SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik kan 't mis hebben...
Zak je er tijdens het rijden doorheen? Wat dus niet kan door de stijve schoenen = beurse plekken op de enkels. Denk dat dit vooral gewenning is omdat je spieren rond je enkels gebruikt die niet sterk genoeg zijn. Regelmatig onderhouden en stabiliteitsoefeningen doen. Bijvoorbeeld squaten op 1 been.quote:Op zondag 20 januari 2013 12:09 schreef Oksel het volgende:
Ik ga schaatsles nemen. Ben zwaar gefrustreerd, en heb fucking pijn aan m'n enkels door m'n nieuwe schaatsen. Schaatsen zijn in de enkels zo stijf dat ze beurs zijn.
quote:Op zondag 20 januari 2013 12:28 schreef Oksel het volgende:
Ik zit nu in de woonkamer met m'n schaatsen aan.
zitten wel haken en ogen aan.. weet niet meer precies welke.. Maar inderdaad wel ff moeite van uitzoeken waard..quote:Op zondag 20 januari 2013 12:50 schreef Tommeke het volgende:
@Firewire: Opzich is hoeft een goedkopere helm niet minder veilig te zijn hoor, mits ie goed zit enzo
Giro heeft trouwens crash-replacement. Dan kan je voor de helft van het geld een nieuwe kopen
Ik heb het nu 1x gedaan. Gelijk na opstaan 60min op de Tacx gereden. Ben de hele dag slap geweest en ontzettend honger (verleiding wel kunnen weerstaan). Ik kan dus niet zeggen of dit goed werkt, want dan moet ik het eerst vaker doen. Viel me wel op dat ik daarna tijdens het fietsen minder snel honger had, maar weet niet of dat door die ene keer is gekomen.quote:Op zondag 20 januari 2013 13:38 schreef MarcoD het volgende:
@Patroon
Kan je mij iets meer vertellen over dat trainen op nuchtere maag (dat doe jij af en toe toch?) of in de richting wijzen waar ik informatie kan vinden daarover?
onder de tekst van eerste link staan weer andere onderzoeken.. Als je dan eet, welke soort maaltijden het beste zorgen voor vetverbranding bijv. Interessante site!quote:Op zondag 20 januari 2013 14:05 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb het nu 1x gedaan. Gelijk na opstaan 60min op de Tacx gereden. Ben de hele dag slap geweest en ontzettend honger (verleiding wel kunnen weerstaan). Ik kan dus niet zeggen of dit goed werkt, want dan moet ik het eerst vaker doen. Viel me wel op dat ik daarna tijdens het fietsen minder snel honger had, maar weet niet of dat door die ene keer is gekomen.
Waar ik vooral effect van heb gehad, is ochtends licht ontbijten (bijvoorbeeld 2 broodjes met jam) en daarna 3/4 uren fietsen waarbij ik de eerste 2uur niets at en daarna kleine hoeveelheden per uur. Vooral de 1e keer dat ik 2uren niets at, was wel ff wennen en na 2uren was ik blij dat ik thuis was. Maar het werkt snel, want de keer daarna voelde ik mij na 2uren al een stuk beter. Probeer na het fietsen niet gelijk te eten maar 30-60min later pas. Dan blijft je lichaam nog ff vetten verbranden.
Dat fietsen op nuchtere maag moet je max 1x per week doen omdat het herstel nogal wat langer is dan normaal.
Interessant:
http://www.ergogenics.org/sportvoeding66.html
http://www.standaard.be/A(...)9_026&subsection=173
http://www.wvamsterdam.nl/stukjes/De%20nuchtertraining.htm
Dat is sowieso een hele interessante site als je hier interesse in hebt. Komen regelmatig mooie onderzoeken voorbij.quote:Op zondag 20 januari 2013 14:31 schreef the_critic het volgende:
[..]
onder de tekst van eerste link staan weer andere onderzoeken.. Als je dan eet, welke soort maaltijden het beste zorgen voor vetverbranding bijv. Interessante site!
Ja ik heb daarna natuurlijk wel ontbeten. Gewoon zoals ik normaal ook ontbijt. Toch blijf je dat slappe gevoel houden want je suikerspiegel gaat natuurlijk naar zijn dieptepunt. Daarna over de dag gegeten zoals normaal. Risico is dat je veel trek hebt, maar dat gevoel moet je maar ff onderdrukken.quote:Op zondag 20 januari 2013 14:51 schreef MarcoD het volgende:
Jij heb dus één keer op een nuchtere maag een uurtje gefietst en daarna helemaal niks gegeten? Want zoals ik het nu begrijp is dat je op een nuchtere maag fietst en dan na het fietsen een kleine koolhydraatrijke maaltijd moet eten, maar niet dat je helemaal niks mag eten? Of had je wel gewoon gegeten maar bleef dat slappe gevoel/honger?
Haha ik werd al bijna bang, een dag zonder eten ga ik namelijk moeilijk/niet halenquote:Op zondag 20 januari 2013 14:54 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja ik heb daarna natuurlijk wel ontbeten. Gewoon zoals ik normaal ook ontbijt. Toch blijf je dat slappe gevoel houden want je suikerspiegel gaat natuurlijk naar zijn dieptepunt. Daarna over de dag gegeten zoals normaal. Risico is dat je veel trek hebt, maar dat gevoel moet je maar ff onderdrukken.
Doe dit dus ook niet de 1e keer op een dag dat je nog moet werken ofzo.
Goed te weten, maar als de verzekering het vergoed....quote:Op zondag 20 januari 2013 12:52 schreef the_critic het volgende:
[..]
zitten wel haken en ogen aan.. weet niet meer precies welke.. Maar inderdaad wel ff moeite van uitzoeken waard..
Niks mis met die Patroontipsquote:Op zondag 20 januari 2013 16:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Zo dat was lekker zeg
25 km geschaatst vlakbij Heerenveen. Viel niet tegen voor de 1e keer. Hopelijk deze week nog paar keer in Loosdrecht.
http://app.strava.com/activities/38112420
Inderdaadquote:
Fryslânquote:Op zondag 20 januari 2013 16:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Inderdaad![]()
Afstand viel me ook mee, Friesland is voor mn gevoel veel verderReden er in een uurtje naartoe.
super cool.. altijd leuk om eens te proberen in aanloop naar Marmotte. Leuk aanbod..!quote:Op zondag 20 januari 2013 15:50 schreef Patroon het volgende:
Ik kan voor 25 euro per maand begeleiding van een oud verdienstelijk renner krijgen met 3 wekelijkse schema's, regelmatig persoonlijk contact en feedback. Lijkt mij niet gek.
Heb jij dat dan nodig?quote:Op zondag 20 januari 2013 15:50 schreef Patroon het volgende:
Ik kan voor 25 euro per maand begeleiding van een oud verdienstelijk renner krijgen met 3 wekelijkse schema's, regelmatig persoonlijk contact en feedback. Lijkt mij niet gek.
In grote lijnen (macro) zou ik het zelf kunnen. Maar om tot een concreet schema te komen wat ik welke training moet doen vind ik nog lastig en weet ik nooit goed wat te doen. Ook het bepalen wanneer ik zwaarder moet of juist een stapje terug. Periodisering weet ik in grote lijnen maar vertaal dat maar eens naar concrete weekplanningen. Ik wil dit wel leren maar ik vind het nu nog fijn om hierover feedback te krijgen. Vroeger gaf ik dit bedrag uit tijdens het stappen, nu doe ik dat veel minder en vind ik zulke begeleiding leuk en leerzaam.quote:
Contact zal voornamelijk per email en telefoon gaan. Hij heeft een logboek met EMI score. Aan de hand daarvan kan hij zien hoe het gaat. Ik weet ook niet hoe het gaat en of ik er wat aan heb, het lijkt mij in iedergeval leerzaam en het motiveert mij. Ik ben qua sport best onzeker eerlijk gezegd, "doe ik het wel goed gevoel."quote:Op zondag 20 januari 2013 21:34 schreef kaasplankje het volgende:
Tja, wanneer je zwaarder moet of juist een stapje terug is vooral een gevoelskwestie en ook een persoonlijke kwestie. Je doet nu eenmaal meer in je leven dan 6x trainen per week.
Verder zou ik zelf de tijd niet hebben om 2 wekelijks met iemand mijn trainingen te gaan evalueren. Ik wil niet zeggen dat het je niet helpen zou ofzo. Zelf trek ik liever mijn eigen plan.
Ja dat kost veel onrust en komt door onzekerheidquote:Op zondag 20 januari 2013 21:37 schreef kanovinnie het volgende:
Ik denk dat van iedereen hier in dit topic, op No-p en Kaas na, jij degene bent die zijn trainingen nog wel het beste uitzoekt/stippelt enzo.
Klopt dat wel?quote:Op zondag 20 januari 2013 21:43 schreef kanovinnie het volgende:
Godverdorrie jongens, heb ik zowaar een hartslag van max 210 gehaald. Zou het dan toch nog wat worden?
Dubbelcheck met garmin connect gedaan, zie in de grafiek de volgende waardes:quote:
Je hoeft het ook niet goed te praten ofzo, alleen zoals kano oppert vind ik jou wel een van de meest theoretisch onderlegde users als het om trainingsleer gaat.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:46 schreef Patroon het volgende:
Ik zie de begeleiding ook vooral als leuk, motiveren en leerzaam. Doel opzich (de prestatie) vind ik minder belangrijk. Een ander geeft het uit in de kroeg of andere hobby.
Ik probeer het voor mezelf te verantwoorden. Misschien heb je ook wel gelijk en kan ik het prima zelf. Zoals je ook zegt ken ik de theorie, maar vind ik het lastig om concreet juiste trainingen op het juiste moment te maken in de praktijk. Dit zal later wel lukken. Wil in de toekomst ook een KNWU trainerscursus gaan doen.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je hoeft het ook niet goed te praten ofzo, alleen zoals kano oppert vind ik jou wel een van de meest theoretisch onderlegde users als het om trainingsleer gaat.
Werd het al (bijna) zwart voor je ogen? Maar omdat je vol tegenwind in ging zou dat misschien wel enige invloed kunnen hebben gehad.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dubbelcheck met garmin connect gedaan, zie in de grafiek de volgende waardes:
205-205-210-193-191-183 En de andere piek: 183-183-195-202-207-198-187
Kan dat hij door de kou wat minder werkte, maar het lijkt me niet? Ik heb iig niet zoveel gezweet omdat het toch vrij koud was dus het zou kunnen dat hij niet optimaal werkte, maar dan zou ik een andere afwijking dan dit verwachten, ik zie verder ook geen gekke waardes. En ik was vol gas tegenwind aan het planken om schaatsers in te halen.
Over een jaar voor 25 euro in de maand een wekelijks patroon consultquote:Op zondag 20 januari 2013 21:51 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik probeer het voor mezelf te verantwoorden. Misschien heb je ook wel gelijk en kan ik het prima zelf. Zoals je ook zegt ken ik de theorie, maar vind ik het lastig om concreet juiste trainingen op het juiste moment te maken in de praktijk. Dit zal later wel lukken. Wil in de toekomst ook een KNWU trainerscursus gaan doen.
Bedoel je dan dit ik dankzij de wind een foutieve meting heb, of dat ik dankzij de wind een zware hartslag had? Het werd volgens mij niet zwart voor mijn ogen, maar ik let daar nooit zo op. Tijdens een MMA training had iemand mij in een chokehouding, liet me opeens los en stopte met vechten.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:01 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Werd het al (bijna) zwart voor je ogen? Maar omdat je vol tegenwind in ging zou dat misschien wel enige invloed kunnen hebben gehad.
Als je max HF idd 210 is zou je normaal gesproken deze waardes vaker moeten zien in je reslutaten. Ik had jouw HF max nl. lager ingeschat naar aanleiding van wat ik gezien heb tijdens EPE, daar ging je toch ook volle bak of niet?quote:Op zondag 20 januari 2013 22:05 schreef kanovinnie het volgende:
Bedoel je dan dit ik dankzij de wind een foutieve meting heb, of dat ik dankzij de wind een zware hartslag had? Het werd volgens mij niet zwart voor mijn ogen, maar ik let daar nooit zo op. Tijdens een MMA training had iemand mij in een chokehouding, liet me opeens los en stopte met vechten.
"Ja, je ogen draaiden weg maar je bleef maar doorgaan"![]()
Druk dagje gehad ook, dus ik kan me de details van de tocht niet echt meer herinneren.
Dankzij de wind een foutieve meting bedoelde ik. Maar ik neem aan dat die wind ook wel voor een verhoging van je hartslag heeft gezorgd..quote:Op zondag 20 januari 2013 22:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Bedoel je dan dit ik dankzij de wind een foutieve meting heb, of dat ik dankzij de wind een zware hartslag had? Het werd volgens mij niet zwart voor mijn ogen, maar ik let daar nooit zo op. Tijdens een MMA training had iemand mij in een chokehouding, liet me opeens los en stopte met vechten.
"Ja, je ogen draaiden weg maar je bleef maar doorgaan"![]()
Druk dagje gehad ook, dus ik kan me de details van de tocht niet echt meer herinneren.
Ik zit net op Runkeeper te kijken en daar heb ik exact dezelfde waardes. Dus ik denk dat ik tijdens EPE harder had gekunt. Was sowieso mijn eerste keer. Aan het einde heb ik toen wel nog gas bij kunnen geven dus ik had waarschijnlijk ook een hoger gemiddelde kunnen rijden.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als je max HF idd 210 is zou je normaal gesproken deze waardes vaker moeten zien in je reslutaten. Ik had jouw HF max nl. lager ingeschat naar aanleiding van wat ik gezien heb tijdens EPE, daar ging je toch ook volle bak of niet?
Hmm, hoezo zou de wind daarvoor kunnen zorgen? Hartslagmeter zit strak om mijn borst heen, daarover een onder, craft en fietsshirt. Dus hij kan niet echt trillen of weeglopen ofzo.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:15 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Dankzij de wind een foutieve meting bedoelde ik. Maar ik neem aan dat die wind ook wel voor een verhoging van je hartslag heeft gezorgd..
Nouja, wel natuurlijk in welke diciplines je uit kan blinken. Sprint of het langere werk.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:20 schreef eentwee het volgende:
Een max van 210 kan een fout zijn maar als je inderdaad vaak boven de 200 haalt kan het wel. Hoge max zegt ook niks over prestatie(potentieel)
Hmm, of omdat het met hardlopen makkelijker is om je max te halen? Sowieso was dat sprinten door het zand loodzwaar.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:23 schreef keesfietst het volgende:
Ik haal rennend wel (makkelijker) een hogere hartslag dan fietsend. Misschien omdat ik voorovergeboven op de fiets minder contact maak met de hartslagmeter dan rechtopzittend? Borst is vrij droog. Max hartslag lag bij EPE rennend het hoogst. Terwijl ik fietsend ook niet echt veel heb ingehouden.
Dan is het gat tot de waarde van 210 vandaag nog best groot lijkt mij.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:25 schreef MarcoD het volgende:
Kano haalt alleen volgens strava nooit boven de 182 (even snel gespiekt) dus een meetfout lijkt mij dan waarschijnlijk of je hartslag kan hoger zijn bij een andere type activiteit?
Lijkt mij ook.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dan is het gat tot de waarde van 210 vandaag nog best groot lijkt mij.
Ik zeg meetfout. Of kano kent zichzelf niet, maar dat lijkt me onwaarschijnlijker op een of andere manier.
Heb ik op de mtb ook nu ik er zo over nadenk.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:32 schreef eentwee het volgende:
Met hardlopen gebruik je meer spieren en daarom is je hartslag makkelijker hoog als je diep gaat.
Ik merk al verschil tussen racen en crossen. Tijdens veldtoertochten haal ik soms heel hoge HR gemiddeldes.
Tot dit jaar heb ik nog nooit van het woord hartslagmeter gehoordquote:Op zondag 20 januari 2013 22:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dan is het gat tot de waarde van 210 vandaag nog best groot lijkt mij.
Ik zeg meetfout. Of kano kent zichzelf niet, maar dat lijkt me onwaarschijnlijker op een of andere manier.
Maar het ene mens tov de andere zal toch wel meevallen? Ik ben iig iets van 1.86-1.88 groot.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:36 schreef kaasplankje het volgende:
Verder is het ook nog zo dat grote mensen een lagere hartslag hebben dan kleine mensen. Het hartje van een muis bijv. gaat als een razende tekeer.
Klopt.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:45 schreef eentwee het volgende:
Ik dacht dat het ook alleen maar met aanleg te maken heeft.. en dus weinig zegt over type spiervezels, zuurstofopname etc.
Ja, dat heeft met aanleg te maken. Je HF max is niet trainbaar. Het heeft echter wel met type spiervezels te maken.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:45 schreef eentwee het volgende:
Ik dacht dat het ook alleen maar met aanleg te maken heeft.. en dus weinig zegt over type spiervezels, zuurstofopname etc.
210 lijkt me zeker niet irreel. Ik heb tijdens schaatswedstrijden bij mezelf regelmatig boven de 200 gezien, dat terwijl ik toen al een eind de 30 gepasseerd was.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:20 schreef eentwee het volgende:
Een max van 210 kan een fout zijn maar als je inderdaad vaak boven de 200 haalt kan het wel. Hoge max zegt ook niks over prestatie(potentieel)
Ben jaloersquote:Op maandag 21 januari 2013 11:33 schreef MarcoD het volgende:
Vanmorgen 45 minuten op de mtb gezeten om wat first tracks te scoren in het duin hier, was best goed te doen op strandbanden en zag er erg mooi uit allemaal.
Ach so. Wij hebben fietsen én spikebanden van de zaakquote:Op maandag 21 januari 2013 11:33 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Iedreen rijdt bij ons op eigen materiaal. We hebben wel Bullitts maar verder niet.
Als die concorde in 2 breekt ga ik ze eens vervangen voor een cx. Dan heb ik meer clearance tussen de spatborden en mijn band voor een band met wat profiel zoals een pipistrello.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:37 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ach so. Wij hebben fietsen én spikebanden van de zaak
Met zo'n profiel reed ik gisteren ook inderdaad. Omdat ik op verharde wegen bleef die grotendeels gestrooid waren had ik er wel veel druk in (4,5 bar). In bevroren sporen of hopen gleed het alle kanten op maar met verse sneeuw is het prima. Minder druk verhoogt de grip natuurlijk nog.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als die concorde in 2 breekt ga ik ze eens vervangen voor een cx. Dan heb ik meer clearance tussen de spatborden en mijn band voor een band met wat profiel zoals een pipistrello.
Mtb mot ik niet, te traag.
Verkapte gemiddeld 36 postquote:Op maandag 21 januari 2013 12:04 schreef Tommeke het volgende:
Nu zijn die ATB's wel chill, maar ik vind ze ook te lomp en te traag. Ik fiets amper 30 op die krengen man
Dat is natuurlijk makkelijk op te lossen met een gel die ze ook voor een echo gebruiken en waarschijnlijk werkt ieder anaal glijmiddel ook perfect. En dan zo'n superdun en nauwsluitend Japans techno ondershirt er over heen + een windstopper en ik denk dat je probleem met die wind en HF meters volledig opogelost is.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:19 schreef kaasplankje het volgende:
De reden waarom ik ben gestopt met HF meters. Mijn borst is zo droog dat de wind er onder komt. Hoeveel lagen kleding daar over zitten maakt niks uit.
@Kano: probeer het nog maar eens een paar keer binnenkort als je goed warm en fit bent. Je zou dan in theorie makkelijk een HF van 200 moeten kunnen halen.
Wel de bedoeling dat je dat glijmiddel uitsluitend op die HF meter sensoren smeert. En hoe moet ik het dan anders noemen? KY gel, Durex Pleasure 4 2 (heb je ook een wareme uitvoering in, voor in de winter.) Nee joh, het was deze keer echt serieus bedoeld.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:05 schreef kaasplankje het volgende:
Nou Cap Fab, komt der maar in hoor.
wil je hem met of zonder anale glijmiddel der in hebben?quote:Op maandag 21 januari 2013 14:05 schreef kaasplankje het volgende:
Nou Cap Fab, komt der maar in hoor.
Dit was een inkoppertje inderdaadquote:Op maandag 21 januari 2013 14:36 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
wil je hem met of zonder anale glijmiddel der in hebben?
Over geurende / wam gevoel gevende gelletjes gesproken.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:20 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wel de bedoeling dat je dat glijmiddel uitsluitend op die HF meter sensoren smeert. En hoe moet ik het dan anders noemen? KY gel, Durex Pleasure 4 2 (heb je ook een wareme uitvoering in, voor in de winter.) Nee joh, het was deze keer echt serieus bedoeld.
Ik heb ooit eens opgevangen dat Oksel en Okselin mee zouden gaan voor de mentale en culinaire ondersteuning (zowel op de camping als langs de route) ?quote:Op maandag 21 januari 2013 15:06 schreef Patroon het volgende:
Gaat er ook een dame mee naar Frankrijk die onze billetjes in kan smeren?
quote:Op maandag 21 januari 2013 15:56 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens opgevangen dat Oksel en Okselin mee zouden gaan voor de mentale en culinaire ondersteuning (zowel op de camping als langs de route) ?
Ik heb ook 1 rode nylon tipi, als we daar binnen een lamp aandoen straalt ie een mooie warme rode gloed uit. Die is best sfeervol in te richten voor massages. En nylon is ook wat makkelijker met een doekje schoon te maken dan katoen.
dan kan je direct de kosten van de reis terug verdienenquote:Op maandag 21 januari 2013 15:56 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens opgevangen dat Oksel en Okselin mee zouden gaan voor de mentale en culinaire ondersteuning (zowel op de camping als langs de route) ?
Ik heb ook 1 rode nylon tipi, als we daar binnen een lamp aandoen straalt ie een mooie warme rode gloed uit. Die is best sfeervol in te richten voor massages. En nylon is ook wat makkelijker met een doekje schoon te maken dan katoen.
Dat wordt opnemen vrees ik.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:24 schreef muzas het volgende:
Vanavond na VI danny nelissen bij wilfred 'de fohn' genee...
quote:
Ik ook nietquote:Op maandag 21 januari 2013 20:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]![]()
Ik ben bang dat ik niet eens de 200 ga halen.. Teveel sneeuw om te fietsen of schaatsenBeetje tacxen maar.
Sterkte! De meren zijn nog totaal niet vertrouwd blijkt wel weerquote:Op maandag 21 januari 2013 21:25 schreef Tommeke het volgende:
Blegh, kutbericht gekregen.
Die man die vandaag onder het ijs gevonden is, is de vader van een fietsvriend van me. Ben er stil van.
Sterkte!quote:Op maandag 21 januari 2013 21:25 schreef Tommeke het volgende:
Blegh, kutbericht gekregen.
Die man die vandaag onder het ijs gevonden is, is de vader van een fietsvriend van me. Ben er stil van.
Met een busje maltodextrine voor 3 euro per 1000gram kan je hetzelfde maken.quote:Op maandag 21 januari 2013 21:58 schreef cafca het volgende:
[ afbeelding ]
Voorraadje ontvangen. Kunnen we wel even mee vooruit denk ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik kan 't mis hebben...
Tja, Geert Leinders had nog een voorraadje over.....quote:Op maandag 21 januari 2013 21:59 schreef kanovinnie het volgende:
Jezus, ben je dokter bij de raboploeg geworden?
hoe droog denk jij dat Gesink, gebroeders Schleck, etc, etc, etc zijn?!quote:Op zondag 20 januari 2013 22:19 schreef kaasplankje het volgende:
De reden waarom ik ben gestopt met HF meters. Mijn borst is zo droog dat de wind er onder komt. Hoeveel lagen kleding daar over zitten maakt niks uit.
@Kano: probeer het nog maar eens een paar keer binnenkort als je goed warm en fit bent. Je zou dan in theorie makkelijk een HF van 200 moeten kunnen halen.
is ook meer dan voldoende. Die speciale repen, gelletjes, poeders etc... erg fijn als je echt tochten van meer dan 150 km gaat maken of wedstrijden rijd. Maar gewone normale trainingen kun je prima af met een meuslireep of fruitkick van de supermarkt.quote:Op maandag 21 januari 2013 22:12 schreef muzas het volgende:
Pfff...
Ik heb een potje isostar poeder... voor de rest draai ik op brinta, sultanas, bananen kwark en krentebollen.
Heb ook allemaal geen verstand van al die rommel...
Chapeau!!quote:
Ik kan toevalllig heel goed masseren, op dat gebied knijp ik elke Thaise eruit, alleen zal het wel zonder Happy ending moeten worden ben ik bangquote:Op maandag 21 januari 2013 16:30 schreef Patroon het volgende:
Die rode tipi is wel wat voor CapFabiola
dat zei je vriendin gisteren...nee, voor dat soort opmerkingen ben ik niet flauw genoeg. Julie schatten mij te goedkoop in, ik ben bedroefdquote:Op maandag 21 januari 2013 14:05 schreef kaasplankje het volgende:
Nou Cap Fab, komt der maar in hoor.
OK, en nu: op de dag zelf naar de kassa en zeggen, hoi ik ben van team waldpyken en ik kom mn stuurbordje halen?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:08 schreef Patroon het volgende:
Ja, ons team is ook ingeloot voor de AGR. Gripper dus ook.
Je krijgt (vorig jaar in ieder geval) een envelop met allemaal reclame en een bewijs waarmee je je stuurbordje & polsband kon afhalen. En optijd betalen want anders mag je niet meedoenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:07 schreef Gripper het volgende:
[..]
OK, en nu: op de dag zelf naar de kassa en zeggen, hoi ik ben van team waldpyken en ik kom mn stuurbordje halen?
Je moet nu al betalen geloof ik.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:07 schreef Gripper het volgende:
[..]
OK, en nu: op de dag zelf naar de kassa en zeggen, hoi ik ben van team waldpyken en ik kom mn stuurbordje halen?
Zo'n big deal is het nou ook weer niet he. Die wegen liggen er het hele jaar door en de routes zijn bekend en in veel gevallen zelfs van richtingbordjes voorzien. Je zou m elke dag kunnen fietsen, dan is het nog lekker rustig ook zonder al die natte kranten die de bultjes niet op komen en dan maar midden op de weg gaan lopenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:58 schreef Gtaboy107 het volgende:
Hopelijk is mijn vader ook ingeloot, die kijkt naar de AGR uit, 't zal de eerste keer zijn dat hij het moet missen.
Maar dan krijg je geen tof "aandenken"quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:06 schreef Gripper het volgende:
[..]
Zo'n big deal is het nou ook weer niet he. Die wegen liggen er het hele jaar door en de routes zijn bekend en in veel gevallen zelfs van richtingbordjes voorzien. Je zou m elke dag kunnen fietsen, dan is het nog lekker rustig ook zonder al die natte kranten die de bultjes niet op komen en dan maar midden op de weg gaan lopen![]()
Eigenlijn zijn we ook gek, dat Patroon en ik bereid zijn om 40 ¤ pp neer te tellen om niet in alle rust in limburg te kunnen fietsen. Of 70 ¤ voor een of ander toertochtje in de alpen die je ook gewoon met 2 volle bidons en een paar mueslirepen in je achterzak zelf kunt doen, zonder tijdsdruk en zo snel of langzaam als je zelf wilt. t is ook niet eens lekker bier dat Amstel
Muwha, het is meer denk ik alles eromheen dat hem ook trekt.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:06 schreef Gripper het volgende:
[..]
Zo'n big deal is het nou ook weer niet he. Die wegen liggen er het hele jaar door en de routes zijn bekend en in veel gevallen zelfs van richtingbordjes voorzien. Je zou m elke dag kunnen fietsen, dan is het nog lekker rustig ook zonder al die natte kranten die de bultjes niet op komen en dan maar midden op de weg gaan lopen![]()
Eigenlijn zijn we ook gek, dat Patroon en ik bereid zijn om 40 ¤ pp neer te tellen om niet in alle rust in limburg te kunnen fietsen. Of 70 ¤ voor een of ander toertochtje in de alpen die je ook gewoon met 2 volle bidons en een paar mueslirepen in je achterzak zelf kunt doen, zonder tijdsdruk en zo snel of langzaam als je zelf wilt. t is ook niet eens lekker bier dat Amstel
Baas!quote:
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:27 schreef janatwork het volgende:
[..]
Baas!
Mijn fietsen staat op een heel laag pitje. Wel weer geschaatst. Samen met een vriend ben ik naar de Loosdrechtse plassen geweest. Die vriend ging niet zo hard dus ik heb er maar een gezellige duur training van gemaakt.
37.6 km in 2:22 uur.
jep: http://app.strava.com/activities/38334876quote:
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:32 schreef janatwork het volgende:
[..]
jep: http://app.strava.com/activities/38334876
Was een geveegde baan van 3.7 km. 80% top ijs en 1 strook wat meer kapot gereden.
Je moet ff inloggen en veel te veel geld overmaken.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:06 schreef Gripper het volgende:
[..]
Zo'n big deal is het nou ook weer niet he. Die wegen liggen er het hele jaar door en de routes zijn bekend en in veel gevallen zelfs van richtingbordjes voorzien. Je zou m elke dag kunnen fietsen, dan is het nog lekker rustig ook zonder al die natte kranten die de bultjes niet op komen en dan maar midden op de weg gaan lopen![]()
Eigenlijn zijn we ook gek, dat Patroon en ik bereid zijn om 40 ¤ pp neer te tellen om niet in alle rust in limburg te kunnen fietsen. Of 70 ¤ voor een of ander toertochtje in de alpen die je ook gewoon met 2 volle bidons en een paar mueslirepen in je achterzak zelf kunt doen, zonder tijdsdruk en zo snel of langzaam als je zelf wilt. t is ook niet eens lekker bier dat Amstel
Denk rond de 75 tot 100 man. Dikte zeker 6 cm. Het kraakte wel lekker en op het slechte stuk kwam er wel wat water op het ijs. Maar niets bijzonders of gevaarlijks. Gewoon je ijspriem, een touw en een set droge kleding mee nemen en niet alleen gaan.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]Morgen ook maar eens kijken!
Wat het een beetje betrouwbaar? Veel mensen op het ijs? Ik hoorde dat het zondag nog golfde op sommige stukken, dan wordt het mij iets te link.
IJspriem heb ik niet en zou alleen gaanquote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:36 schreef janatwork het volgende:
[..]
Denk rond de 75 tot 100 man. Dikte zeker 6 cm. Het kraakte wel lekker en op het slechte stuk kwam er wel wat water op het ijs. Maar niets bijzonders of gevaarlijks. Gewoon je ijspriem, een touw en een set droge kleding mee nemen en niet alleen gaan.
Aan een touw heb je geen kloot als je alleen bentquote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
IJspriem heb ik niet en zou alleen gaanNog maar even wachten dus
2 cm? Zeker weten dat dat zoveel is?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:34 schreef Blik het volgende:
Vannacht -10 en op sommige plekken nog kouder, dan komt er echt wel 2 cm ijs bij en worden plekken die nog een beetje onzeker zijn opeens prima te doen
Alleen de sneeuw gooit roet in het eten. Zonder een geveegde baan is er niet te schaatsen n het ijs nog niet dik genoeg voor sneeuwschuivers.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:34 schreef Blik het volgende:
Vannacht -10 en op sommige plekken nog kouder, dan komt er echt wel 2 cm ijs bij en worden plekken die nog een beetje onzeker zijn opeens prima te doen
Als het windstil is en het water heeft geen stroming dan moet dat wel kunnen. Maar met de huidige laag sneeuw op het ijs gaat het waarschijnlijk iets langzamer.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
2 cm? Zeker weten dat dat zoveel is?
Bij ons ligt er nu op het meer allerelei sneeuwhopen. Tenminste, toen ik zondagavond keek.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:38 schreef janatwork het volgende:
[..]
Als het windstil is en het water heeft geen stroming dan moet dat wel kunnen. Maar met de huidige laag sneeuw op het ijs gaat het waarschijnlijk iets langzamer.
Een plakweute of een medalje?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Maar dan krijg je geen tof "aandenken"
Ingeloot? Dat is toch op uitnodiging?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:23 schreef kaasplankje het volgende:
Zijn jullie al ingeloot voor Ivo's 300? Ik wel!
Alleen voor mannen met baarden.quote:
Haha, nou dan heb ik een groot probleem als ik een baard moet hebben had ik 4 jaar terug al moeten beginnen met stoppen met scheren.....quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Alleen voor mannen met baarden.
Al die willen Ivo's 300 rijden moeten mannen met baarden zijn.
Oksel Gripper en No-P die hebben baarden, die hebben baarden.
Oksel Gripper en No-P die hebben baarden zij rijden mee.
En dan heb je een donsbaard?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:46 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Haha, nou dan heb ik een groot probleem als ik een baard moet hebben had ik 4 jaar terug al moeten beginnen met stoppen met scheren.....![]()
Pff, terugduwen. Klinkt verder goedquote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:42 schreef CyclingGirl het volgende:
Even een update vanuit Lanzarote.
Al wat kms en hoogtemeters in de benen alleen jammer van die stortbuien soms. Vandaag veel wind.
Verder is de temperatuur tussen de 20 en 23 graden dus mag niet klagen. Het hotel is net een bejaardensoos dus savonds lekker stil, alleen duwen ze je wel bij het buffet weg.
Het hele eiland is een grote bejaardensoos. Gezellig de boulevard een keer op en neer lopen als dagactiviteitquote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:42 schreef CyclingGirl het volgende:
Even een update vanuit Lanzarote.
Al wat kms en hoogtemeters in de benen alleen jammer van die stortbuien soms. Vandaag veel wind.
Verder is de temperatuur tussen de 20 en 23 graden dus mag niet klagen. Het hotel is net een bejaardensoos dus savonds lekker stil, alleen duwen ze je wel bij het buffet weg.
k heb een baardquote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Alleen voor mannen met baarden.
Al die willen Ivo's 300 rijden moeten mannen met baarden zijn.
Oksel Gripper en No-P die hebben baarden, die hebben baarden.
Oksel Gripper en No-P die hebben baarden zij rijden mee.
quote:
Ach, ik moet me nu elke 2/3 dagen scheren om het een beetje glad te houden. Hoe minder je hoeft te scheren hoe beter.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:36 schreef MarcoD het volgende:
[..]![]()
Laat ik het zo zeggen, waar anderen 1 1/2 dag over doen doe ik denk m'n hele leven over
Ik moet ook wel scheren om de paar dagen maar echte baardgroei ho maar.. Het is net niks zegmaar, en daar heb ik een hekel aan (wel de lasten maar niet de lustenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ach, ik moet me nu elke 2/3 dagen scheren om het een beetje glad te houden. Hoe minder je hoeft te scheren hoe beter.
Ik ben ook wel benieuwd.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:06 schreef Bismarck het volgende:
Iemand ervaring met Northwave schoenen? Meer in het bijzonder de Aerlite SBS. Salden heeft diverse maten in de uitverkoop. Daarnaast ook nog andere modellen van Northwave. Ik wou aanvankelijk voor de Evolution SBS gaan maar die hebben ze niet meer in mijn maat.
[ afbeelding ]
Mooi dat je les hebt. Gaat het goed?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:43 schreef Oksel het volgende:
Die 300.. :-) Gekkenwerk.
Morgenvroeg weer schaatsles, a.s. vrijdag 35km schaatsen (tocht).
Zaterdag of zondag misschien ook nog wel schaatsen.
Fietsen staat even op laag pitje..
Heb je ook een fluorescerend hesje wat minstens 5 jaar niet is gewassen? En een staal kader van een of ander obscuur Brits merk?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:31 schreef janatwork het volgende:
k heb een baardMaar 300 km is een tering eind...
en ruik je bij voorbaat al onfris, en heb je minimaal 3 lampen op je fiets?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:51 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Heb je ook een fluorescerend hesje wat minstens 5 jaar niet is gewassen? En een staal kader van een of ander obscuur Brits merk?
Nu fietsen is goed voor de stabiliteit en stuurvaardigheid op de fiets Patroon, ik rijd na ruim 1 week winterweer zonder blikken of blozen over een ijsplaat en over losliggende en half vastgevroren sneeuwhopen op 23mm bandjes..quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:45 schreef Patroon het volgende:
[..]
Mooi dat je les hebt. Gaat het goed?
Fietsen is momenteel ook voor gekken (zoals Kaas)
Jazeker, fijne schoenen vind ik. Heb zelf wat bredere schoenen en dat gaat uitstekend samen met northwavesquote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:06 schreef Bismarck het volgende:
Iemand ervaring met Northwave schoenen? Meer in het bijzonder de Aerlite SBS. Salden heeft diverse maten in de uitverkoop. Daarnaast ook nog andere modellen van Northwave. Ik wou aanvankelijk voor de Evolution SBS gaan maar die hebben ze niet meer in mijn maat.
[ afbeelding ]
Soms denk ik wel eens dat jij niet een echt mensch bent.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nu fietsen is goed voor de stabiliteit en stuurvaardigheid op de fiets Patroon, ik rijd na ruim 1 week winterweer zonder blikken of blozen over een ijsplaat en over losliggende en half vastgevroren sneeuwhopen op 23mm bandjes..
Haha, ik heb vandaag afgezien. Ik had koude tenen en vingers om 19u, want ik moest nog een uurtje langer door. Bij thuiskomst eerst een Glühwein gedronken om de bloedsomloop op gang te brengen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:59 schreef Patroon het volgende:
Soms denk ik wel eens dat jij niet een echt mensch bent.
Toch wel een echt mensch!quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Haha, ik heb vandaag afgezien. Ik had koude tenen en vingers om 19u, want ik moest nog een uurtje langer door. Bij thuiskomst eerst een Glühwein gedronken om de bloedsomloop op gang te brengen.
Ben nu nog half teut.
Maatvoering is hetzelfde als normale maat, of maatje groter?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:58 schreef Yankee het volgende:
[..]
Jazeker, fijne schoenen vind ik. Heb zelf wat bredere schoenen en dat gaat uitstekend samen met northwaves
Iemand die het snapt.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:02 schreef kanovinnie het volgende:
Volgens mij is het grootste geheim van met dit weer fietsen>vaart houden>stuur laten zoeken door de sneeuw maar niet over ijs laten zoeken.
Niet verkrampt en extra extra langzaam fietsen.
Ja, mijn vingers doen nu nog steeds pijn van de kou. ik had vanmiddag allemaal korte stukkies dus dan wordt je niet meer warm met fietsen.quote:
Heb ze zelf een maatje groter dan de maat van mijn gewone schoenenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:03 schreef marcodej het volgende:
[..]
Maatvoering is hetzelfde als normale maat, of maatje groter?
Nou, normaal heb ik er niet zo'n last van. Maar vandaag wel. Te weinig inspanning aan het einde vd dag. En dan ben je toch al vermoeid.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:06 schreef kanovinnie het volgende:
Wind+waterdichte handschoenen helpt denk al een boel, wat heb je nu voor handschoenen? Beetje vocht erin en het wordt gegarandeerd koud.
Sowieso, koude voeten/handen betekend vaak ook dat je sowieso wat te koud gekleed bent. Maar dat gaf je zelf ook al aan natuurlijk![]()
Klinkt goed. Als er geen addertjes zijn en de maat is goed heb je een topdeal lijkt me.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:07 schreef JohnDDD het volgende:
Krijg hier een mooie cube agree 2009 aangeboden met helm, look schoenen, fietscomputer, alles erbij, voor 400 euro, afgemonteerd met shimano ultegra en dtswiss wielen. geen slechte deal toch?
Heupflacon brandwijn meequote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:07 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nou, normaal heb ik er niet zo'n last van. Maar vandaag wel. Te weinig inspanning aan het einde vd dag. En dan ben je toch al vermoeid.
De maat is precies goed. Het enige addertje is dat hij op Mallorca staat hahahaha.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:08 schreef eentwee het volgende:
Heb die Northwaves ook. Zijn lekker breed, passen me beter dan bijv. Sidi Mega. Zool is goed. Lekker comfortabele schoen, heb nooit meer last van m'n voeten bij lange ritten en koelen ook goed als het warm is. Je moet wel eerder overschoenen aan doen. De Evolutions zijn iets smaller.
[..]
Klinkt goed. Als er geen addertjes zijn en de maat is goed heb je een topdeal lijkt me.
Doelde meer op de rij aankopen die je hebt gedaan, fiets, wielen, tacx en nu auto.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:15 schreef Oksel het volgende:
Nou, net zoals een timmerman een nieuwe hamer koopt, heb ik af en toe een nieuwe auto nodig. Ik rij 50-60k/jaar. Moet dus veilig en comfortabel zijn. En 15k voor een nieuwe - 6k inruil, 9k netto, is dan geen grote investering. Dat kan iedereen die modaal verdient en normaal met geld omgaat betalen. Dus begrijp je conclusie niet.
Ik heb nog wel ergens zo'n brok mergel met gravure voor je liggen van de Mergel Heuvelland 2 daagse. Die AGR is ook weer zo'n vreselijk commercieel evenement geworden dat het gewoon niet leuk meer is om op dat soort dagen nog in Limboland te fietsen. Iets waarom ik nog nooit de 11 stedentocht op 2e pinksterdag gereden heb, maar altijd een dag ervoor Tilff-Bastogne-Tilff reed. Beter georganiseerd maar ontdaan van alle commercie.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Maar dan krijg je geen tof "aandenken"
Jij koopt om de drie jaar een nieuwe auto? Ik zou opzich wel de 3000 euro kunnen opbrengen per jaar, maar verzekering/benzine/belasting niet hoor. Dan zit ik nu nog wel onder modaal, maar zo gek veel scheelt dat niet.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:15 schreef Oksel het volgende:
Nou, net zoals een timmerman een nieuwe hamer koopt, heb ik af en toe een nieuwe auto nodig. Ik rij 50-60k/jaar. Moet dus veilig en comfortabel zijn. En 15k voor een nieuwe - 6k inruil, 9k netto, is dan geen grote investering. Dat kan iedereen die modaal verdient en normaal met geld omgaat betalen. Dus begrijp je conclusie niet.
Je vriendin geeft bovenmodaal uitquote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:25 schreef Patroon het volgende:
Als ik straks modaal verdien + mijn vriendin die nu boven modaal zit, ga ik ook uitgeven.
Nope, die draagt veel meer bij aan de gezamenlijke kosten. Maar ik ga niet van haar geld fiets dingen kopen, dat is mooi van haar. Aangezien ik aan het afstuderen ben, komt er van mijn kant wat minder binnen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 09:06 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Je vriendin geeft bovenmodaal uit
Toffe fiets.quote:Op woensdag 23 januari 2013 01:04 schreef keesfietst het volgende:
Ik heb een baard en een stalen Raleigh uit eind 70er jaren. Hell no dat ik daarop 300km op een dag ga rijden. Toen ik een jaar of 15 was eens mee naar Den Helder gereden (op spijkerbroek, gympies en zware rugzak met proviand). Was met omwegen bij elkaar 100km, terug met de trein en half slapend thuisgekomen.
[ afbeelding ]
Deze alleen beetje anders. Weet precieze bouwjaar en type niet. Is een vuilnisbakkie.
Ik denk ook dat met een modaal inkomen om de 3 jaar een nieuwe bmw van 15 k wat overdreven isquote:Op woensdag 23 januari 2013 06:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Jij koopt om de drie jaar een nieuwe auto? Ik zou opzich wel de 3000 euro kunnen opbrengen per jaar, maar verzekering/benzine/belasting niet hoor. Dan zit ik nu nog wel onder modaal, maar zo gek veel scheelt dat niet.
Modaal is 33k/jaar. Ik ben aan huur al zo'n 6-7k kwijt. Aan levensonderhoud nog zoiets. Dan nog vakantie, fiets/foto/kanodingen doen en dan schiet het toch wel heel erg op. En die 33k is bruto
Praktischer ook. Altijd gekut met een sedan, als je een fiets in de kofferbak wilt schuiven zit je altijd klem onder de achterruit. Dr past net een paar ski's daar dat gat in de achterbank, maar zeker geen fietsstuur.quote:Op woensdag 23 januari 2013 09:10 schreef nogeenmaarten het volgende:
Bmw touring versie is mooi!
Trap al twee weken geen meter. Ben zelfs maar weer eens op de (roei)ergometer gestapt. Laat de dooi aub zo snel mogelijk inzetten.
voor dat geld, had ik persoonlijk liever audi gereden. Net iets meer sjieke uitstraling dan bmw.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:58 schreef Oksel het volgende:
Is een 3-serie uit 2008 te fancy als je 29 bent? Vind dit wel een hip gebakje. Inclusief stoelverwarming, enige eis van de vrouw
Oksel geeft vrij duidelijk aan dat het 9k is vanwege het inruilen van zijn huidige auto. 9k over 3 jaar is 250 euro per maand reserveren voor een nieuwe auto. Ondenkbaar is het zeker niet, helemaal niet als je ergens in het oosten woont en een huis gewoon geen rooie rotcent kost (zoals Oksel)quote:Op woensdag 23 januari 2013 09:16 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik denk ook dat met een modaal inkomen om de 3 jaar een nieuwe bmw van 15 k wat overdreven is![]()
Overigens geef ik Patroon gelijk dat het klinkt alsof Oksel goede zaken doet. Is al 2 keer ingebroken toch
Oh ja, die huidige auto heeft natuurlijk niks gekost, 6 k pure winstquote:Op woensdag 23 januari 2013 09:28 schreef Blik het volgende:
[..]
Oksel geeft vrij duidelijk aan dat het 9k is vanwege het inruilen van zijn huidige auto. 9k over 3 jaar is 250 euro per maand reserveren voor een nieuwe auto. Ondenkbaar is het zeker niet, helemaal niet als je ergens in het oosten woont en een huis gewoon geen rooie rotcent kost (zoals Oksel)
Die oude heeft ie toch ook afbetaald met 250/maand?quote:Op woensdag 23 januari 2013 09:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Oh ja, die huidige auto heeft natuurlijk niks gekost, 6 k pure winst
En geen kinderenquote:Op woensdag 23 januari 2013 09:28 schreef Blik het volgende:
[..]
Oksel geeft vrij duidelijk aan dat het 9k is vanwege het inruilen van zijn huidige auto. 9k over 3 jaar is 250 euro per maand reserveren voor een nieuwe auto. Ondenkbaar is het zeker niet, helemaal niet als je ergens in het oosten woont en een huis gewoon geen rooie rotcent kost (zoals Oksel)
Hij heeft toch ooit die 15 k dan neer moeten leggen? Nog even alle kosten die 3 jaar lang een bmw rijden en onderhouden met zich meebrengen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 09:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Die oude heeft ie toch ook afbetaald met 250/maand?
Wonen in een streek waar huizen weinig kosten, geen kinderen, alle beetjes helpen natuurlijkquote:Op woensdag 23 januari 2013 09:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
de stelling dat iedere modaal verdiener die met geld om kan gaan er 1 kan betalen vind ik wat overdreven. Dat is alles
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
Mij lukt dat ook niet hoor. Ik verdien bovenmodaal en mn vriendin iets eronder, en na afloop van alle vaste lasten + gezamenlijk sparen voor huis & vakanties etc blijft er voor mezelf echt niet elke maand 300 ¤ over die naar een spaarrekening kan.quote:Op woensdag 23 januari 2013 09:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Het maakt mij verder niet uit en ik vind het fijn voor hem dat hij zo'n mooie auto kan betalen, maar de stelling dat iedere modaal verdiener die met geld om kan gaan er 1 kan betalen vind ik wat overdreven. Dat is alles
Ga lekker in je BMW een rondje rijden, dan rij ik hier mee weg!quote:Op woensdag 23 januari 2013 09:43 schreef Captain_Fabulous het volgende:
T'is wel een beetje Bassie en Adriaan mobiel zeg
Kan ik niet betalen, ik zit in loondienst...wel een leuk stuk boven modaal, maar ik heb kinderen enzo. kosten klauwen met geldquote:Op woensdag 23 januari 2013 09:44 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Ga lekker in je BMW een rondje rijden, dan rij ik hier mee weg!
Ben ik met je eens hoorquote:Op woensdag 23 januari 2013 09:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hij heeft toch ooit die 15 k dan neer moeten leggen? Nog even alle kosten die 3 jaar lang een bmw rijden en onderhouden met zich meebrengen.
Het maakt mij verder niet uit en ik vind het fijn voor hem dat hij zo'n mooie auto kan betalen, maar de stelling dat iedere modaal verdiener die met geld om kan gaan er 1 kan betalen vind ik wat overdreven. Dat is alles
smaken verschillen. ik vind zelf juist Audi klasse hebben, en BMW toch meer sjonnie of popi jopi auto's.. ieder zijn dingquote:Op woensdag 23 januari 2013 09:25 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Audi is het huidige proleten merk. BMW heeft meer klasse. En als je zoveel rijdt als Oksel, en je priveauto als zakenauto gebruikt, is elke 3 jaar een ander helemaal niet zo buitensporig hoor. Pech onderweg naar een grote klant, kost bij hem gewoon geld. In loondienst werk je een uurtje langer, en je merkt er verder niets van.
Ik let daar echt niet op.quote:Op woensdag 23 januari 2013 09:50 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik voel me op de fiets vaker bedreigd door een Sjonnie Audi die niet oplet, dan een BMW. Kan een regionaal verschil zijn.
Saab heb je over een paar jaar geen onderdelen meer voorquote:Op woensdag 23 januari 2013 09:51 schreef Tommeke het volgende:
Ik zou zelf een Volvo of een Saab kopen.
Saab´s zuipen en Volvo´s zijn saai.quote:Op woensdag 23 januari 2013 09:51 schreef Tommeke het volgende:
Ik zou zelf een Volvo of een Saab kopen.
quote:Op woensdag 23 januari 2013 09:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Saab´s zuipen en Volvo´s zijn saai.
Ik vind het beide toffe merken. Wel ouwelullen bakken, maar goedquote:Op woensdag 23 januari 2013 09:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Saab´s zuipen en Volvo´s zijn saai.
Ik gok gewoon oude finish. Als ze aanpassen naar het nieuwe parcours zit er ook een plaatstelijke ronde in. Dat wordt helemaal lastig met zoveel deelnemers.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:06 schreef the_critic het volgende:
trouwens nog even over de AGR.. is de finish van de tourversie dit jaar dan ook in Vilt of zou die wel nog gewoon bovenaan de cauberg zijn?! De routes op de site zijn nog die van 2012 dus kan er niet wijs uit worden..
aan ene kant lijkt het me niet dat ze 2 verschillende finish plekken maken.. aan andere kant, terugrijden naar valkenburg wordt dan wel een hele omweg als je vanaf vilt niet tegen verkeer in mag terugrijden..
wie weet meer?!
quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:00 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik vind het beide toffe merken. Wel ouwelullen bakken, maar goed
Ik wil dan wel zo'n ding:
[ afbeelding ]
Jammer genoeg zijn dat wat juppenbakken geworden.
Als je die laat ombouwen naar gas is het nog wel te doen qua verbruik. Maarja, zoals mijn zwager zegt die in een garage werkt:quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:00 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik vind het beide toffe merken. Wel ouwelullen bakken, maar goed
Ik wil dan wel zo'n ding:
[ afbeelding ]
Jammer genoeg zijn dat wat juppenbakken geworden.
Zoiets bedoel je?quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:26 schreef nogeenmaarten het volgende:
Je moet eigenlijk eerst een fiets kopen en dan een auto die er een beetje leuk bij past qua voorgeving en kleur en dergelijke (zelfde kleur als het stuurlint?).
Helmen zijn echt lelijk jaquote:Op woensdag 23 januari 2013 10:39 schreef the_critic het volgende:
je doelt op de naamjes op de zijkanten van shirt, (bij lotto op de mouwen) ?!
en wat een werkelijk foeilelijke helms hebben die lotto's zeg. Het model is al "zum kotsen" en dan ook nog eens zilver... bleugh
Dat zouden ze inderdaad allemaal moeten doen. Komt de herkenbaarheid van de renners flink ten goede. Of de helm en brillen afschaffen, maar dat lijkt me nu ook zo watquote:Op woensdag 23 januari 2013 10:39 schreef the_critic het volgende:
je doelt op de naamjes op de zijkanten van shirt, (bij lotto op de mouwen) ?!
Snelpakjes?quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[ [url=]afbeelding[/url] ]
Nieuwe rage in het profpeloton. Wie het ziet mag het zeggen.
Opzich fietst het wel lekker hoor. Zo'n snelpak.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ook niet. Die lange mouwen zijn wel opvallend inderdaad, 't is daar 35 graden ofzo.
twitter:tobyshingleton twitterde op zondag 20-01-2013 om 10:03:01Great to see Adam Hansen rocking his 38cm bars... #sonarrow reageer retweet
Same here. Ik rij altijd met een 42.quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:02 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vind zoon smalle bocht niks met aanzetten. Je kan je kracht slecht kwijt. Geef mij maar een 44.
Nee, dan kunnen we niet meer lachen om de fouten van de tv presentatorenquote:Op woensdag 23 januari 2013 10:43 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Dat zouden ze inderdaad allemaal moeten doen. Komt de herkenbaarheid van de renners flink ten goede. Of de helm en brillen afschaffen, maar dat lijkt me nu ook zo wat
die helmen dragen ze nog maar een paar jaar... laten we dat nog maar even zo latenquote:Op woensdag 23 januari 2013 10:43 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Dat zouden ze inderdaad allemaal moeten doen. Komt de herkenbaarheid van de renners flink ten goede. Of de helm en brillen afschaffen, maar dat lijkt me nu ook zo wat
Als je er een keer in hebt gereden ben je wel genezen. Wat een dweilen. De T5R is de ultieme Estate. En eigenlijk ook gewoon in het geel.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:00 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik vind het beide toffe merken. Wel ouwelullen bakken, maar goed
Ik wil dan wel zo'n ding:
[ afbeelding ]
Jammer genoeg zijn dat wat juppenbakken geworden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Specialized is een merk voor Audirijders vind ik.
En dan vergeet ik het hele zakelijke aspect ook nog eens, waarin ik +/- 70% van de km's voor 0,19 EUR / km in de boekhouding zet, dus per jaar kan ik m'n winst drukken met +/- 6000 EUR. Betekent dat die km's me netto 0,09 EUR / km kosten ipv. 0,17 EUR / km.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:13 schreef Oksel het volgende:
Geen kinderen, beiden ietsjes boven modaal verdienen en een huurhuis.. dan kun je riant leven. En dat doen we dan ook. En dan kunnen we ook nog sparen.
Met auto gereden afgelopen 3,8 jaren: 170dkm. Kostprijs / km inc. afschrijving, wegenbelasting, onderhoud, verzekering, diesel: 0,17 EUR. w
Kortom; 30.000 EUR uitgegeven om 170.000km te rijden.
Afschrijving van een auto (0,04 EUR / km) is maar een klein onderdeel van de kostprijs (25%) bij de km's die ik maak.
Stel ik dat ik een auto koop die goedkoper is (minder afschrijving, meer onderhoud, minder comfort) is de besparing procentueel gezien minimaal. Enige wat echt helpen is een greenautoding rijden, dus een gare 1.1 diesel die 1:23 rijdt. Dan bespaar ik 0,01 EUR / km.
Kortom; waar hebben we het over..
quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:10 schreef eentwee het volgende:
[..]
Als je er een keer in hebt gereden ben je wel genezen. Wat een dweilen. De T5R is de ultieme Estate. En eigenlijk ook gewoon in het geel.Idd. Dat zal wel haha. Zo'n T5R wou ik vroegah altijdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Specialized is een merk voor Audirijders vind ik.![]()
Misschien kunnen ze dat er ook nog uit toveren als je echt wilquote:Op woensdag 23 januari 2013 12:46 schreef eentwee het volgende:
Dure Prius. Zo snel rijden is ook geen reet aan zonder motorgeluid.
Gaan ze in de USA verplicht maken geloof ik, zijn al een aantal voetgangers overreden.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:49 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze dat er ook nog uit toveren als je echt wil
Maar ik heb niet echt veel vertrouwen in het geschatte bereik, heb eens een proef gedaan met volgens mij een Leaf (elektrisch) en dat bereik werd wel heel snel minder als je de snelweg op reed of gewoon eens het gas in trapte.
Ik vind ze daarom ook eng, toch is meeste geluid aan een auto bandengeluid, maak me meer zorgen om het koppel van een electrische auto. Dat is groot. Gevaarlijk als iemand ineens vol gas geeft om er tussen te proppen en jou over 't hoofd ziet.quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Gaan ze in de USA verplicht maken geloof ik, zijn al een aantal voetgangers overreden.
Met deze temperaturen kan dat bereik ook snel met 20% afnemen. Best lullig wanneer je er niet op verdacht bent.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:49 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze dat er ook nog uit toveren als je echt wil
Maar ik heb niet echt veel vertrouwen in het geschatte bereik, heb eens een proef gedaan met volgens mij een Leaf (elektrisch) en dat bereik werd wel heel snel minder als je de snelweg op reed of gewoon eens het gas in trapte.
Ook al nagedacht over de levensduur van de accucellen? Die gaan ook geen 10 jaar mee denk ik.quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:06 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
Met deze temperaturen kan dat bereik ook snel met 20% afnemen. Best lullig wanneer je er niet op verdacht bent.
Nou, ik denk dat je met een ecokoekblik wel wat meer bespaart per km. Onder andere belastingtechnisch.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:13 schreef Oksel het volgende:
Geen kinderen, beiden ietsjes boven modaal verdienen en een huurhuis.. dan kun je riant leven. En dat doen we dan ook. En dan kunnen we ook nog sparen.
Met auto gereden afgelopen 3,8 jaren: 170dkm. Kostprijs / km inc. afschrijving, wegenbelasting, onderhoud, verzekering, diesel: 0,17 EUR. w
Kortom; 30.000 EUR uitgegeven om 170.000km te rijden.
Afschrijving van een auto (0,04 EUR / km) is maar een klein onderdeel van de kostprijs (25%) bij de km's die ik maak.
Stel ik dat ik een auto koop die goedkoper is (minder afschrijving, meer onderhoud, minder comfort) is de besparing procentueel gezien minimaal. Enige wat echt helpen is een greenautoding rijden, dus een gare 1.1 diesel die 1:23 rijdt. Dan bespaar ik 0,01 EUR / km.
Kortom; waar hebben we het over..
Stelletje proleten. En dan ook nog 2 parkeerplekken bezet houden.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:51 schreef Oksel het volgende:
Klopt. Gaat wel beter worden met nieuwere generatie's batterijen.
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
gefeliciteerd. Wel relaxed, 32 uur. Daarnaast een terugkom dag mooi 3 dagen de tijd om te fietsen?quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:37 schreef Patroon het volgende:
4 februari begint mijn afstudeerstage. Tijd niks kunnen vinden, nu heb ik een mooie plek, komen er opeens 3 andere organisaties die een gesprek willen.
Plek die ik nu heb is 32u per week, ideaal.
Ik mocht zelf bepalen welke dag ik vrij heb. Waarschijnlijk woensdag of donderdag. Mooie dag voor een duurtraining.quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:02 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
gefeliciteerd. Wel relaxed, 32 uur. Daarnaast een terugkom dag mooi 3 dagen de tijd om te fietsen?
17" touchscreen als boordcomputer, pure pornoquote:Op woensdag 23 januari 2013 12:46 schreef eentwee het volgende:
Dure Prius. Zo snel rijden is ook geen reet aan zonder motorgeluid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |