I lol'edquote:Op donderdag 24 januari 2013 09:05 schreef HyperViper het volgende:
Opzoeken die vent en hartstikke gehandicapt slaan. Als samenleving hebben we weinig andere opties.
Goed plan. Als ze het dan nog wagen te rijden dán pas gehandicapt slaan.quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:06 schreef Ulx het volgende:
Sterker nog, iedereen die belt achter het stuur moet je gelijk voor tien jaar het rijbewijs afpakken!
Je kan ook normaal reageren. Dood door schuld mag gewoon een stuk zwaarder worden bestraft.quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:06 schreef Ulx het volgende:
Het is moord met voorbedachte rade. Ophangen die man. Sterker nog, iedereen die belt achter het stuur moet je gelijk voor tien jaar het rijbewijs afpakken! Wat nou boetes?
Ja, lekker, kan de samenleving voor de rest van zijn zielige leventje opdraaien voor zijn zorg.quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:05 schreef HyperViper het volgende:
Opzoeken die vent en hartstikke gehandicapt slaan. Als samenleving hebben we weinig andere opties.
Nou inderdaadquote:Op donderdag 24 januari 2013 09:08 schreef Jareth het volgende:
Moet een verrekt belangrijk telefoontje zijn geweest wat hij wilde plegen...
\quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Je kan ook normaal reageren. Dood door schuld mag gewoon een stuk zwaarder worden bestraft.
Maar hij is al gehandicapt!!!1!quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
\
Ok. Je hebt gelijk.
Als samenleving hebben we weinig andere keus, laten we de man gehandicapt slaan.
Zo beter?
Wat een onzin zeg. Je kunt die man toch gewoon als collectief gehandicapt slaan en hem dan achterlaten ergens? Hoe kom je er in godsnaam bij dat wij als maatschappij op moeten draaien voor zijn zorg?quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:09 schreef Jareth het volgende:
[..]
Ja, lekker, kan de samenleving voor de rest van zijn zielige leventje opdraaien voor zijn zorg.
Dat dus. Mensen kunnen zich hier niet eens inbeelden hoe het is om een kind dood te rijden.quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:13 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Overigens is deze straf laag ja, maar ik wil daarbij nog wel even opmerken dat de bestuurder van de auto ook nog eens met een levenslang trauma zit. Niet dat dat voldoende straf is,
Dat niet alleen, gewoon een aantal jaar achter de tralies en volledige rijontzeggingquote:Op donderdag 24 januari 2013 09:06 schreef Ulx het volgende:
iedereen die belt achter het stuur moet je gelijk voor tien jaar het rijbewijs afpakken! Wat nou boetes?
Daarbij is er ook sprake van een ongeluk. Wel door schuld enigzins want knaap zat met de gedachten ergens anders maar er is geen sprake van opzet.quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:18 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Dat dus. Mensen kunnen zich hier niet eens inbeelden hoe het is om een kind dood te rijden.
Uiteraard, maar wat voor signaal geef je hiermee af naar de samenleving? Dat is ook een belangrijk onderdeel van het strafrecht, niet alleen vergelding/leedtoevoeging.quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:26 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Daarbij is er ook sprake van een ongeluk. Wel door schuld enigzins want knaap zat met de gedachten ergens anders maar er is geen sprake van opzet.
Iedereen zit wel eens achter het stuur met de aandacht ergens anders op. Je zit nooit voor de volle 100% met de aandacht bij de weg. Kan ook niet.
Zwaar kloten dat hier een kind van 2 bij omkomt. Maar laten we nu niet doen alsof een straf heel Nederland in het gareel krijgt constant uit de voorruit te staren naar hun voorligger.
Ja joh laten we die knul helemaal kapotmaken om een signaal af te geven. Echt wat bezielt sommige mensen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:28 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Uiteraard, maar wat voor signaal geef je hiermee af naar de samenleving? Dat is ook een belangrijk onderdeel van het strafrecht, niet alleen vergelding/leedtoevoeging.
Ik weet het niet.quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:28 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Uiteraard, maar wat voor signaal geef je hiermee af naar de samenleving? Dat is ook een belangrijk onderdeel van het strafrecht, niet alleen vergelding/leedtoevoeging.
ditquote:Op donderdag 24 januari 2013 09:33 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Ja joh laten we die knul helemaal kapotmaken om een signaal af te geven. Echt wat bezielt sommige mensen.
Laten we dat maar even niet doen. Kijk... deze man heeft iets heel doms gedaan en dat heeft een mens het leven gekost maar ik geloof niet dat er ooit sprake is geweest van opzet.quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:33 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Ja joh laten we die knul helemaal kapotmaken om een signaal af te geven. Echt wat bezielt sommige mensen.
Ja, want er zit niks tussen een taakstrafje van 200 uur en de doodstrafquote:Op donderdag 24 januari 2013 09:38 schreef HyperViper het volgende:
Sommige mensen hier zien die man het liefst strafrechtelijk geëxecuteerd worden. Te zot voor woorden. Nederland anno 2013.
Het is onderhand wel bewezen dat een harde straf geen preventieve werking heeft op "andere criminelen" in de samenleving. Hard straffen want dat schrikt af is dan ook een kulargument.quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:28 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Laten we eerlijk wezen, jij pleit ervoor om die man hélemaal te vernietigen om een signaal af te geven. Dat is niet veel beter dan executeren hè?quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:39 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja, want er zit niks tussen een taakstrafje van 200 uur en de doodstraf
Al kijk je contant goed op de weg kan het alsnog gebeuren dat een kind ineens oversteekt. Ik kan hier uit ervaring over meepraten. Ik ben ook heel optellend op de weg maar toch had ik eens een kind voor mijn auto, het liep toen goed af omdat ik tijdig genoeg kon remmen. Maar ik kan je wel verzekeren dat de moeder van dat kind nu nog zit na te beven van mijn reactie, ik heb haar namelijk volledig vol gescholden. (ze liep naast het kind dat ineens de weg op rende)quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:26 schreef 3-voud het volgende:
aarbij is er ook sprake van een ongeluk. Wel door schuld enigzins want knaap zat met de gedachten ergens anders maar er is geen sprake van opzet.
Iedereen zit wel eens achter het stuur met de aandacht ergens anders op. Je zit nooit voor de volle 100% met de aandacht bij de weg. Kan ook niet.
Zwaar kloten dat hier een kind van 2 bij omkomt. Maar laten we nu niet doen alsof een straf heel Nederland in het gareel krijgt constant uit de voorruit te staren naar hun voorligger.
Dat dus. Daar maken kinderen gewoon een spelletje van. Deden ik en mijn vriendjes ook. Kijken wie het snelst en het dichtst langs een langsrijdende auto kan sprinten. Mooie tijden.quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:41 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
[..]
Al kijk je contant goed op de weg kan het alsnog gebeuren dat een kind ineens oversteekt.
Ehhhh AFSCHRIKKEN? Wellicht dat idioten die met hun telefoon bezig zijn er eens over nadenken als ze weten dat het 30 jaar cel kan opleveren?quote:De aanklager vroeg zich hardop af 'wat de toegevoegde waarde van het strafrecht is bij een zaak die alleen verliezers kent'.
Dat is wel even wat anders lijkt me. In dit geval hebben jullie dan geen schuld maar het kind zelf.quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:41 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
[..]
Al kijk je contant goed op de weg kan het alsnog gebeuren dat een kind ineens oversteekt. Ik kan hier uit ervaring over meepraten. Ik ben ook heel optellend op de weg maar toch had ik eens een kind voor mijn auto, het liep toen goed af omdat ik tijdig genoeg kon remmen. Maar ik kan je wel verzekeren dat de moeder van dat kind nu nog zit na te beven van mijn reactie, ik heb haar namelijk volledig vol gescholden. (ze liep naast het kind dat ineens de weg op rende)
Mijn punt is dat je inderdaad een tijd met zoiets blijft rondlopen, je wordt er angstig van. En als je echt een kind dood rijdt dan zal dat je de rest van je leven absoluut blijven achtervolgen.
Het kind zat op de achterbank van een auto waar achterop werd ingereden, een totaal andere situatie dus.quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:41 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
[..]
Al kijk je contant goed op de weg kan het alsnog gebeuren dat een kind ineens oversteekt. Ik kan hier uit ervaring over meepraten. Ik ben ook heel optellend op de weg maar toch had ik eens een kind voor mijn auto, het liep toen goed af omdat ik tijdig genoeg kon remmen. Maar ik kan je wel verzekeren dat de moeder van dat kind nu nog zit na te beven van mijn reactie, ik heb haar namelijk volledig vol gescholden. (ze liep naast het kind dat ineens de weg op rende)
Mijn punt is dat je inderdaad een tijd met zoiets blijft rondlopen, je wordt er angstig van. En als je echt een kind dood rijdt dan zal dat je de rest van je leven absoluut blijven achtervolgen.
Zelfs dat niet: de wetgever eist simpelweg van automobilisten dat ze er vanuit gaan dat kinderen onverwachte dingen doen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:43 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat is wel even wat anders lijkt me. In dit geval hebben jullie dan geen schuld maar het kind zelf.
^^ Dat. Als Tokkie heb het het totaal niet begrepen als je daarvoor een moeder gaat uitschelden! Sowieso mensen uitschelden voor een overduidelijke vergissingquote:Op donderdag 24 januari 2013 09:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het kind zat op de achterbank van een auto waar achterop werd ingereden, een totaal andere situatie dus.
En waarom schelden op de moeder als een kind de weg op rent? Waar reed je dan, op een 80km weg? Anders heb je er toch rekening mee te houden en op te letten dat een voetganger van de stoep de straat op kan lopen.
Waar zeg ik dat?quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:41 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Laten we eerlijk wezen, jij pleit ervoor om die man hélemaal te vernietigen om een signaal af te geven. Dat is niet veel beter dan executeren hè?
Een kind heeft nooit zelf schuld. Een voetganger sowieso niet. Je moet gewoon goed opletten als je in je auto rijdt, en niet te hard rijden.quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:43 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat is wel even wat anders lijkt me. In dit geval hebben jullie dan geen schuld maar het kind zelf.
Zo is het ja.quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:46 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zelfs dat niet: de wetgever eist simpelweg van automobilisten dat ze er vanuit gaan dat kinderen onverwachte dingen doen.
Veel te veel mensen nemen het besturen van een voertuig niet serieus, en zien het als een taak "die ze erbij doen" i.p.v. iets wat hun volledige onverdeelde aandacht nodig heeft. En ja, dat kan, en ja, dat gaat lang goed... En ja, dat kost tientallen levens per jaar...
[..]
^^ Dat. Als Tokkie heb het het totaal niet begrepen als je daarvoor een moeder gaat uitschelden! Sowieso mensen uitschelden voor een overduidelijke vergissing![]()
![]()
Mja, zoiets wordt ook altijd beweerd over fietsers. Zwakkere verkeersdeelnemers of zoiets.quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Een kind heeft nooit zelf schuld. Een voetganger sowieso niet. Je moet gewoon goed opletten als je in je auto rijdt, en niet te hard rijden.
Dan geloof je het maar niet. De wet zegt het anders.quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:50 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Mja, zoiets wordt ook altijd beweerd over fietsers. Zwakkere verkeersdeelnemers of zoiets.
Ik geloof dat niet. Dat ze voordeel van de twijfel krijgen is wat anders. Anders zou je telkens jezelf ervoor kunnen gooien als je je fiets beu bent.
Ik geloof het wel, maar niet dat het zo wart/wit is als wordt gesteld.quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:51 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dan geloof je het maar niet. De wet zegt het anders.
Onzin. Ik ken een geval waar een kind een snoekduik nam voor een rijdende auto. Bestuurder kwam er zonder straf vanaf.quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Een kind heeft nooit zelf schuld. Een voetganger sowieso niet. Je moet gewoon goed opletten als je in je auto rijdt, en niet te hard rijden.
Ik geloof er niks van. Waar was dat, en wanneer?quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:52 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Onzin. Ik ken een geval waar een kind een snoekduik nam voor een rijdende auto. Bestuurder kwam er zonder straf vanaf.
Wat een onzin, hele volksstammen zijn met andere dingen bezig tijdens het autorijden. Soms gaat het mis en dat is dan gewoon pech.quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:43 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ehhhh AFSCHRIKKEN? Wellicht dat idioten die met hun telefoon bezig zijn er eens over nadenken als ze weten dat het 30 jaar cel kan opleveren?
En ja, ik zie liever een idioot 30 jaar in de cel dan een dood kind en zwaargewond gezin...
Het is inderdaad van de gekke. De straf voor het zetten van je auto op een invalideparkeerplaats is hoger.quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:56 schreef admiraal_anaal het volgende:
115 dagen rijbewijs ingenomen voor dit
Ik kreeg gister een brief binnen dat omdat ik een boete uit 2004 niet betaald heb (waar ik niks van wist) wordt mijn rijbewijs 4 maanden inbeslaggenomen
Bind aan één oog!!! Hoe dom kan je zijn??!!quote:Hij bekende vrijwel direct dat de dodelijke crash het gevolg was van het gehannes met zijn mobieltje. Het toestel zat in de houder op het dashboard, maar Van T. was zo druk in de weer met het zoeken naar een telefoonnummer, dat hij de knipperende matrixborden boven de weg niet zag.
Geen probleem, je kan gewoon verder rijden. De kans op controle oprijbewijs is 1/2500 jaar in de spits.quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:56 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik kreeg gister een brief binnen dat omdat ik een boete uit 2004 niet betaald heb (waar ik niks van wist) wordt mijn rijbewijs 4 maanden inbeslaggenomen
4 jaar geleden in Monster. Was verschrikkelijk. Het jochie wou niet meer leven en nam een snoekduik. De bestuurder zag het kind wel maar had niet verwacht dat hij zou springen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik geloof er niks van. Waar was dat, en wanneer?
Hoe oud was dat jochie?quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:58 schreef HyperViper het volgende:
[..]
4 jaar geleden in Monster. Was verschrikkelijk. Het jochie wou niet meer leven en nam een snoekduik. De bestuurder zag het kind wel maar had niet verwacht dat hij zou springen.
Ik zit niet te wachten op het plegen van een misdrijf dus lever hem gewoon in, boete is per direct betaald alleen moet ik nog een topic maken voor hulp van users hoe ik een verzoek in kan dienen om hem eerder terug te krijgen gezien ik fulltime op de weg zit voor mijn werkquote:Op donderdag 24 januari 2013 09:58 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Geen probleem, je kan gewoon verder rijden. De kans op controle oprijbewijs is 1/2500 jaar in de spits.
Ja gewoon inleveren en verder rijden, niks aan de hand. Ik was mijn rijbewijs ook 4 maanden kwijt.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:00 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ik zit niet te wachten op het plegen van een misdrijf dus lever hem gewoon in, boete is per direct betaald alleen moet ik nog een topic maken voor hulp van users hoe ik een verzoek in kan dienen om hem eerder terug te krijgen gezien ik fulltime op de weg zit voor mijn werk
Dat zou ik dus echt niet doen, wat een dom advies zeg.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:01 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja gewoon inleveren en verder rijden, niks aan de hand. Ik was mijn rijbewijs ook 4 maanden kwijt.
Het ook geen advies, maar simpelweg het gebruik maken van het volledige gebrek aan controle.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:02 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat zou ik dus echt niet doen, wat een dom advies zeg.
Dus omdat jij het niet zou doen is het een dom advies?quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:02 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat zou ik dus echt niet doen, wat een dom advies zeg.
Daarnaast is per ongeluk een kind doodrijden al een enorme straf waar moeilijk mee te leven is.quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:52 schreef BlaZ het volgende:
Ik zie het probleem niet zo , dit is een ongeluk niet meer niet minder.
De man gaf ook meteen toe dat het zijn fout was, zelfs die 150uur werkstraf en rijontzegging zijn onnodig. Bij dit soort gevallen zie ik liever een financiële vergoeding voor het slachtoffer.
Als je een paar keer hard kan lachen op je werk, moet je het zeker doenquote:Op donderdag 24 januari 2013 10:11 schreef 3-voud het volgende:
[..]
vind je het erg als ik toch maar even koffie pak?
Ben je nu echt zo dom?quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:08 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Dus omdat jij het niet zou doen is het een dom advies?
Dat is het niet. Het is alleen dom als een dom iemand achter het stuur zit. Ik veroorzaak geen ongelukken en ik heb wel degelijk alles in de hand. Hou toch op met die suggestieve bocht en zit anderen hier niet uit te schelden. Je hebt je mond vol van wat zou moeten en wat niet maar gedraagt je als een klein kind die haar zin niet krijgt. Nou niet in mijn wereld, niet onder mijn dak.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ben je nu echt zo dom?![]()
Je kunt wel denken: ik hou me netjes aan de verkeersregels, dat ze me niet pakken, maar er kunnen ook dingen op de weg gebeuren die je niet in de hand hebt. En als je dan je rijbewijs niet kunt overleggen omdat het is ingenomen ben je flink de sjaak.
Je bent trouwens dan ook niet verzekerd.
Vind je het spannend om er mee te gokken moet je het doen maar het is gewoon dom.
Ik ben niet aan het schelden.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:18 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Dat is het niet. Het is alleen dom als een dom iemand achter het stuur zit. Ik veroorzaak geen ongelukken en ik heb wel degelijk alles in de hand. Hou toch op met die suggestieve bocht en zit anderen hier niet uit te schelden. Je hebt je mond vol van wat zou moeten en wat niet maar gedraagt je als een klein kind die haar zin niet krijgt. Nou niet in mijn wereld, niet onder mijn dak.
Je bent mensen aan het beledigen tijdens de discussie. Daar hou ik dus helemaal niet van.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:20 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik ben niet aan het schelden.
Dat is niet wat je zei. Je zei dat ik en anderen dom zijn. Je moet gewoon even rustig aan doen jij, met je gescheld en getier. Hou je gewoon kalm, misschien willen mensen je dan ook serieus nemen en word je niet standaard behandeld als een klein kind.quote:Ik vind het echt dom als iemand waarvan het rijbewijs is ingenomen toch blijft doorrijden. Dat jij dat schelden noemt, is echt apart. Nee, dan ben je gewoon dom.![]()
Ik bewijs mijzelf inderdaad regelmatig. Maar dat is niet de kwestie hier.quote:Kun je wel beginnen met sneren, maar daar bewijs je alleen maar jezelf mee hier.
Dit dus, in het verkeer gebeuren nu eenmaal ongelukken, dit weet je als je er aan deelneemt hoe triest het ook is.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:12 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Daarnaast is per ongeluk een kind doodrijden al een enorme straf waar moeilijk mee te leven is.
Toch vind ik het zwaar wegen dat hij met zijn mobieltje speelde.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:27 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dit dus, in het verkeer gebeuren nu eenmaal ongelukken, dit weet je als je er aan deelneemt hoe triest het ook is.
Had hij je door?quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:32 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Ik ken het. Had ik ook net toen een collega een pen van de grond raapte. Oh well.
quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:56 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wat ik met name belangrijk vind is dat er geen sprake is van opzet.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:12 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Daarnaast is per ongeluk een kind doodrijden al een enorme straf waar moeilijk mee te leven is.
Ik vind het volume van je radio harder zetten wat anders dan 'met je telefoon spelen'quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:36 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat ik met name belangrijk vind is dat er geen sprake is van opzet.
De helft van de mensen die hier voor een flinke straf pleiten zitten ook wel eens aan de radio of aan hun telefoon terwijl ze aan het autorijden zijn.
Ongelukken zijn nooit uit te sluiten en een flinke straf is dan ook overbodig.
Ik zie liever hoge straffen voor zaken waar men wel de keuze maakt (inbraak of een overval bijvoorbeeld)
quote:
Was het minder erg als hij druk kletsende met zijn medepasagier dit ongeluk veroorzaakt had?quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Toch vind ik het zwaar wegen dat hij met zijn mobieltje speelde.
Ja. Je mag niet bellen achter het stuur, neem aan dat je dan ook niet mag sms-en of klooien met je mobieltje, kletsen met iemand kan terwijl je recht vooruit op de weg kijkt. Op je mobiel kijken en tegelijk op de weg letten gaat toch een stuk moeilijker.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:41 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Was het minder erg als hij druk kletsende met zijn medepasagier dit ongeluk veroorzaakt had?
Wat als de radio niet goed functioneert en hij er even aan blijft prutsen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:38 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik vind het volume van je radio harder zetten wat anders dan 'met je telefoon spelen'
Ik weet niet wat de regels zijn, maar lijkt me verstandig dan even langs de weg te gaan staan. Met een navigatiesysteem moet dat toch ook?quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:43 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat als de radio niet goed functioneert en hij er even aan blijft prutsen.
Hij gebruikte een car-kit. Je zou er een artikel 5 van kunnen maken, maar kennelijk zag de rechter/ aanklager dit niet als zo'n geval. Hij deed in principe niets fout. Veilig is anders natuurlijk, vandaar ook deze tik op de vingers.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:43 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ja. Je mag niet bellen achter het stuur, neem aan dat je dan ook niet mag sms-en of klooien met je mobieltje, kletsen met iemand kan terwijl je recht vooruit op de weg kijkt. Op je mobiel kijken en tegelijk op de weg letten gaat toch een stuk moeilijker.
Hoe vaak zie je wel niet mensen met hun mobiel op het stuur bezig, dat ziet er gewoon echt niet veilig uit.
Bij mijn weten is dit (nog) niet bij wet verboden.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:45 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik weet niet wat de regels zijn, maar lijkt me verstandig dan even langs de weg te gaan staan. Met een navigatiesysteem moet dat toch ook?
Het is dood door schuld. Dat acht de rechtbank bewezen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:06 schreef Ulx het volgende:
Het is moord met voorbedachte rade. Ophangen die man. Sterker nog, iedereen die belt achter het stuur moet je gelijk voor tien jaar het rijbewijs afpakken! Wat nou boetes?
"speelde" is een groot woord. Hij had hem notabene in de telefoonhouder, gevalletje at the wrong place at the wrong time. Denk dat het alleen maar voor hem pleit dat hij bekend bezig te zijn geweest met zijn telefoon.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Toch vind ik het zwaar wegen dat hij met zijn mobieltje speelde.
Idd we moeten hem helpen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:15 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vermoed dat het schuldgevoel waar de bestuurder mee kampt al straf genoeg is.
Waarschijnlijk komt ook hij, terecht, in aanmerking voor slachtofferhulp.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Idd we moeten hem helpen.
Daarom ook overheid aansprakelijk stellen, leren die ook eens de gevolgen van dat achterlijke beleid.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
En WTF doet iemand met 1 oog uberhaupt met een rijbewijs??????? Je kan geen diepte zien. Belachelijk.
Laten we hopen de ouders van het kind in ieder geval zeker.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:22 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Waarschijnlijk komt ook hij, terecht, in aanmerking voor slachtofferhulp.
Jij denkt natuurlijk dat die kerel lachend de rechtszaal uitloopt omdat hij een milde straf heeft gehad. Je moet niet vergeten dat het een zeer tragisch ongeluk betreft. De man valt zeker wat te verwijten, maar het is niet alsof hij bewust dat kereltje dood wilde rijden.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Idd we moeten hem helpen.
Hij was wel er bewust van dat hij met zijn handelingen (rommelen met telefoon rijdend) iemand dood kan rijden.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij denkt natuurlijk dat die kerel lachend de rechtszaal uitloopt omdat hij een milde straf heeft gehad. Je moet niet vergeten dat het een zeer tragisch ongeluk betreft. De man valt zeker wat te verwijten, maar het is niet alsof hij bewust dat kereltje dood wilde rijden.
Nogmaals, ik vind dit vreselijk voor die ouders, maar ongelukken gebeuren nou eenmaal. Ken ook verhalen van mensen die een radiozender zoeken en vervolgens per ongeluk een fietser voor z'n flikker rijden. Of die een peukie opsteken en daardoor een ongeluk veroorzaken. Het is zeer, zeer tragisch, maar dat betekent niet direct dat de bestuurder een celstraf van een paar jaar moet krijgen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:28 schreef Deadre het volgende:
[..]
Hij was wel er bewust van dat hij met zijn handelingen (rommelen met telefoon rijdend) iemand dood kan rijden.
Maar hoe hij zich daar over voelt weet jij niet. Ik denk dat hij wel lachend de rechtzaal uitloopt. Toch weer een paar jaar vrijheid in de pocket.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij denkt natuurlijk dat die kerel lachend de rechtszaal uitloopt omdat hij een milde straf heeft gehad. Je moet niet vergeten dat het een zeer tragisch ongeluk betreft. De man valt zeker wat te verwijten, maar het is niet alsof hij bewust dat kereltje dood wilde rijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |