abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121877750
quote:
RTL 5 lanceert nieuwe soap: Malaika

Na jaren van monopolie komt RTL 5 met een nieuwe soap. Naast het succesvolle Goede Tijden Slechte Tijden is vanaf eind maart het gloednieuwe Malaika te zien, dat zich afspeelt in een zorgcentrum. Jasmine Sendar, bekend uit Goudkust en ONM, heeft één van de hoofdrollen te pakken. RTL 5 gaat vooralsnog 50 afleveringen uitzenden, wat neerkomt op 10 weken, net genoeg om tot de zomerstop iets nieuws in zijn vooravond te hebben.

In Malaika staan drie jongeren centraal, gespeeld door Sendar, Curt Fontin en Juvat Westendorp. “Ze delen lief en leed met elkaar. In Malaika zit alles wat bij een soap hoort: spanning, humor, emoties, romances en intriges”, vertelt zenderbaas Paul Cormont in De Telegraaf. “Wij geloven nog altijd in dit genre. Goede Tijden, Slechte Tijden zat vorige week rond de twee miljoen kijkers.”

Malaika wordt gemaakt door het bedrijf van Johan Nijenhuis, die bekend is met het maken van jongerentelevisie. Hij tekende eerder voor succesproducties als Costa en Zoop. Malaika wordt mede gefinancierd door zorginstellingen, die en positief beeld willen neerzetten van de thuiszorg. Over de verhaallijnen zegt Cormont: “Er zitten ook jongere mensen die herstellen van een operatie of revalideren na een ongeluk. En we staan stil bij de zorg die mensen thuis krijgen.”

De zorginstellingen verwachten veel van Malaika (Swahili voor lieveling). “Vergelijkbare series als Onderweg naar Morgen, Spangas en Goede Tijden Slechte Tijden hebben een bereik van minimaal 500.000 tot maximaal 3 miljoen kijkers. Dat het effect heeft is bewezen: een jaar na de start van de dierentuinserie Zoop werd dierenverzorger het populairste beroep.”

Met Malaika kan RTL 5 een serieuze impuls geven aan zijn vooravond, waar het de laatste maanden toch kwakkelen is. Sowieso komt de zender binnenkort al met The Best of Idols Worldwide in zijn vooravond en vanaf eind maart dus Malaika.
Bron: http://zappen.blog.nl/rtl(...)p-malaika#more-18124

Dit gaat 'm niet worden, aan de promo te zien :N
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_121877858
Mijn n wijf kennende zal ze dit ook wel weer moeten zien ;(
pi_121877909
jasmine sendar :r
pi_121877913
Die promo trekt me totaal niet aan ;(
Ik hou van soaps maar dit word denk ik echt een flop.
Knowledge speaks but wisdom listens.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 09:43:22 #5
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_121878162
Gericht op de jongeren.
How can I make this topic about me?
pi_121878230
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 09:33 schreef DW1995 het volgende:
Die promo trekt me totaal niet aan ;(
Ik hou van soaps maar dit word denk ik echt een flop.
Het is gesponsord door de overheid lijkt het wel.
  Moderator dinsdag 22 januari 2013 @ 09:50:25 #7
9859 crew  Karina
Woman
pi_121878356
Nah lijkt me niet. Sowieso volg ik al jaren geen soaps meer, maar dit ga ik zeker niet volgen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_121878761
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 09:31 schreef Aldo-MC het volgende:
:')
Go hard or go home
  dinsdag 22 januari 2013 @ 12:34:37 #9
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_121883515
quote:
Wijf noem jij je vrouw? >:)
  dinsdag 22 januari 2013 @ 12:59:51 #10
384473 Tuinfluitert
Ene FoK!ker is de andere niet.
pi_121884526
Vanaf 25 maart start RTL 5 met de soap Malaika.

De nieuwe serie draait om drie jonge mensen die samenwonen en -werken. Ze lopen stage in zorgcentrum 'Malaika' en delen lief en leed.

Jasmine Sendar

Jasmine Sendar speelde eerder in ONM en Goudkust. Ook op zorggebied mag ze zich ervaringsdeskundige noemen, want de afgelopen jaren werkte Jasmine zelf in de thuiszorg. In Malaika vertolkt ze de rol van Luciel, een ervaren medewerker van het centrum. Wanneer ze de 14-jarige diabetespatiënt Ricky verzorgt, ontdekt ze dat zijn moeder wordt geslagen door haar man.

Curt Fortin was eerder te zien in o.a. Voetbalvrouwen en Het huis Anubis. Als stagebegeleider Mike vindt hij het in Malaika moeilijk om werk en privé gescheiden te houden wanneer hij verliefd wordt op stagiaire Floortje.

Andere rollen in de serie zijn weggelegd voor o.a. musicalster Melissa Drost en Anke Engels uit SpangaS.

De soap is een samenwerking tussen RTL 5 en verschillende zorgorganisaties. De zender belooft de situatie in de sector zo waarheidsgetrouw mogelijk weer te geven.

Malaika is vanaf 25 maart elke werkdag te zien tussen 19.00 en 19.30 uur op RTL 5.

Bron: Televizier.

http://www.televizier.nl/(...)alaika.1334744.lynkx
pi_121884870
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 12:34 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Wijf noem jij je vrouw? >:)
Ja, maar laat ze het maar niet horen!
pi_121894994
Het is trouwens wel weer zo'n typisch Johan Nijenhuis-product:

- Rare titel (oké, het woord bestaat, maar het is 'engel' in het Swahilisch), na ZOOP en SpangaS
- De serie is gemaakt rond een locatie (na ZOOP in de dierentuin, en SpangaS op een school)
- Er is een blik C-acteurs opengetrokken/weerzien met soapies die in iedere soap een vaste rol hebben gehad
- Het is op jongeren gericht
- En er zullen wel weer van die namen zijn bedacht die een normaal denkend ouder zijn/haar kind nooit zou geven

Oh, en het wordt mede gefinancierd door zorginstellingen??? Ze lopen te klagen dat ze zo weinig geld krijgen van de overheid, en het geld dát ze hebben, stoppen ze hierin? :')
  zaterdag 9 februari 2013 @ 11:17:14 #13
384473 Tuinfluitert
pi_122670244
De voltallige cast van de nieuwe zorgsoap ‘Malaika’ is bekend. Onder andere Liza Sips, Juvat Westendorp en Betje Koolhaas, Sjoerd Dragtsma en Olaf Malmberg zullen een rol gaan vertolken in de soap die vanaf 25 maart 2013 op werkdagen bij RTL5 te zien is.

Onlangs bracht RTL 5 al de namen van Jasmine Sendar, Curt Fortin, Melissa Drost en Anke Engels naar buiten. Nina van Koppen, Zahra Ouajil, Tim Linde, Eva Smid en Gamze Tazim maken in ‘Malaika’ hun tv-debuut. Een aantal acteurs van de cast heeft zelf ervaring heeft met werken in de zorg.

De soap draait onder andere om de drie stagiaires Zoë (Nina van Koppen), Robin (Tim Linde) en Anna (Liza Sips), die samenwonen in een antikraakpand en hun eerste stappen zetten in het werken in de zorg. Zij lopen stage in zorgcentrum ‘Malaika’.
In zorgcentrum ‘Malaika’ werken zij samen met de ervaren verpleegkundigen Mike (Curt Fortin), Corien (Eva Smid), Esra (Gamze Tazim), Laura (Melissa Drost), Luciel (Jasmine Sendar), Bas (Juvat Westendorp) en herintreder Hanneke (Betje Koolhaas), die allen zo hun eigen achtergronden, problemen en (onderlinge) verliefdheden hebben.

Ruim vijftig zorgorganisaties, verenigd in de coöperatie ‘Jongeren werken in de Zorg’, doen mee aan het project. Deze organisaties nemen ook een deel van de kosten op zich. Met de 50-delige, dagelijkse soap willen de organisaties de toekomstige krapte op de arbeidsmarkt tegengaan en mensen die in de zorg werken het gevoel geven dat ze trots kunnen zijn op hun werk.
De opnames met veertienkoppige cast zijn in volle gang met een voormalig zorgcentrum als decor. ‘Malaika’ wordt geproduceerd door Bing Film & TV onder creatieve leiding van Johan Nijenhuis.
http://www.bingfilm.tv/

ActiZ, Arbeidsmarkt

http://www.skipr.nl/actue(...)-malaika-bekend.html
pi_122675654
Dat ze beter een andere soap erin gooien, nog liever dat ze Santa Barbara of ATWT gaan herhalen ipv deze spangas spin off
pi_122680133
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 14:34 schreef sherezade het volgende:
Dat ze beter een andere soap erin gooien, nog liever dat ze Santa Barbara of ATWT gaan herhalen ipv deze spangas spin off
Dat dus :Y Stukken goedkoper ook dan het maken van een nieuwe soap die op deze manier toch alleen maar kan floppen :)
pi_123649193

Het is zelfs nog erger dan ik al gedacht had :')______
  vrijdag 22 maart 2013 @ 13:00:41 #17
384473 Tuinfluitert
pi_124370644

De nieuwe RTL5-soap Malaika krijgt ook een internetversie. Na elke aflevering op televisie kunnen kijkers van de soap online terecht voor nog meer Malaika.

Personages Mike en Robin hebben een weblog met video’s opgericht, waarin ze dagelijks een kijkje in de wereld van ‘Malaika’ geven vanuit eigen perspectief. Daarnaast beschikt de website natuurlijk over foto- en videomateriaal, informatie over de personages en de sponsor, gemiste afleveringen en vooruit kijken.

http://www.actiz.nl/nieuw(...)ika-gaat-door-online
pi_124370762
quote:
Tv kapot maken. Probleem opgelost.
pi_124432237
Je ruikt bij dit al voordat de eerste uitzending uberhaupt begonnen is dat het gaat floppen. :{
  zondag 24 maart 2013 @ 12:06:42 #20
355549 dudesque
Bulletproof
pi_124436742
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:06 schreef PeterKelder het volgende:

- Rare titel (oké, het woord bestaat, maar het is 'engel' in het Swahilisch), na ZOOP en SpangaS
- De serie is gemaakt rond een locatie (na ZOOP in de dierentuin, en SpangaS op een school)
- Er is een blik C-acteurs opengetrokken/weerzien met soapies die in iedere soap een vaste rol hebben gehad
- En er zullen wel weer van die namen zijn bedacht die een normaal denkend ouder zijn/haar kind nooit zou geven

Oh, en het wordt mede gefinancierd door zorginstellingen??? Ze lopen te klagen dat ze zo weinig geld krijgen van de overheid, en het geld dát ze hebben, stoppen ze hierin? :')
Vergeet niet.... in bijna ELKE Johan film/serie valt het woord Markelo wel....
I'm bulletproof, nothing to lose
Fire away, fire away
You shoot me down but I won't fall
I am titanium
pi_124436872
quote:
17s.gif Op zondag 24 maart 2013 12:06 schreef dudesque het volgende:

[..]

Nooit geweten dit :D
  zondag 24 maart 2013 @ 12:12:28 #22
355549 dudesque
Bulletproof
pi_124436930
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 12:10 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Nooit geweten dit :D
Costa, 2 dronken jongens, katja zegt: dit zijn die jongens uit markelo.... Markelo is een kutdorp in overijssel, met minder dan 10k inwoners volgens mij... hoe sporadisch is dat?

Ik keek afgelopen weekend Alles is familie, die gast werkte in Markelo, film speelt zich af in Amsterdam volgens mij, really, Markelo of all places??!?!?!
Fire away, fire away
I am titanium
pi_124436974
quote:
17s.gif Op zondag 24 maart 2013 12:12 schreef dudesque het volgende:

[..]

Costa, 2 dronken jongens, katja zegt: dit zijn die jongens uit markelo.... Markelo is een kutdorp in overijssel, met minder dan 10k inwoners volgens mij... hoe sporadisch is dat?

Ik keek afgelopen weekend Alles is familie, die gast werkte in Markelo, film speelt zich af in Amsterdam volgens mij, really, Markelo of all places??!?!?!
:D

Maar Alles is Familie is niet van Johan volgens mij :N
  zondag 24 maart 2013 @ 12:16:29 #24
355549 dudesque
Bulletproof
pi_124437058
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 12:14 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

:D

Maar Alles is Familie is niet van Johan volgens mij :N
God, nam ik dat zomaar aan!!!
Fire away, fire away
I am titanium
pi_124437189
quote:
17s.gif Op zondag 24 maart 2013 12:16 schreef dudesque het volgende:

[..]

God, nam ik dat zomaar aan!!!
Ach, het had zomaar gekund, gezien Johan's "meesterwerkjes" :P
  zondag 24 maart 2013 @ 12:23:01 #26
355549 dudesque
Bulletproof
pi_124437281
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 12:20 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Ach, het had zomaar gekund, gezien Johan's "meesterwerkjes" :P
Ik vond westenwind toch wel een prachtje hoor!
Fire away, fire away
I am titanium
pi_124437373
quote:
17s.gif Op zondag 24 maart 2013 12:23 schreef dudesque het volgende:

[..]

Ik vond westenwind toch wel een prachtje hoor!
Dat vond ik echt een verschrikkelijke serie. Ik heb het eerste seizoen op dvd, maar heb het na 13 afleveringen opgegeven. En daarnaast was het meer het idee van Joop van den Ende dan van Johan.
  zondag 24 maart 2013 @ 12:27:02 #28
355549 dudesque
Bulletproof
pi_124437397
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 12:26 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Dat vond ik echt een verschrikkelijke serie. Ik heb het eerste seizoen op dvd, maar heb het na 13 afleveringen opgegeven. En daarnaast was het meer het idee van Joop van den Ende dan van Johan.
nee hoor... zelluf geschreven door Johan... hehe...
Fire away, fire away
I am titanium
pi_124437646
quote:
17s.gif Op zondag 24 maart 2013 12:27 schreef dudesque het volgende:

[..]

nee hoor... zelluf geschreven door Johan... hehe...
Mocht-ie willen. Oké, hij heeft de personages en de verhaallijnen bedacht, maar Joop kwam op het idee door de film Titanic en Piet Pols heeft de setting en de naam van de serie bedacht. Dat verdient in mijn ogen meer credits dan het bedenken van een verhaallijntje wat na 13 afleveringen nog steeds niet uit de verf kwam.

Verder is Johan niet meer dan een kopieermachine van zijn eigen ideeën. Costa werd opgevolgd door inspiratieloze films als Volle Maan, Pista en Verliefd op Ibiza, ZOOP door SpangaS en nu Malaika. Dat-ie nog geen kopie van zijn eigen Sinterklaas-film heeft gemaakt is haast nog een wonder :')
  zondag 24 maart 2013 @ 12:35:30 #30
355549 dudesque
Bulletproof
pi_124437677
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 12:34 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Mocht-ie willen. Oké, hij heeft de personages en de verhaallijnen bedacht, maar Joop kwam op het idee door de film Titanic en Piet Pols heeft de setting en de naam van de serie bedacht. Dat verdient in mijn ogen meer credits dan het bedenken van een verhaallijntje wat na 13 afleveringen nog steeds niet uit de verf kwam.

Verder is Johan niet meer dan een kopieermachine van zijn eigen ideeën. Costa werd opgevolgd door inspiratieloze films als Volle Maan, Pista en Verliefd op Ibiza, ZOOP door SpangaS en nu Malaika. Dat-ie nog geen kopie van zijn eigen Sinterklaas-film heeft gemaakt is haast nog een wonder :')
:') Johan hater!
Fire away, fire away
I am titanium
pi_124437787
quote:
17s.gif Op zondag 24 maart 2013 12:35 schreef dudesque het volgende:

[..]

:') Johan hater!
Oké, ik geef toe: toen ik jong was, was ik fan van ZOOP. Maar dat werd op een gegeven moment zó belachelijk dat ik het niet meer serieus kon nemen.

En daarnaast vind ik het gewoon een engerd. Ik weet niet wat het is, maar als ik 'm op tv zie krijg ik gewoon rillingen van hem. En na zijn protestactie tegen de filmposter van "Sint" heeft-ie helemaal afgedaan voor mij :{w

Maar goed, ieder zijn mening natuurlijk ;)
pi_124455033
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:06 schreef PeterKelder het volgende:

Toch heeft hij met elk van de door jouw genoemde titels een succes(je) behaald. Ik denk dat dit ook wel eens een verrassend succesje kan worden, maar dat -naar mate de soap vordert- groeit.

Voor de rest ben ik wel nieuwsgierig. Ik kijk denk ik van de week ff of ik het wat vind.
  zondag 24 maart 2013 @ 23:30:07 #33
384473 Tuinfluitert
pi_124468906
quote:
2s.gif Op zondag 24 maart 2013 19:57 schreef iBenny het volgende:

Voor de rest ben ik wel nieuwsgierig. Ik kijk denk ik van de week ff of ik het wat vind.
Ja, ik ook.
  zondag 24 maart 2013 @ 23:30:25 #34
384473 Tuinfluitert
pi_124468917

Volgens Curt Fortin onderscheidt Malaika zich van andere soaps omdat er op locatie gedraaid is. De nieuwe soap speelt zich af in een voormalig zorgcentum in Voorschoten. Volgens Curt is het voordeel van draaien op locatie dat de decors echt zijn. ‘Je ziet geen hele gebouwen heen en weer gaan als iemand de deur dicht gooit zoals in GTST’, aldus de acteur. Curt vond het draaien in het verzorgingshuis een feestje. ‘Je voelt de sfeer in het zorgcentrum.
RTL 5 start maandag met de nieuwe dagelijkse soap Malaika. De serie draait om drie jonge mensen die stage lopen in zorgcentrum Malaika. Fortin is één van de hoofdrolspelers, hij speelt de rol van Mike, de stagebegeleider van de jongeren.

http://www.omroepwest.nl/(...)et-als-gtst%E2%80%99

pi_124475946
quote:
Nijenhuis ook content als soap flopt

Johan Nijenhuis is ook tevreden over Malaika als het geen kijkcijfersucces blijkt te zijn. De nieuwe RTL 5-soap over het wel en wee in het gelijknamige zorgcentrum gaat maandagavond van start.

"Natuurlijk, kijkcijfers zijn belangrijk, maar ik ben nu al content omdat ik weet dat we iets leuks hebben gemaakt", legt de creatief leider maandag uit in Metro. "Ook al wordt het geen hit, ik ben tevreden met de inhoud."

Toch heeft hij al nagedacht over de kijkcijfers. "Ik wil heel graag naar de driehonderdduizend vaste kijkers. En ik hoop ergens in de loop van de komende drie maanden de half miljoen aan te tikken."
Tja, ik weet het niet. 300.000 zou nog mogelijk kunnen zijn, maar een half miljoen... Het staat op RTL5 om 19.00 uur, en die vooravond was tot vorige week echt een grote rotzooi. Maar goed, het is leuk voor hem en de andere makers als het een hitje wordt.
  maandag 25 maart 2013 @ 11:11:21 #36
14505 OProg
A Life in Music
pi_124476763
Och, er kijken op dat tijdstip oom 250.000 mensen naar 'Achter gesloten deuren en 388.000 naar 'Bechuldigd'. Hoewel dat zo slecht is dat het daardoor wel grappig kan zijn. Dus je zou toch zeggen dat het wel moet lukken.

Ik trouwens niet, ik kijk alleen kijkcijfers. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 25 maart 2013 @ 15:35:54 #37
384473 Tuinfluitert
pi_124486236

Of Malaika na de zomer terugkomt op de jongerenzender, zal afhangen van de kijkcijfers. Johan Nijenhuis zegt in Metro vanavond graag 300 duizend kijkers te trekken. Voorlopig 50 afleveringen.
Malaika, 19.00 uur, RTL 5

http://zappen.blog.nl/rtl(...)rlandse-soap-malaika
  maandag 25 maart 2013 @ 15:40:19 #38
384473 Tuinfluitert
pi_124486422
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 09:33 schreef KwadeAfdronk het volgende:

maandag 25 maart 2013 @ 20:58:28 #39
123170 alors
zlata1234
pi_124500380
Ik ga het even terugkijken nu. Het valt namelijk samen met die andere kwaliteitssoap.
know'm sayin?
word? word.
pi_124514453
Het heeft gisteren 267.000 kijkers getrokken. Aardige start, nu is het de vraag of de kijkcijfers stijgen, dalen of redelijk gelijk blijven.
pi_124516185
Spangas of Malaika, lastig, allebei even goed.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 21:56:22 #42
384473 Tuinfluitert
pi_124545132
quote:
7s.gif Op maandag 25 maart 2013 20:58 schreef alors het volgende:

Ik ga het even terugkijken nu.
En ? Ga je het volgen?

http://rtl.ksya.net/video(...)4de5991391f04af46461
pi_124545555
Mijn vriendin is hbo-verpleegkundige en zegt dat het nergens op slaat en een totaal verkeerde voorstelling van de realiteit aangaande werken in de zorg geeft.

Zelf gekeken maar vind het acteer-werk ook dramatisch. Zal geen blijvertje zijn :P
pi_124556135
Gisteren nog maar 197.000 kijkers. En natuurlijk, er zijn nog maar twee afleveringen uitgezonden dus "er kan nog van alles gebeuren", maar ik heb toch echt het idee dat dit niet gaat werken.
  woensdag 27 maart 2013 @ 08:59:07 #45
14505 OProg
A Life in Music
pi_124556594
Zelfs nog minder kijkers dan pareltjes als 'Achter gesloten deuren' en 'Beschuldigd'. :')

Dit gaat het gewoon niet worden.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_124556667
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 08:59 schreef OProg het volgende:
Zelfs nog minder kijkers dan pareltjes als 'Achter gesloten deuren' en 'Beschuldigd'. :')
Nijenhuis had er een scripted reality-serie van moeten maken en deze verkopen aan NET5, dan was het een groot succes geweest :P

quote:
Dit gaat het gewoon niet worden.
Nee, maar dat idee had ik al toen ik in januari las dat ze met deze serie zouden beginnen :')
pi_124556740
quote:
Nou ik denk het niet, het is een beetje tsja braaf, degelijk, voorspelbaar... En het acteerwerk is ook niet fantastisch. Misschien moet de serie nog groeien maar ik betwijfel of dat gaat lukken.
know'm sayin?
word? word.
  woensdag 27 maart 2013 @ 09:06:39 #48
14505 OProg
A Life in Music
pi_124556746
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 09:02 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Nee, maar dat idee had ik al toen ik in januari las dat ze met deze serie zouden beginnen :')
Het heeft ook alles tegen eigenlijk. Van de zender tot het tijdslot tot de rest.

Nu kijk ik dit soort dingen toch al nooit maar normaal gesproken krijg ik nog wel eens mee dat ze ergens mee bezig zijn en zelfs dat is me ontgaan deze keer. Dus ik denk dat het de doelgroep ook niet helemaal duidelijk is.

Maar goed, ik heb weer iets om in de gaten te houden bij de kijkcijfers. :P
pi_124556999
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 09:06 schreef OProg het volgende:

[..]

Het heeft ook alles tegen eigenlijk. Van de zender tot het tijdslot tot de rest.
En een slechte openingsscène waarbij het meisje zich moet haasten om op haar eerste dag op tijd te komen. Echt origineel, gezien dit al eens gedaan is bij ONM en Lotte. En de voice-over eronder is helemaal belabberd. Nog een wonder dat het niet begon met "Lief Dagboek", want dat niveau heeft het dus echt :') _O-

quote:
Nu kijk ik dit soort dingen toch al nooit maar normaal gesproken krijg ik nog wel eens mee dat ze ergens mee bezig zijn en zelfs dat is me ontgaan deze keer. Dus ik denk dat het de doelgroep ook niet helemaal duidelijk is.
Echt veel promotie is er inderdaad niet voor gemaakt. Daarbij is RTL5 op dit moment ook echt een zwakke zender, het drijft alleen nog maar op de reallife-soaps van Barbie.

quote:
Maar goed, ik heb weer iets om in de gaten te houden bij de kijkcijfers. :P
Zolang het nog wordt uitgezonden :P
  woensdag 27 maart 2013 @ 09:21:33 #50
14505 OProg
A Life in Music
pi_124557020
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 09:20 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Zolang het nog wordt uitgezonden :P
Dit soort verval volgen in cijferlijstjes tot de stekker er uit gaat is altijd leuk. :P
pi_124557129
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 09:21 schreef OProg het volgende:

[..]

Dit soort verval volgen in cijferlijstjes tot de stekker er uit gaat is altijd leuk. :P
Geen beter vermaak dan leedvermaak :P
pi_124557705
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 07:04 schreef female81 het volgende:
Je ruikt bij dit al voordat de eerste uitzending uberhaupt begonnen is dat het gaat floppen. :{
...vooralsnog zit ik er nog niet zo ver langs.
pi_124567891
Dus het is aan het floppen? Verbaast me niets. Ik heb de reclames gezien en daarin zag je al dat hier totaal geen idee achter zit. Ze dachten zeker dat als ze genoeg jonge en aantrekkelijke acteurs in een willekeurige setting plaatsten mensen vanzelf zouden wegzwijmelen. RTL 5 is een zender die denkt dat sex verkoopt en dat zag je hier ook meteen weer in terug.
pi_124576686
Eigenlijk is het gewoon Zoop in een verzorgingstehuis. Op zich wel grappig
pi_124577105
quote:
2s.gif Op woensdag 27 maart 2013 19:12 schreef iBenny het volgende:
Eigenlijk is het gewoon Zoop in een verzorgingstehuis.
Dat zei ik dus al; je pakt hetzelfde concept, verandert de locatie van handeling, de personages en de acteurs, maar in feite is het precies hetzelfde. Maar goed, dat weet ik al langer van die Nijenhuis.

quote:
Op zich wel grappig
En dát kan ik niet geloven :{
pi_124577163
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 19:21 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Dat zei ik dus al; je pakt hetzelfde concept, verandert de locatie van handeling, de personages en de acteurs, maar in feite is het precies hetzelfde. Maar goed, dat weet ik al langer van die Nijenhuis.
Je kan de karakters inderdaad zo invullen :P
quote:
[..]

En dát kan ik niet geloven :{
Gewoon hersenloos vermaak... niks meer, niks minder. Moet kunnen :D
pi_124577250
quote:
2s.gif Op woensdag 27 maart 2013 19:23 schreef iBenny het volgende:

[..]

Gewoon hersenloos vermaak... niks meer, niks minder. Moet kunnen :D
Het zou jongeren moeten aanzetten tot het kiezen van een baan in de zorg. Maar als het hersenloos vermaak is, zie ik het somber in voor de zorg :')
pi_124577278
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 19:25 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Het zou jongeren moeten aanzetten tot het kiezen van een baan in de zorg. Maar als het hersenloos vermaak is, zie ik het somber in voor de zorg :')
Ohw, dat is het doel :D ? Nee, dat gaat er niet echt in :')
pi_124577366
De liedjeskeuze is ook wel lekker typisch en voor de hand liggend :')
pi_124577426
quote:
2s.gif Op woensdag 27 maart 2013 19:25 schreef iBenny het volgende:

[..]

Ohw, dat is het doel :D ? Nee, dat gaat er niet echt in :')
http://www.zorgsoap.nl/docs/malaika.pdf

Met een foto van de cast uit de pilot :P
pi_124577436
Maar het komt iedere dag op tv, ofzo?
pi_124577596
quote:
7s.gif Op woensdag 27 maart 2013 19:29 schreef Ziba het volgende:
Maar het komt iedere dag op tv, ofzo?
Iedere maandag t/m vrijdag :)
pi_124577644
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 19:28 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

http://www.zorgsoap.nl/docs/malaika.pdf

Met een foto van de cast uit de pilot :P
Thanks ^O^
pi_124578126
quote:
2s.gif Op woensdag 27 maart 2013 19:33 schreef iBenny het volgende:

[..]

Thanks ^O^
Graag gedaan ;) Ikzelf moet eerlijk gezegd lachen om sommige dingen in dat document:

quote:
MALAIKA: HET BEGIN VAN HET EINDE AAN HET PERSONEELSTEKORT.
Yeah right :{

quote:
De dagelijkse serie Malaika gaat scoren onder jongeren.
Alsof je succes kunt dwingen :')

quote:
Daardoor zullen miljoenen Nederlanders dagelijks een inspirerend en positief half uur van de zorgsector te zien krijgen.
Miljoenen Nederlanders lijkt me nogal overdreven. En een positief beeld van de zorgsector? Kunnen ze beter een docusoap maken, dan zien we tenminste hoe het er écht aan toe gaat. En het is stukken goedkoper dan het maken van een "zorgsoap".
pi_124578396
ennn...
quote:
Voor 30.000 euro per aflevering heeft de zorgsector zeggenschap in haar eigen dagelijkse serie
30.000 x 100 afleveringen... das toch ff 3 miljoen in een soapje gepompt.
pi_124578507
Dat stukje over de social media in het document :D _O- .
pi_124578529
quote:
11s.gif Op woensdag 27 maart 2013 19:49 schreef iBenny het volgende:
ennn...

[..]

30.000 x 100 afleveringen... das toch ff 3 miljoen in een soapje gepompt.
Dat vind ik nog het meest opmerkelijke; dat 10 zorginstellingen bij elkaar 3 miljoen in zo'n project pompen. En maar klagen dat ze steeds minder geld hebben :')
pi_124578706
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 19:52 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Dat vind ik nog het meest opmerkelijke; dat 10 zorginstellingen bij elkaar 3 miljoen in zo'n project pompen. En maar klagen dat ze steeds minder geld hebben :')
Ze zullen het wel zien als een inverstering die 'zich later terugbetaald'. Maar net wat ik hieboven ook al zei... het doel van de serie komt niet echt naar voren. Dan zou er ook een 'explosieve groei' ( :P ) in dierenverzorgers(zoop) en leraren(Spangas) moeten zijn.
pi_124578853
quote:
10s.gif Op woensdag 27 maart 2013 19:56 schreef iBenny het volgende:

[..]

Ze zullen het wel zien als een inverstering die 'zich later terugbetaald'. Maar net wat ik hieboven ook al zei... het doel van de serie komt niet echt naar voren. Dan zou er ook een 'explosieve groei' ( :P ) in dierenverzorgers(zoop) en leraren(Spangas) moeten zijn.
Volgens dat document bleek een jaar na de start van ZOOP het vak dierenverzorger erg populair te zijn. Ik vraag me dan wel af onder welke leeftijdscategorie dat viel; het was immers een jeugdsoap. 12-jarigen misschien?

Maar dan nog: dat het dáár werkte, betekent nog niet dat het met deze serie ook gaat lukken.
pi_124597515
Ai, gisteren nog maar 181.000 kijkers :o Alhoewel het wel het bestbekeken vooravondprogramma van RTL 5 is :D
pi_124597717
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 09:16 schreef PeterKelder het volgende:
Ai, gisteren nog maar 181.000 kijkers :o Alhoewel het wel het bestbekeken vooravondprogramma van RTL 5 is :D
Maar net, als een soap waar je veel geld en tijd in hebt gestopt slechts duizend kijkers meer trekt dan wat goedkoop plak en knipwerk van oude talentenjachten dan weet je dat het slecht gaat.
pi_124597874
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 09:26 schreef whocares86 het volgende:

[..]

Maar net, als een soap waar je veel geld en tijd in hebt gestopt slechts duizend kijkers meer trekt dan wat goedkoop plak en knipwerk van oude talentenjachten dan weet je dat het slecht gaat.
Inderdaad. In Veronica Magazine zei programmadirecteur Paul Cormont dat-ie zo zou tekenen voor 17 seizoenen Malaika (refererend aan de 17 seizoenen ONM), maar ik denk dat het niet zal gebeuren als de kijkcijfers zo aanhouden :N
pi_124597919
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 09:33 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Inderdaad. In Veronica Magazine zei programmadirecteur Paul Cormont dat-ie zo zou tekenen voor 17 seizoenen Malaika (refererend aan de 17 seizoenen ONM), maar ik denk dat het niet zal gebeuren als de kijkcijfers zo aanhouden :N
Ze mogen blij zijn als ze 17 afleveringen halen.
pi_124598281
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 09:35 schreef whocares86 het volgende:

[..]

Ze mogen blij zijn als ze 17 afleveringen halen.
Dat idee heb ik ook :Y Al zullen ze dit seizoen van 50 afleveringen wel afmaken denk ik.
pi_124598927
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 09:48 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Dat idee heb ik ook :Y Al zullen ze dit seizoen van 50 afleveringen wel afmaken denk ik.
Ligt eraan hoe slecht het gaat. Als het echt niets word gaan ze echt niet verder met filmen en monteren. Dat kost alleen maar geld en levert niets op.
pi_124599309
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 10:10 schreef whocares86 het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe slecht het gaat. Als het echt niets word gaan ze echt niet verder met filmen en monteren. Dat kost alleen maar geld en levert niets op.
De opnames van 100 afleveringen zijn al (bijna) klaar naar mijn weten :)
  donderdag 28 maart 2013 @ 11:27:48 #77
384473 Tuinfluitert
pi_124601172
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 10:25 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

De opnames van 100 afleveringen zijn al (bijna) klaar naar mijn weten :)
Dacht 50 afleveringen?

VLNR, voor) Nina van Koppen, Juvat Westendorp, Jasmine Sendar en Lisa Sips. (VLNR, achter) Olaf Malmberg, Betje Koolhaas, Curt Fortin, Eva Smid, Melissa Drost, Anke Engels, Gamze Tazim en Zahra Ouajil .
pi_124603168
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 11:27 schreef Tuinfluitert het volgende:

[..]

Dacht 50 afleveringen?
In totaal 100; 50 t/m de zomerstop, en dan is het de bedoeling dat er nog 50 worden uitgezonden, of zoiets. In ieder geval nogal vreemd.

quote:
[ afbeelding ]
VLNR, voor) Nina van Koppen, Juvat Westendorp, Jasmine Sendar en Lisa Sips. (VLNR, achter) Olaf Malmberg, Betje Koolhaas, Curt Fortin, Eva Smid, Melissa Drost, Anke Engels, Gamze Tazim en Zahra Ouajil .
Hier de officiele castfoto:

pi_124641103
Zozo, gisteren maar liefst 255.000 kijkers :D Maar nog steeds erg weinig volgens mij.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 12:42:07 #80
384473 Tuinfluitert
pi_124641492
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 12:29 schreef PeterKelder het volgende:
Zozo, gisteren maar liefst 255.000 kijkers :D Maar nog steeds erg weinig volgens mij.
Zat het ook te bekijken op de site Stichting kijkonderzoek, dacht wat is Peter laat met de kijkcijfers ;)
http://www.kijkonderzoek.(...)ers/file,dp-0-62-0-p

Nou 255.000!

Zal denk ik niet gauw boven de 500.000 komen .
pi_124641689
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 12:42 schreef Tuinfluitert het volgende:

[..]

Zat het ook te bekijken op de site Stichting kijkonderzoek, dacht wat is Peter laat met de kijkcijfers ;)
Ook Peter heeft weleens andere dingen te doen ;)

quote:

Nou 255.000!

Zal denk ik niet gauw boven de 500.000 komen .
Dat idee heb ik ook niet :N Ik heb gisteren geprobeerd een aflevering te kijken, maar ben na twee minuten afgehaakt. Wat een slechte zooi is dit zeg :{
pi_124657443
Van wie is de titelsong?
  vrijdag 29 maart 2013 @ 19:54:09 #83
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_124658356
Ik heb dit nu een paar keer 's ochtends gezien. Het is wel aardig als je echt niks anders te doen hebt vind ik, maar anders zou ik er niet naar kijken.
pi_124679078
En gisteren trok het 204.000 kijkers, dus weer gedaald.
pi_124755359
Vandaag zag ik een deel in de herhaling. Wat een slechte soap zeg :') . Gingen ze een kabouter begraven :o en zo opzichtig, Jasmine Sendar had meteen in de gaten dat de vrouw des huizes werd mishandeld na het zien van een blauw oog :') . Malaika zal wel geen blijvertje worden :')
  maandag 1 april 2013 @ 16:18:23 #86
109180 Woelli
you make the girls go wild
pi_124759053
quote:
17s.gif Op zondag 24 maart 2013 12:06 schreef dudesque het volgende:

[..]

Alleen in Costa!, zowel de film als in één aflevering van het eerste seizoen, hebben ze het over Markelo. In Alles is Familie word het ook gezegd, maar Johan heeft niks met die film te maken gehad.
pi_124783126
En gisteren is het weer omlaag gegaan, naar 157.000 kijkers :')
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:03:43 #88
14505 OProg
A Life in Music
pi_124789124
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 14:11 schreef hplaserjet het volgende:
Vandaag zag ik een deel in de herhaling. Wat een slechte soap zeg :') . Gingen ze een kabouter begraven :o en zo opzichtig, Jasmine Sendar had meteen in de gaten dat de vrouw des huizes werd mishandeld na het zien van een blauw oog :') . Malaika zal wel geen blijvertje worden :')
Diezelfde flits heb ik ook gezien. Een paar minuten gekeken om te kunnen oordelen dat het volledig bagger is. :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 08:25 schreef PeterKelder het volgende:
En gisteren is het weer omlaag gegaan, naar 157.000 kijkers :')
Het wachten is tot het moment dat ze het ergens anders heen gaan schuiven. :P
pi_124797308
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:03 schreef OProg het volgende:

[..]

Het wachten is tot het moment dat ze het ergens anders heen gaan schuiven. :P
Om 16:30 uur, of recht tegenover GTST :P
pi_124823741
Zozo, Malaika scherpt zijn eigen laagterecord aan: 148.000 kijkers gisteren :')
pi_124825020
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 08:36 schreef PeterKelder het volgende:
Zozo, Malaika scherpt zijn eigen laagterecord aan: 148.000 kijkers gisteren :')
Verslagen door een 20 jaar oude aflevering van Flodder. _O-
pi_124825195
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 09:47 schreef whocares86 het volgende:

[..]

Verslagen door een 20 jaar oude aflevering van Flodder. _O-
Da's ook 1000x leuker om naar te kijken dan naar deze troep :P
pi_124842961
quote:
RTL 5-baas tekent voor 17 seizoenen Malaika
Geplaatst op Wed 03 Apr 2013 om 14:32

Paul Cormont, de zenderbaas van RTL 5, heeft heilig geloof in Malaika. Van hem mag de soap het langer uithouden dan ONM deed. Dat vertelt hij in Veronica Magazine. Cormont denkt dat het grote succes van Goede Tijden Slechte Tijden een tweede soap niet in de weg zit. “Ondanks die enorme populariteit zal er altijd ruimte blijven voor een nieuwe soap. Kijk maar naar Onderweg Naar Morgen, ook al is dat na zestien jaar gestopt: ik teken voor zeventien seizoenen Malaika.“

De zenderbaas is erg blij met Malaika. “Een zorgserie als deze hebben we op het moment niet. De setting is interessant voor iedereen, of je nu thuis bent in de zorg of niet. Daarom geloof ik in Malaika. Want ook hierin komen typische soapelementen voorbij als verliefdheid, vriendschap, overlijden, eenzaamheid, verdriet, school en toekomstdromen.”

De cijfers van GTST zal Malaika nooit halen. “Waarom GTST zo populair is, lijkt me duidelijk: de soap schotelt herkenbare verhalen voor die gebaseerd zijn op de werkelijkheid. Het was bovendien in de jaren 90 de eerste soap, toentertijd een nieuw fenomeen.“
Wat een vergelijking met ONM zeg :') Laat ik dit stellen: de eerste seizoenen van ONM waren erg sterk, tot ze zonodig moesten verjongen.

Malaika is gewoon slecht, vanaf de allereerste minuut. Vreemd dat die vent het niet ziet en er nog geld in steekt ook :{
  woensdag 3 april 2013 @ 20:25:36 #94
14505 OProg
A Life in Music
pi_124849552
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:03 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Wat een vergelijking met ONM zeg :') Laat ik dit stellen: de eerste seizoenen van ONM waren erg sterk, tot ze zonodig moesten verjongen.

Malaika is gewoon slecht, vanaf de allereerste minuut. Vreemd dat die vent het niet ziet en er nog geld in steekt ook :{
Net als met een voetbaltrainer na 5 verloren wedstrijden. Als ze het vertrouwen in je uit gaan spreken moet je je pas echt zorgen gaan maken. :')
pi_124849735
quote:
10s.gif Op woensdag 3 april 2013 20:25 schreef OProg het volgende:

[..]

Net als met een voetbaltrainer na 5 verloren wedstrijden. Als ze het vertrouwen in je uit gaan spreken moet je je pas echt zorgen gaan maken. :')
Kun je nagaan dat hij deze uitspraken al voor de start van de serie deed :')
  woensdag 3 april 2013 @ 23:05:37 #96
14505 OProg
A Life in Music
pi_124859334
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 20:29 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Kun je nagaan dat hij deze uitspraken al voor de start van de serie deed :')
Och. Je hebt ook trainers die een plan voor vele jaren uit komen voeren en in de winter eruit gerot worden. :')
pi_124866518
En gisteren gestegen naar 199.000 kijkers :D Maar nog steeds ver onder de maat :{
pi_124869421
Dus het einde is binnenkort in zicht? I.i.g verklaart dat ook waarom bijvoorbeeld actrice/modelletje Liza Sips nu zo pontificaal in de VOO gids staat afgebeeld en er uitgebreid artikel bij zit waar zij vertelt hoe gefocused zij is het maximale uit het Hilversums wereldje te gaan halen als aankomende soapster. :|W

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2013 11:29:34 ]
pi_124880056
quote:
15s.gif Op donderdag 4 april 2013 11:29 schreef Iwanius het volgende:
Dus het einde is binnenkort in zicht?
Geen idee, al denk ik niet dat ze bij RTL5 tevreden zullen zijn met deze cijfers :N

quote:
I.i.g verklaart dat ook waarom bijvoorbeeld actrice/modelletje Liza Sips nu zo pontificaal in de VOO gids staat afgebeeld en er uitgebreid artikel bij zit waar zij vertelt hoe gefocused zij is het maximale uit het Hilversums wereldje te gaan halen als aankomende soapster. :|W

[ afbeelding ]
Aankomende soapster? Ze heeft hiervoor al twee jaar in GTST gespeeld :')
pi_124905778
Gisteren zijn de kijkcijfers weer gedaald naar 166.000 kijkers :P
pi_124944721
261.000? RTL 5 schommelt echt van hier tot tokyo in de vooravond.
  zaterdag 6 april 2013 @ 12:06:25 #102
384473 Tuinfluitert
pi_124947165
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 09:44 schreef whocares86 het volgende:
Zo, 261.000 !!! ik dacht je maakt een tikfoutje 161.00-161.000 :D

Maar echt 261.000. Leuk voor ze ;)

pi_124958496
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 09:44 schreef whocares86 het volgende:
Een stijging van bijna 100.000 kijkers :D
pi_124958548
Volgens onderstaand artikel had Malaika deze week een gemiddelde van 186.000 kijkers:

quote:
Malaika onderuit in tweede uitzendweek
Geplaatst op Sat 06 Apr 2013 om 12:50

De dagelijkse RTL 5-soap Malaika zit in de lift naar beneden. Na 220.000 kijkers in de eerste week, trok de dagelijkse dramaserie met acteurs als Jasmine Sendar en Curt Fortin deze week gemiddeld 186.000 kijkers. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het behaalde kijkersaantal is veel te laag voor een dagelijkse dramaserie in de vooravond. Schrijnend voor RTL 5 is dat Malaika ondanks de teleurstellende prestaties wel haar meest bekeken vooravondtitel is.

De andere vooravondprogramma’s Het Beste van Idols Worldwide met Ferry Doedens en Take Me Out met Jan Kooijman doen het nog beroerder met gemiddeldes van respectievelijk 150.000 en 157.000 kijkers.

De meest bekeken Malaika tot nu toe is nog altijd de openingsaflevering met 267.000 kijkers. Het laagterecord staat op de aflevering van 2 april met slechts 148.000 kijkers.
  zaterdag 6 april 2013 @ 18:49:41 #105
14505 OProg
A Life in Music
pi_124958833
Wist niet eens dat Take me Out het ook zo beroerd deed.
Dat was toch nog wel redelijk qua cijfers in het verleden?
pi_124958976
quote:
11s.gif Op zaterdag 6 april 2013 18:49 schreef OProg het volgende:
Wist niet eens dat Take me Out het ook zo beroerd deed.
Dat was toch nog wel redelijk qua cijfers in het verleden?
Klopt, maar toen werd het tenminste nog gepresenteerd door Eddy Zoey. Nu doet Jan Kooijman het :')

En daarbij, die hele vooravond van RTL5 is door de zenderleiding naar de knoppen geholpen. Toen de kookshows aan bleken te slaan, werden er meteen tig variaties op de buis gepleurd, met als gevolg dat de kijkers het zat werden en vertrokken. En zie ze dán nog maar eens terug te krijgen :{
  zaterdag 6 april 2013 @ 19:16:50 #107
384473 Tuinfluitert
pi_124959756
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 19:35 schreef iBenny het volgende:
Van wie is de titelsong?
Weet je het al?
pi_124959935
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 19:16 schreef Tuinfluitert het volgende:

[..]

Weet je het al?
Nope. Helaas.
pi_124972587
Nederland kan wel weer een goede nieuwe serie gebruiken maar of dit het is.... Mmmm nahhhhhh
  dinsdag 9 april 2013 @ 08:35:02 #110
14505 OProg
A Life in Music
pi_125059650
Mijn dagelijkse ronde kijkcijfers kijken deze ook even meegenomen. Nog maar 151.000. :')
pi_125059819
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 08:35 schreef OProg het volgende:
Mijn dagelijkse ronde kijkcijfers kijken deze ook even meegenomen. Nog maar 151.000. :')
En komende vrijdag bijna het dubbele zeker :D _O-
pi_125101933
Gisteren 160.000 kijkers.

Ik heb nog steeds het idee dat dit geen blijvertje gaat worden :N
  woensdag 10 april 2013 @ 08:34:17 #113
14505 OProg
A Life in Music
pi_125102042
Ik heb ook pas 1 keer 10 minuten gekeken maar die kijkcijfers van die hele zender blijven toch facineren:

Vooral dit blok kwaliteit.
quote:
BESTE VAN IDOLS WORLDWIDE - 159.000
MALAIKA - 160.000
TAKE ME OUT - 142.000
pi_125102208
quote:
11s.gif Op woensdag 10 april 2013 08:34 schreef OProg het volgende:
Ik heb ook pas 1 keer 10 minuten gekeken maar die kijkcijfers van die hele zender blijven toch facineren:

Vooral dit blok kwaliteit.

[..]

Wat dacht je van de compilatie van Oh Oh Cherso? Als je dat in je vooravond programmeert, kun je jezelf als zender en programmadirecteur toch onmogelijk serieus nemen? :')
  woensdag 10 april 2013 @ 08:50:10 #115
14505 OProg
A Life in Music
pi_125102242
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 08:47 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Wat dacht je van de compilatie van Oh Oh Cherso? Als je dat in je vooravond programmeert, kun je jezelf als zender en programmadirecteur toch onmogelijk serieus nemen? :')
Tsjah. Vooral jammer dat die ongehoorde tokkiezooi van Barbie nog kijkers trekt. ;(
pi_125152459
En gisteren een opvallende stijging naar 213.000 kijkers :D
pi_125187349
Gisteren weer gestegen, naar 232.000 kijkers :o
  † In Memoriam † zaterdag 11 mei 2013 @ 12:46:15 #118
43556 miss_dynastie
pi_126342918
Kennen jullie veel verpleegkundigen in de zorg met zulke kasten van huizen? Die huisarts, oké, maar de rest vind ik tamelijk ongeloofwaardig :+
pi_126421344
quote:
Baas RTL 5 staat positief tegenover vervolg Malaika

Keert Malaika terug op RTL 5 na de zomer? Daar is nog altijd geen besluit over genomen. Van de nieuwe soap zijn 50 afleveringen opgenomen en meer dan de helft is uitgezonden. Per aflevering telt Stichting Kijkonderzoek grofweg 150 tot 200 duizend kijkers, maar via uitgesteld kijken bereikt RTL 5 ook veel publiek. Programmadirecteur Paul Cormont: “We zijn nog in gesprek over een vervolg. Ik sta daar positief in.”

Het blijkt dat Malaika over de eerste vier weken via rtlxl.nl en mobiel nog eens 1,7 miljoen keer is bekeken. “Reken maar uit hoeveel kijkers dat per aflevering zijn. Je kunt er dan zo 100 duizend per dag bij optellen”, stelt Cormont. “Je komt dan uit op ongeveer 300 duizend kijkers per aflevering, de kijkers van de herhaling op RTL 4 niet meegerekend. Ik had natuurlijk liever meer gezien. Maar ik weet ook dat dit soort series een lange aanlooptijd nodig heeft.”

Goede Tijden Slechte Tijden had het in zijn begintijd ook zwaar. “De exacte cijfers ken ik niet meer. Ik weet wel dat er heel veel kritiek was op het niveau van acteren. We weten inmiddels allemaal hoe het nu gaat met GTST.”

Een woordvoerder van RTL 5 voegt nog toe dat ook de zorgbranche niet ontevreden is. Zij willen met Malaika beroepen in de zorg onder de aandacht brengen van jongeren, en dat gebeurt nu met de verhalen die worden verteld in Malaika.
De situatie van Malaika gaan vergelijken met die van GTST in diens beginperiode :')
pi_126598790
Hadden ze ONM maar van BNN overgenomen, werd veel beter bekeken.
pi_126845769
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 20:32 schreef SuusOetMaiden het volgende:
Beter nog: RTL had ONM nooit moeten afstoten in 2005 en gewoon moeten meenemen van Yorin naar RTL 5 :)
  woensdag 22 mei 2013 @ 13:00:46 #122
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_126852851
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 20:32 schreef SuusOetMaiden het volgende:
Was ook een betere soap.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_127527624
Er is een besluit genomen over een eventueel vervolg:

quote:
Doek valt voor RTL 5-soap Malaika

Malaika keert in het nieuwe seizoen niet meer terug bij RTL 5. Er worden geen nieuwe afleveringen meer opgenomen, bevestigt een woordvoerder aan deze blog. Het lukt niet om de financiering rond te krijgen. RTL 5 betreurt het staken van Malaika.

In een officiële reactie laat de zender weten: “De zender en de zorgorganisaties zijn tevreden met de behaalde resultaten van de serie en de grote schare fans die ook online aangaven positief over Malaika te zijn. Het voornemen was dan ook om door te gaan met een 2e seizoen.

RTL 5, de betrokken zorgorganisaties en producent BING Film & TV hebben de afgelopen weken alle mogelijkheden onderzocht om een nieuwe reeks afleveringen mogelijk te maken. Dit is helaas niet gelukt. Het blijkt niet mogelijk te zijn een tweede seizoen financieel mogelijk te maken.”

Per dag keken gemiddeld 180 duizend mensen naar Malaika. Dat is lager dan het vooraf gehoopte aantal, maar RTL 5 wijst op een stabiele groep kijkers waarmee verder gebouwd had kunnen worden. Dat gaat dus niet meer gebeuren. Alle afleveringen zijn inmiddels uitgezonden. Welke programmering nu in de vooravond van RTL 5 komt, is niet bekend.
Was ook wel te verwachten dat dit zou gebeuren, dus echt verrassend is het niet. Maar natuurlijk is het lullig voor de acteurs en makers.
  † In Memoriam † vrijdag 7 juni 2013 @ 18:47:26 #124
43556 miss_dynastie
pi_127529489
Zonde -O-
  zondag 9 juni 2013 @ 01:02:40 #125
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_127572616
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:00 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

Was ook een betere soap.
Dit dus. Malaika was bagger.

Reboot OnM dan maar?
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
pi_127576816
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 01:02 schreef Devil010 het volgende:

[..]

Dit dus. Malaika was bagger.

Reboot OnM dan maar?
Als een reboot van ONM seizoen 1 t/m 11 is ben ik zeker voor ^O^ Momenteel zendt Best24 het derde seizoen van ONM uit, echt prachtig om te zien. Tenminste met échte acteurs, en niet die kleuterklas zoals het bij BNN was :r
  zondag 9 juni 2013 @ 13:10:02 #127
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_127578530
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 09:33 schreef KwadeAfdronk het volgende:
racist
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
  zondag 9 juni 2013 @ 13:11:03 #128
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_127578548
Maareeh

Ik vind deze soap niks ;(
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')