abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121906829
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 21:05 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Vergeet niet dat deze arme jongens op tv zijn geweest en viral zijn gegaan op twitter en facebook. Hebben al genoeg straf gehad. 80 uur schoffelen it is.
Hoe kom je hierbij?

Waarom blijf je dit roepen terwijl de feiten naar iets anders wijzen?
pi_121906851
quote:
Dat is idd de grote vraag.
Maar omdat ze continu op het hoofd aan het schoppen waren, ook wanneer deze op straat lag.
Wanneer je continu op het hoofd richt krijg je toch wel de neiging om te zeggen dat ze hem probeerde te vermoorden.
Dit was ook zeker een reële kans als je de trap bijv. in je slaap krijgt.
Het was niet per ongeluk een uitschieter.

Maar dit maakt de hoogte van de straf wel belangrijk.
pi_121906926
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 21:07 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Hoe kom je hierbij?

Waarom blijf je dit roepen terwijl de feiten naar iets anders wijzen?
welke feiten?
pi_121906949
En ik maar denken dat we eerst nog de jongeren van de grensrechter moesten berechten. En nu maken we alweer ruzie over de volgenden.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_121906964
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 21:07 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Maar omdat ze continu op het hoofd aan het schoppen waren, ook wanneer deze op straat lag.
Wanneer je continu op het hoofd richt krijg je toch wel de neiging om te zeggen dat ze hem probeerde te vermoorden.

Als dat zo is(heb niet alles gezien), dan is poging tot doodslag inderdaad waarschijnlijk en is het goed dat ze lang achter de tralies verdwijnen.
pi_121906991
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 21:07 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Nou nee hoor. Ook bij herhaaldelijk met een boksbeugel op het hoofd (ook rond de slaap) slaan werd het geen poging tot doodslag maar puur zware mishandeling.

Lijkt me zeer sterk dat ze hier poging tot doodslag van weten te maken.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_121907006
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 21:09 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Als dat zo is(heb niet alles gezien), dan is poging tot doodslag inderdaad waarschijnlijk en is het goed dat ze lang achter de tralies verdwijnen.
Het is België, ze leven hun hele leven al achter de tralies.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_121907051
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Politieagenten, ambulancebroeders en andere publieke hulpverleners klagen steeds meer over agressie tegen hun en over de milde straffen die volgen wanneer er eens een dader wordt veroordeeld.
Vanuit de samenleving maar nu ook vanuit de politiek is er een steeds luidere roep om repressie en hardere sancties tegen de daders. Alleen de rechters straffen nog amper harder wat veel weerstand oproept.
Dan zul je vooralsnog bij de politiek, c.q. Eerste Kamer moeten zijn. Niet bij de rechters.

quote:
Die vernederde inbreker is een incident dat een kleine bijdrage aan het ontstane beeld levert, maar niet meer dan dat. Er zijn meer incidenten waar slachtoffers van inbraak of geweld iets terug doen en dat , in de ogen van velen waaronder politici, onterecht moeten bekopen met juridische gevolgen.
Zoals?

quote:
Ook dat is maar een onderdeel van het gehele beeld.
Een ander punt zijn agenten die hun mandaat zien slinken doordat zij hun professionele optreden moeten bekopen met straffen, zoals bijvoorbeeld de fuik die voor benzinedieven werd ingesteld.
Een ander punt is natuurlijk dat er behoorlijk wat bezuinigd wordt en de salarissen van de agenten nu ook niet bepaald een vetpot zijn. Daar valt ook nog wel e.e.a. te winnen.
pi_121907052
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 21:08 schreef Nielsch het volgende:

[..]

welke feiten?
De feiten dat Nederland relatief hard straft en dat geen enkele rechter hier een taakstraf voor zou geven.
  Moderator dinsdag 22 januari 2013 @ 21:10:49 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121907093
ja rechters hebben natuurlijk ook een onderbuik
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_121907097
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 21:07 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Wanneer deze idioten al vaker veroordeeld zijn, mogen ze wat mij betreft definitief uit de samenleving verwijderd worden, puur en alleen om de samenleving tegen hen in bescherming te nemen. Pas wanneer ze oud, ziek, zwak en misselijk zijn, mogen ze wat mij betreft kans op amnestie krijgen...
We hebben dit tuig al zo'n 30 jaar in ons land en al 30 jaar lang zijn ze in Den Haag bezig met een oplossing voor dit probleem. Het heeft ons bakken met geld gekost en nog gedragen ze zich als Nazi's. Nu is het dan misschien eindelijk eens tijd om de wet aan te passen en alle criminele allochtonen het land uit te flikkeren. Of het nu Amerikanen, Zwitsers, Turken, Russen of Marokkanen zijn boeit me niet. Voordeel is wel dat Marokkanen een dubbel paspoort hebben, dus ze worden niet statenloos als je het Nederlandse afpakt. Ik zeg doen!
pi_121907126
quote:
9s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 21:09 schreef Voorschrift het volgende:
En ik maar denken dat we eerst nog de jongeren van de grensrechter moesten berechten. En nu maken we alweer ruzie over de volgenden.
Ja...ze staan allemaal te trappelen in de rij :')
pi_121907141
quote:

[..]

Ik heb het filmpje bekeken, daar zie je het duidelijk.
Ook natrappen op hoofd terwijl hij zonder te bewegen op straat lag.
Bijna alles raak op zijn hoofd.

Maar kan natuurlijk dat de rechter dit anders ziet en onder het kopje mishandeling zet.
Maar door de media aandacht zal de rechter en advocaat wel wat meer onder druk worden gezet dan een zaak dat niet bekend is.
pi_121907161
quote:

[..]

Ik ben bang dat "lang", als in acht jaar, gezien hun leeftijd en welhaast psychopatische mate van geweld tegen een volstrekt willekeurig slachtoffer, niet genoeg is om de kans op herhaling te serieus te minimaliseren...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_121907194
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 21:11 schreef Ferrari412T2 het volgende:

[..]

Ja...ze staan allemaal te trappelen in de rij :')
Hihi, leuke woordgrap.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_121907238
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 21:12 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Hihi, leuke woordgrap.
Was me eerlijk gezegd nog niet eens opgevallen :@
pi_121907271
quote:
Voor verschillende vormen van het misdrijf mishandeling en voor het misdrijf zware mishandeling kunnen verschillende maximumstraffen worden gegeven. Hierna zullen deze worden besproken:

Eenvoudige mishandeling: 3 jaren;

Eenvoudige mishandeling met zwaar lichamelijk letsel: 4 jaren;

Eenvoudige mishandeling leidend tot de dood: 6 jaren;

Eenvoudige mishandeling met voorbedachten rade: 4 jaren;

Eenvoudige mishandeling met v.r. én zwaar lichamelijk letsel: 6 jaren;

Eenvoudige mishandeling met v.r. leidend tot de dood: 9 jaren;

Zware mishandeling: 12 jaren;

Zware mishandeling leidend tot de dood: 15 jaren.
Zware mishandeling is zelfs hoger dan poging tot doodslag.
Dus eigenlijk maakt het niet onder welk kopje je het zet.
pi_121907325
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 21:10 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

De feiten dat Nederland relatief hard straft en dat geen enkele rechter hier een taakstraf voor zou geven.
Ligt er nog maar aan. Als de rechtbank het gaat bestempelen als het toebrengen van zwaar lichamelijk letsel dan kan het zo maar eens 180 uur schoffelen worden. Heel normaal volgens de rechters.

http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BU5728

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2013 21:14:57 ]
pi_121907359
Ligt eraan of die rechter D'66 stemt.
  Moderator dinsdag 22 januari 2013 @ 21:14:46 #45
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121907380
er zal ook wel vermindering komen omdat ze door het openbaar maken van de beelden ook al flink gestraft zijn of geestelijk niet helemaal bij de les zijn en al dat soort onzin
pi_121907404
en omdat het Belgen zijn, die hebben sowieso een achterstand...
pi_121907426
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 21:14 schreef sp3c het volgende:
er zal ook wel vermindering komen omdat ze door het openbaar maken van de beelden ook al flink gestraft zijn of geestelijk niet helemaal bij de les zijn en al dat soort onzin
De politie heeft dit zelf gedaan.
pi_121907477
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 21:15 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

de rechter is niet de politie he.
pi_121907511
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 21:14 schreef sp3c het volgende:
....

Krijgen we deze onzin weer.

Jullie doen alsof strafvermindering bij bosjes wordt uitgedeeld.
  Moderator dinsdag 22 januari 2013 @ 21:17:05 #50
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121907515
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 21:15 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

ja en dat is zielig voor die jongens, nu zien hun oma's wat voor tuig ze zijn enzo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')