quote:
Dankquote:Op zaterdag 26 januari 2013 01:09 schreef Actaeon het volgende:
Mooie TT Pax! Wat een koning ben je ook.
Bewaar je afstand, mede-novietenhoeder.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 01:09 schreef Actaeon het volgende:
Mooie TT Pax! Wat een koning ben je ook.
De helft van het topic was dan ook spam. Dan schiet het wel op ja.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:04 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik heb niet het hele vorige topic teruggelezen hoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Begint hier alweer te sneeuwenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:41 schreef Ryon het volgende:
Ik ben nu wel weer goed klaar met de sneeuw. Gisteravond kwam ik nauwelijks door de stad heen vanwege het weer. En het openbaar vervoer is zonder o.v kaart praktisch onbetaalbaar geworden.
Echt ongelooflijk duur inderdaad. Tip voor mensen die moeten reizen op saldo: check niet uit als je een lange reis maakt. Je betaalt dan enkel het instaptarief. Dat tarief is als je reist met korting ¤10 en als je reist met vol tarief ¤20, dus als een kaartje duurder is dan dat bedrag, kun je beter niet uitchecken. Ergo: als je een kortingskaart hebt betaal je nooit meer dan ¤10 voor een enkeltje, ook al doe je Groningen-Middelburg.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:41 schreef Ryon het volgende:
Ik ben nu wel weer goed klaar met de sneeuw. Gisteravond kwam ik nauwelijks door de stad heen vanwege het weer. En het openbaar vervoer is zonder o.v kaart praktisch onbetaalbaar geworden.
Die tip ken ik ook. Er zijn maar weinig studenten die in het weekend de volle mep betalen voor Groningen-Amsterdam. Het blokkeren gebeurt alleen als er tussendoor niet regelmatig ook weer in- en uitgecheckt wordt. Wat met een vrij reizen vaak wel het geval is.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:47 schreef Valid het volgende:
[..]
Echt ongelooflijk duur inderdaad. Tip voor mensen die moeten reizen op saldo: check niet uit als je een lange reis maakt. Je betaalt dan enkel het instaptarief. Dat tarief is als je reist met korting ¤10 en als je reist met vol tarief ¤20, dus als een kaartje duurder is dan dat bedrag, kun je beter niet uitchecken. Ergo: als je een kortingskaart hebt betaal je nooit meer dan ¤10 voor een enkeltje, ook al doe je Groningen-Middelburg.
Het systeem is zo bedacht dat als je >12x niet uitcheckt dat je kaart dan blokkeert. Dat werkt echter (nog) niet. Dit hoorde ik een tijd geleden al van een vriendin die bij de NS werkt en zij kregen dat (als personeel) bij een training als tip mee. Ik heb zo al heel wat euro's bespaard met reizen tussen Groningen en andere steden.
Voor de bus geldt hetzelfde. Zo heeft Arriva een opstaptarief van ¤4, terwijl een enkeltje Groningen-Lelystad ¤15 is. Door niet uit te checken betaal je dus nooit meer dan ¤4.
Disclaimer: je moet niet binnen een paar uur weer retour gaan, want als je dan in wilt checken, check je nog uit voor de heenreis. Ik weet niet precies hoeveel tijd er verstreken moet zijn om opnieuw in te checken als je nooit hebt uitgecheckt (na een halve dag kan het sowieso weer).
Binnen het centrum is dat geen probleem. Maar voor langere afstanden richting de buitenwijken is de tram (en met name de metro) sneller en met dit weer ook een stuk minder vermoeiend.quote:
Is het niet goedkoper om dan een traject of een dal vrij reizen kaart aan te schaffen voor dat stukje tussen Amsterdam en Utrecht?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Ik ben vanaf komende maand zo'n 150 tot 200 euro kwijt aan treinen
Heb dan wel zo'n Altijd Voordeel abo, maar dan nog.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |