quote:
Dankquote:Op zaterdag 26 januari 2013 01:09 schreef Actaeon het volgende:
Mooie TT Pax! Wat een koning ben je ook.
Bewaar je afstand, mede-novietenhoeder.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 01:09 schreef Actaeon het volgende:
Mooie TT Pax! Wat een koning ben je ook.
De helft van het topic was dan ook spam. Dan schiet het wel op ja.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:04 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik heb niet het hele vorige topic teruggelezen hoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Begint hier alweer te sneeuwenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:41 schreef Ryon het volgende:
Ik ben nu wel weer goed klaar met de sneeuw. Gisteravond kwam ik nauwelijks door de stad heen vanwege het weer. En het openbaar vervoer is zonder o.v kaart praktisch onbetaalbaar geworden.
Echt ongelooflijk duur inderdaad. Tip voor mensen die moeten reizen op saldo: check niet uit als je een lange reis maakt. Je betaalt dan enkel het instaptarief. Dat tarief is als je reist met korting ¤10 en als je reist met vol tarief ¤20, dus als een kaartje duurder is dan dat bedrag, kun je beter niet uitchecken. Ergo: als je een kortingskaart hebt betaal je nooit meer dan ¤10 voor een enkeltje, ook al doe je Groningen-Middelburg.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:41 schreef Ryon het volgende:
Ik ben nu wel weer goed klaar met de sneeuw. Gisteravond kwam ik nauwelijks door de stad heen vanwege het weer. En het openbaar vervoer is zonder o.v kaart praktisch onbetaalbaar geworden.
Die tip ken ik ook. Er zijn maar weinig studenten die in het weekend de volle mep betalen voor Groningen-Amsterdam. Het blokkeren gebeurt alleen als er tussendoor niet regelmatig ook weer in- en uitgecheckt wordt. Wat met een vrij reizen vaak wel het geval is.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:47 schreef Valid het volgende:
[..]
Echt ongelooflijk duur inderdaad. Tip voor mensen die moeten reizen op saldo: check niet uit als je een lange reis maakt. Je betaalt dan enkel het instaptarief. Dat tarief is als je reist met korting ¤10 en als je reist met vol tarief ¤20, dus als een kaartje duurder is dan dat bedrag, kun je beter niet uitchecken. Ergo: als je een kortingskaart hebt betaal je nooit meer dan ¤10 voor een enkeltje, ook al doe je Groningen-Middelburg.
Het systeem is zo bedacht dat als je >12x niet uitcheckt dat je kaart dan blokkeert. Dat werkt echter (nog) niet. Dit hoorde ik een tijd geleden al van een vriendin die bij de NS werkt en zij kregen dat (als personeel) bij een training als tip mee. Ik heb zo al heel wat euro's bespaard met reizen tussen Groningen en andere steden.
Voor de bus geldt hetzelfde. Zo heeft Arriva een opstaptarief van ¤4, terwijl een enkeltje Groningen-Lelystad ¤15 is. Door niet uit te checken betaal je dus nooit meer dan ¤4.
Disclaimer: je moet niet binnen een paar uur weer retour gaan, want als je dan in wilt checken, check je nog uit voor de heenreis. Ik weet niet precies hoeveel tijd er verstreken moet zijn om opnieuw in te checken als je nooit hebt uitgecheckt (na een halve dag kan het sowieso weer).
Binnen het centrum is dat geen probleem. Maar voor langere afstanden richting de buitenwijken is de tram (en met name de metro) sneller en met dit weer ook een stuk minder vermoeiend.quote:
Is het niet goedkoper om dan een traject of een dal vrij reizen kaart aan te schaffen voor dat stukje tussen Amsterdam en Utrecht?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Ik ben vanaf komende maand zo'n 150 tot 200 euro kwijt aan treinen
Heb dan wel zo'n Altijd Voordeel abo, maar dan nog.
Waarom zouden dat eikels zijn?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:20 schreef ylSs het volgende:
Daar klap je eikels van bestuursrecht mee, heb ik het geld ook wel voor over. Wat een schijt vak is bestuursrecht 2 ook.
Ik zie geen reden waarom je daar ooit mee verder zou willen qua hoogleraar o.i.d. Alleen als eikels zijn kan ik mij dat voorstellen, want eikels doen altijd stomme dingenquote:
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:27 schreef ylSs het volgende:
[..]
Ik zie geen reden waarom je daar ooit mee verder zou willen qua hoogleraar o.i.d. Alleen als eikels zijn kan ik mij dat voorstellen, want eikels doen altijd stomme dingen
Ah, oké. Duidelijk.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:27 schreef ylSs het volgende:
[..]
Ik zie geen reden waarom je daar ooit mee verder zou willen qua hoogleraar o.i.d. Alleen als eikels zijn kan ik mij dat voorstellen, want eikels doen altijd stomme dingen
Nope, heb alles uitgezocht en deze is voor mij het "goedkoopst". Trajectkaart was een euro of 220 p/mquote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:08 schreef Ryon het volgende:
[..]
[..]
Is het niet goedkoper om dan een traject of een dal vrij reizen kaart aan te schaffen voor dat stukje tussen Amsterdam en Utrecht?
250 euro aan boeken hierquote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:15 schreef Ryon het volgende:
Oh kut ja. Compleet vergeten dat er komende week weer boeken en readers gekocht moeten worden. Het leven wordt hier per minuut weer duurder.
Sideshow gewoon niet uitchecken als je reis meer dan instaptarief kostquote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Ik ben vanaf komende maand zo'n 150 tot 200 euro kwijt aan treinen
Heb dan wel zo'n Altijd Voordeel abo, maar dan nog.
Als dit serieus bedoelt is.. wat in hemelsnaam is dit nou weer voor domme onzin?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:27 schreef ylSs het volgende:
[..]
Utrecht A'dam kost vol tarief 7 euro, dus de vlieger gaat niet op.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:35 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Sideshow gewoon niet uitchecken als je reis meer dan instaptarief kost
Bedoeld.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:35 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Als dit serieus bedoelt is.. wat in hemelsnaam is dit nou weer voor domme onzin?
Ja het is kansloos. En ondertussen wordt daarvan personeel betaald dat met z'n 2en op het perron staan met zo'n warme bondmuts en walkietalkie en als je ze wat vraagt gaan ze zelf op de borden kijken wat ieder ander ook zelf kan doen of ze zeggen 'let op de omroep'.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:05 schreef Tchock het volgende:
Treinen is echt belachelijk duur, dat slaat echt nergens meer op. Alles ook weer een stuk duurder geworden trouwens, laatst 12,90 betaald voor een enkeltje Eindhoven - Zwolle terwijl dat eerst rond de 11 zatIk wil niet krenterig overkomen maar dat is geen inflatie meer.
Natuurlijk is dit niet serieus.. Ben druk bezig met bestuursrecht 2 en kom tijd te kort vandaarquote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:35 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Als dit serieus bedoelt is.. wat in hemelsnaam is dit nou weer voor domme onzin?
Ik schrok alquote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:36 schreef ylSs het volgende:
[..]
Natuurlijk is dit niet serieus.. Ben druk bezig met bestuursrecht 2 en kom tijd te kort vandaar
Ah, helaas. Van Twente naar de rest van de wereld is vrijwel altijd meer dan 10. Maar ik mag toch gratis reizen gelukkig.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:35 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Utrecht A'dam kost vol tarief 7 euro, dus de vlieger gaat niet op.
Ik mag langs de administratie om met een USB stickje de literatuur op te halen. Stichting Brein heeft de UvA al een tijdje in het vizier.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:34 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
250 euro aan boeken hier
Voorzover ik weet geen readers. Die staan op BB. Kan je alsnog 100 tot 200 pagina's per vak printen
Hahah meen je dat?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:38 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik mag langs de administratie om met een USB stickje de literatuur op te halen. Stichting Brein heeft de UvA al een tijdje in het vizier.
Je zit in het Simcity topic?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:37 schreef Boterbartje het volgende:
Sideshowbobbie; hoe bevalt de simcity beta?
Te grappigquote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:38 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik mag langs de administratie om met een USB stickje de literatuur op te halen. Stichting Brein heeft de UvA al een tijdje in het vizier.
Oh gaat wel rap hoor, die mensen die downloaden volgens mij nog over een inbelverbinding!quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:40 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Je zit in het Simcity topic?
Heb m vanochtend aangezet om de downloaden/installeren (ging niet zo rap las ik) Ben nu niet thuis, dus zie het vanavond welWat is jouw ervaring?
Die van Nieuwenhuis natuurlijk. Die maakt trouwens sowieso niet gek veel gebruik van blackboard. Kan zijn dat hij geen zin er in had alles te uploaden.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hahah meen je dat?Voor welke vakken is dat?
Jawel, meldtd je in het SC topic en je krijgt zo een keyquote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:40 schreef ylSs het volgende:
Simcity beta keys zijn niet meer te krijgen zeker?
Volgens mij heb ik constitutioneel van hem gehad. Hoorcolleges althans.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:42 schreef Ryon het volgende:
[..]
Die van Nieuwenhuis natuurlijk. Die maakt trouwens sowieso niet gek veel gebruik van blackboard. Kan zijn dat hij geen zin er in had alles te uploaden.
Hij doet sowieso grondrechten, maar volgens mij ook constitutioneel. Als je hem ziet herken je hem meteen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik constitutioneel van hem gehad. Hoorcolleges althans.
Nu je het zegt..quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:44 schreef Tchock het volgende:
Waarom sta jij eigenlijk niet in de OP, Ryon?
Ryon, foei!quote:
Nieuwenhuis > Dr. Emmet Brownquote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik constitutioneel van hem gehad. Hoorcolleges althans.
Geen idee wie dat is. Ik onthoud überhaupt de namen van mijn docenten nooit, ik zou er weinig herkennen als ik ze tegenkom in de gangquote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:46 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Nieuwenhuis > Dr. Emmet Brown
Back to the future?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Geen idee wie dat is. Ik onthoud überhaupt de namen van mijn docenten nooit, ik zou er weinig herkennen als ik ze tegenkom in de gang
Je praat ook nooit met ze ?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Geen idee wie dat is. Ik onthoud überhaupt de namen van mijn docenten nooit, ik zou er weinig herkennen als ik ze tegenkom in de gang
Ga jij komend semester al beginnen met de master?quote:
Okequote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Werkgroepdocenten wel, hoorcollegedocenten niet.
Gastquote:
Natuurlijk. Inclusief ongemakkelijke stiltes als je achterelkaar in de rij staat voor de koffie.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |