dester_martijn | woensdag 23 januari 2013 @ 22:40 |
Vervolg van: PTA / Deel 3: Winterbanden aanschaffen En hier gaan we verder. | |
dester_martijn | woensdag 23 januari 2013 @ 22:40 |
Estolan bedankt voor t openen van een nieuw topic. | |
NoBody122 | woensdag 23 januari 2013 @ 22:53 |
Het was mij gisteren ook al opgevallen idd, dat het vrij lang duurde allemaal. Heb het er dit keer maar bij gelaten, want de ervaring leert dat de regels omtrent reeksen in PTA hier en daar afwijken ![]() | |
NoBody122 | zaterdag 2 februari 2013 @ 02:56 |
En nu hoor je de winterband-gestapo natuurlijk weer niet ![]() | |
Heer_van_Bartolhoven | zaterdag 2 februari 2013 @ 03:12 |
Duh, zoals ik al zei het was 2 dagen echt nodig, namelijk de 2 dagen dat het sneeuwde: een dinsdag en volgens mij een maandag erna. Daarna waren waar ik woon -Zuid-Holland- alle grote wegen sneeuw en ijsvrij. Winterbanden aanschaffen? Wellicht als je veel rijdt, als je dat ding die 2 dagen per jaar kunt laten staan, dan voldoen gewone banden. Ik heb deze winter prima kunnen rijden en ben niemand tot last geweest. ![]() | |
NoBody122 | zaterdag 2 februari 2013 @ 03:13 |
Ho, dit kan niet.. Je post iets waar ik het grotendeels mee eens ben! | |
Heer_van_Bartolhoven | zaterdag 2 februari 2013 @ 03:13 |
Waarom kan dat niet? Ken ik jou überhaupt? ![]() | |
NoBody122 | zaterdag 2 februari 2013 @ 03:17 |
Kennelijk, want er staat me iets bij over een eerder treffen, waarbij jij aangaf dat ik altijd alleen maar loop te trollen. Maar het kan ook iemand anders zijn geweest. | |
Heer_van_Bartolhoven | zaterdag 2 februari 2013 @ 03:23 |
Och kan zijn dat ik vond dat jij die positie had ingenomen in een desbetreffend topic, kennelijk ben ik kort van memoriam en totaal niet haatdragend aangezien ik me jou niet als een opponent kan herrineren. zoals je ziet in dit topic alwaar ik je geheel neutraal benaderde. ![]() | |
NoBody122 | zaterdag 2 februari 2013 @ 03:25 |
Ja, jij weet inderdaad prima hoe je met mensen om dient te gaan op een forum ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 09:57 |
Nu is het grotere voordeel van WB voorbij ( tenzij er eind deze maand nog wat moet vallen ) Maar dan blijft het nog wel over kwaliteit rubber gaan. Temp liggen nog tussen de 0-7gr deze week. En wat ik al eerder zei: 1 set WB + 1 set ZB is net zo duur als 2 sets ZB voor de zelfde aantal km's Hier liggen ze er nog op iig | |
Tha_Duck | zaterdag 2 februari 2013 @ 10:17 |
Ja natuurlijk liggen ze er nog op, de klok is toch nog niet verzet? Het gaat weer vriezen en sneeuwen dit weekend, wees maar blij dat je ze hebt. | |
lst128 | zaterdag 2 februari 2013 @ 10:43 |
niet helemaal waar, WB verliezen hun eigenschappen al vanaf een profieldiepte van 4 mm, zomerbanden pas bij 2 mm. Plus dat WB met de relatief hoge temperaturen deze winter (iig eind vorig jaar) veel harder slijten... | |
GibsonHummingbird | zaterdag 2 februari 2013 @ 11:02 |
Dan heb je het over natte wegen neem ik aan? | |
RealBizkit666 | zaterdag 2 februari 2013 @ 11:24 |
Hier sneeuwt het nu ook al. ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 11:25 |
Bij temp boven 7gr gem slijten WB sneller, bij temp onder 7gr gem wordt het rubber van ZB harder en bij WB niet. En bij 2mm ben ik al lang van banden gewisseld | |
GibsonHummingbird | zaterdag 2 februari 2013 @ 11:29 |
Hoe zit dat eigenlijk met 4 seizoen banden? Slijten die het hele jaar door meer dan gebrui8kelijk of valt dat wel mee? Ik zit er namelijk aan te denken als mijn winterbanden versleten zijn, dan ben je van dat gewissel af. | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 11:33 |
4SB zijn weer een betere oplossing voor in de winter dan ZB, maar in vergelijking met WB net weer iets minder ( zie filmpjes in vorige topic van mij ) Vaak wordt er dan voor 4SB gekozen, maar dan nog maakt het voor de prijs niet uit Bijv 2x 10.000km op 2 sets ( 1 ZB & 1 WB ) of 2x 10.000km op 2 sets ( 2x ZB ) Allemaal even duur | |
NoBody122 | zaterdag 2 februari 2013 @ 12:10 |
In de Alpen wonen ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 12:19 |
Daar was ik met de kerst, daar echt nodig gehad ![]() | |
NoBody122 | zaterdag 2 februari 2013 @ 12:20 |
Daar maakt het ook wel een significant verschil, ja. | |
Tha_Duck | zaterdag 2 februari 2013 @ 12:24 |
Geen geld hebben om je auto te onderhouden ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Tha_Duck op 02-02-2013 12:37:16 (Typo) ] | |
NoBody122 | zaterdag 2 februari 2013 @ 12:25 |
"me" als bezittelijk voornaamwoord ![]() | |
GibsonHummingbird | zaterdag 2 februari 2013 @ 12:35 |
Okee, bedankt. | |
Tha_Duck | zaterdag 2 februari 2013 @ 12:36 |
Typefout, je moet er staan. Dat niet begrijpen ![]() | |
Tha_Duck | zaterdag 2 februari 2013 @ 12:38 |
Bron http://www.telegraaf.nl/b(...)_sneeuwbuien___.html | |
leolinedance | zaterdag 2 februari 2013 @ 12:44 |
Hier schijnt de zon ![]() | |
leolinedance | zaterdag 2 februari 2013 @ 12:46 |
Jij gelooft nogsteeds in de 7 graden marketing-fabel? ![]() | |
Tha_Duck | zaterdag 2 februari 2013 @ 12:47 |
Hier ook. | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 13:14 |
Nee, wel in uitvoerig onderzoek ernaar En ja, WB hebben een ander rubber dan ZB | |
jitzzzze | zaterdag 2 februari 2013 @ 15:07 |
Kom dan maar eens met onderzoeksresultaten. | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 15:10 |
Al lang gegeven | |
jitzzzze | zaterdag 2 februari 2013 @ 15:12 |
Die hebben dan niet zoveel indruk achter gelaten ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 15:21 |
Tja, als je het niet gelooft, dan toch niet. Het is gewoon een ander materiaal | |
jitzzzze | zaterdag 2 februari 2013 @ 15:21 |
Dat weet ik ook wel. Maar die 7 graden mythe kan niemand ondersteunen met onderzoeksresultaten. | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 15:24 |
Tuurlijk wel, of denk je dat het ( zoals bij bijv de ANWB, info op wiki, roadtests enz ) allemaal gebakken lucht is..... | |
jitzzzze | zaterdag 2 februari 2013 @ 15:26 |
Kom dan nog maar een keer met je onderzoeksresultaat. | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 15:39 |
Already did!!!!! Ps. Vorige week nog een auto uit de problemen geholpen. Kon de parkeerplek niet uit door de sneeuw die er lag, tja ZB. Eigenaar ( een Turk ) zei nog: denk volgend jaar toch maar WB nemen Mensen die nog steeds denken dat het een fabeltje is........ ![]() [ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2013 15:41:09 ] | |
jitzzzze | zaterdag 2 februari 2013 @ 15:40 |
Dat je het niet eens kan reproduceren wekt niet bepaald het vertrouwen bij me dat je gelijk hebt. | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 15:41 |
Waarom zou ik, gebruik je vriend Google maar, vindt je het zo | |
jitzzzze | zaterdag 2 februari 2013 @ 15:42 |
Al gedaan, en ik heb geen onderzoeksrapport gevonden. Alleen maar loze reclame kreten die beweren dat een winterband onder 7 graden beter zou zijn dan een normale band. | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 15:44 |
Ok laten we het anders formuleren Laat jij dan maar een rapport zien dat het allemaal lulkoek is ![]() | |
jitzzzze | zaterdag 2 februari 2013 @ 15:45 |
Dat kan natuurlijk niet, want die 7 graden grens bestaat niet. ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 15:48 |
Wat is jou beredenering dan waarom WB in de zomer een stuk sneller slijten dan ZB? | |
jitzzzze | zaterdag 2 februari 2013 @ 15:51 |
Luisteren is niet jouw sterkste kant hé? Het rubber slijt bij hogere temperaturen inderdaad harder dan dat van normale banden. Echter is het niet zo dat je vanaf 7 graden en lager per definitie beter af zou zijn met winterbanden. Het gaat om de omstandigheden, het totaalplaatje, wat bepaald op wat voor soort banden je zou kunnen rijden. Maar goed, ik ga mijn tijd hier niet meer aan verspillen. Je komt er wel uit, of ook niet, I don't care. | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 15:54 |
Whaha dus ze slijten wel harder, maar andersom is het niet waar,!!,!?' Ze voorspellen vandaag toch ook gladheid bij lagere temp? Dus statistisch gezien zou je nu veiliger op weg zijn met WB Zo moeilijk is het niet | |
jitzzzze | zaterdag 2 februari 2013 @ 15:55 |
Nee, je normale banden slijten niet harder bij lagere temperaturen. Maar zoals ik al zei: Je komt er wel uit, of ook niet, I don't care. | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:01 |
Nee ze hebben alleen minder grip, omdat ze stugger zijn, door een andere compound Oftewel....... | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:01 |
http://www.discounttiredi(...)tmpSafetyBelow45.jsp | |
OEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:13 |
Het is dan ook geen harde grens maar een vuistregel: jongens het is 7 graden, het gaat kouder worden, tijd voor winterbandjes. Zodat je niet als het ineens -2 is en de wegen wit zijn, nog op zomerbanden rondrijdt. | |
jitzzzze | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:15 |
En het is ook niet meer dan een vuistregel, maar zoals ik al zei, het gaan om het totaalplaatje. Gladheid veroorzaakt door lage temperaturen en/of winterse neerslag; dat zou je moeten triggeren om winterbanden te monteren. Niet een zelfbedachte grens van 7 graden. | |
Heer_van_Bartolhoven | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:18 |
Zoals ik al eerder zei die 7 graden grens is er wel, maar kijk eens in dat ANWB overzichtje hoeveel verschil dat maakt bij geen sneeuw of ijs, 2 m op een nat wegdek en 1 m op een droogwegdek geloof ik. En ik hoor jullie nu allemaal zeggen 'ja maar in het verkeer kan 1 m al verschil maken', dit is ook zo, maar bij een noodstop. Als je gewoon remt (op tijd dus) dan merk je het niet eens. Het remverschil tussen een auto 1 en auto 2 is soms groter, sterker nog het verschil tussen nieuwe remmen en gebruikte remmen is soms al groter. En voor dit weertype zou ik al helemaal geen winterbanden nemen, stel je voor als het 's middags 10 graden is en s'avonds 5 dan zou je dus bij wijze van spreken steeds je banden moeten omwisselen, want winterbanden hebben bij zomerse omstandigheden weer een langere remweg. ![]() | |
OEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:19 |
Als je wacht totdat je in het weerbericht leest: volgende week gaat het vriezen, sneeuwen, ijzelen, etc, dan kun je zomaar te laat zijn (drukte bandenboer, bandenschaarste, etc). Dus zo vreemd vind ik die 7-graden-vuistregel ook weer niet. | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:19 |
Yup, en vanaf die temp hebben ze dan ook alle testen gedaan met ZB / 4SB / WB | |
jitzzzze | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:20 |
En precies daarvoor is 'ie bedacht. En dat is prima, maar ga alsjeblieft niet denken dat je per definitie goed bezig zou zijn als je met 6,5 graad op je winterbanden rijd. | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:21 |
Yup, en vanaf die temp hebben ze dan ook alle testen gedaan met ZB / 4SB / WB 10gr noem ik niet zomers ![]() Hier gaan ze dus gem rond Nov erop en rond Mrt eraf, mits de weersvoorspelling rond die tijd nog ruim 15gr+ gem is ( maar dat is vaak niet zo in Nov, en in Mrt soms wel, ookal hebben we vorigjaar ergens half naar eind Feb nog sneeuw gehad ) | |
Heer_van_Bartolhoven | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:23 |
Prima te doen hoor zodra er gestrooid is en jullie winterbandenlui ze netjes voor mij hebben drooggereden. En bij temperaturen van ver onder de nul op een droog wegdek (vorig jaar -7 in een periode zonder neerslag), merk je echt geen remverschil. Ik bedoel bij zo een test trappen ze de rem echt zo keihard in dat je in het echte verkeer hoe dan ook een kettingbotsing zou hebben. Als je zoals doorgaans remt dan voel aan de mate van de vertraging aan hoe je het rempedaal moet doseren. | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:24 |
En hoe warm is het dan? vandaag: 5-2.1gr morgen: 5-1gr ma: 8-5gr di: 5-2gr wo: 4-0gr do:4-0gr Tot do nattigheid n de voorspellig, met op di en wo ook sneeuw | |
Heer_van_Bartolhoven | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:24 |
Het gaat er ook niet om wat jij zomers noemt, maar wat die tests (zoals die van de ANWB) zomers noemen. Zijn concluderen simpelweg dat zomerbanden veiliger zijn dan winterbanden boven de 7 graden. | |
jitzzzze | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:25 |
Je blijft je maar blind staren op de temperatuur hé? Net alsof dat een allesbepalende factor is ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:25 |
Moet hier door een lompe bestuurder voor mij best met regelmaat de ABS in, ook al is het droog, dan hebben bij -7gr WB toch een groter voordeel dan ZB of 4SB Het is altijd veiliger dan het niet doen, want een ongeluk zit in een klein ...... | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:26 |
? uhm regen, sneeuw en lage temp sorry hoor, lees jij wel is??? | |
jitzzzze | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:26 |
Toch gek, ik gebruik mijn ABS zelden. Rara, hoe zou dat nou toch komen ![]() | |
Heer_van_Bartolhoven | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:27 |
Sneeuw blijft bij die temperaturen dus voor geen meter liggen. ![]() Dat wordt dus gewoon natte sneeuw en is net zo schadelijk als regen. Ik onderschat winterbanden niet en ontken hun eigenschappen ook niet, maar ik ben toch van mening dat men ze net zo goed sneeuwbanden had kunnen blijven noemen. Dat geleuter over beter of slechter bij een bepaalde temperatuur zal in theorie wel kloppen, maar of je er in de praktijk veel baat bij hebt is een ander verhaal. | |
jitzzzze | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:27 |
Het sneeuwt toch helemaal niet, doe toch niet zo dom ![]() | |
Heer_van_Bartolhoven | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:28 |
Dan ben jij de nog lompere bestuurder en zit je te dicht in de reet van je voorligger. Zet jij er voor elke autorit ook nieuwe remmen onder of niet? Een ongeluk zit in een klein hoekje en het is veiliger dan het niet doen... | |
OEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:28 |
![]() Misschien eens gaan afstand houden? Dit valt in dezelfde categorie als die gekken die door de sneeuw racen met de ESP continu knipperend: ja, daar is de ESP toch voor? wtf. | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:31 |
En dat heeft ermee te maken als iemand geen richting aan geet of uit een parkeerplek komt zonder te kijken of een kind die de weg over steekt??? Uhuh | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:33 |
Er werd toch gladheid voorspelt? Telt zeker niet mee bij NOS weerbericht..... | |
jitzzzze | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:33 |
Je rijd duidelijk te hard voor de situatie, en dat probeer je op te lossen door winterbanden te kopen. | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:33 |
Alsof je dat weet wanneer je wakker wordt en de voorspelling is wel zo | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:34 |
Ingereden remmen zijn veiliger dan gloed nieuwe hoor | |
jitzzzze | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:34 |
En dan nog ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:35 |
Oh dus ik mag volgens jou geen 50km/h nu rijden op de Zonweg in Den Haag???? | |
jitzzzze | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:36 |
Dat mag ongetwijfeld, maar als je zo hard moet remmen dat je ABS aan gaat dan rij je duidelijk te hard voor de omstandigheden. Ik heb mijn ABS maar een enkele keer jaar nodig, hoe zou dat nou toch komen ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:36 |
Ja daar is het ook voor eikel! Het is er niet voor niks op gezet he, en als je wel is vroeger met een Kadett gereden hebt, ben je blij dat het er nu wel is | |
Heer_van_Bartolhoven | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:36 |
Dat heet anticiperen, op plekken waar auto's uit parkeerplekken kunnen komen, pas ik mijn snelheid aan en wees alert op elke mogelijke 'uitparkeerder'. Op plekken waar kinderen de weg over kunnen steken, rijd ik doorgaans altijd 30, mocht ik dan een kind aanrijden dat is het doorgaans gegarandeerd dat dat kind het overleeft. En even voor de duidelijkheid, zo defensief rijdt ik op een stralend zonnige dag bij 20 graden, laat staan op een winterse dag. Het feit dat jij op dergelijke momenten zonder je winterbanden/ABS/ESP/TCS d'r bijna op zou knallen, zegt dus echt meer over jouw rijkwaliteiten. En ik ben het in 1 ding met je eens, bestuurders zoals jij kunnen inderdaad beter winterbanden nemen, maar laat bestuurders zoals ik die wel kunnen rijden dat even voor zichzelf uitmaken zou ik zeggen. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Heer_van_Bartolhoven op 02-02-2013 16:56:36 ] | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:36 |
Wat lul je lomp? Dan wat?????? Waar heb je het over | |
Heer_van_Bartolhoven | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:37 |
Je snapt de strekken, ingereden remmen zijn wel beter dan heel erg ingereden remmen. ![]() | |
jitzzzze | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:38 |
Jij beweert hier van alles wat totale onzin is ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:38 |
Je ABS werkt ook gewoon bij 20km/h hoor, zo lang je maar vol in je rem trapt, en dat kan wel is gebeuren als er een leipe pool voor je neus ineens iets raars doet. Dat heeft weinig met mij te maken | |
Heer_van_Bartolhoven | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:38 |
Een beetje zwak dat zogenaamde stoere taalgebruik, ik meen overigens dat niemand ervan onder de indruk is, dus wees zo volwassen en laat dat achterwege. ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:39 |
WHAHAHHAHHAHHAHA moraaaaaalriddddderrrrrr Dus jij gaat zeggen dat je op een 2baans weg waar je 50 mag met parkeerplekken, je ineens 30 gaat rijden omdat er misschien een auto uit een vak kan komen? Tuurlijkkkkkkk | |
Heer_van_Bartolhoven | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:39 |
Wel met je anticipatievermogen. Ik ken mensen die het hele land doorreizen het hele jaar door en de keren dat ze hun ABS gebruiken zijn op 1 hand te tellen. | |
jitzzzze | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:40 |
Dit heeft alles met jou te maken, als jij regelmatig 'zomaar' vol op je rem moet staan dan rij je te hard. | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:40 |
Oja? Remkrachtverdeling werkt toch echt anders | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:41 |
OEH ik ken mensen met een Ferrari met turbo's erop So??? En mensen met een MonsterTruck / Tank / Schoolbus met straalmotor [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2013 16:41:58 ] | |
jitzzzze | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:41 |
Wat heeft dat er nou mee te maken ![]() | |
Heer_van_Bartolhoven | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:42 |
Ja ja je verwensingen laten me koud, sta ik boven. ![]() Die wegen zijn zelfs in steden als Den Haag zeer zeldzaam, maar dan nog houd ik er rekening mee en houd mijn hand in de buurt van claxon. Ik heb overigens nog nooit meegemaakt dat iemand als een blinde kip achteruit begon te racen en gelukkig hebben auto's ook achteruitrijverlichting. Zodra ik dat zie verminder ik mijn snelheid wel ja. | |
Heer_van_Bartolhoven | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:44 |
Fijn dat het 'wie heeft de langste' element in je wordt aangesproken, maar als je nog eens goed leest dan zie je dat het daar in dit geval niet omgaat. Kennelijk moet ik alles voor je uitspellen, 'als je goed anticipeert dan heb je je ABS nauwelijks nodig al rijd je nog zoveel op een dag'. Snap je hem? Of niet? Een paar keer overlezen kan wellicht helpen. ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:45 |
Niks, net als die opmerking Ik ken ik ken ik ken Poeh nou zeg OH OH OH Anticiperen, tja, dan kan je beter niet de deur uit gaan. Wat valt er te anticiperen? Iemand rijdt 50km/h 25m voor je, doet z'n richting naar rechts, slaat af, maar gaat toch ineens een Uturn naar links maken. Tja, dan liever de ABS in ipv erop En dat ligt dan aan mij??? | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:46 |
Laag Fok! Gehalte hier weer hoor Ik heb nu sinds 2000 een rijbewijs ( in 10lessen van 1uur ), rij gem 50k per jaar, en heb 0 schade Suc6 [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2013 16:46:57 ] | |
Heer_van_Bartolhoven | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:46 |
Niks in het verkeer ligt aan 1 persoon, het is een keuze die je maakt. Er zijn mensen die een andere keuze maken en dus geen ABS of in dit geval winterbanden nodig hebben in omstandigheden waarin jij ze wel nodig zou hebben. | |
jitzzzze | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:47 |
Dat zou voor jou nog niet eens zo'n heel slecht idee zijn ![]() Ja, want dan rij je dicht erop. Serieus, mij gebeurt het zelden. Je weet dat hij gaat afslaan, dan kan je verwachten dat hij tot stilstand komt. Of ineens besluit niet af te slaan. Als je dat niet inziet, dan hoor je niet achter het stuur thuis ![]() | |
Heer_van_Bartolhoven | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:47 |
Heb je weleens gehoord over dat verhaal van die balk en die splinter of niet? ![]() [Edit] Zou je het Fok-gehalte hoger vinden als mensen het wèl met je eens waren? ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:49 |
25m Ruimte niet genoeg? Waar heb jij leren rijden dan? En afslaan en dan letterlijk iets anders doen is heel wat anders he... Alsof jij dan niet vol in de ankers gaat, toetert en even boos wordt | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:49 |
Wat? | |
Heer_van_Bartolhoven | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:50 |
![]() Bedankt voor het bevestigen van wat ik wilde aantonen over je. ![]() | |
jitzzzze | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:51 |
25m is afhankelijk van je snelheid. Waar ik heb leren rijden doet niet terzake. Het is totaal iets anders doen, maar daar moet je wel rekening mee houden. Als je dat niet kan dan hoor je niet achter het stuur thuis. Wat ik zou doen? Waarschijnlijk ietsjes harder remmen dan normaal en dan normaal doorrijden. Niet dat het er iets toe doet, maar goed. | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:51 |
Haha, wat?? | |
jitzzzze | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:52 |
![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:53 |
25m bij 50km/h in de stad in RUIM voldoende. En iets harder, dan zit je er op. oja alsof ABS bij alle auto's het zelfde is, neeheeee dat heeft ook met andere factoren te maken | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:53 |
F*ckin' Posers! | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:54 |
Laag Fok! Gehalte hier weer hoor Ik heb nu sinds 2000 een rijbewijs ( in 10lessen van 1uur ), rij gem 50k per jaar, en heb 0 schade HouDoe | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:56 |
Oja ik had vroeger ook een RWD auto, richting de 350+pk, prima bandjes a. ¤400 per stuk. Maarja dat was een auto voor in de zomer | |
jitzzzze | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:57 |
Je snapt het duidelijk niet, of je wil niet inzien dat je ook iets verkeerd kan doen.
![]() ![]() Dat typte je net ook al, point being? Boeiend, wat heeft dat ermee te maken? ![]() | |
Heer_van_Bartolhoven | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:59 |
Nou en? Misschien hebben wij sinds 1995 ons rijbewijs, rijden 61k per jaar en hebben 0 schade. En er bestaan mensen die vanaf 1970 hun rijbewijs hebben, 0 schade hebben en voor geen meter kunnen rijden en jonge gastjes die na 1 maand met hun rijbewijs op zak jou en mij er uitrijden qua kwaliteit. Ik snap niet waarom dit soort feiten jou of mij geloofwaardiger zou maken. Wederom zwak dat je dat erbij moet halen. ![]() | |
Heer_van_Bartolhoven | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:02 |
Ik had vroeger een Philips bandrecorder, 4 sporen stereo. Nu heb ik een AKAI staan, de koppen van die AKAI zijn wel iets duurder in fabricage, maar ze gaan langer mee. Maarja die Philips was ook meer als hobby voor in de zomervakantie. | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:03 |
Omdat dit topic over "WINTERBANDEN" gaat En omdat de meeste hier vana lles er bij proberen te halen om op 1 of andere manier duidelijk te maken dat "WINTERBANDEN" een marketing fabeltje is, en het ( onder de omstandigheden van de laatste 3weken ) totaal overbodig is. Dat een 7gr grens onzin is, en dat je beter ZB of 4SB kan nemen. | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:04 |
Dus een totaal kansloos topic | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:05 |
Waar je met laboratorium onderzoeken en statistieken moet komen om aan te tonen dat WB niet een andere samenstelling hebben dan ZB | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:05 |
Waar je mensen hebt die zeggen dat er nergens sneeuw ligt, terwijl zga alle 30km/h zones vol met sneeuw en ijs ligt | |
jitzzzze | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:06 |
Niemand hier zal ontkennen dat winterbanden niet werken. Ook niet dat ze de laatste drie weken niet nodig waren. Wat mensen hier wel zeggen is dat je niet per definitie veiliger bent op winterbanden. Je kan hier in Nederland prima het hele jaar doorrijden op normale banden, maar dat is afhankelijk van je situatie. Dankzij jouw kortzichtigheid ![]() Daar heb ik toch nooit om gevraagd? ![]() ![]() | |
jitzzzze | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:06 |
Lezen is echt moeilijk, hé? ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:07 |
Waarbij ik toen er sneeuw lag, elke ochtend zag hoe mensen hun koppelingsplaten naar de klote hielpen omdat ze op ZB niet uit hun parkeerplek konden komen, of op een Tstuk niet de bocht om konden door alle sneeuw die er lag | |
Heer_van_Bartolhoven | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:07 |
Ik zeg nergens dat het onzin is, op sneeuw en ijs zijn winterbanden beter. Qua temperatuur op een niet-besneeuwde weg zijn ze beter bij een volledige noodstop, dit is nogal theoretisch aangezien de meeste mensen dat type stoppen zelden maken (jij behoort kennelijk tot de uitzonderingen). En op droog(gereden) wegdelen kan je met zomerbanden redelijk tot goed uit de voeten met een goed aangepaste rijstijl (wederom niet voor jou weggelegd begrijp ik). Geen fabeltje dus, maar ook niet het ultieke en essentiële middel waar de maatschappij nu echt, maar dan ook echt niet meer zonder kan. ![]() | |
jitzzzze | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:08 |
Aan wie ligt dat nou? Aan de omstandheden, de banden of de bestuurder? Ik ga voor de laatste optie. | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:09 |
"Afhankelijk van de situatie" Uhm, er lag sneeuw, ijs, ijzel, code oranje, sneeuwverstuivingen, -18gr Sorry hoor Welke situaties??? | |
Heer_van_Bartolhoven | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:09 |
Op sneeuw zijn ze beter, dat staat buiten kijf. Maar het ging er nu om of je ze op dagen als vandaag, morgen en overmorgen het beste onder je auto kon hebben of niet. Er is nu geen sneeuw en het komt er ook niet, want voor sneeuw (dat blijft liggen) moet het eerst een aantal dagen onder nul zijn geweest. | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:10 |
Banden, aangezien de rest van de bewoners met WB nergens last van hadden op de zelfde plek | |
jitzzzze | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:10 |
Leg het maar aan mij uit, jij weet toch alles zo goed? ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:11 |
Bij 0gr in de nacht en sneeuw, wordt het wel glad Dus WB! | |
jitzzzze | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:11 |
Helaas, fout gegokt. Winterbanden zijn niet heilig, als je met je wagen om kon gaan dan had het vast en zeker prima gekund op normale banden. | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:11 |
Moraalriddertje op den top | |
jitzzzze | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:12 |
Weer fout. Jammer dat je je eigen mening niet kan bijstellen. | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:12 |
Tuuuuurlijk Jezelf ingraven: ZB Niet: WB Tests zijn er genoeg, Google & YouTube | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:13 |
Welke mening | |
jitzzzze | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:13 |
Leg het mij dan maar uit; waarom heb ik mijzelf dan niet ingegraven met normale banden? | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:13 |
Ik kies liever voor veiligheid, dan de kans dat het fout kan gaan Dus WB | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:14 |
Woon jij bij mij in de straat dan? | |
Heer_van_Bartolhoven | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:14 |
Neen kerel, 0 graden betekent niet dat de grond ook 0 graden is, overdag dooit het immers 3-5 graden. Je krijgt het nooit koud genoeg voor sneeuw. En overdag dooit het volop en kan het dus helemaal onmogelijk glad zijn, de mensen die dus overdag rijden, zo een beetje de meesten van de (beroeps)bevolking hebben dus totaal geen winterbanden nodig. ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:14 |
Laag Fok! Gehalte hier weer hoor Ik heb nu sinds 2000 een rijbewijs ( in 10lessen van 1uur ), rij gem 50k per jaar, en heb 0 schade | |
jitzzzze | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:14 |
Je zou je rijstijl bijvoorbeeld ook kunnen aanpassen aan de omstandigheden. | |
jitzzzze | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:14 |
Gelukkig niet ![]() | |
jitzzzze | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:14 |
Hoe vaak ga je deze onzin nog herhalen? ![]() | |
Heer_van_Bartolhoven | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:15 |
Een schijnveiligheid met jouw rijstijl. | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:15 |
He ik snap het niet meer Waarom hoor ik dan wel is op het nieuws dat er gladheid voorspelt is? | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:16 |
En wie zegt dat ik dat niet doe? Wel is meegereden dan? | |
Heer_van_Bartolhoven | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:16 |
Ik heb nu sinds 1995 mijn rijbewijs ( in 3 lessen van een half uur), rij gem 60 k per jaar en heb 0 schade. En nu? | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:16 |
Wel is meegereden dan? | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:16 |
Uhuh tuurlijk | |
jitzzzze | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:17 |
Dat blijkt anders niet uit je reacties. En al helemaal niet omdat jij je ABS regelmatig nodig hebt, en je ESP altijd aangaat in de sneeuw. Ik ben dan ook erg blij dat ik niet met jou hoef mee te rijden. | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:17 |
Laag Fok! Gehalte hier weer hoor | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:17 |
Zeker nog nooit in de Alpen geweest ![]() | |
Heer_van_Bartolhoven | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:18 |
Heb je gelezen wanneer? Overdag of 's nachts? En weersverwachtingen zijn niet betrouwbaar voor zo een groot aantal dagen. Je ziet ook dat ze het een beetje aanpassen in de loop van de week. Maar zoals het er nu voorstaat kan het overdag iig niet glad worden en hebben de dagrijders dus geen winterbanden nodig. ![]() | |
jitzzzze | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:18 |
Als dat al zo zou zijn, wat doet dat er toe? ![]() | |
Heer_van_Bartolhoven | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:18 |
Hee Estolan, even een vraagje, wat vind je nu eigenlijk van het Fok! Gehalte hier, het is mij namelijk nog niet helemaal duidelijk? ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:19 |
Alsof dagrijders nooit snachts rijden En dan bij het tankstation even wisselen zeker | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:19 |
Nee jij hebt het over ESP! | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:19 |
Laag ![]() | |
jitzzzze | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:20 |
Wat heeft ESP met de Alpen te maken? ![]() Lees je überhaupt wel wat je post, of druk je lukraak maar wat toetsen in? ![]() | |
Heer_van_Bartolhoven | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:20 |
Is niet nodig, aan de hand van je eigen omschrijvingen van je rijstijl. Inderdaad goed punt, jij snapt het: wat jij hier zegt kan ik ook van jou zeggen. Dit aanhalen slaat dus nergens op. | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:20 |
Sneeuw ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:20 |
Huh? | |
jitzzzze | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:20 |
Nee, dat is een overeenkomst. Probeer het nog eens uit te leggen. | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:21 |
Bergen? ![]() | |
OEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:21 |
Door dit getroll van Estolan krijg ik wel zin om weer eens in dat iPhone-topic te gaan zitten baggeren. Memories... | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:21 |
Is het Topic al bijna vol????? | |
jitzzzze | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:21 |
Dat is een verschil. Kortom; je praat weer eens onzin en je hebt geen idee waar je het over hebt. Is niet erg, maar doe niet alsof je er verstand van hebt. | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:21 |
+1 ![]() | |
Heer_van_Bartolhoven | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:21 |
Ze zullen er vast wel zijn, zo zul je nu ook mensen hebben die nu naakt de Lambada in hun woonkamer staan te dansen. Maar het gaat om de meerderheid en om het gemiddelde. De gemiddelde dagrijder heeft geen winterbanden nodig. | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:22 |
Ja we hebben heuvels hier | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:23 |
En toch adviseerd de ANWB wat anders | |
Heer_van_Bartolhoven | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:23 |
Damn, je zit gewoon te trollen, dat verklaart een hoop, ik kon me haast niet voorstellen dat je echt zo dom was. ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:23 |
He WINTERBANDEN! | |
Heer_van_Bartolhoven | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:24 |
En jij neemt klakkeloos adviezen over zonder zelf na te denken en na te gaan of ze wel of niet op jou van toepassing zijn? | |
Heer_van_Bartolhoven | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:25 |
Kunnen geen kwaad, zomerbanden nu ook niet. ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:25 |
Die vent in hun filmpjes ( en de overige bestuurders op zo'n testdag ) zeggen het wel in ieder geval | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:26 |
Ik wacht nog wel tot eind deze maand | |
Heer_van_Bartolhoven | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:28 |
Sommige van die filmpjes zijn letterlijk op een ijsbaan of op een dusdanig besneeuwde oppervlakte opgenomen dat het daar 100% zal kloppen ja. Hier in NL zijn die omstandigheden nu anders en overdag helemaal. ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:28 |
De jaarlijkse 2 dagen met sneeuw zijn alweer voorbij dus de winterbanden kunnen er weer af, nergens voor nodig met dit weer. | |
Heer_van_Bartolhoven | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:29 |
En daar ben ik mede met de rest van auto rijdend Nederland je dan ook zeer dankbaar voor. ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:34 |
Waren hier meer 3 weken | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:35 |
Volgend seizoen ook maar WB op m'n fiets ![]() | |
NoBody122 | zondag 3 februari 2013 @ 14:16 |
Jezelf niet duidelijk kunnen uitdrukken en dan raar kijken als iemand er iets anders van maakt ![]() | |
#ANONIEM | maandag 4 februari 2013 @ 16:50 |
Say WHAT!?!?!?!?!!! http://www.nu.nl/algemeen/3111819/knmi-waarschuwt-gladheid.html | |
jitzzzze | maandag 4 februari 2013 @ 16:51 |
Dat wordt weer leuk rijden morgenochtend ![]() | |
#ANONIEM | maandag 4 februari 2013 @ 16:53 |
Ik zeg WB!!!! Woon alleen niet in het zuiden ![]() | |
jitzzzze | maandag 4 februari 2013 @ 16:54 |
![]() ![]() | |
RealBizkit666 | maandag 4 februari 2013 @ 17:31 |
Dat was voor vandaag ook al. Gewoon 180 km/h kunnen rijden. ![]() | |
gateway | maandag 4 februari 2013 @ 20:33 |
iedereen moet maar voor zichzelf uitmaken of WB of niet. Ik had ze toen ik nog in NL woonde al, omdat mijn vriendin in DLD woonde. Nu ik zelf in DLD woon, moet je wel wil je de auto gebruiken bij winterse omstandigheden. en ik merk dat het stukken beter te doen is met WB. Dus ik wil niet meer zonder! De bedrijfsauto heeft ook WB, niet alleen omdat ik in DLD woon, maar omdat het hele bedrijf dat heeft sinds een jaar of 4. en die mensen zijn ook positief, de meesten hebben prive ook WB. (op een enkeling na die eigenwijs is, en zegt is nergens voor nodig, onzin, kalm rijden blablabla) | |
Marco001 | maandag 4 februari 2013 @ 21:45 |
Hier ook, op een paar busjes en taxi's na hebben ze allemaal winterbanden, en ik denk dat 75% van de werknemers (groot bedrijf) ook winterbanden onder hun eigen auto hebben. Reactie's zijn vooral positief. Sprak gister iemand die dit jaar voor het eerst een rolstoelbus heeft met winterbanden en die was er zeer tevreden over. | |
NoBody122 | maandag 4 februari 2013 @ 23:04 |
Tsjongejonge, wat laten die jitzzzze en die van Bartolhoven zich ongelofelijk lang trollen hier ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 5 februari 2013 @ 07:31 |
Lekker weertje vanacht. Lag wat sneeuw hier in de straat.... WB!!! ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 5 februari 2013 @ 15:44 |
![]() AWD + ZB vs. FWD + WB WB winssssssss ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2013 16:36:58 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 5 februari 2013 @ 15:51 |
WB WINS! Met een test voor nat wegdek bij minder dan 7gr Oja, en voor de mensen ABS WERKT WEL! | |
#ANONIEM | dinsdag 5 februari 2013 @ 15:57 |
We knallen door Tests bij 10gr, meer grip in de bochten, alleen bij een remtest van 130km/h heeft hij iets meer remweg nodig dan ZB overall: WB WINS Oja voor de mensen ESP + ABS + TC WERKT WEL!!! | |
#ANONIEM | dinsdag 5 februari 2013 @ 16:03 |
Test op sneeuw/ijs | |
#ANONIEM | dinsdag 5 februari 2013 @ 16:06 |
ADAC test + stukje over het rubber | |
#ANONIEM | dinsdag 5 februari 2013 @ 16:09 |
ZB vs WB vs Cheap Ass Banden | |
#ANONIEM | dinsdag 5 februari 2013 @ 16:12 |
Sneeuw in de zomer | |
#ANONIEM | dinsdag 5 februari 2013 @ 16:15 |
WB op alle wielen of alleen op de aandrijving | |
#ANONIEM | dinsdag 5 februari 2013 @ 16:18 |
WB on Sportscar | |
#ANONIEM | dinsdag 5 februari 2013 @ 16:22 |
grappig | |
#ANONIEM | dinsdag 5 februari 2013 @ 16:25 |
WB tests bij gem +25gr op divers terrein | |
#ANONIEM | dinsdag 5 februari 2013 @ 16:34 |
Zo ik ben weer klaar ![]() Vandaag hebben we zon, hagel, sneeuw en harde wind gehad bij temperaturen onder de 5gr. Na al deze tests kan je niet zeggen dat WB kopen zinloos is in NL Het is niet duurder dan vaker ZB kopen, het is zeker veiliger. En voor de mensen het rijtje van onveilig naar veilig: Niet veilig anno 2013: RWD + ZB zonder extra electronica FWD + ZB zonder extra electronica Wel veilig anno 2013: RWD / FWD / AWD + WB + extra electronica ( TC / ABS / ESP ) Peace Out, ik ga sporten ![]() Ps.... http://www.nu.nl/algemeen(...)wacht-sneeuwval.html [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2013 16:43:52 ] | |
OEM | dinsdag 5 februari 2013 @ 18:34 |
Pssst, het was toch 7 ? | |
Heer_van_Bartolhoven | dinsdag 5 februari 2013 @ 18:41 |
Jij laat je pas trollen door te denken dat onze reacties zelf geen getroll waren. ![]() | |
jitzzzze | dinsdag 5 februari 2013 @ 18:43 |
Dat wou ik zeggen. Heb me uitstekend vermaakt gisteren met jou en Estolan ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 5 februari 2013 @ 19:20 |
Niet vandaag nee Maar nu al mijn filmpjes kan je nu echt niet meer zeggen dat het een fabeltje is | |
NoBody122 | dinsdag 5 februari 2013 @ 19:29 |
![]() | |
OEM | dinsdag 5 februari 2013 @ 20:01 |
Wat nou als het 10 graden is, maar de gevoelstemperatuur is 7 (of 5) ? | |
#ANONIEM | dinsdag 5 februari 2013 @ 20:32 |
Estolan heb jij aandelen bij de bandenboer ![]() Vandaag was het prima weer voor zomerbanden. | |
#ANONIEM | dinsdag 5 februari 2013 @ 20:37 |
Wat zit je nou weer te piepen???? Het was vandaag hier in DH gewoon 5gr hoor En niet filmpje gekeken over test bij 25gr?!? | |
#ANONIEM | dinsdag 5 februari 2013 @ 20:38 |
Hier in DH vanochtend niet Morgen ook niet WB presteren bij deze temp dus beter dan ZB Genoeg bewijs gepost vandaag..... | |
#ANONIEM | dinsdag 5 februari 2013 @ 20:43 |
Bij deze temperatuur zijn de verschillen marginaal. Het merendeel van de filmpjes zijn tests op een dik pak sneeuw. In Nederland ligt er op de snelwegen welgeteld 2 dagen sneeuw per jaar. Op die dagen wil je sowieso niet op de weg zijn want dan staat er 1000km file ![]() | |
OEM | dinsdag 5 februari 2013 @ 20:44 |
Ja, dat kan wel zijn, maar als ik steeds harder ga rijden, is het dan kouder wegens meer rijwind, of juist warmer wegens frictie? Dat is toch wel belangrijk om te weten op welke banden ik moet staan als de buitentemperatuur 285 Kelvin is.. | |
#ANONIEM | dinsdag 5 februari 2013 @ 20:45 |
Het gaat om de buitentemp Die blijft gewoon het zelfde. Of je nou 50 rijdt of 120 | |
#ANONIEM | dinsdag 5 februari 2013 @ 20:46 |
En waarom geven bepaalde tests dan wat anders weer? Normaal wegdek, nat, huidige temp | |
#ANONIEM | dinsdag 5 februari 2013 @ 20:53 |
Welke test? | |
#ANONIEM | dinsdag 5 februari 2013 @ 20:54 |
Eerst kijken, dan reageren Test op sneeuw, ijs, droog, nat, koud, warm En zga alle testen komen de WB er beter uit dan ZB | |
Falco | dinsdag 5 februari 2013 @ 20:57 |
Al die winterbandenrukkers zijn nu weer helemaal blij, omdat er een halve centimeter sneeuw gevallen is ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 5 februari 2013 @ 20:58 |
WB zijn nu ook bij droog en nat wegdek veiliger dan ZB | |
#ANONIEM | dinsdag 5 februari 2013 @ 20:59 |
Wat is beter ![]() Een remweg van 10cm minder is inderdaad 'beter' maar totaal niet noodzakelijk. Kom dan met een test over weersomstandigheden zoals vandaag. | |
Falco | dinsdag 5 februari 2013 @ 21:01 |
Ik merk er niks van! | |
#ANONIEM | dinsdag 5 februari 2013 @ 21:06 |
Hij is nu druk aan het zoeken naar filmpjes waar anders wordt beweert ![]() Ongetwijfeld met weer/weg- omstandigheden die totaal niet overeenkomen met de situatie nu. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2013 21:07:27 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 5 februari 2013 @ 21:07 |
Welke 10cm?? Heb alles al gepost. WB wint dus zga alles | |
#ANONIEM | dinsdag 5 februari 2013 @ 21:08 |
Wat is volgens jou de situatie van nu dan???? | |
#ANONIEM | dinsdag 5 februari 2013 @ 21:08 |
Alsof het daar aan ligt | |
#ANONIEM | dinsdag 5 februari 2013 @ 21:08 |
Lekker geloofwaardig ![]() | |
Falco | dinsdag 5 februari 2013 @ 21:09 |
Ik merkte alleen dat ik als een gek wegslipte met mijn zomerbandjes, toen twee weken geleden ofzo. Maar ja toen was er ook sneeuw gevallen. | |
#ANONIEM | dinsdag 5 februari 2013 @ 21:09 |
Zoals vanmiddag op de weg. | |
#ANONIEM | dinsdag 5 februari 2013 @ 21:09 |
Dat jij ze niet kijkt kan ik toch niks aan doen..... | |
#ANONIEM | dinsdag 5 februari 2013 @ 21:09 |
Goeie uitleg ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 5 februari 2013 @ 21:10 |
Ja, en dan nog heb je nu meer grip met WB tov ZB | |
Falco | dinsdag 5 februari 2013 @ 21:11 |
Heb ik niet nodig, ik kwam veilig op de plek van bestemming waar ik moest zijn ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 5 februari 2013 @ 21:12 |
Ach. Waarom minder veilig doen als het anders kan | |
#ANONIEM | woensdag 6 februari 2013 @ 07:33 |
En weer wat sneeuw. Nu 1gr WB!!!! | |
jitzzzze | woensdag 6 februari 2013 @ 07:36 |
![]() | |
#ANONIEM | woensdag 6 februari 2013 @ 08:09 |
Tja. WB is nu gewoon veiliger. ![]() | |
Leipo666 | woensdag 6 februari 2013 @ 08:51 |
en weer van die maloten op de weg die denken dat ze met zomerbanden veilig op de weg kunnen rijden: je gaat toch GVD niet 50km/u op een schone snelweg kachelen? ![]() | |
Metalfreak | woensdag 6 februari 2013 @ 09:03 |
Met de winterbanden had ik op sommige plaatsen vanmorgen al moeite op de snelweg (tja, als iedereen stil gaat staan, gaat die sneeuw niet weg nee...), ik wil niet weten hoe dat was gegaan met zomerbanden. | |
Tha_Duck | woensdag 6 februari 2013 @ 09:10 |
Score vandaag: 1 iemand in de vangrail en 2 man naast de provinciaalse weg ![]() Als je te sloeber bent om winterbanden te kopen en te stom om auto te rijden, waarom blijf je dan niet thuis? | |
Falco | woensdag 6 februari 2013 @ 17:30 |
Ik paste mijn rijgedrag aan op de omstandigheden en da's veilig genoeg ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 6 februari 2013 @ 17:40 |
Geen commentaar...... | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 03:26 |
Het begint nu wel een beetje wanhopig te worden, wat wil je hier nu mee bereiken? De meeste hebben immers toegegeven dat winterbanden superieur zijn op een dik pak sneeuw en ijs, ik ben hier in Zuid-Holland geen van beiden tegengekomen. Door de sneeuw viel makkelijk te rijden (het meeste was al weg en drooggereden) en ik heb 's middags nog een paar keer keihard staan remmen op een veilige plek en ik merkte geen remverschil met mijn gewone (zomer)banden, hoewel dit er in theorie wel zal zijn. Maar nogmaals wat is je doel? Dat wij allemaal winterbanden nemen terwijl we dit niet nodig hebben? Dat er in elke gemeente een winterbandenmonument wordt geplaatst? Dat jij tot Foks winterbandenkoning wordt uitgeroepen? Dit winterbandenfanatisme kan ik simpelweg niet plaatsen. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Heer_van_Bartolhoven op 07-02-2013 03:38:09 ] | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 03:29 |
En een Volvo is veiliger dan een Hyundai, iedereen maar aan de Volvo in dit land? Het is gewoon veiliger voor de mensen die nog anders denken: ![]() [Edit] - Er is bewezen dat handsfree bellen ook nog steeds afleidt en voor een klein percentage ongelukken zorgt. ![]() -Er is bewezen dat muziek luisteren of de autoradio gebruiken eveneens voor een zekere afleiding zorgt waardoor iemand weleens niet oplet en een ongeluk veroorzaakt, alle autoradio's eruit, zonder is gewoon veiliger al denken mensen van niet. ![]() -Nu ik erover nadenk, ramen dicht laten, het is toch weer een extra handeling ze open te krijgen en je weet nooit wat dit met de verkeersveiligheid doet. ![]() -Iedereen verplicht een automaat is stap nummer 4, de meeste mensen schakelen op hun ruggemerg, maar er zijn gevallen bekend die beter met een automaat overweg kunnen dan met een versnellingshendel en je kunt natuurlijk beter het zekere voor het onzekere nemen! ![]() -Tot slot, eigenlijk maar helemaal niet meer met de auto gaan, is gewoon stukken veiliger voor jezelf aangezien je een kleinere kans hebt om bij een auto-ongeluk betrokken te maken. Echt gewoon veel en veel veiliger al denken mensen van niet. ![]() ![]() ![]() [ Bericht 21% gewijzigd door Heer_van_Bartolhoven op 07-02-2013 03:37:20 ] | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 06:44 |
Jij snapt het duidelijk niet![]() | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 19:01 |
Denk dat gerust, overigens ben jij dit toevallig Estolan? Past geheel bij jouw enthousiasme over een moment waarbij winterbanden nuttig zijn, sowieso lijk je mij wel zo een type kerel. ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 19:53 |
Mensen die nog steeds denken veiliger te zijn met dit weer zonder WB ![]() | |
RealBizkit666 | donderdag 7 februari 2013 @ 19:54 |
Wat voor auto heb jij? En tevens, welk merk en type winterbanden heb je eronder liggen? | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 19:57 |
Mensen die nergens op ingaan, niet kunnen participeren in een discussie en als een langspeelplaat die blijft hangen, stug en vol goede moed 1 standpunt blijven herhalen. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 20:12 |
Zelf een Citroen Xsara, en rij met regelmaat in een 2012 Skoda Octavia Hoezo? | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 20:13 |
Sorry hoor, bewijs genoeg gepost | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 20:14 |
Wat is dan het nut om alles te herhalen? | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 20:14 |
Pappie's auto zeker? Heeft ie ook je winterbandjes betaalt? ![]() | |
RealBizkit666 | donderdag 7 februari 2013 @ 20:16 |
Omdat die absoluut niet bovenaan staan qua veiligheid en qua remweg ook niet echt super presteren. En nu nog mijn 2e vraag? Voor iemand die het zo hoog met een beetje extra veiligheid heeft, vind ik dat wel triest. Zoals nu met natte wegen (niet besneeuwde), zal mijn auto waarschijnlijk met zomerbanden sneller stil staan dan jouw auto's op winterbanden. Puur omdat mijn remweg standaard al korter is, en die iets verlengde remweg van de zomerbanden ten opzichte van de winterbanden wordt teniet gedaan door de remkracht zelf. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 20:17 |
Die Skoda is van mijn pa ja. Voor de vakanties enz En nee, mijn WB kreeg ik bij mijn auto | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 20:18 |
Waar haal jij die bovenste info dan vandaan?? | |
RealBizkit666 | donderdag 7 februari 2013 @ 20:19 |
NCAP. Maar die 2e vraag. Waarschijnlijk stelt het niet veel voor, anders had je het wel al geschreven heir. ![]() | |
Pietverdriet | donderdag 7 februari 2013 @ 20:19 |
De argumenten van de winterbanden zijn onzin roeper hebben net zoveel grip als slicks in de sneeuw | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 20:19 |
Dat dus, volgens mij presteert een auto met een betere remweg en zomerbanden met een goed profiel nu op natte wegen beter dan een auto met een slechtere remweg en winterbanden die een profiel van 5 mm hebben. Eveneens waar, het rubber van winterbanden is bij deze temperaturen wellicht ietsjes beter dan dat van zomerbanden. Maar zomerbanden presteren doorgaans beter bij nat weer dan winterbanden, waarom denk je anders dat ze winterbanden niet het hele jaar door aanraden? Het enige dat nu met dit weertype in het voordeel van een winterband pleit is misschien de temperatuur, meer niet. | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 20:21 |
Woon jij in NL en zoja waar? Hier is er geen sneeuw en ook geen ijs. Ook is het niet glad, winterbanden zijn niet slechter, maar je bent niet per se met je leven en dat van anderen aan het spelen met zomerbanden onder je auto nu. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 20:26 |
Als je het topic een beetje volgt voordat je gaat vragen, wist je het antw al ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 20:27 |
![]() | |
RealBizkit666 | donderdag 7 februari 2013 @ 20:27 |
Ja, ik heb gezocht op je posts, en ik ben er al vanaf het begin bij, maar die post is dan ondergesneeuwd in de rest van je bagger. | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 20:28 |
Wat is jou verklaring dan op die tests met temp rond 7gr ( en ook hoger ) bij nat wegdek, en WB meer grip dan ZB??? | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 20:29 |
Ach tja, better luck next time, i guess ![]() | |
RealBizkit666 | donderdag 7 februari 2013 @ 20:29 |
Ik wil eerst een antwoord op mijn vraag... Maar waarschijnlijk zal het iets zijn wat niet eens in de top 10 staat qua remweg, anders had je het wel trots geschreven. ![]() Die van mij staan in ieder geval in de top 5 qua remafstand. | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 20:30 |
Ik raad je allereerst een cursus zinsopbouw aan, want hier snap ik de ballen niet van. Maar uit die tests kwamen dat winterbanden boven de 7 graden slechter zijn dan zomerbanden en een langere remweg hebben. Een aanvullende leescursus helpt dus wellicht nog meer misverstanden de wereld uit. | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 20:32 |
Meer dan dit soort reacties: en af en toe een "Daarom WB", "Mensen die denken dat ze zonder WB kunnen ![]() ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 20:33 |
Heb ik al lang gepost.... | |
Pietverdriet | donderdag 7 februari 2013 @ 20:33 |
Ach, heb deze winter drie keer flink sneeuw gezien in het oosten van het land. En dan bedoel ik niet drie dagen. | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 20:34 |
Ja boven de 7gr een iets langere remweg. Maar wel meer grip in de bochten En het is nu niet boven de 7gr | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 20:35 |
Zozo, wel 3 keer, de rest van de keren red je het dus in feite op zomerbanden? Waar of niet waar? Ik wel in ieder geval. | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 20:35 |
+1 | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 20:36 |
Heb jij vorige week toen het 9 graden was je zomerbanden eronder gezet dan? Is best gevaarlijk hoor, mensen die dan geen zomerbanden hebben. ![]() En tevens: "Mensen die denken dat winterbanden met 9 graden veiliger zijn. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 20:36 |
Daar gaat het niet om Het gaat om veiliger Tja, waarom zou ADAC, ANWB etc etc etc dan WB adviseren? | |
RealBizkit666 | donderdag 7 februari 2013 @ 20:36 |
Andere dingen vind je niet erg om 263 keer te herhalen, maar je merk en type winterbanden niet... | |
Pietverdriet | donderdag 7 februari 2013 @ 20:36 |
Nee, want winterbanden geven ook meer grip op koud en nat wegdek. | |
leolinedance | donderdag 7 februari 2013 @ 20:37 |
Dan weet jij ook dat de hele A18, N18 en N318 zijn prima te berijden zijn geweest met normale banden op één dag na. Dat was de allereerste dag nadat het gesneeuwd had, op een maandag. En doordat de hele stoet toen langzaam reed was het zelfs die dag eigenlijk geen probleem om veilig op de plaats van bestemming te komen. | |
Pietverdriet | donderdag 7 februari 2013 @ 20:37 |
Ja maar Patrick, dat is een complot! | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 20:37 |
Waarom heb jij vorige week dan je zomerbanden er niet onder gezet? Dat is dan veiliger. Waarom denk je dat de ADAC, ANWB etc etc etc dan ZB adviseren? | |
Pietverdriet | donderdag 7 februari 2013 @ 20:38 |
Jij vindt een duidelijk kortere remweg niet van belang? | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 20:39 |
Vorige week? Want? | |
Pietverdriet | donderdag 7 februari 2013 @ 20:39 |
Je geeft nu dus toe dat winterbanden veiliger zijn, dank je | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 20:39 |
De remafstand wordt er 1 meter kleiner door. Het verschil tussen een zomerband in de juli met een dag droog weer of een dag nat weer is al groter. Of zet je tijdens de zomer op een regendag ook regenbanden onder je auto? | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 20:40 |
1meter??? Waar haal je dat vandaan??? | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 20:41 |
Lees eens terug, ik heb dat nooit ontkent, wel dat de gemiddelde bestuurder bij niet-sneeuw en niet-ijs omstandigheden prima op zomerbanden kan rijden en zomerbanden net zo onveilig zijn als winterbanden bij temperaturen rond de 9 graden. Omdat het toen 9 graden was. | |
Pietverdriet | donderdag 7 februari 2013 @ 20:41 |
Bron? | |
leolinedance | donderdag 7 februari 2013 @ 20:42 |
Merk er niks van. Ik rijd altijd rustig en houd voldoende afstand. ESP, ABS, traction control en weet ik veel wat nog meer hoeft bij mij ook nooit in te grijpen. De wegen zijn ook prima berijdbaar geweest, zonder slippen, glijden of wat dan ook. | |
Pietverdriet | donderdag 7 februari 2013 @ 20:43 |
DenDuim, vaktijdschrift voor den gierige mensch die excuses zoekt geen geld uit te geven aan winterbanden | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 20:43 |
Hier in Den Haag is het nog geen dag warmer dan 5-7gr geweest | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 20:44 |
En al die filmpjes zijn in scene gezet zeker | |
Pietverdriet | donderdag 7 februari 2013 @ 20:44 |
Dream on | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 20:44 |
Ja leuk, simpel en goedkoop, uit de test van de ANWB natuurlijk. ![]() | |
Pietverdriet | donderdag 7 februari 2013 @ 20:44 |
Die zijn van de bandenindustrie! | |
leolinedance | donderdag 7 februari 2013 @ 20:45 |
Boeiend. Die 7 graden propaganda bullshit waren we al wel voorbij, toch? | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 20:45 |
Klets niet vent, het is zelfs boven de 10 graden geweest, zoek maar op de website van het KNMI, ga ik niet voor je doen. | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 20:46 |
Als jij dat maar blijft geloven | |
leolinedance | donderdag 7 februari 2013 @ 20:46 |
Haha ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 20:46 |
Whahahahhaha nog ff | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 20:46 |
Tuuuuuuurlijk WB is 1 groot fabeltjeskrant verhaal | |
RealBizkit666 | donderdag 7 februari 2013 @ 20:47 |
Oh ja. Ik weet het weer. Je had de nummer 3 qua populairste winterband, wat niet eens de beste was (verre van zelfs). Je bent dus hypocriet. Koop dan ook de beste winterband als je het zo verafgood. ![]() Het merk en type heb je toen zelfs niet eens genoemd (aangezien het uitertaard niet 100% uit te sluiten is van welke site jij je info gehaald hebt). Dus wat dat betreft staat mijn vraag nog steeds helemaal op, welk merk en type winterband heb je nu. | |
leolinedance | donderdag 7 februari 2013 @ 20:48 |
In Nederland is het inderdaad onzin. Of je moet ze buiten die paar vorstdagen dat je er daadwerkelijk iets aan hebt omwisselen met normale banden. Maar dat doet natuurlijk geen mens. | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 20:48 |
Dat zijn jouw woorden, niet de mijne. Hier de test overigens: http://www.ahc-lwd.nl/pdf/vergelijking-banden-519617.pdf En inderdaad, het was geen 1 meter, maar 2 meter jullie je zin. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 20:48 |
1feb 2013, HvH, 4.6gr! | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 20:49 |
Staat gewoon in de top10 van dat jaar ja | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 20:49 |
Waarom adviseert ANWB dan wat anders?? | |
Pietverdriet | donderdag 7 februari 2013 @ 20:50 |
Nee, jij vind het onzin. Iedere serieuze test laat zien dat degelijke winterbanden de remweg duidelijk verkorten. | |
RealBizkit666 | donderdag 7 februari 2013 @ 20:50 |
Top 10 van dat jaar. Die van mijn staan in de top 5 van dit jaar. Daar heb je veel meer aan. Winterbanden worden elk jaar weer anders en beter. Misschien staan die van jou op plaats 20 dit jaar of zo... ![]() Je begint nu hypocriet te worden dus. Je wilt wel dat iedereen winterbanden heeft, maar je laakt het zelf om het beste te nemen. |