SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik kan 't mis hebben...
Zak je er tijdens het rijden doorheen? Wat dus niet kan door de stijve schoenen = beurse plekken op de enkels. Denk dat dit vooral gewenning is omdat je spieren rond je enkels gebruikt die niet sterk genoeg zijn. Regelmatig onderhouden en stabiliteitsoefeningen doen. Bijvoorbeeld squaten op 1 been.quote:Op zondag 20 januari 2013 12:09 schreef Oksel het volgende:
Ik ga schaatsles nemen. Ben zwaar gefrustreerd, en heb fucking pijn aan m'n enkels door m'n nieuwe schaatsen. Schaatsen zijn in de enkels zo stijf dat ze beurs zijn.
quote:Op zondag 20 januari 2013 12:28 schreef Oksel het volgende:
Ik zit nu in de woonkamer met m'n schaatsen aan.
zitten wel haken en ogen aan.. weet niet meer precies welke.. Maar inderdaad wel ff moeite van uitzoeken waard..quote:Op zondag 20 januari 2013 12:50 schreef Tommeke het volgende:
@Firewire: Opzich is hoeft een goedkopere helm niet minder veilig te zijn hoor, mits ie goed zit enzo
Giro heeft trouwens crash-replacement. Dan kan je voor de helft van het geld een nieuwe kopen
Ik heb het nu 1x gedaan. Gelijk na opstaan 60min op de Tacx gereden. Ben de hele dag slap geweest en ontzettend honger (verleiding wel kunnen weerstaan). Ik kan dus niet zeggen of dit goed werkt, want dan moet ik het eerst vaker doen. Viel me wel op dat ik daarna tijdens het fietsen minder snel honger had, maar weet niet of dat door die ene keer is gekomen.quote:Op zondag 20 januari 2013 13:38 schreef MarcoD het volgende:
@Patroon
Kan je mij iets meer vertellen over dat trainen op nuchtere maag (dat doe jij af en toe toch?) of in de richting wijzen waar ik informatie kan vinden daarover?
onder de tekst van eerste link staan weer andere onderzoeken.. Als je dan eet, welke soort maaltijden het beste zorgen voor vetverbranding bijv. Interessante site!quote:Op zondag 20 januari 2013 14:05 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb het nu 1x gedaan. Gelijk na opstaan 60min op de Tacx gereden. Ben de hele dag slap geweest en ontzettend honger (verleiding wel kunnen weerstaan). Ik kan dus niet zeggen of dit goed werkt, want dan moet ik het eerst vaker doen. Viel me wel op dat ik daarna tijdens het fietsen minder snel honger had, maar weet niet of dat door die ene keer is gekomen.
Waar ik vooral effect van heb gehad, is ochtends licht ontbijten (bijvoorbeeld 2 broodjes met jam) en daarna 3/4 uren fietsen waarbij ik de eerste 2uur niets at en daarna kleine hoeveelheden per uur. Vooral de 1e keer dat ik 2uren niets at, was wel ff wennen en na 2uren was ik blij dat ik thuis was. Maar het werkt snel, want de keer daarna voelde ik mij na 2uren al een stuk beter. Probeer na het fietsen niet gelijk te eten maar 30-60min later pas. Dan blijft je lichaam nog ff vetten verbranden.
Dat fietsen op nuchtere maag moet je max 1x per week doen omdat het herstel nogal wat langer is dan normaal.
Interessant:
http://www.ergogenics.org/sportvoeding66.html
http://www.standaard.be/A(...)9_026&subsection=173
http://www.wvamsterdam.nl/stukjes/De%20nuchtertraining.htm
Dat is sowieso een hele interessante site als je hier interesse in hebt. Komen regelmatig mooie onderzoeken voorbij.quote:Op zondag 20 januari 2013 14:31 schreef the_critic het volgende:
[..]
onder de tekst van eerste link staan weer andere onderzoeken.. Als je dan eet, welke soort maaltijden het beste zorgen voor vetverbranding bijv. Interessante site!
Ja ik heb daarna natuurlijk wel ontbeten. Gewoon zoals ik normaal ook ontbijt. Toch blijf je dat slappe gevoel houden want je suikerspiegel gaat natuurlijk naar zijn dieptepunt. Daarna over de dag gegeten zoals normaal. Risico is dat je veel trek hebt, maar dat gevoel moet je maar ff onderdrukken.quote:Op zondag 20 januari 2013 14:51 schreef MarcoD het volgende:
Jij heb dus één keer op een nuchtere maag een uurtje gefietst en daarna helemaal niks gegeten? Want zoals ik het nu begrijp is dat je op een nuchtere maag fietst en dan na het fietsen een kleine koolhydraatrijke maaltijd moet eten, maar niet dat je helemaal niks mag eten? Of had je wel gewoon gegeten maar bleef dat slappe gevoel/honger?
Haha ik werd al bijna bang, een dag zonder eten ga ik namelijk moeilijk/niet halenquote:Op zondag 20 januari 2013 14:54 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja ik heb daarna natuurlijk wel ontbeten. Gewoon zoals ik normaal ook ontbijt. Toch blijf je dat slappe gevoel houden want je suikerspiegel gaat natuurlijk naar zijn dieptepunt. Daarna over de dag gegeten zoals normaal. Risico is dat je veel trek hebt, maar dat gevoel moet je maar ff onderdrukken.
Doe dit dus ook niet de 1e keer op een dag dat je nog moet werken ofzo.
Goed te weten, maar als de verzekering het vergoed....quote:Op zondag 20 januari 2013 12:52 schreef the_critic het volgende:
[..]
zitten wel haken en ogen aan.. weet niet meer precies welke.. Maar inderdaad wel ff moeite van uitzoeken waard..
Niks mis met die Patroontipsquote:Op zondag 20 januari 2013 16:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Zo dat was lekker zeg
25 km geschaatst vlakbij Heerenveen. Viel niet tegen voor de 1e keer. Hopelijk deze week nog paar keer in Loosdrecht.
http://app.strava.com/activities/38112420
Inderdaadquote:
Fryslânquote:Op zondag 20 januari 2013 16:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Inderdaad![]()
Afstand viel me ook mee, Friesland is voor mn gevoel veel verderReden er in een uurtje naartoe.
super cool.. altijd leuk om eens te proberen in aanloop naar Marmotte. Leuk aanbod..!quote:Op zondag 20 januari 2013 15:50 schreef Patroon het volgende:
Ik kan voor 25 euro per maand begeleiding van een oud verdienstelijk renner krijgen met 3 wekelijkse schema's, regelmatig persoonlijk contact en feedback. Lijkt mij niet gek.
Heb jij dat dan nodig?quote:Op zondag 20 januari 2013 15:50 schreef Patroon het volgende:
Ik kan voor 25 euro per maand begeleiding van een oud verdienstelijk renner krijgen met 3 wekelijkse schema's, regelmatig persoonlijk contact en feedback. Lijkt mij niet gek.
In grote lijnen (macro) zou ik het zelf kunnen. Maar om tot een concreet schema te komen wat ik welke training moet doen vind ik nog lastig en weet ik nooit goed wat te doen. Ook het bepalen wanneer ik zwaarder moet of juist een stapje terug. Periodisering weet ik in grote lijnen maar vertaal dat maar eens naar concrete weekplanningen. Ik wil dit wel leren maar ik vind het nu nog fijn om hierover feedback te krijgen. Vroeger gaf ik dit bedrag uit tijdens het stappen, nu doe ik dat veel minder en vind ik zulke begeleiding leuk en leerzaam.quote:
Contact zal voornamelijk per email en telefoon gaan. Hij heeft een logboek met EMI score. Aan de hand daarvan kan hij zien hoe het gaat. Ik weet ook niet hoe het gaat en of ik er wat aan heb, het lijkt mij in iedergeval leerzaam en het motiveert mij. Ik ben qua sport best onzeker eerlijk gezegd, "doe ik het wel goed gevoel."quote:Op zondag 20 januari 2013 21:34 schreef kaasplankje het volgende:
Tja, wanneer je zwaarder moet of juist een stapje terug is vooral een gevoelskwestie en ook een persoonlijke kwestie. Je doet nu eenmaal meer in je leven dan 6x trainen per week.
Verder zou ik zelf de tijd niet hebben om 2 wekelijks met iemand mijn trainingen te gaan evalueren. Ik wil niet zeggen dat het je niet helpen zou ofzo. Zelf trek ik liever mijn eigen plan.
Ja dat kost veel onrust en komt door onzekerheidquote:Op zondag 20 januari 2013 21:37 schreef kanovinnie het volgende:
Ik denk dat van iedereen hier in dit topic, op No-p en Kaas na, jij degene bent die zijn trainingen nog wel het beste uitzoekt/stippelt enzo.
Klopt dat wel?quote:Op zondag 20 januari 2013 21:43 schreef kanovinnie het volgende:
Godverdorrie jongens, heb ik zowaar een hartslag van max 210 gehaald. Zou het dan toch nog wat worden?
Dubbelcheck met garmin connect gedaan, zie in de grafiek de volgende waardes:quote:
Je hoeft het ook niet goed te praten ofzo, alleen zoals kano oppert vind ik jou wel een van de meest theoretisch onderlegde users als het om trainingsleer gaat.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:46 schreef Patroon het volgende:
Ik zie de begeleiding ook vooral als leuk, motiveren en leerzaam. Doel opzich (de prestatie) vind ik minder belangrijk. Een ander geeft het uit in de kroeg of andere hobby.
Ik probeer het voor mezelf te verantwoorden. Misschien heb je ook wel gelijk en kan ik het prima zelf. Zoals je ook zegt ken ik de theorie, maar vind ik het lastig om concreet juiste trainingen op het juiste moment te maken in de praktijk. Dit zal later wel lukken. Wil in de toekomst ook een KNWU trainerscursus gaan doen.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je hoeft het ook niet goed te praten ofzo, alleen zoals kano oppert vind ik jou wel een van de meest theoretisch onderlegde users als het om trainingsleer gaat.
Werd het al (bijna) zwart voor je ogen? Maar omdat je vol tegenwind in ging zou dat misschien wel enige invloed kunnen hebben gehad.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dubbelcheck met garmin connect gedaan, zie in de grafiek de volgende waardes:
205-205-210-193-191-183 En de andere piek: 183-183-195-202-207-198-187
Kan dat hij door de kou wat minder werkte, maar het lijkt me niet? Ik heb iig niet zoveel gezweet omdat het toch vrij koud was dus het zou kunnen dat hij niet optimaal werkte, maar dan zou ik een andere afwijking dan dit verwachten, ik zie verder ook geen gekke waardes. En ik was vol gas tegenwind aan het planken om schaatsers in te halen.
Over een jaar voor 25 euro in de maand een wekelijks patroon consultquote:Op zondag 20 januari 2013 21:51 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik probeer het voor mezelf te verantwoorden. Misschien heb je ook wel gelijk en kan ik het prima zelf. Zoals je ook zegt ken ik de theorie, maar vind ik het lastig om concreet juiste trainingen op het juiste moment te maken in de praktijk. Dit zal later wel lukken. Wil in de toekomst ook een KNWU trainerscursus gaan doen.
Bedoel je dan dit ik dankzij de wind een foutieve meting heb, of dat ik dankzij de wind een zware hartslag had? Het werd volgens mij niet zwart voor mijn ogen, maar ik let daar nooit zo op. Tijdens een MMA training had iemand mij in een chokehouding, liet me opeens los en stopte met vechten.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:01 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Werd het al (bijna) zwart voor je ogen? Maar omdat je vol tegenwind in ging zou dat misschien wel enige invloed kunnen hebben gehad.
Als je max HF idd 210 is zou je normaal gesproken deze waardes vaker moeten zien in je reslutaten. Ik had jouw HF max nl. lager ingeschat naar aanleiding van wat ik gezien heb tijdens EPE, daar ging je toch ook volle bak of niet?quote:Op zondag 20 januari 2013 22:05 schreef kanovinnie het volgende:
Bedoel je dan dit ik dankzij de wind een foutieve meting heb, of dat ik dankzij de wind een zware hartslag had? Het werd volgens mij niet zwart voor mijn ogen, maar ik let daar nooit zo op. Tijdens een MMA training had iemand mij in een chokehouding, liet me opeens los en stopte met vechten.
"Ja, je ogen draaiden weg maar je bleef maar doorgaan"![]()
Druk dagje gehad ook, dus ik kan me de details van de tocht niet echt meer herinneren.
Dankzij de wind een foutieve meting bedoelde ik. Maar ik neem aan dat die wind ook wel voor een verhoging van je hartslag heeft gezorgd..quote:Op zondag 20 januari 2013 22:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Bedoel je dan dit ik dankzij de wind een foutieve meting heb, of dat ik dankzij de wind een zware hartslag had? Het werd volgens mij niet zwart voor mijn ogen, maar ik let daar nooit zo op. Tijdens een MMA training had iemand mij in een chokehouding, liet me opeens los en stopte met vechten.
"Ja, je ogen draaiden weg maar je bleef maar doorgaan"![]()
Druk dagje gehad ook, dus ik kan me de details van de tocht niet echt meer herinneren.
Ik zit net op Runkeeper te kijken en daar heb ik exact dezelfde waardes. Dus ik denk dat ik tijdens EPE harder had gekunt. Was sowieso mijn eerste keer. Aan het einde heb ik toen wel nog gas bij kunnen geven dus ik had waarschijnlijk ook een hoger gemiddelde kunnen rijden.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als je max HF idd 210 is zou je normaal gesproken deze waardes vaker moeten zien in je reslutaten. Ik had jouw HF max nl. lager ingeschat naar aanleiding van wat ik gezien heb tijdens EPE, daar ging je toch ook volle bak of niet?
Hmm, hoezo zou de wind daarvoor kunnen zorgen? Hartslagmeter zit strak om mijn borst heen, daarover een onder, craft en fietsshirt. Dus hij kan niet echt trillen of weeglopen ofzo.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:15 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Dankzij de wind een foutieve meting bedoelde ik. Maar ik neem aan dat die wind ook wel voor een verhoging van je hartslag heeft gezorgd..
Nouja, wel natuurlijk in welke diciplines je uit kan blinken. Sprint of het langere werk.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:20 schreef eentwee het volgende:
Een max van 210 kan een fout zijn maar als je inderdaad vaak boven de 200 haalt kan het wel. Hoge max zegt ook niks over prestatie(potentieel)
Hmm, of omdat het met hardlopen makkelijker is om je max te halen? Sowieso was dat sprinten door het zand loodzwaar.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:23 schreef keesfietst het volgende:
Ik haal rennend wel (makkelijker) een hogere hartslag dan fietsend. Misschien omdat ik voorovergeboven op de fiets minder contact maak met de hartslagmeter dan rechtopzittend? Borst is vrij droog. Max hartslag lag bij EPE rennend het hoogst. Terwijl ik fietsend ook niet echt veel heb ingehouden.
Dan is het gat tot de waarde van 210 vandaag nog best groot lijkt mij.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:25 schreef MarcoD het volgende:
Kano haalt alleen volgens strava nooit boven de 182 (even snel gespiekt) dus een meetfout lijkt mij dan waarschijnlijk of je hartslag kan hoger zijn bij een andere type activiteit?
Lijkt mij ook.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dan is het gat tot de waarde van 210 vandaag nog best groot lijkt mij.
Ik zeg meetfout. Of kano kent zichzelf niet, maar dat lijkt me onwaarschijnlijker op een of andere manier.
Heb ik op de mtb ook nu ik er zo over nadenk.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:32 schreef eentwee het volgende:
Met hardlopen gebruik je meer spieren en daarom is je hartslag makkelijker hoog als je diep gaat.
Ik merk al verschil tussen racen en crossen. Tijdens veldtoertochten haal ik soms heel hoge HR gemiddeldes.
Tot dit jaar heb ik nog nooit van het woord hartslagmeter gehoordquote:Op zondag 20 januari 2013 22:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dan is het gat tot de waarde van 210 vandaag nog best groot lijkt mij.
Ik zeg meetfout. Of kano kent zichzelf niet, maar dat lijkt me onwaarschijnlijker op een of andere manier.
Maar het ene mens tov de andere zal toch wel meevallen? Ik ben iig iets van 1.86-1.88 groot.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:36 schreef kaasplankje het volgende:
Verder is het ook nog zo dat grote mensen een lagere hartslag hebben dan kleine mensen. Het hartje van een muis bijv. gaat als een razende tekeer.
Klopt.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:45 schreef eentwee het volgende:
Ik dacht dat het ook alleen maar met aanleg te maken heeft.. en dus weinig zegt over type spiervezels, zuurstofopname etc.
Ja, dat heeft met aanleg te maken. Je HF max is niet trainbaar. Het heeft echter wel met type spiervezels te maken.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:45 schreef eentwee het volgende:
Ik dacht dat het ook alleen maar met aanleg te maken heeft.. en dus weinig zegt over type spiervezels, zuurstofopname etc.
210 lijkt me zeker niet irreel. Ik heb tijdens schaatswedstrijden bij mezelf regelmatig boven de 200 gezien, dat terwijl ik toen al een eind de 30 gepasseerd was.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:20 schreef eentwee het volgende:
Een max van 210 kan een fout zijn maar als je inderdaad vaak boven de 200 haalt kan het wel. Hoge max zegt ook niks over prestatie(potentieel)
Ben jaloersquote:Op maandag 21 januari 2013 11:33 schreef MarcoD het volgende:
Vanmorgen 45 minuten op de mtb gezeten om wat first tracks te scoren in het duin hier, was best goed te doen op strandbanden en zag er erg mooi uit allemaal.
Ach so. Wij hebben fietsen én spikebanden van de zaakquote:Op maandag 21 januari 2013 11:33 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Iedreen rijdt bij ons op eigen materiaal. We hebben wel Bullitts maar verder niet.
Als die concorde in 2 breekt ga ik ze eens vervangen voor een cx. Dan heb ik meer clearance tussen de spatborden en mijn band voor een band met wat profiel zoals een pipistrello.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:37 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ach so. Wij hebben fietsen én spikebanden van de zaak
Met zo'n profiel reed ik gisteren ook inderdaad. Omdat ik op verharde wegen bleef die grotendeels gestrooid waren had ik er wel veel druk in (4,5 bar). In bevroren sporen of hopen gleed het alle kanten op maar met verse sneeuw is het prima. Minder druk verhoogt de grip natuurlijk nog.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als die concorde in 2 breekt ga ik ze eens vervangen voor een cx. Dan heb ik meer clearance tussen de spatborden en mijn band voor een band met wat profiel zoals een pipistrello.
Mtb mot ik niet, te traag.
Verkapte gemiddeld 36 postquote:Op maandag 21 januari 2013 12:04 schreef Tommeke het volgende:
Nu zijn die ATB's wel chill, maar ik vind ze ook te lomp en te traag. Ik fiets amper 30 op die krengen man
Dat is natuurlijk makkelijk op te lossen met een gel die ze ook voor een echo gebruiken en waarschijnlijk werkt ieder anaal glijmiddel ook perfect. En dan zo'n superdun en nauwsluitend Japans techno ondershirt er over heen + een windstopper en ik denk dat je probleem met die wind en HF meters volledig opogelost is.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:19 schreef kaasplankje het volgende:
De reden waarom ik ben gestopt met HF meters. Mijn borst is zo droog dat de wind er onder komt. Hoeveel lagen kleding daar over zitten maakt niks uit.
@Kano: probeer het nog maar eens een paar keer binnenkort als je goed warm en fit bent. Je zou dan in theorie makkelijk een HF van 200 moeten kunnen halen.
Wel de bedoeling dat je dat glijmiddel uitsluitend op die HF meter sensoren smeert. En hoe moet ik het dan anders noemen? KY gel, Durex Pleasure 4 2 (heb je ook een wareme uitvoering in, voor in de winter.) Nee joh, het was deze keer echt serieus bedoeld.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:05 schreef kaasplankje het volgende:
Nou Cap Fab, komt der maar in hoor.
wil je hem met of zonder anale glijmiddel der in hebben?quote:Op maandag 21 januari 2013 14:05 schreef kaasplankje het volgende:
Nou Cap Fab, komt der maar in hoor.
Dit was een inkoppertje inderdaadquote:Op maandag 21 januari 2013 14:36 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
wil je hem met of zonder anale glijmiddel der in hebben?
Over geurende / wam gevoel gevende gelletjes gesproken.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:20 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wel de bedoeling dat je dat glijmiddel uitsluitend op die HF meter sensoren smeert. En hoe moet ik het dan anders noemen? KY gel, Durex Pleasure 4 2 (heb je ook een wareme uitvoering in, voor in de winter.) Nee joh, het was deze keer echt serieus bedoeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |