SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.everyone's a critic...
even you ! !
Dat zal de dijk zijn die aan de ene kant van de ijsbaan ligtquote:Op donderdag 17 januari 2013 13:00 schreef the_critic het volgende:
volgens strava heb je ook hoogtemeters gemaakt..bijzondere ijsvloer
zag het afgelopen week ook al bij de schaatsrit van patroon. Denk dat Strava gewoon niet goed werkt voor rondjes schaatsenquote:Op donderdag 17 januari 2013 13:02 schreef janatwork het volgende:
[..]
Dat zal de dijk zijn die aan de ene kant van de ijsbaan ligt.
Maar als het Strava niet is dan is het mijn gps apparaat die dat doet. zal eens naar de instellingen kijken.
Dat doet hij tijdens het fietsen ook. GPS is niet nauwkeurig genoeg voor hoogte verschillen binnen een meter. Volgens mij schiet hij daarom soms omhoog.quote:Op donderdag 17 januari 2013 13:04 schreef the_critic het volgende:
[..]
zag het afgelopen week ook al bij de schaatsrit van patroon. Denk dat Strava gewoon niet goed werkt voor rondjes schaatsenTis net een golfslagbad ipv gladde ijsvloer
Ik vind het vooral opvallend dat er heel duidelijk een lock op de naast gelegen weg word gemaakt, iets wat natuurlijk helemaal niet zou moeten. Ik ken dat ook niet van bv mountainbiken op wegen die niet op mijn gps of googlemaps staan.quote:Op donderdag 17 januari 2013 13:05 schreef Holenbeer het volgende:
heeft het niet met een rekenmodel te maken die de locaties omzet in afstanden? als beide apparaten een ander model gebruiken en beide een standaard afwijking hebben, kan het verschil vrij snel oplopen, helemaal wanneer je steeds over dezelfde coordinaten schaatst.
(dit is overigen gissen, weet niet precies hoe de techniek achter gps werkt)
strava of gps ziet die wegen niet. Die apparaten zien alleen de locatie en de afstanden tussen 3 (?) satellieten. Die locatie wordt geprojecteerd op een kaart, als soort layer.quote:Op donderdag 17 januari 2013 13:11 schreef janatwork het volgende:
[..]
Ik vind het vooral opvallend dat er heel duidelijk een lock op de naast gelegen weg word gemaakt, iets wat natuurlijk helemaal niet zou moeten. Ik ken dat ook niet van bv mountainbiken op wegen die niet op mijn gps of googlemaps staan.
Ik heb dan ook een fatsoenlijk gps apparaat en niet een logger of een smartphone met een simpele gpschip erin. Nadeel is wel dat je altijd met een 2de, relatief groot, apparaat aan het slepen bent.quote:Op donderdag 17 januari 2013 13:18 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
strava of gps ziet die wegen niet. Die apparaten zien alleen de locatie en de afstanden tussen 3 (?) satellieten. Die locatie wordt geprojecteerd op een kaart, als soort layer.
edit: en met jouw vorige post heb je bewezen dat dit onzin is. Jouw GPS kan blijkbaar wel de wegen zien.
Heb je Strava Elevation Correct gedaan? Meestal werkt dat best aardig.quote:Op donderdag 17 januari 2013 13:02 schreef janatwork het volgende:
[..]
Dat zal de dijk zijn die aan de ene kant van de ijsbaan ligt.
Maar als het Strava niet is dan is het mijn gps apparaat die dat doet. zal eens naar de instellingen kijken.
Of hij heeft gewoon een mooie diepe zit waardoor ie (met de tel n zn achterzak) ineens een meter dichter bij de grond schaatstquote:Op donderdag 17 januari 2013 13:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat doet hij tijdens het fietsen ook. GPS is niet nauwkeurig genoeg voor hoogte verschillen binnen een meter. Volgens mij schiet hij daarom soms omhoog.
quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:10 schreef Gripper het volgende:
[..]
Of hij heeft gewoon een mooie diepe zit waardoor ie (met de tel n zn achterzak) ineens een meter dichter bij de grond schaatst
Waar kun je deze optie vinden?quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Heb je Strava Elevation Correct gedaan? Meestal werkt dat best aardig.
of ieder rondje op je muil gaanquote:Op donderdag 17 januari 2013 14:14 schreef janatwork het volgende:
[..]i wish. Een meter dieper zitten is sowieso erg veel of je moet je gps op je hoofd plakken
Hier klikken op de hoogte, als er een vraagteken achter elevation staatquote:Op donderdag 17 januari 2013 14:25 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Waar kun je deze optie vinden?
merci... ik had sinds de edge 800 ook ineens van die rare grafieken... meteen ff aanpassen..quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hier klikken op de hoogte, als er een vraagteken achter elevation staat
[ afbeelding ]
Dan ga je van dit:
[ afbeelding ]
naar dit:
[ afbeelding ]
Ja, ik snap ook niet nog steeds niet waar dat aan ligtquote:Op donderdag 17 januari 2013 14:46 schreef the_critic het volgende:
[..]
merci... ik had sinds de edge 800 ook ineens van die rare grafieken... meteen ff aanpassen..
quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:15 schreef buzz1291 het volgende:
Zo dus we gaan weer ewen paar weken kutten over het schaatsen hier. Nou dat mot dan maar.... maar vrolijk wordt ik er niet van (zolang het nog geen 18 graden is)
Och, om 't nou te verkopen en goedkoper iets anders terug te kopen...quote:
31,5 gemiddeld met een hartslag van 135 gemiddeld... beste baas..quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:54 schreef Patroon het volgende:
@Tommeke heeft die Oege Hiddema geen werk ofzo?
Vandaag weer 110km in deze kou brrr
http://app.strava.com/activities/37808255
Ja rijdt top10 in cyclo's als Marmotte. Denk als hij wat jonger was begonnen hij best prof kon worden. Heeft ook een Vo2max van 70 ofzo. Vraag me af hoe hij nu zijn geld verdient.quote:Op donderdag 17 januari 2013 17:02 schreef the_critic het volgende:
[..]
31,5 gemiddeld met een hartslag van 135 gemiddeld... beste baas..
Ga jij ff lekker aan je kartonnen fietsje sleutelenquote:Op donderdag 17 januari 2013 17:04 schreef eentwee het volgende:
Jongens, kunnen we het weer gewoon over schaatsen hebben?
ik heb daar een voetbalshirt van.quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:34 schreef Patroon het volgende:
Met een tocht kwam ik een Nederlander tegen met dit pakje aan.![]()
[ afbeelding ]
Gaat me echt wat te ver
quote:Op donderdag 17 januari 2013 17:05 schreef Patroon het volgende:
Vandaag in Friesland 2 mensen door het ijs gezakt. Het is hier echt nog niet betrouwbaar.
MkNN @MeldkamerNN
Het ijs is op heel veel plaatsen in het noorden NIET betrouwbaar. Neem daarom geen enkel risico.Toch schaatsen? Naar de plaatselijke ijsbaan
Dat geschreeuw om een 11stedentocht gaat dus ook echt nergens over.
Ja jij bent ook zo'n Hollandsche schreeuwerquote:
Yep dat is wel een goed idee.quote:Op donderdag 17 januari 2013 17:33 schreef muzas het volgende:
Ik wil morgen eigenlijk gewoon fietsen. Maar merk op mijn woon-werk stukje al dat ik bijzonder last van mn wangen en neus krijg door de kou. Zou het helpen als ik daar wat vaseline op smeer?
quote:Op donderdag 17 januari 2013 17:20 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja jij bent ook zo'n Hollandsche schreeuwerGewoon wegblijven als het zover is
quote:Op donderdag 17 januari 2013 17:20 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja jij bent ook zo'n Hollandsche schreeuwerGewoon wegblijven als het zover is
Aldus een Friese weerman...twitter:dutchweatherman twitterde op donderdag 17-01-2013 om 17:28:02Run GFS is abominabel #koud wat ik zie kan eigenlijk niet geloven maar lijkt toch te gaan gebeuren! #Elfstedentocht 99% http://t.co/I2GQpZ8A reageer retweet
Je bent op een gegeven moment ook een bepaalde hoeveelheid kwaliteit gewend.quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Och, om 't nou te verkopen en goedkoper iets anders terug te kopen...
Pff, ik had het vandaag wel ff gehad. Allemaal voetgangers op het fietspad want de stoep is te glad.quote:Op donderdag 17 januari 2013 18:44 schreef keesfietst het volgende:
Schaatsen? Heerlijk fietsweer hoor. Gewoon goed inpakken, verstand op nul en gaan. De meeste dijken hier zijn helemaal sneeuwvrij.
Heb 47km op de mtb getoerd, de eerste ijsdruppels in m'n baard van het jaar zijn een feit.
Respect voor Kaas trouwens, die machine heeft bijna meer kilometers dan Laurens ten Dam gelogd dit jaar.
Dat is ook waar ja. Ach, ik schaats prima op die oude noren. En ik heb geen zin om honderden euro's uit te geven aan een goed stel schaatsen wat ik toch niet vaak gebruik.quote:Op donderdag 17 januari 2013 18:41 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Je bent op een gegeven moment ook een bepaalde hoeveelheid kwaliteit gewend.
Ja, liep vannacht door Amsterdam ook bijna overal op de weg/fietspad. Wel kut ja, geen tempo maken = instant koud worden.quote:Op donderdag 17 januari 2013 18:46 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Pff, ik had het vandaag wel ff gehad. Allemaal voetgangers op het fietspad want de stoep is te glad.
Pleuriskoud ook.
Bijna nergens kan je eens lekker gas geven in de stad.
32 uur per week volgens mij. En geen vriendinquote:Op donderdag 17 januari 2013 16:54 schreef Patroon het volgende:
@Tommeke heeft die Oege Hiddema geen werk ofzo?
Vandaag weer 110km in deze kou brrr
http://app.strava.com/activities/37808255
Tommeke, ga jij nou eiks nog Marmot fietsen? Tell us all about it plz?quote:Op donderdag 17 januari 2013 18:58 schreef Tommeke het volgende:
[..]
32 uur per week volgens mij. En geen vriendin
Mafkees, op het vlakke rij ik hem er zo makkelijk af
direct na wie is de mol?!quote:Op donderdag 17 januari 2013 19:05 schreef kaasplankje het volgende:
Verwachte bedtijd vandaag: 21:30
Ach ja, momenteel zit er in de Luts bij Balk nog maar 1,5cm ijs en met -4 nachts schiet het niet op. Aldus het Rayonhoofd.quote:Op donderdag 17 januari 2013 18:22 schreef marcodej het volgende:
[..]Aldus een Friese weerman...twitter:dutchweatherman twitterde op donderdag 17-01-2013 om 17:28:02Run GFS is abominabel #koud wat ik zie kan eigenlijk niet geloven maar lijkt toch te gaan gebeuren! #Elfstedentocht 99% http://t.co/I2GQpZ8A reageer retweet
Ik noem het eerder dom, overantwoord en slecht voorbereid. Als ik ga schaatsen neem ik altijd zo'n prikker mee. Eigenlijk zou je ook nog een nooddeken en droge kleding mee moeten nemen en eventueel zo'n warmhoud ding. Zeker als je zo nodig de eerste moet zijn die de plas op gaat.quote:
Wat zijn dit nu weer voor vooroordelen? Het was een ijsmeester die het ijs moest controleren.quote:Op donderdag 17 januari 2013 19:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik noem het eerder dom, overantwoord en slecht voorbereid. Als ik ga schaatsen neem ik altijd zo'n prikker mee. Eigenlijk zou je ook nog een nooddeken en droge kleding mee moeten nemen en eventueel zo'n warmhoud ding. Zeker als je zo nodig de eerste moet zijn die de plas op gaat.
Oja, vandaar dat de reddingsactie er zo professioneel uitziet en er een ambulance nodig is.quote:Op donderdag 17 januari 2013 19:24 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat zijn dit nu weer voor vooroordelen? Het was een ijsmeester die het ijs moest controleren.
Sowieso.quote:Op donderdag 17 januari 2013 19:29 schreef Oksel het volgende:
Je moet gewoon daar schaatsen waar anderen al zijn geweest..
Ik ook wel eens, maar nooit tijdens een lange tocht/ver van huis. Alleen als ik aan het kloten was in het dorp op de slootjes met vrienden. Als je als eerste/1 van de eerste gaat schaatsen moet je je imo voorbereiden.quote:Op donderdag 17 januari 2013 19:29 schreef Oksel het volgende:
Kano is een homo met z'n ijsprikker. Pff. Doe anders zwemvest om joh.
Ik ben al paar keer door 't ijs gegaan, dat heb je als in je Boskoop woont en voor je huis en door je achtertuin een sloot hebt lopen. Boeiend.
Viel d'r een keer in, lag er 1cm ijs. Moest ik naar de overkant zwemmen omdat de kant waar ik er in viel een hoge stijle betonkant had. Dat was enigszins kritiek. Voorbijganger heeft me achterop z'n fiets gezet en me nog 5 minuten naar huis gefietst. Had 't koud.
Hoe bedoel je dat? Die is met spoed gekomen nadat de melding kwam dat er iemand in het water lag.. Geen idee verder, maar ik hoef niet te ruilen met die man.quote:Op donderdag 17 januari 2013 19:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Oja, vandaar dat de reddingsactie er zo professioneel uitziet en er een ambulance nodig is.
Ja, zoiets heb ik. Maar dan een dikke pin in een stevig kunststof handvat. Hang je om je nek heen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 19:33 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Die is met spoed gekomen nadat de melding kwam dat er iemand in het water lag.. Geen idee verder, maar ik hoef niet te ruilen met die man.
Als je wel op ijs wil schaatsen waar nog niemand is geweest kan je wel 2 stokjes met een spijker er in maken. Daar een touw aan en door de mouwen van je jas heen. Dan heb je altijd je prikkers bij de hand
Hendige sjiek!![]()
Ach ik ben gewoon niet zo'n trendsetter en kom alleen op stukken waar al honderden anderen zijn geweest.quote:Op donderdag 17 januari 2013 19:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, zoiets heb ik. Maar dan een dikke pin in een stevig kunststof handvat. Hang je om je nek heen.
quote:Op donderdag 17 januari 2013 19:42 schreef eentwee het volgende:
Wat dat betreft moet je ijs niet met vrouwen gaan verwarren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik kan 't mis hebben...
Boskoopquote:Op donderdag 17 januari 2013 19:29 schreef Oksel het volgende:
Kano is een homo met z'n ijsprikker. Pff. Doe anders zwemvest om joh.
Ik ben al paar keer door 't ijs gegaan, dat heb je als in je Boskoop woont en voor je huis en door je achtertuin een sloot hebt lopen. Boeiend.
Viel d'r een keer in, lag er 1cm ijs. Moest ik naar de overkant zwemmen omdat de kant waar ik er in viel een hoge stijle betonkant had. Dat was enigszins kritiek. Voorbijganger heeft me achterop z'n fiets gezet en me nog 5 minuten naar huis gefietst. Had 't koud.
quote:Op donderdag 17 januari 2013 19:42 schreef eentwee het volgende:
Wat dat betreft moet je ijs niet met vrouwen gaan verwarren.
Mooi shirt. Nog gegadigden om een Marmot koerstrui te ontwerpen? Lees: geldschieters?quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:15 schreef the_critic het volgende:
jammer dat het een belgisch shirtje is... maar http://www.grinta.be/nl/p(...)ationale-cyclokledij erg mooi design !
ik heb tlc op de kabel.. staat geprogrammeerd, en morgenochtend ga ik het wel kijken!quote:Op donderdag 17 januari 2013 20:47 schreef kaasplankje het volgende:
Maken jullie even een goede samenvatting van LA's confession?
Plz?
Het gaat me denk ik niet lukken om dan vrij te krijgen. 7 juli heb ik een koopzondagquote:Op donderdag 17 januari 2013 19:02 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tommeke, ga jij nou eiks nog Marmot fietsen? Tell us all about it plz?
Zo'n klepper als jij moet toch in 't team?![]()
Trusten kaasjequote:Op donderdag 17 januari 2013 19:05 schreef kaasplankje het volgende:
Verwachte bedtijd vandaag: 21:30
afschieten die pokke eenden! Zo schiet het natuurlijk niet op als die mormels expres het wak openhouden...quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:18 schreef Patroon het volgende:
Studio Sport-regisseurs deden vandaag een rondgangetje langs elf Friesche stadjes en zagen dit in Bartlehiem...
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
!!
Dat ze nu al langs die elf steden zijn gegaan...lijkt wel komkommertijd.
Inderdaad, 90 uur over 1200km was de eis. De route was iets langer en ik deed er dik 91 uur over. Dan hangt het ervan af hoe dat allemaal verrekend gaat worden.quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:45 schreef kanovinnie het volgende:
Tof! Gefeliciteerd! 90 uur was de eis?
Krakend ijs breekt niet. Ofzo. Zei mn opa altijd.quote:Op donderdag 17 januari 2013 19:30 schreef Oksel het volgende:
En als 't kraakt wat harder schaatsen.
maar brekend ijs kraakt wel!quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:29 schreef marcodej het volgende:
[..]
Krakend ijs breekt niet. Ofzo. Zij mn opa altijd.
Als je nu in een shirt vaan Turkije of zelfs Marokko zou lopen, zou ik alleen maar meewarig lachen, maar in een shirt van Die Mannschaft... dan zou ik je toch zo ongenadig onderuitschoppen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 17:07 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
ik heb daar een voetbalshirt van.
Altijd nog reacties gekregen wanneer ik er in liep
Weekendje Marmot bedoel je? Wel ver rijden hoor, 11 uur enkele reis.quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:20 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Het gaat me denk ik niet lukken om dan vrij te krijgen. 7 juli heb ik een koopzondag
Ik zou wel in juni / begin juli weg willen maar m'n vriendin heeft dan nog tentamens![]()
Misschien er een weekendje van maken? Is dat te doen?
Ach, kom, jij pakt toch ook?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 07:21 schreef No-P het volgende:
Jongens, ik stop met wielrennen. Armstrong heeft doping gebruikt.
Wel eens bietensap geprobeerd, kreeg ik alleen maar buikpijn en een rode pis van.quote:
Daar ga ik natuurlijk geen uitspraken over doenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 07:56 schreef CyclingGirl het volgende:
Om dan te stoppen omdat hij bekend heeft. Jij gebruikt toch niks? (Neem ik aan dan).
[img]http://www.deonlinedrogist.nl/images/res/_Isostar_7612100034552_1606_2649.jpg/img]quote:Dextroso poeder?
Logistiek is dat wel beter te doen. Maar dan moet ik die zaterdag wel vrij kunnen krijgen. Zal m'n baas ff aan z'n kop gaan zeuren, want die lijkt me wel tof!quote:Op vrijdag 18 januari 2013 07:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Weekendje Marmot bedoel je? Wel ver rijden hoor, 11 uur enkele reis.
Enne, Trois Ballons anders?
Tja je kan imo niet op vrijdag 11 uur reizen en zaterdag Marmot rijden. Dat lijkt me niet zo'n goed idee. Je moet dan toch van donderdag tm zondag rekenen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 08:06 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Logistiek is dat wel beter te doen. Maar dan moet ik die zaterdag wel vrij kunnen krijgen. Zal m'n baas ff aan z'n kop gaan zeuren, want die lijkt me wel tof!
Nee. Dat is idd niet te doen. Dat met die drie tetten klinkt wel beter!quote:Op vrijdag 18 januari 2013 08:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tja je kan imo niet op vrijdag 11 uur reizen en zaterdag Marmot rijden. Dat lijkt me niet zo'n goed idee. Je moet dan toch van donderdag tm zondag rekenen.
Trois Ballons vrijdag reizen. Zaterdag koers. Zondag terug.
Tsjah.Aan de ene kant wel, aan de andere kant denk ik, had het dan of meteen toegegeven, of niet.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 08:29 schreef SuperWeber het volgende:
Ik heb gisteren geschaatst op het lokale natuurijsbaantje...
Verder is LA weer een beetje gestegen in mijn ranking door eindelijk toe te geven dat hij aan de dope zat...
Volgende keer bij dat soort grapjurken met wijde ogen binnenstampen, envelopje pakken en even snuivenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 08:18 schreef Tommeke het volgende:
Ik word nu al schijtziek van al die mensen die mij om m'n mening vragen over Armstrong en doping in het wielrennen
Het boeit me namelijk niet zoveel en wijs dan altijd maar op tennis of voetbal ofzo
Als ik aan het koerieren ben vragen klanten me ook wel of ik aan de dope zit. Wij vervoeren ook bloed voor het ziekenhuis, dus daar maak ik maar grapjes over
Maar het meest trieste was wel toen ik vorige maand bij de Rabobank was en ze me daar vroegen of ik aan de dope zat!
Heb toen geantwoord van niet en dat ik het graag zou willen, maar dat het zo duur is. En of zij het niet konden financieren voor me, aangezien ze daar wel de ervaring en inmiddels ook het budget weer voor hebben
Konden ze wel om lachen
ken jij dan sporters die gelijk na het behalen van een overwinning in hun dankwoord ook even EPO noemen?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 08:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsjah.Aan de ene kant wel, aan de andere kant denk ik, had het dan of meteen toegegeven, of niet.
Nee. Sowieso ken ik weinig sporters die een dankwoord hebben.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:11 schreef computergirl het volgende:
[..]
ken jij dan sporters die gelijk na het behalen van een overwinning in hun dankwoord ook even EPO noemen?
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 08:18 schreef Tommeke het volgende:
...
Maar het meest trieste was wel toen ik vorige maand bij de Rabobank was en ze me daar vroegen of ik aan de dope zat!
Heb toen geantwoord van niet en dat ik het graag zou willen, maar dat het zo duur is. En of zij het niet konden financieren voor me, aangezien ze daar wel de ervaring en inmiddels ook het budget weer voor hebben
..
Hij was echt in mijn aanzien gestegen als ie meteen na de eerste beschuldigingen had toegegeven, zo van:quote:Op vrijdag 18 januari 2013 08:29 schreef SuperWeber het volgende:
Ik heb gisteren geschaatst op het lokale natuurijsbaantje...
Verder is LA weer een beetje gestegen in mijn ranking door eindelijk toe te geven dat hij aan de dope zat...
interviews dan. Ken je een sporter die op basis van een beschuldiging zonder concreet bewijs gelijk gebruik van doping heeft toegegeven?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee. Sowieso ken ik weinig sporters die een dankwoord hebben.
Was er niet een Nederlander die na het winnen van P-R gelijk verklaarde dit te danken hebben aan een schapenbloed transfusie oid?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:47 schreef computergirl het volgende:
[..]
interviews dan. Ken je een sporter die op basis van een beschuldiging zonder concreet bewijs gelijk gebruik van doping heeft toegegeven?
quote:Eddy PLANCKAERT (1958, België)
.... In 1990 was hij weer terug bij Post en hij won verrassend Parijs-Roubaix. Hij verklaarde na afloop doodleuk dat hij zich had laten injecteren met cellen van schapenbloed en dat was een van de eerste vormen van bloeddoping in de wielersport. Maar daar werd toen nog niet op gecontroleerd, laat staan moeilijk over gedaan en Planckaaert staat nog steeds op de erelijst van de Hel van het Noorden. ...
Jans Koerts.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:47 schreef computergirl het volgende:
[..]
interviews dan. Ken je een sporter die op basis van een beschuldiging zonder concreet bewijs gelijk gebruik van doping heeft toegegeven?
Nee, ik heb het uitgeschreven interview wel gelezen net. Ben blij dat ik lekker lag te slapen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:45 schreef Holenbeer het volgende:
iemand vannacht het interview nog gezien? Was het de moeite waard?
vanavond om 20.30 de herhaling, een wat betere tijd
Twentequote:Op vrijdag 18 januari 2013 02:27 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Als je nu in een shirt vaan Turkije of zelfs Marokko zou lopen, zou ik alleen maar meewarig lachen, maar in een shirt van Die Mannschaft... dan zou ik je toch zo ongenadig onderuitschoppen.
Je woont zeker in Twente of in Limboland? Veel voetbal NSB'ers daar!
was een tegenvaller zeker? Ik verwacht een minimale bekentenis en een wijzend vingertje dat iedereen het doet en dat hij er zoveel spijt van heeft. Eigenlijk niets aan om te kijken, maar ik wil het toch wel even zien.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee, ik heb het uitgeschreven interview wel gelezen net. Ben blij dat ik lekker lag te slapen.
Ja ik ga de herhaling wel ff kijken. Maar niet iets om 3uur voor uit je bed te gaan.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:52 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
was een tegenvaller zeker? Ik verwacht een minimale bekentenis en een wijzend vingertje dat iedereen het doet en dat hij er zoveel spijt van heeft. Eigenlijk niets aan om te kijken, maar ik wil het toch wel even zien.
Tof ja, die uitsupporters van Twentequote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:49 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
Twente![]()
Ik doe doe niet mee aan die hetze tegen de Duitsers*. Ze spelen tof voetbal en in de stadions is het ook prima vertoeven. Af en toe naar een wedstrijd van Schalke. Uit- en thuissupporters en politie gaan daar veel relaxter met elkaar om, verademing tov Nederland. (al valt het bij FC Twente nog wel mee)
* ik woon ook niet aan het strand, heb dus weinig last van hun gegraven gaten![]()
Daar merk je niets van wanneer je gewoon in de thuisvakken zitquote:Op vrijdag 18 januari 2013 11:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Tof ja, die uitsupporters van Twente
Het kinderthuisvak in Utrecht wel helaasquote:Op vrijdag 18 januari 2013 11:55 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
Daar merk je niets van wanneer je gewoon in de thuisvakken zit
Ooit aanwezig geweest bij Utrecht en gezien wat voor mensen in dat vak zitten?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 11:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het kinderthuisvak in Utrecht wel helaas
Dit jaar nog 200 gewonden bij je clubje Schalke tegen Dortmundquote:Op vrijdag 18 januari 2013 12:11 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
Ooit aanwezig geweest bij Utrecht en gezien wat voor mensen in dat vak zitten?
Verder is het geen discussie voor dit topic
Overigens zit er bij Twente ook wel tuig, maar heb ik het over wat ik zie en meemaak. Vaak genoeg meegemaakt dat uitsupporters probleemloos op de thuistribunes van Twente zaten. In Duitsland is dit nog veel toffer.
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 12:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dit jaar nog 200 gewonden bij je clubje Schalke tegen Dortmund![]()
Maar ja, alles beter daar in het oosten hoor
Ik wil het verschil best zien als het zo zou zijn. Feit is dat er al jarenlang een stijging is van voetbalgeweld in Duitsland terwijl dit in Nederland juist afneemt (en er ook een stuk minder incidenten zijn dan in Duitsland, zelfs als je relatief gaat kijken.) In 2011/2012 was dit zelfs op het hoogste niveau van 10 jaar. Maar blijf lekker door die Zwart rood gele bril kijken als je daar gelukkig van wordt, vriend holenbeerquote:Op vrijdag 18 januari 2013 12:18 schreef Holenbeer het volgende:
[..]![]()
als je het verschil niet wilt zien, houd het op. Uitzonderingen zullen er altijd zijn. Zelf heb ik vaak genoeg anders meegemaakt.
Eensquote:Op vrijdag 18 januari 2013 12:35 schreef Holenbeer het volgende:
Laten we het weer over wielrennen hebben, de ideale sport als voorbereiding op het schaatseizoen
Zat ook net te kijken maar allemaal al uitverkocht. Zou een beetje aanbiedingen bij houden, wordt regelmatig mee gestunt dus zonde om de adviesprijs te betalen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:05 schreef Patroon het volgende:
Laatst had 12 een mooi link met helm aanbiedingen uit Duitsland. Heeft mijn vriendin een mooie gekocht van 169,95 voor 59,95
Met passen heb je de juiste zo te pakkenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:01 schreef muzas het volgende:
Hmmm.. Mijn hoofdomtrek is exact 58cm. Dus zit bij zowel AGU als BBB (en wellicht nog meer merken) precies tussen twee maten in....
OP heeft een paragraaf met linkjes naar online winkels nodigquote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zat ook net te kijken maar allemaal al uitverkocht. Zou een beetje aanbiedingen bij houden, wordt regelmatig mee gestunt dus zonde om de adviesprijs te betalen.
In het racefietskopen topic staan wel een paar linkjes:SPT / Racefiets kopen / Beginnen met wielrennen #11 Niks mis met dit weerquote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:12 schreef muzas het volgende:
[..]
OP heeft een paragraaf met linkjes naar online winkels nodig![]()
Passen, ja zal eens in de lokale grote sportzaak een en andere helmen opzetten. Maar wat knut zegt... Er komt regelmatig wat voorbij hier qua leuke aanbiedingen. Had gehoopt dat er mss nu iets was. Want die dingen in de winkel zijn gewoon heel duur.
Bron?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Het was een Belg ---> Eddy Planckaert:
[..]![]()
mij ookquote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:39 schreef the_critic het volgende:
ondanks dat ik alles al wist, ondanks usada rapport etc... deed de werkelijke Yes, Yes, Yes.. me toch een beetje pijn.
Ja, en wat wordt dan de volgende stap? Mechanische hulpmiddelen? Geef dan ook meteen iedereen een brommer... Mjah, dan kunnen ze weer gaan opvoeren... Maar ach als iedereen dat gewoon doet. Of weet je wat, we laten ze kwartetten om de winst.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:02 schreef nogeenmaarten het volgende:
Waarom niet gewoon de sport helemaal vrijgeven. Dope wat je wilt, zo lang als het maar hard gaat. Val dood als je het er voor over hebt. Dan ben je een echte kampioen.
Vroeger, heel vroeger, was zelfs trainen 'not done', een vorm van vals spelen.
http://www.bikegarb.com/ goedkope helmenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:56 schreef muzas het volgende:
Wat is een beetje goede/betaalbare helm?
Dacht mijn vorige bij m'n schoonouders te laten liggen, maar daar is ie nietHeb de hele dag gezocht... in mijn en hun huis... maar is gewoon weg.
Vind ze allemaal zo duur... En de dingen die betaalbaar zijn zien er niet uit... (incl mijn oude).
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:02 schreef nogeenmaarten het volgende:
Waarom niet gewoon de sport helemaal vrijgeven. Dope wat je wilt, zo lang als het maar hard gaat. Val dood als je het er voor over hebt. Dan ben je een echte kampioen.
Vroeger, heel vroeger, was zelfs trainen 'not done', een vorm van vals spelen.
Ik vond het een stukje imagebuilding. Maar heb ook nog geen definitieve mening over allesquote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:14 schreef kaasplankje het volgende:
Pharmstrong gekeken zojuist. Ik had het met een half uur vertraging gekeken want ik wilde ook de wilde keuken zien. Gelukkig zo een half uur commercials kunnen doorspoelen.
Best een indrukwekkende uitzending. Ik kan me er nog niet echt een mening over vormen, het is te complex.
Zag een mooie foto Tom!quote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:58 schreef Tommeke het volgende:
Vandaag lekker geschaatst op het leekstermeer. Was prima te doen. Hier en daar krakend ijs en sommige stukken die wat verzakten tov elkaar. Dan moest je ff een stapje maken.
Maar verder prima te doen!
Dat inderdaad. Tuurlijk, hij is en valsspeler en een eikel. Maar hij wordt nu aangepakt alsof hij de eerste en de enige was, en dat klopt ook niet.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:14 schreef kaasplankje het volgende:
Pharmstrong gekeken zojuist. Ik had het met een half uur vertraging gekeken want ik wilde ook de wilde keuken zien. Gelukkig zo een half uur commercials kunnen doorspoelen.
Best een indrukwekkende uitzending. Ik kan me er nog niet echt een mening over vormen, het is te complex.
Ik vind dat echt zo lelijk hé? Die carbonnen sturen en nok uit 1 stuk.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 23:35 schreef Oksel het volgende:
http://www.aliexpress.com(...)0-420/655418404.html
afgelopen nacht wederom.. meest tenenkrommend moment: Oprah vraagt, waren er mensen die van het hele complete verhaal op de hoogte waren? Lance antwoord Ja.. en ze gaat verder over iets anders.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:31 schreef eentwee het volgende:
Zo vaak dat er niet werd doorgevraagd en ik nog meer wilde weten.
misschien bij een bepaald type fiets maar inderdaad niet mooi, nadeel is ook dat er niets aan de stand van je stuur te verstellen valt (kan voor sommige natuurlijk weer een voordeel zijn).quote:Op zaterdag 19 januari 2013 09:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik vind dat echt zo lelijk hé? Die carbonnen sturen en nok uit 1 stuk.
Bepaald type fiets? Een kamperkerstboom met lampjes. Wielen met witte spaken er in en klaar ben je.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 09:34 schreef dop het volgende:
[..]
misschien bij een bepaald type fiets maar inderdaad niet mooi, nadeel is ook dat er niets aan de stand van je stuur te verstellen valt (kan voor sommige natuurlijk weer een voordeel zijn).
lolquote:Op zaterdag 19 januari 2013 09:35 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Bepaald type fiets? Een kamperkerstboom met lampjes.
mwhaaaa , hij heeft zelf nooit moeilijk gedaan, met het weg zetten en weg drukken van mensen.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 08:55 schreef cafca het volgende:
[..]
Dat inderdaad. Tuurlijk, hij is en valsspeler en een eikel. Maar hij wordt nu aangepakt alsof hij de eerste en de enige was, en dat klopt ook niet.
Vely good Chinese quality.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 10:20 schreef Oksel het volgende:
Ik denk dat een intergrated zwart carbon stuur wel vet staat op mijn fiets.
Wil je zo graag geld uitgeven aan die fiets?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 10:20 schreef Oksel het volgende:
Ik denk dat een intergrated zwart carbon stuur wel vet staat op mijn fiets.
Behalve je wieltjes en groep, want die komen uit Vicenza.quote:
Hahaha.quote:
Alles leek in orde in het begin.quote:
Ja dat van die rondes is waarschijnlijk gewoon een gevalletje RTFM. Maar die snelheid vind ik wel echt vreemd. Hield het daarna bij jou gewoon op?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:15 schreef kanovinnie het volgende:
Ronde heb je misschien zelf ingesteld? Dat rare tussen 11 en 25 had ik latst ook, geen idee hoe het kwam.
Ok, geeft hoop. Zal de volgende keer ook ff op dat cadansding ff op reset drukken...quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:17 schreef kanovinnie het volgende:
De keer daarna had ik er geen last van.
Iets te zwaar dusquote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:19 schreef muzas het volgende:
[..]
Ok, geeft hoop. Zal de volgende keer ook ff op dat cadansding ff op reset drukken...
Wel kick, zit nu op dat connect ff terug te kijken... Dingt logt wel echt stukken beter dan m'n HTC. Vooral die cadans vind ik wel grappig. Rijd blijkbaar met een gemiddelde cadans van 80
Nou ja, de stukken dat ik daadwerkelijk fietste stond ie op 90-95. Heb alleen nu veel af moeten stappen en traag moeten fietsen.quote:
Te dicht? signaal is signaal toch? of mss te ver?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:22 schreef No-P het volgende:
Geloof dat het magneetje te dicht bij de meter zit dan.
Ok, die kramp kan heel vervelend zijn, maar verder ben je aan het zeiken als een meisje. Het is eindelijk fantastisch weer na al die weken regen: strakblauw en zonnig man! Heb vanochtend 2u geMTB-d, maar heb de fietskleding nog steeds aan, dus ik ga zo ook nog een rondje op de racer doenquote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:06 schreef muzas het volgende:
Rondje fietsen maar afgebroken. 1,5 uur pure hel. Koning winter lik m'n reet en rot maar weer op.
Is ook zo. Kom meestal op 91/92 uit maar rechte stekken rij ik dan met cadans rond de 100. Denk dat gem cadans niet zoveel zegt inderdaad.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:26 schreef muzas het volgende:
[..]
Nou ja, de stukken dat ik daadwerkelijk fietste stond ie op 90-95. Heb alleen nu veel af moeten stappen en traag moeten fietsen.
Ok, die kramp kan heel vervelend zijn, maar verder ben je aan het zeiken als een meisje. Het is eindelijk fantastisch weer na al die weken regen: strakblauw en zonnig man! Heb vanochtend 2u geMTB-d, maar heb de fietskleding nog steeds aan, dus ik ga zo ook nog een rondje op de racer doenquote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:27 schreef Gripper het volgende:
[..]
Rondje fietsen maar afgebroken. 1,5 uur pure hel. Koning winter lik m'n reet en rot maar weer op.
Geen straaltje zon gezien. Egaal grijs hier. En dan die polderwind vol in je smoel is weinig motiverend. MAar nog lang niet zo irritant als al die stukken fietspad waar gewoon een ruw plak ijs op ligt. Continu afstappen en/of route aanpassen...quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:27 schreef Gripper het volgende:
Ok, die kramp kan heel vervelend zijn, maar verder ben je aan het zeiken als een meisje. Het is eindelijk fantastisch weer na al die weken regen: strakblauw en zonnig man! Heb vanochtend 2u geMTB-d, maar heb de fietskleding nog steeds aan, dus ik ga zo ook nog een rondje op de racer doen
Je heb niet heel toevallig een oude fietscomputer naast je edge zitten? Dat had ik in het begin en toen ik die eraf haalde deed m'n edge het gewoon perfect.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:27 schreef muzas het volgende:
[..]
Te dicht? signaal is signaal toch? of mss te ver?
Nop. Alleen de Edge met snelheid/cadans-ding. Wel vaag...quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:03 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Je heb niet heel toevallig een oude fietscomputer naast je edge zitten? Dat had ik in het begin en toen ik die eraf haalde deed m'n edge het gewoon perfect.
Hier is het grijs, grauw, winderig en gevoelstemperatuur -25...quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ok, die kramp kan heel vervelend zijn, maar verder ben je aan het zeiken als een meisje. Het is eindelijk fantastisch weer na al die weken regen: strakblauw en zonnig man! Heb vanochtend 2u geMTB-d, maar heb de fietskleding nog steeds aan, dus ik ga zo ook nog een rondje op de racer doen
De afstand tussen de sensor en de magneetjes nagekeken?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:07 schreef muzas het volgende:
[..]
Nop. Alleen de Edge met snelheid/cadans-ding. Wel vaag...
Zitten redelijk dicht bij elkaar. Halve cm ofzo.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:30 schreef MarcoD het volgende:
[..]
De afstand tussen de sensor en de magneetjes nagekeken?
Het kan ook -23 geweest zijn, maar hier in Katwijk gaat het door merg en been.quote:
Mijn spaakmagneetje zit op een paar millimeter van de sensor, de trapmagneet zit wel iets van een cm van de sensor. Anders even opnieuw pairen of resetten, verder zou ik het ook niet weten.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:33 schreef muzas het volgende:
[..]
Zitten redelijk dicht bij elkaar. Halve cm ofzo.
Overdrijven kan ook hèquote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:34 schreef marcodej het volgende:
[..]
Het kan ook -23 geweest zijn, maar hier in Katwijk gaat het door merg en been.
In dit weer onderscheiden de mannen zich van de mietjes muzas. Je hebt toch 1.5 uur volgemaakt en das beter dan niks eej.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:06 schreef muzas het volgende:
Te lage bandenspanning, snijdende windkracht 5, compleet vastgevroren bidons, wegen onbegaanbaar omdat ijs/sneeuw, helse kramp in m'n poot, half verdwalen, gloednieuwe peperdure fietscomputer die alles aageeft behalve de juiste waardes, snee in lip puur door kou... Rondje fietsen maar afgebroken. 1,5 uur pure hel. Koning winter lik m'n reet en rot maar weer op.
En wéééér dus die kramp in mn voet. Heb nu echt ALLES gebprobeerd... Toch maar nieuwe schoenen denk ik....
Nu maar eens kijken waarom die Edge zo vreemd deed.
Laterale clavicula is best lastig op een gewone bucky. Je kan 'm wel in een andere hoek dan loodrecht op de plaat inschieten. Krijg je het zelfde idee.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:50 schreef kanovinnie het volgende:
Balen. Lijkt me toch eng hoor, zo zonder fietspaden en in een land waar men minder rekening houd met fietsers. Hopelijk kan je er snel weer tegenaan.
Zijn er wel van 2 kanten foto's genomen? Bij een collega van me stond zijn bot van de voorkant zo:
--
Maar van de zijkant:
/
/
Nu heeft ie er een plaat in en 3 maanden later nog last. Dus als je last houd, laat dan ook uit een andere hoek een foto nemen. Beterschap verder!
Carbon?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:54 schreef firewirecable het volgende:
Het was een schone breuk, en het doet verder niet zo heel erg veel pijn. Het is vooral ongemakkelijk.
Ik ben mij bewust dat dit vrij snel heelt, maar dat je lang na genezing er nog last van kan/zal hebben.
Verder heb ik hier heel vaak gefietst en fietsen hier hele pelotons dagelijks. Deze vrachtwagen chauffeur is gewoon een 100% carbon! en ik ben daar de dupe van geweest.
Beterschap en wat een lul dat ie doorreedt.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:42 schreef firewirecable het volgende:
Afgelopen woensdag heeft een zandwagen mij en een vriend van de weg gereden toen we aan het fietsen waren. Resultaat: gebroken sleutelbeen en een hele dikke bloeduitstorting op mijn heup (de foto is genomen op de eerste dag, nu is de uitstorting nog groter en lelijker).
Goddank had ik een goede helm op (Giro Aeon) en goede kleding aan omdat ik met de gehele linkerkant van mijn lichaam op het asfalt ben geklapt. De helm is rijp voor de container en en aantal kledingstukken zijn geschaafd. De staat van de fiets weet ik (nog) niet omdat ik met de ambulance werd afgevoerd en mijn vriend naar de politie is geweest en verder beide fietsen heeft meegenomen
De zandwagen is er vandoor gegaan, maar gelukkig is een gast met een bestelbus, die als eerste gestopt is om te vragen of alles okay was, achter de zandwagen aangereden om het kenteken te verkrijgen.
Inmiddels is er aangifte gedaan door mij, mijn vriend en is er een getuige schrift opgenomen van de gast in de bestelbus en is de chauffeur verhoord. Tevens contact gehad met mijn advocaat voor schade en letselschade afhandeling. Nu dus afwachten hoe alles verder gaat....
Nu een x-aantal weken ongemakkelijk thuiszitten. Ik kan niet wachten om weer te beginnen met fietsen omdat ik mij niet mijn fiets plezier door een eikel laat verpesten. Ben wel erg geschrokken en ik heb ook veel geluk gehad.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Wel geluk gehad, een vrachtwagen crash kan je dood betekenen. Als je er onder was gekomen kon je het ws. niet meer navertellen hier. Of patsen met je ritjes in prachtig Spaans weer.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:42 schreef firewirecable het volgende:
Afgelopen woensdag heeft een zandwagen mij en een vriend van de weg gereden toen we aan het fietsen waren. Resultaat: gebroken sleutelbeen en een hele dikke bloeduitstorting op mijn heup (de foto is genomen op de eerste dag, nu is de uitstorting nog groter en lelijker).
Goddank had ik een goede helm op (Giro Aeon) en goede kleding aan omdat ik met de gehele linkerkant van mijn lichaam op het asfalt ben geklapt. De helm is rijp voor de container en en aantal kledingstukken zijn geschaafd. De staat van de fiets weet ik (nog) niet omdat ik met de ambulance werd afgevoerd en mijn vriend naar de politie is geweest en verder beide fietsen heeft meegenomen
De zandwagen is er vandoor gegaan, maar gelukkig is een gast met een bestelbus, die als eerste gestopt is om te vragen of alles okay was, achter de zandwagen aangereden om het kenteken te verkrijgen.
Inmiddels is er aangifte gedaan door mij, mijn vriend en is er een getuige schrift opgenomen van de gast in de bestelbus en is de chauffeur verhoord. Tevens contact gehad met mijn advocaat voor schade en letselschade afhandeling. Nu dus afwachten hoe alles verder gaat....
Nu een x-aantal weken ongemakkelijk thuiszitten. Ik kan niet wachten om weer te beginnen met fietsen omdat ik mij niet mijn fiets plezier door een eikel laat verpesten. Ben wel erg geschrokken en ik heb ook veel geluk gehad.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Hier had KanoVinnie een andere mening over...quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:09 schreef CyclingGirl het volgende:
Wat betreft je Garmin wielmaat niet op automatisch zetten maar zelf instellen.
Ontzettend kut, maar gefeliciteerd.. Sleutelbeen gebroken, dus vanaf heden een officiele echte wielrenner!!quote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:42 schreef firewirecable het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Geen geld!quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:37 schreef eentwee het volgende:
Mooi klote. Gelukkig zal het wel redelijk snel herstellen. Klinkt ook alsof het erger had kunnen aflopen.
Voor de liefhebbers van soepele bandjes:
Open Corsa Evo CX II voor ¤18,48.
Patroon waar is het in Friesland goed schaatsen nu? Hoor dat er daar meer ligt. Loosdrecht lijkt nog te dun voor morgenquote:
Hier in de buurt kan je op een aantal plekken ook schaatsen. Morgen gaat 't wel sneeuwen enzo. Of het hier goed schaatsen is weet ik niet, op het meer bij ons was alleen dat wat je op strava ziet (en nog wat verder) goed ijs. En dan in de slootjes door 't veld. Misschien ook een optie?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 18:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Patroon waar is het in Friesland goed schaatsen nu? Hoor dat er daar meer ligt. Loosdrecht lijkt nog te dun voor morgen
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 18:02 schreef Oksel het volgende:
Ik denk erover DuchenneHeroes te gaan fietsen. Lijkt me tof.
Dat mag jijquote:Op zaterdag 19 januari 2013 18:04 schreef kanovinnie het volgende:
Alleen als ik de kachel mag aansteken en stoken.
Houtkachel
Forumpje, ik lees hier dat er onderandere op de Fluessen geschaatst werd, met zulk open water zou ik als ik jou was wel wat voorzichtig zijn want er is vandaag nog iemand met een helikopter uit het Sneekermeer gehaald.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 18:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Patroon waar is het in Friesland goed schaatsen nu? Hoor dat er daar meer ligt. Loosdrecht lijkt nog te dun voor morgen
hoeveel euro per kilo ben je kwijt??quote:Op zaterdag 19 januari 2013 18:18 schreef Oksel het volgende:
Ik heb een deal gesloten met een personal trainer.
Over 13 weken zal ik 6 kilo lichter zijn. Anders geld terug.En niet door sportvasten (was z'n eerste advies), maar door intensieve korte trainingen en voedingsaanpassingen.
Uhm.. 80 ofzo?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 18:33 schreef the_critic het volgende:
[..]
hoeveel euro per kilo ben je kwijt??
Is dat niet te vergoeden via de ziektekostenverzekering.. onder noemer dietist oid?! Beetje creatief boekhouden
Hoeveel km?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 18:28 schreef kaasplankje het volgende:
Ik ga volgende week een Ivo's 300 voorbereidings-pijnduurtraining doen.
Hopende dat de weergoden mij gunstig gestemd zullen zijn.
Die ben ik continu aan het f5-en iddquote:Op zaterdag 19 januari 2013 18:10 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Forumpje, ik lees hier dat er onderandere op de Fluessen geschaatst werd, met zulk open water zou ik als ik jou was wel wat voorzichtig zijn want er is vandaag nog iemand met een helikopter uit het Sneekermeer gehaald.
Hier nu ook niet veilig. Al 4 mensen door brandweer uit wak gehaald.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 18:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
das best netjes.. zeker als je het werkelijk kwijt raakt! lekker vooruitzicht!quote:
Ik heb de Nederlandse versie van een vriend geleend en gelezen. Zeker een interessant boek.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 18:18 schreef the_critic het volgende:
heb met kerst beok van Hamilton- the secret race gekregen. Daar vandaag maar in begonnen met lezen. Damn.. schokkend!
en voorjaarstraining met wedstrijdje kijken.. Als het niet in mijn werkweekend gaat vallen, ga ik graag mee
Ik hoop dat het je lukt!quote:Op zaterdag 19 januari 2013 18:18 schreef Oksel het volgende:
Over 13 weken zal ik 6 kilo lichter zijn. Anders geld terug.En niet door sportvasten (was z'n eerste advies), maar door intensieve korte trainingen en voedingsaanpassingen.
Wat ga je doen?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:10 schreef No-P het volgende:
Morgen om 8 uur op de fiets. Ga iig mijn balaclava gebruiken.
Crossloopje 30km verderop. Iets meer dan een uurtje fietsen. 10km hardlopen en weer terug fietsen. Heerlijke zondagochtend, wel vroeg.quote:
3 uurtjes trainen totaal dus?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:18 schreef No-P het volgende:
[..]
Crossloopje 30km verderop. Iets meer dan een uurtje fietsen. 10km hardlopen en weer terug fietsen. Heerlijke zondagochtend, wel vroeg.
Zoiets ja. Na Egmond 5 dagen rust ivm drukte. Vandaag lekker weer 18km gelopen en verder rest van de week weer het trainen oppakken.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
3 uurtjes trainen totaal dus?
bontrager schoenen en shimano shite pedalen (de goedkoopste SPD-SL)quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:18 schreef Tommeke het volgende:
Muzas, wat voor schoenen en pedalen heb je?
Geen ervaring met Bontrager, maar waar krijg je die kramp? Zitten ze wel lekker? Misschien helpt zo'n Specialized steunzooltjequote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:26 schreef muzas het volgende:
[..]
bontrager schoenen en shimano shite pedalen (de goedkoopste SPD-SL)
Haha, idioot. Maar inderdaad, veel mensen krijgen blessures door het lopen. Belasting van het lopen zijn wielrenners of zwemmers niet gewend terwijl ze wel een goede conditie hebben. Ik heb vroeger geregeld gelopen en heb er veel minder last van. Relatief ook een stuk betere loper dan fietser.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:25 schreef Tommeke het volgende:
Lekker bezig No-P. Jij doet aan triatlons toch?
Ik ken een verhaal van een triatleet die qua hardlopen niet meer dan 7 a 8 km deed omdat je er toch alleen maar blessures van krijgt. En dan Ironmans doen
Heb je niet ergens knelpunten met de schoenen of iets dergelijks?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:26 schreef muzas het volgende:
[..]
bontrager schoenen en shimano shite pedalen (de goedkoopste SPD-SL)
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:28 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Geen ervaring met Bontrager, maar waar krijg je die kramp? Zitten ze wel lekker? Misschien helpt zo'n Specialized steunzooltje
Heb idd wel eens gehoord dat het verstandig is om af en toe te rennen.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:29 schreef No-P het volgende:
[..]
Haha, idioot. Maar inderdaad, veel mensen krijgen blessures door het lopen. Belasting van het lopen zijn wielrenners of zwemmers niet gewend terwijl ze wel een goede conditie hebben. Ik heb vroeger geregeld gelopen en heb er veel minder last van. Relatief ook een stuk betere loper dan fietser.
Ga wel langs de fietsboer. En zit al te googlen op die zooltjes die je noemdequote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:37 schreef Tommeke het volgende:
Kan ook de afstelling van je plaatjes zijn. Is zo moeilijk om te zeggen, Pfff
ekkel.comquote:Op zaterdag 19 januari 2013 18:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zeker leuk! Ik zal mijn best doen om er bij te zijn.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 18:02 schreef Gripper het volgende:
Tijdje geleden riep iemand ( knut meen ik?) dat het wel leuk zou zijn om een lekkere gure trainingsrit te doen en daarna samen in de warme huiskamer een voorjaarskoers te gaan kijken.
Nou loopt m'n eigen kalender ineens aardig vol, de opener (omloop het volk) valt helaas al af voor mij. Maar wat denken we van ofwel zondag 17 maart, milaan-san remo ofwel zondag 24 maart, Gent-Wevelgem?
Het zou bij ons kunnen, niet zozeer voor de route (t is toch allemaal D1 zo vroeg in het jaar dus patroon kan ook meedoen) maar wel omdat we een fijne houtkachel hebben. Dus: fietsen van 10-14, daarna de tv aan en bier drinken.
Interesse??
Da's de week na mijn 200, ik rij dan de 300 voor.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 18:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ga er proberen bij te zijn Gripper, MSR vind ik toffere koers dus mijn voorkeur gaat uit naar de 17e
Nannewijd gaat het worden. Ziet er mooi uit zegquote:Op zaterdag 19 januari 2013 18:51 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hier nu ook niet veilig. Al 4 mensen door brandweer uit wak gehaald.
Nannewied bij Heerenveen schijnt wel mooi te zijn (weet niet of ook veilig)
Jan Durkspolder bij Eernewoude is wel mooi en veilig. Is maar knie diep en ontzettend groot.
Top! Veel plezier. Helaas heb ik volgende week 3 tentamens en 2 sollicitatiegesprekken voor een afstudeerstage, ik kom dus ff niet toe aan schaatsen.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nannewijd gaat het worden. Ziet er mooi uit zeg
De palmares gaat terug tot 1993. Heb me er de tijd voor genomenquote:
Die PT is natuurlijk ook niet gekquote:Op zaterdag 19 januari 2013 18:18 schreef Oksel het volgende:
Zo hoort hetquote:Op zaterdag 19 januari 2013 22:08 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
De palmares gaat terug tot 1993. Heb me er de tijd voor genomen. Maar ik ben nog niet halverwege, heb nog dik 20 jaar te gaan.
Bovendien zal er vast een streng dieet bij zitten. Terwijl bij korte intensieve trainingen daar de grootste uitdaging in zit omdat de verbranding van koolhydraten voor trek zorgt rondom de trainingen. In feite betaal je die trainer dus om je te vertellen dat je minder moet snaaienquote:Op zaterdag 19 januari 2013 22:17 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die PT is natuurlijk ook niet gek. Met korte intensieve trainingen kan je snel veel gewicht verliezen, echter dit heeft geen langdurig effect op de verhoging van de metabolisme (vetverbranding).
En, lange rustige trainingen op te weinig brandstof is niet erg, dat doe je om je metabolisme te verhogen en je lichaam te laten wennen om inspanning te leveren op vetreserves. Intensieve trainingen moet je ook echt intensief uit kunnen voeren voor het juiste effect (sterker worden). Als je dan te weinig voeding tot je hebt genomen lukt dat niet en mist de training zijn doel.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 22:47 schreef eentwee het volgende:
[..]
Bovendien zal er vast een streng dieet bij zitten. Terwijl bij korte intensieve trainingen daar de grootste uitdaging in zit omdat de verbranding van koolhydraten voor trek zorgt rondom de trainingen. In feite betaal je die trainer dus om je te vertellen dat je minder moet snaaien
Ja, je wordt er wel beter van qua hoe het lichaam omgaat met de vetverbranding tijdens een lange inspanning. Allemaal dingen om een goede fundering te leggen voor korte intensieve trainingen, die dan ook echt intensief kunnen zijnquote:Op zaterdag 19 januari 2013 22:53 schreef eentwee het volgende:
Inderdaad, met te weinig herstelvoeding train je echt om af te vallen (afbraak van alles en nog wat incl. spieren) en niet om beter te worden. Op de lange termijn en met fietsprestaties als doel is het dus een beter advies om efficienter op vetverbranding te leren trainen. Minder eten en langer fietsen. Het afvallen gaat dan langzamer dus dat werft minder goed.
Ik ook. Denk het wel. Voeding + veel sport (2x / week personal training + fietsen), moet goedkomen.quote:
ben ik ook bang voor, koop liever een goed boek over voeding voor je geld zou ik zeggenquote:Op zaterdag 19 januari 2013 22:53 schreef eentwee het volgende:
Inderdaad, met te weinig herstelvoeding train je echt om af te vallen (afbraak van alles en nog wat incl. spieren) en niet om beter te worden. Op de lange termijn en met fietsprestaties als doel is het dus een beter advies om efficienter op vetverbranding te leren trainen. Minder eten en langer fietsen. Het afvallen gaat dan langzamer dus dat werft minder goed.
Hier bv http://www.volkskrant.nl/(...)01/12/06/Angst.dhtmlquote:
dat gaat mij te ver, soms heeft een mens gewoon hulp nodig om motivatie te vinden.quote:
Bij mij hielp dat heel goed muzas! Had ook vaak kramp of slapende voeten, je trekt toch je voet plat met de grote buckle. Specialized blauw zooltje (de middelste) en ik heb er nooit meer last van!quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:28 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Geen ervaring met Bontrager, maar waar krijg je die kramp? Zitten ze wel lekker? Misschien helpt zo'n Specialized steunzooltje
Ik ga ze proberen. Voor die 3/4 tientjes kun je er geen buil aan vallen.quote:Op zondag 20 januari 2013 10:31 schreef Gripper het volgende:
[..]
Bij mij hielp dat heel goed muzas! Had ook vaak kramp of slapende voeten, je trekt toch je voet plat met de grote buckle. Specialized blauw zooltje (de middelste) en ik heb er nooit meer last van!
bij dat laatste kan een personal trainer Oksel mogelijk beter ondersteunen dan de open deuren die jij hier neerzet.quote:Op zondag 20 januari 2013 05:18 schreef dop het volgende:
voeding aanpassen is echt niet zo moeilijk om zelf te doen, uitzoeken wat je moet doen en laten kan iedereen.
het volhouden en doorzetten is de kunst.
dat kan, maar is dat de aangewezen persoon voor advies over voeding ?quote:Op zondag 20 januari 2013 11:02 schreef computergirl het volgende:
[..]
bij dat laatste kan een personal trainer Oksel mogelijk beter ondersteunen dan de open deuren die jij hier neerzet.
Eens, sowieso is het goed om te weten waar je mee bezig bent op trainings- en voedingsadvies. Je bent dan beter in staat om de methode op de juiste manier toe te passen, en zijn er onverhoopt momenten dat je zelf moet improviseren kan je dit beter omdat je weet waar en hoe.quote:Op zondag 20 januari 2013 11:09 schreef dop het volgende:
[..]
dat kan, maar is dat de aangewezen persoon voor advies over voeding ?
en als het dan z'n open deur is waarom zijn er zoveel mensen die met verkeerde adviezen en methodes geld proberen/ kunnen te verdienen?
misschien een open deur, maar geen slecht advies om toch eerst zelf eens wat te lezen over voeding.
dat stelt je ook beter in staat om de juiste hulp te zoeken, iets waar opzichzelf niets op tegen is
Die Giro Aeon heb ik net 4 weken oud, en daarvoor een helm van de Decathlon, kun je nagaan als ik daar mee was gevallen. Die Aeon is echt super licht en comfortabel, ik ga er zeker weer een halen als alles rond is, en wellicht ook een voor mijn vriendin: life saver!quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:17 schreef Tommeke het volgende:
Firewire, wat kloten zeg! Sterkte en beterschap! Je hebt trouwens wel mooi spul, een Aeon! Beste helm die er is naar mijn bescheiden mening
Maar goed, hopen op een spoedig herstel en dat ze die coño/cabron maar mogen pakken!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |