2013 is helemaal niets bekend.
Ah ok,quote:Op dinsdag 29 januari 2013 00:12 schreef THEFXR het volgende:
[..]
gewoon hetzelfde, want er verandert nooit iets.
quote:Vandaag een mailtje naar het Brabants Dagblad gestuurd.
Voor de inhoud zie de tekst hieronder.
Geachte heer Mees,
Deze morgen (maandagochtend) zocht ik tevergeefs naar een verslag over de overwinning van T.J. Slagter in de eerste grote wedstrijd van het nieuwe wielerseizoen. Maar het was zoals ik vooraf al vreesde...... niets, nou ja bijna niets want in het dagboek van Koen de Kort word er met 8 regeltjes over geschreven. Minder nog dan dat BC Schijndel het seizoen in stijl afsluit.
Afgelopen zaterdag wist u overigens wel een column te wijden aan het wielrennen..... het zoveelste stuk over doping (en daar moet ook kritisch over geschreven worden) en hoe katholiek deze sport wel is. En inderdaad, wielrennen is in al zijn kenmerken een katholieke sport met zijn goede kanten en helaas ook de donkere kanten.
Een onderdeel van Katholieke cultuur is ook de doofpot, de kop in het zand steken voor zaken die men liever niet wil zien en benoemen. En aan deze cultuur doet u en uw krant (overigens bijna de gehele Nederlandse pers) volop aan mee. U lijkt wel blind voor de doping zaken in de andere takken van sport of denkt u nou werkelijk dat alleen de wielrenners en hun entourage verderfelijk zijn en alle andere sporters zo eerlijk? Ik geloof daar niets van en denk dat u wel beter weet. En ik weet ook beter en weet ook dat een overgrote meerderheid van de wielrenners en hun begeleiders deze sport wel eerlijk bedrijven. Daarom ook moet voor deze sporters die het slachtoffer zijn geweest van oneerlijk spel, de doping problematiek worden opgelost. Het zal u toch ook wel bekend zijn dat daar waar geld te verdienen/winnen is, er mensen zijn die vals spelen. Voorbeelden te over... bedrijfsleven, politiek, zorginstellingen en ga zo maar verder. Natuurlijk ook in andere sporten en zeker die sporten waar nog meer geld wordt verdiend dan in het wielrennen.
Vandaag begint in Spanje de rechtszaak m.b.t. de OPERACION PUERTO en zoals uw krant in 11 regeltjes vermeld, zijn daar ook volgens het WADA voetballers (Nederland zou zo maar Wereldkampioen kunnen worden), tennissers en atleten bij betrokken en zeker niet de minsten. Maar zoals de pers in ons land de laatste tijd, is in Spanje zelfs de overheid zeer selectief en wordt die beerput gesloten gehouden. Ach ja, laten we onze verontwaardiging over zoveel onrecht maar alleen richten op de wielersport. Is gemakkelijk want deze sport is inmiddels al jaren door de veel strengere en intensievere controles (is overigens noodzakelijk) zichzelf in de voeten aan het schieten en onze pers zal net als in Duitsland de laatste zet wel geven totdat er niets meer van over is.
En de andere sporten dan mijnheer Mees? Ach, ik heb een goede raad voor hun.... weinig controleren, indien er dan toch iets mis gaat liefst onder de mat stoppen zodat men uiteindelijk kan concluderen....... BIJ ONS IS NIETS GAANDE.
Mijn conclusie is heel simpel, u en uw collega’s zijn net zo katholiek als Bertus Fok en daarom overweeg ik bij deze mijn abonnement bij het Brabants Dagblad op te zeggen.
Groet,
Egon van Kessel
quote:daarom overweeg ik bij deze mijn abonnement bij het Brabants Dagblad op te zeggen.
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 00:12 schreef THEFXR het volgende:
[..]
gewoon hetzelfde, want er verandert nooit iets.
Ach, aardige reactie maar een lintje zal hij nooit krijgen!quote:Op maandag 28 januari 2013 19:18 schreef marcodej het volgende:
twitter:DekkerThomas twitterde op maandag 28-01-2013 om 19:16:44Ik heb van u genoten Koningin. Een bijzondere vrouw. Dat Prins Willem Alexander het maar net zo goed mag doen. reageer retweet
Een passend setje: twee hijgerige verongelijkte types!quote:Op maandag 28 januari 2013 21:37 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Omdat de overheid in die voetbalclubs zit. Daarnaast, als ze dit echt zouden doen, zou de hele Spaanse sport tot de bodem worden afgebroken. Als er iets is dat Spanje als land niet kan hebben, dan is het dat wel. Dus is het wielrennen als slachtoffer gekozen. Dat was toch een verziekte sport en zo konden ze aan de buitenwacht laten zien dat ze echt niet alles in de doofpot hebben gestopt.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:40 schreef ThePlaneteer het volgende:
Wat is nu de exacte reden dat de Spaanse overheid Operacion Puerto zo tegenwerkt? Zijn ze zo diep geworteld dat het ook voor hen imago schade oplevert als blijkt dat Real aan de doping zat?
Ik snap de exacte theorie nog niet helemaal er achter.
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:48 schreef TheArt het volgende:
[..]
Omdat de overheid in die voetbalclubs zit. Daarnaast, als ze dit echt zouden doen, zou de hele Spaanse sport tot de bodem worden afgebroken. Als er iets is dat Spanje als land niet kan hebben, dan is het dat wel. Dus is het wielrennen als slachtoffer gekozen. Dat was toch een verziekte sport en zo konden ze aan de buitenwacht laten zien dat ze echt niet alles in de doofpot hebben gestopt.
Weer verschillende maten en gewichten. Dat zou ook in elk land gelijk getrokken moeten worden, nu blijven er steeds van die dopingparadijzen bestaan en zolang ze er zijn, zal er ook gretig gebruik van gemaakt worden.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:50 schreef nabroer het volgende:
[..]![]()
Het gebruik van doping is in Spanje niet strafbaar!
fixedquote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:16 schreef nabroer het volgende:
[..]
Dat kun je vergeten: China, Rusland, Cuba, Jamaica en alle overige centralistisch geleide landen zullen nooit openheid van zaken geven! Ach geef het het volk gesneden brood en spelen .....
fixedquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:21 schreef kl1172 het volgende:
[..]
fixedCodenamen van LanduytSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Genoeg over doping? Dit is het doping topicquote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:29 schreef nabroer het volgende:
Effe on-topic v.w.b. het schaatsen. Ik heb genoten van de laatste 200m van Michel Mulder. Op basis van karakter wereldkampioen.
Maar effe genoeg over "D". Ik kijk uit naar de aanstaande Klassiekers (wielrennen) en hoop dat TJ en misschien Lars zich kunnen laten gelden. Het zal lastig worden, maar toch.
On-topic? Weet je wel in welk topic je postquote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:29 schreef nabroer het volgende:
Effe on-topic v.w.b. het schaatsen. Ik heb genoten van de laatste 200m van Michel Mulder. Op basis van karakter wereldkampioen.
Maar effe genoeg over "D". Ik kijk uit naar de aanstaande Klassiekers (wielrennen) en hoop dat TJ en misschien Lars zich kunnen laten gelden. Het zal lastig worden, maar toch.
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:29 schreef nabroer het volgende:
quote:HOOFDDORP - Dopingarts Eufemiano Fuentes speelt niet met de gedachte om de namen van al zijn cliënten te onthullen.
Dat heeft zijn advocaat Julian Perez Templado maandagavond laten weten aan verschillende Spaanse media.
Fuentes is de belangrijkste verdachte in de zogeheten Operación Puerto-zaak. Hij wordt beschouwd als de spil van een netwerk dat tientallen wielrenners van bloeddoping voorzag.
"Hij denkt er niet aan om namen te noemen. Er waren in 2006 namen die vielen, daar blijft het bij", aldus Templado na de eerste dag van het proces.
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 08:11 schreef Steven184 het volgende:
Mail Egon van Kessel aan het Brabants Dagblad:
[..]
quote:Gesink schrikt van dopingbiecht vriend Niermann
Ook de nimmer verzakende meesterknecht van Rabobank-kopmannen als Boogerd, Leipheimer, Mentsjov en Gesink snoepte uit een verboden potje. De 'Hollandse Duitser' Grischa Niermann bekent epo-gebruik en begint als opleider van Nederlands talent bij de KNWU met een schorsing van zes maanden. 'Dit tekent hem als mens, hij had ook zijn mond dicht kunnen houden.'
Ja, zelfs Grischa Niermann gebruikte epo. De volgende dopingbiecht in een lange reeks maakt nog inzichtelijker hoe verrot het wielerlandschap pakweg een decennium terug geweest moet zijn. Naar eigen zeggen gebruikte Niermann bij Rabo epo tussen 2000 en 2003. Die seizoenen won hij behalve de nietige Niedersachsen Tour helemaal niets. Maar op voorspraak van kopmannen als Michael Boogerd en Levi Leipheimer reed hij wel vier keer de Tour de France. Gedrogeerd.
'Dat ook Grischa aan de doping zat, schetst voor mij alleen nog maar een duidelijker beeld van hoe het wielrennen er een jaar of tien terug voor stond', reageert Robert Gesink, tot het afgelopen seizoen ploegmaat van de inmiddels gestopte Niermann. 'Ik besef steeds meer dat ik heel dankbaar mag zijn dat ik in die tijd nog niet op de fiets zat.'
Ook de kopman van het Blanco Pro Cycling Team had Niermann de laatste jaren graag aan zijn zijde in belangrijke wedstrijden. 'Daarom schrok ik hier wel een klein beetje van', bekent de Achterhoeker. 'Grischa is een goede vriend van me, hij belde me er zelf over op. Misschien raar, maar ik heb Grischa er nooit persoonlijk naar gevraagd. Ik kende geen beter voor zijn sport levende, gepassioneerde knecht. Deze bekentenis tekent hem daarom ook als mens. Hij had ook gewoon zijn mond dicht kunnen houden.'
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)riend-Niermann.dhtml
Tja, in 2007 was er ook nog veel mis, ook bij Rabo. En toen reed Gesink al wel...quote:'Dat ook Grischa aan de doping zat, schetst voor mij alleen nog maar een duidelijker beeld van hoe het wielrennen er een jaar of tien terug voor stond', reageert Robert Gesink, tot het afgelopen seizoen ploegmaat van de inmiddels gestopte Niermann. 'Ik besef steeds meer dat ik heel dankbaar mag zijn dat ik in die tijd nog niet op de fiets zat.'
2007-2009 was zelfs Gesinks beste periodequote:Op dinsdag 29 januari 2013 11:53 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Tja, in 2007 was er ook nog veel mis, ook bij Rabo. En toen reed Gesink al wel...
En had enkele jaren een beter klimvermogen dan hij nu lijkt te hebben. Die hele holier dan holy mentaliteit gaat nergens over, alsof er opeens door alle ploegen besloten is om op een vast punt te stoppen met dopinggebruik. Volgens de USADA-biechters al sinds 2006 wat gewoon niet in lijn is met hun prestaties, volgens anderen na 2008 maar afgaande op de dopinggevallen daarna met grote namen is de omslag nog wel een stuk later geweest. Met figuren als Ibarguren in het wielrennen is toch al moeilijk om te spreken van een echte omslag.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 11:53 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Tja, in 2007 was er ook nog veel mis, ook bij Rabo. En toen reed Gesink al wel...
2006, toen stopte iedereen ineens spontaan zonder dat erover gesproken is.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 11:58 schreef Ericr het volgende:
[..]
En had enkele jaren een beter klimvermogen dan hij nu lijkt te hebben. Die hele holier dan holy mentaliteit gaat nergens over, alsof er opeens door alle ploegen besloten is om op een vast punt te stoppen met dopinggebruik.
Wat niet wil zeggen dat iedereen toen gebruikte bij Rabo. Er werd zeker nog gebruikt in die ploeg, maar ik ben ervan overtuigd dat zeker niet iedereen dat deed. En een net overgekomen neo lijkt me niet één van de aangewezen personen om te gebruiken.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 11:53 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |