Google.nl.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:28 schreef Aurelius. het volgende:
Oh dat is raar, welk wetboek heb je?
quote:
Hierquote:Artikel 24
1 Indien op grond van een zorgvolmacht de verkoper bedoeld als in afdeling 2 van titel 5 van Boek 9, toekomt eventuele schade veroorzaakt door hetgeen in zorgvolmacht is afgeleverd, te vergoeden, is hiervoor de zorgvolmachtigde aansprakelijk.
2 Bestaat de tekortkoming in een gebrek als bedoeld in afdeling 3 van titel 3 van Boek 6, dan is de verkoper niet maar de zorgvolmachtigde aansprakelijk voor schade als in die afdeling bedoeld, tenzij
a hij het gebrek kende of behoorde te kennen,
b hij de afwezigheid van het gebrek heeft toegezegd of
c het betreft zaakschade terzake waarvan krachtens afdeling 3 van titel 3 van Boek 6 geen recht op vergoeding bestaat op grond van de in die afdeling geregelde franchise, onverminderd zijn verweren krachtens de afdelingen 9 en 10 van titel 1 van Boek 6.
De verwijzingen naar andere boeken kan ik niet plaatsen, maar het is duidelijk dat een zorgvolmacht plichten met zich mee brengt en daar gaat het om.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:36 schreef Tchock het volgende:
Begrijp je wat er staat?Groupon is dus gewoon verantwoordelijk als 'tussenpersoon', maar die term staat niet letterlijk in de wet: die gebruikt de advocaat gewoon om de wat minder onderlegde kijkers niet te verwarren. Scherp wel dat je het opgemerkt hebt
Wat duidelijk is is dat jij iedereen gelooft die ook maar een beetje autoriteit uitstraalt, zolang diegene je maar naar de mond praat. Boek 9 bestaat niet, het artikel dat ik quotete heb ik net geschreven. Ook een 'zorgvolmacht' is onzin. Om maar even aan te tonen dat jou eigenlijk alles aangepraat kan worden als het maar in het verlengde is van wat je al dacht.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:47 schreef TC03 het volgende:
[..]
De verwijzingen naar andere boeken kan ik niet plaatsen, maar het is duidelijk dat een zorgvolmacht plichten met zich mee brengt en daar gaat het om.
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat duidelijk is is dat jij iedereen gelooft die ook maar een beetje autoriteit uitstraalt, zolang diegene je maar naar de mond praat. Boek 9 bestaat niet, het artikel dat ik quotete heb ik net geschreven. Ook een 'zorgvolmacht' is onzin. Om maar even aan te tonen dat jou eigenlijk alles aangepraat kan worden als het maar in het verlengde is van wat je al dacht.
Ik denk dat dit een goed punt is om te stoppen met dit belachelijke koppige gewauwel en gewoon aan te nemen wat mensen die hier veel meer verstand van hebben dan jij - Yreal, Aurelius en anderen - je al het hele topic vertellen.
Fijne avond nog!
Onzin, het feit dat ik om een bron vraag geeft enkel aan dat ik niet zomaar klakkeloos iets aanneem.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat duidelijk is is dat jij iedereen gelooft die ook maar een beetje autoriteit uitstraalt, zolang diegene je maar naar de mond praat. Boek 9 bestaat niet, het artikel dat ik quotete heb ik net geschreven. Ook een 'zorgvolmacht' is onzin. Om maar even aan te tonen dat jou eigenlijk alles aangepraat kan worden als het maar in het verlengde is van wat je al dacht.
Ik denk dat dit een goed punt is om te stoppen met dit belachelijke koppige gewauwel en gewoon aan te nemen wat mensen die hier veel meer verstand van hebben dan jij - Yreal, Aurelius en anderen - je al het hele topic vertellen.
Fijne avond nog!
Tchock je bent een heldquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Fijne avond nog!
Iedereen hier studeert rechten, behalve jijquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:55 schreef TC03 het volgende:
[..]
Onzin, het feit dat ik om een bron vraag geeft enkel aan dat ik niet zomaar klakkeloos iets aanneem.
Het feit dat jij een bron moet vervalsen is des te triester. Jij geeft aan rechten te studeren, mag ik het dan logisch vinden dat jij niet iets verzint als je zegt het letterlijk te hebben overgetypet?
Heel triest dit. Ik zag overigens al lang aan jouw posthistorie dat je onder één hoedje speelde.
Is Groupon nou een tussenpersoon of niet? Want je verandert steeds van mening.quote:
En die advocaat is afgestudeerd, jullie niet.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
Iedereen hier studeert rechten, behalve jij
groupon is de paashaasquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:59 schreef TC03 het volgende:
[..]
Is Groupon nou een tussenpersoon of niet? Want je verandert steeds van mening.
Wat ben jij dom zeg. Maargoed, je doet dan ook een flutstudie... Nofi.quote:
Dit is mijn bron. Jullie zijn keer op keer niet in staat duidelijk te maken waarop dit niet klopt. Doe dat eens, en ik ben overtuigd.quote:"Onzin", vindt advocaat Van Batenburg. "Als consument sluit je een bemiddelingsovereenkomst met Groupon. Hierbij fungeren zij dus als een tussenpersoon en hebben ze ook die verantwoordelijkheid. Dan kunnen ze niet, wanneer het bedrijf er een potje van maakt, de verantwoordelijkheid van zich af schuiven. Groupon heeft een zorgplicht om uit te zoeken of het bedrijf zijn beloften na komt of na kan komen."
slechte advocaatquote:Op zondag 27 januari 2013 00:03 schreef TC03 het volgende:
http://kassa.vara.nl/tv/a(...)nieuwe-naam/speel/1/
[..]
Dit is mijn bron. Jullie zijn keer op keer niet in staat duidelijk te maken waarop dit niet klopt. Doe dat eens, en ik ben overtuigd.
Dus hij lult simpelweg onzin? Lijkt mij stug.quote:
omdat het een volmachtgeving is. bemmidelingsovereenkkomst bestaat nietquote:Op zondag 27 januari 2013 00:03 schreef TC03 het volgende:
http://kassa.vara.nl/tv/a(...)nieuwe-naam/speel/1/
[..]
Dit is mijn bron. Jullie zijn keer op keer niet in staat duidelijk te maken waarop dit niet klopt. Doe dat eens, en ik ben overtuigd.
Euh, jawel.quote:Op zondag 27 januari 2013 00:06 schreef Yreal het volgende:
[..]
omdat het een volmachtgeving is. bemmidelingsovereenkkomst bestaat niet
hoeveel onzin ga je nog de wereld in helpen?quote:Definitie van bemiddelingsovereenkomst
De bemiddelingsovereenkomst is in de wet geregeld. De bemiddelingsovereenkomst is de overeenkomst van opdracht waarbij de ene partij, de opdrachtnemer, zich tegenover de andere partij, de opdrachtgever, verbindt om als tussenpersoon werkzaam te zijn bij het tot stand brengen van een of meer overeenkomsten tussen de opdrachtgever en derden. De tussenpersoon bereidt de transactie vaak voor en sluit haar eventueel af.
En die is hier niet? Groupon handelt niet in opdracht van een derde partij?quote:Op zondag 27 januari 2013 00:08 schreef Aurelius. het volgende:
Bemiddelingsovereenkomst bestaat wel maar is hier niet aan de orde
dan moet er sprake zijn van opdracht van de opdrachtgever
nee man, groupon verkoopt hier gewoon tuinlounge sets. jwzquote:Op zondag 27 januari 2013 00:08 schreef TC03 het volgende:
[..]
En die is hier niet? Groupon handelt niet in opdracht van een derde partij?
Dat jij je hier nog durft te vertonen na faal op faal is best grappig.quote:Op zondag 27 januari 2013 00:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
nee man, groupon verkoopt hier gewoon tuinlounge sets. jwz
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |