Haha, dat komt ook helemaal goedquote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:49 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Tof! Vergeet de postzegels niet;)
Hoe lang deed jouw kaart naar Finland er over?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:04 schreef nallajja het volgende:
Jeuh! Mijn kaartje naar finland is aangekomen. Nu mag ik er 10 onderweg hebben.
Grappig dat japan, usa en finland eerder over zijn dat 200 km naar Duitsland.
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:17 schreef Bos81 het volgende:
YESSSSSSSSs Ik mag een kaartje sturen naar Zuid-Afrika![]()
![]()
Soms doet een of andere afgelegen berggeitenplaats in Rusland er korter over dan plekken waar je verwacht dat er sowieso een beetje een fatsoenlijke postbode is. Heb nu naar Polen en Londen kaarten die al 50 dagen onderweg zijn, dus ik vrees dat die gaan expiren.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:04 schreef nallajja het volgende:
Jeuh! Mijn kaartje naar finland is aangekomen. Nu mag ik er 10 onderweg hebben.
Grappig dat japan, usa en finland eerder over zijn dat 200 km naar Duitsland.
Naamtopic! en door jezelf geopend ook nog!quote:
Nee,quote:Op zaterdag 26 januari 2013 10:51 schreef Masspa het volgende:
[..]
Naamtopic! en door jezelf geopend ook nog!
Mijn kaartje naar Litouwen was gewoon na 3 dagen al geregistreerd!
Duitsland komt tegenwoordig wel later aan dan in het begin: eerst eigenlijk standaard 4 dagen, tegenwoordig ruim een week. Hebben meer mensen dat?
Meestal schrijf ik hem wel helemaal vol ja. Wat ik schrijf hangt een beetje van het profiel van die persoon af. Soms haak ik daar op in, soms schrijf ik iets over het kaartje zelf en heb ook een soort standaard verhaaltje wat ik wel vaker gebruik. Alleen bij een leeg profiel vind ik het altijd wel lastig, maar die tref ik niet zo veelquote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:43 schreef kvd het volgende:
Schrijven jullie meestal veel op het kaartje? Kan me voorstellen dat als iemand er om vraagt, dat je dat dan doet. Maar als iemand het er niet bij heeft gezet?
En versturen jullie het met envelopp of op kaartje het adres en hoppa....in de bus?
Hm. dan weet ik ook niet waar het aan ligt. Misschien pech gehad met de ontvangers, dat ze pas een dag of 2 later registreren oid.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:16 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Nee,
Vorige week nog een kaart naar Duitsland wat binnen een dag of 3 werd geregistreerd. Bij de stats staat weliswaar 7 dagen, maar ik deed de kaart pas een dag of 3-4 na aanvragen op de bus.
In principe zonder enveloppe, tenzij er gevraagd wordt om de kaart in een enveloppe te doen, maar niet als er bij staat dat ze een lege kaart willen, wat wel eens voorkom. Dat is gewoon tjaquote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:43 schreef kvd het volgende:
Schrijven jullie meestal veel op het kaartje? Kan me voorstellen dat als iemand er om vraagt, dat je dat dan doet. Maar als iemand het er niet bij heeft gezet?
En versturen jullie het met envelopp of op kaartje het adres en hoppa....in de bus?
Dit inderdaad!!!quote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:04 schreef lunapuella het volgende:
Ik schrijf het kaartje altijd vol en trek me niks aan van verzoeken om enveloppen of lege kaartjes. Ik stuur wat ik wil, graag of niet.
Doe ik ook.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:04 schreef lunapuella het volgende:
Ik schrijf het kaartje altijd vol en trek me niks aan van verzoeken om enveloppen of lege kaartjes. Ik stuur wat ik wil, graag of niet.
Yeah!quote:Op zaterdag 26 januari 2013 10:51 schreef Masspa het volgende:
[..]
Naamtopic! en door jezelf geopend ook nog!
Mijn kaartje naar Litouwen was gewoon na 3 dagen al geregistreerd!
Duitsland komt tegenwoordig wel later aan dan in het begin: eerst eigenlijk standaard 4 dagen, tegenwoordig ruim een week. Hebben meer mensen dat?
Ik had gisteren een kaart waar die persoon gewoon met stift priority op had geschreven. Die kaart deed er 4 dagen over, gem. is 6 dagen. Tja. Ik weet het niet.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:00 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Doe ik ook.
[..]
Yeah!![]()
Kaarten naar Duitsland komen hier gewoon na drie/vier dagen aan. Japan is de laatste tijd ook erg snel met de post. Vaak komen die nog sneller aan dan kaarten uit een Europees-land.
Maar: wat ik me vanmorgen toevallig afvroeg. We plakken hier in NL altijd een Priority-zegel op alle post. Maar als iedereen dat doe is het dus in NL (en andere landen) geen priority meer. In sommige landen kennen ze geen priority-zegel, maar waarom niet? Betalen die minder of zo?
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:24 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik had gisteren een kaart waar die persoon gewoon met stift priority op had geschreven. Die kaart deed er 4 dagen over, gem. is 6 dagen. Tja. Ik weet het niet.
Priority is toch dat je kaart voorrang krijgt in het buitenland? Jammer dat het zo lastig te testen is.
Meer info geven ze niet...quote:PostNL:
Met deze stickers zal uw post in het buitenland voorrang krijgen. Hierdoor zal uw post sneller dan gebruikelijk arriveren. Het komt iedereen wel eens voor dat er post is die te laat de deur uit gaat, of dat er iets met spoed verstuurd moet worden. Wilt u dat het toch nog op tijd komt? Deze stickers geven u de mogelijkheid om dit te kunnen realiseren.
Dat zal niet lang duren, kan er met een dag of 2,3 al zijn denk ik...quote:Op zaterdag 26 januari 2013 15:34 schreef kvd het volgende:
Eerste kaart gepost,kijken hoe lang die erover doet (belgië)
Dat betekent dat je nu ook zelf een kaart kunt krijgenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 15:34 schreef kvd het volgende:
Eerste kaart gepost,kijken hoe lang die erover doet (belgië)
Je krijgt pas een kaartje als die van jou is geregistreerd, dus daar zal je nog even op moeten wachten...quote:Op zaterdag 26 januari 2013 15:49 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Dat betekent dat je nu ook zelf een kaart kunt krijgenBelgië is er inderdaad begin volgende week al!
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 15:49 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Dat betekent dat je nu dan ook zelf een kaart kunt krijgenBelgië is er inderdaad begin volgende week al!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |