Mooie leeftijdquote:Op maandag 14 januari 2013 21:01 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik sloot het vorige topic met het bericht dat deze kerel vandaag 12 geworden is.
Dus ik zeg het hier gewoon lekker nog een keer![]()
[ afbeelding ]
Jawel van mijn ouders maar ben met hem opgegroeid dus vind het ook gewoon mijn hondquote:Op maandag 14 januari 2013 21:06 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Mooie leeftijdNiet jouw hond toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:04 schreef Bienelientjee het volgende:
Wat een moeilijke keuze! Zo veel leuke kiekjes!Jeetje wat is ze groot gewordenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niks pupperigs meer aan !
lekker veel sneeuw zeg![]()
[insert voice Sir David Attenborough ]quote:
Die oren!quote:Op dinsdag 15 januari 2013 18:00 schreef Bienelientjee het volgende:
Nog ééntje dan, om het af te leren! Ze is nu helemaal afgepeigerd! Na al die sneeuwpret van vandaag!Haha!
Met d'r flapper oren !![]()
[ afbeelding ]
regen ook nietquote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:25 schreef Mubassie het volgende:
[ afbeelding ]
Geen sneeuwliefhebber hier
Heerlijk!quote:Op woensdag 16 januari 2013 12:39 schreef Bengeltje het volgende:
Hier wel, dames altijd helemaal gek met die sneeuw, nog harder rennen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En ijsbaardje bij Tessa, bij Noukie valt het niet op.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heerlijk die sneeuw.
oh myquote:Op woensdag 16 januari 2013 15:48 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Heerlijk!
Als er van t weekend nog een beetje een fijn laagje ligt hoop ik die van mij ook ff lekker te kunnen laten ravotten![]()
Zelfs die ouwe van me, over een week hopen we dat ie 15 wordt, die vindt de sneeuw wel helemaal best, zolang ie zijn schoenen maar aan heeft![]()
[ afbeelding ]
Korte beharing,ken er meer zoquote:
Die schoentjes blijven grappig.quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:48 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Heerlijk!
Als er van t weekend nog een beetje een fijn laagje ligt hoop ik die van mij ook ff lekker te kunnen laten ravotten![]()
Zelfs die ouwe van me, over een week hopen we dat ie 15 wordt, die vindt de sneeuw wel helemaal best, zolang ie zijn schoenen maar aan heeft![]()
[ afbeelding ]
Die plastic hebben vrij stugge harde randen .quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:03 schreef saaw het volgende:
Inderdaad zo'n plastic muilkorf proberen
[ afbeelding ]
Hebben wij bij Schnaps ook gedaan in het begin toen hij zo gefixeerd was op eten, ondertussen eet hij gelukkig alleen nog maar dingen die we aan hem geven.
Schnaps vertrouwt de sneeuw trouwens voor geen cent. Hij vindt het wel leuk spelen, maar iedere keer dat er een sneeuw uit een boom valt oid springt hij van schrik een meter in de lucht
Oh dat zou goed kunnen, misschien hebben wij dan mazzel gehad. Heb geen irritatie gezien en hij vond het ook geen enkel probleem, wist dat het ding om moest voor we hem los lieten.quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:15 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Die plastic hebben vrij stugge harde randen .
moet hij echt goed passen anders gaat het zeer doen op de neus .
(er zijn er ook gevoerd )
Leer is vriendelijker
dat is altijd beter natuurlijk .quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:16 schreef saaw het volgende:
[..]
Oh dat zou goed kunnen, misschien hebben wij dan mazzel gehad. Heb geen irritatie gezien en hij vond het ook geen enkel probleem, wist dat het ding om moest voor we hem los lieten.
Wij zijn toen met hond en al naar goede dierenwinkel gegaan om te passen trouwens.
quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:23 schreef Bengeltje het volgende:
Ik ga niet Tessa en Noukie een korf geven, Tessa is dol op takken. Die vreet verder niets, ja soms wat konijnenkeuteltjes. Smaakvol die dames.
Als je je foto upload op imgur.com krijg je een link te zien speciaal voor op message boards.quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:27 schreef therealkenny het volgende:
Ik heb ook een hondje. Snap alleen niet zo goed hoe je een foto erbij ken zetten
.
Komt nog wel. Ik ben errug nieuw hier. Haha.
Haha dat getrippel ook. Geweldigquote:Op donderdag 17 januari 2013 15:36 schreef oh-oh het volgende:
Ouwe baas op zijn schoenen :
Like a boss
Die ogen!quote:Op vrijdag 18 januari 2013 12:44 schreef therealkenny het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is mijn pup Lola, kleine troublemaker, hihi. Ze is ondertussen al wat gegroeit. Maar heeft nog een heel eind te gaan.
Zo dus Mubassie. Dank je wel. Oh nu is de foto wel erg groot.
Lief koppie!quote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:38 schreef Strega het volgende:
/Crosspost.
Even wat nieuwe foto's van Ravi.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu zie ik wat beter dat het een jonge hond is! Een leukerd is het.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:50 schreef Mubassie het volgende:
Strega & therealkenny supermooie pups!!
Hier nog 2 foto's van Sam, is nu op een paar daagjes na 4 maanden oud..
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
had je vast geen leren .quote:Op zondag 20 januari 2013 13:16 schreef Bengeltje het volgende:
Wat een mooie honden weer.Heerlijke dieren zijn het toch.
Ik ben maar weer afgestapt van een muilkorf voor Noukie, haar neus is geschaafd door dat ding. Breng het morgen dus maar weer terug.
Ze heeft zich nu wel een paar keer goed gedragen, lijkt wel of ze het door heeft. Voortaan maar het muiltje (stof, maar niets voor de mond, alleen er omheen) meenemen.Kijken of dat helpt.
Mooie ogenquote:Op zondag 20 januari 2013 14:00 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Wat een vette kop!
[ afbeelding ]
Klopt, een van kunststof, met een dik stuk stof bij de neus.quote:Op zondag 20 januari 2013 13:59 schreef JerryLee het volgende:
[..]
had je vast geen leren .
een snuitje is een stoffen
Oh de pluisquote:Op zondag 20 januari 2013 14:13 schreef blup het volgende:
[..]
Mooie ogen![]()
Check hoe die als pup was, om op te vreten.
[ afbeelding ][ afbeelding ]
quote:Op zondag 20 januari 2013 21:07 schreef Greys het volgende:
Die lamp er boven!
Sneeuwneus
[ afbeelding ]
Ahquote:Op zondag 20 januari 2013 21:07 schreef Greys het volgende:
Die lamp er boven!
Sneeuwneus
[ afbeelding ]
Oh hij ziet er altijd zo lief uitquote:Op zondag 20 januari 2013 22:13 schreef saaw het volgende:
Oh die sneeuwneus, wat zoet!
Nog wat Schnaps spam
hij heeft sinds kort een nieuw bed ipv alleen een groot kussen
[ afbeelding ]
En van de week was hij nogal beduusd in de sneeuw
[ afbeelding ]
Maar net gingen we met hem uit en toen we terug thuis kwamen wilde hij niet meer naar binnen omdat hij nog even buiten in de sneeuw op zn stok wilde knagen
Niet dat ik merk. Hij kwam in ene hinkend van dat veld af. Ik echt "aaaaah fuck nee he!"quote:Op maandag 21 januari 2013 09:52 schreef oh-oh het volgende:
Boeboe![]()
Die laatste is leuk! Heeft ie niet veel last van zijn botten nu?
Biet moet na het wandelen ook steeds even heur voeten afspoelen met lauw water, want ik krijg al die ijsballen er anders niet uitquote:Op maandag 21 januari 2013 09:54 schreef Qwea het volgende:
[..]
Niet dat ik merk. Hij kwam in ene hinkend van dat veld af. Ik echt "aaaaah fuck nee he!"
Sneeuwbal onder zijn voeten
Er wordt hier in de hele wijk niet gestrooidquote:Op maandag 21 januari 2013 11:50 schreef oh-oh het volgende:
Sowieso wel slim om ff te doen, als ze door pekel gelopen hebben en ze gaan likken is dat niet gezond
quote:Op maandag 21 januari 2013 12:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik smeer voor het wandelen steeds vaseline op en tussen Loebes zijn voetjes. Anders kon ik iedere 10 meter ijs ertussenuit halen dit werkt op zich wel.
Kost alleen meerquote:Op maandag 21 januari 2013 14:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Werkt waarschijnlijk hetzelfde of niet?
je weet niet wat je mistquote:Op maandag 21 januari 2013 16:12 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Duitse herders zijn heel mooi inderdaad. Zou er zelf geen willen. Maar vind ze wel mooi.
Dino en Piwi vinden sneeuw heerlijk om doorheen te jakkerenquote:Op maandag 21 januari 2013 14:20 schreef oh-oh het volgende:
Mooie herder, hoe heet ie?
Mijnes vandaag:
[ afbeelding ]
Opa op zijn schoentjes, dan stapt ie wel blij hoor![]()
[ afbeelding ]
Sjon HAAT de sneeuw, die loopt telkens te gillen van ellende![]()
[ afbeelding ]
En die kleine dikke is er ook niet zo van gecharmeerd![]()
[ afbeelding ]
Waarom verbaast met dat nietquote:Op maandag 21 januari 2013 14:20 schreef oh-oh het volgende:
En die kleine dikke is er ook niet zo van gecharmeerd![]()
[ afbeelding ]
Er is er altijd 1 die rare bekken moet trekkenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Mijn jongens zijn vandaag jarig!! 1 jaar zijn ze alweer!!
Gisterenavond foto's zitten kijken, en dan kijk ik met weemoed terug naar de dropjes die op 1 hand paste naar de binkies die het nu zijn!!
[ afbeelding ]
Dexter 1 jaar
[ afbeelding ]
Toby 1 jaar
[ afbeelding ]
De broers iedere maand 1 foto!
[ afbeelding ]
En ze krijgen geen taart....
Hier ligt er ook 1 te maffenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:33 schreef pos het volgende:
Beetje moe na alle sneeuw pret
[ afbeelding ]
Ja, leuk hoor, je foto'squote:
Hoe oud is ze ?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:05 schreef pos het volgende:
[..]
Ja, leuk hoor, je foto's
Roxy vindt de sneeuw geweldig. Ik wil alijd eerder naar huis dan zij
Lady is afgelopen 14 januari ook 15 geworden.quote:Op donderdag 24 januari 2013 00:06 schreef oh-oh het volgende:
Hij maakte het nog even spannend maar hij is nu toch echt al ee paar minuten 15 jaar, mn liefste![]()
[ afbeelding ]
ja bij elk bultje schiet je dan gelijk in de stress..quote:Op donderdag 24 januari 2013 14:45 schreef Bienelientjee het volgende:
Haha! Lief!Ziet er mooi uit ook! En lekker warm!
Onze hond heeft haar eerste loopsheid nu achter de rug. Het is toch wel normaal dat haar tepels (en het weefsel onder een tepel) nu wat meer gezwollen zijn dan anders?
Wij kunnen ons dat namelijk niet meer herinneren met onze vorige hond, wat meer dan 17 jaar geleden is geweest, maar zij had op oudere leeftijd wat tepeltumoren gekregen. Op de een of andere manier ga je nu toch vaker voelen naar onregelmatigheden en bultjes daardoor. En denk je bij elk bultje, wat is dit?
Zag trouwens ook net bij onze mop een ingetrokken tepel met wat vuiligheid in die ronding/plooi tussen huid en tepel. Beste manier om dat schoon te maken? Nat wattenstaafje?
Nog gefeliciteerdquote:Op donderdag 24 januari 2013 15:11 schreef CesarMilan het volgende:
[..]
Lady is afgelopen 14 januari ook 15 geworden.
Mooie kop!quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:38 schreef FranticDJ het volgende:
Vanmiddag m'n duim geplet toen ik m'n motorkap dichtsmeet.
Boyo helpt wel met het bloeden te stelpen zo:
[ afbeelding ]
Tipje van mij, als je zelf niet van bovenaf maar vanaf de hoogte van de hond of lager foto's maakt kijken ze ook wat sneller in de lensquote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:45 schreef vandermar het volgende:
Nog even wat random foto's van de laatste paar weken. Jammer dat onze hond nooit in de camera wil kijken
Zo brengt hij de hele avond bijna dooraf en toe kreunt hij even van genot als je hem over zijn buikje wrijft
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:
Dat was ook mijn eerst ingeving maar keer op keer kijkt hij wegquote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:59 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Tipje van mij, als je zelf niet van bovenaf maar vanaf de hoogte van de hond of lager foto's maakt kijken ze ook wat sneller in de lens
Hier nog zo 1...quote:Op maandag 28 januari 2013 20:30 schreef Bienelientjee het volgende:
Onze hond leek gister helemaal uit haar doen. Alle sneeuw was natuurlijk weggesmolten en ze had zelfs weinig zin om naar buiten te gaan!
schattigquote:Op donderdag 31 januari 2013 13:44 schreef Njosnavelin het volgende:
Mijn hond mist me zo dat hij me probeert te bellen
[ afbeelding ]
Agh wat een gupje.quote:Op donderdag 31 januari 2013 13:44 schreef Njosnavelin het volgende:
Mijn hond mist me zo dat hij me probeert te bellen
[ afbeelding ]
Idd.... maar het verhaal eracher is minder leukquote:
Als je opgroeit met honden.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:22 schreef oh-oh het volgende:
Ik groeide op met de heddertjes van oma <3
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kan meevallen hoor maus. Loebes zijn hoofd heeft al twee keer helemaal open gelegen en daar is niks meer van te zien.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:52 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Heb even alle foto's weer bekeken van iedereen, geweldig allemaal!Alle hondjes de sneeuw en het ijs zonder mankementen weten te doorstaan?
Zal eens kijken of ik vanavond nog een leuke foto heb van Koda. Hij heeft wel een wondje, wat volgens mij een flink litteken gaat worden, onder zijn oog, dus als je iets ziet op de foto dan weet je het alvast.
Laten we het maar hopen dan, we noemen hem nu al scarface!quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Kan meevallen hoor maus. Loebes zijn hoofd heeft al twee keer helemaal open gelegen en daar is niks meer van te zien.
Aw, wat een schatjequote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:28 schreef oh-oh het volgende:
Oh en dit is onze gezinshond, 17 jaar werd ze bijna, een foxje van de markt in België, superhondje.
[ afbeelding ]
Op de foto was ze al 16 en blind en zo.
Haha, die random gans op de achtergrondquote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:39 schreef oh-oh het volgende:
Mijn oma nam altijd herders over van een buurman, die trainde politiehonden, en de honden met te weinig pit die slaagden niet voor hun examen, die nam zij dan.
Ze had er altijd een paar lopen, waren nog goed afgericht ook![]()
En fox terriers, die fokte ze zelf.
[ afbeelding ]
Ik zat er in de werpkist bij als ze geboren werden![]()
Toen ze van de boerderij naar een flat verhuisden ging ze aan de poedels
vetramil heb je in de regel geen littekenweefselquote:Op zaterdag 2 februari 2013 22:16 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Laten we het maar hopen dan, we noemen hem nu al scarface!Hij werd gegrepen door een turkse herder/kangal. Die was wel iets (lees: 2x zo groot en zwaar) als Koda.
Haha als Loebes een wondje heeft smeer ik er meestal wat calendulan voor schaaf en brandwonden op. Tip van mijn DA.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 22:16 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Laten we het maar hopen dan, we noemen hem nu al scarface!Hij werd gegrepen door een turkse herder/kangal. Die was wel iets (lees: 2x zo groot en zwaar) als Koda.
Zolang het niet te ver gaat alleen maar goed denk. Wou dat Loebes dat ook eens wat meer deed.quote:Op zondag 3 februari 2013 00:49 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Mijn moeder en ik hebben het 2 dagen met Betadine ontsmet, en toen is het mooi gaan helen, gelukkig. Koda heeft wel een tik qua karakter gehad, hij is nu een stuk feller gelukkig. Eerst liet die echt alles toe, maar als het hem nu niet meer aanstaat snauwt die ein-duh-luk eens van zich af.
Nee daar was ik echt heel bang voor, dat ik mijn lieve sukkel kwijt was.quote:Op zondag 3 februari 2013 09:38 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Zolang het niet te ver gaat alleen maar goed denk. Wou dat Loebes dat ook eens wat meer deed.
Bij ons was het eerst ook met een paar dagen schoonmaken weer een hele tijd ''weg'', maar nu blijft het, en is het gewoon een spoor aan pus wat hij achterlaat in huis als hij van zijn plaats naar de gang loopt bijvoorbeeld. Koda is normaal ook onderdanig, alleen als er een loops teefje is kan hij zich niet beheersen, maar zoals ik al zei, een loops teefje kun je beter ook niet loslaten tussen een hoop reutjes. Dat van die insnede is een goede, dat zou ik eens na kunnen vragen, bedankt!quote:Op zondag 3 februari 2013 13:07 schreef Njosnavelin het volgende:
Volgens mij heeft castratie nagenoeg altijd invloed op het karakter van een hond, maar is de mate waarop niet van te voren in te schatten.
Is castreren de enige oplossing voor die voorhuidontsteking? Is de voorhuid niet gewoon te nauw? Dan kan er namelijk gewoon een kleine insnede worden gemaakt zodat het wat minder strak zit.
Mijn hond heb ik overigens nooit laten castreren omdat hij nagenoeg nooit een vrouwtje bereidt en heel onderdanig is. Van zijn voorhuid heeft hij wel eens last gehad maar dat maakte ik dan gewoon een paar dagen regelmatig schoon, en dan was het weer over.
Voors en tegens :quote:Op zondag 3 februari 2013 12:46 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Nee daar was ik echt heel bang voor, dat ik mijn lieve sukkel kwijt was.Maar gelukkig is het alleen voor zichzelf opkomen door middel van zo nu en dan een snauw en een grom.
Even wat anders; iemand ervaring (denk het haast wel) met castratie? Koda is nu bijna anderhalf jaar, en heeft de afgelopen 3 maand al behoorlijk last van de welbekende voorhuidontsteking, en met een simpele cleaner schoonmaken werkt niet meer. Nou hebben we geen zin om 500x per dag het huis te dweilen, het stinkt en het is ook nog eens heel onhygiënisch. Ook heeft Koda de gewoonte elk loops teefje te berijden, maar dat vind ik wel normaal (een loopse teef laat je ook niet los tussen allemaal reutjes). Met castratie zijn de problemen zo goed als verholpen, en lijkt het mij nu (eerst was ik er op tegen) wel de juiste keuze, maar ik ben bang dat het een grote invloed heeft op zijn karakter. Hij is thuis namelijk heel rustig, maar buiten in het bos lekker druk aan het spelen. Ik zou het zonde vinden als hij thuis nog rustiger wordt, want dan is het net alsof er een dode hond ligt.Iemand die zijn/haar ervaringen wil delen?
DIT. He, dat zocht ik. Ik kon het niet goed verwoorden, maar dat vind ik dus ook. Ik ga morgen ff bellen en hoop dat de optie van Njosnavelin ook mogelijk is. Anders kunnen altijd eerst nog een chemische castratie proberen, aangezien dat tijdelijk is en hetzelfde effect zou hebben. Bedankt voor de tips iedereen!quote:Op zondag 3 februari 2013 13:58 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Voors en tegens :
http://members.home.nl/hondenschoolmelick/castreren.htm
Kans dat hij daarna geen last van voorhuiduitsteking heeft is vrij hoog ,in dat opzicht het proberen waard .
Voor de rest ben ik geen voorstander van het snijden in een gezond dier .
Hier altijd alleen maar teefjes gehad, dus geen ervaring met een reu laten castreren, maar over chemische castratie heb ik wel eens minder goede dingen gelezen. Schijnt nog al een tamelijk ongezonde injectie te zijn geloof ik. Er is wel een ander alternatief, ook tijdelijk, een soort 'implanon' staafje/chip die hormonen afgeeft. Dat geeft ook hetzelfde effect als castratie maar tijdelijk, ik geloof 6 maand of zo. Dat zou minder ongezond zijn dan een chemische castratie geloof ik. Ik zal eens ff zoeken hoe het ook al weer heet...quote:Op zondag 3 februari 2013 14:00 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
DIT. He, dat zocht ik. Ik kon het niet goed verwoorden, maar dat vind ik dus ook. Ik ga morgen ff bellen en hoop dat de optie van Njosnavelin ook mogelijk is. Anders kunnen altijd eerst nog een chemische castratie proberen, aangezien dat tijdelijk is en hetzelfde effect zou hebben. Bedankt voor de tips iedereen!
En labjes hebben al aanleg tot dik wordenquote:Op zondag 3 februari 2013 15:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik zou eerst voor wat anders kijken idd. De labjes die ik ken die gecastreerd zijn zijn nu allemaal van die slome beesten.
Loebes is gek op apporteren. Dat doen we dan ook zo goed als iedere dag. Om het inderdaad in vorm te houden en omdat hij stapelgek op z'n balletje is.quote:Op zondag 3 februari 2013 17:39 schreef JerryLee het volgende:
[..]
En labjes hebben al aanleg tot dik worden
als je je ze niet genoeg eenden laat terughalen
In dat opzicht ben ik blij dat Koda een kwart Deense/Duitse dog is, want hij heeft daar door (vind ik) een wat slankere bouw dan de normale labrador.quote:Op zondag 3 februari 2013 17:39 schreef JerryLee het volgende:
[..]
En labjes hebben al aanleg tot dik worden
als je je ze niet genoeg eenden laat terughalen
Wij gaan ook sowieso 6 keer per week een uur naar het park, lekker rennen, apporteren, zwemmen en met andere honden spelen. Die beweging hebben ze gewoon nodig en het is mooi om je hond zoveel plezier te zien hebben. Ik denk dat het gewicht niet zo'n heel groot probleem zal gaan worden als we Koda laten castreren, ik ben meer bang voor het karakter, want dat hebben we niet zelf in de hand.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Loebes is gek op apporteren. Dat doen we dan ook zo goed als iedere dag. Om het inderdaad in vorm te houden en omdat hij stapelgek op z'n balletje is.
quote:Op maandag 4 februari 2013 13:06 schreef Bienelientjee het volgende:
Jacky heeft net lekker lopen rennen. Jammer dat alle foto's weer eens zwaar overbelicht zijn. De ene keer doet mijn telefoon het prachtig, andere keer zijn ze eigenlijk gewoon niet zo mooi!(En ja, ik ben een lekkere zeikerd, maar ik wil van die écht mooie foto's!
)
Natuurlijk, dit is de béste manier om een frisbee vast te houden!
[ afbeelding ]
D'r oren flapperen weer vrolijk in het rond!
[ afbeelding ]
En nog een luie, ik lig langgerekt op de bank te maffen met mijn hoofdkussen, foto:
[ afbeelding ]
Ik denk ook dat hij er wel aanleg voor heeft. Ik zou het niet doenquote:Op maandag 4 februari 2013 14:39 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
In dat opzicht ben ik blij dat Koda een kwart Deense/Duitse dog is, want hij heeft daar door (vind ik) een wat slankere bouw dan de normale labrador.
[..]
Wij gaan ook sowieso 6 keer per week een uur naar het park, lekker rennen, apporteren, zwemmen en met andere honden spelen. Die beweging hebben ze gewoon nodig en het is mooi om je hond zoveel plezier te zien hebben. Ik denk dat het gewicht niet zo'n heel groot probleem zal gaan worden als we Koda laten castreren, ik ben meer bang voor het karakter, want dat hebben we niet zelf in de hand.
Denk dat die beslissing niet echt meer bij mij ligt, aangezien mijn moeder er toch wel een voorstander van is. Het gaat waarschijnlijk gebeuren in de voorjaarsvakantie, arme Koda.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik denk ook dat hij er wel aanleg voor heeft. Ik zou het niet doen
Is je moeder al gesteriliseerd,een stuk prettiger voor je pa .quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:44 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Denk dat die beslissing niet echt meer bij mij ligt, aangezien mijn moeder er toch wel een voorstander van is. Het gaat waarschijnlijk gebeuren in de voorjaarsvakantie, arme Koda..
Als ik dat zou zeggen tegen mijn moeder krijg ik serieus nog een draai om mijn oren denk ik, ookal ben ik dan bijna 19..quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:30 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Is je moeder al gesteriliseerd,een stuk prettiger voor je pa .
Wat is er mis met het eerst uitproberen van zo'n tijdelijk implantaat bij Koda? Stel dat het gedrag van Koda zodanig verandert dat hij en/of jullie er niet blij van worden of dat het niet opweegt tegen de voordelen zoals geen puspiemel (quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:44 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Denk dat die beslissing niet echt meer bij mij ligt, aangezien mijn moeder er toch wel een voorstander van is. Het gaat waarschijnlijk gebeuren in de voorjaarsvakantie, arme Koda..
Bij een vrouwtje heeft het gezondheidsvoordelen, geen kans meer op ongewenste dekkingen, geen kans meer op bm ontsteking bij een reu ga je gewoon een gezonde hond zomaar een operatie laten ondergaan...quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:00 schreef Bengeltje het volgende:
Zie niet zo waarom het erger is voor een mannetje om te castreren dan voor een vrouwtje.
Dat gewicht heb je ook zelf in de handen, geen extra lekkers geven, alleen hondendingen, geen zoetigheden die mensen eten.
Een hond die wel een ander vrouwtje kan dekken die nog niet gecastreerd is. Wie zegt dat die dan pups wil? Mja, hoe dan ook. Ik zie er geen probleem in.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:09 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Bij een vrouwtje heeft het gezondheidsvoordelen, geen kans meer op ongewenste dekkingen, geen kans meer op bm ontsteking bij een reu ga je gewoon een gezonde hond zomaar een operatie laten ondergaan...
JALOERS!quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Volgend weekend lekker met Loebes naar Texel heb er zin in
Het dik worden ben ik niet bang voor, dat komt echt wel goed. Het probleem is, ik kan mijn moeder gewoon niet overtuigen om die implantaat te overwegen. Daarom wou ik de dierenarts zelf ook nog even spreken, want ik heb het idee dat hij mijn moeder heeft verteld dat je beter een permanente castratie kan doen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:20 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Wat is er mis met het eerst uitproberen van zo'n tijdelijk implantaat bij Koda? Stel dat het gedrag van Koda zodanig verandert dat hij en/of jullie er niet blij van worden of dat het niet opweegt tegen de voordelen zoals geen puspiemel () dan is het met een half jaar weer uitgewerkt. Een echte operatieve castratie kun je nooit meer terug draaien, daar zit je aan vast ook al valt het ineens tegen. Er is toch niets mis met eerst even uitproberen?
Wat betreft dat dik worden na castratie, dat hoeft niet per sé te gebeuren. Ik ken meerdere (op latere leeftijd) gecastreerde reutjes die er na de ingreep nog gewoon net zo uit zagen als voor de castratie. En als je er toch bang voor bent; je kunt het natuurlijk proberen te ondervangen door de hoeveelheid voer aan te passen als dat nodig blijkt en Koda (nog) meer beweging te geven.
Ik zei dat hij normaal gesproken onderdanig is, maar niet zó onderdanig dat hij alles toelaat. Meer onderdanig als in dat hij zijn plaats kent tussen het vaste groepje honden met wie die altijd speelt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mja zonde. En Koda was al zo onderdanig dat je zei he? Dat zal er nu niet veel beter op worden.
Wat jammer... Ik kan me daar echt niets bij voorstellen eigenlijkquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:03 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Het dik worden ben ik niet bang voor, dat komt echt wel goed. Het probleem is, ik kan mijn moeder gewoon niet overtuigen om die implantaat te overwegen. Daarom wou ik de dierenarts zelf ook nog even spreken, want ik heb het idee dat hij mijn moeder heeft verteld dat je beter een permanente castratie kan doen.
Mijn moeder is net zo eigenwijs als ik, en die gaat ''een broekie'', want zo noemt ze me nog steeds, echt geen gelijk geven.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:29 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Wat jammer... Ik kan me daar echt niets bij voorstellen eigenlijkMijn ouders waren altijd gelukkig wel aardig voor rede vatbaar, zeker als ik ze om de oren kon slaan met uitgebreide info en argumenten
Erg lastig als jouw ouders daar niet voor open willen staan, lijkt me behoorlijk frustrerend.
Maar goed, ook als je ze niet kan overtuigen, er zijn ergere dingen dan je hond laten castreren en Koda zal er hopelijk niet echt onder lijden
Haha, ik ben zelf ook heel eigenwijs en kan niet zo goed tegen dat soort mensenquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:35 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Mijn moeder is net zo eigenwijs als ik, en die gaat ''een broekie'', want zo noemt ze me nog steeds, echt geen gelijk geven.Met Koda komt het helemaal goed, daar ben ik niet bang voor.
Koda heeft trouwens zijn 3e diploma binnen van de honden cursus; gehoorzaamheid A, vond ik wel leuk om nog ff te vertellen. Met vlag en wimpel geslaagd dit keer op elk onderdeel, en Koda was de meest sociale hond die ze in tijden hadden gezien op de cursus. Toch wel fijn om te horen.
Haha dan moet je de discussies hier aan de eettafel eens meemaken in het weekend. Dan gaan ik en mijn pa soms helemaal los, Italiaanse temperament van ons is niet te stoppenquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:43 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Haha, ik ben zelf ook heel eigenwijs en kan niet zo goed tegen dat soort mensenZeker niet als ik 'weet' dat ik gelijk heb en zij niet
Wat knap van Koda dat hij z'n 3e diploma heeft gehaald! En leuk dat hij complimentjes krijgt over zijn sociale gedrag! Wat kun je dan idioot trots zijn op je hond he![]()
![]()
Ik was ook zo trots toen Nori slaagde voor het oefenexamen voor haar C-diploma voor de jacht, zo jong nog en na maar een half seizoen trainenEind dit jaar gaan we kijken of ze een echte C-diploma kan halen of misschien zelfs wel een B (gaat van laag naar hoog, C-B-A).
Beter?quote:Op maandag 4 februari 2013 13:06 schreef Bienelientjee het volgende:
Jacky heeft net lekker lopen rennen. Jammer dat alle foto's weer eens zwaar overbelicht zijn. De ene keer doet mijn telefoon het prachtig, andere keer zijn ze eigenlijk gewoon niet zo mooi!(En ja, ik ben een lekkere zeikerd, maar ik wil van die écht mooie foto's!
)
Natuurlijk, dit is de béste manier om een frisbee vast te houden!
[ afbeelding ]
D'r oren flapperen weer vrolijk in het rond!
[ afbeelding ]
En nog een luie, ik lig langgerekt op de bank te maffen met mijn hoofdkussen, foto:
[ afbeelding ]
Aaahwquote:Op vrijdag 8 februari 2013 10:32 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nog wat foto's van Lola in de sneeuw.
Dat probleem hadden wij ook met Koda, normale tennis balletjes maakte hij kapot als we er niet mee gooiden. Toen kwamen we deze tegen, en die heeft hij nu al 5-6 maand, zijn bijna niet kapot te krijgen.quote:Op zondag 10 februari 2013 19:27 schreef Bienelientjee het volgende:
Alweer vernietigd Jacky een nieuw speeltje. We hadden er toevallig twee gekocht, 1 voor dit weekend en een ander voor over een tijdje. Maar aangezien de eerste gister al binnen tien minuten kapot was gemaakt, gaven we haar vandaag de tweede. Ook die is na 5 minuten kapot. Maar ze doet dit niet bij haar andere speelgoed (wat zelfs zwakker van materiaal is!).
Dat wordt goed zoeken naar nieuw speelgoed dat ze niet meteen sloopt!
Ja, wij hebben nu ook echte tennis tennisballen. Die maakt ze niet kapot. Die andere wel, die heeft ze ook zo kapot!quote:Op zondag 10 februari 2013 20:35 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Dat probleem hadden wij ook met Koda, normale tennis balletjes maakte hij kapot als we er niet mee gooiden. Toen kwamen we deze tegen, en die heeft hij nu al 5-6 maand, zijn bijna niet kapot te krijgen.
http://www.pejediertotaal(...)hondenspeelgoed.html
Weet niet of Jacky gek is op apporteren, maar deze balletjes zijn sowieso erg leuk speelgoed.
kongquote:Op zondag 10 februari 2013 19:27 schreef Bienelientjee het volgende:
Chuck it en Bionic blijft hier heel ,al is de laatste wel te hard om te vangen .quote:Op zondag 10 februari 2013 20:45 schreef Bienelientjee het volgende:
Ja, we hebben ook een Kong. Die vindt ze alleen interessant als er wat lekkers in zit!
ik heb ook wel eens losse ringen gehad jaquote:Op zondag 10 februari 2013 20:50 schreef Messina het volgende:
[..]
Ook niet alle speeltjes van Kong zijn onsloopbaar. Believe me.
Thanks, maar eens ook voor die merken gaan rondkijken dan.quote:Op zondag 10 februari 2013 20:51 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Chuck it en Bionic blijft hier heel ,al is de laatste wel te hard om te vangen .
Daar heb ik er ook een paar van, ze leven allemaal nog, een is al 5 jaar oud.quote:
Te oordelen aan zijn blik zat hij met een delicaat vraagstuk ,en koos voor een momentje voor zichzelfquote:Op maandag 11 februari 2013 17:11 schreef vandermar het volgende:
Onze hond ging er zonet lekker bij zitten en genieten van het weer
[ afbeelding ]
Damn wat een mooie hond!quote:Op zondag 10 februari 2013 21:12 schreef JerryLee het volgende:
Kan soms geen kwaad zich eerst in te lezen op internet qua speelgoed .
Haalde als inpulsieve aankoop een Kong Airdog .
Hondje meegenomen ,functie uitgelegd .
Nee, die krijgen ze niet (zo gauw ) kapot .
3 minuten later![]()
[ afbeelding ]
Blijkt het naderhand een apporteer speeltje voor in het water te zijn .
twitter:WagBuytenweg twitterde op vrijdag 15-02-2013 om 15:58:15Zojuist een verdwaalde hond gevonden in Honselersdijk op de N222. Nu uitzoeken van wie hij is! http://t.co/zfmfj5nR reageer retweet
Aah zielig. Border collies kunnen altijd zo'n zielige kop trekken, doet de onze ook.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:26 schreef Perrin het volgende:
[ afbeelding ]twitter:WagBuytenweg twitterde op vrijdag 15-02-2013 om 15:58:15Zojuist een verdwaalde hond gevonden in Honselersdijk op de N222. Nu uitzoeken van wie hij is! http://t.co/zfmfj5nR reageer retweet
Prachtige honden, mooie leeftijd hebben ze gehaaldquote:Op dinsdag 12 februari 2013 18:50 schreef Margo37 het volgende:
Hallo allemaal, ben al een tijdje lid hier maar was hier in dit topic nog nooit geweestAangezien ik ook dol op honden ben ook een paar foto's
Dit waren onze Senta (zwarte flatcoat) en Luka onze Duitse Herder, Senta in november 2009 overleden, ze was 11 jaar en Luka in juli 2010 overleden, ze werd 12 jaar.
Ik mis ze nog steeds![]()
[ afbeelding ]
Daarna 4 maanden zonder hond geweest en toen begon het alweer te kriebelen, we kochten een Duitse Herder en dat ging helemaal niet goed, ze was als pup niet helemaal goed, viel de kinderen en mij aan vanuit het niets (niet puppy bijten maar het voelde anders, vals) met heel veel mensen in contact geweest, cursus gedaan en nog maar eens een paar weken proberen maar het werkte op één of andere manier niet tussen ons helaas, we hebben haar terug gedaan naar de fokker na 4 intensieve maanden, van daaruit is ze naar een boerderij gegaan in Duitsland.
De angst zat er toch wel in om weer een hond te nemen, we besloten om voor een 'veiliger' ras te gaan met een betrouwbare fokker, om een lang verhaal kort te maken, we hebben nu 2 flatcoated retrievers, Noah is nu bijna 1 jaar en Sarah is nu 5 maanden en het gaat geweldig![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo'n zielige blik heb ik zelden gezien idd.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 20:45 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Aah zielig. Border collies kunnen altijd zo'n zielige kop trekken, doet de onze ook.![]()
Issie al terecht?
twitter:WagBuytenweg twitterde op vrijdag 15-02-2013 om 19:51:17De gevonden hond is inmiddels in goede handen van de dierenambulance in het Westland in afwachting van zijn baasje. reageer retweet
Ik geniet ook van jullie foto'squote:Op vrijdag 15 februari 2013 21:01 schreef vandermar het volgende:
[..]
Prachtige honden, mooie leeftijd hebben ze gehaald. Luka lijkt/leek precies op onze vorige Duitse herder
Onder het kopje : vorigequote:Op vrijdag 15 februari 2013 21:18 schreef Margo37 het volgende:
[..]
Ik geniet ook van jullie foto'sHeb je een foto van je herder vandermar? Ik blijf het gewoon zulke mooie honden vinden.
mooie foto'squote:Op zaterdag 16 februari 2013 00:20 schreef versterker het volgende:
Onder het motto: niet mijn eigen honden, maar wel mijn foto's:
Gefotografeerd afgelopen zondag op het grote grasveld in het Beginbos in almere. De sneeuw was daar lekker diep, en die twee honden hadden de tijd van hun leven.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Prachtige honden zegquote:Op vrijdag 15 februari 2013 22:15 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Onder het kopje : vorige
[ afbeelding ]
Je hebt honden,en je hebt herders![]()
quote:
owquote:
Hoe is zijn jachtinstinct?quote:Op zondag 17 februari 2013 18:43 schreef Mubassie het volgende:
Vandaag ff de bossen in geweest, lekker weer![]()
[ afbeelding ]
Ze werden vroeger voor de jacht ingezet .quote:Op zondag 17 februari 2013 22:23 schreef Mubassie het volgende:
Hoe bedoel je dit precies?
Toevallig kwam er een kudde met herten of reeën een stuk voor ons voorbij gedenderd. Sam zag ze gelukkig niet, anders was hij daar denk zeker wel achteraan gegaan.
Loopt ook constant met zijn neus omhoog te ruiken.
Aankomende week starten we met de basiscursus, ben benieuwd
Klopt heeft Sam ook.quote:Op zondag 17 februari 2013 22:34 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Ze werden vroeger voor de jacht ingezet .
Alhoewel een Akita in een andere FCi groep zit,zie en lees ik toch wel overeenkomsten.
Sharpei heb ik zelf nooit meegemaakt ,maar een Akita die ik wel eens als logee had ,of om uit te laten was erg scherp qua jachtinstict.
net als het door jou genoemde met de neus in de lucht komt me bekend voor .
Stond ooit voor de pont te wachten ,en aan de andere zijde van de Lek stonden schapen .
https://twitter.com/toverh1/status/220998872942641152
Afstand toch gauw 150 meter
Je kon ze niet zien (achter de dijk ,maar hij had de positie feilloos door.
Basis cursus hond of basiscursus speuren ?
Denk dat hij? zich niet te druk maakt,meeste van die oosterse types .
Ja ,ik kan het wel
doe het een keertje om jou te plezieren
maar verwacht niet dat ik die bal tien keer ophaal
Voordeel van speuren is dat ze hun hoofd moeten gebruiken.quote:Op zondag 17 februari 2013 22:53 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Klopt heeft Sam ook.
Zijn fokker woont plusminus 200m bij ons vandaan en heeft zo'n 6 Sharpeis buiten zitten. Als ik in die richting loop moeten we een open veld oversteken van zo'n 120m. Hup neusje de lucht en en meneer weet hoe laat het is![]()
We beginnen met de basis pup cursus, ben benieuwd. Eigenwijs ras, dus net wat jij zegt, ik zal het een keertje doen![]()
Cursus speuren weet ik nog niet of ik dat wil.. Is denk ik puur hobbymatig voor het baasje of heeft het meer voordelen?
De meest recente van onze huidigequote:Op vrijdag 15 februari 2013 21:18 schreef Margo37 het volgende:
[..]
Ik geniet ook van jullie foto'sHeb je een foto van je herder vandermar? Ik blijf het gewoon zulke mooie honden vinden.
Moet je een Stafford nemen ,of een Rottweilerquote:Op maandag 18 februari 2013 14:53 schreef vandermar het volgende:
[..]
Wat is het toch met mensen die bang zijn voor Duitse Herders? Die van ons doet geen vlieg kwaad, hij wil alleen maar spelen, vaak kom ik mensen tegen die wat bangig worden als die van ons losloopt en hun hond dan ook. Ik vind het ontzettend lieve honden en ze doen geen vlieg kwaad. Er zijn hier veel meer in het dorp en die doen ook geen vlieg kwaad.
quote:Op maandag 18 februari 2013 14:56 schreef oh-oh het volgende:
Och die ouwe, hoe lief![]()
Ik ben er niet bang voor hoor, ik blijf wel uit de buurt van die ene bij ons in de buurt die alle honden grijpt die in zijn buurt komt, die heeft al 1 hond doodgebeten en een paar andere honden goed beschadigd.
Rottweilers moeten mensen echt niets van hebben terwijl het ook leuke honden zijn. In het dorp is hier ook iemand, hele lieve hondquote:Op maandag 18 februari 2013 14:58 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Moet je een Stafford nemen ,of een Rottweiler
genetisch /lichamelijk?quote:Op maandag 18 februari 2013 15:16 schreef Margo37 het volgende:
Mooie honden vandermar![]()
Het is idd de opvoeding die de honden krijgen, tenzij er vanuit het nest natuurlijk al iets niet goed zit.
Vaak is het ook onwetendheid bij mensen denk ik, groot is enger of zoiets, bedreigender.
Ik bedoel genetisch, waar ze op gefokt worden.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:24 schreef JerryLee het volgende:
[..]
genetisch /lichamelijk?
Vaak geven mensen het ook op,of zoeken geen informatie /hulp om gedragsveranderingen te bewerkstelligen
Heb sinds kort ook een jugendliche Straftäterin,mocht geeneens de kennel uit toen ik haar ging halen.
Morgen twee maanden hier zonder kleerscheuren![]()
Rust,duidelijkheid en loyaliteit, kom je een heel eind .
quote:Op maandag 18 februari 2013 17:10 schreef JerryLee het volgende:
Ik heb liever een warme dan een koude overigens
Soms ligt er nog een eenzame naast ,denk je deponeer ook maar in het zakje .quote:Op maandag 18 februari 2013 17:13 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb nog nooit een koude drol geraapt, ik proces ze meteen na het downloaden
Heb al heel vaak gehoord dat mensen het niet opruimen het "ik betaal daar toch al hondenbelasting voor" als argument gebruiken.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:35 schreef Margo37 het volgende:
Hondenbelasting heeft sowieso niks te maken met het opruimen van poep, wij betalen hier ook geen hondenbelasting trouwens, wel aanlijnplicht en opruimen vd poep.
Het zal een discussie blijven denk ik, waarom wel hondenbelasting in bepaalde gemeentes en geen kattenbelasting![]()
Star market pet of zo (ebay e.d) heeft speelgoed wat "zo goed als niet kapot te krijgen is" Charlie heeft al een jaar of drie dezelfde bal zonder een schrammetje erop.quote:Op zondag 10 februari 2013 19:27 schreef Bienelientjee het volgende:
Alweer vernietigd Jacky een nieuw speeltje. We hadden er toevallig twee gekocht, 1 voor dit weekend en een ander voor over een tijdje. Maar aangezien de eerste gister al binnen tien minuten kapot was gemaakt, gaven we haar vandaag de tweede. Ook die is na 5 minuten kapot. Maar ze doet dit niet bij haar andere speelgoed (wat zelfs zwakker van materiaal is!).
Ik vind langharige herders echt prachtigquote:Op vrijdag 15 februari 2013 22:15 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Onder het kopje : vorige
[ afbeelding ]
Je hebt honden,en je hebt herders![]()
En een gratis zandbak in je huis erbij ,met dit weerquote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:45 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Star market pet of zo (ebay e.d) heeft speelgoed wat "zo goed als niet kapot te krijgen is" Charlie heeft al een jaar of drie dezelfde bal zonder een schrammetje erop.
[..]
Ik vind langharige herders echt prachtig
Ik ook niet..maar heb wel zakjes in mn jaszak voor als ze controleren. Ze doen het toch meestal in het uitlaatveld en anders in de bosjes.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:39 schreef Harajuku. het volgende:
Ik ruim ook geen hondenpoep opMaar ik heb geen uitlaatgebied en Charlie poept het liefst in een bosje. Ik ga niet door een veld van dikke vlaaien hondenpoep naar Charlies bosje om een verstopte drol op te ruimen
Gebruik tegenwoordig ook boterhamzakjes. De drollen van Lob paste daar niet in...quote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:30 schreef oh-oh het volgende:
Op een uitlaatveld ruim je het toch ook op? Lekker als iedereen daar staat poep te trappelen. Ik ruim het niet op als ik in het veld wandel, of als ze in de bosjes buiten het zicht poepen, maar verder wel, ik heb altijd een hele rol aldi boterhamzakjes in mijn zak zitten.
Nou ja precies, je wil zelf geen last hebben van hondenpoep, dus dan doe je toch ook je best om het op te ruimen? Als je gaat wachten tot de gemeente een of twee keer in de week wat drollen komt scheppen daar, brrrrrrrrrrrrquote:Op woensdag 20 februari 2013 10:25 schreef Margo37 het volgende:
Met m'n vorige herder eens geprobeerd, een uitlaatveldje van 2 bij 10 zoiets, ze sprong zo over de heg heen, zoiets van ben jij gek in dit vieze ding![]()
Ze deden het altijd in de hogere struiken en daar ging ik natuurlijk ook niet zitten graaien.
De wijk is nu helemaal gerenoveerd en als het goed is komt er dit jaar een renveld, hopen dat iedereen het netjes houdt, dan lijkt het me ideaal om daar ff naartoe te lopen zodat ze daar kunnen ravotten.
Ik heb de honden heel graag los maar dan ben ik nu verplicht om met de auto te gaan, helaas zijn Noah en Sarah er geen fan van
quote:Op maandag 18 februari 2013 13:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wij zijn weer terug van Texel. Het was weer heerlijk. Foto's volgen later
quote:Op woensdag 20 februari 2013 14:27 schreef Harajuku. het volgende:
Toen we op vakantie gingen moesten we eerst iemand ophalen die een uitlaatveld naast het huis had. De honden lieten we toen dus voor het eerst zo'n veld in en het was 10 seconden voordat ze over het hek sprongen en er vandoor gingen
Ik ook nietquote:Op woensdag 20 februari 2013 08:50 schreef oh-oh het volgende:
Nou ik liet mn honden niet eens in volgekakte kleine veldjes kakken hoor, bah
Hier kan Jules er onderdoor en dan rent ze naar mij toe. Diaz kon er overheen springen.Ach ja.. ze zitten er heel ff in en daarna naar het bos of de hei. In de wijk hier loop ik verder nooit.quote:Op woensdag 20 februari 2013 14:27 schreef Harajuku. het volgende:
Toen we op vakantie gingen moesten we eerst iemand ophalen die een uitlaatveld naast het huis had. De honden lieten we toen dus voor het eerst zo'n veld in en het was 10 seconden voordat ze over het hek sprongen en er vandoor gingen
Ohhh wat een schat! We hebben vroeger een herder gehad en sindsdien helemaal verliefd op ze.quote:Op woensdag 20 februari 2013 21:10 schreef TwenteFC het volgende:
[..]Doet hij altijd als hij weer even aandacht nodig heeft ja. Geweldige hond is het.
Dna testje ,krijg je de hele smeltkroes .quote:Op donderdag 21 februari 2013 21:27 schreef Kinga het volgende:
Ik heb sinds december een nieuw hondjeAsielhondje van ongeveer 3, kunnen jullie eruit halen wat voor kruising ze is? Ik heb geen flauw idee... dierenarts opperde border collie met iets, maar ze is veel kleiner. Ze komt tot bij mijn knie ongeveer. Ik ben eens benieuwd wat jullie zien
![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |