Dat zeg ik ook niet dat ik dat verwacht, maar ik denk wel dat het probleem dan een stuk minder zou wordenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:12 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je kunt niet van een alsmaar verder individualiserende samenleving verwachten dat ze ineens weer aan sociale controle gaan doen. Daar heb je wel wat meer voor nodig.
Met 1 hand in de zak en met die andere filmen ze het om het vervolgens op Facebook te plaatsen met de tekst "Dit moet stoppen" in de hoop vele "I like" te krijgen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ach, bij het zoveelste drama met geweld tegen hulpverleners staan jij en Scorpie er met hun handen in de zakken bij te kijken.
Ga je ook nog even terug dan, want ik ben het echt niet begonnen, wees voor de grap eens consequent!quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:12 schreef Voorschrift het volgende:
Ga het eens minder persoonlijk houden.
Ik kom met de deur in huis vallen, geef me even wat tijd.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:17 schreef Jian het volgende:
[..]
Ga je ook nog even terug dan, want ik ben het echt niet begonnen, wees voor de grap eens consequent!
linkquote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:08 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Het is allemaal al wetenschappelijk onderzocht, dynamiek van de maatschappij en zulks. Lees eens een boek.
dat dacht ikquote:
Done, maar graag dit in FB.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:18 schreef Scorpie het volgende:
Kan iemand even ingrijpen en de persoonlijke trolletjes verwijderen.
Dat het op internet natuurlijk allemaal makkelijk lullen is. Vrijwel niemand reageert in zo'n situatie zoals we zouden moeten doen, maakt verder allemaal niet zoveel uit, maar ga dan niet heldhaftig op internet lopen roepen dat dit moet veranderen en we zinloos geweld moeten gaan bestrijden. Lekkere loze kreten zijn dat.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Waar slaat dit nou weer op?
Ik vind het veel lozer als men zegt dat we dit maar moeten accepteren.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat het op internet natuurlijk allemaal makkelijk lullen is. Vrijwel niemand reageert in zo'n situatie zoals we zouden moeten doen, maakt verder allemaal niet zoveel uit, maar ga dan niet heldhaftig op internet lopen roepen dat dit moet veranderen en we zinloos geweld moeten gaan bestrijden. Lekkere loze kreten zijn dat.
Slaat ook nergens op inderdaad.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind het veel lozer als men zegt dat we dit maar moeten accepteren.
Net zo loos als dit afdoen als normaal bedoel je ?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat het op internet natuurlijk allemaal makkelijk lullen is. Vrijwel niemand reageert in zo'n situatie zoals we zouden moeten doen, maakt verder allemaal niet zoveel uit, maar ga dan niet heldhaftig op internet lopen roepen dat dit moet veranderen en we zinloos geweld moeten gaan bestrijden. Lekkere loze kreten zijn dat.
Het is toch van de gekke dat het zover is gekomen?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
De enige manier waarop we dit soort weerzinwekkend, nietsontziend geweld een halt toe kunnen roepen, is door zelf weer bereid te zijn dit soort daders (half) dood te slaan. Eeuwenlang hebben dorpen en steden zichzelf tegen criminele en ongewenste vreemdelingen weten te beschermen met o.a. schutterijen en nu, nadat we een groot aantal mensen uit een volstrekt incompatible cultuur in onze samenleving gedumpt hebben zien worden door notabene onze eigen overheden en werkgevers, zouden we onszelf en onze dierbaren ineens niet meer hoeven te beschermen?
Ik moet de eerste nog tegenkomen die bij zo'n situatie z'n kop boven het maaiveld uitsteekt.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
De enige manier waarop we dit soort weerzinwekkend, nietsontziend geweld een halt toe kunnen roepen, is door zelf weer bereid te zijn dit soort daders (half) dood te slaan. Eeuwenlang hebben dorpen en steden zichzelf tegen criminele en ongewenste vreemdelingen weten te beschermen met o.a. schutterijen en nu, nadat we een groot aantal mensen uit een volstrekt incompatible cultuur in onze samenleving gedumpt hebben zien worden door notabene onze eigen overheden en werkgevers, zouden we onszelf en onze dierbaren ineens niet meer hoeven te beschermen?
gebeurt ook vaak genoegquote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik moet de eerste nog tegenkomen die bij zo'n situatie z'n kop boven het maaiveld uitsteekt.
komt ook voor jaquote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En vervolgens wordt die persoon in de cel gezet.
Krommer dan krom is het geworden.
Kan je even copy/pasten wat je las?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:41 schreef stoeltafel het volgende:
Het zijn dus 8 Belgen en ze komen allemaal uit Turnhout. De Belgische politie weet ook al wie ze zijn. Aanhoudingen volgen las k net.
We zijn al zo ver dat agenten zelf lopen te klagen dat daders een klein taakstrafje krijgen als er weer eens een agent een kopstoot heeft moeten incasseren.quote:
terechtquote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
We zijn al zo ver dat agenten zelf lopen te klagen dat daders een klein taakstrafje krijgen als er weer eens een agent een kopstoot heeft moeten incasseren.
Nou das iig iets.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:41 schreef stoeltafel het volgende:
Het zijn dus 8 Belgen en ze komen allemaal uit Turnhout. De Belgische politie weet ook al wie ze zijn. Aanhoudingen volgen las k net.
Mee eens, maar dat is mede het gevolg van het geweldsmonopolie van de overheid. Een geweldsmonopolie wat echter niet aangewend wordt tegen degenen waarvoor de bevolking ooit zijn mandaat aan de overheid gegeven heeft. Sterker nog; dit soort excessen zullen waarschijnlijk voor de meeste burgers reden zijn om in de toekomst harder politie-optreden en zwaardere straffen te eisen, zonder daarbij te beseffen dat zijzelf waarschijnlijk degenen zijn die (bijv. in geval van lichte verkeersovertredingen of verkeerd parkeren) dat hardere politie-optreden en zwaardere straffen aan den lijve zullen gaan ondervinden. Tegen daadwerkelijk tuig zal de politie echter "de-escalerend" blijven optreden. We roepen de criminelen knuffelende big brother politiestaat zelf over ons af door onze eigen lafheid...quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik moet de eerste nog tegenkomen die bij zo'n situatie z'n kop boven het maaiveld uitsteekt.
Rellen zoals in de UK vorig jaar misschien?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
We zijn al zo ver dat agenten zelf lopen te klagen dat daders een klein taakstrafje krijgen als er weer eens een agent een kopstoot heeft moeten incasseren.
Ik zie dan ook niet wat er zou moeten gebeuren dat tot een andere houding zou kunnen leiden.
Die werden juist gepleegd door opgeschoten en agressieve jeugd die zin hadden om ellende aan te richten.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Rellen zoals in de UK vorig jaar misschien?
Het enige mooie daaraan was dat er toen wél saamhorigheid ontstond tussen buurtbewoners die gezamenlijk huis en haard tegen het plunderende tuig besloten te beschermen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Rellen zoals in de UK vorig jaar misschien?
Dat is alsof je je eigen auto in de fik steekt omdat de politie je lekke band niet repareert.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:49 schreef sp3c het volgende:
nou ik ga niet de stad in de brand steken omdat straatgeweld niet afdoende aangepakt word door de regering
defeats the purpose
Dat is nu al zo.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:47 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Mee eens, maar dat is mede het gevolg van het geweldsmonopolie van de overheid. Een geweldsmonopolie wat echter niet aangewend wordt tegen degenen waarvoor de bevolking ooit zijn mandaat aan de overheid gegeven heeft. Sterker nog; dit soort excessen zullen waarschijnlijk voor de meeste burgers reden zijn om in de toekomst harder politie-optreden en zwaardere straffen te eisen, zonder daarbij te beseffen dat zijzelf waarschijnlijk degenen zijn die (bijv. in geval van lichte verkeersovertredingen of verkeerd parkeren) dat hardere politie-optreden en zwaardere straffen aan den lijve zullen gaan ondervinden. Tegen daadwerkelijk tuig zal de politie echter "de-escalerend" blijven optreden. We roepen de criminelen knuffelende big brother politiestaat zelf over ons af door onze eigen lafheid...
Vrij bizar dat Millwall hoolies opeens buurtbeschermers werden en met de politie samenwerkten.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:50 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het enige mooie daaraan was dat er toen wél saamhorigheid ontstond tussen buurtbewoners die gezamenlijk huis en haard tegen het plunderende tuig besloten te beschermen.
Nee, maar bijv. de man die in Baexem door kampers en lokale overheden tot wanhoop gedreven werd, zou in veel landen op bijval en steun van zijn dorpsgenoten kunnen rekenen. Genoeg steun om zo'n kampers op niet mis te verstane manier duidelijk te maken dat het voor hun eigen gezondheid beter zou zijn om te verkassen...quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:49 schreef sp3c het volgende:
nou ik ga niet de stad in de brand steken omdat straatgeweld niet afdoende aangepakt word door de regering
defeats the purpose
Ja en misschien dat na zoiets hier de boel misschien eens zal veranderen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Die werden juist gepleegd door opgeschoten en agressieve jeugd die zin hadden om ellende aan te richten.
Nee juist andersom. Dat als het eens echt uit de hand loopt en dit soort tuig op grote schaal gaat rellen dat dan misschien eens het beleid gaat veranderen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat is alsof je je eigen auto in de fik steekt omdat de politie je lekke band niet repareert.
Beetje onzin inderdaad.
Oh, op zo'n manier....nee ik denk niet dat dat iets gaat veranderen. De gewone burger wordt eerder het slachtoffer daarvan dan beleidsmakers en rechters.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja en misschien dat na zoiets hier de boel misschien eens zal veranderen.
Mwah, dat de overheid je altijd maar oppakt als er sprake is van geweld is een fabel. Je mag best ingrijpen als 2 hulpverleners worden lastiggevallen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is nu al zo.
'Wij' kunnen nog zo dapper zijn, als de overheid je niet steunt begin je niets.
Ook zoiets van de laatste jaren; hulpverleners lastigvallen. Dan spoor je toch niet?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mwah, dat de overheid je altijd maar oppakt als er sprake is van geweld is een fabel. Je mag best ingrijpen als 2 hulpverleners worden lastiggevallen.
Waarom zouden ze, de agenten bibberen al bij het idee dat ze weer een groep Marokkanen tegen de haren in wrijven.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee juist andersom. Dat als het eens echt uit de hand loopt en dit soort tuig op grote schaal gaat rellen dat dan misschien eens het beleid gaat veranderen.
welke man in Baexem?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:54 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Nee, maar bijv. de man die in Baexem door kampers en lokale overheden tot wanhoop gedreven werd, zou in veel landen op bijval en steun van zijn dorpsgenoten kunnen rekenen. Genoeg steun om zo'n kampers op niet mis te verstane manier duidelijk te maken dat het voor hun eigen gezondheid beter zou zijn om te verkassen...
onzinquote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Waarom zouden ze, de agenten bibberen al bij het idee dat ze weer een groep Marokkanen tegen de haren in wrijven.
Zoals ik in het eerste deel al gepost heb: onze eigen overheden subsidiëren nota bene zelfs met gemeenschapsgeld de vechtsporten, waar dit soort tuig gebruik van maakt tegen ons, belastingbetalende burgers...quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Oh, op zo'n manier....nee ik denk niet dat dat iets gaat veranderen. De gewone burger wordt eerder het slachtoffer daarvan dan beleidsmakers en rechters.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |