quote:Hierbij mijn langere mail! Het gaat super goed met Fons. Het is echt een scheetje die graag bij je op schoot wil liggen. Het liefst zo hoog mogelijk of op een onmogelijke plek.
We zijn onlangs verhuist naar een groter huis en Sjaak en Fons zijn de laatste 2 weken lekker op onderzoek in het hele huis.
Het bad vind Fons maar interessant. We hebben er nu maar een trapje bij gezet zodat hij er zelf in kan klimmen want hij deed alle mogelijke moeite om maar in het bad te komen.
Wanneer hij dan eindelijk in het bad zit gaat die miauwen en dan moet ik de kraan open draaien. Niet te lang want dat is eng, maar eventjes zodat hij kan drinken.
Tussen Sjaak en Fons gaat het ook super goed, ze kunnen zeer goed samen, delen nu al 1 kattebak (hadden er eerst twee maar ze wisselden steeds van kattebak). Sjaak is wel de baas,
maar is stiekem wel bang voor Fons. Vooral met eten, Fons is daar zo agressief in en eet dan ook Sjaak zn brokken op, dat Sjaak dan maar even wegloopt. Als Fons alleen Sjaak al hoort eten
is hij er al een speer bij! Hij begint al behoorlijk groot te worden (vooral zijn buik!)
We zijn wel sinds anderhalve maand geleden met oorzalf. Fonsje heeft oormijt meegenomen vanuit jullie (misschien dat jullie er ook last van hebben daar?) en heeft het aan Sjaak gegeven.
Sjaak vindt het echt verschrikkelijk en blijft de hele dag boos op je als je die tube weer in zn oor drukt! Maar we gaan maar door. Al 2 x bij de dierenarts geweest maar het gaat helaas nog
steeds niet over.
Ik heb een aantal foto's bijgevoegd en zal ook nog een heel lief filmpje versturen per wetransfer, daar zit hij in bad en na de tijd is Sjaak Fons aan het drooglikken, super lief! Alleen die
bestanden zijn te groot om toe te voegen in e-mail!
Deze foto's zijn heel oudquote:Op vrijdag 18 januari 2013 23:05 schreef Lollertrolle het volgende:
Ahhh, die zwartjes, dat zijn altijd al de mooiste geweest naar mijn mening <3
Mag ik vragen hoe je je katten zo gewend laat raken aan die kittens?
Hebben er hier ook zo'n situatie gehad, 2 oude katers, 1 overlijdt, nieuwe kitten gehaald en de oude wilt al 2 jaar totaal niks van hem hebben, grommen en blazen en al
Ontzettend leuk inderdaad!quote:Op zaterdag 19 januari 2013 09:46 schreef Holyme het volgende:
Ahh wat leuk om updates te krijgen Oognip! Kreeg er van de week ook 1 binnen, zit helemaal blij te wezen dan, zo fijn om te lezen dat katjes 't goed maken! Zo te zien hebben deze 't ook goed getroffen
Ahwquote:Op zaterdag 19 januari 2013 11:14 schreef Troel het volgende:
[ afbeelding ]
Dat zijn die twee leuke kleintjes![]()
Wat een prachtige markante kop heeft ze gekregen!quote:Op dinsdag 14 mei 2013 17:56 schreef Bengeltje het volgende:
Had het inderdaad ook hier kunnen plaatsen.
Wat zijn ze mooi geworden Teirnon.
Lara is nog altijd een ondeugd. Een dame die mekkert alsof ze mishandeld wordt als ze iets niet mag doen en je tilt haar alleen maar op. En terroriseert Bo, vooral 's avonds/'s nachts als wij geen zin hebben om haar even streng aan te kijken. Wat heeft het ook voor zin in het donker.
Lara vanmorgen.
[ afbeelding ]
Lara in de boom begin mei.
[ afbeelding ]
Lara is graag buiten
[ afbeelding ]
Lara toen ze nog bij Oognip was.
[ afbeelding ]
in het kader van gastgezin of voor de heb?quote:Op maandag 8 juli 2013 12:39 schreef Oognip het volgende:
Over een paar uur lopen hier 2 rode rakkers rondHet zijn 2 mannetjes van ongeveer 6 en 7 weken oud (uit verschillende nestjes dus). De kleinste is heul stoer en spuugt en blaast, maar als je hem oppakt is het een watje en gaat hij spinnen
Zodra je hem weer neerzet gaat ie weer spugen en blazen
Ik ben benieuwd!
Naamsuggesties zijn altijd welkom
Pim en Pomquote:Op maandag 8 juli 2013 12:39 schreef Oognip het volgende:
Over een paar uur lopen hier 2 rode rakkers rondHet zijn 2 mannetjes van ongeveer 6 en 7 weken oud (uit verschillende nestjes dus). De kleinste is heul stoer en spuugt en blaast, maar als je hem oppakt is het een watje en gaat hij spinnen
Ik ben benieuwd!
Kijk eens naar de TTquote:Op maandag 8 juli 2013 12:40 schreef computergirl het volgende:
[..]
in het kader van gastgezin of voor de heb?
Woeiquote:Op maandag 8 juli 2013 12:39 schreef Oognip het volgende:
Over een paar uur lopen hier 2 rode rakkers rond
Jaaaaaaaaa, Nip ook eindelijk kittens!quote:Op maandag 8 juli 2013 12:39 schreef Oognip het volgende:
Ik ben benieuwd!
Ach, die van ons heten Zombie en Wodkaquote:Op maandag 8 juli 2013 13:52 schreef Scootermuisje het volgende:
Phineas en Ferbnee, ik kan geen namen verzinnen. Onze poes(!) heet Tommie
![]()
ik las afbrekenquote:Op maandag 8 juli 2013 16:32 schreef Oognip het volgende:
Ze hebben besloten dat het buiten de bench vast leuker is dan binnen dus ze zijn de boel al aan het verkennenheb mijn eigen katten even de woonkamer uitgebonjourd zodat ze rustig rond kunnen kijken.
Ze hebben ook al een favoriet speelgoed; kattenbakgrind
quote:Op maandag 8 juli 2013 17:20 schreef Oognip het volgende:
Terwijl de mannen onder toeziend oog van mijn eigen mannen de woonkamer doorracen met allerlei speeltjes, heb ik wat namen bedacht/gejat. Helpen jullie mee?
Gijs
Baloe
Boaz
Vos
Guy
Xavi
Zay
Quinn
Zenn
Zeb
Ziggy
Zipper
Vos
Bert
Xam
Of Bas/Baz en Adry
Ik neig naar Vos(je) en Zipper
Hij heeft idd een hele diepe kleur, erg mooi.quote:Op maandag 8 juli 2013 17:29 schreef Holyme het volgende:
Wat heeft die eerste al een prachtig diepe kleur zegFijn dat ze zich al meteen zo goed voelen!
ik vind bert wel mooiquote:Op maandag 8 juli 2013 17:20 schreef Oognip het volgende:
Terwijl de mannen onder toeziend oog van mijn eigen mannen de woonkamer doorracen met allerlei speeltjes, heb ik wat namen bedacht/gejat. Helpen jullie mee?
Gijs
Baloe
Boaz
Vos
Guy
Xavi
Zay
Quinn
Zenn
Zeb
Ziggy
Zipper
Vos
Bert
Xam
Of Bas/Baz en Adry
Ik neig naar Vos(je) en Zipper
Nee, manquote:
Eh?quote:Op maandag 8 juli 2013 21:32 schreef PaarsBeestje het volgende:
Wie had er nou ook alweer 4 rode katers in huis? Misschien kan ze ze aanvullen met nog 2 rode
Zolang hij er geen last van heeft en hij niet bekneld raakt zullen ze wel wachten met correctie tot bij de castratie. Het is wel een fikse breuk, zal zeker wat aan moeten gebeuren.quote:Op maandag 8 juli 2013 21:29 schreef Oognip het volgende:
Zipper heeft trouwens een forse navelbreuk, echt een bult onder z'n buik. Morgen eens vragen wat ik daar mee moet.
[ afbeelding ]
Ik denk inderdaad dat er wordt gewacht tot aan zijn castratie, maar ik heb ooit een kitten gehad dat ook een navelbreukje had (stuk kleiner) en bij adoptie moest ik zeggen dat ze die bult af en toe in moesten drukken zodat er geen darmen bekneld kunnen raken. Weet niet of dat nu ook nodig is, kan het iig wel sowieso doenquote:Op maandag 8 juli 2013 21:41 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Zolang hij er geen last van heeft en hij niet bekneld raakt zullen ze wel wachten met correctie tot bij de castratie. Het is wel een fikse breuk, zal zeker wat aan moeten gebeuren.
Lieve kittens heb je.
Ze heeft overlegd met de huisbaas en ze mag ze hebbenquote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:57 schreef Oognip het volgende:
Oh en trouwens! Mijn ex-stiefmoeder (wtf?) heeft de mannen op FB gezien en is eigenlijk verliefd op ze. Echter staat er in het huurcontract dat ze geen huisdieren mag, maar omdat ze ze zo tof vindt gaat ze vragen of het toch mag. Ben benieuwd
O dat zou wel fijn zijn, dat je nu al weet dat ze een baasje krijgenquote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:32 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ze heeft overlegd met de huisbaas en ze mag ze hebbenHeb net de voorwaarden en kosten etc gemaild, ben benieuwd of ze dan alsnog wil.
oh, dat zou wel heel tof zijnquote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:32 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ze heeft overlegd met de huisbaas en ze mag ze hebbenHeb net de voorwaarden en kosten etc gemaild, ben benieuwd of ze dan alsnog wil.
Wat leuk om wat van ze te horenquote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:22 schreef Troel het volgende:
Nu het toch over Rooitjes gaat
Met Pim en Tim gaat het uitstekend. Ze hebben bij hun nieuwe baas echt voldoende ruimte om ook veilig buiten te kunnen en de laatste dagen trakteren ze hun baas dan ook op allerhande vogeltjes
En ik ben nog steeds erg blij dat ze ergens konden gaan wonen waar ik contact mee kon houden, zodat ik ook jou kan laten horen hoe het met ze gaat
Roodquote:Op dinsdag 9 juli 2013 20:12 schreef Oognip het volgende:
Ondertussen doe ik maar steeds foto's posten terwijl ik me had voorgenomen het dit jaar anders te doen. Mislukt
Gijs
[ afbeelding ]
Ik weet nog niet wat ik van deze foto vind dus haal hem zo misschien weer weg
[ afbeelding ]
Lekker op het balkon:
Zipper
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gijs
[ afbeelding ]
Samen spelen
Nope, ze zijn zaterdag pas gevangen. Geen idee waar, maar ze doen het uitstekendquote:Op woensdag 10 juli 2013 00:08 schreef WinnieWana het volgende:
Ze zijn leuk. RooieZipper ziet er uit als een ondeugend ventje en Gijs als een knuffelbeer. Maar ik heb al genoeg aan mijn eigen vier rooie ( 3 katers en 1 poes trouwens)
![]()
Zaten ze hiervoor in een ander gastgezin?
Nou, dat dus. Ik ben vooral blij voor die beesten dat ze daar lekker naar buiten kunnen, dat was hier echt gewoon geen optie. Ondanks dat ze hier het echt wel goed hadden, denk ik dat ze het waar ze nu zijn beter hebben.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:37 schreef Oognip het volgende:
[..]
Wat leuk om wat van ze te horenFijn dat ze zo'n goede plek hebben gevonden met z'n tweetjes
Dan doen ze het zeker goed. Waarschijnlijk is Gijs dan wel aan mensen gewend.quote:Op woensdag 10 juli 2013 00:19 schreef Oognip het volgende:
[..]
Nope, ze zijn zaterdag pas gevangen. Geen idee waar, maar ze doen het uitstekend
Dan heb je gewoon de goede keuze gemaaktquote:Op woensdag 10 juli 2013 09:39 schreef Troel het volgende:
[..]
Nou, dat dus. Ik ben vooral blij voor die beesten dat ze daar lekker naar buiten kunnen, dat was hier echt gewoon geen optie. Ondanks dat ze hier het echt wel goed hadden, denk ik dat ze het waar ze nu zijn beter hebben.
Dat denk ik ook en Zipper ook welquote:Op woensdag 10 juli 2013 10:58 schreef WinnieWana het volgende:
[..]
Dan doen ze het zeker goed. Waarschijnlijk is Gijs dan wel aan mensen gewend.
Ach hoe schattig weerquote:Op woensdag 10 juli 2013 15:11 schreef Oognip het volgende:
We waren bijna verongelukt, maar Belle is er (je moet er wat voor over hebben)
Belle
[ afbeelding ]
Ik reed met 110 de afslag af (dat kon) en een andere auto wilde blijkbaar ook de afslag af, maar had hem gemist. Dus wat doe je dan? Gewoon via de vluchtstrook over het gras de weg op terwijl er iemand met 110 komt aangeredenquote:Op woensdag 10 juli 2013 15:39 schreef indaha het volgende:
[..]
Ach hoe schattig weer
Hoezo bijna verongelukt
Ja hequote:
Foto's daarvan? Verzopen Kitty's zijn zo schattigquote:Op woensdag 10 juli 2013 19:09 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ja he
Ze zit wel onder de vlooien dus ik ga der nu even in bad doen, samen met de mannenZullen ze vast leuk vinden
Nee sorryquote:Op woensdag 10 juli 2013 19:31 schreef Cindy1988 het volgende:
[..]
Foto's daarvan? Verzopen Kitty's zijn zo schattig
Belle is een week of 5.quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:52 schreef ferrari_rood het volgende:
Let je wel op met autorijden de kittens hebben niks aan een platte pleegmoeder.
Belle is ook niet heel jong meer? Kan ze familie zijn van gijs of zipper?
nogal vaag. Zo goed kunnen ze dan nog niet klimmen. Zelfs met 12wk is de trap al erg moeilijk. Arm meiske gedumpt en wellicht haar broertjes en zusjes ookquote:Op woensdag 10 juli 2013 22:10 schreef Oognip het volgende:
[..]
Belle is een week of 5.
Vaag verhaal waar Belle mee is opgehaald. De meldster vertelde dat Belle 'ineens' op haar schutting zat in haar eentje. Ik zie haar niet op een schutting klimmen en de kans dat ze alleen was is ook vrij klein. Het lijkt er meer op dat ze gedumpt is.
Ja dat, of die waren allemaal al verhuisd (quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:13 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
nogal vaag. Zo goed kunnen ze dan nog niet klimmen. Zelfs met 12wk is de trap al erg moeilijk. Arm meiske gedumpt en wellicht haar broertjes en zusjes ook
Hahaquote:Op donderdag 11 juli 2013 00:19 schreef Scootermuisje het volgende:
Ik wil dit ook! Dat is gewoon hét ideale leven voor mij, katten kittens en nog meer poezels!! Helaas ben ik thuiswonend en schoolgaand.. Maar elke keer als ik dit topic lees denk ik pfoe, dit wil ik ook zo graagik heb genoeg liefde voor alle katten op de wereld
Foto van Daimoonquote:Op donderdag 11 juli 2013 01:03 schreef Strega het volgende:
Nip, wat weer een schatjes, alledrie!![]()
![]()
![]()
Mooi is die kleine rode! (De andere twee ook hoor)![]()
Daimoon zegt hallo tegen ze! Die heeft momenteel een groeistuip. En is een verwende eter. Hij heeft het liefst elke dag een buffetje.
Oh, dat ken ik wel, ik neem de lasten bijna net zo graag als de lustenquote:Op donderdag 11 juli 2013 00:54 schreef Oognip het volgende:
[..]
Hahadenk dan maar aan vlooien en wormen die kittens ook kunnen hebben en wees dan maar blij dat jij niet zo veel jeuk hebt als ik
Dat doet me denken een een heerlijk eigenwijs kittentje (jawel, schildpadje), nog zo klein dat ze gestrekt echt maar nét bij de tree hoger kon, maar die trap op en af ging zequote:Op woensdag 10 juli 2013 22:13 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
nogal vaag. Zo goed kunnen ze dan nog niet klimmen. Zelfs met 12wk is de trap al erg moeilijk. Arm meiske gedumpt en wellicht haar broertjes en zusjes ook
Dat klinkt ook als een onzin verhaalquote:Op donderdag 11 juli 2013 09:41 schreef Holyme het volgende:
[..]
Dat doet me denken een een heerlijk eigenwijs kittentje (jawel, schildpadje), nog zo klein dat ze gestrekt echt maar nét bij de tree hoger kon, maar die trap op en af ging ze![]()
Hier pas ook zo'n verhaal waar ik wat twijfels bij heb, kitten wat onder een motorkap gevonden was. Maar als je een kitten hebt wat (toen nog) hooguit wat amper hoorbaar piepgeluid maakt, hoe kom je er dan achter dat daar iets zit vraag ik me af. Kitten was compleet ongeschonden en niet echt gestrest, geen viezigheid in d'r vachtje, en toen ze hier kwam, was het duidelijk dat ze gewend was aan binnen zijn en niet aan buiten zijn. En met 5 weken op de schutting? Ik vind het knap
Aaah dat meisje is ook leukquote:Op donderdag 11 juli 2013 11:51 schreef Oognip het volgende:
Ik heb net nog even een filmpje gemaakt van Zipper. Dit gebeurt 10x per dag
Uiteindelijk heeft hij zich maar laten vallen
Niet echt huppelen, meer spelen:quote:Op donderdag 11 juli 2013 12:06 schreef Mishu het volgende:
[..]
Aaah dat meisje is ook leukHuppel de huppel. Zijn er meer huppelvideo's?
Ik ben een (vooral) stiekeme lurker, maar ik moet je toch weer even complimenteren. Als ik dit zo lees, hoeveel tijd en liefde je in je opvangdiertjes (en eigen katten) steekt, geweldigquote:Op maandag 15 juli 2013 21:02 schreef Oognip het volgende:
Pingoo en Zipper zaten net samen op schoot
[ afbeelding ]
En nee, ik hou Pingoo niet tegen
Wauw, wat een complimenten!quote:Op maandag 15 juli 2013 22:31 schreef livalo het volgende:
[..]
Ik ben een (vooral) stiekeme lurker, maar ik moet je toch weer even complimenteren. Als ik dit zo lees, hoeveel tijd en liefde je in je opvangdiertjes (en eigen katten) steekt, geweldig. Je kunt op de foto ook echt zien dat je ervan geniet, zelfs al heb je het niet altijd even makkelijk gehad met alle poezels. Echt helemaal super! Leuk ook om een gezicht achter de persoon te hebben, mooie foto (met een knappe Oognip) ook. Moet heel eerlijk zeggen dat ik je wat ouder had verwacht door deze topicserie, vraag me niet waarom
. Maar, wat ik dus wilde zeggen, ga zo door, blijf vooral lekker veel foto's posten, en dan ga ik weer in de lurkstand!
Omdat de lurkstand ideaal is, heb niet veel te vertellen, maar moet wel even kunnen smelten bij alle foto'squote:Op maandag 15 juli 2013 22:59 schreef Oognip het volgende:
[..]
Wauw, wat een complimenten!dank je wel!
lief van je!
Waarom zou je weer in lurkstand gaan?
Ik heb trouwens een fotoboek waar ik op te zien ben![]()
![]()
Haha, lekker doen waar je zin in hebtquote:Op maandag 15 juli 2013 23:14 schreef livalo het volgende:
[..]
Omdat de lurkstand ideaal is, heb niet veel te vertellen, maar moet wel even kunnen smelten bij alle foto's.
En fotoboeken vergeet ik telkens. Denk dat het meer dan een jaar geleden is dat ik voor het laatst heb gekeken. Ben niet nieuwsgierig genoeg denk ik.
De mijne veegt haar nog vieze kont af door te schuren aan een object wat ze op dat moment tegenkomt... mijn bureau, de bank, de vloer, etcquote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:03 schreef computergirl het volgende:
Mijn kat heeft soms ook diarree, altijd leuk als ze dan net met de staart erdoor gaat op de bak en dan lekker zwiepend door het huis
Gisteren nog wel, maar het wordt wel wat beter heb ik het idee. Gisteren ook overgestapt op ander nat voer en dat wordt met smaak gegeten door Belle, Zipper is wat moeilijker. Belle was vanmorgen gelukkig weer aangekomen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:45 schreef Schunckelstar het volgende:
Hoe is het met ze? Nog steeds diarree?
Dat liefquote:Op woensdag 17 juli 2013 11:59 schreef Oognip het volgende:
Belle is trouwens wel echt een fel ding (Felle Belle). Als ze aan het eten is is ze altijd aan het grommen. De meeste kittens die later gevonden worden doen dat wel, maar meestal heb ik dat er snel uit. Als je aan haar eten komt terwijl zij zit te eten krijg je een haal. Ze ziet er zo lief uit maar ondertussen
Ik probeer dat er uit te krijgen door gewoon wel aan haar eten te zitten en haar heel even op te pakken als ze aan het eten is, tot nu toe nog zonder succes. Gisteren was ze klaar met eten dus ik liet Muis de restjes opeten en ineens kreeg mevrouw weer 'honger' dus ging uit hetzelfde bakje als Muis eten onder luid gegrom van haarZe joeg hem nog net niet weg, maar hij stopte wel met eten.
quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:54 schreef Oognip het volgende:
Wat is een update van Oognip nou zonder foto's?
Chillen op het balkon
[ link | afbeelding ]
Ik was Belle kwijt
[ link | afbeelding ]
Ach nu al op dieetquote:Op donderdag 18 juli 2013 11:40 schreef Oognip het volgende:
De inenting is inderdaad niet doorgegaan. Gijs heeft natte oogjes en niest, ook heeft hij oormijt (wist ik eigenlijk al). Voor de oormijt krijgt hij stronghold (druppeltjes in zijn nek) en 2 a 3 keer per week moet ik ze schoonmaken met paraffine.
En ik schaam me best wel, want hij is te diknu al ja
hij moet het voorlopig even doen op brokjes en krijgt geen vlees meer. Zijn darmpjes kunnen deze hoeveelheden blijkbaar nog niet aan.
Volgens de dierenarts voelde hij wel echt overeten aan (geen goed Nederlands, maar kan niks beters verzinnen). Zijn buik is best dik en staat gespannen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:29 schreef oh-oh het volgende:
Nah, kunnen kittens te dik zijn?
Puppies echt niet hoor, die groeien het er zo weer af
Misschien eet jij ook te veel?quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:36 schreef sararaats het volgende:
als de buik gespannen is kan dat ook op iets anders wijzen
ik ben geen DA of dokter maar heb ook wel eens last van een gespannen buik
Oh het wordt een rooie gezellige goedzak, dat weet ik nu alquote:Op donderdag 18 juli 2013 11:40 schreef Oognip het volgende:
De inenting is inderdaad niet doorgegaan. Gijs heeft natte oogjes en niest, ook heeft hij oormijt (wist ik eigenlijk al). Voor de oormijt krijgt hij stronghold (druppeltjes in zijn nek) en 2 a 3 keer per week moet ik ze schoonmaken met paraffine.
En ik schaam me best wel, want hij is te diknu al ja
hij moet het voorlopig even doen op brokjes en krijgt geen vlees meer. Zijn darmpjes kunnen deze hoeveelheden blijkbaar nog niet aan.
Het is absoluut geen wormenbuikje, maar echt een spekbuikquote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:41 schreef Barbaaf het volgende:
Nou ben ik geen expert maar bij een opgezet buikje denk ik eerder aan wormpjes of constipatie.. heeft hij ook speklaagjes of is het alleen het buikje?
Leuk kitten heb je!quote:Op maandag 22 juli 2013 22:07 schreef Mishu het volgende:
Wat een falers trouwens met betrekking van die foto's....
Denk niet dat het het uitzoeken van katten echt makkelijker maakt...
Belle gaat trouwens met die foto zo een baasje krijgenGoede omschrijving ook.
Jaquote:Op woensdag 24 juli 2013 11:20 schreef Mishu het volgende:
Aww hij slaat zijn arm om zijn broertje heen.
Meh. Ik ben blij dat ik er gisteren op aangedrongen heb Gijs mee te mogen nemen, eerst vonden ze dat namelijk niet nodig. De dierenarts heeft hem gezien en meneer mag 10 dagen aan de antibiotica, krijgt voor 10 dagen 4x per dag oogzalf en novacam.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:23 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Het zijn zulke schatjes. Hopelijk gaat het snel beter met het gesnotter.
Ahhhhhhhh.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 21:40 schreef Oognip het volgende:
Belle heeft gel in haar haar
[ afbeelding ]
Awwww <3quote:Op vrijdag 26 juli 2013 21:40 schreef Oognip het volgende:
Belle heeft gel in haar haar
[ afbeelding ]
Ohh wat een pluizig buikje heeft zequote:Op vrijdag 26 juli 2013 23:28 schreef Oognip het volgende:
Chillen op het matje in de badkamer
[ link |
quote:Op zondag 28 juli 2013 20:02 schreef Schunckelstar het volgende:
belle in dat bakje is toch wel erg mooi
Ik vind Belle ook zo mooiquote:Op zondag 28 juli 2013 20:12 schreef ferrari_rood het volgende:
Belle doet haar naam eer aan. Mooie dame is het
Hoe is het nu met gijs zijn oogje?
Geniale timing ook van Belle, om net weg te springen wanneer Pingoo met z'n kop in die krabton zit.quote:Op zondag 28 juli 2013 23:45 schreef Oognip het volgende:
Pingoo was Belle kwijtHij snapte er niks van
quote:Op zondag 28 juli 2013 23:45 schreef Oognip het volgende:
Ik vind Belle ook zo mooiZe heeft ook zulke mooie oogjes.
Gijs' oogjes waren voornamelijk nat en er kwam troep uit. Zijn oogjes zijn nog steeds nat, maar er komt wel iets minder troep uit. We zijn bijna op de helft van de dagen dat hij oogzalf moet en hij is het inmiddels goed zat. Af en toe is hij zelfs bang voor me als ik hem gewoon wil aaienZo sneu. Maar het is voor het goede doel. Hij knapt gelukkig wel op en niest ook een stuk minder
Eindelijk eens een ontspannen foto van Zipper
[ link | afbeelding ]
Gijs kwam er bij liggen
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Op dit moment ligt dit naast me
[ link | afbeelding ]
Zipper zat Pingoo uit te dagen:
Pingoo was Belle kwijtHij snapte er niks van
En nog een filmpje van Pingoo met Zipper en Belle
quote:Op maandag 29 juli 2013 08:26 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Geniale timing ook van Belle, om net weg te springen wanneer Pingoo met z'n kop in die krabton zit.
quote:Op maandag 29 juli 2013 11:58 schreef Mama_Mia het volgende:
Whahaha Pingoo die Belle kwijt is![]()
lekkere druif
quote:
quote:Op maandag 29 juli 2013 12:43 schreef sararaats het volgende:
[..]![]()
en Pingoo laat het allemaal toe, daar schrik ik eigenlijk van
ik schrik van meer dingen.quote:Op maandag 29 juli 2013 13:20 schreef Oognip het volgende:
Waarom schrik je daar van, Sara?
D. vertelde net dat Luna door het huis liep met Zipper in der bekze had hem aan zijn nekvel opgepakt en ergens gelegd waar ze op hem ging zitten
Luna haat de kittens elk jaar meer dus wat hier de bedoeling van was weet ik niet. Misschien tough love
Hahaquote:Op maandag 29 juli 2013 14:33 schreef Holyme het volgende:
Kijk Gijs nouEn dat filmpje met Pingoo
! Dat ronddragen in de bek deed Dew hier ook een paar keer bij de eerste opvangkittens die hij zag, en dan echt clueless wat ie er dan vervolgens mee moest doen
Maar die begon ze daarna wel steeds leuker te vinden, dus wie weet, misschien heeft Luna een zwak plekje voor Zipper
Ik moest lachen om je reactiequote:Op maandag 29 juli 2013 23:56 schreef Oognip het volgende:
Ik gaf Belle (en de rest) net een snoepje en liet het mijn vriend filmen om te laten zien hoe fel ze is; alsin grommen etc.
Het resultaat
[ link | afbeelding ]
En het filmpje is iets anders geworden dan ik voor ogen had, had er geen rekening mee gehouden dat ze zo hard zou bijten, tering
Lekker charmant ook
Belle en Zipper vinden bloed trouwens erg lekkerZe waren helemaal boos dat ze de druppel die op de grond was gevallen niet op mochten likken
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:03 schreef Sway- het volgende:
[..]
Ik moest lachen om je reactieMaar ze bijt wel hard zeg, komt dat omdat ze zeker wil weten dat ze het snoepje krijgt of gewoon niet in de gaten dat het zo hard is?
zo dan, felle tantequote:Op maandag 29 juli 2013 23:56 schreef Oognip het volgende:
Ik gaf Belle (en de rest) net een snoepje en liet het mijn vriend filmen om te laten zien hoe fel ze is; alsin grommen etc.
Het resultaat
[ link | afbeelding ]
En het filmpje is iets anders geworden dan ik voor ogen had, had er geen rekening mee gehouden dat ze zo hard zou bijten, tering
Lekker charmant ook
Belle en Zipper vinden bloed trouwens erg lekkerZe waren helemaal boos dat ze de druppel die op de grond was gevallen niet op mochten likken
Doet mijn Boendy ook, ik weet van tevoren dat ze het wil doen dus ga rustig met m'n hand naar haar toe en als ik zie dat ze zo happig wil reageren krijgt ze een klein tikje op haar neusje (met andere hand, zonder snoepje) dan gaat ze weer rustig zitten en doe ik poging 2 en dat net zolang tot ze hem netjes aanpaktquote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:27 schreef Oognip het volgende:
[..]![]()
Het eerste. Ze is enorm fel wat eten en speeltjes betreft, bang dat ze het moet delen of dat ze iets tekort komt of zo. Denk dat het mensen af gaat schrikken, vandaar dat ik het er zo snel mogelijk uit wil hebben.
Dat zal ik proberenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:13 schreef Cindy1988 het volgende:
[..]
Doet mijn Boendy ook, ik weet van tevoren dat ze het wil doen dus ga rustig met m'n hand naar haar toe en als ik zie dat ze zo happig wil reageren krijgt ze een klein tikje op haar neusje (met andere hand, zonder snoepje) dan gaat ze weer rustig zitten en doe ik poging 2 en dat net zolang tot ze hem netjes aanpakt
Dat laatste hoop ikquote:Op dinsdag 30 juli 2013 17:07 schreef PaarsBeestje het volgende:
Belle!Ze doet me erg aan Pol denken op die leeftijd. Die was (en af en toe is) ook zo vreselijk fel op het eten. Inderdaad met bijten en krabben e.d. Gelukkig heb ik het haar af kunnen leren, maar leuk was het niet.
Gijs! Kleine dikzak!Ik zou me er niet teveel zorgen over maken, Nip, misschien wordt het wel gewoon een hele grote kater
Hehe Zipper met zijn eigen zipperquote:Op dinsdag 30 juli 2013 17:02 schreef oh-oh het volgende:
Wat is Gijs al groot!
En felle Belle, huuuuuuu![]()
Succes voor Zipper vrijdag, krijg te mooi zijn eigen zipper op zijn lijfje al, arme dude.
Ik ben vooral heel streng geweest. Ze hing iedere etensbeurt (2x per dag) in m'n handen, sloeg de bakjes eten die ik dan vast had door de hele keuken heen en vertoonde erg agressief gedrag naar de Puma toe. Ik ben erg benieuwd wat de gedragskundige hiervan zegt en wat je eraan kunt doen wat echt op korte termijn effectief is. Bij Pol heeft het zeker 3/4 jaar geduurd voordat ze er een beetje overheen was. En nog wil ze af en toe ineens heel hysterisch reageren als ze bijvoorbeeld kattensnoepjes krijgen. Dan zeg ik streng 'nee' en dan krijgt ze niets.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 17:20 schreef Oognip het volgende:
[..]
Dat laatste hoop ik
En hoe heb je het Pol voor het grootste deel afgeleerd?
Zoals ik zei had ik het idee dat Belle de verwachtingen die ze van een kat had niet kon waar maken (geen dingen slopen, heel tam zijn). Belle is een poesje met een enorm eigen willetje en ik kreeg de indruk dat deze mevrouw liever een poesje wilde dat alles goed vond (die bij wijze van mee op de fiets kon (net zoals haar vorige kat).quote:Op dinsdag 30 juli 2013 17:39 schreef computergirl het volgende:
Kan je discreet iets vertellen over dat geen goed gevoel? Was ze te weinig thuis, niet genoeg ruimte, financieel?
Is Pol al zo oud?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 17:37 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Ik ben vooral heel streng geweest. Ze hing iedere etensbeurt (2x per dag) in m'n handen, sloeg de bakjes eten die ik dan vast had door de hele keuken heen en vertoonde erg agressief gedrag naar de Puma toe. Ik ben erg benieuwd wat de gedragskundige hiervan zegt en wat je eraan kunt doen wat echt op korte termijn effectief is. Bij Pol heeft het zeker 3/4 jaar geduurd voordat ze er een beetje overheen was. En nog wil ze af en toe ineens heel hysterisch reageren als ze bijvoorbeeld kattensnoepjes krijgen. Dan zeg ik streng 'nee' en dan krijgt ze niets.
3/4 is driekwart volgens mijquote:Op dinsdag 30 juli 2013 17:51 schreef Oognip het volgende:
[..]
Is Pol al zo oud?
Als ik de gedragsdeskundige heb gesproken laat ik het zeker weten!Ze was nu niet bereikbaar. Ik kan alleen niet helemaal uit je verhaal opmaken wat 'streng zijn' bij jou inhield. Doe je even DM-en
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:17 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
3/4 is driekwart volgens mijPol is net twee jaar oud
Schandalig ja dat je dat niet weetquote:
Wat fijn ik ga duimen dat het gaat lukken die 2 samen te plaatsenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:23 schreef Oognip het volgende:
Leuk gezin!Ze wilden eigenlijk 1 kat, maar vonden Zipper en Belle wel erg leuk en lollig dus ze gaan nadenken en overleggen met de man des huizes (die was niet mee). Ik hoor het vanzelf, maar heb er een heel goed gevoel over.
Ik doelde op 3/4quote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:31 schreef indaha het volgende:
[..]
Schandalig ja dat je dat niet weet, je moet ook alle kattenleeftijden onthouden
[..]
Wat fijn ik ga duimen dat het gaat lukken die 2 samen te plaatsen![]()
Hopelijk ook snel een baasje voor Gijs
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:46 schreef Oognip het volgende:
Ik ben een heel verhaal aan het typen, maar moet even tussendoor iets kwijt:
Belle en Zipper zijn gereserveerd![]()
Zo leuk!
Krijg er gewoon tranen van in mijn ogen
Laat je het even weten of het werk, dan ga ik ook een poging wagenquote:Op woensdag 31 juli 2013 14:04 schreef indaha het volgende:
Zou dat ook nog helpen bij 2 jarige verwende katten
Joh had hier helemaal overheen gelezen!! Wat goed!!!quote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:46 schreef Oognip het volgende:
Ik ben een heel verhaal aan het typen, maar moet even tussendoor iets kwijt:
Belle en Zipper zijn gereserveerd![]()
Zo leuk!
Krijg er gewoon tranen van in mijn ogen
Ik lees 'm ook nu pas! Goed nieuws!quote:Op woensdag 31 juli 2013 17:15 schreef Cindy1988 het volgende:
[..]
Joh had hier helemaal overheen gelezen!! Wat goed!!!
Plankje, 4 spijkers.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:29 schreef Oognip het volgende:
Ik maak me wel zorgen om vannachtWat nou als hij dan even lekker de boel opentrekt? Dan ligt ik lekker te slapen
Klopt, maar de kleinste maat is 29 cm lang en het kleintje is maar 19 cm dus das geen optie.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:38 schreef computergirl het volgende:
[..]
Plankje, 4 spijkers.
![]()
Neeeeee, bestaat er niet een soort pakje dat buikje afschermt. Bij volwassen dieren volgens mij wel
Omdat ik daar niet aan gedacht hebquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:42 schreef Nanuke het volgende:
Waarom doe je er niet gewoon een mensenverbandje omheen? Toen Sophie gesteriliseerd werd was ze ook te klein voor de kleinste maat en toen hebben we dat ook als oplossing genomen. Omdat ze de kap ook niet kon verdragen.
Ik heb het gewoon wat ruimer verbonden dan alleen de wond was, waardoor als ze ermee aan het klieren was, de wond in elk geval beschermt bleef. En na een tijdje kreeg ze door dat het toch niet zoveel zin had dus liet ze het gewoon met rust. Sowieso het proberen waard, denk ik.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:45 schreef Oognip het volgende:
[..]
Omdat ik daar niet aan gedacht heb
Bleef het bij Sophie goed zitten? Kan me niet voorstellen dat het bij deze druktemaker goed blijft zitten...
Zeker wetenquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:53 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Ik heb het gewoon wat ruimer verbonden dan alleen de wond was, waardoor als ze ermee aan het klieren was, de wond in elk geval beschermt bleef. En na een tijdje kreeg ze door dat het toch niet zoveel zin had dus liet ze het gewoon met rust. Sowieso het proberen waard, denk ik.
Geen probleem! Ik hoop dat het goed gaat met de druktemaker.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:59 schreef Oognip het volgende:
Ik ga nu wel meteen verband halen, veel beter dan een romper en meneer is nu toch even rustig
Thx voor de tip, Nanuke
Nee, dat hoefde niet. Maar puma had ook wel een andere operatie he, die mocht haar poot toch ook amper belasten?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 20:52 schreef PaarsBeestje het volgende:
Hoefde hij niet in de bench, Nip? Dat moest de Puma toen de eerste week wel.
Misschien bedoel je macquerel (makreel). Zo wordt dit patroon ook wel genoemd.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:13 schreef ferrari_rood het volgende:
zipper/sammy heeft een heel mooie tekening
gemarmerd heet dat volgens mij. Er is een chique naam voor maar die kan ik nog goed onthouden pumpkin ruby weet het vast wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |