http://www.powned.tv/nieuws/raar/2013/01/paardenburgerking.htmlquote:Burger King heeft miljoenen burgers uit zijn restaurants teruggeroepen. Uit tests bij de leverancier van de fastfoodketen is gebleken dat er paardenvlees in de hamburgers zit.
De burgers waren geleverd aan Burger King-ketens in Denemarken, Ierland en het Verenigd Koninkrijk, maar moeten nu allemaal terug naar het hoofdkantoor. Dat schrijft The Sun.
Overigens zijn veel van de paardenburgers gewoon verkocht, schrijft de krant. Burger King liet de burgers tot afgelopen weekend 'gewoon' over de toonbank gaan, ondanks aanwijzingen dat er iets mis zou kunnen zijn met het vlees. Pas toen er vervangende burgers geleverd werden, mochten restaurants de verdachte burgers terugsturen.
De problemen bij Burger King zijn ontstaan door een schandaal bij Silvercrest, dat aan meerdere bedrijven hamburgers levert. Bij het Ierse bedrijf vonden onderzoekers DNA van paarden in de burgers, die 100 procent rundvlees zouden moeten zijn.
nee het is goedkoper, daarbij eten engelsen geen paardenvlees.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:23 schreef BrandX het volgende:
paardenvlees is over het algemeen duurder/luxer dan rundvlees, dus no complains here
quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:21 schreef BasEnAad het volgende:
Paardenvlees is juist ideaal om de burger wat meer bite te geven.
Dat was toch enkel de McDonald's?quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:29 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Niks. Dat ze 100% rundvlees beloven wel.
Niet te eten manquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:26 schreef Deeltjesversneller het volgende:
zouden ze eens met varkensvlees moeten doen, kun je lachen.
quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:37 schreef -supergirl- het volgende:
gadver ik eet nooit meer bij BK.
deed ik sowieso al niet omdat je die hier niet hebt
quote:
Dus je bent eigenlijk gewoon een pussy?quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:39 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
ik eet qua vlees niets anders dan koe kip of varken. zelfs daar heb ik al moeite mee...
nee diep van binnen zit gewoon een vegetariër die weer naar buiten wilquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:39 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dus je bent eigenlijk gewoon een pussy?
weinig zuurvlees dat nog met paard wordt gemaaktquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:21 schreef Wootism het volgende:
Klinkt een beetje lomp of zo, maar ik vind paard nog lekkerder dan koe eigenlijk.
Zuurvlees![]()
Stomme hippie.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:40 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
nee diep van binnen zit gewoon een vegetariër die weer naar buiten wil
grappig dat zulke dingen veranderenquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:23 schreef BrandX het volgende:
paardenvlees is over het algemeen duurder/luxer dan rundvlees, dus no complains here
doe is normaal. ik ben trots op diegene die het zijn en ik vind mezelf zwak dat ik het op dit moment niet ben.quote:
Nou, wees dan gewoon vegetariër.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:43 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
doe is normaal. ik ben trots op diegene die het zijn en ik vind mezelf zwak dat ik het op dit moment niet ben.
VEGETARIERS
dit is nog erger dan een echte vegetarierquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:43 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
doe is normaal. ik ben trots op diegene die het zijn en ik vind mezelf zwak dat ik het op dit moment niet ben.
VEGETARIERS
omnivoorquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:43 schreef Rezania het volgende:
Trouwens, je bent geen vegetariër, je bent gewoon een carnivoor. Kijk maar naar gebit.
kan niet ik woon nog thuis en mijn pa en ma vinden het geen goed idee en willen niet apart koken en ik ben zelf veel te laat thuis om te kokenquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:43 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nou, wees dan gewoon vegetariër.
vertelquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:44 schreef Adames het volgende:
[..]
dit is nog erger dan een echte vegetarier
Als je tijd voor FOK! hebt, kan je ook wel koken. Je bent gewoon lui.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:44 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
kan niet ik woon nog thuis en mijn pa en ma vinden het geen goed idee en willen niet apart koken en ik ben zelf veel te laat thuis om te koken
beter een aandachtshoer die tenminste doet waar ze voor staat, dan iemand die gewoon vlees eet, MAAR HET EIGENLIJK HEEL ERG ZIELIG VINDT VOOR DE DIERTJES HOORquote:
je bent gewoon beperkt in je inlevingsvermogen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:45 schreef Rezania het volgende:
[..]
Als je tijd voor FOK! hebt, kan je ook wel koken. Je bent gewoon lui.
Nee, vegetariërs zijn stom. Mensen die zeggen vegetariër willen te zijn, maar te lui zijn om het daadwerkelijk te zijn, zijn nog stommer.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
je bent gewoon beperkt in je inlevingsvermogen.
ik ben het anders een lange periode van mijn leven geweest hoor, al van kleuter af aanquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:47 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nee, vegetariërs zijn stom. Mensen die zeggen vegetariër willen te zijn, maar te lui zijn om het daadwerkelijk te zijn, zijn nog stommer.
ik communiceer niet met mensen die geen respect hebben voor dierenquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:46 schreef Adames het volgende:
[..]
beter een aandachtshoer die tenminste doet waar ze voor staat, dan iemand die gewoon vlees eet, MAAR HET EIGENLIJK HEEL ERG ZIELIG VINDT VOOR DE DIERTJES HOOR![]()
![]()
terug naar jouw inlevingsvermogen...quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:47 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nee, vegetariërs zijn stom. Mensen die zeggen vegetariër willen te zijn, maar te lui zijn om het daadwerkelijk te zijn, zijn nog stommer.
Moet jij niet de 32ste verjaardag van aids vieren?quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
terug naar jouw inlevingsvermogen...
Je kookte toen je een kleuter was?quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:48 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
ik ben het anders een lange periode van mijn leven geweest hoor, al van kleuter af aan
ik kook nietquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:49 schreef Rezania het volgende:
[..]
Je kookte toen je een kleuter was?
deze conversatie staat dat niet in de wegquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:49 schreef Rezania het volgende:
[..]
Moet jij niet de 32ste verjaardag van aids vieren?
Respect? Ga jij eens tussen een paar haaien zwemmen terwijl je een open wond hebt, moet je eens kijken hoeveel respect zij voor je hebben. Het is gewoon natuurlijk.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:49 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
ik communiceer niet met mensen die geen respect hebben voor dieren
respect genoeg maar ik vreet ze met liefde opquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:49 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
ik communiceer niet met mensen die geen respect hebben voor dieren
Klinkt leuk maar slaat nergens op. Haaien zijn vlees/vis-eters. Mensen kunnen eventueel zonder vlees/vis en als je een beetje oplet kun je gewoon gezond eten met slechts groente/fruit/vruchten.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:50 schreef Rezania het volgende:
[..]
Respect? Ga jij eens tussen een paar haaien zwemmen terwijl je een open wond hebt, moet je eens kijken hoeveel respect zij voor je hebben. Het is gewoon natuurlijk.
Het is gewoon tegennatuurlijk. Tuurlijk kan de mens tegenwoordig wel overleven zonder vlees, maar vroeger dus echt niet hè. En je moet ook je hele dieet aanpassen als je geen vlees meer wilt eten, je moet het maar leuk vinden.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:59 schreef niels0 het volgende:
[..]
Klinkt leuk maar slaat nergens op. Haaien zijn vlees/vis-eters. Mensen kunnen eventueel zonder vlees/vis en als je een beetje oplet kun je gewoon gezond eten met slechts groente/fruit/vruchten.
Ik doe het eigenlijk allebei, ik hoef niet elke dag vlees maar een paar keer per week vind ik het wel lekker. Ben ik nou gek of ben jij het?
vroeger? de mens is geevolueerd. als we nu nog zo zouden leven als vroeger dan schiet het niet op he.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:01 schreef Rezania het volgende:
[..]
Het is gewoon tegennatuurlijk. Tuurlijk kan de mens tegenwoordig wel overleven zonder vlees, maar vroeger dus echt niet hè. En je moet ook je hele dieet aanpassen als je geen vlees meer wilt eten, je moet het maar leuk vinden.
Feit blijft gewoon dat de mens is ontworpen als een omnivoor, en je dus vlees en plantaardig materiaal behoort te eten.
De mens is niet over een periode van 150 jaar geëvolueerd.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:02 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
vroeger? de mens is geevolueerd. als we nu nog zo zouden leven als vroeger dan schiet het niet op he.
wat ben jij een eigenwijs hommotjequote:Op donderdag 24 januari 2013 20:02 schreef Rezania het volgende:
[..]
De mens is niet over een periode van 150 jaar geëvolueerd.
Dat vlees in NL is ook zo lekker natuurlijk heh? Erg gezond ook.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:01 schreef Rezania het volgende:
[..]
Het is gewoon tegennatuurlijk. Tuurlijk kan de mens tegenwoordig wel overleven zonder vlees, maar vroeger dus echt niet hè. En je moet ook je hele dieet aanpassen als je geen vlees meer wilt eten, je moet het maar leuk vinden.
Feit blijft gewoon dat de mens is ontworpen als een omnivoor, en je dus vlees en plantaardig materiaal behoort te eten.
Kan ik er wat aan doen dat als jij 150 jaar geleden een vegahippie was geworden je binnen een paar jaar ernstige lichamelijke gebreken had ontwikkeld.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:03 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
wat ben jij een eigenwijs hommotje
Als je goed vlees koopt wel. Je moet natuurlijk niet alleen plofkippen eten.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:06 schreef niels0 het volgende:
[..]
Dat vlees in NL is ook zo lekker natuurlijk heh? Erg gezond ook.![]()
Het is gewoon tegennatuurlijk imo.quote:Maar laten we elkaar in onze waarde laten. Dat jij zo nodig vlees moet eten prima toch? Maar heb ook wat respect voor vegetariërs ipv zeggen dat ze stom zijn.
Een vegetarische leefwijze kan de kans op kanker sterk verminderenquote:Op donderdag 24 januari 2013 20:14 schreef Rezania het volgende:
[..]
Kan ik er wat aan doen dat als jij 150 jaar geleden een vegahippie was geworden je binnen een paar jaar ernstige lichamelijke gebreken had ontwikkeld.
En tegelijkertijd ook voor een ernstig ijzer en B12 tekort zorgen, jippie.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:15 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Een vegetarische leefwijze kan de kans op kanker sterk verminderen
onzin, het is de bedoeling dat je als vegetariër andere producten eet die vlees vervangenquote:Op donderdag 24 januari 2013 20:16 schreef Rezania het volgende:
[..]
En tegelijkertijd ook voor een ernstig ijzer en B12 tekort zorgen, jippie.
Ja ja, ik weet het wel nu.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:15 schreef Rezania het volgende:
[..]
Als je goed vlees koopt wel. Je moet natuurlijk niet alleen plofkippen eten.
[..]
Het is gewoon tegennatuurlijk imo.
En dat is mijn punt, dat kon 150 jaar geleden niet, en dus hoort het niet.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:18 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
onzin, het is de bedoeling dat je als vegetariër andere producten eet die vlees vervangen
'Kan' inderdaad. Maar je krachten zijn ook een stuk minder. Vega's hebben altijd zo'n achterstand in spierontwikkeling. En het is helemaal niet slecht om vlees te eten. Alles met maten.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:15 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Een vegetarische leefwijze kan de kans op kanker sterk verminderen
slecht voor de mens niet. slecht voor de dieren wel, qua behandeling bedoel ik dan. het moet anders kunnen. maarja dat is weer te duur om goede leefomstandigheden voor die beestjes te creeëren omdat het om massaproductie gaat.....quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Kan' inderdaad. Maar je krachten zijn ook een stuk minder. Vega's hebben altijd zo'n achterstand in spierontwikkeling. En het is helemaal niet slecht om vlees te eten. Alles met maten.
maar nu hebben wij wel die mogelijkheden..quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:19 schreef Rezania het volgende:
[..]
En dat is mijn punt, dat kon 150 jaar geleden niet, en dus hoort het niet.
Die discussie heb ik al vaker gevoerd op Fok! Als je het niet eens bent met de voedingsindustrie, wat ik echt wel kan begrijpen, zijn er altijd nog bio boerderijen. Dan maar meer betalen voor kwaliteit of minder vlees eten.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:21 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
slecht voor de mens niet. slecht voor de dieren wel, qua behandeling bedoel ik dan. het moet anders kunnen. maarja dat is weer te duur om goede leefomstandigheden voor die beestjes te creeëren omdat het om massaproductie gaat.....
We hebben ook de mogelijkheid om de noordzee paars te kleuren, dat zie je ons toch ook niet doen?quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:22 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
maar nu hebben wij wel die mogelijkheden..
Ooit van biologisch vlees gehoord?quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:21 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
slecht voor de mens niet. slecht voor de dieren wel, qua behandeling bedoel ik dan. het moet anders kunnen. maarja dat is weer te duur om goede leefomstandigheden voor die beestjes te creeëren omdat het om massaproductie gaat.....
konijn eten? bah.. maareh dat laatste zou ik nooit kunnen, ik vind het al zielig als ik een mier dood trapquote:Op donderdag 24 januari 2013 20:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die discussie heb ik al vaker gevoerd op Fok! Als je het niet eens bent met de voedingsindustrie, wat ik echt wel kan begrijpen, zijn er altijd nog bio boerderijen. Dan maar meer betalen voor kwaliteit of minder vlees eten.
Of je houdt zelf je kippetjes en konijntjes
ooit van vleesvervangers gehoord?quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:24 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ooit van biologisch vlees gehoord?
Die bevatten niet dezelfde stoffen als vlees.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:24 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
ooit van vleesvervangers gehoord?
Klopt. Maar wat je weglaat is dat ongeveer 300 gram vlees per week de natuurlijke behoefte prima vervult. Heel veel mensen eten dat (of meer, zeker in de VS) tegenwoordig echter per dag - dus veel en veel teveel. Wat ook zeer tegennatuurlijk en ongezond is.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:01 schreef Rezania het volgende:
[..]
kan je beter paardenvlees etenquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:43 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
VEGETARIERS
Je weet echt niet wat je mistquote:Op donderdag 24 januari 2013 20:24 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
konijn eten? bah.. maareh dat laatste zou ik nooit kunnen, ik vind het al zielig als ik een mier dood trap
Denk dat ik er ook wel bij in de buurt zit op 4 van de 7 dagen. En toch he, vind ik het ook niet erg om af en toe wat te eten zonder vlees. Maar alleen als ik er zin in heb en niet op een standaard dag in de week.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:26 schreef Grouch het volgende:
[..]
Klopt. Maar wat je weglaat is dat ongeveer 300 gram vlees per week de natuurlijke behoefte prima vervult. Heel veel mensen eten dat (of meer, zeker in de VS) tegenwoordig echter per dag - dus veel en veel teveel. Wat ook zeer tegennatuurlijk en ongezond is.
Het Voedingscentrum stelt anders 100 tot 125 gram per dag als richtlijn. Maar overconsumptie is wel degelijk een probleem jij, maar om dan maar gewoon voor het andere extreme (geen vlees) te gaan? Nee, liever niet.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:26 schreef Grouch het volgende:
[..]
Klopt. Maar wat je weglaat is dat ongeveer 300 gram vlees per week de natuurlijke behoefte prima vervult. Heel veel mensen eten dat (of meer, zeker in de VS) tegenwoordig echter per dag - dus veel en veel teveel. Wat ook zeer tegennatuurlijk en ongezond is.
Al het zuurvlees wordt met paard gemaakt. Anders is het stoofvlees.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:41 schreef Adames het volgende:
[..]
weinig zuurvlees dat nog met paard wordt gemaakt
Zuurvlees, dat is toch gewoon zuur stoofvlees?quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:34 schreef Wootism het volgende:
[..]
Al het zuurvlees wordt met paard gemaakt. Anders is het stoofvlees.
Neequote:Op donderdag 24 januari 2013 20:36 schreef Rezania het volgende:
[..]
Zuurvlees, dat is toch gewoon zuur stoofvlees?
Burgerking voedsel vinden.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:18 schreef mstx het volgende:
[..]
http://www.powned.tv/nieuws/raar/2013/01/paardenburgerking.html
Miljoenen burgers terugroepen omdat er misschien een beetje paardenvlees in zit. Wat een verspilling van voedsel.
Angry whopper vind ik anders best te pruimen. Enige burger die van de grote ketens bij mij blijft hangen.quote:
Mensen die frikandellen eten zullen toch niet zo kritisch zijn?quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:33 schreef Straatcommando. het volgende:
De mensen die hier janken dat ze nu geen BK meer eten, die eten zeker wel lekker een frikandelletje uit de muur of een hamburgertje uit de supermarkt zeker?
Oh, wacht.. ik gooi mijn eigen ruiten in. Natuuuurlijk niet
Frikandel:quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:53 schreef Jareth het volgende:
[..]
Mensen die frikandellen eten zullen toch niet zo kritisch zijn?
Kroket is eigenlijk een verzamelnaam. Er zijn meerdere varianten maar volgens mij gaat er geen paard in een vleeskroket.quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:12 schreef hexje het volgende:
In veel kroketten zit toch ook paardenvlees?
Kroketten uit de snackbar en van de supermarkt bevatten paardenvlees.quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:16 schreef niels0 het volgende:
[..]
Kroket is eigenlijk een verzamelnaam. Er zijn meerdere varianten maar volgens mij gaat er geen paard in een vleeskroket.
Bron:http://www.mora.nl/820/ho(...)/20-vleeskroket.htmlquote:Ingrediënten
Water, paardenvlees 20%*, paneermeel (tarwebloem, water, gist, zout), tarwebloem, bouillon (water, paardenvleesextract, zout), plantaardige olie, kippenei-eiwit, zout, groenten (prei, wortel, ui), gelatine, plantaardig eiwithydrolysaat (tarwe, soja), tarwezetmeel, kruiden en specerijen, smaakversterkers: E621, E631, dextrose, aroma (soja, gluten, selderij), kleurstof: E150a, emulgatoren: E450, E451, maltodextrine, verdikkingsmiddelen: E412, E415, gistextract, magere melkpoeder, voedingszuur: E330.
* komt overeen met 16% gekookt paardenvlees.
Haha, ok.quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:21 schreef hexje het volgende:
[..]
Kroketten uit de snackbar en van de supermarkt bevatten paardenvlees.
[..]
Bron:http://www.mora.nl/820/ho(...)/20-vleeskroket.html
Niks mis mee.quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:12 schreef hexje het volgende:
In veel kroketten zit toch ook paardenvlees?
Ja want als jij kip koopt, maakt het ook geen zak uit of het in werkelijkheid ander vlees is toch?quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:19 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Ik zie ook totaal het probleem niet
Het probleem zit 'm natuurlijk in dit geval niet in de eetbaarheids kwestie, maar in het feit dat een bedrijf niet zomaar een voedingswaren diersoort 1 als diersoort 2 kan gaan verkopen.quote:
Mwoa, dat is volgens mij ook weer erg zwart-wit gesteld. Dat de mens een omnivoor is en dus vlees kan eten, betekent niet dat hij vlees hoeft te eten om te overleven.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:01 schreef Rezania het volgende:
[..]
quote:De mens als omnivoor
Evolutionaire voorgeschiedenis
Als we naar evolutionaire voorgeschiedenis van de mens kijken dan zien we dat Australopithecus voornamelijk plantaardig voedsel at (zacht fruit) en Paranthropus bosei harde zaden en vezelachtige peulen. Andere onderzoekers wijzen erop dat H. habilis en H. erectus waarschijnlijk ook vis en schaaldieren gegeten hebben.[2] Homo erectus was de eerste soort die in grote mate vlees van grote herbivoren, die in ruime mate voorhanden waren op de savanne, consumeerde. Indirect bewijsmateriaal voor vleeseten zijn: sterke slijtage van gebitselementen zoals die ook bij bottenkrakende hyena's aangetroffen worden, vuistbijlen waarmee vlees uit kadavers gesneden kon worden en een tonvormige borstkas wat wijst op een veel minder omvangrijke buik en dus een kortere darmlengte dan een vegetariër zoals de gorilla. Vleeseters hebben kortere darmstelsels dan planteneters omdat vlees makkelijker te verteren is. Mensen hebben kortere darmstelsels in vergelijking met andere primaten. Verder wordt het gelijktijdig verdwijnen van megafauna (grote herbivoren) en het verschijnen van Homo sapiens op de continenten Australië, Noord-Amerika en Zuid-Amerika aangevoerd als indirect bewijs dat de mens een toppredator was geworden.[3] Verder zijn er aanwijzingen dat de neanderthalers die 50.000 jaar geleden aan de Straat van Gibraltar leefden behalve herten, beren en dolfijnen ook blauwvintonijn gegeten hebben.[4] Chemisch onderzoek heeft aangetoond dat alle Neanderthalers hun eiwitten uit grote herbivoren haalden en dus topcarnivoren waren.[5] De vroeg-moderne Europese mens (40.000 - 30.000 jaar geleden) had een gevarieerder dieet dan de Neanderthalers. Meer recentelijk, 11.000 jaren geleden in het Nabije Oosten en 7500 jaar geleden in Centraal-Europa, voltrok zich de overschakeling van een jager-verzamelaars bestaanswijze naar een boerenbestaan. Dit was een typisch omnivoor dieet: vlees, melk, tarwe, gerst.
Natuurlijk dieet
De mens wordt over het algemeen als een omnivoor beschouwd.[6] Sommige volkeren (Eskimo's of Inuit) leven voornamelijk van vlees (zeezoogdieren, kariboes, vis). Veel hindoes zijn vegetariër. Naar schatting eet 40% van de Indiërs nooit vlees. Mensen overleven kennelijk op diëten die variëren van 100% plantaardig tot 100% dierlijk. Volgens Loren Cordain[7] zijn wij nog steeds genetisch identiek aan jager-verzamelaars en die aten vlees, fruit, groenten (een omnivoor dieet). Landbouw- en veeteeltproducten zoals aardappels, granen, peulvruchten en melkproducten behoren niet tot ons 'natuurlijke dieet' volgens Cordain. Maar wat is een natuurlijk dieet? Als landbouw en veeteelt onnatuurlijk zijn dan leeft de mens al zo'n 10.000 jaar van een onnatuurlijk dieet. Het is belangrijk om een onderscheid te maken tussen een beschrijving van een feitelijk dieet en een dieetvoorschrift. In de biologie is de indeling herbivoren—carnivoren—omnivoren een zuiver beschrijvende indeling. Wat goede en gezonde voeding is behoort tot de voedingsleer of voedingswetenschap. Dat de mens een omnivoor is en dus vlees kan eten, betekent niet dat hij vlees hoeft te eten om te overleven. De mens heeft vrij veel anatomische eigenschappen die niet zo goed passen bij carnivoren, zoals het gebrek aan ontwikkelde hoektanden, maar wel genoeg maalkiezen. Het menselijk spijsverteringssysteem is niet erg geschikt voor het verteren van rauw vlees.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Omnivoor
Stoer hoor een eiwitgebrek en elke dag een kast vol supplementen slikken ipv gewoon normaal te doen en vlees te etenquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:48 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
ik ben het anders een lange periode van mijn leven geweest hoor, al van kleuter af aan
Ik denk niet zozeer dat men dat punt mist, maar dat men er in dit specifieke geval niet echt het probleem van inziet. Als het een ingrediënt is die de smaak totaal zou veranderen of het produkt ronduit oneetbaar zou maken zou dat laatste uiteraard anders zijn.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:23 schreef Tchock het volgende:
Zoals eigenlijk bijna iedereen lijkt te missen gaat het er niet om dat er paardenvlees in de burgers zit (hoe lekker dat ook mag zijn) maar dat er blijkbaar ingrediënten in de burgers kunnen komen die er totaal niet in horen zonder dat iemand dat door heeft. En zelfs als de informatie bekend is worden de burgers gewoon verkocht.
Niks stoers aanquote:Op vrijdag 25 januari 2013 04:03 schreef Drinky het volgende:
[..]
Stoer hoor een eiwitgebrek en elke dag een kast vol supplementen slikken ipv gewoon normaal te doen en vlees te eten
Kangoeroe ???quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:37 schreef Ringo het volgende:
Rund, paard, kangoeroe of struisvogel. Burger King maakt sowieso paupervoer.
Knap zeg.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:48 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Foto'squote:Op vrijdag 25 januari 2013 07:33 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
En zoals jij natuurlijk wel begrijpt komt een vega via andere wegen aan z'n eiwitten
Dus je eet wel kistkalven, ophokvarkens en plofkippen, maar paarden die hoogstwaarschijnlijk minder erg mishandeld zijn wil je niet eten omdat je het te zielig vindt. Apart...quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:39 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
ik eet qua vlees niets anders dan koe kip of varken. zelfs daar heb ik al moeite mee...
Gebraden, gestoofd of gegrild, yummiequote:
Je hoofd op een staak.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:27 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Gebraden, gestoofd of gegrild, yummie
Tuurlijk, dat snap ik ook wel. Maar goed, om nou tonnen prima in orde eten te vernietigen om een idee...quote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:27 schreef Rewimo het volgende:
Paard is heerlijk
Alleen is het wel verboden om paardenvlees als rundvlees te verkopen. Dat is het hele probleem in feite.
Gewoon de Horseburger introducerenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:28 schreef HeatWave het volgende:
Tuurlijk, dat snap ik ook wel. Maar goed, om nou tonnen prima in orde eten te vernietigen om een idee...
ja, of er even een stickertje op ofzoquote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:29 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Gewoon de Horseburger introduceren
Skippy vlees is gewoon een gezonde keuzequote:
Dat is echt ontzettend lekker!quote:
Evolutie heeft inderdaad cultuur als grondslag.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:02 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
vroeger? de mens is geevolueerd. als we nu nog zo zouden leven als vroeger dan schiet het niet op he.
Nou.... mocht je het niet meer zien zitten laat dan even weten voor welke trein je 'springt'quote:
Gaar? Is ie nu al klaar dan?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 17:13 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
skippy, gare kangaroo dat je er bent
F#ck.... dat kan ik niet gebruiken ik heb vandaag al 2 bans gehadquote:
Dit was je laaste kans.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 17:17 schreef xenobinol het volgende:
[..]
F#ck.... dat kan ik niet gebruiken ik heb vandaag al 2 bans gehad
Nou... dankzij die topic report laat ik je in je eigen sop gaar kokenquote:
Volgens mij was het gewoon oprechte interesse in biologisch verantwoorde dierlijke eiwittenquote:
Gebakken knol is gewoon lekker en als het een taaie knol was dan stoof je het vlees gewoonquote:Op dinsdag 12 februari 2013 17:35 schreef raptorix het volgende:
Ik eet elke maand wel lekker stuk paardenvlees, erg gezond en nog lekker ook.
Jup, paarden hashee is mijn favoriet, heerlijk met rode koolquote:Op dinsdag 12 februari 2013 17:40 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Gebakken knol is gewoon lekker en als het een taaie knol was dan stoof je het vlees gewoon
Tsja, dat kan dus niet als je ze niet eerlijk vertelt wat voor vlees het isquote:Op dinsdag 12 februari 2013 17:39 schreef maily het volgende:
Laat mensen zelf beslissen of ze dat wel of niet willen eten....
ik bedoel als mensen juist wél paardenvlees willen, dat ze dat kunnen aangeven, en omgekeerd natuurlijk...quote:Op dinsdag 12 februari 2013 18:31 schreef Grouch het volgende:
[..]
Tsja, dat kan dus niet als je ze niet eerlijk vertelt wat voor vlees het is
ik eet geen vlees meerquote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:23 schreef dralion13 het volgende:
[..]
Dus je eet wel kistkalven, ophokvarkens en plofkippen, maar paarden die hoogstwaarschijnlijk minder erg mishandeld zijn wil je niet eten omdat je het te zielig vindt. Apart...
quote:
quote:De Engelse vleesspecialist Exotic Meats liet weten dat de verkoop van paardenvlees sinds 15 januari is vertienvoudigd.
Onbekend maakt onbemindquote:'Horse' lijkt hit onder Britten
LONDEN -
Slagerijen verkopen plotseling veel meer paardenvlees in Groot-Brittannië. Het recente schandaal waarbij paardenvlees als rundvlees werd verkocht, heeft kennelijk nieuwsgierigheid en eetlust opgewekt. Paardenvlees is zoeter dan rundvlees en is goedkoper en gezonder omdat er veel minder vet in zit. Britse supermarkten verkopen geen paardenvlees, maar gespecialiseerde slagerijen wel. De beroemde Britse kok Gordon Ramsay beval de vleessoort aan bij zijn landgenoten die meestal huiverig tegenover het eten van paarden staan.
De Engelse vleesspecialist Exotic Meats liet weten dat de verkoop van paardenvlees sinds 15 januari is vertienvoudigd. Eenzelfde soort onderneming in Schotland, Kezie Foods, heeft zijn verkoop zien verdubbelen in de afgelopen 3 weken. Particulieren en restaurants hebben plotseling veel meer belangstelling voor paardenvlees. Overigens staat dat al geruime tijd in Edinburgh op het menu van het restaurant L' Escargot Bleu.
bron: Telegraaf
Ik was eerderquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:58 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Onbekend maakt onbemind![]()
Misschien kan BK ook eens wat kangeroo vlees in zijn burgers stoppen
Laten we het vieren met een broodje skippybalquote:
Zullen we eerst een ander deel van het lichaam proberen?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:12 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Laten we het vieren met een broodje skippybal
Liever kangoeroe- goeros.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:12 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Laten we het vieren met een broodje skippybal
quote:'Horse' lijkt hit onder Britten
LONDEN -
Slagerijen verkopen plotseling veel meer paardenvlees in Groot-Brittannië. Het recente schandaal waarbij paardenvlees als rundvlees werd verkocht, heeft kennelijk nieuwsgierigheid en eetlust opgewekt. Paardenvlees is zoeter dan rundvlees en is goedkoper en gezonder omdat er veel minder vet in zit. Britse supermarkten verkopen geen paardenvlees, maar gespecialiseerde slagerijen wel. De beroemde Britse kok Gordon Ramsay beval de vleessoort aan bij zijn landgenoten die meestal huiverig tegenover het eten van paarden staan.
De Engelse vleesspecialist Exotic Meats liet weten dat de verkoop van paardenvlees sinds 15 januari is vertienvoudigd. Eenzelfde soort onderneming in Schotland, Kezie Foods, heeft zijn verkoop zien verdubbelen in de afgelopen 3 weken. Particulieren en restaurants hebben plotseling veel meer belangstelling voor paardenvlees. Overigens staat dat al geruime tijd in Edinburgh op het menu van het restaurant L' Escargot Bleu.
Moeten ze maar planten eten ipv vleesquote:Op woensdag 13 februari 2013 10:24 schreef Aventura het volgende:
Wat gênant dat dit zo'n schandaal is, terwijl er in grote delen van de wereld voedselschaarste is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |