Scary, right?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:45 schreef Joosie200 het volgende:
Bijna lapo zonder dat ik het door had
Ja. Wij zijn de élite van dit Land. En nou optyfen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:45 schreef Juicyhil het volgende:
Vinden jullie jezelf nu zo superieur omdat jullie rechten studeren?Asociaal volk.
Ik schrok ook al terug.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:45 schreef Joosie200 het volgende:
Bijna lapo zonder dat ik het door had
?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:45 schreef Juicyhil het volgende:
Vinden jullie jezelf nu zo superieur omdat jullie rechten studeren?Asociaal volk.
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja. Wij zijn de élite van dit Land. En nou optyfen.
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:45 schreef Juicyhil het volgende:
Ja. Als we gelijk hebben komen we het opeisenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:45 schreef Juicyhil het volgende:
Hoiquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:45 schreef Juicyhil het volgende:
Ja oke zuipen. Maar een whisky kan toch wel.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat ik het niet verstandig vind te gaan zuipen als ik dagen achtereen moet blokken
Nee ik ben pas later rechten gaan studeren.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:45 schreef Juicyhil het volgende:
Misschien vanavond eentje.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:46 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja oke zuipen. Maar een whisky kan toch wel.
Zuipen niet, maar een pilsje of whisky is wel lekkerquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat ik het niet verstandig vind te gaan zuipen als ik dagen achtereen moet blokken
Ja fucking 10 jaar bankhangen op mijn centen en later te gierig zijn om ook maar een cent belasting te betalen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja. Wij zijn de élite van dit Land. En nou optyfen.
Proestquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:47 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ja fucking 10 jaar bankhangen op mijn centen en later te gierig zijn om ook maar een cent belasting te betalen.Walgelijk dat soort figuren. Links tuig.
Je besefte pas op latere leeftijd dat je bij deze bazen gang wildequote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:46 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Nee ik ben pas later rechten gaan studeren.
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:47 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ja fucking 10 jaar bankhangen op mijn centen en later te gierig zijn om ook maar een cent belasting te betalen.Walgelijk dat soort figuren. Links tuig.
Hai schat.quote:
En jij bent dikquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:47 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Verder alles goed, kerel?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:47 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Wij laten het echter niet onaangeroerd wanneer iemand het e.e.a. opschrijft wat duidelijk abject en infaam isquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:45 schreef Juicyhil het volgende:
Brambo!quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:48 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Wij laten het echter niet onaangeroerd wanneer iemand het e.e.a. opschrijft wat duidelijk abject en infaam is
Als jurist die twee woorden gebruiken. Nee, gewoon neequote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:48 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Wij laten het echter niet onaangeroerd wanneer iemand het e.e.a. opschrijft wat duidelijk abject en infaam is
Als niet jurist ook niet doen. In één zin.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:48 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Als jurist die twee woorden gebruiken. Nee, gewoon nee
Ik deed het laatst ook en toen vond ik mezelf heel leuk en toen reageerde er niemandquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:48 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Dat eerst en vooral. Overigens begreep onze golden retriever je uitleg wel Yreal.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
Je besefte pas op latere leeftijd dat je bij deze bazen gang wilde
HAHAHA meen je dat?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:49 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
Juicyhil is de linker fotograaf
Waarom waren die andere fotografen ook alweer zo boos?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:49 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
Moet ie maar niet zo'n open deur geven om in te trappenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:48 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:49 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
Maar in beginsel is gewoon een mooie term. Abject en infaam is overdreven onzin om slim over te komen. Zodat mensen die je niet snappen denken dat je een goede advocaat bent.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:49 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Moet ie maar niet zo'n open deur geven om in te trappen. Naast in beginsel (die nog eens te gebruiken valt) wou ik deze eens gebruiken als citaat. Sorry
Gang?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
Je besefte pas op latere leeftijd dat je bij deze bazen gang wilde
Die rechter dan ookquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:49 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
Erik?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik deed het laatst ook en toen vond ik mezelf heel leuk en toen reageerde er niemand
RIPquote:
Als er een toch wel Godfather is, is hij het welquote:
In beginsel gebruik ik te vaak tijdens een tentamenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar in beginsel is gewoon een mooie term. Abject en infaam is overdreven onzin om slim over te komen. Zodat mensen die je niet snappen denken dat je een goede advocaat bent.
Inderdaadquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:52 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
In beginsel gebruik ik te vaak tijdens een tentamen
Ik ook. Bij ieder punt dat ik nog later uit ga leggen, eigenlijk.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:52 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Schrijf jij groot eigenlijk?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ook. Bij ieder punt dat ik nog later uit ga leggen, eigenlijk.
Ik gebruik liever in den beginnequote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:53 schreef Yreal het volgende:
In beginsel is dan ook een logische opener
De beste twee woorden om je in te dekken tegen een eventueel verkeerd ingenomen standpunt. Kan de docent later nooit volledig zeggen: ja, maar, dat doet niet ter zake. Nee, maar in beginsel welquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:52 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Dat heb ik serieus weleens gebruikt volgens mij.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:54 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik gebruik liever in den beginne
Gelukkig hebben we de foto's nog.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:53 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Juicyhill is wel mooi afgehaakt
Nerderig?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:54 schreef Yreal het volgende:
Maar heren, ik wil graag een proost uitbrengen op onze succesvolle raid.![]()
Wat voel ik mij nu nerderig zeg
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:55 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we de foto's nog.
Ik niet zo groot eigenlijk. Wel onduidelijk.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:54 schreef Aurelius. het volgende:
Ik schrijf ontzettend groot en onduidelijk
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:55 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we de foto's nog.
Baas!quote:
Leer gewoon de termen in het Latijn, altijd goed.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:55 schreef Valid het volgende:
Vraag over RG2:
In hoeverre moet je nou de Latijnse begrippen kennen. Bijvoorbeeld:
Stedelijke erfdienstbaarheid --> servitutes praediorum urbanorum
Mag je op het tentamen gewoon stedelijke erfdienstbaarheid opschrijven (het is immers prima te vertalen) of moet je het begrip in het Latijn kennen?
wat moeten jullie veel weten zegquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:55 schreef Valid het volgende:
Vraag over RG2:
Mag je op het tentamen gewoon stedelijke erfdienstbaarheid opschrijven (het is immers prima te vertalen) of moet je het begrip in het Latijn kennen?
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:57 schreef Tchock het volgende:
Hahah, wtfMalki komt met zijn schoen in de veter van een tegenstander vast te zitten, schudt zijn schoen los, tegenstander valt, Malki een rode kaart
En de andere dag staat zijn moeder de was te sorteren. "hey een harde sok"quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:56 schreef Yreal het volgende:
op die 3de kijkt hij echt van, Wajow hier ga ik vanavond op rukken
Ik heb alleen de adagia en acties in het Latijn genoemd. De rest heb ik gewoon in het Nederlands aan gerefereerd. Dus gewoon damnatielegaat/vindicatielegaat e.d. Blijf niet bezig, kom zeg. Latijn als ingangseis is sinds de jaren 60 afgeschaftquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:55 schreef Valid het volgende:
Vraag over RG2:
Hoe kom je nou in godsnaam bij stedelijke erfdienstbaarheid.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:55 schreef Valid het volgende:
Vraag over RG2:
Rode kaart ook overdreven hierquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Deze strafschop ook al zo onnodig. Wat is die Braamhaar een waardeloze scheidsrechter.
Nou.. in Rome had je de erfdienstbaarheid van dulden/niet-doen om niet hoger dan zoveel te bouwen of te dulden dat je stankoverlast had want geen riool enzo. En op het platteland had je dus andere erfdienstbaarheden, vandaar stedelijke/niet-stedelijke erfdienstbaarheden. Simpelquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:58 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Hoe kom je nou in godsnaam bij stedelijke erfdienstbaarheid.
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:59 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Maar even Californication opgezet
Fijn album is dat. De perfecte mix van de zoete en fijne latere muziek en eerdere funky-stijl.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:59 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Maar even Californication opgezet
Iets anders doen dan?quote:
Die term staat zelfs in de Prota.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:58 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Oh nouja, ik vond het niet echt opzettelijk lijkenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nouja, die weet ik niet zeker. Hij lijkt zich wel aardig groot te maken met zijn armen.
Dat komt langs op college en in Prota.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:58 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Hmm, ja gister had het logisch geweest, nu bedoel ik de seriequote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Fijn album is dat. De perfecte mix van de zoete en fijne latere muziek en eerdere funky-stijl.
Proestquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:01 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Oooh je bedoelt het album. Ik dacht de serie. Excusez.
Oh. Serie is ook heel vetquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:01 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Hmm, ja gister had het logisch geweest, nu bedoel ik de serie
Hahaquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:01 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Oh ja dan iets anders doen jaquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:01 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Hmm, ja gister had het logisch geweest, nu bedoel ik de serie
Wait whut?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:01 schreef Actaeon het volgende:
[..]
wait whut?quote:
Aanzetten dan? Fucking hell, het is zaterdagavond.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:01 schreef Tchock het volgende:
Als ik 'opzetten' gebruik gaat het zonder uitzondering over muziek of dieren. Niet over films of series.
En dat ja. Die Romeinen waren niet gek, die praetor was tenminste een baas. Heb je een juridisch geschil: dan kom je maar naar mijn stoel toe. Ik ben de rijdende rechter nietquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:00 schreef Valid het volgende:
[..]
Dit laatste is ontstaan omdat er in de provincie natuurlijk geen praetor in de buurt is voor een schijnproces.
Hoorcollege? Welke, heb daar alleen de eerste van gezienquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:00 schreef Valid het volgende:
[..]
Dat komt langs op college en in Prota.Stedelijke erfdienstbaarheid wordt overgedragen door in iure cessio, terwijl de landelijke erfdienstbaarheid een res mancipae is en dus door mancipatio overgedragen wordt. Dit laatste is ontstaan omdat er in de provincie natuurlijk geen praetor in de buurt is voor een schijnproces.
Even een kat opzetten hoor.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:01 schreef Tchock het volgende:
Als ik 'opzetten' gebruik gaat het zonder uitzondering over muziek of dieren. Niet over films of series.
Nieuwe seizoen nog niet gezien, maar vorige seizoen vond ik prima.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:02 schreef Speedy_T het volgende:
Nieuwe seizoen is nog kutter dan die ervoor. Ze moeten ermee kappen
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:02 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
En dat ja. Die Romeinen waren niet gek, die praetor was tenminste een baas. Heb je een juridisch geschil: dan kom je maar naar mijn stoel toe. Ik ben de rijdende rechter niet
Tja, dat heb ik ook met HIMYM, toch blijf ik het kijkenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:02 schreef Speedy_T het volgende:
Twee na laatste.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:03 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Hoorcollege? Welke, heb daar alleen de eerste van gezien
Dat was de grap, ja.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:03 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Even een kat opzetten hoor.
van wat?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:02 schreef Speedy_T het volgende:
Zit er nog een logische volgorde in die colleges? Want ik wil graag alle colleges goederenrecht zien, weet jij welke weken dat zijn?quote:
Hmm ja, maar er is niet veel beters op het momentquote:
Maar er is altijd baas boven baas: de gouveneursconsul van een provincie naar keuze. Kon je belastingcenten hamsteren en genieten van je verdiende rust. Want geen zeurpieten aan je kop die perse je weer nodig hadden om een procesovereenkomst te krijgenquote:
Ik heb hem nooit goed bekeken in het echt. Heb enkel zijn mp3-opnames beluisterd.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:03 schreef Yreal het volgende:
Speedy, viel het jou op dat prof vermeulen onwijs is afgevallen?
Als je dit vergelijkt met zijn hoofd tijdens de colleges van internationaal ....
[ afbeelding ]
Probeer White Collar eens.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:04 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Hmm ja, maar er is niet veel beters op het moment
IV-XIIquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:04 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Zit er nog een logische volgorde in die colleges? Want ik wil graag alle colleges goederenrecht zien, weet jij welke weken dat zijn?
Je hebt niet een andere dvd/iets anders gedownload?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:04 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Hmm ja, maar er is niet veel beters op het moment
Zo zelfs in Romeinse cijfers toe maar!quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:05 schreef Valid het volgende:
[..]
IV-XII
Hij begint in college IV met goederenrecht en daar gaat het de rest van het semester over.
Heb nog een hele lading op de HDD, maar ben te lui om die te pakkenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:06 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Je hebt niet een andere dvd/iets anders gedownload?
Huh nee?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:06 schreef Joosie200 het volgende:
En oh, Ties: nog steeds niet het testament van het varken gelezen?
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:06 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Zo zelfs in Romeinse cijfers toe maar!
Blader snel naar het deel erfrecht van Prota, laatste paar bladzijdes. Als je dan toch met een leuke anekdote het boek wil eindigen, moet je vooral zoiets kiezenquote:
Geloof dat het wel per belasting afhankelijk is wie bevoegd was die te innen. De Romeinen hadden niet één grote belastingdienst/bevoegde personen die alles kon innen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:05 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Maar er is altijd baas boven baas: de gouveneursconsul van een provincie naar keuze. Kon je belastingcenten hamsteren en genieten van je verdiende rust. Want geen zeurpieten aan je kop die perse je weer nodig hadden om een procesovereenkomst te krijgen
Je kreeg dan elke maand de blauwe steen door de busquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:08 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Geloof dat het wel per belasting afhankelijk is wie bevoegd was die te innen. De Romeinen hadden niet één grote belastingdienst/bevoegde personen die alles kon innen.
Ga anders gewoon met een goed stuk muziek en een drankje op de bank hangen/liggen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:06 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Heb nog een hele lading op de HDD, maar ben te lui om die te pakken
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:09 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Je kreeg dan elke maand de blauwe steen door de bus
Waar zit je? Kom ik even meedrinkenquote:
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:11 schreef Tchock het volgende:
Spotless, zou je alsjeblieft een UI willen aannemen? Ik kan je niet onderscheiden van andere users. Bij voorbaat dank.
Leuker kunnen we het niet maken, wel pijnlijkerquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:09 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Je kreeg dan elke maand de blauwe steen door de bus
Die kwam even groot in beeldquote:
You don't say.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:12 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Die kwam even groot in beeld
quote:
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:10 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Waar zit je? Kom ik even meedrinken
Ik laat alles na aan een zeug.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:14 schreef Aurelius. het volgende:
Ik ga nu dat testament van het varken lezen
Werd es tijd, ben benieuwd wat je er van vindquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:14 schreef Aurelius. het volgende:
Ik ga nu dat testament van het varken lezen
Wie heeft de langste oudstequote:
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:16 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Sorry man. Je bent welkom.
Ik moest al lachen bij de eerste zinquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:15 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Werd es tijd, ben benieuwd wat je er van vind
Zie je het tafereel al voor je?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:16 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Ik moest al lachen bij de eerste zin
"Aangezien ik niet eigenhandig kon schrijven, heb ik het aan een schrijver gedicteerd."
Ja uiterst komischquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:17 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Zie je het tafereel al voor je?
Neuh, dat weer niet. Wat je zeker kan verwachten is een vraag over legitieme/het liefdeloze testamentquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:17 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Ja uiterst komisch![]()
Hopelijk krijgen we er een tentamenvraag over
Moet je vandaag de dag proberenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:19 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Neuh, dat weer niet. Wat je zeker kan verwachten is een vraag over het liefdeloze testamentGeen gekke gedachte: als je een kind onterft, dan is dat zo onfatsoenlijk dat je niet goed bij je kop was op het moment dat je het testament maakte. Kortom: testament niet geldig. Heerlijk die Romeinen
Ja voor Justinianus kreeg je dan je hele wettelijke erfdeel, testament nietigquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:19 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Neuh, dat weer niet. Wat je zeker kan verwachten is een vraag over het liefdeloze testamentGeen gekke gedachte: als je een kind onterft, dan is dat zo onfatsoenlijk dat je niet goed bij je kop was op het moment dat je het testament maakte. Kortom: testament niet geldig. Heerlijk die Romeinen
Een dergelijke handeling past natuurlijk ook totaal niet in het familiaire karakter van het Romeinse (erf)recht. Wat ook wel weer opmerkelijk is gezien het feit dat testeervrijheid een belangrijke plaats in het erfrecht had. Veel meer dan nu. Ab intestaat erfrecht was veel meer een bijzaak toen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:19 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Stimmtquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:21 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Ja voor Justinianus kreeg je dan je hele wettelijke erfdeel, testament nietig
en na Justinianus bleef het testament in stand en was het tot slechts een persoonlijke vordering tot aanvulling van de legitieme portie?
Klopt. Wel zo in lijn ook met het pater familias idee. Als je dan als soon-to-be ex pater familias, je bloedeigen zoon, pater familias in spe zou onterven: tja, dan ben je niet slim bezig.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:23 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Een dergelijke handeling past natuurlijk ook totaal niet in het familiaire karakter van het Romeinse (erf)recht. Wat ook wel weer opmerkelijk is gezien het feit dat testeervrijheid een belangrijke plaats in het erfrecht had. Veel meer dan nu. Ab intestaat erfrecht was veel meer een bijzaak toen.
Tussen 8:1836 en 10:1 zit een klein deurtje, gewoon aanbellen. Als de bel het niet doet kloppen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:25 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Waar heb jij je wetboek vandaan, ik ben al een tijdje op zoek naar boek 9
Er waren nog een paar leerstukken waar voor en na Justinianus van groot belang waren, weet je er toevallig nog wat?quote:
Nuja.. ze zullen het wel gaan hebben over verklaar het verschil tussen res mancipi en res nec mancipi. En dus ingaan op traditio en mancipatio. Verder komt er vast een vraag over de stipulatie. En oh: ken je klassiekers uit de klapper van RGS1! Dus dan doel ik op het balspel in Medina ofzo en honkbalwedstrijd en de honkbal in kwestie, wie hem nu toch het eerste in eigendom verkreeg doordat ie hem had toegeëigend. Dus res nulius enzoquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:26 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Er waren nog een paar leerstukken waar voor en na Justinianus van groot belang waren, weet je er toevallig nog wat?
Ja abstract/causaal komt vast wel iets overquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:29 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Nuja.. ze zullen het wel gaan hebben over verklaar het verschil tussen res mancipi en res nec mancipi. En dus ingaan op traditio en mancipatio. Verder komt er vast een vraag over de stipulatie. En oh: ken je klassiekers uit de klapper van RGS1! Dus dan doel ik op het balspel in Medina ofzo en honkbalwedstrijd en de honkbal in kwestie, wie hem nu toch het eerste in eigendom verkreeg doordat ie hem had toegeëigend.
Ja, zo. Eerst heb ik een art. 9:24 verzonnen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:32 schreef Aurelius. het volgende:
Tchock wanneer laat je het doek vallen in dat topic?
Ik kan niet wachten
wat? waar?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:32 schreef Joosie200 het volgende:
quote:
Op zaterdag 26 januari 2013 23:28 schreef Aurelius. het volgende:
Oh dat is raar, welk wetboek heb je?
Google.nl.
Ik heb een wetsartikel verzonnen, voor het eerst sinds tijden!quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:37 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Ik heb iets zinnigs gepost in WGR, sinds tijden
En wat voor cijfer had je? Is dat goed gerekend?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:58 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ik heb alleen de adagia en acties in het Latijn genoemd. De rest heb ik gewoon in het Nederlands aan gerefereerd. Dus gewoon damnatielegaat/vindicatielegaat e.d. Blijf niet bezig, kom zeg. Latijn als ingangseis is sinds de jaren 60 afgeschaft
De lex Tchockius?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb een wetsartikel verzonnen, voor het eerst sinds tijden!
Mooi artikel welquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb een wetsartikel verzonnen, voor het eerst sinds tijden!
Ik had ook al een keer een arrest verzonnen voor dit topic, nog even en niemand gelooft nog een woord van wat ik zegquote:
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:39 schreef Yreal het volgende:
Dit moeten we vaker doen, beetje rellen in klb met de hele club
Ik had een 9quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:38 schreef Valid het volgende:
[..]
En wat voor cijfer had je? Is dat goed gerekend?
Ah, eindelijk iemand met een hoog cijfer voor RG2. Ik heb tot nu toe vooral gehoord dat het tegenviel. Ik ga er dan maar vanuit dat de Nederlandse bewoordingen (buiten de adagia en acties) prima zijn. Geeft weer wat vertrouwen, tnx.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:39 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ik had een 9Voor zowel Rechtsgeschiedenis 1 als 2. Wou een hattrick scoren, maar Romeins privaatrecht viel lager uit
Maar een 7
Of het was gewoon een trollquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:46 schreef Aurelius. het volgende:
Sjokko, hij reageert niet meer, ik denk dat ie het doorheeft, of hij is heel hard naar boek 9 aan het zoeken
Ja, jammer. Dan moet mijn coup de grâce uitblijven.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:46 schreef Aurelius. het volgende:
Sjokko, hij reageert niet meer, ik denk dat ie het doorheeft, of hij is heel hard naar boek 9 aan het zoeken
Niet te veel he!quote:
Ontzettende heldquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Tadaa. Dat was het hele meesterplan waarom ik al die bullshit bedacht.
Nee, maar je hebt wel een vordering op Zeus omdat de fucker je paard tot zich genomen heeft. Onverschuldigde verrijking, en ter goeder trouw ho maar!quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:52 schreef Joosie200 het volgende:
En oh, geheid dat je zo'n verhaaltje krijgt. Blasius is met zijn paard onderweg naar Crassus, want zij hebben afgesproken dat voor 100 sestertiën Crassus het paard zal kopen. Onderweg wordt het paard getroffen door de bliksem en is niet meer. Crassus had al betaald, moet Blasius nog steeds leveren? En dan ingaan op de eisen voor overmacht enzoDeelbare/niet-deelbare vorderingen en dan weten dat niemand gehouden is tot het onmogelijke.
Moet je hier dan ook noemen dat een paard een specieszaak is?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:52 schreef Joosie200 het volgende:
En oh, geheid dat je zo'n verhaaltje krijgt. Blasius is met zijn paard onderweg naar Crassus, want zij hebben afgesproken dat voor 100 sestertiën Crassus het paard zal kopen. Onderweg wordt het paard getroffen door de bliksem en is niet meer. Crassus had al betaald, moet Blasius nog steeds leveren? En dan ingaan op de eisen voor overmacht enzoDeelbare/niet-deelbare vorderingen en dan weten dat niemand gehouden is tot het onmogelijke.
Juist em. Want genus non perit. De soort zaak gaat niet te niet. Maar een bepaalde zaak wel.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:54 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Moet je hier dan ook noemen dat een paard een specieszaak is?
Fixed.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:54 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Moet je hier dan ook noemen dat een paard een faeceszaak is?
quote:
Perit, wat een aidswoord is dat. Had ik altijd ruzie mee.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:56 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Juist em. Want genus non perit. De soort zaak gaat niet te niet. Maar een bepaalde zaak wel.
Dacht altijd meteen aan perish. Maarja, dat deed me weer aan Guild Wars 1 denkenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Perit, wat een aidswoord is dat. Had ik altijd ruzie mee.
Klopt ook. To perish en perire betekenen hetzelfde.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:58 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Dacht altijd meteen aan perish. Maarja, dat deed me weer aan Guils Wars 1 denken
De paashaas laat tenminste nog eieren achter om op te rapen. Zelfs daarin weet Groupon te falen wanneer zij in zee gaat met een malafide paashaas!quote:
grouponquote:Op zondag 27 januari 2013 00:02 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
De paashaas laat tenminste nog eieren achter om op te rapen. Zelfs daarin weet Groupon te falen wanneer zij in zee gaat met een malafide paashaas!
[ afbeelding ]
Trouwens, Yreal, jij moet wat minder hoog van de toren blazen in dat topic want een bemiddelingsovereenkomst bestaat en is een hele normale overeenkomst. Een makelaar is zo iemand bijvoorbeeld. Ze hebben zelfs een eigen afdeling en staan in art. 7:425-427.quote:Op zondag 27 januari 2013 00:06 schreef Yreal het volgende:
[..]
omdat het een volmachtgeving is. bemmidelingsovereenkkomst bestaat niet
ik liep gewoon terug te trollenquote:Op zondag 27 januari 2013 00:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Trouwens, Yreal, jij moet wat minder hoog van de toren blazen in dat topic want een bemiddelingsovereenkomst bestaat en is een hele normale overeenkomst. Een makelaar is zo iemand bijvoorbeeld. Ze hebben zelfs een eigen afdeling en staan in art. 7:425-427.
Jeeej ik ken ze allemaal!quote:Op zondag 27 januari 2013 00:13 schreef Joosie200 het volgende:
Servus caput non habet = een slaaf heeft geen hoofd = is rechtsobject ipv rechtssubjectUnus testis, nulus testis ook niet bepaald essentieel. Nemo turpitudinem suam allegans auditur weer wel. Hij die op schandelijke wijze iets heeft verkregen, kan niet iemand anders aanspreken uit ongerechtvaardigde verrijking. Nemo plus komt zeker weten terug. Coactus tamen volui misschien. Superficies solo cedit is altijd handig om te onthouden, want je weet maar nooit. Confessus pro iudicato habetur als er iets van een rechtszaak speelt. nemo causam possessionis sibi ipse mutare potest = verbod van bezitsinterventie wat we tegenwoordig kennen. Emptio tollit locatum is juist tegenovergesteld van tegenwoordig. Nulli res sua servit is ook wel handig indien het gaat over erfdienstbaarheden.
Whuuut?quote:Op zondag 27 januari 2013 00:13 schreef Joosie200 het volgende:
Servus caput non habet = een slaaf heeft geen hoofd = is rechtsobject ipv rechtssubjectUnus testis, nulus testis ook niet bepaald essentieel. Nemo turpitudinem suam allegans auditur weer wel. Hij die op schandelijke wijze iets heeft verkregen, kan niet iemand anders aanspreken uit ongerechtvaardigde verrijking. Nemo plus komt zeker weten terug. Coactus tamen volui misschien. Superficies solo cedit is altijd handig om te onthouden, want je weet maar nooit. Confessus pro iudicato habetur als er iets van een rechtszaak speelt. nemo causam possessionis sibi ipse mutare potest = verbod van bezitsinterventie wat we tegenwoordig kennen. Emptio tollit locatum is juist tegenovergesteld van tegenwoordig. Nulli res sua servit is ook wel handig indien het gaat over erfdienstbaarheden.
Uit je hoofd de hele bepalingquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk niet dat dit een overeenkomst tot opdracht inhoudt hoor. Dat ziet toch meestal op wat belangrijkere zaken, makelaardij, financiele advisering enz.quote:Op zondag 27 januari 2013 00:15 schreef Tchock het volgende:
Overigens lijkt me dat die advocaat best een punt heeft wat betreft de schadevergoeding op basis van 7:419. Het enige wat betwistbaar is is of Groupon uit eigen naam handelt, het lijkt me van niet maar zoals gezegd: er is iets voor te zeggen. En dat is het laatste dat ik er over wil zeggen want ik deed een heel ander vak.
Maar dan moet daar wel spraken van zijn. Als groupon handelt als gevolmachtigde gaat dit natuurlijk niet op.quote:Op zondag 27 januari 2013 00:15 schreef Tchock het volgende:
Overigens lijkt me dat die advocaat best een punt heeft wat betreft de schadevergoeding op basis van 7:419. Het enige wat betwistbaar is is of Groupon uit eigen naam handelt, het lijkt me van niet maar zoals gezegd: er is iets voor te zeggen. En dat is het laatste dat ik er over wil zeggen want ik deed een heel ander vak.
Groupon verbindt zich met zijn aanbieders om namens hun producten (in de vorm van bonnen) te verkopen, non? Valt perfect onder lastgeving uit 7:414.quote:Op zondag 27 januari 2013 00:16 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dit een overeenkomst tot opdracht inhoudt hoor. Dat ziet toch meestal op wat belangrijkere zaken, makelaardij, financiele advisering enz.
quote:Op zondag 27 januari 2013 00:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Uit je hoofd de hele bepalingAls het lukt ben je een eindbaas. Antwoord staat onder de spoiler maar niet spieken.
Niemand kan meer rechten overdragen dan hij zelf heeft. Even door Google translate halen, now we waitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mag het weten
Ik vind bronnen vervalsen wel laag tbh.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:39 schreef Yreal het volgende:
Dit moeten we vaker doen, beetje rellen in klb met de hele club
Maar bij lastgeving handel je in eigen naam voor rekening van de lastgeverquote:Op zondag 27 januari 2013 00:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Groupon verbindt zich met zijn aanbieders om namens hun producten (in de vorm van bonnen) te verkopen, non? Valt perfect onder lastgeving uit 7:414.
Gezakt. Je bent officieel geen eindbaas.quote:Op zondag 27 januari 2013 00:17 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Niemand kan meer rechten overdragen dan hij zelf heeft. Even door Google translate halen, now we wait
Wat is nemo plus dan?quote:Op zondag 27 januari 2013 00:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Gezakt. Je bent officieel geen eindbaas.
Wait whut?quote:Op zondag 27 januari 2013 00:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Gezakt. Je bent officieel geen eindbaas.
quote:Op zondag 27 januari 2013 00:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Groupon verbindt zich met zijn aanbieders om namens hun producten (in de vorm van bonnen) te verkopen, non? Valt perfect onder lastgeving uit 7:414.
en groupon handelt in naam van het bedrijfquote:Op zondag 27 januari 2013 00:18 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Maar bij lastgeving handel je in eigen naam voor rekening van de lastgever
Ik zei niet spieken lulquote:Op zondag 27 januari 2013 00:18 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Wait whut?![]()
nemo potest transferre plus iura quam ipse habet aldus Google translate
oh, maar inhoudelijk klopt dat toch wel?quote:Op zondag 27 januari 2013 00:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Een afkorting van wat onder de spoiler staat. Nemo plus bladiebla ipse habitur.
Ja de vertaling grapjasquote:Op zondag 27 januari 2013 00:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Een afkorting van wat onder de spoiler staat. Nemo plus bladiebla ipse habitur.
Pak de wet er gewoon bijquote:Op zondag 27 januari 2013 00:18 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Maar bij lastgeving handel je in eigen naam voor rekening van de lastgever
Maar dan weet degene waarmee je handelt niet dat je voor een ander handelt... toch?quote:Op zondag 27 januari 2013 00:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Pak de wet er gewoon bijEr staat duidelijk dat je ook uit naam van de lastgever kunt handelen (7:414 lid 2)
Kribbebijter arrestquote:Op zondag 27 januari 2013 00:21 schreef Yreal het volgende:
[..]
Maar dan weet degene waarmee je handelt niet dat je voor een ander handelt... toch?
Hoeft niet, mag wel. Graag zelfs.quote:Op zondag 27 januari 2013 00:21 schreef Yreal het volgende:
[..]
Maar dan weet degene waarmee je handelt niet dat je voor een ander handelt... toch?
Daar heb ik idd flink naar moeten Googlen, snapte niet dat hij gewoon van 8 naar 10 ging.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:46 schreef Aurelius. het volgende:
Toen het BW werd geschreven was boek 9 bestemd voor een rechtsgebied dat in zijn geheel in internationale verdragen en bepalingen is gepleurd. Daarom hebben ze 'm geschrapt.quote:Op zondag 27 januari 2013 00:22 schreef TC03 het volgende:
[..]
Daar heb ik idd flink naar moeten Googlen, snapte niet dat hij gewoon van 8 naar 10 ging.
Gaan we een nieuwe openen? dacht het nietquote:Op zondag 27 januari 2013 00:22 schreef Joosie200 het volgende:
Heeft iemand nog een leuke TT voor Groupon topic?
Goed plan inderdaadquote:Op zondag 27 januari 2013 00:22 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Gaan we een nieuwe openen? dacht het niet
Wellus. Omdat het kan. Punt!quote:Op zondag 27 januari 2013 00:22 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
doeiquote:Op zondag 27 januari 2013 00:23 schreef Tchock het volgende:
Maar nu sleuren jullie kutkinderen mij toch in deze discussie dus ik gooi FOK! tijdelijk dicht
Ik ga die advocaat van Kassa mailen denk ik.quote:Op zondag 27 januari 2013 00:22 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Bok jij eens op, je wil enkel horen wat je wil horenquote:Op zondag 27 januari 2013 00:24 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik ga die advocaat van Kassa mailen denk ik.
Vraag dan op welk artikel hij zijn betoog baseertquote:Op zondag 27 januari 2013 00:24 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik ga die advocaat van Kassa mailen denk ik.
Idd en Jaguar arrest niet vergeten! Bovenmatige, wat een redelijk koopman niet zou uitgeven = geen aftrekquote:
Neen, in tegendeel. We zijn van TROS Radar, jwz.quote:Op zondag 27 januari 2013 00:30 schreef Aurelius. het volgende:
Maar luister verder niet naar ons want wij zijn geen jurist van de Kassa
Zijn er trouwens nog meer (noemenswaardige) arresten voorgeschreven voor Belasting 1?quote:Op zondag 27 januari 2013 00:31 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Neen, in tegendeel. We zijn van TROS Radar, jwz.
Hmm.. even zien. Geloof van niet nee, of nee wacht. Zweeds grootmoederarrest voor de Vpb!quote:Op zondag 27 januari 2013 00:32 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Zijn er trouwens nog meer (noemenswaardige) arresten voorgeschreven voor Belasting 1?
juist wel. Cesna is een beoordeling dat de besteding in zo''n wanverhouding staat tot het te dienen doel dat geen redelijkdenkende ondernemer deze uitgave zou maken.quote:Op zondag 27 januari 2013 00:30 schreef Joosie200 het volgende:
Verder mag de fiscus wel toetsen of de uitgave een zakelijk motief heeft. Maar niet de uitgave op zich bekritiseren.
ik dacht dat mensen bij kassa dom waren, maar toen keek ik radarquote:Op zondag 27 januari 2013 00:32 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Zijn er trouwens nog meer (noemenswaardige) arresten voorgeschreven voor Belasting 1?
quote:Op zondag 27 januari 2013 00:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik dacht dat mensen bij kassa dom waren, maar toen keek ik radar
Ik luister zeer zeker wel. Maar Yreal lult steeds onzin waardoor de werkelijke discussie nooit plaats heeft kunnen vinden, dat vind ik jammer.quote:Op zondag 27 januari 2013 00:30 schreef Aurelius. het volgende:
Maar luister verder niet naar ons want wij zijn geen jurist van de Kassa
Dat ziet op renteloze lening bij fiscale eenheid he?quote:Op zondag 27 januari 2013 00:33 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Hmm.. even zien. Geloof van niet nee, of nee wacht. Zweeds grootmoederarrest voor de Vpb!
yreal heeft het je 150 posts lang geprobeerd uit te leggenquote:Op zondag 27 januari 2013 00:35 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik luister zeer zeker wel. Maar Yreal lult steeds onzin waardoor de werkelijke discussie nooit plaats heeft kunnen vinden, dat vind ik jammer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |