Vervolg opquote:Twee jongeren melden zich naar aanleiding van mishandeling
EINDHOVEN - Twee jongeren uit België van 15 en 17 jaar oud hebben zich dinsdagmorgen bij het politiebureau gemeld naar aanleiding van de zware mishandeling van een 22-jarige Eindhovenaar door acht daders op de Vestdijk in zijn woonplaats. Hun rol in de molestatie wordt onderzocht.
Maandagavond besteedde het opsporingsprogramma Bureau Brabant aandacht aan de zaak. De politie had dinsdagmorgen twee tips binnengekregen. "Het lijkt er niet op dat de gouden tip daar bij zit", aldus politiewoordvoerder Jordi Cebrian. Bij Omroep Brabant zijn meerdere tips binnengekomen die wijzen in de richting van de vechtsportwereld.
Aan de hand van beelden van beveiligingscamera's is te zien hoe de groep het slachtoffer op 4 januari tegen de grond sloeg, waarna ze hem één voor één natrappen. Uiteindelijk laten ze de man bewusteloos op straat achter. Hij liep een zware hersenschudding en verwondingen aan de mond en kaak op.
'Laffe daad'
Volgens de politie, die van een 'laffe daad' spreekt, was er geen duidelijke aanleiding voor de mishandeling. De betrokkenen zouden elkaar niet kennen.
Slachtoffer maakt het 'wonder boven wonder' goed
Volgens politiewoordvoerder Jordi Cebrian maakt het slachtoffer het 'wonder boven wonder' fysiek goed. De man is wel nog altijd zeer ontdaan over de aanval door de groep mannen.
De mishandeling vond al op 4 januari plaats, maar toch kwam de politie pas maandagavond tijdens de uitzending van Bureau Brabant naar buiten met de informatie. "We hebben niet stilgezeten", aldus Cebrian. "Eigen onderzoek heeft niet tot de daders geleid. Daarom hebben we besloten de beelden via het opsporingsprogramma van Omroep Brabant te tonen."
Geschokte reacties
De zware mishandeling zorgde voor geschokte reacties op internet. De beelden zijn inmiddels al meer dan 8000 keer gedeeld via social media zoals Twitter en Facebook. Op YouTube is het filmpje tot nu toe ruim 43.000 keer bekeken.
Die foto is voor de Irish Pub genomen, tussen de Markt en het Stratumseind. Recht voor de Hema.quote:De groep liep eerder die avond langs de Pathe-bioscoop aan de Dommelstraat en poseerde daar voor een voorbijganger. Die heeft de foto vrijgegeven.
Tja... zo praat je als 'raadsman' gewoon even dit soort gedrag goedquote:Op woensdag 23 januari 2013 12:07 schreef Buitendam het volgende:
Zijn vader is een gerenommeerd zakenman. De zoon heeft geen strafblad, is nooit met de politie in aanraking geweest, volgt een mooie opleiding en haalt goede cijfers. "Niks mis mee", aldus de raadsman. De ouders zijn, evenals de zoon 'kapot van het gebeurde'.
[ afbeelding ]
het is geen discussie want jij kom niet verder dan 'nietus'quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:10 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Je verveelt me. Dit is geen discussie waard
Is dat even pech hebben, daar gaat je mooie toekomst met dank aan jezelf.quote:Zijn vader is een gerenommeerd zakenman. De zoon heeft geen strafblad, is nooit met de politie in aanraking geweest, volgt een mooie opleiding en haalt goede cijfers. "Niks mis mee", aldus de raadsman. De ouders zijn, evenals de zoon 'kapot van het gebeurde'.
Is gewoon policy, beetje triest dat je iemand erop aan wil vallen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:15 schreef de_boswachter het volgende:
WTF, wie is dit aan het modden. Ben dan zo eerlijk en gebruik je edit knop lutser.
Mag je niet eens meer voornamen opnoemen van de daders of wat?
Wat een achterlijk beleid.
ikquote:Op woensdag 23 januari 2013 12:15 schreef de_boswachter het volgende:
WTF, wie is dit aan het modden. Ben dan zo eerlijk en gebruik je edit knop lutser.
Mag je niet eens meer voornamen opnoemen van de daders of wat?
Wat een achterlijk beleid. Volgens mij is er hier ene zijn eigen regels aan het maken.
Dus als ik de naam Jack noem dan mag het wel. Noem ik Brent dan worden er berichten verwijderd.... Pffff.
slippery slopequote:Op woensdag 23 januari 2013 12:17 schreef Nielsch het volgende:
Waarom mag die foto met de namen erbij niet. Dat zijn gewoon de verdachten.
Wat is mooi?quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:10 schreef Wootism het volgende:
Dit vind ik dan wel weer mooi
https://www.google.com/search?btnG=1&pws=0&q=Brent+Leysen
Daarom heeft hij zichzelf ook aangegeven, omdat het van papa moest.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:16 schreef waht het volgende:
[..]
Is dat even pech hebben, daar gaat je mooie toekomst met dank aan jezelf.
Als je de naam van hij-die-hier-niet-genoemd-mag-worden intypt op Google, dat de eerste hit verwijst naar GeenStijl met de tekst:quote:
van mij mag het, ik wil alleen geen heksenjacht naar daders in NWSquote:Op woensdag 23 januari 2013 12:22 schreef Deadre het volgende:
Mogelijke daders 'Eindhoven' lachend op de foto
Of mag dit ook niet sp3c?
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)end-op-de-foto.dhtml
Waarom mag je geen artikelen van het Eindhovens Dagblad plaatsen?quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
van mij mag het, ik wil alleen geen heksenjacht naar daders in NWS
Hoevaak moeten we die foto nog zien?quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:22 schreef Deadre het volgende:
Mogelijke daders 'Eindhoven' lachend op de foto
Of mag dit ook niet sp3c?
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)end-op-de-foto.dhtml
Kom op, niemand maakt er een heksenjacht van. Iedere medium heeft de foto inmiddels geplaatst maar hier mag het ineens niet.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
van mij mag het, ik wil alleen geen heksenjacht naar daders in NWS
don't carequote:Op woensdag 23 januari 2013 12:24 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Kom op, niemand maakt er een heksenjacht van. Iedere medium heeft de foto inmiddels geplaatst maar hier mag het ineens niet.
enige post met een artikel erin die ik heb verwijderd kwam van het ADquote:Op woensdag 23 januari 2013 12:23 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Waarom mag je geen artikelen van het Eindhovens Dagblad plaatsen?
Staan niet eens namen tussen?
Mogelijk, wat onterecht zou zijn.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:19 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Daarom heeft hij zichzelf ook aangegeven, omdat het van papa moest.
Anders zou z'n vader nog weleens slecht in het nieuws kunnen komen.
Echt niet?quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
enige post met een artikel erin die ik heb verwijderd kwam van het AD
Wie denk je? Peter Rrrrr De Frtich.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:26 schreef arjan1212 het volgende:
peter weet alles beter ?? wie bedoel je
Ik zie het al helemaal voor me hoe jij achter je computer zitquote:Op woensdag 23 januari 2013 12:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
enige post met een artikel erin die ik heb verwijderd kwam van het AD
ik zit op de bank en ik kijk ijshockeyquote:Op woensdag 23 januari 2013 12:27 schreef Wootism het volgende:
[..]
Ik zie het al helemaal voor me hoe jij achter je computer zit
Grote mok koffie voor je, voeten op het bureau en een *Pieuw!* geluid maken bij elke reactie die je de deur wijst.
Raad het plaatje?quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:28 schreef yvonne het volgende:
http://www.nieuwsblad.be/(...)DMF20130123_00443112
Heksenjacht.
Volgens het Eindhovens dagblad zijn het Nederlanders.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:28 schreef yvonne het volgende:
Heksenjacht.
8 jaar voor zware mishandeling, en ik denk dat we dit wel onder zware mishandeling kunnen plaatsenquote:
Nee, meer dat het belgische nieuws er liever een NL BE kwestie van maaktquote:
quote:Nederlanders openen jacht op Vlaamse jongens
quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:31 schreef gnaeus het volgende:
Maar als je het nu eens objectief bekijkt he, de mishandeling stelt eigenlijk niet zoveel voor. Waarom is er nu zo'n ophef over iets wat elk weekend meerdere keren gebeurt ?
Het is meer een logisch gevolg van de ontwikkeling van de techniek.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:28 schreef yvonne het volgende:
Heksenjacht.
Alleen de doortrappert zou je tot poging doodslag kunnen veroordelen. Maar als het zijn eerste (gewelds)delict is, en aangezien er geen wapens zijn gebruikt zal hij nooit de maximale straf krijgen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:29 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Op het hoofd, meerdere malen.
Poging tot doodslag of zware mishandeling.
Wat heeft het slachtoffer er aan over gehouden dan?quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:31 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
8 jaar voor zware mishandeling, en ik denk dat we dit wel onder zware mishandeling kunnen plaatsen
Ik kan geen leugen ontdekken in dat stukje hoor.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:31 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee, meer dat het belgische nieuws er liever een NL BE kwestie van maakt
[..]
Welk ijshockey dan? Er is nergens ijshockey bezig nl.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zit op de bank en ik kijk ijshockey
Dat is de vraag inderdaad..quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:32 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat heeft het slachtoffer er aan over gehouden dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |