Als 3 of meerdere auto's al voldoende is..quote:Op woensdag 23 januari 2013 23:42 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik weet niet of 2 auto's al als "beduidende lengte" geldt
In theorie MAG je daar helemaal niet rijden. Je had niet op die plek mogen zijn maar dat was je wel.quote:Op woensdag 23 januari 2013 23:12 schreef Marco001 het volgende:
[..]
bij bekeuring ja..
Ik betwijfel zelf ten zeerste dat, mocht het tot een botsing zijn gekomen, ik aan zou worden gewezen als schuldige daar die Peugeot mij enorm afsneed. (en bewust, hij wist dat ik daar reed(anders was hij wel heel blind..)..)
Stadslicht voeren is niet verboden.quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:56 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik niet. Als het goed licht is overdag, is het onzin om de dimlichten aan te zetten.
Ik gebruik bij vol daglicht helemaal geen verlichting, bij flinke bewolking alleen stadslichten en vanaf het moment dat de schemering aardig duidelijk wordt de dimlichten. Op donkere stukken (zware bebossing, in tunnels, etc) uiteraard wel dimlicht.
Stadslichten aan mag niet, maar ik ben er tot dusver nog nooit voor aangehouden (terwijl ik toch vrij regelmatig een politieauto tegenkom). Word ik er vroeg of laat wel voor beboet, dan is dat mijn risico
Doe eens een linkje? dit lijkt niet op een gerechtelijk schrijven/verhaal, maar meer op een interpretatie van een journalist ofzoquote:Op woensdag 23 januari 2013 23:33 schreef Marco001 het volgende:
Oh, leuk:
[..]
[..]
File dus ook als men links 90 sukkelt..
btw, ik zeik niet, ik plas alleen.
Waar mij het omging was dat diegene in de Peugeot mij bewust afsnee na een andere grote irritatie op de weg. (linksplakken.)Had hij zijn knipperlichten gebruikt dan was ik even van het gas afgegaan en had ik ruimte gecreert voor hem. Zo ben ik dan ook wel weer.
En zo is het.quote:Op woensdag 23 januari 2013 23:57 schreef Ridocar het volgende:
Wat een draadje weer. Het is zo simpel:
Marco krijgt een prent, want rechts inhalen. Bestuurder van de 307 is aansprakelijk voor het ongeval, want voorrangsfout.
Voor wat betreft optie B zou ik toch eerst even kort afwachten of de linksplakker je niet aan heeft zien komen en mogelijk van plan is alsnog spoedig naar rechts te gaan..quote:Op donderdag 24 januari 2013 00:00 schreef Fer het volgende:
Links plakken, rechts halen. En dan zeiken "ik reed de maximum snelheid" blah blah seinen. (is trouwens ook een boete)
Beter had je A: op de minimale afstand 0,5s erachter kunnen blijven en goed naar links sturen dat ie je in zijn buitenspiegel ziet. Je koplampen aan kan dan helpen en is niet verboden (ik heb een hekel aan lampjes vervangen dus spaar ze daarom) en even geduld, Op een gegeven moment gaat ie wel.
Of B gelijk naar rechts en zonder aarzeling een flinke dot gas en erlangs gaan.
Tis beide niet helemaal correct net zo min als jouw actie. Maar wel veiliger in het algemeen.
Maak ik mijzelf ook wel eens schuldig aan. Ook aan terug de rechterstrook op en nog een auto voorbij. Mensen lijken direct op de uitvoegstrook al 50 te willen rijden, in plaats van pas aan het einde. Toppunt laatst was iemand die al OP de meest rechtse rijstrook afremde van 120 naar 80 om vervolgens zodra de blokmarkering begon al remmend de uitvoegstrook op te gaan. Overigens, komt daar dan een ongeluk, is degene die vanaf de rechterrijstrook komt, aansprakelijk, want deze gaat over een blokmarkering, hetgeen zwaarder telt dan een normale wisseling van rijstrook.quote:Op woensdag 23 januari 2013 23:58 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik zie regelmatig mensen op een dubbele uitvoegstrook gaan wisselen van rijstrook, rechts->links, terwijl er mogelijk nog meer verkeer kan gaan uitvoegen. Inhaler en uitvoegen rijden vervolgens (bijna) bij elkaar naar binnen.
Kan ik mij niet voorstellen. Links rijden is misschien hinderlijk, maar verre van gevaarlijk.quote:Op donderdag 24 januari 2013 00:05 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Hoe kom je erbij dat seinen niet toegestaan isBij een programma als wegmisbruikers zeggen agenten juist dat ze dat moesten doen tegen diegene die voor rechts inhalen worden aangehouden. Ik doe het zelf ook altijd bij linkshangers.
Bij acuut gevaar mag je toeteren.quote:Groot licht: mag alleen 's nachts gebruikt worden, behalve bij tegenliggers of wanneer op korte afstand een ander voertuig wordt gevolgd (dus ook fietsers en bromfietsers). Onder deze voorwaarden mag groot licht zowel binnen als buiten de bebouwde kom gevoerd worden.
Onnodig linksrijden is ook gewoon strafbaar, seinen is dan een prima middel om dat soort zombies even wakker te schudden.quote:Op donderdag 24 januari 2013 00:13 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Kan ik mij niet voorstellen. Links rijden is misschien hinderlijk, maar verre van gevaarlijk.
Dat soort lui biedt altijd weer mooie ultieme trollperspectieven op wegvlakken waar een trajectcontrole isquote:Op donderdag 24 januari 2013 00:13 schreef Fer het volgende:
[..]
Waar ik me trouwens aan stoor: Inhalen op de cruise control, want je mag toch maar 100. Ben je er bijna langs gaat die auto rechts harder rijden. En dan nog erger kan je er bijna achter weer invoegen doemt er een vrachtwagen op ofzo, gaan ze weer lossen..... grrrr het meest irritante is het wel voor degene achter me die er misschien met meer dan 100 langs wil gaan.
[..]
En mensen die met hun lichten seinen kunnen weer een remtest verwachten als ze toevallig de verkeerde tegenkomen....quote:Op donderdag 24 januari 2013 00:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Onnodig linksrijden is ook gewoon strafbaar, seinen is dan een prima middel om dat soort zombies even wakker te schudden.
Jij gaat dus vol in de remmen staan alleen maar omdat er naar je geseind wordtquote:Op donderdag 24 januari 2013 00:42 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
En mensen die met hun lichten seinen kunnen weer een remtest verwachten als ze toevallig de verkeerde tegenkomen....
Heb wel paar keer van die jokers gehad die meteen vanaf een afstand al gingen seinen terwijl ik zelf aan het inhalen was... Spontaan rijd ik dan net zo hard als de persoon naast mij
Ik ga niet vol op de rem staan.. Ik laat gewoon gas los.quote:Op donderdag 24 januari 2013 00:55 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Jij gaat dus vol in de remmen staan alleen maar omdat er naar je geseind wordtTotaal buiten proporties en zoals menig maal in dit topic al aangetoond is ben jij dan strafbaar.
Expres langzaam gaan rijden, dat zal ze lerenquote:Op donderdag 24 januari 2013 01:02 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ik ga niet vol op de rem staan.. Ik laat gewoon gas los.
Ik laat me niet van de rijstrook jagen door een kutaso die nog voordat ie bij mij is met zijn lichten gaat seinen... Sodemieter op...
Idd, daar is het heel normaal, en dan ga je gewoon aan de kant.quote:Op donderdag 24 januari 2013 01:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Expres langzaam gaan rijden, dat zal ze leren
Ik zou dan ook vooral niet in Duitsland gaan rijden, al die aso's daar die groot licht gebruiken
lees nou nog eens goed.... Ik heb het over debielen die al willen dat je aan de kant gaat terwijl jezelf met een inhaal actie bezig bent en zij nog op 500 meter van je zijnquote:Op donderdag 24 januari 2013 01:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Expres langzaam gaan rijden, dat zal ze leren
Ik zou dan ook vooral niet in Duitsland gaan rijden, al die aso's daar die groot licht gebruiken
Zou het niet gewoon kunnen dat je extreem langzaam aan het inhalen bent?quote:Op donderdag 24 januari 2013 01:36 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
lees nou nog eens goed.... Ik heb het over debielen die al willen dat je aan de kant gaat terwijl jezelf met een inhaal actie bezig bent en zij nog op 500 meter van je zijn
Daarbij als ik heb ingehaald ga ik pas naar links zodra ik de ingehaalde auto in mijn binnenspiegel zie, zoals het geleerd wordt bij autorijlessen...
En voor de duidelijkheid ik rijd dus vaak al iets harder dan de vmax.... Aan opdringerige sukkels heb ik in zulke gevallen dus echt een broertje dood
Welk deel van harder dan de vmax snap je niet?quote:Op donderdag 24 januari 2013 02:28 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zou het niet gewoon kunnen dat je extreem langzaam aan het inhalen bent?
Mij valt voornamelijk op, de laatste tijd, dat het gehalte kneuzen dat ineens naar links schiet om in te halen als ik daar zelf al rij weer schrikbarend hoog aan het worden is. Al meerdere keren vol in het anker gemoeten door die levensvormen. En met mij diegene die achter mij reden. En dan sein ik dus wél.
Je mag seinen om aan te geven in te willen halen (verdrag van schengen dacht ik)quote:Op donderdag 24 januari 2013 00:00 schreef Fer het volgende:
Links plakken, rechts halen. En dan zeiken "ik reed de maximum snelheid" blah blah seinen. (is trouwens ook een boete)
Beter had je A: op de minimale afstand 0,5s erachter kunnen blijven en goed naar links sturen dat ie je in zijn buitenspiegel ziet. Je koplampen aan kan dan helpen en is niet verboden (ik heb een hekel aan lampjes vervangen dus spaar ze daarom) en even geduld, Op een gegeven moment gaat ie wel.
Of B gelijk naar rechts en zonder aarzeling een flinke dot gas en erlangs gaan.
Tis beide niet helemaal correct net zo min als jouw actie. Maar wel veiliger in het algemeen.
Politie is over het algemeen, zoals ik ook al meldde in de sneeuw discussie, liever bezig met flitsen in de bosjes.
Ag gut, hij mag niet ..., dus daarom doe ik iets wat hij waarschijnlijk niet wilt. Stel je voor dat hij het mogelijk goed bedoelt.quote:Op donderdag 24 januari 2013 00:42 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
En mensen die met hun lichten seinen kunnen weer een remtest verwachten als ze toevallig de verkeerde tegenkomen....
Heb wel paar keer van die jokers gehad die meteen vanaf een afstand al gingen seinen terwijl ik zelf aan het inhalen was... Spontaan rijd ik dan net zo hard als de persoon naast mij
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |