SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welke Fok!kers zijn ook Postcrossers![]()
• inkie1010
• Muck
• QTPi
• Smittend
• Sonja27
• Vava
• Vonkenboer
• Wendytje
• Loqi
• iFries
• daantje1044
• charmed_angel
• Guppyfriend
• lyron
• Luthien87
• Lienzz
• tdrone
• Serinde
• snoekiesnoeksnoek
• Dandilion
• Bos81
• automatic_
• Stephanie1990
• RiesAmaris
• Finland
• Janeway
• DeLuna
• Poesopstokje
• Jum
• Kaasmuisje
• zoeperzazke
• KwadeAfdronk
• Dr_Flash
• Herfstblad
Waar zijn de vorige deeltjes geblevenDie zijn hier!
Heb je de laatste post? Open dan even een nieuw topic. De OP vind je hier!
[ Bericht 7% gewijzigd door Achtentachtig op 25-01-2013 17:33:14 ]‹ Kaartenvoordeel.nl - ansicht, thema- en Postcrossing-kaarten › Nieuw: Postcrossing-stempels, Hello Kitty, Waar is Wally? en Inge Löök
Borgenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:24 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Ja, inderdaad.. en lekker in de frisse lucht
Haha, achja. Ieder z'n dingquote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:26 schreef Miniem het volgende:
[..]
Borgen![]()
En ik zou voor geen goud bij PostNL willen werken
Mja, was een beetje inspiratieloos.. dan nog maar een keer leren...quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:26 schreef Ceviche het volgende:
O, blijven we doorleren?
Sta nu trouwens op 41/41.
Bedankt voor het navragen! Dan ga ik er volgende week mooi nog even bij langs.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:17 schreef Finland. het volgende:
[..]
Ik ben vandaag even weer heengeweest, en ik heb even gevraagd: ze gaan voorlopig nog niet weg, wanneer ze uberhaupt weg gaan weten ze zelf ook nog niet. Voor postzegels hoef je er in ieder geval niet meer heen, want die bestellen ze niet meer bij. Kon ook al geen Europa meer kopen...
Goed plan!quote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:53 schreef kvd het volgende:
![]()
Ik zit er er sterk aan te denken om mee te gaan doen met postcrossing. Het lijkt me wel leuk om kaartjes te ontvangen en voor anderen kaartjes uit te zoeken. Maar goed, ik heb nog wel wat vraagjes en waar kan ik die beter stellen dan hier?
Nee, dat kun je later zo vaak aanpassen als je wilt.quote:Als eerste over het 'profiel', waar je kan schrijven wat je leuk vindt en wat nier. Kan je dat aanpassen of zou ik het in een keer juist moeten invullen?
Heel gemakkelijk. Iedereen kan het en het is absoluut erg laagdrempelig qua gebruiksgemak en dergelijke.quote:Hoe makkelijk is het allemaal? Waarschijnlijk makkelijk, maar ik heb nu even zo veel gelezen dat ik door de bomen het bos even niet meer zie
Die krijg je via de e-mail, maar kun je later op de site nog eens checken (als backup).quote:Als ik me registreer en ik vraag om een adres, krijg ik die via de mail of op de site?
Bij het verzenden van kaarten gaat dat vanzelf (je schrijft het ID op de kaart) en als je een kaart ontvangt registreer je 'm handmatig op de site.quote:Moet ik de ID die bij het adres krijg ergens op de site registreren? Of gebeurt dat automatisch omdat de ID dan aan mijn naam is gekoppeld?
Geen tijdslimiet, maar het wordt gewaardeerd als je kort na het ontvangen van het adres een kaart stuurt. Anders kun je beter het adres iets later aanvragen.quote:Als ik een adres krijg, hoe snel moet ik dan een kaartje versturen? Ofwel, stel dat ik op een zaterdagavond een adres krijg en ik wil gaan shoppen voor het kaartje, heb ik dan een tijdslimiet? Of mag ik het versturen wanneer ik wil?
Ik heb een stapeltje 'standaard' kaarten en als ik iemand met een leuk profiel heb haal ik een gerichte kaart.quote:Wat is handiger? Een hele voorraad aan kaartjes of gericht kaartjes kopen voor het adres wat je hebt gekregen?
Tot dusver niet! Je kunt in je profiel aangeven of je ook kaarten wilt ontvangen/versturen naar je eigen land. Ik heb dit uitgezet, omdat een NL'er toch wat gemakkelijker zelf op de stoep staat dan een Chinees bijvoorbeeld. Puur voor 't gevoelquote:Hebben jullie er ook negatieve ervaringen mee?
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:53 schreef kvd het volgende:
![]()
Ik zit er er sterk aan te denken om mee te gaan doen met postcrossing. Het lijkt me wel leuk om kaartjes te ontvangen en voor anderen kaartjes uit te zoeken. Maar goed, ik heb nog wel wat vraagjes en waar kan ik die beter stellen dan hier?
Als eerste over het 'profiel', waar je kan schrijven wat je leuk vindt en wat nier. Kan je dat aanpassen of zou ik het in een keer juist moeten invullen?
Kan je later zovaak aanpassen als je wilt
Hoe makkelijk is het allemaal? Waarschijnlijk makkelijk, maar ik heb nu even zo veel gelezen dat ik door de bomen het bos even niet meer zie
Heel easy, het wijst zich echt vanzelf
Als ik me registreer en ik vraag om een adres, krijg ik die via de mail of op de site?
Via de mail èn op de site
Moet ik de ID die bij het adres krijg ergens op de site registreren? Of gebeurt dat automatisch omdat de ID dan aan mijn naam is gekoppeld?
[img]Op de kaart die je krijgt staat een ID, die registreer je. De site koppelt de ID dan aan de account van de verzender[/img]
Als ik een adres krijg, hoe snel moet ik dan een kaartje versturen? Ofwel, stel dat ik op een zaterdagavond een adres krijg en ik wil gaan shoppen voor het kaartje, heb ik dan een tijdslimiet? Of mag ik het versturen wanneer ik wil?
Je hebt in principe een jaar de tijd om de kaart te versturen. Daarna wordt de ID inactief.
Wat is handiger? Een hele voorraad aan kaartjes of gericht kaartjes kopen voor het adres wat je hebt gekregen?
[img]Wat je wil, er is niet echt een ideale manier. Ik heb een flinke voorraad en vul die af en toe aan als ik wat leuks zie. Ik jaag vooral op postkaartboekjes, die zijn niet duur en vaak erg leuk. [/img]
Hebben jullie er ook negatieve ervaringen mee?
Eén keer kreeg ik een hele leuke kaart. Op de achterkant zat een stempel van Sea Shepherd, waar ik ook een groot supporter van ben. Verder stond er helaas niks op de kaart, behalve nog een sticker met het adres van de verzender. Ik had aan de verzender een heel enthousiast bedankje gestuurd, en erbij gezet dat ik het jammer vond dat er verder niks op de kaart stond.
Krijg ik een hele bitchmail terug, dat ze hersenkanker had gehad en dat ze daarom niet meer goed kon schrijven. Thanks for the whine about not writing, en ik was een horrible person omdat ik zoiets zei.
Ik heb haar nog een berichtje gestuurd dat ik het zo niet bedoelde, maar dat ik juist heel benieuwd was naar de persoon achter de kaart. Later dacht ik nog, als je een sticker met je adres kunt laten maken, kun je er toch ook iets meer van jezelf over opzetten. Bijvoorbeeld dat je een hersentumor hebt gehad. Als dat zo belangrijk voor je is. Maar goed, achteraf geen idee waarom ik de moeite nam, nooit meer wat van gehoord...
Gelukkig is dat het enige vervelende...
Alleen mijn voornaam staat in mijn profiel.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:07 schreef kvd het volgende:
oeh, nog 1 vraag....bij het adres invullen bij de registratie, zetten jullie je eigen naam ook bij of hou je het bij je username? Wat is gebruikelijk?
Mijn volledige naam met adres.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:07 schreef kvd het volgende:
oeh, nog 1 vraag....bij het adres invullen bij de registratie, zetten jullie je eigen naam ook bij of hou je het bij je username? Wat is gebruikelijk?
Ik heb voorletter, achternaam in m'n adres. M'n username lijkt niet op m'n eigen naam.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:07 schreef kvd het volgende:
Veel plezier!quote:
Heel veel plezier met postcrossing. Je hebt er zojuist een nieuwe verslaving bij gekregenquote:
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:17 schreef Bos81 het volgende:
YESSSSSSSSs Ik mag een kaartje sturen naar Zuid-Afrika![]()
![]()
Tof! Vergeet de postzegels nietquote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:33 schreef kvd het volgende:
Zo, profiel aangemaakt, eerste adres aangevraagd...ik ga morgen op zoek....leuk
Haha, dat komt ook helemaal goedquote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:49 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Tof! Vergeet de postzegels niet;)
Hoe lang deed jouw kaart naar Finland er over?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:04 schreef nallajja het volgende:
Jeuh! Mijn kaartje naar finland is aangekomen. Nu mag ik er 10 onderweg hebben.
Grappig dat japan, usa en finland eerder over zijn dat 200 km naar Duitsland.
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:17 schreef Bos81 het volgende:
YESSSSSSSSs Ik mag een kaartje sturen naar Zuid-Afrika![]()
![]()
Soms doet een of andere afgelegen berggeitenplaats in Rusland er korter over dan plekken waar je verwacht dat er sowieso een beetje een fatsoenlijke postbode is. Heb nu naar Polen en Londen kaarten die al 50 dagen onderweg zijn, dus ik vrees dat die gaan expiren.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:04 schreef nallajja het volgende:
Jeuh! Mijn kaartje naar finland is aangekomen. Nu mag ik er 10 onderweg hebben.
Grappig dat japan, usa en finland eerder over zijn dat 200 km naar Duitsland.
Naamtopic! en door jezelf geopend ook nog!quote:
Nee,quote:Op zaterdag 26 januari 2013 10:51 schreef Masspa het volgende:
[..]
Naamtopic! en door jezelf geopend ook nog!
Mijn kaartje naar Litouwen was gewoon na 3 dagen al geregistreerd!
Duitsland komt tegenwoordig wel later aan dan in het begin: eerst eigenlijk standaard 4 dagen, tegenwoordig ruim een week. Hebben meer mensen dat?
Meestal schrijf ik hem wel helemaal vol ja. Wat ik schrijf hangt een beetje van het profiel van die persoon af. Soms haak ik daar op in, soms schrijf ik iets over het kaartje zelf en heb ook een soort standaard verhaaltje wat ik wel vaker gebruik. Alleen bij een leeg profiel vind ik het altijd wel lastig, maar die tref ik niet zo veelquote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:43 schreef kvd het volgende:
Schrijven jullie meestal veel op het kaartje? Kan me voorstellen dat als iemand er om vraagt, dat je dat dan doet. Maar als iemand het er niet bij heeft gezet?
En versturen jullie het met envelopp of op kaartje het adres en hoppa....in de bus?
Hm. dan weet ik ook niet waar het aan ligt. Misschien pech gehad met de ontvangers, dat ze pas een dag of 2 later registreren oid.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:16 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Nee,
Vorige week nog een kaart naar Duitsland wat binnen een dag of 3 werd geregistreerd. Bij de stats staat weliswaar 7 dagen, maar ik deed de kaart pas een dag of 3-4 na aanvragen op de bus.
In principe zonder enveloppe, tenzij er gevraagd wordt om de kaart in een enveloppe te doen, maar niet als er bij staat dat ze een lege kaart willen, wat wel eens voorkom. Dat is gewoon tjaquote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:43 schreef kvd het volgende:
Schrijven jullie meestal veel op het kaartje? Kan me voorstellen dat als iemand er om vraagt, dat je dat dan doet. Maar als iemand het er niet bij heeft gezet?
En versturen jullie het met envelopp of op kaartje het adres en hoppa....in de bus?
Dit inderdaad!!!quote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:04 schreef lunapuella het volgende:
Ik schrijf het kaartje altijd vol en trek me niks aan van verzoeken om enveloppen of lege kaartjes. Ik stuur wat ik wil, graag of niet.
Doe ik ook.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:04 schreef lunapuella het volgende:
Ik schrijf het kaartje altijd vol en trek me niks aan van verzoeken om enveloppen of lege kaartjes. Ik stuur wat ik wil, graag of niet.
Yeah!quote:Op zaterdag 26 januari 2013 10:51 schreef Masspa het volgende:
[..]
Naamtopic! en door jezelf geopend ook nog!
Mijn kaartje naar Litouwen was gewoon na 3 dagen al geregistreerd!
Duitsland komt tegenwoordig wel later aan dan in het begin: eerst eigenlijk standaard 4 dagen, tegenwoordig ruim een week. Hebben meer mensen dat?
Ik had gisteren een kaart waar die persoon gewoon met stift priority op had geschreven. Die kaart deed er 4 dagen over, gem. is 6 dagen. Tja. Ik weet het niet.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:00 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Doe ik ook.
[..]
Yeah!![]()
Kaarten naar Duitsland komen hier gewoon na drie/vier dagen aan. Japan is de laatste tijd ook erg snel met de post. Vaak komen die nog sneller aan dan kaarten uit een Europees-land.
Maar: wat ik me vanmorgen toevallig afvroeg. We plakken hier in NL altijd een Priority-zegel op alle post. Maar als iedereen dat doe is het dus in NL (en andere landen) geen priority meer. In sommige landen kennen ze geen priority-zegel, maar waarom niet? Betalen die minder of zo?
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:24 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik had gisteren een kaart waar die persoon gewoon met stift priority op had geschreven. Die kaart deed er 4 dagen over, gem. is 6 dagen. Tja. Ik weet het niet.
Priority is toch dat je kaart voorrang krijgt in het buitenland? Jammer dat het zo lastig te testen is.
Meer info geven ze niet...quote:PostNL:
Met deze stickers zal uw post in het buitenland voorrang krijgen. Hierdoor zal uw post sneller dan gebruikelijk arriveren. Het komt iedereen wel eens voor dat er post is die te laat de deur uit gaat, of dat er iets met spoed verstuurd moet worden. Wilt u dat het toch nog op tijd komt? Deze stickers geven u de mogelijkheid om dit te kunnen realiseren.
Dat zal niet lang duren, kan er met een dag of 2,3 al zijn denk ik...quote:Op zaterdag 26 januari 2013 15:34 schreef kvd het volgende:
Eerste kaart gepost,kijken hoe lang die erover doet (belgië)
Dat betekent dat je nu ook zelf een kaart kunt krijgenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 15:34 schreef kvd het volgende:
Eerste kaart gepost,kijken hoe lang die erover doet (belgië)
Je krijgt pas een kaartje als die van jou is geregistreerd, dus daar zal je nog even op moeten wachten...quote:Op zaterdag 26 januari 2013 15:49 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Dat betekent dat je nu ook zelf een kaart kunt krijgenBelgië is er inderdaad begin volgende week al!
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 15:49 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Dat betekent dat je nu dan ook zelf een kaart kunt krijgenBelgië is er inderdaad begin volgende week al!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |