quote:
Op woensdag 23 januari 2013 14:30 schreef Hoppahoppa het volgende:Marcelo heeft echte topwedstrijden gespeeld. Onder andere Cavani tot 2x toe volledig uit de wedstrijd gespeeld en ook in de eredivisie tegen Twente en AZ onder andere. De verdediging van PSV draaide sowieso goed halverwege de 1e seizoenshelft. Hij is alleen niet constant en niet gefocust genoeg en daar had men bij de scouting waarschijnlijk met wat meer moeite ook achter kunnen komen.
Ik heb deze reactie blijkbaar gemist vanmiddag, maar om er toch nog maar even op terug te komen:
Ik kan de prestaties van Marcello in deze wedstrijden niet direct meer voor me halen, maar ze zijn bij mij in ieder geval niet blijven beklijven. Wat ik me van de wedstrijden zelf herinner is dat ik Napoli maar wat inspiratieloos vond spelen, Twente die periode erg veel problemen met zijn spitsen had (en nog steeds heeft) en AZ toen we tegen ze speelden ook een belabberd niveau had (en door vrijwel elke ploeg uit de wedstrijd werd gespeeld). Maar soit, als jij zegt dat hij in die wedstrijden wel een keer redelijk/goed speelde wil ik dat best aannemen.
Dat gezegd hebbende blijft bij Marcello toch vooral over dat hij bij hoge ballen werkelijk nooit goed gepositioneerd staat en zich compleet laat aftroeven, in veel 1 op 1 situaties totaal geen raad weet wat te doen, nooit duidelijk communiceert, niet hard en daadkrachtig duels in gaat, vaak lucht dekt (en niet door heeft waar zijn mannetje is) en erg onrustig en paniekerig situaties probeert op te lossen. En dan zijn dit nog maar enkele van zijn verdedigende 'kwaliteiten', over voetballende en opbouwende capaciteiten hoeven we het eigenlijk niet eens te hebben; die zijn gewoonweg niet aanwezig.
Ik vind dan dus ook dat elke vergelijking met Alex volledig mank loopt. Natuurlijk zal hij heus wel eens een goede actie hebben en iets doen wat Alex ook zou kunnen, maar die zijn zo zeldzaam dat je eerder kunt spreken van een toevalligheid dan van een bepaald niveau dat hij kan laten zien. Jij noemt het vervolgens 'niet constant en niet gefocust genoeg', ik noem het een totaal gebrek aan voetballende kwaliteiten. Kort (op zijn Gijps) gezegd: die kan er helemaal niets van.
Dan vaak het argument dat hij betere spelers om zich heen moet hebben. Dat vind ik eerlijk gezegd nogal een dooddoener. Iedereen speelt beter als je betere spelers om je heen hebt. Marcello zou centraal achterin juist die bepalende en leidende rol moeten hebben. Weer iets dat bij hem totaal niet te vinden is.
quote:
Op woensdag 23 januari 2013 14:30 schreef Hoppahoppa het volgende:PSV heeft maar twee keer puntverlies geleden dit seizoen door verdedigende fouten, voor de rest was het met name het falen in de afronding dat de das om deed. Als je 12 open kansen mist en vervolgens achterin 1 goal tegen krijgt, dan kun je daar niet de verdediging de schuld van geven, lijkt me.
Hier ben ik het maar gedeeltelijk mee eens. Uiteraard is het zo dat als er meer kansen benut worden er minder druk op de verdediging komt en minder naar de fouten zal worden gekeken.
Je moet alleen niet gaan verbloemen dat als we puur naar de verdediging kijken we tot de conclusie moeten komen dat die echt abominabel slecht is (voor PSV), zowel in defensieve als in offensieve zin bakken ze er helemaal niets van. Ik durf te beweren dat er van onze verdediging niemand boven uit steekt als ze bij een willekeurige tweede-rijtjesclub zouden spelen, als geheel niet en individueel niet.
Er is geen voetballend vermogen en verdedigend laat het ook te wensen over. Paniekerig, geen communicatie, verkeerde positionering en individuele kwaliteiten die tekort schieten. We kunnen niet bouwen en vertrouwen op deze wanorde (en dus ook niet als de ballen er een keer niet voor ons in vliegen) en we krijgen weer veel te veel makkelijke, stompzinnige doelpunten tegen.
Helaas gaat dit op korte termijn niet veranderen. Brands heeft recentelijk in een vraaggesprek met twitterThijs wederom aangegeven niets van de commotie omtrent de verdediging te begrijpen (want we hebben er genoeg en met voldoende kwaliteit) en vers bloed is dan ook niet aan de orde. Helaas...