quote:Op maandag 14 januari 2013 23:21 schreef datismijnmening het volgende:
Onzin dat je vriend dit verbied en hij moet er ook gewoon blindelings vanuit gaan dat er niks gaat gebeuren, als dat het probleem is tenminste? Dat kan ik uit de op niet opmaken. Vraag hem wat het probleem is?
Hij is erg jaloers en ziet altijd het negatieve in mensen die hij niet kent. Hij denkt dus niet persé dat ik iets verkeerds zal doen, maar eerder dat jongens dat gaan proberen bij mij. En verder is hij niet zo'n fan van alcohol en uitgaan/quote:Op maandag 14 januari 2013 23:21 schreef datismijnmening het volgende:
Onzin dat je vriend dit verbied en hij moet er ook gewoon blindelings vanuit gaan dat er niks gaat gebeuren, als dat het probleem is tenminste? Dat kan ik uit de op niet opmaken. Vraag hem wat het probleem is?
En hij denkt dat jij daar zelf niet bij bent of zo?quote:Op maandag 14 januari 2013 23:23 schreef youmewindlandandsea het volgende:
[..]
[..]
Hij is erg jaloers en ziet altijd het negatieve in mensen die hij niet kent. Hij denkt dus niet persé dat ik iets verkeerds zal doen, maar eerder dat jongens dat gaan proberen bij mij. En verder is hij niet zo'n fan van alcohol en uitgaan/
Kansloze rukker dus. Nexst...quote:Op maandag 14 januari 2013 23:23 schreef youmewindlandandsea het volgende:
[..]
[..]
Hij is erg jaloers en ziet altijd het negatieve in mensen die hij niet kent. Hij denkt dus niet persé dat ik iets verkeerds zal doen, maar eerder dat jongens dat gaan proberen bij mij. En verder is hij niet zo'n fan van alcohol en uitgaan/
En in het verlengde daarvan ligt dat hij niet erop vertrouwt dat jij bent opgewassen tegen avances van die jongens.quote:Op maandag 14 januari 2013 23:23 schreef youmewindlandandsea het volgende:
Hij denkt dus niet persé dat ik iets verkeerds zal doen, maar eerder dat jongens dat gaan proberen bij mij.
Nee, verdedig dat debiele gedrag nou niet. Want dat is het echt, debiel gedrag.quote:Op maandag 14 januari 2013 23:23 schreef youmewindlandandsea het volgende:
[..]
[..]
Als onzeker vriendje.quote:Op maandag 14 januari 2013 23:27 schreef Adames het volgende:
Onder invloed van drank, goede muziek, zwoele sfeer en wat groepsdruk (het is vakantie, niemand die het te weten komt) is het niet ideaal als vriend om thuis te zitten.
Een zuipvakantie in een warm land met allerlei jongens die bedreven zijn in het versieren, het is wel eens sneller mis gegaan. Of ben je werkelijk zo naïef?quote:Op maandag 14 januari 2013 23:26 schreef trovey het volgende:
[..]
En hij denkt dat jij daar zelf niet bij bent of zo?Hij heeft dus geen vertrouwen in jou want als hij dat wel had dan zou hij weten dat die figuren geen enkele kans zouden hebben.
Dat hij geen fan is van drank en uitgaan en jij wel had hij kunnen weten in die 4 jaar hè, beetje slap als hij dat nu als argument zou gebruiken.
welke puber blaakt wel van het zelfvertrouwen?quote:Op maandag 14 januari 2013 23:27 schreef Copycat het volgende:
[..]
En in het verlengde daarvan ligt dat hij niet erop vertrouwt dat jij bent opgewassen tegen avances van die jongens.
'Tuurlijk vertrouw ik je schatje.... Maar de jongens, voor geen cent.'quote:Op maandag 14 januari 2013 23:27 schreef Copycat het volgende:
[..]
En in het verlengde daarvan ligt dat hij niet erop vertrouwt dat jij bent opgewassen tegen avances van die jongens.
zoals hierboven gezegd, is een beetje inherent aan de puberteit. De een heeft het wat meer dan de ander, maar dan nog.quote:
Nee, ik ben niet naïef maar heb genoeg vertrouwen in een partner dat die persoon zijn hoofd erbij blijft houden. Moet jij misschien ook eens proberen als je zoiets dwars zit.quote:Op maandag 14 januari 2013 23:29 schreef Adames het volgende:
[..]
Een zuipvakantie in een warm land met allerlei jongens die bedreven zijn in het versieren, het is wel eens sneller mis gegaan. Of ben je werkelijk zo naïef?
Waarschijnlijk gaat het goed, maar naar Mallorca is toch iets anders dan wanneer TS met haar vriendinnen een of andere culturele vakantie deed.
18 en 19 noem ik niet echt meer pubers. Maar dan nog moet je anderen niet willen leiden met jouw onzekerheid.quote:Op maandag 14 januari 2013 23:30 schreef Adames het volgende:
welke puber blaakt wel van het zelfvertrouwen?
Tja, ik weet niet of een jaloerse vriend het gaat worden op de lange termijn(nog langer dan 4 jaarquote:Op maandag 14 januari 2013 23:23 schreef youmewindlandandsea het volgende:
[..]
[..]
Als je ouder wordt is dat allemaal wat makkelijker.quote:Op maandag 14 januari 2013 23:31 schreef trovey het volgende:
[..]
Nee, ik ben niet naïef maar heb genoeg vertrouwen in een partner dat die persoon zijn hoofd erbij blijft houden. Moet jij misschien ook eens proberen als je zoiets dwars zit.
Mijn god, ze is er zelf toch ook bij?quote:Op maandag 14 januari 2013 23:29 schreef Adames het volgende:
[..]
Een zuipvakantie in een warm land met allerlei jongens die bedreven zijn in het versieren, het is wel eens sneller mis gegaan. Of ben je werkelijk zo naïef?
Waarschijnlijk gaat het goed, maar naar Mallorca is toch iets anders dan wanneer TS met haar vriendinnen een of andere culturele vakantie deed.
Na 4 jaar een relatie en 19 jaar zijnde zou dat vertrouwen er toch moeten zijn anders kun je er maar beter helemaal mee stoppen want dan zal het nooit wat worden.quote:Op maandag 14 januari 2013 23:32 schreef Adames het volgende:
[..]
Als je ouder wordt is dat allemaal wat makkelijker.
quote:Op maandag 14 januari 2013 23:31 schreef mootie het volgende:
[..]
'Tuurlijk vertrouw ik je schatje.... Maar de jongens, voor geen cent.'
Awww wat lieft, hij vertrouwt me!![]()
vrouwen...![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had op mijn 19e al 3 jaar verkering maar ik was ook vrij kinderachtig als ik terugdenk hoorquote:Op maandag 14 januari 2013 23:34 schreef trovey het volgende:
[..]
Na 4 jaar een relatie en 19 jaar zijnde zou dat vertrouwen er toch moeten zijn anders kun je er maar beter helemaal mee stoppen want dan zal het nooit wat worden.
Idem, maar ik was zeker niet kinderachtig..quote:Op maandag 14 januari 2013 23:37 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik had op mijn 19e al 3 jaar verkering maar ik was ook vrij kinderachtig als ik terugdenk hoor![]()
hij ook trouwens
Maar jij bent TS dan weer niet.quote:Op maandag 14 januari 2013 23:37 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik had op mijn 19e al 3 jaar verkering maar ik was ook vrij kinderachtig als ik terugdenk hoor![]()
hij ook trouwens
Die knul is 19 jaar daar kan je nog best wat aan bijschaven heurquote:Op maandag 14 januari 2013 23:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
Mensen die elkaar dingen gaan verbieden in relaties?? HEEL, heel hard wegrennen als jou dat overkomt!!
quote:Op maandag 14 januari 2013 23:31 schreef mootie het volgende:
[..]
'Tuurlijk vertrouw ik je schatje.... Maar de jongens, voor geen cent.'
Awww wat lieft, hij vertrouwt me!![]()
vrouwen...![]()
Op zo'n zelfde manier. Of heb je nooit een crush gehad op die leuke Spaanse jongen met die mooie ogen?quote:Op maandag 14 januari 2013 23:32 schreef mootie het volgende:
[..]
Mijn god, ze is er zelf toch ook bij?
Alsof alle vrouwen meteen de benen spreiden na een paar lieve woorden en een wijntje.
Als 18-jarige die onder de indruk lijkt van zijn chantagegedrag??quote:Op maandag 14 januari 2013 23:38 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Die knul is 19 jaar daar kan je nog best wat aan bijschaven heur
quote:Op maandag 14 januari 2013 23:39 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
is mij nooit gelukt maar goed
Was het maar zo simpel he. Ik zit hier ook nergens te verkondigen dat TS zeker vreemd zal gaan en dat alle vrouwen hoeren zijn, maar als je zelf aan je eigen jonge jaren denkt (niet eens per se van jezelf, maar ook in je omgeving) dan weet je dat vreemdgaan niet heel erg raar zou zijn.quote:Op maandag 14 januari 2013 23:34 schreef trovey het volgende:
[..]
Na 4 jaar een relatie en 19 jaar zijnde zou dat vertrouwen er toch moeten zijn anders kun je er maar beter helemaal mee stoppen want dan zal het nooit wat worden.
Typ maar even over:quote:Op maandag 14 januari 2013 23:17 schreef youmewindlandandsea het volgende:
Ik weet eventjes niet meer wat ik aanmoet, help me?!
kan ik jou inhuren?quote:Op maandag 14 januari 2013 23:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar goed: niks van aantrekken dus. Hij kiest voor zijn (toekomstige) motor, jij voor een vakantie met vriendinnen. Met beiden is niks mis. Jouw gedachtengang dat het ZIJN keus is voor die motor te gaan en JOUW keus om met die vriendinnen op vakantie te gaan klopt. Laat je geen schuldgevoel aanpraten!!
of jou?quote:Op maandag 14 januari 2013 23:46 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Typ maar even over:
Ah, dus als jij wilt sparen voor een motor voor jou, dan moet ík van jou thuisblijven? Interessante materie; ik heb in elk geval iets om over na te denken. Slaap lekker en als je weer wat minder egocentrisch in het leven kunt staan, dan hoor ik dat wel.
quote:Op maandag 14 januari 2013 23:46 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Typ maar even over:
Ah, dus als jij wilt sparen voor een motor voor jou, dan moet ík van jou thuisblijven? Interessante materie; ik heb in elk geval iets om over na te denken. Slaap lekker en als je weer wat minder egocentrisch in het leven kunt staan, dan hoor ik dat wel.
Jammer voor hem dan, maar zij hoeft écht niet thuis te blijven en hem gezelschap te houden omdat hij een (toekomstige) motor verkiest over haar..quote:Op maandag 14 januari 2013 23:43 schreef Adames het volgende:
[..]
Was het maar zo simpel he. Ik zit hier ook nergens te verkondigen dat TS zeker vreemd zal gaan en dat alle vrouwen hoeren zijn, maar als je zelf aan je eigen jonge jaren denkt (niet eens per se van jezelf, maar ook in je omgeving) dan weet je dat vreemdgaan niet heel erg raar zou zijn.
En dat je dus ergens wel kunt indenken dat zo'n jongen niet heel erg blij is met zo'n vakantie. TS zou dat dus moeten bespreken met haar vriend. Het feit dat er 3 anderen zijn met een relatie moet wel een geruststellend gevoel zijn.
En hij met die motor zeker allemaal van die gemakkelijke, onbetrouwbare motorhoeren oppikken.quote:Op maandag 14 januari 2013 23:46 schreef ElisaB het volgende:
Typ maar even over:
Lijkt mij ookquote:Op maandag 14 januari 2013 23:47 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
neh... ik kan het zelluf wel![]()
Jawel, 18 en 19... dat zijn wettelijk én technisch gezien nog steeds pubers hoor...quote:Op maandag 14 januari 2013 23:31 schreef Copycat het volgende:
18 en 19 noem ik niet echt meer pubers. Maar dan nog moet je anderen niet willen leiden met jouw onzekerheid.
Gewoon, lekker op vakantie gaan en nu alvast genieten van de voorpret. Als meneer dat niet trekt, is dat zijn probleem. En of dat verder consequenties moet hebben voor jullie relatie, dat is dan verder maar aan hem.quote:Op maandag 14 januari 2013 23:17 schreef youmewindlandandsea het volgende:
Whutquote:Op maandag 14 januari 2013 23:43 schreef Adames het volgende:
Was het maar zo simpel he. Ik zit hier ook nergens te verkondigen dat TS zeker vreemd zal gaan en dat alle vrouwen hoeren zijn, maar als je zelf aan je eigen jonge jaren denkt (niet eens per se van jezelf, maar ook in je omgeving) dan weet je dat vreemdgaan niet heel erg raar zou zijn.
Grow some balls & get over it. Misschien gaat hij ook wel fappen op de buddyseatquote:En dat je dus ergens wel kunt indenken dat zo'n jongen niet heel erg blij is met zo'n vakantie. TS zou dat dus moeten bespreken met haar vriend. Het feit dat er 3 anderen zijn met een relatie moet wel een geruststellend gevoel zijn.
Pubers... wettelijkquote:Op maandag 14 januari 2013 23:49 schreef Techno het volgende:
Jawel, 18 en 19... dat zijn wettelijk én technisch gezien nog steeds pubers hoor...
quote:Op maandag 14 januari 2013 23:52 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Pubers... wettelijk
Doe mij even een linkje naar het artikel
Figure of speech... niet alles zo letterlijk nemen.quote:Op maandag 14 januari 2013 23:52 schreef ElisaB het volgende:
Pubers... wettelijk
Doe mij even een linkje naar het artikel
Maar goed, wat is je mening over deze situatie nou eigenlijk?quote:Op maandag 14 januari 2013 23:53 schreef Techno het volgende:
[..]
Figure of speech... niet alles zo letterlijk nemen.
Nou, als je het zo stellig stelt, dan ben ik benieuwd waar je het vandaan haalt.quote:Op maandag 14 januari 2013 23:53 schreef Techno het volgende:
Figure of speech... niet alles zo letterlijk nemen.
En verder kun je je hier inlezenquote:Hoewel de leeftijd waarop de puberteit begint per persoon verschilt, begint het bij meisjes gemiddeld 1 tot 2 jaar eerder dan bij jongens (de puberteit begint bij meisjes tussen de 9 en de 14 jaar en bij jongens van 10-17 jaar).
Ik vind haar vriend nogal kinderachtig reageren op het hele gebeuren.quote:Op maandag 14 januari 2013 23:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar goed, wat is je mening over deze situatie nou eigenlijk?
Ah! We zijn het weer eensquote:Op maandag 14 januari 2013 23:56 schreef Techno het volgende:
[..]
Ik vind haar vriend nogal kinderachtig reageren op het hele gebeuren.
Tiener slaat toevallig op het gegeven dat eenieder van 10 to 19 tiener is.quote:Op maandag 14 januari 2013 23:56 schreef ElisaB het volgende:
Nou, als je het zo stellig stelt, dan ben ik benieuwd waar je het vandaan haalt.
'Technisch puber zijn' kan ook al niet
Te uwer info:
En verder kun je je hier inlezen
Hmm, wel enigszins mee eens, maar ik vind het verder gaan dan "kinderachtig"..quote:Op maandag 14 januari 2013 23:56 schreef Techno het volgende:
[..]
Ik vind haar vriend nogal kinderachtig reageren op het hele gebeuren.
Mathematisch gezien?quote:Op maandag 14 januari 2013 23:58 schreef Techno het volgende:
[..]
Tiener slaat toevallig op het gegeven dat eenieder van 10 to 19 tiener is.
Jij niet, nee. Punt is dat het nog steeds pubers kunnen zijn en dat dit onzekere en jaloerse gedrag over tien jaar als het goed is niet meer vertoond wordt.quote:Op maandag 14 januari 2013 23:31 schreef Copycat het volgende:
[..]
18 en 19 noem ik niet echt meer pubers. Maar dan nog moet je anderen niet willen leiden met jouw onzekerheid.
Speciaal een kloon voor aangemaakt?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:02 schreef kloon.1000000 het volgende:
Jij niet, nee. Punt is dat het nog steeds pubers kunnen zijn en dat dit onzekere en jaloerse gedrag over tien jaar als het goed is niet meer vertoond wordt.
Want op je 18e en 19e kun je geen puber meer zijn, inderdaad!quote:Op maandag 14 januari 2013 23:56 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Nou, als je het zo stellig stelt, dan ben ik benieuwd waar je het vandaan haalt.
'Technisch puber zijn' kan ook al niet
Te uwer info:
[..]
En verder kun je je hier inlezen
Na 4 jaar relatie zou het toch ook wel onder controle moeten zijn?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:02 schreef kloon.1000000 het volgende:
[..]
Jij niet, nee. Punt is dat het nog steeds pubers kunnen zijn en dat dit onzekere en jaloerse gedrag over tien jaar als het goed is niet meer vertoond wordt.
Tja, daar schaar ik het onder vanwege de leeftijd. Anders is het ook zielig, onvolwassen en (ziekelijk) jaloers.quote:Op maandag 14 januari 2013 23:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hmm, wel enigszins mee eens, maar ik vind het verder gaan dan "kinderachtig"..
Inderdaad.quote:
Ik zag hier vandaag anders een topic van een Duits meisje (dat in NL woont) met een vriend van 29/30 die ook zulk gedrag vertoont (alleen dan constant).quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:02 schreef kloon.1000000 het volgende:
[..]
Houd wel goed in gedachten dat hij hier fout zit, niet jij.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:03 schreef youmewindlandandsea het volgende:
Vriend heeft z'n telefoon uitgezet na z'n 'Dan hoef ik je niet meer te zien' whatsappje, sindsdien niets meer gehoord. Heb 'm nog een berichtje gestuurd op facebook dat ik me bestwel rot voel over de hele situatie maar ook naar geen antwoord op.
Niet gelezen. Maar: sommige mensen zijn nou eenmaal onzeker. Hoe dan ook; domme reactie van je vriend. Niks van aantrekken en gewoon gaan.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:04 schreef mootie het volgende:
[..]
Na 4 jaar relatie zou het toch ook wel onder controle moeten zijn?
Lees de adviezen hier eens goed.. Jij doet NIKS verkeerd, en hij probeert je te chanteren een een schuldgevoel aan te praten.. NIET intrappen én hem wijzen op zijn egoïstische gedrag!quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:03 schreef youmewindlandandsea het volgende:
Vriend heeft z'n telefoon uitgezet na z'n 'Dan hoef ik je niet meer te zien' whatsappje, sindsdien niets meer gehoord. Heb 'm nog een berichtje gestuurd op facebook dat ik me bestwel rot voel over de hele situatie maar ook naar geen antwoord op.
Klopt, sommige mensen hebben zich dat soort vervelende jaloerse gedrag ''eigen'' gemaakt. Nooit tolereren inderdaad. Maar als je van iemand houdt dan accepteer je zoiets wel sneller vermoed ik.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zag hier vandaag anders een topic van een Duits meisje (dat in NL woont) met een vriend van 29/30 die ook zulk gedrag vertoont (alleen dan constant).
Afgezien daarvan, dit soort gedrag moet je NOOIT tolereren, hoe jong of oud je ook bent. PUNT.
Heel vervelend, ontwijkend gedrag. En niet volwassen. Maar ja, dat hebben meer mensen wel eens.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:03 schreef youmewindlandandsea het volgende:
Nee, alleen wanneer je meerdere mensen toespreekt.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:05 schreef mootie het volgende:
[..]
Houd wel goed in gedachten dat hij hier fout zit, niet jij.
Is het houdt?![]()
Volgens mij wel, maar dat boeit nietquote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:05 schreef mootie het volgende:
[..]
Houd wel goed in gedachten dat hij hier fout zit, niet jij.
Is het houdt?![]()
Jij hebt gelijk hoorquote:Op maandag 14 januari 2013 23:58 schreef Techno het volgende:
[..]
Tiener slaat toevallig op het gegeven dat eenieder van 10 to 19 tiener is.
He ja, je gaat met vriendinnen op vakantie, maar je mag niet uitgaan want dan ben je "verdacht"??quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:09 schreef Joris85 het volgende:
[..]
Heel vervelend, ontwijkend gedrag. En niet volwassen. Maar ja, dat hebben meer mensen wel eens.
Vooropgesteld: vakanties proberen te verbieden/chanteren is natuurlijk fout.
Aan de andere kant snap ik wel je vriend's bedenkingen bij het type vakantie... vooral het uitgaansaspect. Hoe jullie dat verder inrichten bepaalt natuurlijk alles, maar als je hem was, zou je je er dan prima bij voelen?
Wellicht, maar dat moet je dus NIET doen, want dan wordt het van kwaad tot erger..quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:09 schreef kloon.1000000 het volgende:
[..]
Klopt, sommige mensen hebben zich dat soort vervelende jaloerse gedrag ''eigen'' gemaakt. Nooit tolereren inderdaad. Maar als je van iemand houdt dan accepteer je zoiets wel sneller vermoed ik.
Tja, dat aanval de beste verdediging is blijkt wel weer.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:03 schreef youmewindlandandsea het volgende:
Onzin.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:09 schreef Joris85 het volgende:
[..]
Heel vervelend, ontwijkend gedrag. En niet volwassen. Maar ja, dat hebben meer mensen wel eens.
Vooropgesteld: vakanties proberen te verbieden/chanteren is natuurlijk fout.
Aan de andere kant snap ik wel je vriend's bedenkingen bij het type vakantie... vooral het uitgaansaspect. Hoe jullie dat verder inrichten bepaalt natuurlijk alles, maar als je hem was, zou je je er dan prima bij voelen?
[..]
Nee, alleen wanneer je meerdere mensen toespreekt.
En mee eens. Maar met een kleine nuance.
Ik snap zijn onzekerheden ook wel. Het is een en al drank, feesten en seksen. Als je dan al onzeker bent van jezelf, ga je misschien wel bedenken over hoe iets fout kan lopen omdat er verleidingen zijn en de sfeer is zo. Neemt niet weg dat het sneu blijft om zo te reageren.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
He ja, je gaat met vriendinnen op vakantie, maar je mag niet uitgaan want dan ben je "verdacht"??
Dikke doei
Wat een gelul, 3 van de vier vriendinnen waar ze mee op vakantie gaat zijn "bezet" (dus 4 vd 5 in totaal). Ja, dat ze lol gaan hebben zit er dik in! Flirten misschien ook wel! SO WHAT??quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:12 schreef kloon.1000000 het volgende:
[..]
Ik snap zijn onzekerheden ook wel. Het is een en al drank, feesten en seksen. Als je dan al onzeker bent van jezelf, ga je misschien wel bedenken over hoe iets fout kan lopen omdat er verleidingen zijn en de sfeer is zo. Neemt niet weg dat het sneu blijft om zo te reageren.
Nee. Ik kan wel begrijpen dat hij er ''onzeker'' door wordt.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat een gelul, 3 van de vier vriendinnen waar ze mee op vakantie gaat zijn "bezet" (dus 4 vd 5 in totaal). Ja, dat ze lol gaan hebben zit er dik in! Flirten misschien ook wel! SO WHAT??
'Als het goed is' is een heel prima voorbehoud. Je moet ze de kost geven die het nooit afleren en het leven van hun naasten daarmee voortdurend verziekenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:02 schreef kloon.1000000 het volgende:
Whiskers for pwessedentquote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
Afgezien daarvan, dit soort gedrag moet je NOOIT tolereren, hoe jong of oud je ook bent. PUNT.
Accepteren, of slikken, omdat hij / zij je anders misschien verlaat? Of boos wordt?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:09 schreef kloon.1000000 het volgende:
Klopt, sommige mensen hebben zich dat soort vervelende jaloerse gedrag ''eigen'' gemaakt. Nooit tolereren inderdaad. Maar als je van iemand houdt dan accepteer je zoiets wel sneller vermoed ik.
Ja, het is WEL onzin.. Heeft NIKS te maken met "meerdere personen toespreken". Is gebiedende wijs. En ik had het in zoverre mis, dat er dan idd géén stam+t wordt gebruikt (en ik dacht van wél). Met meerdere personen toespreken heeft het iig NIKS te maken:quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:15 schreef Joris85 het volgende:
[..]
Nee, geen onzin. Dat tweede klopt inderdaad niet, maar het is wel zonder t.
Zo is dat: het sneeuwt en er zijn mensen die ruzie hebben over de ZOMERvakantiequote:
Je probeert er een debatwedstrijdje van te maken, maar mist m'n punt.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
He ja, je gaat met vriendinnen op vakantie, maar je mag niet uitgaan want dan ben je "verdacht"??
Dikke doei
Dikke pech voor hem dan. En ik begrijp dat NIET. Waarom zou je een relatie willen hebben met iemand die je niet vertrouwt?? En is 4 jaar niet lang genoeg om dat te kunnen bepalen??quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:16 schreef kloon.1000000 het volgende:
[..]
Nee. Ik kan wel begrijpen dat hij er ''onzeker'' door wordt.
Zet je er ''als naaste'' toch een punt achter op den duur.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:18 schreef ElisaB het volgende:
[..]
'Als het goed is' is een heel prima voorbehoud. Je moet ze de kost geven die het nooit afleren en het leven van hun naasten daarmee voortdurend verzieken
Geen idee. Ik had het niet geaccepteerd omdat het dodelijk vermoeiend is. Wel moet ik toegeven dat ik ook heel jaloers kan zijn dus ik weet ook hoe het voelt. Ik heb een vriendin die is gescout door een modellenbureau maar haar vriend wil liever niet dat ze het doet omdat hij dan bang is dat ze in die wereld beland en uiteindelijk daar mannen leert kennen. Zij vindt het schattig, ik vind het bizar. Zo wordt 't soms opgevat door mensen in zulke relaties (vooral als het beginnend is) en pas later komen ze erachter hoe verstikkend het is of wordt.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:18 schreef ElisaB het volgende:
Accepteren, of slikken, omdat hij / zij je anders misschien verlaat? Of boos wordt?
Kweenie hoor...
Maar dan nóg. Als zij helemaal los wil gaan op vakantie, dan moet ze dat maar doen. Alsof het van waarde is als hij het tegenhoudt door haar te chanteren tot ze besluit niet meer te gaanquote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:21 schreef Joris85 het volgende:
Je probeert er een debatwedstrijdje van te maken, maar mist m'n punt.
Om even uit te leggen wat er niet staat (al kun je dat ook zelf lezen): er staat niet dat ze niet mag uitgaan. Ik vraag me alleen af of zij zich in zijn plaats over het uitgaan op Mallorca geheel gelukkig zou voelen. Dat is nogal afhankelijk van de personen en aangezien zij hem en zichzelf kent en wij (voor zover ik weet) niet...
Was het maar ze makkelijk. Dan zouden er een stuk minder mensen ongelukkig zijn in een relatie.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:22 schreef kloon.1000000 het volgende:
Zet je er ''als naaste'' toch een punt achter op den duur.
Nee, dat probeer ik niet. Ik lees gewoon alles ipv alleen het inleidende verhaal..quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:21 schreef Joris85 het volgende:
[..]
Je probeert er een debatwedstrijdje van te maken, maar mist m'n punt.
Om even uit te leggen wat er niet staat (al kun je dat ook zelf lezen): er staat niet dat ze niet mag uitgaan. Ik vraag me alleen af of zij zich in zijn plaats over het uitgaan op Mallorca geheel gelukkig zou voelen. Dat is nogal afhankelijk van de personen en aangezien zij hem en zichzelf kent en wij (voor zover ik weet) niet...
Nee.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, hier is iets heel anders aan de gang: Meneer wil niet op vakantie omdat hij wil sparen, maar hij wil ook niet dat zij gaat.. Niet omdat hij haar niet vertrouwt, maar omdat het ventje jaloers is dat zij WEL gaat.. Het leifst had hij gehad dat zij dus ook maar niet ging en hem gezelschap zou houden..
Een muziekje speciaal voor mijquote:
Wat als dat een reden heeft?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, dat probeer ik niet. Ik lees gewoon alles ipv alleen het inleidende verhaal..
Ze schrijft ook (verderop in het topic): "En verder is hij niet zo'n fan van alcohol en uitgaan".
Jij jouw mening, ik mijn mening...quote:
Eens.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jij jouw mening, ik mijn mening...
Maar dat het niet tolerabel is staat buiten kijf lijkt me..
Wie zegt dat het een "uitgaansvakantie" is?? En flirten mag gewoon lijkt me..quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:32 schreef Joris85 het volgende:
[..]
Wat als dat een reden heeft?
We krijgen maar een klein deel van het verhaal te horen hè. En ervan uitgaande dat dat deel klopt, zit hij helemaal fout, maar het is mogelijk dat hij minder zou piepen als het geen uitgaansvakantie zou zijn (iets dat toch al dan niet onterecht geassocieerd wordt met drank --> minder verstandig bezig zijn en flirten). En dat je elkaar ook daarbij zou moeten vertrouwen is ook helemaal waar, maar een helemaal volwassen gezonde relatie is het al niet hè.
Hij is er geen fan van ivm met zijn geloof (islam)quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:32 schreef Joris85 het volgende:
[..]
We krijgen maar een klein deel van het verhaal te horen hè. En ervan uitgaande dat dat deel klopt, zit hij helemaal fout, maar het is mogelijk dat hij minder zou piepen als het geen uitgaansvakantie zou zijn (iets dat toch al dan niet onterecht geassocieerd wordt met drank --> minder verstandig bezig zijn en flirten --> erger). En dat je elkaar ook daarbij zou moeten vertrouwen is ook helemaal waar, maar een helemaal volwassen gezonde relatie is het al niet hè.
Dat lijkt me de essentiequote:
En deel jij dat geloof?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:34 schreef youmewindlandandsea het volgende:
[..]
Hij is er geen fan van ivm met zijn geloof (islam)
Hmm, dat was een assumptie van mij, misschien iets te voorbarig. Mallorca + haar opmerking over dat hij geen fan van uitgaan is.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wie zegt dat het een "uitgaansvakantie" is?? En flirten mag gewoon lijkt me..
Dank.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:35 schreef Joris85 het volgende:
[..]
Hmm, dat was een assumptie van mij, misschien iets te voorbarig. Mallorca + haar opmerking over dat hij daar geen fan van is.
Een relatie die geen 8 dagen Mallorca overleeft is geen relatie.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:32 schreef Joris85 het volgende:
[..]
We krijgen maar een klein deel van het verhaal te horen hè. En ervan uitgaande dat dat deel klopt, zit hij helemaal fout, maar het is mogelijk dat hij minder zou piepen als het geen uitgaansvakantie zou zijn (iets dat toch al dan niet onterecht geassocieerd wordt met drank --> minder verstandig bezig zijn en flirten --> erger). En dat je elkaar ook daarbij zou moeten vertrouwen is ook helemaal waar, maar een helemaal volwassen gezonde relatie is het al niet hè.
Jij slaaptquote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:36 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Een relatie die geen 8 dagen Mallorca overleeft is geen relatie.
Ik wens TS een prettige vakantie, geef hem je vluchtnummer door en de tijd dat je
weer thuis komt, al hij er staat om je op te halen is het goed, als hij er niet staat nog beter![]()
Want dat is het gewoon een eikel.
En dat weet hij neem ik aan?? Zo ja: moet hij niet zeuren..quote:
Van mij mag je blijven hoorquote:
Wowquote:
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:40 schreef NotYou het volgende:
TS is zo'n vieze h**r die met haar schoonheid te koop loopt, voor iedere man te zien. En dan ook nog eens naar zo'n seksoord willen.Ik zou 't zelf alleen toestaan als ze daar gedurende haar verblijf een niqaab zou dragen en er een mannelijk familielid mee is om haar eer te beschermen.
Als je moe bent/inhoudelijk niets meer toe te voegen hebt kun je natuurlijk ook gewoon gaan slapen.quote:
Idem.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:44 schreef NotYou het volgende:
[..]
Als je moe bent/inhoudelijk niets meer toe te voegen hebt kun je natuurlijk ook gewoon gaan slapen.
Suffe wannabe moslim trol = suffe wannabe moslim trol.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:40 schreef NotYou het volgende:
TS is zo'n vieze h**r die met haar schoonheid te koop loopt, voor iedere man te zien. En dan ook nog eens naar zo'n seksoord willen.Ik zou 't zelf alleen toestaan als ze daar gedurende haar verblijf een niqaab zou dragen en er een mannelijk familielid mee is om haar eer te beschermen.
Zo is datquote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:46 schreef Techno het volgende:
[..]
Suffe wannabe moslim trol = suffe wannabe moslim trol.
quote:
quote:
quote:
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Een muziekje speciaal voor mij
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
Zomaar een greep uit je offtopic posts. Het is je misschien ontgaan maar dit is geen slowchattopic en evenmin draait het hier om jou.quote:
Ha,ha, een of andere oetlul die denkt het pleit te winnen door persoonlijk te worden.. Dag sneu mannetjequote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:50 schreef NotYou het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Zomaar een greep uit je offtopic posts. Het is je misschien ontgaan maar dit is geen slowchattopic en evenmin draait het hier om jou.![]()
Misschien heeft het met het tijdstip te maken?? En ik sta nog steeds achter de "adviezen" die ik je heb gegeven..quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:51 schreef youmewindlandandsea het volgende:
Gek dat als ik vertel dat hij islamitisch is er gelijk niet meer serieus gereageerd kan worden
Niet om heel flauw te doen maar jij bent zelf toch echt de enige die persoonlijk wordt. Ik wijs je slechts op je vrij opvallende, imo misplaatste postgedrag.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ha,ha, een of andere oetlul die denkt het pleit te winnen door persoonlijk te worden.. Dag sneu mannetje
Niet om heel flauw te doen, maar jij quote tig posts van haar die totaal niet relevant zijn wat haar "misplaatste" postgedrag betreft. Buiten dat heb ik je zelf ook weinig zinnige, laat staan ontopic, reacties zien plaatsen...quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:57 schreef NotYou het volgende:
Niet om heel flauw te doen maar jij bent zelf toch echt de enige die persoonlijk wordt. Ik wijs je slechts op je vrij opvallende, imo misplaatste postgedrag.
Neemt meneer Techno het nu heldhaftig op voor z'n internetvriendinnetje?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 01:04 schreef Techno het volgende:
[..]
Niet om heel flauw te doen, maar jij quote tig posts van haar die totaal niet relevant zijn wat haar "misplaatste" postgedrag betreft. Buiten dat heb ik je zelf ook weinig zinnige, laat staan ontopic, reacties zien plaatsen...
Waarom kom je hier rellen eigenlijk??quote:Op dinsdag 15 januari 2013 01:07 schreef NotYou het volgende:
[..]
Neemt meneer Techno het nu heldhaftig op voor z'n internetvriendinnetje?Youtube links kunnen jullie natuurlijk ook gewoon per pm/dm of op skype of facebook uitwisselen. Ik zie werkelijk niet in waarom dat hier zou moeten. Maar goed, soort zoekt soort blijkbaar. En raar dat ze het vinden als er iets van gezegd wordt.
Neuh, ik ken mevrouw Whiskers niet eens. Maar sneuje figuren als jij snappen blijkbaar niet dat we niet allemaal idolaat zijn van Facebook, Skype en zulks meer. Dus GTFO droeftoeter.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 01:07 schreef NotYou het volgende:
Neemt meneer Techno het nu heldhaftig op voor z'n internetvriendinnetje?Youtube links kunnen jullie natuurlijk ook gewoon per pm/dm of op skype of facebook uitwisselen. Ik zie werkelijk niet in waarom dat hier zou moeten. Maar goed, soort zoekt soort blijkbaar. En raar dat ze het vinden als er iets van gezegd wordt.
Als vrouw zijnde had je aan de hand van deze zin toch moeten kunnen snappen wat hij bedoelde?quote:Op maandag 14 januari 2013 23:17 schreef youmewindlandandsea het volgende:
Ik heb voor het boeken met hem overlegd en hij zei dat ik oud en wijs genoeg was om zelf te beslissen.
Pak hem terug en pas je relatiestatus aan, dat zal hem leren.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:03 schreef youmewindlandandsea het volgende:
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:34 schreef youmewindlandandsea het volgende:
[..]
Hij is er geen fan van ivm met zijn geloof (islam)
Twee geloven op 1 kussen, daar slaapt de duivel tussen. Ouderwets, maar wel waar, soms zijn verschillen tussen mensen door hun geloofsovertuiging te groot.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:36 schreef youmewindlandandsea het volgende:
[En deel jij dat geloof?]
Nee
Als TS vreemd zou willen gaan dan hoeft ze daar echt niet voor op vakantie. Verder neem ik aan dat als die vriendinnen jou mogen dat ze dan ook enige sociale controle uitoefenen.quote:Op maandag 14 januari 2013 23:43 schreef Adames het volgende:
[..]
En dat je dus ergens wel kunt indenken dat zo'n jongen niet heel erg blij is met zo'n vakantie. TS zou dat dus moeten bespreken met haar vriend. Het feit dat er 3 anderen zijn met een relatie moet wel een geruststellend gevoel zijn.
Kun je ook nog wat uitgebreider op de reacties die wel serieus zijn reageren?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:51 schreef youmewindlandandsea het volgende:
Gek dat als ik vertel dat hij islamitisch is er gelijk niet meer serieus gereageerd kan worden
Zie boven, wat een mongool, die vriend van je.quote:Op maandag 14 januari 2013 23:46 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Typ maar even over:
Om vreemd te gaan hoef je niet op vakantie. Vreemdgaan kan net zou goed gebeuren bij een avondje uit. Is dat dan ook al verdacht?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:42 schreef Kostyan het volgende:
maar Mallorca, dat is de kat op het spek binden.
Klopt, om vreemd te gaan hoef je niet op vakantie, de kans is alleen wel groter.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Om vreemd te gaan hoef je niet op vakantie. Vreemdgaan kan net zou goed gebeuren bij een avondje uit. Is dat dan ook al verdacht?
Ja, tuurlijk iedereen die de kans krijgt gaat vreemd.. En als je op Mallorca bent is dat 100% zekerquote:Op woensdag 16 januari 2013 21:20 schreef Kostyan het volgende:
[..]
Klopt, om vreemd te gaan hoef je niet op vakantie, de kans is alleen wel groter.
De sfeer op vakantie is er naar, er zijn interessante mensen die misschien heel ergens anders vandaan komen, wat het extra interessant maakt. Er is vaak alcohol in het spel, het is gezellig, er wordt geflirt, je krijgt veel aandacht. Als je dan nog een beetje een emotioneel wrak bent, dan wordt de kans nog groter dat je iets doet waar je later spijt van krijgt.
Sorry dat ik het zeg maar reacties zoals die van jou vind ik nogal irritant, iedereen probeert altijd maar zo neutraal mogelijk te doen... omdat dat zogenaamd correct is.
Het is heel simpel, op vakantie wordt je geprikkeld en mensen zijn daar gevoelig voor. En over het algemeen wordt je op een vakantie, vooral een feestvakantie, meer geprikkeld dan een avondje uit thuis in je eigen plaats. Waarom zo ontkennend doen erover?
Natuurlijk zijn er mensen die het kunnen weerstaan, maar er zijn ook veel (te veel) mensen die dat niet kunnen en de fout in gaan.
Op zo'n "feest"vakantie zonder je partner is in mijn relatie not done, zou het absoluut niet leuk vinden en zou er een serieus gesprek over aangaan.
Ik kan me vriendin 100% vertrouwen.. maar als ik tegen haar zeg dat ik niet met haar op vakantie wil omdat ik wil sparen voor een motor, dan moet ik ook niet gek opkijken als 1 of andere sukkel haar aandacht geeft (die ik haar niet geef), en dat ze daarvoor zwicht. En andersom werkt het net zo, als jij de aandacht niet geeft aan je partner.. dan doet een ander het met alle gevolgen van dien.
Dus TS, je vriend is gewoon een loser die bewust zijn vriendin weggeeft. Daarom zeg ik ook dat ik TS in dit geval groot gelijk geef. Ik zou zeggen dump die sukkel.. ga op vakantie en zoek iemand die wat meer om je geeft.
Mijn vriendin en ik gaan ieder jaar samen op vakantie en ook los van elkaar met vrienden. Geen enkel probleem. Ben ik dan een "loser" die haar "weggeeft"?quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:20 schreef Kostyan het volgende:
[..]
Klopt, om vreemd te gaan hoef je niet op vakantie, de kans is alleen wel groter.
De sfeer op vakantie is er naar, er zijn interessante mensen die misschien heel ergens anders vandaan komen, wat het extra interessant maakt. Er is vaak alcohol in het spel, het is gezellig, er wordt geflirt, je krijgt veel aandacht. Als je dan nog een beetje een emotioneel wrak bent, dan wordt de kans nog groter dat je iets doet waar je later spijt van krijgt.
Sorry dat ik het zeg maar reacties zoals die van jou vind ik nogal irritant, iedereen probeert altijd maar zo neutraal mogelijk te doen... omdat dat zogenaamd correct is.
Het is heel simpel, op vakantie wordt je geprikkeld en mensen zijn daar gevoelig voor. En over het algemeen wordt je op een vakantie, vooral een feestvakantie, meer geprikkeld dan een avondje uit thuis in je eigen plaats. Waarom zo ontkennend doen erover?
Natuurlijk zijn er mensen die het kunnen weerstaan, maar er zijn ook veel (te veel) mensen die dat niet kunnen en de fout in gaan.
Op zo'n "feest"vakantie zonder je partner is in mijn relatie not done, zou het absoluut niet leuk vinden en zou er een serieus gesprek over aangaan.
Ik kan me vriendin 100% vertrouwen.. maar als ik tegen haar zeg dat ik niet met haar op vakantie wil omdat ik wil sparen voor een motor, dan moet ik ook niet gek opkijken als 1 of andere sukkel haar aandacht geeft (die ik haar niet geef), en dat ze daarvoor zwicht. En andersom werkt het net zo, als jij de aandacht niet geeft aan je partner.. dan doet een ander het met alle gevolgen van dien.
Dus TS, je vriend is gewoon een loser die bewust zijn vriendin weggeeft. Daarom zeg ik ook dat ik TS in dit geval groot gelijk geef. Ik zou zeggen dump die sukkel.. ga op vakantie en zoek iemand die wat meer om je geeft.
Als jouw vriendin met je op vakantie wilt en jij zegt: "Nee schat, ik wil sparen voor een motor, dus ik had zo gedacht dat we dit jaar maar niet weg moesten gaan." Dan ben je een loser ja, als je meisje aangeeft dat ze met je op vakantie wil dan ga je toch lekker samen met haar op vakantie? Doe je dat niet, dan komt er vanzelf een andere "begripvolle" dude op het toneel die haar vervolgens zegt: "Oh, gaat je vriend niet met je op vakantie? Dat zou ik nooit zo doen! Wat een eikel is die vriend van jou.. dat ie dat doet!". Dan gaat je vriendin twijfelen, als ze dat al niet deed, en dan wordt de kans dus alsmaar groter dat ze vreemdgaat.quote:Op donderdag 17 januari 2013 08:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mijn vriendin en ik gaan ieder jaar samen op vakantie en ook los van elkaar met vrienden. Geen enkel probleem. Ben ik dan een "loser" die haar "weggeeft"?
Relaties zijn er op basis van vertrouwen. En jouw verhaal is gebaseerd op wantrouwen. Dat je haar 100% vertrouwd is onzin aangezien je daarboven een verhaal schrijft dat je een serieuze kans toedicht dat er vreemdgegaan zal worden. Dus dan vertrouw je het niet. Als je ieman vertrouwd moet je iemand kunnen latengaan en er vanuit kunnen gaan dat er niet vreemdgegaan wordt.
Ik ga er gewoon vanuit dat ze zich zal beheersen en er niet vreemdgegaan zal worden. Gebeurt dat toch, en ik kom er uberhaupt ooit achter, dan is dat natuurlijk heel kut. Maar ik heb geen zin om me daar zo druk over te gaan maken en al helemaal niet om haar allerlei beperkingen op te gaan leggen omdat mijn vertrouwen misschien wel geschonden zou kunnen worden. De kans bestaat natuurlijk dat je vertrouwen geschonden gaat worden maar dat is nu eenmaal het vervelende van het leven. Het is dus volkomen waanzin om het leven van je partner daarom zo te controleren. Ik denk dat dat alleen maar vreemdgaan in de hand werkt.
quote:Op donderdag 17 januari 2013 09:11 schreef Redbullkid het volgende:
Wauw dit is wel echt voer voor feministen dit topic
Je klinkt niet alleen als een getroffene, maar ook als iemand die zwaar onzeker is en om gaat met mensen die niet verantwoordelijk zijn.quote:Op donderdag 17 januari 2013 12:51 schreef Kostyan het volgende:
En nee, ik heb geen ervaring met bovenstaande al klink ik misschien als een getroffene.
Feministe, check.quote:Op donderdag 17 januari 2013 20:32 schreef kahlie het volgende:
[..]
Je klinkt niet alleen als een getroffene, maar ook als iemand die zwaar onzeker is en om gaat met mensen die niet verantwoordelijk zijn.
Ten eerste klaag ik niet bij mijn vrienden over mijn relatie - ik bespreek dat met mijn partner. Als ik zo'n reactie krijg dat een ander dat nooit zou doen en/of er wordt opeens geflirt dan krijgt die gozer een "Nice Guy"-link en het deksel op z'n neus.
Het is echt niet zo dat het overgrote deel van de mensen zo impulsief is dat als er een aantal 'ingredienten' aanwezig is, ze opeens vreemd gaan.
Het deel van de mensen die zwaar onzeker is en/of niet verantwoordelijk kan zijn, ja, die vinden het moeilijk als hun partner zonder hen op vakantie gaat ja. De mensen die wel verantwoordelijk zijn en zeker zijn van zichzelf en hun relatie hebben daar geen probleem mee.
Volgens vele onzekere ventjes zit ik constant in de 'verleiding'-zone want ik doe een studie met 100 mannen en 5 vrouwen. Natuurlijk wordt mij weleens gevraagd of ik koffie wil gaan drinken enzo. Dan zeg ik mooi nee. Ja, ik heb mannelijke vrienden. Ja, sommige denken vast weleens na of ze over me heen willen. Nou en? Ik ben monogaam. Punt. En ik heb die 'aandacht' ook helemaal niet nodig. Vertrouw je me niet, dan kan je opdonderen.
Zelfverzekerde meid, checkquote:
Ach meid maak dat de kat wijs. (pun intendedquote:Op donderdag 17 januari 2013 23:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zelfverzekerde meid, check![]()
Onzekere dombo, check
leest dan kan je haar toch niet meer serieus nemen.quote:Als ik zo'n reactie krijg dat een ander dat nooit zou doen en/of er wordt opeens geflirt dan krijgt die gozer een "Nice Guy"-link en het deksel op z'n neus.
Wellicht, maar dat wil nog niet zeggen dat dat ook gebeurt. En bovendien, als ze vreemd zou willen gaan gebeurt dat toch wel. Dus helemaal geen reden om je er zo mee bezig te gaan houden. Zorg gewoon dat je relatie goed zit en dan hoef je je echt zo druk te maken.quote:Op donderdag 17 januari 2013 12:51 schreef Kostyan het volgende:
Op zo'n feestvakantie leert ze allemaal nieuwe mensen kennen, ze wordt overspoeld van aandacht van gasten, die natuurlijk ook nog "aardig" zijn (in feite willen ze haar alleen maar het bed in hebben, maar goed dat zien de meeste meiden niet). Er wordt alcohol genuttigd, het is gezellig, een vakantiesfeer... man alle ingrediënten zijn aanwezig om vreemd te gaan.
Ik ga ook op vakanties waar feest een onderdeel van is. Ik heb nooit de behoefte gehad naast de pot te pissen aangezien ik thuis prima naar mijn zin heb. Het is ook wel gewoon leuk om relaxed met je vrienden wat bier te drinken en te relaxen.quote:En even voor de feministen... andersom is het precies hetzelfde hé, niet dat jullie denken dat dit een regelrechte aanval op de vrouwen is.
Dan is het toch niet zo gek dat het grootste gedeelte van de mensen het niet kan waarderen als de partner op zo'n feestvakantie gaat?
Tja weet je over het algemeen geldt de spreuk "zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten". Kennelijk vetrouw je er zelf niet op dat je je kan beheersen en dat projecteer je op anderen. En ik heb het patroon vaker terug zien komen. Mensen die heeel erg bang waren dat hun partner vreemd ging bleken in veel gevallen juist zelf niet te vertrouwen te zijn.quote:Ik ben er absoluut van overtuigd dat een ieder die nu zegt dat ze nooit vreemd zouden gaan op zo'n vakantie ook echt die intentie heeft om het niet te doen. Totdat het moment daar is en dat alles weer helemaal nieuw is, het voelt allemaal zo goed.. en dan kom je thuis en heb je spijt. Maar ja, het voelde zo goed.
Zo zitten mensen gewoon in elkaar, we vinden het leuk, we voelen ons goed erbij. Maar we willen graag monogaam zijn dus houden we het bewust op afstand.. tegen onze gevoelens in. Als je een vriend/vriendin hebt die zich hier succesvol tegen kan verzetten dan mag je die best koesteren.
En nee, ik heb geen ervaring met bovenstaande al klink ik misschien als een getroffene.
Meestal zijn partners die zich daar zo druk om maken juist zelf niet te vertrouwen. Ze projecteren hun eigen gebrek aan zelfbeheersing op anderen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 20:32 schreef kahlie het volgende:
Het is echt niet zo dat het overgrote deel van de mensen zo impulsief is dat als er een aantal 'ingredienten' aanwezig is, ze opeens vreemd gaan.
Het deel van de mensen die zwaar onzeker is en/of niet verantwoordelijk kan zijn, ja, die vinden het moeilijk als hun partner zonder hen op vakantie gaat ja. De mensen die wel verantwoordelijk zijn en zeker zijn van zichzelf en hun relatie hebben daar geen probleem mee.
Wellicht omdat hetgene als voorbeeld aangeragen wordt een gevalletje van buitengewoon doorzichtig geslijm is?quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:18 schreef El.Wulfo het volgende:
Wat een onzin om iemand meteen te gaan verwijten als hij met je flirt, dat is juist een compliment en hoef je niet meteen af te straffen. Waarom zou je dat doen als ze toch zo zeker in haar schoenen staat?
Doet mij aan dit denkenquote:Hallo lieve fokkers,
ik (18 jaar) heb al bijna 4 jaar een vriend (19), de relatie is oké. Meer ruzie dan nodig is maar over het algemeen hebben we het ook heel erg leuk samen.
Nu hebben we afgelopen weekend een discussie gehad over de zomervakantie. Ik wilde graag met hem weg maar hij wilt niet omdat hij aan het sparen is voor een motor. Ik heb dat geaccepteerd.
Ik wil wel graag weg van de zomer en toen 4 vriendinnen mij meevroegen om met hun 8 dagen naar Mallorca te gaan leek me dat een leuk plan en hebben we meteen geboekt.
Ik heb voor het boeken met hem overlegd en hij zei dat ik oud en wijs genoeg was om zelf te beslissen. Verder zei hij dat 'ie er niks meer over wilde horen.
Ik weet dat hij het niet geweldig vind maar ik vind niet dat hij me kan verbieden om helemaal niet op vakantie te gaan omdat hij een motor wilt kopen.
Nu heb ik hem net verteld dat het definitief is en hij stuurt terug dat hij me nu niet meer hoeft te zien.
Goede vraagquote:
Had je de orginele reactie wel gelezen?quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:18 schreef El.Wulfo het volgende:
leest dan kan je haar toch niet meer serieus nemen.
Wat een onzin om iemand meteen te gaan verwijten als hij met je flirt, dat is juist een compliment en hoef je niet meteen af te straffen. Waarom zou je dat doen als ze toch zo zeker in haar schoenen staat?
Oh sorry, ik was inderdaad even vergeten dat mannen vrouwen niet kunnen aanvoelen en weten wat er precies in hun omgaat maar dat dat andersom wel zo is.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:47 schreef kahlie het volgende:
[..]
Had je de orginele reactie wel gelezen?De mijne had je kennelijk niet begrepen.
Het ging om mannen, die nadat ze je iets negatiefs horen zeggen over je partner, met je gaan flirten in de hoop iets met je te beginnen/seks te krijgen. Dat is gewoon echt diep diep triest en sneu.![]()
Flirten an sich vind ik echt geen probleem hoor. Daar reageer ik heel anders op. Een lief compliment wordt altijd gewaardeerd.
Je bedoelt zeker dat je niet kan lezen? In het gequote voorbeeld wordt specifiek gesproken over mannen die zodra een vrouw klaagt over haar partner gaan flirten. Daarnaast wordt dat ook specifiek in mijn voorbeeld benoemt. Zal het ff bold maken voor je:quote:Op vrijdag 18 januari 2013 11:32 schreef El.Wulfo het volgende:
[..]
Oh sorry, ik was inderdaad even vergeten dat mannen vrouwen niet kunnen aanvoelen en weten wat er precies in hun omgaat maar dat dat andersom wel zo is.
Daarnaast geef ik het zelf ook nog specifiek aan in mijn eigen quote, dat het om deze specifieke manier van omgaan gaat:quote:Op donderdag 17 januari 2013 12:51 schreef Kostyan het volgende:
[..]
Als jouw vriendin met je op vakantie wilt en jij zegt: "Nee schat, ik wil sparen voor een motor, dus ik had zo gedacht dat we dit jaar maar niet weg moesten gaan." Dan ben je een loser ja, als je meisje aangeeft dat ze met je op vakantie wil dan ga je toch lekker samen met haar op vakantie? Doe je dat niet, dan komt er vanzelf een andere "begripvolle" dude op het toneel die haar vervolgens zegt: "Oh, gaat je vriend niet met je op vakantie? Dat zou ik nooit zo doen! Wat een eikel is die vriend van jou.. dat ie dat doet!". Dan gaat je vriendin twijfelen, als ze dat al niet deed, en dan wordt de kans dus alsmaar groter dat ze vreemdgaat.
Misschien dat je het nu snapt. Het gaat specifiek om mannen die als een vrouw waar ze meer van willen (seks, relatie, whatever) verdrietig is of ruzie heeft proberen hun move te maken.quote:Op donderdag 17 januari 2013 20:32 schreef kahlie het volgende:
Ten eerste klaag ik niet bij mijn vrienden over mijn relatie - ik bespreek dat met mijn partner. Als ik zo'n reactie krijg dat een ander dat nooit zou doen en/of er wordt opeens geflirt dan krijgt die gozer een "Nice Guy"-link en het deksel op z'n neus.
Flirten is niet aardig zijn. Flirten is niet steunen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 11:32 schreef El.Wulfo het volgende:
Je noemt hun min of meer faalhazen, heb je er ooit bij nagedacht dat ze je gewoon willen steunen met advies en aardig zijn maar daar niet zo capabel in zijn?
Het was allang duidelijk waar het over ging, ik geef alleen aan dat jij dat blijkbaar bepaald wie zo'n man is. Jij hebt daar gevoel voor? Dat trek ik in twijfel.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 12:07 schreef kahlie het volgende:
[..]
Je bedoelt zeker dat je niet kan lezen? In het gequote voorbeeld wordt specifiek gesproken over mannen die zodra een vrouw klaagt over haar partner gaan flirten. Daarnaast wordt dat ook specifiek in mijn voorbeeld benoemt. Zal het ff bold maken voor je:
[..]
Daarnaast geef ik het zelf ook nog specifiek aan in mijn eigen quote, dat het om deze specifieke manier van omgaan gaat:
[..]
Misschien dat je het nu snapt. Het gaat specifiek om mannen die als een vrouw waar ze meer van willen (seks, relatie, whatever) verdrietig is of ruzie heeft proberen hun move te maken.
[..]
Flirten is niet aardig zijn. Flirten is niet steunen.
Er is een verschil tussen zeggen: "Shit, klote dat je vriend zo doet. Kan me voorstellen dat je er van baalt" en flirten met: "Dat zou ik nooit doen meisje, ik zorg wel voor je, ik *etc etc*"-achtig gedrag.
Ik weet niet waarom ik verantwoordelijk zou moeten zijn om een man op te voeden op het moment dat hij niet snapt dat flirten in zo'n situatie ongepast is. Toch heb ik het idee dat als een man/vriend/knul zo incapabel is dat hij het verschil daar tussen niet weet, ik hem netjes opvoed op het moment dat hij de Nice-Guy link leest.
Dan merkt hij dus dat hij hetzelfde gedrag vertoont als mannen die proberen misbruik te maken van een vriendschap (misschien wil ze wel met me naar bed als ik een goede vriend wordt) of een verdrietig moment (ruzie, overlijden etc.) en dat dat niet ok is.
Tuurlijk jongen. Eerst ben ik een feminist. Dan moet ik niet onaardig doen tegen mannen die incapabel zijn en het niet zo bedoelen en noem ik ze kennelijk faalhazen, ookal heb ik dat nergens gezegd. Het enige wat ik zei is dat ik ze confronteer met het gedrag dat ik not done vindt. Nu weet ik niet zeker wie met me flirt. Wat weet jij toch veel van mij vanwege wat lettertjes op een scherm. Tof hoor.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:54 schreef El.Wulfo het volgende:
[..]
Het was allang duidelijk waar het over ging, ik geef alleen aan dat jij dat blijkbaar bepaald wie zo'n man is. Jij hebt daar gevoel voor? Dat trek ik in twijfel.
Mannen kunnen ook met vrouwen praten zonder meteen aan het flirten te zijn, alleen vrouwen zien het heel vaak als "hij flirt meteen met me"
Ik zie waar de schoen wringt.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:31 schreef kahlie het volgende:
[..]
Tuurlijk jongen. Eerst ben ik een feminist. Dan moet ik niet onaardig doen tegen mannen die incapabel zijn en het niet zo bedoelen en noem ik ze kennelijk faalhazen, ookal heb ik dat nergens gezegd. Het enige wat ik zei is dat ik ze confronteer met het gedrag dat ik not done vindt. Nu weet ik niet zeker wie met me flirt. Wat weet jij toch veel van mij vanwege wat lettertjes op een scherm. Tof hoor.
Ik zit dus dagelijks met meer dan honderd mannen in een zaal. Die ook met mij praten ja en ik met hen. Waarvan ik dus zeker wel weet dat ze niet flirten als ze gewoon een gesprek hebben met mij. Ik merk het wel als ze wel echt flirten, want tja, techneuten zijn niet zo subtiel. Mocht ik het misgevat hebben dan zijn het gelukkig volwassen knullen die mij dan vertellen dat ze het zo niet bedoelen. End of story.
En nogmaals, iemands partner dissen vind ik niet flirten. Dat is iemands partner dissen.
Misschien is het haar verboden om te posten omdat vriendlief bang is dat ze vreemd gaat met een gewillige fokker.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |