abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 januari 2013 @ 20:18:57 #1
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_122044139
http://www.geforce.co.uk/(...)ity/deals-promotions

quote:
Uitgever Electronic Arts heeft online een aantal hints verspreid die lijken aan te geven dat de uitgever aan een nieuwe versie van SimCity werkt. De game lijkt begin maart, tijdens de Game Developers Conference, aangekondigd te worden.

Tijdens de Game Developers Conference, die vanaf 5 maart in San Francisco plaatsvindt, houdt Electronic Arts het Game Changers Event. Een pr-medewerker van EA heeft inmiddels via Twitter laten weten dat daar een aankondiging komt van Maxis, het bedrijfsonderdeel dat verantwoordelijk is voor de Spore-, Sims- en SimCity-games.

Op de Facebook-pagina van hetzelfde evenement staan nog meer aanwijzingen. Zo vraagt EA de lezers daar: "Wat zou je doen als je de macht had om de wereld te veranderen?" en: "Hoe kunnen we samen de wereld veranderen?" Daarna wordt opnieuw verwezen naar het Game Changers-evenement tijdens de GDC. Van de drie series die Maxis voor EA gemaakt heeft, past SimCity het best past bij de vraagstelling. De aanwijzingen op de Facebook-pagina lijken bovendien te wijzen op een game met onlinemogelijkheden.

De eerste SimCity verscheen in 1989 en werd bij Maxis ontworpen door Will Wright. Het laatste deel uit de serie dat Maxis maakte dateert uit 2003, toen SimCity 4 verscheen. EA heeft sindsdien mobiele varianten van de serie uitgegeven en had inmiddels veel succes met The Sims en de vele opvolgers en uitbreidingen. The Sims is een serie waarin spelers niet gevraagd wordt een complete stad te besturen, maar het leven te bepalen van een kleine hoeveelheid inwoners. Na het succes van The Sims zou Will Wright het concept van Spore verzinnen, dat in 2008 verscheen. Wright maakte begin dit jaar bekend dat hij werkt aan een nieuw concept, dat HiveMind gedoopt is.

Aanmelden bètaversie.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  vrijdag 25 januari 2013 @ 20:19:19 #2
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_122044157
Game on.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  vrijdag 25 januari 2013 @ 20:23:57 #3
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_122044417
*O*
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_122044593
Wooow, dit is wel ff wennen en omschakelen zeg! Krijg er veel meer een Sims idee bij, dan een Simcity..

Tot hoelang kan je die beta spelen eig?
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_122044621
Ik vind het er best mooi uitzien. :)

[ Bericht 46% gewijzigd door Pheno op 25-01-2013 22:13:15 ]
pi_122044806
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 19:41 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Uurtje spelen is klaar. Ik vind dat er nog wel erg grote lege plekken tussen zitten als je iets gebouwd hebt.
Je komt echt tijd te kort en het is echt erg beperkt, veel dingen not in the beta. Daarbij is de stadsruimte te klein.. zo kun je NOOIT zo'n gave grote stad bouwen die in simcity 4 me uren bezig hield.

Verder ziet het er wel gelikt uit hoor, dat uitbreiden van gebouwen is echt een super fraai systeem
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_122044911
De game is niet eens 80 euro :') Dus dat gelul: doei.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  vrijdag 25 januari 2013 @ 20:34:53 #8
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_122044936
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 20:32 schreef Boterbartje het volgende:

Verder ziet het er wel gelikt uit hoor, dat uitbreiden van gebouwen is echt een super fraai systeem
Dat is het zeker. :Y Dat vind ik wel een erg goede verbetering.
Fuck the EBU.
pi_122045098
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 20:34 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Dat is het zeker. :Y Dat vind ik wel een erg goede verbetering.
Jup. Maar ik mis toch wel dat hele metropool idee van simcity 4 waar je op die grote tiles van metropool tot sub urbs en alles. Nu kun je of alleen een businesscentrum of een groot dorp bouwen. Erg jammer.
Daarbij heb je weinig, weinig weinig transportmogelijkheden, alles wat simcity 4 rush hour bracht is weg
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_122045185
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 20:38 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Jup. Maar ik mis toch wel dat hele metropool idee van simcity 4 waar je op die grote tiles van metropool tot sub urbs en alles. Nu kun je of alleen een businesscentrum of een groot dorp bouwen. Erg jammer.
Daarbij heb je weinig, weinig weinig transportmogelijkheden, alles wat simcity 4 rush hour bracht is weg
Klopt, je kunt wel een treinstation e.d. kopen, maar dat is alleen om meer toeristen te trekken. Ik hoop dan zeker op een DLC later met meer mogelijkheden.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 20:40:53 #11
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_122045223
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 20:38 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Een grote metropool maken in SC4 is mij nooit gelukt. :@
Fuck the EBU.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 20:41:19 #12
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_122045243
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 20:40 schreef Pheno het volgende:

[..]

Klopt, je kunt wel een treinstation e.d. kopen, maar dat is alleen om meer toeristen te trekken. Ik hoop dan zeker op een DLC later met meer mogelijkheden.
EA kennende zal er wel veel DLC komen. :D :') ;(
Fuck the EBU.
pi_122045372
Hoe kan ik een burgemeestershuis plaatsen? Waar zit de knop daarvoor? Dus niet decity hall.
pi_122045394
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 20:41 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

EA kennende zal er wel veel DLC komen. :D :') ;(
Als ze daadwerkelijk wat toevoegen: laat maar komen! Ik hoef het niet te kopen ;)
pi_122045411
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 20:44 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Hoe kan ik een burgemeestershuis plaatsen? Waar zit de knop daarvoor? Dus niet decity hall.
ZIt niet in de beta, maar normaal naast de knop van de city hall
  PR/Manusje van alles vrijdag 25 januari 2013 @ 20:45:27 #16
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_122045456
aan het downloaden hier. *O*
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  vrijdag 25 januari 2013 @ 20:45:39 #17
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_122045464
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 20:44 schreef Pheno het volgende:

[..]

Als ze daadwerkelijk wat toevoegen: laat maar komen! Ik hoef het niet te kopen ;)
Nee, precies het is geen verplichting. Maar soms voelt het wel zo.
Fuck the EBU.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 20:45:50 #18
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_122045470
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 20:45 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
aan het downloaden hier. *O*
Nu al. :D
Fuck the EBU.
  PR/Manusje van alles vrijdag 25 januari 2013 @ 20:46:17 #19
Toezicht is gezond!
pi_122045501
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 20:45 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Nu al. :D
heb nu pas tijd. :6
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
pi_122045518
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 20:44 schreef Pheno het volgende:

[..]

ZIt niet in de beta, maar normaal naast de knop van de city hall
Waarom is het dan onderdeel van een objective in de beta?.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 20:48:29 #21
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_122045601
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 20:40 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Een grote metropool maken in SC4 is mij nooit gelukt. :@
Half miljoen inwoners, een business centre met allemaal hoge flats, goed bezocht vliegveld en metrosysteem dat zowat nog uitgebreider is dan de waterleidingen en zwaar overbevolkt. Een mega stad.

Dat zie ik hier niet gebeuren, zeker ook niet vanwege de regionsize, die kaarten zijn gewoon té klein
pi_122045640
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 20:46 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Waarom is het dan onderdeel van een objective in de beta?.
Omdat kaas niet aan het plafond groeit. Je ziet in mijn net geplaatste screenshot ook een niet te doen opdracht. Ik moet een landmark plaatsen en die staan ook nog uit. Het is overigens een optioneel objectief, dus je kunt gewoon doorgaan. Je city hall kun je wel opwaarderen en later 1 gebouw aan plaatsen.
pi_122045669
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 20:48 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Half miljoen inwoners, een business centre met allemaal hoge flats, goed bezocht vliegveld en metrosysteem dat zowat nog uitgebreider is dan de waterleidingen en zwaar overbevolkt. Een mega stad.

Dat zie ik hier niet gebeuren, zeker ook niet vanwege de regionsize, die kaarten zijn gewoon té klein
Toch apart dat ik dan al een stad van een miljoen inwoners heb mogen zien laden ;) Je kunt gewoonweg niet verwachten dat je zoiets in een uurtje maakt, of ook niet in een dag of twee. Daar moet werk in zitten. Bloed zweet en tranen.
pi_122046332
Net de tutorial gespeeld en mijn eerste uurtje erop zitten. Denk dat ik hem toch maar ga pre-orderen. Maxis heeft zich wederom bewezen wat mij betreft!

Nee het is geen echt vervolg op Simcity 4, het is een echte reboot van de serie en de insteek van de gameplay is volledig veranderd. Dat was even wennen maar dat duurde niet lang. Het spel speelt lekker soepel en begeleid je goed bij het maken van keuzes. Het spel is makkelijk, maar niet dumbed down. In tegendeel, er is nog meer informatie beschikbaar dan ooit in Simcity 4.

Waar ik wel een beetje tegenaan liep was dat gebouwen uit zichzelf groter worden en meer ruimte in gaan nemen. Dat betekend dus dat als je in het begin alles op elkaar bouwt met weinig ruimte voor uitbreiding, er dus ook geen uitbreiding zal plaatsvinden zonder dingen te slopen. Maar dat is een kwestie van plannen natuurlijk.

Het regio spelen is wel een beetje een must heb ik gemerkt en wordt ook wel een beetje gepushed door constant te benadrukken dat je politie, brandweer etc. naar je buursteden kan sturen en daar meer geld mee kan verdienen. Door geen buursteden beschikbaar te hebben mis je dus een flink deel van het spel en inkomen. Je kan natuurlijk al die steden zelf opvullen maar om nou een half dozijn verschillende steden te onderhouden is misschien een beetje saai. Het is dus wel echt een multiplayer game geworden. Maar ik kijk nu al uit om met een paar Fokkers een regio op te bouwen en te kijken hoeveel er mogelijk is ^O^

Het niet kunnen bouwen van enorme steden is in de eerste instantie een domper, maar als ik zie hoeveel detail er nu in het spel gebouwd zit dankzij de Glassbox engine en de multiplayer gameplay dan denk ik niet eens dat ik het ga missen. Er is nu zoveel meer te doen dan wegen leggen, zonen, wegen leggen, zonen, wegen leggen, zonen en dat opent hele nieuwe opties.

Ik ben in ieder geval zeer positief verrast. Straks nog lekker een uurtje spelen en wat andere dingen proberen. :Y)
No amount of money ever bought a second of time.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 21:05:35 #25
168315 ShaoKing
Al een ei gehad vandaag?
pi_122046488
:'( :'( :'( :'( :'( ik wil ook!! :X

:@
pi_122046667
Heb net mijn eerste stadje gemaakt en het is wel een leuke game :) Het blijft jammer van de kleine city zise, maar het speelt lekker weg. Wel voelde het een beetje aan dat als je een paar steden hebt gebouwd, het wat kan gaan vervelen. Ook zat er in het eerste uurtje niet echt heel veel uitdaging moet ik zeggen. Ik stond continue in het zwart zonder er echt rekening mee te houden.

Maar het blijft een beta en er waren meer gebouwen niet bechikbaar dan wel. Dus ik ben benieuwd naar de full game :) Wat ik ook een leuke functie vind trouwens is dat de gebouwen die je zelf neer moet zetten, ook nog verder kan aanpassen. Bij een school kan je bijvoorbeeld o.a. extra klaslokalen toevoegen, en bij een politie bureau extra gevangenissen en patrouille auto's.
  PR/Manusje van alles vrijdag 25 januari 2013 @ 21:10:18 #27
Toezicht is gezond!
pi_122046753
ah, ik dacht dus dat ie klaar was met downloaden... nu de rest nog . _O-
pi_122047060
Ik heb mijn hele eerste uurtje trouwens opgenomen. Maaaaar... technisch gezien mag ik het niet posten IVM de NDA... :X
pi_122047307
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 21:15 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik heb mijn hele eerste uurtje trouwens opgenomen. Maaaaar... technisch gezien mag ik het niet posten IVM de NDA... :X
Gold die niet voor de Dev Beta? Anders DM. :P

[ Bericht 10% gewijzigd door Pheno op 25-01-2013 22:12:58 ]
  PR/Manusje van alles vrijdag 25 januari 2013 @ 21:22:26 #30
Toezicht is gezond!
pi_122047442
duurde dat decompressing updated data bij jullie ook lang of ligt dat aan mijn tage laptop? (Ja m'n veel te dure game machine staat nou eenmaal niet bij m'n vriendin :'( )
pi_122047543
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 21:22 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
duurde dat decompressing updated data bij jullie ook lang of ligt dat aan mijn tage laptop? (Ja m'n veel te dure game machine staat nou eenmaal niet bij m'n vriendin :'( )
Ja, maar na een tijdje is hij opeens klaar.
  PR/Manusje van alles vrijdag 25 januari 2013 @ 21:39:50 #32
Toezicht is gezond!
pi_122048447
oooh inderdaad. vliegt van 30% naar 80% :D
pi_122048877
Lijkt me zo jammer dat je grote steden kunt bouwen. Neigt het spel meer naar sociates?
History became legend, legend became myth.
pi_122050007
Lol, had net bezoek van mijn eerste UFO :D
pi_122050237
Op zich heeft dit ook wel wat, dat je maar een uurtje kan spelen. Je hebt nu de mogelijkheid om steeds opnieuw te beginnen en zo optimaal de gameplay te ervaren in plaats van gelijk beginnen met je "echte" stad.

Dus als ie straks uitkomt kan je goed getraind beginnen. Ik ben enthousiast! :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 21:02 schreef TigerXtrm het volgende:
Net de tutorial gespeeld en mijn eerste uurtje erop zitten. Denk dat ik hem toch maar ga pre-orderen. Maxis heeft zich wederom bewezen wat mij betreft!

Nee het is geen echt vervolg op Simcity 4, het is een echte reboot van de serie en de insteek van de gameplay is volledig veranderd. Dat was even wennen maar dat duurde niet lang. Het spel speelt lekker soepel en begeleid je goed bij het maken van keuzes. Het spel is makkelijk, maar niet dumbed down. In tegendeel, er is nog meer informatie beschikbaar dan ooit in Simcity 4.

Waar ik wel een beetje tegenaan liep was dat gebouwen uit zichzelf groter worden en meer ruimte in gaan nemen. Dat betekend dus dat als je in het begin alles op elkaar bouwt met weinig ruimte voor uitbreiding, er dus ook geen uitbreiding zal plaatsvinden zonder dingen te slopen. Maar dat is een kwestie van plannen natuurlijk.

Het regio spelen is wel een beetje een must heb ik gemerkt en wordt ook wel een beetje gepushed door constant te benadrukken dat je politie, brandweer etc. naar je buursteden kan sturen en daar meer geld mee kan verdienen. Door geen buursteden beschikbaar te hebben mis je dus een flink deel van het spel en inkomen. Je kan natuurlijk al die steden zelf opvullen maar om nou een half dozijn verschillende steden te onderhouden is misschien een beetje saai. Het is dus wel echt een multiplayer game geworden. Maar ik kijk nu al uit om met een paar Fokkers een regio op te bouwen en te kijken hoeveel er mogelijk is ^O^

Het niet kunnen bouwen van enorme steden is in de eerste instantie een domper, maar als ik zie hoeveel detail er nu in het spel gebouwd zit dankzij de Glassbox engine en de multiplayer gameplay dan denk ik niet eens dat ik het ga missen. Er is nu zoveel meer te doen dan wegen leggen, zonen, wegen leggen, zonen, wegen leggen, zonen en dat opent hele nieuwe opties.

Ik ben in ieder geval zeer positief verrast. Straks nog lekker een uurtje spelen en wat andere dingen proberen. :Y)
Hier sluit ik mij helemaal bij aan!
  vrijdag 25 januari 2013 @ 22:11:23 #36
68036 iScripters
Personification of Evil
pi_122050396
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 22:08 schreef Adolecens het volgende:
Op zich heeft dit ook wel wat, dat je maar een uurtje kan spelen. Je hebt nu de mogelijkheid om steeds opnieuw te beginnen en zo optimaal de gameplay te ervaren in plaats van gelijk beginnen met je "echte" stad.

Dus als ie straks uitkomt kan je goed getraind beginnen. Ik ben enthousiast! :D

[..]

Hier sluit ik mij helemaal bij aan!
+1
Maar vind het stiekem toch wel jammer dat je na een uur weer opnieuw moet beginnen
No Comment!
pi_122050409
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 21:02 schreef TigerXtrm het volgende:

Zei ik toch, pessimist :P
pi_122050497
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 21:15 schreef TigerXtrm het volgende:
Klopt, ik dacht eerst screens nog wel, maar even nagelezen. Dus ik haal nu alles weg, voordat we gedoe krijgen. Daar heb ik geen zin in, ik wil nog langer met EA door 1 deur kunnen als site zijnde ;)
pi_122050553
ik ga zo beginnen aan het eerste uurtje gamen...
ik ben niet zozeer negatief, maar het is, zoals hierboven gezegd is wel een volledig andere insteek..
wellicht kan ik mij prima vinden in de gameplay... maar dat zal tijd moeten uitwijzen...

het vergroten van de functionaliteit van regios was al in 4 een roep.., dat hebben ze iig wel goed aangepakt..

maar die always-online DRM he.. ;( UBI kon er niet mee wegkomen en principeel mag EA er dus ook niet mee wegkomen, hoe goed het spel ook is..
pi_122050617
Dus ook maar even een topicpointer. Ik begrijp het maar al te goed, maar regels zijn regels. Wij worden er als site ook op aangekeken.
pi_122050892
Yoepi, nog meer goed nieuws: http://www.ea.com/uk/news/origin-for-apple-mac

Origin for mac begint het levenslicht in alpha te zien *O*
Beter dan die HP-werklaptop waar het nu op loopt :X
  vrijdag 25 januari 2013 @ 22:20:53 #42
68036 iScripters
Personification of Evil
pi_122050939
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 22:19 schreef Pheno het volgende:
Yoepi, nog meer goed nieuws: http://www.ea.com/uk/news/origin-for-apple-mac

Origin for mac begint het levenslicht in alpha te zien *O*
Beter dan die HP-werklaptop waar het nu op loopt :X
Oud nieuws :P
No Comment!
pi_122051029
quote:
Alsof ik het halve internet doorwandel :P Ik zie het nu en heb het hier nog niet gelezen :P
pi_122051106
Nou, na drie potjes heb ik het weer gehad. Nu maar wachten op het kunnen preorderen van de mac-versie :X

En even deze beta doorgeven aan mijn broer die het vast ook wil zien :D
  vrijdag 25 januari 2013 @ 22:26:54 #45
68036 iScripters
Personification of Evil
pi_122051285
Weet niet zeker of dit onder de NDA valt, maar ik gok van niet :D Ik doe mn brandweer aan de hoofdweg, maar elke keer gezeik dat ze niet op tijd kunnen zijn bij een brand. Ja, die weg staat aardig vol, maar normale mensen (ik weet dat dit een spel is...) gaan aan de kant voor de brandweer. Heb eraan gedacht om de brandweer een dedicated weg te geven, maar op een punt moeten ze door de drukte. Iemand hier een oplossing voor?
No Comment!
  vrijdag 25 januari 2013 @ 22:28:06 #46
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_122051359
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 22:26 schreef iScripters het volgende:
Weet niet zeker of dit onder de NDA valt, maar ik gok van niet :D Ik doe mn brandweer aan de hoofdweg, maar elke keer gezeik dat ze niet op tijd kunnen zijn bij een brand. Ja, die weg staat aardig vol, maar normale mensen (ik weet dat dit een spel is...) gaan aan de kant voor de brandweer. Heb eraan gedacht om de brandweer een dedicated weg te geven, maar op een punt moeten ze door de drukte. Iemand hier een oplossing voor?
EA komt je vannacht van je bed lichten, ouwe waaghals dat je me er bent.
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
  vrijdag 25 januari 2013 @ 22:28:09 #47
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_122051361
quote:
Bugreport doen? daar is tenslotte de beta voor
pi_122051517
quote:
Je mag gerust praten over de beta, maar screens en vids niet. Waarom ze dan de mogelijk zelfs ingame geven moet je me niet vragen, dat is gewoon vragen om gedoe :D
pi_122051538
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 22:28 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Bugreport doen? daar is tenslotte de beta voor
Precies, feedbackknop ftw.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 22:32:16 #50
68036 iScripters
Personification of Evil
pi_122051648
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 22:30 schreef Pheno het volgende:

[..]

Precies, feedbackknop ftw.
Dacht meer dat het een design fout van mij was, en niet een mogelijke bug. Ik ga reporten :)
No Comment!
  vrijdag 25 januari 2013 @ 22:33:12 #51
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_122051706
Ik had net verdomme hele stad onder brandweerkazernes, ziekenhuizen en ze blevne maar klagen. Op elke hoek een park en ze wouden parken. ik snap er niets van. Vorige game had ik 1 ziekenhuis en 1 brandweer en toen had ik aardig aantal inwoners, nu kwam ik niet boven de 8000 uit
pi_122051707
Al is het een bug van jou, dan weten ze dat er iets niet duidelijk is. Via het startscherm kun je ook naar het forum, ook daar kun je van alles lezen en doorgeven.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 22:35:12 #53
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_122051821
Ik ga nu proberen een kleine kern te maken. Als er vraag is naar huizen en ik zone niet bij moeten ze de hoogte wel in gaan toch?
pi_122051868
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 22:35 schreef Boterbartje het volgende:
ine kern te maken.
Nee, want pas bij een x-aantal inwoners groeit je stadhuis etc. Je moet eerst in de breedte gaan, dan ga je pas in de hoogte
pi_122051886
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 22:35 schreef Boterbartje het volgende:
Ik ga nu proberen een kleine kern te maken. Als er vraag is naar huizen en ik zone niet bij moeten ze de hoogte wel in gaan toch?
Kijk vooral naar je landvalue en happyfactor. Ik had al aardig wat appartementen. Nog niet ziekelijk hoog, maar wel startend van een verdieping of tien.

Zo rond de 15000 inwoners lukt dat wel.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 22:38:59 #56
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_122052015
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 22:36 schreef Pheno het volgende:

[..]

Kijk vooral naar je landvalue en happyfactor. Ik had al aardig wat appartementen. Nog niet ziekelijk hoog, maar wel startend van een verdieping of tien.

Hoe krijg je landvalue hoog?
Mijn happyfactor is helemaal prima
pi_122052031
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 22:36 schreef Pheno het volgende:

[..]

En je krijgt dan ook die luxe huizen als je high-wealth parken bouwt enzo
pi_122052039
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 22:38 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Hoe krijg je landvalue hoog?
Mijn happyfactor is helemaal prima
High-wealth parken bouwen
  vrijdag 25 januari 2013 @ 22:42:00 #59
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_122052159
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 22:39 schreef Adolecens het volgende:

[..]

High-wealth parken bouwen
M'n hele stad stond vol :')
volgens mij was het gewoon even een simdip. Nieuwe stad nieuwe kansen, tot over een uur!
  vrijdag 25 januari 2013 @ 22:43:53 #60
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_122052240
Zo'n uurtje gaat veel te snel voorbij. ;(
Fuck the EBU.
pi_122052410
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 22:42 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

M'n hele stad stond vol :')
volgens mij was het gewoon even een simdip. Nieuwe stad nieuwe kansen, tot over een uur!
High wealth, of gewoon die eerste, low-wealth?
  PR/Manusje van alles vrijdag 25 januari 2013 @ 23:02:57 #62
Toezicht is gezond!
pi_122052992
grootste uitdaging van de beta: zorgen dat je niet het hele fucking scherm vol krijgt met wegen. _O-
pi_122054328
ik kan er ook geen zak van, slechts 4k en een beetje in de eerste run :P (en een half afgebrande stad!)

al vraag ik mij af: ik had heel veel low wealth laagbouw, en kreeg het nauwelijks omhoog, pas tegen het eind ging het een beetje lopen..

tevens: wat is de handigste manier van wegen leggen? :P

[ Bericht 3% gewijzigd door mschol op 25-01-2013 23:47:54 ]
  vrijdag 25 januari 2013 @ 23:49:12 #64
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_122055008
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 22:48 schreef Adolecens het volgende:

[..]

High wealth, of gewoon die eerste, low-wealth?
high wealth. Beetje gek , want deze stad floreerde wel. Hoogbouw alles.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 23:50:20 #65
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_122055060
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 23:32 schreef mschol het volgende:
t is de handigste manier van wege
Ja volgens mij die grote weg als hoofdweg gebruiken en dan daarachter woonwijken pakken. Ik druk achterin elke keer m'n industrie vanwege de wind ook

is gewoon kut dat zo'n uur zo kort is. Je kan niet eens samenwerken met andere steden :P
  vrijdag 25 januari 2013 @ 23:50:45 #66
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_122055078
Toch wel erg jammer, ik had me flink verheugd op een echt vervolg van deel 4 en niet op een complete reboot.

Ik hoop maar dat de SC4 mod-makers inspiratie kunnen halen uit de dingen die wel leuk gedaan zijn in deze game :Y.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 25 januari 2013 @ 23:54:42 #67
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_122055231
quote:
9s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 23:50 schreef Fir3fly het volgende:
Toch wel erg jammer, ik had me flink verheugd op een echt vervolg van deel 4 en niet op een complete reboot.

Ik hoop maar dat de SC4 mod-makers inspiratie kunnen halen uit de dingen die wel leuk gedaan zijn in deze game :Y.
Weetje dat dit gewoon mega tof zou zijn als je SC4 spel had maar dan met de functies van dit. Dus wel groot en metro's en alles maar gebouwen uit kunnen breiden, glassbox engine met simulaties wat betreft water, stroom etc. Erg tof.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 23:54:57 #68
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_122055245
Ik waag me nog aan 1 uurtje voordat ik ga slapen, gewoon omdat het kan.
pi_122055585
Hmm wel jammer dat je geen grote stad mag bouwen, hopenlijk zorgen mods ervoor dat je wel grote steden kan maken. Das juist awesome.. Een mini stad maar dan met HD graphix is niet genoeg natuurlijk (even heel gechargeerd)...
pi_122055646
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 23:50 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ja volgens mij die grote weg als hoofdweg gebruiken en dan daarachter woonwijken pakken. Ik druk achterin elke keer m'n industrie vanwege de wind ook

is gewoon kut dat zo'n uur zo kort is. Je kan niet eens samenwerken met andere steden :P
mijn stad zag er meer uit als een wijk dan daadwerkelijk als een stad -O-
de hoeveelheid ruimte tussen wegen (voor bebouwing enzo) wat doen jullie daarmee?
pi_122055795
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 00:03 schreef mschol het volgende:

[..]

mijn stad zag er meer uit als een wijk dan daadwerkelijk als een stad -O-
de hoeveelheid ruimte tussen wegen (voor bebouwing enzo) wat doen jullie daarmee?
Ja die ruimte moet als het goed is dichtgroeien zodra de gebouwen groeien. Gewoon kleinere vlakken maken denk ik dan?
pi_122055835
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 00:06 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ja die ruimte moet als het goed is dichtgroeien zodra de gebouwen groeien. Gewoon kleinere vlakken maken denk ik dan?
ik mis m'n tiles... dan kon ik precies zien en uitrekenen hoe ik m'n stad helemaal stampus vol kon bouwen :D
pi_122055862
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 00:07 schreef mschol het volgende:

[..]

ik mis m'n tiles... dan kon ik precies zien en uitrekenen hoe ik m'n stad helemaal stampus vol kon bouwen :D
Dit inderdaad. :P
No resentment ever evened out a weaker hand
pi_122056318
En weer een uur verder :')
pi_122056391
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 00:20 schreef Adolecens het volgende:
En weer een uur verder :')
Ik vermoed toch wel dat er morgen een "hack" is te vinden die die uurbeperking omzeilt. :P
pi_122056412
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 00:22 schreef Flitskikker het volgende:

[..]

Ik vermoed toch wel dat er morgen een "hack" is te vinden die die uurbeperking omzeilt. :P
Ik hoop het, na een uur heb je net een leuke stad staan :D

Per uur 8.000 binnen :9
pi_122056430
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 00:23 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Ik hoop het, na een uur heb je net een leuke stad staan :D

Per uur 8.000 binnen :9
hoe? :D
pi_122056509
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 00:23 schreef mschol het volgende:

[..]

hoe? :D
Casino's, veel duurdere parken, heel veel woningbebouwing, school met een paar upgrades, zh met een upgrade en nog 2 losse, stadhuis 2x upgrade. Na een uur stond mijn woningbehoefte nog skyhigh :D
pi_122056628
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 00:22 schreef Flitskikker het volgende:

[..]

De tijd dat er 'wel even' een hack wordt gemaakt begint toch echt langzaam verleden tijd te worden. Men moet dat eens gaan inzien. Als je met zo'n hack gaat spelen kan je snel gedag zeggen tegen je Origin account denk ik.
pi_122056821
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 00:29 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

De tijd dat er 'wel even' een hack wordt gemaakt begint toch echt langzaam verleden tijd te worden. Men moet dat eens gaan inzien. Als je met zo'n hack gaat spelen kan je snel gedag zeggen tegen je Origin account denk ik.
mits niet online zijn de meeste hacks er nog steeds binnen 1 a 2 dagen , zitten er veel online features in duurt het wat langer.. maar voor de meeste spellen is het een kwestie van tijd, maar aangezien ze de MMO aanpak hebben (servers doen het werk wat normaal de client deed) vraag ik mij af of ze met een gedegen crack komen...
pi_122057522
Ik krijg net een prive email van Origin met een key erin. Ze zeggen dat ze erg uitkijken naar mijn feedback. Eindelijk erkenning!
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_122057528
Ook een key gekregen *O*
pi_122057836
Heuj een key. Kan me niet herinneren dat ik er één had aangevraagd.
pi_122057886
Key gekregen, fucking na 0:00 krijg ik een key :P
En ondertussen al de nodige uurtjes erop zitten.

Ik had net allemaal hoogbouw. Gewoon goede wegen aanleggen, veel parken en shops afwisselen met huizen maar niet te veel zones maken. Op gegeven moment gaan ze vanzelf omhoog.
pi_122058015
Kregen jullie gewoon een key via e-mail? Zelf niks gekregen. ;(
pi_122058078
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 01:22 schreef Doler12 het volgende:
Kregen jullie gewoon een key via e-mail? Zelf niks gekregen. ;(
jup. maar iedereen die hier nu meldt heeft er al een dus je kan er vast wel een krijgen als je er nog geen hebt ;)
pi_122058114
Zojuist mijn key gekregen, maar ben al vrolijk aan het spelen. Dus bij deze.

8XGY-XUKF-23HF-JUDH-P7BX

Wie hem het eerst gebruikt is de gelukkige. Succes! >:)
  zaterdag 26 januari 2013 @ 01:35:00 #88
141808 Knuck-les
ik bats je moeder.
pi_122058358
zojuist ook een key gekregen. Morgen maar eens een kijkje nemen *O*
  zaterdag 26 januari 2013 @ 01:43:35 #89
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_122058566
Tutorial gespeeld, ziet er leuk uit.
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
  zaterdag 26 januari 2013 @ 01:45:45 #90
68036 iScripters
Personification of Evil
pi_122058614
Heb ook net een key gekregen.. laat even weten als je nog een key nodig hebt. Mijn extra key is gereserveerd voor een collega, maar mocht hij hem zelf ook ontvangen hebben is hij beschikbaar.

Edit: Graag alleen als je echt nog geen key hebt, niet voor een extra.
No Comment!
pi_122059289
EA laat de key hier ook nog maar even zitten _O-
niks gekregen nog iig :D
pi_122059314
Iemand nog een key over? Beetje laat, ik weet het...
dus
pi_122059347
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 02:19 schreef pirke het volgende:
Iemand nog een key over? Beetje laat, ik weet het...
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 01:25 schreef TigerXtrm het volgende:
Zojuist mijn key gekregen, maar ben al vrolijk aan het spelen. Dus bij deze.

8XGY-XUKF-23HF-JUDH-P7BX

Wie hem het eerst gebruikt is de gelukkige. Succes! >:)
?
pi_122059359
die was al in gebruik :(
dus
pi_122059382
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 23:54 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Weetje dat dit gewoon mega tof zou zijn als je SC4 spel had maar dan met de functies van dit. Dus wel groot en metro's en alles maar gebouwen uit kunnen breiden, glassbox engine met simulaties wat betreft water, stroom etc. Erg tof.
De beperkingen van dit spel zijn het gevolg van de overgedetailleerdheid van glassbox. Een Simcity 4 stad simuleren tot op elke bewoner toe is niet praktisch mogelijk, daarom zijn de steden nu zo miniscuul.

Het zou mij persoonlijk niets kunnen boeien wat Sim A doet op weg naar zijn werk, liever wat meer abstractie en macroschaal in ruil voor grotere en mooiere steden. Simcity 4 deed dit ook niet goed (de NAM fixt het een beetje), maar volgens mij is dit nieuwe spel ook geen goede oplossing.
pi_122059413
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 02:23 schreef Kiyoaki het volgende:

[..]

De beperkingen van dit spel zijn het gevolg van de overgedetailleerdheid van glassbox. Een Simcity 4 stad simuleren tot op elke bewoner toe is niet praktisch mogelijk, daarom zijn de steden nu zo miniscuul.

Het zou mij persoonlijk niets kunnen boeien wat Sim A doet op weg naar zijn werk, liever wat meer abstractie en macroschaal in ruil voor grotere en mooiere steden. Simcity 4 deed dit ook niet goed (de NAM fixt het een beetje), maar volgens mij is dit nieuwe spel ook geen goede oplossing.
beide games pakken het vanuit een ander perspectief aan.. ergens daartussen zit de gulden middenweg denk ik.. (al neig ik persoonlijk meer de simcity 4 kant op)
pi_122059477
Nouja de eerste fraai vastloper gehad :P
Liet de tornado los en toen stopte die ermee, foei. Eerste stad ook met meer dan 20.000 inwoners, speelde al in de laatste 2/3 minuten en toen voor de gein even bij rampen gekeken. En tot mijn verbazing was de tornado nu ineens wel beschikbaar! Gelijk los gelaten natuurlijk. Heeft wat kekke plaatjes opgeleverd _O_
pi_122059513
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_122059524
Om de tornado te unlocken moet je een stuk of 6 windmolens bouwen. De rest is niet beschikbaar in de bèta. ;(
  zaterdag 26 januari 2013 @ 02:32:53 #100
68036 iScripters
Personification of Evil
pi_122059533
servers down? :/
No Comment!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')