abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121905803
quote:
Twee jongeren melden zich naar aanleiding van mishandeling
EINDHOVEN - Twee jongeren uit België van 15 en 17 jaar oud hebben zich dinsdagmorgen bij het politiebureau gemeld naar aanleiding van de zware mishandeling van een 22-jarige Eindhovenaar door acht daders op de Vestdijk in zijn woonplaats. Hun rol in de molestatie wordt onderzocht.

Maandagavond besteedde het opsporingsprogramma Bureau Brabant aandacht aan de zaak. De politie had dinsdagmorgen twee tips binnengekregen. "Het lijkt er niet op dat de gouden tip daar bij zit", aldus politiewoordvoerder Jordi Cebrian. Bij Omroep Brabant zijn meerdere tips binnengekomen die wijzen in de richting van de vechtsportwereld.

Aan de hand van beelden van beveiligingscamera's is te zien hoe de groep het slachtoffer op 4 januari tegen de grond sloeg, waarna ze hem één voor één natrappen. Uiteindelijk laten ze de man bewusteloos op straat achter. Hij liep een zware hersenschudding en verwondingen aan de mond en kaak op.

'Laffe daad'
Volgens de politie, die van een 'laffe daad' spreekt, was er geen duidelijke aanleiding voor de mishandeling. De betrokkenen zouden elkaar niet kennen.

Slachtoffer maakt het 'wonder boven wonder' goed
Volgens politiewoordvoerder Jordi Cebrian maakt het slachtoffer het 'wonder boven wonder' fysiek goed. De man is wel nog altijd zeer ontdaan over de aanval door de groep mannen.

De mishandeling vond al op 4 januari plaats, maar toch kwam de politie pas maandagavond tijdens de uitzending van Bureau Brabant naar buiten met de informatie. "We hebben niet stilgezeten", aldus Cebrian. "Eigen onderzoek heeft niet tot de daders geleid. Daarom hebben we besloten de beelden via het opsporingsprogramma van Omroep Brabant te tonen."

Geschokte reacties
De zware mishandeling zorgde voor geschokte reacties op internet. De beelden zijn inmiddels al meer dan 8000 keer gedeeld via social media zoals Twitter en Facebook. Op YouTube is het filmpje tot nu toe ruim 43.000 keer bekeken.
Vervolg op
NWS / Getuigen gezocht mbt schokkende mishandeling

Boos op de daders? Verlang je harde straffen of een strenger politieoptreden? Eh, dat is slechts je

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2013 20:55:30 ]
  dinsdag 22 januari 2013 @ 20:53:41 #2
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_121905835
Het is nummer 3 ;)
All she wants and needs is just a little taste..
pi_121905862
Ja dat zie ik net ook...
pi_121905872
Ja zie ik nu ook ja
pi_121905891
En 2 zijn er allang opgepakt
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_121906066
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:54 schreef Chinless het volgende:
En 2 zijn er allang opgepakt
Zul je zien, die mogen 80 uur schoffelen en ze kunnen weer iemand in puin trappen! :(

Oh sorry, daar sprak mijn onderbuik. Het moet natuurlijk zijn:

Het zou mooi zijn als ze 80 uur moeten schoffelen. Daar leren ze een hoop van. ^O^
pi_121906075
Eigenlijk zijn die vuige PVV-stemmende, SBS6-kijkende, onderbuikrochelende vuigaards die strengere straffen voor dit soort dingen willen veel, veel erger dan deze daders.

Vraag het verdomme de belezen mensen van dit forum maar!

Want immers vana est sine viribus ira!
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_121906132
quote:
8s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Eigenlijk zijn die vuige PVV-stemmende, SBS6-kijkende, onderbuikrochelende vuigaards die strengere straffen voor dit soort dingen willen veel, veel erger dan deze daders.

Ging jij je account niet in de wilgen hangen?
pi_121906133
Is De_Guidance er al om te vertellen dat we een onderbuik hebben?
pi_121906167
quote:
8s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Waarom haal je de ira er nu weer bij ;(
pi_121906169
Ik heb ook een onderbuik.
pi_121906192
Ja houd het lekker ontopic om te katten gebruik je die DM functie maar :')
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
pi_121906266
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:58 schreef FAUSTINO het volgende:
Ja houd het lekker ontopic om te katten gebruik je die DM functie maar :')
Ja De_Guidance, ga maar via DM vertellen dat mensen een onderbuik hebben.
pi_121906273
Nielsch wil je kappen met DM's? Nogal kinderachtig..
pi_121906314
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:59 schreef De_Guidance het volgende:
Nielsch wil je kappen met DM's? Nogal kinderachtig..
Kinderachtig? Sorry, maar volgens mij spreekt daar je onderbuik. Het is helemaal niet kinderachtig. Moet je echt wat aan doen, dat onderbuikgevoel over mijn DM's.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2013 21:01:59 ]
pi_121906419
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 21:00 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Kinderachtig? Sorry, maar volgens mij spreekt daar je onderbuik. Het is helemaal niet kinderachtig.
Krijg jij dm's van straattuig?
pi_121906488
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:57 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Zul je zien, die mogen 80 uur schoffelen en ze kunnen weer iemand in puin trappen! :(

Het zou mooi zijn als ze 80 uur moeten schoffelen. Daar leren ze een hoop van. ^O^
Gaat waarschijnlijk wel gevangenis straf worden.

quote:
Zoals bij een zwaar delict te verwachten is, is de maximumstraf voor doodslag hoog. De rechter kan namelijk een straf tot 15 jaar of een geldboete van de vijfde categorie (78.000 euro) opleggen. Meestal zal de dader er niet enkel met een geldboete vanaf komen: hij kan rekenen op een gevangenisstraf.

Naast deze straffen is het mogelijk dat er een ontzetting van bepaalde rechten plaatsvindt. Dit houdt in dat de rechter kan beslissen dat de dader bepaalde ambten niet meer mag bekleden, niet meer mag dienen in het leger, geen raadsman of gerechtelijk bewindvoerder meer mag zijn en/of zijn beroep niet meer mag uitoefenen (wanneer hij de doodslag in de uitoefening van zijn beroep had gepleegd).

Uiteraard kan hier niet worden gezegd welke straf een rechter daadwerkelijk zal opleggen: dit hangt voornamelijk van de omstandigheden van het geval af.
quote:
Wanneer iemand wordt veroordeeld voor poging tot het plegen van een bepaald delict, kan hij maximaal 2/3 van de straf krijgen die hij zou kunnen krijgen wanneer het delict wél was uitgevoerd. Ter illustratie: iemand die zich schuldig maakt aan verkrachting kan maximaal 12 jaar cel krijgen. Iemand die poging tot verkrachting heeft gepleegd, kan slechts 2/3 daarvan krijgen: 8 jaar dus. Eventuele bijkomende straffen (zoals openbaarmaking van het vonnis, worden niet verminderd).
Het is denk ik poging tot doodslag.
Omdat ze continu op het hoofd hebben gericht.

Dus kom je zo rond de 10 jaar gevangenisstraf.
Natuurlijk allemaal gedachtes want de rechter bepaalt uiteindelijk.
pi_121906551
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 21:03 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Gaat wel waarschijnlijk wel gevangenis straf worden.

[..]

[..]

Lijkt mij een prima straf.
pi_121906563
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:58 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ging jij je account niet in de wilgen hangen?
Zou jij je niet nooit meer in NWS laten zien?
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_121906588
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 21:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Zou jij je niet nooit meer in NWS laten zien?
Nee , alleen in de NWS-SC.
pi_121906648
quote:

[..]

[..]

[..]

Vergeet niet dat deze arme jongens op tv zijn geweest en viral zijn gegaan op twitter en facebook. Hebben al genoeg straf gehad. 80 uur schoffelen it is.
pi_121906667
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:53 schreef Luxuria het volgende:
Het is nummer 3 ;)
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_121906671
quote:

[..]

[..]

[..]

Och, of gewoon zware mishandeling http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=157204
pi_121906819
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 21:03 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Lijkt mij een prima straf.
Wanneer deze idioten al vaker veroordeeld zijn, mogen ze wat mij betreft definitief uit de samenleving verwijderd worden, puur en alleen om de samenleving tegen hen in bescherming te nemen. Pas wanneer ze oud, ziek, zwak en misselijk zijn, mogen ze wat mij betreft kans op amnestie krijgen...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_121906825
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:57 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik zie ze liever 80 jaar gevangenisstraf uitzitten in Marokko.
pi_121906829
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 21:05 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Vergeet niet dat deze arme jongens op tv zijn geweest en viral zijn gegaan op twitter en facebook. Hebben al genoeg straf gehad. 80 uur schoffelen it is.
Hoe kom je hierbij?

Waarom blijf je dit roepen terwijl de feiten naar iets anders wijzen?
pi_121906851
quote:
Dat is idd de grote vraag.
Maar omdat ze continu op het hoofd aan het schoppen waren, ook wanneer deze op straat lag.
Wanneer je continu op het hoofd richt krijg je toch wel de neiging om te zeggen dat ze hem probeerde te vermoorden.
Dit was ook zeker een reële kans als je de trap bijv. in je slaap krijgt.
Het was niet per ongeluk een uitschieter.

Maar dit maakt de hoogte van de straf wel belangrijk.
pi_121906926
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 21:07 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Hoe kom je hierbij?

Waarom blijf je dit roepen terwijl de feiten naar iets anders wijzen?
welke feiten?
pi_121906949
En ik maar denken dat we eerst nog de jongeren van de grensrechter moesten berechten. En nu maken we alweer ruzie over de volgenden.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_121906964
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 21:07 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Dat is idd de grote vraag.
Maar omdat ze continu op het hoofd aan het schoppen waren, ook wanneer deze op straat lag.
Wanneer je continu op het hoofd richt krijg je toch wel de neiging om te zeggen dat ze hem probeerde te vermoorden.
Dit was ook zeker een reële kans als je de trap bijv. in je slaap krijgt.
Het was niet per ongeluk een uitschieter.

Maar dit maakt de hoogte van de straf wel belangrijk.
Als dat zo is(heb niet alles gezien), dan is poging tot doodslag inderdaad waarschijnlijk en is het goed dat ze lang achter de tralies verdwijnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')