SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron
Bovenal! Blijf gedisciplineerd! Zet jezelf over mogelijke smoesjes heen en houd dat lichaam lekker in beweging! Hoewel het puur fysieke en mentale krachten opslokt, zou het ook handig te zijn om je goed voor te bereiden op hetgeen wat komen gaat, lezen dus! Het voorkomt nare blessures en tijdverspilling!
Vnvd vieren bij de mac?quote:Op maandag 21 januari 2013 10:54 schreef MarMar het volgende:
Mijn buikspieren beginnen zichtbaar te worden
Ieuwbah. Ik ben in de kerstvakantie voor het eerst in 7 jaar naar de mac geweest, dat kan ik wel weer minstens 7 jaar missen, wat een deceptie!quote:Op maandag 21 januari 2013 11:02 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Vnvd vieren bij de mac?![]()
Zomer is momenteel nog ver weg.
Ik heb af en toe wel eens een peer of mandarijn of een appel mee trouwensquote:Op maandag 21 januari 2013 10:44 schreef MarMar het volgende:
[..]
Misschien moet je zelfs wel meer eten om behoorlijk te kunnen sporten.. Groente, fruit, eiwitten..
Waarom doe je dat dan, als ik vragen mag?quote:Op maandag 21 januari 2013 11:18 schreef djmaup het volgende:
Mag ik mezelf wanneer ik na 10 jaar weer ga fitnessen een beginner noemen?
"Vroeger" trok ik als ik een een latpully deed de stang in mijn nek.
Is dat vandaag de dag nog steeds zo?? Ik werd een beetje raar aangekeken toen ik dat deed.
Hoe zit het met je eiwit inname?quote:Op maandag 21 januari 2013 11:21 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Ik heb af en toe wel eens een peer of mandarijn of een appel mee trouwens
Liever niet, als je het niet erg vindquote:Op maandag 21 januari 2013 11:22 schreef 16meter het volgende:
[..]
Waarom doe je dat dan, als ik vragen mag?
Gewoon normaal, neem geen speciale voeding zoals shakes of kip of vis.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:26 schreef Questular het volgende:
[..]
Hoe zit het met je eiwit inname?
Eiwit ondersteunt de spiergroei, meer spieren = meer verbranden in rust = meer afvallenquote:Op maandag 21 januari 2013 12:45 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Gewoon normaal, neem geen speciale voeding zoals shakes of kip of vis.
Moet ik dat wel doen als ik maar 3 keer in de week een uurtje train om wat kg's kwijt te raken ?
Wat is er speciaal aan vlees en vis?quote:Op maandag 21 januari 2013 12:45 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Gewoon normaal, neem geen speciale voeding zoals shakes of kip of vis.
Moet ik dat wel doen als ik maar 3 keer in de week een uurtje train om wat kg's kwijt te raken ?
Toen ik voorheen nog fitnessde om breder te worden, toen lette ik d'r op dat ik extra eiwitten at door meer droge kip en makreel te eten.quote:Op maandag 21 januari 2013 13:05 schreef 16meter het volgende:
[..]
Wat is er speciaal aan vlees en vis?
Je klinkt niet echt gemotiveerd als je hebt het over 'maar 3 keer per week een uurtje'.
Dat meer spieren meer vet verbranden in rust wist ik dus niet, thnx voor de tip.quote:Op maandag 21 januari 2013 13:03 schreef Champy het volgende:
[..]
Eiwit ondersteunt de spiergroei, meer spieren = meer verbranden in rust = meer afvallen
Het is ook eigenlijk allemaal logisch, maar als je het niet weet is het lastig zelf verzinnen. Succes ermee!quote:Op maandag 21 januari 2013 13:24 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Dat meer spieren meer vet verbranden in rust wist ik dus niet, thnx voor de tip.
Het is eigenlijk ook best logisch.
Op onderhoud niet nee, maar op BMR dacht ik dat wel het geval zou moeten zijn. Meer verbruik dan inname is toch verlies?quote:Op maandag 21 januari 2013 15:30 schreef MarMar het volgende:
Dat is waarom ik altijd wat eet vóór het sporten: erna heb ik weinig trek, zeker als ik intensief de buikspieren heb aangepakt.
Je snapt ook dat je geen vet verbranden gaat wanneer je op je BMR onderhoud blijft zitten he?
Ik vind 2300 voor puur BMR wel erg veel?
Die van mij ligt net iets boven de 1500...
Ik vind het laag, zelfs. Ik zit met 183 en 97 kilo op iets meer dan 3000quote:Op maandag 21 januari 2013 15:36 schreef El.Wulfo het volgende:
[..]
Op onderhoud niet nee, maar op BMR dacht ik dat wel het geval zou moeten zijn. Meer verbruik dan inname is toch verlies?
Volgens mij klopt mijn BMR wel, tenminste volgens internet. Ik ben dan denk ik ook een stuk groter dan jij MarMar, 108 Kg bij 196 cm. Kan het dan wel kloppen?
Ik denk dat jij nu echt onderhoud bedoelt en niet BMR.quote:Op maandag 21 januari 2013 17:32 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik vind het laag, zelfs. Ik zit met 183 en 97 kilo op iets meer dan 3000
Mm, daar lijkt het wel op. Maar ik heb 3 verschillende geprobeerd, BMR berekenigen en ze komen allemaal op rond de 3000 uit. Hoewel ik weet dat dat mijn onderhoud is inderdaad.quote:Op maandag 21 januari 2013 17:51 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ik denk dat jij nu echt onderhoud bedoelt en niet BMR.
Volgens de Harris-Benedict formule klopt jouwe idd wel Wulfo en dan zit jouw BMR op zo'n 2100 Snakey.
Ah, met de Harris-Benedict formule kom ik op een BMR van 1990, en onderhoud van 3433 kcal, inclusief sporten that is.quote:Op maandag 21 januari 2013 17:51 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ik denk dat jij nu echt onderhoud bedoelt en niet BMR.
Volgens de Harris-Benedict formule klopt jouwe idd wel Wulfo en dan zit jouw BMR op zo'n 2100 Snakey.
Yep. Ik gebruik toch echt de BMR berekeningen op sites. Die lijken dan niet goed te zijn.quote:Op maandag 21 januari 2013 18:02 schreef Stereotomy het volgende:
Ik denk dat je 3000 je TDEE (Total Daily Energy Expenditure, ofwel onderhoud) is en niet je BMR
Meestal geven ze twee waardes, een lage (BMR), en dan vermenigvuldigd met een activiteitsfactor, een hoge (TDEE).quote:Op maandag 21 januari 2013 18:03 schreef Snakey het volgende:
[..]
Yep. Ik gebruik toch echt de BMR berekeningen op sites. Die lijken dan niet goed te zijn.
Zet eens een punt tussen je meters en centimetersquote:Op maandag 21 januari 2013 18:06 schreef Snakey het volgende:
Deze geeft de leukst uitkomst. http://fitness.rubriek.nl/fitness/bmr.php
Kom ik inclusief sport op onderhoud van 135387 kcal per dag.
Probeer deze maar eens. Die geeft me een BMR van 3000.quote:Op maandag 21 januari 2013 18:04 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Meestal geven ze twee waardes, een lage (BMR), en dan vermenigvuldigd met een activiteitsfactor, een hoge (TDEE).
Ow...quote:Op maandag 21 januari 2013 18:07 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Zet eens een punt tussen je meters en centimeters
Waarom?quote:Op maandag 21 januari 2013 18:11 schreef Sasman het volgende:
Net mijn eerste whey shake gedronken...Pfoei. Viel dat even tegen ség. Dat word dus elke keer verstand op 0 en gewoon drinken.
Heb je niet eerst proefzakjes besteld?quote:Op maandag 21 januari 2013 18:11 schreef Sasman het volgende:
Net mijn eerste whey shake gedronken...Pfoei. Viel dat even tegen ség. Dat word dus elke keer verstand op 0 en gewoon drinken.
Dat lijkt er meer op.quote:Op maandag 21 januari 2013 18:02 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ah, met de Harris-Benedict formule kom ik op een BMR van 1990, en onderhoud van 3433 kcal, inclusief sporten that is.
Nee..quote:Op maandag 21 januari 2013 18:21 schreef Snakey het volgende:
[..]
Heb je niet eerst proefzakjes besteld?
Ik bedoel eigenlijk van waarom zou je shakes doen als je het ranzig vindt? Eiwitbronnen genoeg toch?quote:Op maandag 21 januari 2013 18:18 schreef Sasman het volgende:
[..]
Omdat het echt niet lekker smaakt? Of bedoel je dat niet?
Het went. Of probeer deze pot door te verkopen.quote:Op maandag 21 januari 2013 18:24 schreef Sasman het volgende:
[..]
Nee..Een groot fout maar ja er zijn ergere dingen hé. Gewoon 1 minuut volle bak drinken.
als je de 1,5/2 gram eiwitten per kilo lichaamsgewicht wilt aanhouden en je weegt nogal wat dan valt het tegen om al dat uit gewoon eten te halen.quote:Op maandag 21 januari 2013 18:25 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk van waarom zou je shakes doen als je het ranzig vindt? Eiwitbronnen genoeg toch?
Ik snap dat het niet goed is om onder mijn BMR te gaan eten. Ik heb echter nooit eerder calorieën geteld en vind 2350 best veel nu ik let op wat ik eet.quote:Op maandag 21 januari 2013 17:55 schreef MarMar het volgende:
Moraal van het verhaal: ga om af te vallen iets onder je onderhoud maar NIET onder je BMR.
http://www.eclecticsite.be/calc/bmr.htm hier kan je de Harris-Benedict en de Katch-mcArdle methode voor jezelf berekenen.
Het kan uitgebreider met vetpercentage etc. maar dat zal geen honderden kcals schelen.
2350 zit je toch zo op?quote:Op maandag 21 januari 2013 18:33 schreef El.Wulfo het volgende:
[..]
Ik snap dat het niet goed is om onder mijn BMR te gaan eten. Ik heb echter nooit eerder calorieën geteld en vind 2350 best veel nu ik let op wat ik eet.
En meer eten dan normaal (maar nu wel gezonder) druist erg in tegen mijn gevoel.
Je went er aan. Ik kom ook niet elke dag aan m'n 3000 kcal, ik hou van eten, maar veel eten staat me nog altijd een beetje tegen.quote:Op maandag 21 januari 2013 18:33 schreef El.Wulfo het volgende:
[..]
Ik snap dat het niet goed is om onder mijn BMR te gaan eten. Ik heb echter nooit eerder calorieën geteld en vind 2350 best veel nu ik let op wat ik eet.
En meer eten dan normaal (maar nu wel gezonder) druist erg in tegen mijn gevoel.
Is zo handig hé...Is ook niet veel moeite dus.quote:Op maandag 21 januari 2013 18:25 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk van waarom zou je shakes doen als je het ranzig vindt? Eiwitbronnen genoeg toch?
Wat eet je dan, want als je moeite hebt met dat aantal denk ik dat je best weinig eet normaliter?quote:Op maandag 21 januari 2013 18:33 schreef El.Wulfo het volgende:
[..]
Dat is mij vandaag ook geluktquote:Op maandag 21 januari 2013 19:04 schreef xFriendx het volgende:
Toch handig dat fitness, dan schuif je zonder moeite die bergen sneeuw weg van je pad met een bezem.
Bijvoorbeeld vandaag gewoon ontbeten en gelunched met boterham en gezond beleg, 2 stuks fruit tussendoor en vanavond simpel groente rijst en stukje vlees. Als ik dat optel kom ik nog niet aan de 2000. Drinken doe ik thee water en zwarte koffie. Daar zit ook niets in.quote:Op maandag 21 januari 2013 19:14 schreef MarMar het volgende:
[..]
Wat eet je dan, want als je moeite hebt met dat aantal denk ik dat je best weinig eet normaliter?
Ik moet ook nog steeds wennen aan meer eten, maar een hand noten of een bak kwark met muesli doen wonderenMet het "rolstoeldieet" ben ik enorm gewend aan best veel dingen eten met weinig kcal. Nu heb ik, schrik niet, 1000 kcal per dag meer nodig dan toen.
Of je valt af als een speer omdat je je spieren op aan het vreten bent..quote:Op maandag 21 januari 2013 20:28 schreef El.Wulfo het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld vandaag gewoon ontbeten en gelunched met boterham en gezond beleg, 2 stuks fruit tussendoor en vanavond simpel groente rijst en stukje vlees. Als ik dat optel kom ik nog niet aan de 2000. Drinken doe ik thee water en zwarte koffie. Daar zit ook niets in.
Ik heb aan de andere ook zo iets van, als mijn lichaam niet aangeeft dat er een tekort is en ik kan gewoon 3 keer in de week minimaal 2u sporten zonder iets te merken zal het wel goed zitten.
Haha, jij bent de mama van deze reeks?quote:Op maandag 21 januari 2013 20:30 schreef MarMar het volgende:
[..]
Of je valt af als een speer omdat je je spieren op aan het vreten bent..
Doe nog es ff een bak volle kwark met muesli en een schaaltje noten ofzo? En een ei bij je lunch!
Hup!
Ik fiets altijd 10 minuten warm voor ik ga squatten en dan doe ik ook nog vier warm-up sets. Zou jij wat anders aanraden?quote:Ik train om vet te verliezen en meer spiermassa te krijgen en pak daarom de oefeningen met zo veel mogelijk gewicht en setjes van tussen de 8 en 12 reps per setje, en begin nooit met een warm up van cardio.
Wat is je doel? Het is niet erg veel eten.quote:Op maandag 21 januari 2013 21:44 schreef waspoedertje het volgende:
Ik ga nu 3 x in de week en groei opzich goed en ga nu 1 a 2 x in de week een HIT training doen
Zit alleen met me voeding:
Tussen 6 a 7 gaat me wekker binnen een half uur Eet ik 80 gram brinta/havermout met een liter melk
Om 9 uur 2 boterhammen (volkoren) met biefstukworst of blik tonijn of makreel of kipfilet en een banaan
Om 11 uur eventueel nog een appel of de banaan van 9 uur
Om half 1 2 boterhammen met hetzelfde soort beleg
Dan rond 5 a 6 avondeten is verschillend maar over het algemeen veel kip en groente en gebakken aardappels
Als ik ga sporten rond 4 a 5 uur eet ik daarna nog een banaan
En soms voor het slapen gaan 250 gram magere kwark
Eventueel nog tips ?
Wil nu iets meer vet gaan verbranden daarom de HIT erbij
Nee precies maar ben er toch aardig op gegroeidquote:Op maandag 21 januari 2013 21:50 schreef Snakey het volgende:
[..]
Wat is je doel? Het is niet erg veel eten.
Cardio = Cardio != warm-upquote:Op maandag 21 januari 2013 20:44 schreef esv7 het volgende:
[..]
Ik fiets altijd 10 minuten warm voor ik ga squatten en dan doe ik ook nog vier warm-up sets. Zou jij wat anders aanraden?
Het is een beetje raar wat je zegt. je hebt een fysiek zwaar beroep maar je eet amper, en je wil vet kwijt. Dat klopt niet he.quote:Op maandag 21 januari 2013 21:56 schreef waspoedertje het volgende:
[..]
Nee precies maar ben er toch aardig op gegroeid
Kan ook door slechte dieet hiervoor komen ( vorig jaar )
Maar dacht misschien nog paar tips
Wil nu eerst meer vet verbranden maar weet dat me eten nog niet optimaal is
En daarbij heb ik nog een fysiek zwaar beroep ook
Ik heb de afgelopen 20 jaar ofzo nooit een warming up gedaan. En nooit ergens last van gehad, tenzij ik een paar maanden echt zwaar train. Zwaar overrated, warming ups volgens mij.quote:Op maandag 21 januari 2013 21:57 schreef stinkie het volgende:
[..]
Cardio = Cardio != warm-up
Roeien kannog net omdat je daarmee eenhoop spieren pakt.
Squat is altijd mijn eerste oefening. Lege bar, dan 60% van het gewicht en dan 3 keer 8-12 reps. 3*12 halen betekend volgende keer meer gewicht.
Meestal doe ik elke oefening een setje met 60% gewicht als warm-up/vorm training.
Oke, ik dacht dat het cardio && warm-up ineen was. Iig doe ik 2*5*leeg 5*40% 5*60% en dan 3*5 werk sets, en daarvoor nog 10 minuten fietsen dan.quote:Op maandag 21 januari 2013 21:57 schreef stinkie het volgende:
[..]
Cardio = Cardio != warm-up
Roeien kannog net omdat je daarmee eenhoop spieren pakt.
Squat is altijd mijn eerste oefening. Lege bar, dan 60% van het gewicht en dan 3 keer 8-12 reps. 3*12 halen betekend volgende keer meer gewicht.
Meestal doe ik elke oefening een setje met 60% gewicht als warm-up/vorm training.
Ik merk bij mijzelf wel dat ik lekkerder squat met een warm-up. Anders gaat het een beetje stijfjes met wat meer kleine pijntjes als ik diep ga. Vooral op woensdag als ik de maandag daarvoor voor mijn doen zwaar heb gesquat.quote:Ik heb de afgelopen 20 jaar ofzo nooit een warming up gedaan. En nooit ergens last van gehad, tenzij ik een paar maanden echt zwaar train. Zwaar overrated, warming ups volgens mij.
Ja heb nog vet op me buik en bovenbenenquote:Op maandag 21 januari 2013 21:58 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het is een beetje raar wat je zegt. je hebt een fysiek zwaar beroep maar je eet amper, en je wil vet kwijt. Dat klopt niet he.
1 setje voorbereiding vind ik zelf wel prettig de eerste paar oefeningen. En square moet ik echt wat voorwerk doen om knie goed te krijgen. Koud doet dat ding nog steeds niks. Gaat wel steeds beter, maar dan kom ik echt niet boven de 80kg uit.quote:Op maandag 21 januari 2013 22:00 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik heb de afgelopen 20 jaar ofzo nooit een warming up gedaan. En nooit ergens last van gehad, tenzij ik een paar maanden echt zwaar train. Zwaar overrated, warming ups volgens mij.
Ik vind macadamia en pecannoten erg goed te eten. Wel stervensduur in de supermarkt dus ff op de markt halen.quote:Op maandag 21 januari 2013 23:57 schreef El.Wulfo het volgende:
Zijn er trouwens duidelijke redenen waarom de ene soort nootjes beter is dan de andere?
Logisch lijkt mij dat ongezouten sowieso beter zijn dan gezouten, maar hoe zit het met geroosterd?
En welk soort is het lekkerste?
En wel 100% on topic, morgenavond weer de fitness in!
Een vriend van me had een keer een artikel gelezen (misschien eens even vragen of hij nog weet waar) dat als je net begint met sporten en je doet warming-ups het prima is om dit te blijven doen, maar als je al een tijd bezig bent en altijd zonder warming-ups meteen begon het beter was om ook dit zo te blijven. De verandering naar het wel doen van een warming-up zou volgens het artikel schadelijker kunnen zijn dan gewoon op de oude voet door blijven gaan. Immers je lichaam was daar aan gewend en als je zonder warming-up geen last had van verrekte spieren, waarom dan veranderen.quote:Op maandag 21 januari 2013 22:00 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik heb de afgelopen 20 jaar ofzo nooit een warming up gedaan. En nooit ergens last van gehad, tenzij ik een paar maanden echt zwaar train. Zwaar overrated, warming ups volgens mij.
Zou ik ook graag willen weten (en maaltijden voor een 'redelijke' prijs).quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Kent er nog iemand een site met gezonde gerechten? Ik bedoel dan vooral warm eten. Wat ik nu eet is niet altijd (altijd niet) bijzonder gezond...
www.weekmenu.nl vind ik fijn.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Kent er nog iemand een site met gezonde gerechten? Ik bedoel dan vooral warm eten. Wat ik nu eet is niet altijd (altijd niet) bijzonder gezond...
Jefit gebruik ik om alle reps en gewichten bij te houden. Staan ook heel veel schema's op de site die je zo kan importeren. Alleen kracht dacht ik.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:16 schreef So_Surreal het volgende:
Wat is een goede iPhone app voor het fitnessen ?
Ik wil van de 97 naar de 87kg (1.90m) en wil wat spieren opbouwen.
Ik zoek dus een app die een soort schema kan maken met oefeningen voor 3x in de week.
Het liefst een mix van kracht en cardio oefeningen dus.
Als je gewoon wat verse groente in een pan met water gooit en vlees bakt ben je al gezond genoeg bezig. Hoef je geen speciale recepten voor te hebben.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Idd.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:20 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Als je gewoon wat verse groente in een pan met water gooit en vlees bakt ben je al gezond genoeg bezig. Hoef je geen speciale recepten voor te hebben.
Is al het vlees/groente even gezond? Of kan ik daarbij ook nog letten op bepaalde dingen? Ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld bacon een stuk ongezonder is dan kipfilet.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:20 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Als je gewoon wat verse groente in een pan met water gooit en vlees bakt ben je al gezond genoeg bezig. Hoef je geen speciale recepten voor te hebben.
Zout op/door je groente?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:18 schreef MarMar het volgende:
Neem groente als uitgangspunt voor je avondeten, niet als bijgerecht.
Bacon is inderdaad minder prettig dan kip of vis, maar dat snap je zelf.
Dingen als: spinazie even in een wok, tomaatje erbij, stukje zalm stomen in een stoompan of in alufolie in de oven, pasta/aardappel/rijst erbij...
En dan natuurlijk volkoren pasta of zilvervliesrijst, dat zijn de goede koolhydraten in tegenstelling tot witte rijst en kinderpasta.
Meer vis is altijd een goed streven en nee, lekkerbekjes rekenen we niet goed.
Varieer met groente, dat kan simpelweg door met kleur te variëren.
Dan soepen, daarmee kan je eindeloos varieren: kook eender welke groente in bouillon, staafmixxer erdoor, klaar. Dan kan je nog vlees en gewoon stukjes groente toevoegen als je daar zin in hebt, maar hoeft niet.
Groente stomen vind ik lekkerder dan koken: groente houdt er veel meer smaak bij en heeft dan ook minder zout nodig om uberhaupt nog iets van smaak te hebben.
Enzo.
Oh en deze is ook erg lekker: Broccoli stamppot.
Aardappelpuree maken van gekookte aardappels, per persoon een eetlepel rode pesto door de aardappels, dan de broccoli niet stampen maar erdoorheen roeren. Beetje parmezaanse kaas erover doet het goed, visje erbij is lekker.
Tot zover de kooktips van mammamar
Jawel, maar vind zout echte zooi. Eet het zelf nergens op maar anders kan ik het over aardappelen nog begrijpen. Groente is clean het lekkerst.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:01 schreef MarMar het volgende:
[..]
Zout op/door je groente?
Nee joh, dat doen mensen nooooooit....
Wel dus? Ik wist alleen dat mensen op sommige groenten suiker doen, zout had ik ook nog nooit gehoord.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:01 schreef MarMar het volgende:
[..]
Nee joh, dat doen mensen nooooooit....
Pak deze tegenwoordig ook mee. Mede doordat na vervanging van de apparaten het huidige buikspierapparaat alles lijkt te trainen behalve je buikspieren.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:07 schreef El.Wulfo het volgende:
[..]
Wel dus? Ik wist alleen dat mensen op sommige groenten suiker doen, zout had ik ook nog nooit gehoord.
Van mij hoeft er ook helemaal niets op, lekker stomen.
Net weer terug van de sportschool trouwens, was weer lekker. Nu ook weer voor de 2e keer planks gedaan, schijnt ook erg goed te zijn voor je buikspieren. Hebben mensen hier meer ervaring mee hier?
Ik weet niet beter of de generatie voor mij pleurt alle groente in water met zout om te koken. Ik doe dat alleen bij aardappels.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:07 schreef El.Wulfo het volgende:
[..]
Wel dus? Ik wist alleen dat mensen op sommige groenten suiker doen, zout had ik ook nog nooit gehoord.
Van mij hoeft er ook helemaal niets op, lekker stomen.
Net weer terug van de sportschool trouwens, was weer lekker. Nu ook weer voor de 2e keer planks gedaan, schijnt ook erg goed te zijn voor je buikspieren. Hebben mensen hier meer ervaring mee hier?
Haha dat heb ik dus ook, als ik oefeningen voor mijn buik heb gedaan wil ik mijn buik ook voelen branden.quote:Op woensdag 23 januari 2013 05:40 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Pak deze tegenwoordig ook mee. Mede doordat na vervanging van de apparaten het huidige buikspierapparaat alles lijkt te trainen behalve je buikspieren.
Vooralsnog (beetje laten verslappen) doe ik meestal 3 setjes van zo'n 50 seconden.
Dat hebben ze zeker overgehouden van de tijd dat nog iedereen aan zee woonde en in zeewater eten kooktequote:Op woensdag 23 januari 2013 09:00 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ik weet niet beter of de generatie voor mij pleurt alle groente in water met zout om te koken. Ik doe dat alleen bij aardappels.
Met zo'n beugel om je schouders? Veel mensen trekken die beugel veel te ver naar beneden zodat je de kracht deels uit je rug haalt. Misschien is dat het? De uiteinden ervan moeten net voor je schouders vallen, niet verder, dan voelt het gelijk heel anders.quote:Op woensdag 23 januari 2013 05:40 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Pak deze tegenwoordig ook mee. Mede doordat na vervanging van de apparaten het huidige buikspierapparaat alles lijkt te trainen behalve je buikspieren.
Vooralsnog (beetje laten verslappen) doe ik meestal 3 setjes van zo'n 50 seconden.
Gelukkig doen mijn ouders dat niet. Als iemand ergens meer smaak aan wil doet die dat maar als het op het bord ligt.quote:Op woensdag 23 januari 2013 09:00 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ik weet niet beter of de generatie voor mij pleurt alle groente in water met zout om te koken. Ik doe dat alleen bij aardappels.
Die zien er inderdaad goed zwaar uit, denk dat ik maar eerst een beetje buikspieren krijg voor ik daar aan begin. Bovendien lijkt het me ook je rug best zwaar te belasten, lijkt me best veel kracht op te komen staan, klopt dat dat jij die ook voelt?quote:Op woensdag 23 januari 2013 09:24 schreef Questular het volgende:
Ik vind Cable Crunches een heerlijk oefening voor de buikspieren, daar kun je echt goed kapot op gaan
quote:Op woensdag 23 januari 2013 09:17 schreef MarMar het volgende:
[..]
Met zo'n beugel om je schouders? Veel mensen trekken die beugel veel te ver naar beneden zodat je de kracht deels uit je rug haalt. Misschien is dat het? De uiteinden ervan moeten net voor je schouders vallen, niet verder, dan voelt het gelijk heel anders.
Beter leg raises en (weighted) sit-ups/cable crunches.quote:Op woensdag 23 januari 2013 05:40 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Ik pak mn leg raises met gestrekte benen, maar er zijn genoeg mensen die alleen hun knieën optrekken. Is het correct om te denken dat je met gestrekte benen een hogere belasting op je buikspieren krijgt en ze daardoor beter traint?quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:19 schreef 16meter het volgende:
[..]
Beter leg raises en (weighted) sit-ups/cable crunches.
Ab machines zijn onzin imo.
ik dank uquote:Op woensdag 23 januari 2013 11:27 schreef 16meter het volgende:
http://www.exrx.net/Weigh(...)HangingLegRaise.html
Heupflexie is het belangrijkst om je abzzz goed te raken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |