Aaahwquote:Op vrijdag 8 februari 2013 10:32 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nog wat foto's van Lola in de sneeuw.
Dat probleem hadden wij ook met Koda, normale tennis balletjes maakte hij kapot als we er niet mee gooiden. Toen kwamen we deze tegen, en die heeft hij nu al 5-6 maand, zijn bijna niet kapot te krijgen.quote:Op zondag 10 februari 2013 19:27 schreef Bienelientjee het volgende:
Alweer vernietigd Jacky een nieuw speeltje. We hadden er toevallig twee gekocht, 1 voor dit weekend en een ander voor over een tijdje. Maar aangezien de eerste gister al binnen tien minuten kapot was gemaakt, gaven we haar vandaag de tweede. Ook die is na 5 minuten kapot. Maar ze doet dit niet bij haar andere speelgoed (wat zelfs zwakker van materiaal is!).
Dat wordt goed zoeken naar nieuw speelgoed dat ze niet meteen sloopt!
Ja, wij hebben nu ook echte tennis tennisballen. Die maakt ze niet kapot. Die andere wel, die heeft ze ook zo kapot!quote:Op zondag 10 februari 2013 20:35 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Dat probleem hadden wij ook met Koda, normale tennis balletjes maakte hij kapot als we er niet mee gooiden. Toen kwamen we deze tegen, en die heeft hij nu al 5-6 maand, zijn bijna niet kapot te krijgen.
http://www.pejediertotaal(...)hondenspeelgoed.html
Weet niet of Jacky gek is op apporteren, maar deze balletjes zijn sowieso erg leuk speelgoed.
kongquote:Op zondag 10 februari 2013 19:27 schreef Bienelientjee het volgende:
Chuck it en Bionic blijft hier heel ,al is de laatste wel te hard om te vangen .quote:Op zondag 10 februari 2013 20:45 schreef Bienelientjee het volgende:
Ja, we hebben ook een Kong. Die vindt ze alleen interessant als er wat lekkers in zit!
ik heb ook wel eens losse ringen gehad jaquote:Op zondag 10 februari 2013 20:50 schreef Messina het volgende:
[..]
Ook niet alle speeltjes van Kong zijn onsloopbaar. Believe me.
Thanks, maar eens ook voor die merken gaan rondkijken dan.quote:Op zondag 10 februari 2013 20:51 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Chuck it en Bionic blijft hier heel ,al is de laatste wel te hard om te vangen .
Daar heb ik er ook een paar van, ze leven allemaal nog, een is al 5 jaar oud.quote:
Te oordelen aan zijn blik zat hij met een delicaat vraagstuk ,en koos voor een momentje voor zichzelfquote:Op maandag 11 februari 2013 17:11 schreef vandermar het volgende:
Onze hond ging er zonet lekker bij zitten en genieten van het weer
[ afbeelding ]
Damn wat een mooie hond!quote:Op zondag 10 februari 2013 21:12 schreef JerryLee het volgende:
Kan soms geen kwaad zich eerst in te lezen op internet qua speelgoed .
Haalde als inpulsieve aankoop een Kong Airdog .
Hondje meegenomen ,functie uitgelegd .
Nee, die krijgen ze niet (zo gauw ) kapot .
3 minuten later![]()
[ afbeelding ]
Blijkt het naderhand een apporteer speeltje voor in het water te zijn .
twitter:WagBuytenweg twitterde op vrijdag 15-02-2013 om 15:58:15Zojuist een verdwaalde hond gevonden in Honselersdijk op de N222. Nu uitzoeken van wie hij is! http://t.co/zfmfj5nR reageer retweet
Aah zielig. Border collies kunnen altijd zo'n zielige kop trekken, doet de onze ook.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:26 schreef Perrin het volgende:
[ afbeelding ]twitter:WagBuytenweg twitterde op vrijdag 15-02-2013 om 15:58:15Zojuist een verdwaalde hond gevonden in Honselersdijk op de N222. Nu uitzoeken van wie hij is! http://t.co/zfmfj5nR reageer retweet
Prachtige honden, mooie leeftijd hebben ze gehaaldquote:Op dinsdag 12 februari 2013 18:50 schreef Margo37 het volgende:
Hallo allemaal, ben al een tijdje lid hier maar was hier in dit topic nog nooit geweestAangezien ik ook dol op honden ben ook een paar foto's
Dit waren onze Senta (zwarte flatcoat) en Luka onze Duitse Herder, Senta in november 2009 overleden, ze was 11 jaar en Luka in juli 2010 overleden, ze werd 12 jaar.
Ik mis ze nog steeds![]()
[ afbeelding ]
Daarna 4 maanden zonder hond geweest en toen begon het alweer te kriebelen, we kochten een Duitse Herder en dat ging helemaal niet goed, ze was als pup niet helemaal goed, viel de kinderen en mij aan vanuit het niets (niet puppy bijten maar het voelde anders, vals) met heel veel mensen in contact geweest, cursus gedaan en nog maar eens een paar weken proberen maar het werkte op één of andere manier niet tussen ons helaas, we hebben haar terug gedaan naar de fokker na 4 intensieve maanden, van daaruit is ze naar een boerderij gegaan in Duitsland.
De angst zat er toch wel in om weer een hond te nemen, we besloten om voor een 'veiliger' ras te gaan met een betrouwbare fokker, om een lang verhaal kort te maken, we hebben nu 2 flatcoated retrievers, Noah is nu bijna 1 jaar en Sarah is nu 5 maanden en het gaat geweldig![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo'n zielige blik heb ik zelden gezien idd.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 20:45 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Aah zielig. Border collies kunnen altijd zo'n zielige kop trekken, doet de onze ook.![]()
Issie al terecht?
twitter:WagBuytenweg twitterde op vrijdag 15-02-2013 om 19:51:17De gevonden hond is inmiddels in goede handen van de dierenambulance in het Westland in afwachting van zijn baasje. reageer retweet
Ik geniet ook van jullie foto'squote:Op vrijdag 15 februari 2013 21:01 schreef vandermar het volgende:
[..]
Prachtige honden, mooie leeftijd hebben ze gehaald. Luka lijkt/leek precies op onze vorige Duitse herder
Onder het kopje : vorigequote:Op vrijdag 15 februari 2013 21:18 schreef Margo37 het volgende:
[..]
Ik geniet ook van jullie foto'sHeb je een foto van je herder vandermar? Ik blijf het gewoon zulke mooie honden vinden.
mooie foto'squote:Op zaterdag 16 februari 2013 00:20 schreef versterker het volgende:
Onder het motto: niet mijn eigen honden, maar wel mijn foto's:
Gefotografeerd afgelopen zondag op het grote grasveld in het Beginbos in almere. De sneeuw was daar lekker diep, en die twee honden hadden de tijd van hun leven.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Prachtige honden zegquote:Op vrijdag 15 februari 2013 22:15 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Onder het kopje : vorige
[ afbeelding ]
Je hebt honden,en je hebt herders![]()
quote:
owquote:
Hoe is zijn jachtinstinct?quote:Op zondag 17 februari 2013 18:43 schreef Mubassie het volgende:
Vandaag ff de bossen in geweest, lekker weer![]()
[ afbeelding ]
Ze werden vroeger voor de jacht ingezet .quote:Op zondag 17 februari 2013 22:23 schreef Mubassie het volgende:
Hoe bedoel je dit precies?
Toevallig kwam er een kudde met herten of reeën een stuk voor ons voorbij gedenderd. Sam zag ze gelukkig niet, anders was hij daar denk zeker wel achteraan gegaan.
Loopt ook constant met zijn neus omhoog te ruiken.
Aankomende week starten we met de basiscursus, ben benieuwd
Klopt heeft Sam ook.quote:Op zondag 17 februari 2013 22:34 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Ze werden vroeger voor de jacht ingezet .
Alhoewel een Akita in een andere FCi groep zit,zie en lees ik toch wel overeenkomsten.
Sharpei heb ik zelf nooit meegemaakt ,maar een Akita die ik wel eens als logee had ,of om uit te laten was erg scherp qua jachtinstict.
net als het door jou genoemde met de neus in de lucht komt me bekend voor .
Stond ooit voor de pont te wachten ,en aan de andere zijde van de Lek stonden schapen .
https://twitter.com/toverh1/status/220998872942641152
Afstand toch gauw 150 meter
Je kon ze niet zien (achter de dijk ,maar hij had de positie feilloos door.
Basis cursus hond of basiscursus speuren ?
Denk dat hij? zich niet te druk maakt,meeste van die oosterse types .
Ja ,ik kan het wel
doe het een keertje om jou te plezieren
maar verwacht niet dat ik die bal tien keer ophaal
Voordeel van speuren is dat ze hun hoofd moeten gebruiken.quote:Op zondag 17 februari 2013 22:53 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Klopt heeft Sam ook.
Zijn fokker woont plusminus 200m bij ons vandaan en heeft zo'n 6 Sharpeis buiten zitten. Als ik in die richting loop moeten we een open veld oversteken van zo'n 120m. Hup neusje de lucht en en meneer weet hoe laat het is![]()
We beginnen met de basis pup cursus, ben benieuwd. Eigenwijs ras, dus net wat jij zegt, ik zal het een keertje doen![]()
Cursus speuren weet ik nog niet of ik dat wil.. Is denk ik puur hobbymatig voor het baasje of heeft het meer voordelen?
De meest recente van onze huidigequote:Op vrijdag 15 februari 2013 21:18 schreef Margo37 het volgende:
[..]
Ik geniet ook van jullie foto'sHeb je een foto van je herder vandermar? Ik blijf het gewoon zulke mooie honden vinden.
Moet je een Stafford nemen ,of een Rottweilerquote:Op maandag 18 februari 2013 14:53 schreef vandermar het volgende:
[..]
Wat is het toch met mensen die bang zijn voor Duitse Herders? Die van ons doet geen vlieg kwaad, hij wil alleen maar spelen, vaak kom ik mensen tegen die wat bangig worden als die van ons losloopt en hun hond dan ook. Ik vind het ontzettend lieve honden en ze doen geen vlieg kwaad. Er zijn hier veel meer in het dorp en die doen ook geen vlieg kwaad.
quote:Op maandag 18 februari 2013 14:56 schreef oh-oh het volgende:
Och die ouwe, hoe lief![]()
Ik ben er niet bang voor hoor, ik blijf wel uit de buurt van die ene bij ons in de buurt die alle honden grijpt die in zijn buurt komt, die heeft al 1 hond doodgebeten en een paar andere honden goed beschadigd.
Rottweilers moeten mensen echt niets van hebben terwijl het ook leuke honden zijn. In het dorp is hier ook iemand, hele lieve hondquote:Op maandag 18 februari 2013 14:58 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Moet je een Stafford nemen ,of een Rottweiler
genetisch /lichamelijk?quote:Op maandag 18 februari 2013 15:16 schreef Margo37 het volgende:
Mooie honden vandermar![]()
Het is idd de opvoeding die de honden krijgen, tenzij er vanuit het nest natuurlijk al iets niet goed zit.
Vaak is het ook onwetendheid bij mensen denk ik, groot is enger of zoiets, bedreigender.
Ik bedoel genetisch, waar ze op gefokt worden.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:24 schreef JerryLee het volgende:
[..]
genetisch /lichamelijk?
Vaak geven mensen het ook op,of zoeken geen informatie /hulp om gedragsveranderingen te bewerkstelligen
Heb sinds kort ook een jugendliche Straftäterin,mocht geeneens de kennel uit toen ik haar ging halen.
Morgen twee maanden hier zonder kleerscheuren![]()
Rust,duidelijkheid en loyaliteit, kom je een heel eind .
quote:Op maandag 18 februari 2013 17:10 schreef JerryLee het volgende:
Ik heb liever een warme dan een koude overigens
Soms ligt er nog een eenzame naast ,denk je deponeer ook maar in het zakje .quote:Op maandag 18 februari 2013 17:13 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb nog nooit een koude drol geraapt, ik proces ze meteen na het downloaden
Heb al heel vaak gehoord dat mensen het niet opruimen het "ik betaal daar toch al hondenbelasting voor" als argument gebruiken.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:35 schreef Margo37 het volgende:
Hondenbelasting heeft sowieso niks te maken met het opruimen van poep, wij betalen hier ook geen hondenbelasting trouwens, wel aanlijnplicht en opruimen vd poep.
Het zal een discussie blijven denk ik, waarom wel hondenbelasting in bepaalde gemeentes en geen kattenbelasting![]()
Star market pet of zo (ebay e.d) heeft speelgoed wat "zo goed als niet kapot te krijgen is" Charlie heeft al een jaar of drie dezelfde bal zonder een schrammetje erop.quote:Op zondag 10 februari 2013 19:27 schreef Bienelientjee het volgende:
Alweer vernietigd Jacky een nieuw speeltje. We hadden er toevallig twee gekocht, 1 voor dit weekend en een ander voor over een tijdje. Maar aangezien de eerste gister al binnen tien minuten kapot was gemaakt, gaven we haar vandaag de tweede. Ook die is na 5 minuten kapot. Maar ze doet dit niet bij haar andere speelgoed (wat zelfs zwakker van materiaal is!).
Ik vind langharige herders echt prachtigquote:Op vrijdag 15 februari 2013 22:15 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Onder het kopje : vorige
[ afbeelding ]
Je hebt honden,en je hebt herders![]()
En een gratis zandbak in je huis erbij ,met dit weerquote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:45 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Star market pet of zo (ebay e.d) heeft speelgoed wat "zo goed als niet kapot te krijgen is" Charlie heeft al een jaar of drie dezelfde bal zonder een schrammetje erop.
[..]
Ik vind langharige herders echt prachtig
Ik ook niet..maar heb wel zakjes in mn jaszak voor als ze controleren. Ze doen het toch meestal in het uitlaatveld en anders in de bosjes.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:39 schreef Harajuku. het volgende:
Ik ruim ook geen hondenpoep opMaar ik heb geen uitlaatgebied en Charlie poept het liefst in een bosje. Ik ga niet door een veld van dikke vlaaien hondenpoep naar Charlies bosje om een verstopte drol op te ruimen
Gebruik tegenwoordig ook boterhamzakjes. De drollen van Lob paste daar niet in...quote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:30 schreef oh-oh het volgende:
Op een uitlaatveld ruim je het toch ook op? Lekker als iedereen daar staat poep te trappelen. Ik ruim het niet op als ik in het veld wandel, of als ze in de bosjes buiten het zicht poepen, maar verder wel, ik heb altijd een hele rol aldi boterhamzakjes in mijn zak zitten.
Nou ja precies, je wil zelf geen last hebben van hondenpoep, dus dan doe je toch ook je best om het op te ruimen? Als je gaat wachten tot de gemeente een of twee keer in de week wat drollen komt scheppen daar, brrrrrrrrrrrrquote:Op woensdag 20 februari 2013 10:25 schreef Margo37 het volgende:
Met m'n vorige herder eens geprobeerd, een uitlaatveldje van 2 bij 10 zoiets, ze sprong zo over de heg heen, zoiets van ben jij gek in dit vieze ding![]()
Ze deden het altijd in de hogere struiken en daar ging ik natuurlijk ook niet zitten graaien.
De wijk is nu helemaal gerenoveerd en als het goed is komt er dit jaar een renveld, hopen dat iedereen het netjes houdt, dan lijkt het me ideaal om daar ff naartoe te lopen zodat ze daar kunnen ravotten.
Ik heb de honden heel graag los maar dan ben ik nu verplicht om met de auto te gaan, helaas zijn Noah en Sarah er geen fan van
quote:Op maandag 18 februari 2013 13:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wij zijn weer terug van Texel. Het was weer heerlijk. Foto's volgen later
quote:Op woensdag 20 februari 2013 14:27 schreef Harajuku. het volgende:
Toen we op vakantie gingen moesten we eerst iemand ophalen die een uitlaatveld naast het huis had. De honden lieten we toen dus voor het eerst zo'n veld in en het was 10 seconden voordat ze over het hek sprongen en er vandoor gingen
Ik ook nietquote:Op woensdag 20 februari 2013 08:50 schreef oh-oh het volgende:
Nou ik liet mn honden niet eens in volgekakte kleine veldjes kakken hoor, bah
Hier kan Jules er onderdoor en dan rent ze naar mij toe. Diaz kon er overheen springen.Ach ja.. ze zitten er heel ff in en daarna naar het bos of de hei. In de wijk hier loop ik verder nooit.quote:Op woensdag 20 februari 2013 14:27 schreef Harajuku. het volgende:
Toen we op vakantie gingen moesten we eerst iemand ophalen die een uitlaatveld naast het huis had. De honden lieten we toen dus voor het eerst zo'n veld in en het was 10 seconden voordat ze over het hek sprongen en er vandoor gingen
Ohhh wat een schat! We hebben vroeger een herder gehad en sindsdien helemaal verliefd op ze.quote:Op woensdag 20 februari 2013 21:10 schreef TwenteFC het volgende:
[..]Doet hij altijd als hij weer even aandacht nodig heeft ja. Geweldige hond is het.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |