quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:45 schreef freud het volgende:
[..]
Ah, dus je leest ook geen nieuws op internet (zielig voor kranten en teletekst)? Dat er nu amateurs voor minder dezelfde kwaliteit kunnen leveren die mensen leveren die er van moeten/willen leven, is marktwerking. Ik krijg ook vaak de vraag of een opdracht niet voor minder kan, want op marktplaats is er iemand... Ik geef dan aan dar ze gewoon naar die persoon moeten gaan.
Zeker als je voor onkosten ervaring op kan doen, en tegelijk een medefokker kan helpen, lijkt me dat top! Het werd imo eens tijd dat broodfotografen hun meerwaarde gingen aantonen
quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:49 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik krijg nog dagelijks de krant thuis.
[..]
Zit wat in.
quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:51 schreef kanovinnie het volgende:
Ik vraag geen geld voor mijn foto's, als iemand ze wilt publiceren, prima. Zolang ik maar een naamsvermelding en/of zie waar ze komen te hangen. Daarintegen maak ik nu foto's als het mij uitkomt. (tenminste, voor zover dat nog zo is, want bij evenementen van de sportvereniging gaat men er van uit dat ik altijd foto's maak). Dus blijft het leuk en moet er niet veel. Op het moment dat mensen gaan eisen dat het binnen een X periode klaar moet zijn en aan een bepaalde eis moet voldoen ga ik er wel geld om vragen, omdat ik er dan serieus werk in moet gaan steken.
Voor mijn werk ga ik iig geen uren meer in eigen tijd spenderen aan het bewerken van foto's. Of mijn baas moet daar voor gaan betalen gezien het overuren zijn (strict genomen). Of ik ga ze tijdens kantooruren doen.
quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:58 schreef freud het volgende:
Ik ben ook na 3 jaar netwerken wat gaan verdienen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt....kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
quote:Op woensdag 23 januari 2013 23:02 schreef Doodkapje het volgende:
Het is net werkenMaakt u pasfoto's? Nee, ik doe het al 40 jaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.
"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
quote:Op woensdag 23 januari 2013 23:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Maakt u pasfoto's? Nee, ik doe het al 40 jaar.
Of gedraag je als je op die brommer rijd en gebruik hem waar hij voor bedoeld is. Dan heb je ook minder boetes en minder dingen kapotquote:
Broekiequote:Op donderdag 24 januari 2013 12:51 schreef kanovinnie het volgende:
Even Xil ingehaald qua postaantal
quote:Op donderdag 24 januari 2013 12:56 schreef Pheno het volgende:
Overigens weer helemaal blij. Gisteren een D600 gekocht, dus ik mag weer los in het wild
Gelukkig zit er zo'n DX-modus op, scheelt weer een hele zooi lenzen kopenquote:
Creatief rekenen voor je gemoedstoestand ftwquote:Op donderdag 24 januari 2013 13:01 schreef kanovinnie het volgende:
Ik snap wat je bedoelt, binnenkort een 7D kopen. Moet ik ook nog even gaan verantwoorden.
Hebben ze m nu ook bij Mediamarkt met die btw-actie?quote:Op donderdag 24 januari 2013 13:08 schreef kanovinnie het volgende:
En ik het echt nodig. En hij kan dit beter dan mijn huidge camera, de grip is lekkerder, hij is groter, hij is mooier, chicks love it. Ik willem.
Kweenie, volgens mij wel.quote:Op donderdag 24 januari 2013 14:28 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Hebben ze m nu ook bij Mediamarkt met die btw-actie?
Oja, klopt. 900 euro, niet bekend hoeveel clicks. Dus 100 euro duurder dan die van Susteren en 100 euro goedkoper dan een nieuwe.quote:
klinkt bekend. Mijnes moet nog geleverd worden.quote:Op donderdag 24 januari 2013 12:59 schreef Pheno het volgende:
[..]
Gelukkig zit er zo'n DX-modus op, scheelt weer een hele zooi lenzen kopen
Dat kan ik nu rustig weer uitbreiden, maar nu even niet. Even deze aderlating weer zien te overleven deze winterverzekeringsgeld van mijn oude kapotte DSLR, verjaardagsgeld en een hele ruime afschrijvingsperiode genomen voor het apparaat, op die manier maar goedgepraat voor mezelf
quote:Op donderdag 24 januari 2013 14:28 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Hebben ze m nu ook bij Mediamarkt met die btw-actie?
Ik zou wel even wat verschillende Media Markten langsbellen om te vragen wat die daar kost.quote:Op donderdag 24 januari 2013 14:54 schreef kanovinnie het volgende:
Staat voor 1100 op de website MET 21% korting. 100 euro cashback en het kost me 1000 euro. Voor 800 euro kan ik volgens mij die van Susteren kopen, met grip. Of een andere met iets van 48 gig aan kaartjes, 40k clicks en ook een grip.
GA ik straks wel ff proberen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 15:23 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
[..]
Ik zou wel even wat verschillende Media Markten langsbellen om te vragen wat die daar kost.
Heb de mijne gekocht bij Saturn tijdje geleden (met de ¤15 korting per ¤100) en dat scheelde enkele tientjes tot iets van ¤100 tussen verschillende vestigingen.
Wat moet je daar noumee?quote:
Portretjes maken, en beetje kloten.quote:
Dat is een beetje een tegenstrijdige post.. die dingen zijn gemaakt om flink gas mee te gevenquote:Op donderdag 24 januari 2013 12:13 schreef Puala het volgende:
[..]
Of gedraag je als je op die brommer rijd en gebruik hem waar hij voor bedoeld is. Dan heb je ook minder boetes en minder dingen kapot
Bang dat hij eraf valt ofzo?quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Afgelopen zaterdag er nog 1 opgehaald:
[ afbeelding ]
Je kan ook gas geven op plekken waar het wel kan. Ofwel: niet de nederlandse snelweg.quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat is een beetje een tegenstrijdige post.. die dingen zijn gemaakt om flink gas mee te geven. Boetes vallen wel naar verhouding wel mee overigens, dat racen op 't circuit kost nog verreweg het meest.
4 spanbandjes, valt wel mee toch? Kan in principe met 2 maar ik heb al een keer gehad dat 1 ratel het begaf en dan ben je blij dat hij nog een spanband aan die kant heeft.quote:
Doelde meer om die zooi rondom de voorbandquote:Op donderdag 24 januari 2013 18:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
4 spanbandjes, valt wel mee toch? Kan in principe met 2 maar ik heb al een keer gehad dat 1 ratel het begaf en dan ben je blij dat hij nog een spanband aan die kant heeft.
Je kan ook tijdig remmen voor flitsersquote:Op donderdag 24 januari 2013 18:47 schreef Puala het volgende:
[..]
Je kan ook gas geven op plekken waar het wel kan. Ofwel: niet de nederlandse snelweg.
Snelweg deed ik sowieso amper. Een keer de 300 aantikken is leuk maar daarna heb je dat heel snel rechtdoor rijden wel gezienquote:Op donderdag 24 januari 2013 18:47 schreef Puala het volgende:
[..]
Je kan ook gas geven op plekken waar het wel kan. Ofwel: niet de nederlandse snelweg.
Heb je weinig aan als je een heterdaadje hebt.quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:52 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je kan ook tijdig remmen voor flitsers
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, ja daar is een reden voor. Als je het op deze manier doet (en je moet de lange slierten die je overhoudt toch ergens laten) dan gaat hij niet een beetje naar voor / achter rijden tijdens het remmen of accelereren. Kan op zich niet veel kwaad als hij dat doet, maar je voelt dat in de auto heel goed. Zo staat hij muurvast met het voorwiel.quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:52 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Doelde meer om die zooi rondom de voorband
quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:53 schreef Puala het volgende:
[..]
Heb je weinig aan als je een heterdaadje hebt.Die moet je ook herkennen. Veel spiegelen dus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Logischquote:Op donderdag 24 januari 2013 18:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Oh, ja daar is een reden voor. Als je het op deze manier doet (en je moet de lange slierten die je overhoudt toch ergens laten) dan gaat hij niet een beetje naar voor / achter rijden tijdens het remmen of accelereren. Kan op zich niet veel kwaad als hij dat doet, maar je voelt dat in de auto heel goed. Zo staat hij muurvast met het voorwiel.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.
"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:53 schreef Puala het volgende:
[..]
Heb je weinig aan als je een heterdaadje hebt.Als het zo'n een busje is kan je gewoon doorkachelen hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Reed in de zomer wel met een aanhanger met 160 terug op een lege weg midden in de nacht.. kom ik voorbij een tankstation, staat daar een politieauto op de oprit. Denk: hmm 't zal wel.
Dus niks van aangetrokken, 10 minuten later zie ik 2 koplampen héél langzaam dichter bij komen. Dan voel je 't al aankomen. Dan ineens langzamer rijden is ook zoiets, dus gewoon 160 op de cruisecontrol blijven rijden. Hele tijd blijven ze erachter, dan komen ze ineens naast me rijden en kijken ongemakkelijk lang naar binnen
en geven gas en zijn weg
.
Huilen dan.
Als hij voor je rijd spiegelen?quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:57 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Die moet je ook herkennen. Veel spiegelen dus.
Ik had ook zoiets van /care en ging met 140 verder maar ze gingen wel een tijdje volgen. Heb maar rustig aan gedaan. Mijn baas is niet zo makkelijk als het om bekeuringen gaatquote:Op donderdag 24 januari 2013 18:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als het zo'n een busje is kan je gewoon doorkachelen hoor.
Reed in de zomer wel met een aanhanger met 160 terug op een lege weg midden in de nacht.. kom ik voorbij een tankstation, staat daar een politieauto op de oprit. Denk: hmm 't zal wel.
Dus niks van aangetrokken, 10 minuten later zie ik 2 koplampen héél langzaam dichter bij komen. Dan voel je 't al aankomen. Dan ineens langzamer rijden is ook zoiets, dus gewoon 160 op de cruisecontrol blijven rijden. Hele tijd blijven ze erachter, dan komen ze ineens naast me rijden en kijken ongemakkelijk lang naar binnen
en geven gas en zijn weg
.
Stoer!quote:
Kan een saxo wel zo hard?quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:02 schreef kanovinnie het volgende:
Heb nog nooit 170/180 gereden. Ben een schijterd.
Ja.quote:
Ga haten op je eigen auto, zemmelquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:26 schreef Isdatzo het volgende:
Volgens mij is 180 in een saxo rijden gevaarlijker dan 300 op de motor hoor.
Zo hard gaat mijn Cuore ook niet eensquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:02 schreef kanovinnie het volgende:
Heb nog nooit 170/180 gereden. Ben een schijterd.
Hoe kan je hier nou op hatenquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ga haten op je eigen auto, zemmel
Ligt eraan. Een 1.6 16v VTS loopt iets harder dan 200.quote:
Mag ik je nu aanraken?quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:01 schreef kanovinnie het volgende:
Snelste auto waar ik in heb gezeten is de auto van mijn ouders met 203 km/uur, daarna die van mijn werk met 202. Mijne heeft max 177
Nee.quote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het gaat om grote merken, niet om grote camera's. Liever een5Dm3 dan zoen gare Sony.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:35 schreef Pizza_Boom het volgende:
Heb je dan al een grote camera? Anders hooooooooor je echt niet bij de grote jongens hoooooooowwwrrr.
quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:01 schreef Orbox het volgende:
Over een maandje of wat heb ik ook mijn rijbewijs, dan kan ik net als de grote jongens ook praten over auto's, vroemmmm!Ach joh, lekker boeiend welke auto het is, zolang er maar lekker in rijd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
Een 5D is ook een grote camera. Net als die gare camera.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het gaat om grote merken, niet om grote camera's. Liever een5Dm3 dan zoen gare Sony.
Ja, snel koekblikjequote:Op donderdag 24 januari 2013 20:52 schreef kanovinnie het volgende:
Filmpje op dumpert gezien IDZ? Van die kawa rs10 ofzo tegen die audi rs6?
260 is mn record.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja.
Bedenk me net dat ik wel een keer zo hard gereden heb. In de auto van mijn papa. Sowieso heb ik sneller op het land gereden dan jou
Zelf gereden? Ik heb een keer 330 gereden.quote:
Die moter gaat al 300, dan opeens komt dat ding met nog 30/40 km/uur harder langszettenquote:
Klopt.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Een 5D is ook een grote camera. Net als die gare camera.
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 06:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zelf gereden? Ik heb een keer 330 gereden.In de ICE, dat dan weer wel.
Wat voor auto danquote:Op vrijdag 25 januari 2013 08:26 schreef Puala het volgende:
[..]was wel op auto teller, dus in de praktijk wellicht maar 240 oid.
Porsche nogwattes. Vader van een vriend van mn ex. Was ook eenmalig, want hij zei "trap m maar eens op zn staart" en ik ging kijken wat de max was en dat had ie niet verwachtquote:
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 08:27 schreef Puala het volgende:
[..]
Porsche nogwattes. Vader van een vriend van mn ex. Was ook eenmalig, want hij zei "trap m maar eens op zn staart" en ik ging kijken wat de max was en dat had ie niet verwacht
Wat een reconstructiequote:Op donderdag 24 januari 2013 19:02 schreef kanovinnie het volgende:
Semistoer verhaal van kano.
130 rijden waar 100 toegestaan. Langs een politieauto. (A)
Vervolgens rij ik naar de stoplichten, waar ik nog net door kon (B) Politie stond voor rood.
Rij ik bij C, zie ik opeens zwaailichten achter me. Godverdomme. Snel naar (D) en daar eraf, hopelijk hebben ze dat niet door. En toen ik eraf ging gingen ze gelukkig net vol gas rechtdoor ergens anders heen. Was wel ff spannend!
Een googlemaps vol avontuur!
Zo hou je het leven spannendquote:Op vrijdag 25 januari 2013 09:47 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Wat een reconstructiePeter R. de Vries waardig man
Ik kan me prima inhoudenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 08:28 schreef kanovinnie het volgende:
note to self, Nooit tegen Puala zeggen dat ze mag scheuren in je auto.
Mijn camera is nog klein, een Nikon D40. Wel een topcameraatje hoor.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:35 schreef Pizza_Boom het volgende:
Heb je dan al een grote camera? Anders hooooooooor je echt niet bij de grote jongens hoooooooowwwrrr.
Error.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:36 schreef Orbox het volgende:
[..]
Mijn camera is nog klein, een Nikon D40. Wel een topcameraatje hoor.
Allemaal persoonlijke voorkeur, maar dat vertikken veel mensen te snappen. Ik heb nog nooit met een Canon, Sony of Pentax dSLR geschoten dus doe er ook geen oordeel over.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:02 schreef Puala het volgende:
[..]
Uiteraard. Wacht maar tot Kano het ziet
Ik heb wel met een Nikon geschoten en persoonlijk vind ik de Canon in gebruik prettiger. De menu opties lijken logischer in elkaar te zitten en het voelde voor mij ook aan als plastic fantastic.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:04 schreef Orbox het volgende:
[..]
Allemaal persoonlijke voorkeur, maar dat vertikken veel mensen te snappen. Ik heb nog nooit met een Canon, Sony of Pentax dSLR geschoten dus doe er ook geen oordeel over.
kano is zelf een errorquote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:02 schreef Puala het volgende:
[..]
Uiteraard. Wacht maar tot Kano het ziet
Ik meet alleen met mensen die een Canon hebbenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 09:49 schreef kanovinnie het volgende:
Het is hier weer tijd voor: FOT / Meet!
Ik moest lachenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:58 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik meet alleen met mensen die een Canon hebben
We maken zaterdag wel een paar foto's van jou in aangeschoten stand om hem weer goed te krijgenquote:
Lightroom gaat meer om het beheren/categoriseren van foto's. Simpel dia's, galerijen, etc aanmaken. Het kan bewerken, maar lang niet zo uitgebreid als Photoshop.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:27 schreef martino673 het volgende:
Wat is het verschil tussen Lightroom en Photoshop?
Ik heb met lightroom bijna geen photoshop meer nodigquote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:31 schreef Pheno het volgende:
[..]
Lightroom gaat meer om het beheren/categoriseren van foto's. Simpel dia's, galerijen, etc aanmaken. Het kan bewerken, maar lang niet zo uitgebreid als Photoshop.
Klopt. Lightroom is meer workflow gebaseerd, werkt prima en ik vind het beheer tof. Misschien beter te vergelijken met Photoshop Elements. Ook qua prijskaartje overigensquote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:33 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik heb met lightroom bijna geen photoshop meer nodig![]()
Naast beheren, kun je met lightroom je foto's opknappen met photoshopachtige tools.
Echt extremer werk moet je wel met photoshop doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |