SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2013 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Net een lekker rondje hardgelopen!
Edit: FIPO![]()
Was wel lekker, maar ik vind het nog steeds zo irritant dat ik nog zo lang moet lopen vergeleken met mijn rennen. Vandaag wel twee minuten, mijn handen vroren helemaal in het begin.
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.![]()
een Buff voor je mond kan goed helpen.quote:Op zondag 13 januari 2013 21:42 schreef Achtentachtig het volgende:
Vraagje. Met dit weer krijg ik altijd een zere keel van de kou.. iemand tips?'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Of door je neus ademen? Omdat de lucht dan wat "warmer" naar binnen gaat dan door je mond? (ik las het ook maar op internet)quote:Op zondag 13 januari 2013 22:46 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
een Buff voor je mond kan goed helpen.![]()
dat kan natuurlijk ook maar het is voor heel veel mensen natuurlijker om tijdens inspanning door hun mond te ademenquote:Op zondag 13 januari 2013 22:48 schreef Cherryblossom het volgende:
[..]
Of door je neus ademen? Omdat de lucht dan wat "warmer" naar binnen gaat dan door je mond? (ik las het ook maar op internet)'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ja dat kan ik beamenquote:Op zondag 13 januari 2013 22:57 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
dat kan natuurlijk ook maar het is voor heel veel mensen natuurlijker om tijdens inspanning door hun mond te ademen![]()
![]()
Haha ik weet nooit welke smiley ik moet gebruiken. Maar ik had het alleen maar over rennenquote:Op zondag 13 januari 2013 23:02 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat klinkt echt heel 'dirty' door die smiley erbij![]()
Thanks voor de tips. Neusademen is idd lastig!
‹ Kaartenvoordeel.nl - ansicht, thema- en Postcrossing-kaarten › Nieuw: Postcrossing-stempels, Hello Kitty, Waar is Wally? en Inge Löök![]()
your welcome, we are here to help!quote:Op zondag 13 januari 2013 23:47 schreef Achtentachtig het volgende:
Thanks voor de tips. Neusademen is idd lastig!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Dat vind ik ook heel moeilijk, om door mijn neus te ademen. Heeft het voordeel, of is het ergens beter voor? Behalve dat de kou dan niet zo op je longen slaat.
[ Bericht 100% gewijzigd door bloodymary1 op 14-01-2013 01:09:48 ]![]()
quote:Op maandag 14 januari 2013 00:19 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat vind ik ook heel moeilijk, om door mijn neus te ademen. Heeft het voordeel, of is het ergens beter voor? Behalve dat de kou dan niet zo op je longen slaat.Nu slapen, straks weer lopen.quote:neus versus mond ademhaling
Neusademhaling prefereren boven mondademhaling.
Tijdens de neusademhaling komt de lucht intensief in contact met het slijmvlies van de neusholte aangezien de doorgangen relatief nauw zijn en de richels de lucht doen wervelen. Inademing door de neusholte heeft een aantal voordelen ten opzichte van inademing door de mondholte.
1) De lucht kan gezuiverd worden : inademingslucht bevat in het algemeen stofdeeltjes. De trilharen met daarop het kleverige slijm vangen veel van deze verontreinigingen op. In een stoffige omgeving wordt extra slijm gevormd. Dat deze barrière effectief is kan in een zakdoek zien wanneer men zijn neus snuit na enige tijd in een stoffige omgeving verkeerd te hebben.
Door de beweging van de trilharen wordt de slijmlaag van de neusholte naar de neuskeelholte bewogen. Het verontreinigde slijm kan vervolgens doorgeslikt worden, waarna het maagzuur eventuele ziektekiemen onschadelijk maakt. Normaliter droogt ook een gedeelte van het verontreinigde slijm in. Neuspeuteren en/of snuiten zorgt voot verwijdering.
2) De lucht kan verwarmd worden : buitenlucht is in het algemeen kouder dan de lichaamstemperatuur. Het oppervlakkig gelegen capillairnetwerk in de neusholte draagt de warmte van het bloed over aan de inademingslucht. Door deze snelle warmteoverdracht wordt voorkomen dat de temperatuur van het longweefsel beduidend lager zou zijn dan bijvoorbeeld het hart. Al heeft de buitenlucht een temperatuur van enkele graden onder het vriespunt, dan is de lucht in de keelholte toch al gebracht op 32º à 33º C.
3) De lucht kan bevochtigd worden : bevochtiging van de inademingslucht voorkomt dat het longweefsel uitdroogt. Vochtig longweefsel bevordert de gaswisseling. Je kunt het longweefsel wat dat betreft vergelijken met een spons : van een uitgedroogde spons loopt het water gewoon af, een natte spons laat water door. Het slijmvlies staat voortdurend vocht af aan de inademingslucht. Bovendien wordt de lucht bevochtigd door verdamping van traanvocht. In de onderste neusgang (waar de meeste lucht passeert) mondt de afvoerbuis voor het traanvocht uit het oog uit. De traanklier, die lateraal op de oogbol ligt, produceert voortdurend traanvocht om het bindvlies van het oog vochtig te houden. Afvoer van dat vocht vindt plaats via twee traankanaaltjes in de mediale ooghoek naar de traanbuis. Wanneer er veel traanvocht geproduceerd wordt (huilen) ga je snotteren doordat al dat vocht niet verdampt kan worden.
4) Lucht kan gekeurd worden : het reukepitheel boven in de neusholten geeft informatie over de kwaliteit van de inademingslucht : ruiken.
Inademen door de neusholte is niet goed mogelijk wanneer er grote hoeveelheden lucht verplaatst worden, zoals tijdens bepaalde sportprestaties. De nauwe doorgangen van de neusholte laten de passage van dergelijke hoeveelheden in korte tijd niet toe; de betreffende persoon schakelt over op ademhaling door de mond.
Mondholte.
Inademing door de mondholte heeft als nadeel dat de lucht minder bewerkt kan worden vergeleken met neusademhaling. De lucht heeft minder intensief contact met het mondslijmvlies; er is geen werveling van de lucht, geen trilhaarepitheel en geen kleverig slijm, geen oppervlakkig gelegen capillairnetwerk, geen goede bevochtiging, geen keuring van de lucht. Uitademing door de mondholte geeft de mogelijkheis tot klankvorming (spreken, zingen, fluiten). De uitgeademde lucht stroomt langs de stembanden, deze gaan trillen waardoor geluid gevormd wordt. Het gevormde geluid krijgt een bepaalde klank door de vorm van de mondholte, de stand en/of beweging van tong en lippen.
Merkwaardig is het gegeven dat tijdens het spreken de inademing vrijwel altijd ook door de mondholte plaatsvindt. Voor iemand die een toespraak moet houden wordt daarom meestel een glas water neergezet.
http://nos.nl/video/461384-kuma-en-kiprop-snelste-in-egmond.html
Alle Egmonders en andere lopers van zondag, gefeliciteerd
Feyenoord!!! * Barça![]()
Goedemorgen!
Toch wat meer spierpijn dan waar ik op had geanticipeerd. Vanavond maar een korte hersteltraining doen, morgen staat er weer een duurloopje op het programmaF means you're fucked![]()
Alle Egmonders, goed gedaanmet veel plezier alle verslagen teruggelezen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Mijn knieën voelen weer niet al te geweldig aan vandaag
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
![]()
geen pijntjes
Het stapje terug wat Renate doet met de 5-10 training is best goed voor mijn schenen geloof ik.
![]()
![]()
Topquote:Op maandag 14 januari 2013 09:42 schreef Sunnythesun het volgende:
geen pijntjes
Het stapje terug wat Renate doet met de 5-10 training is best goed voor mijn schenen geloof ik.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Duurloop gaat prima op neusademhaling.quote:Op maandag 14 januari 2013 09:39 schreef Swetsenegger het volgende:
Neusademing is bij intensief sporten helemaal niet mogelijk. Krijg je simpelweg te weinig zuurstof.
Bij een tempoloop of interval moet ik ook bijhappen.![]()
Zaterdagochtend meteen na het opstaan gaan rennen (1 kop thee en een glas water als ontbijt). Lekker fris, lekker rustig. 20 minuten aan één stuk gelopen, toen 1 minuut gewandeld, daarna nog 5 gelopen. Qua afstand misschien niet spetterend, maar ik heb mijn obsessie met verder, verder, verder losgelaten en ga nu voor "langer, langer, langer". Dus niet gaan lopen met het idee "ik moet 5km lopen" maar "ik ga 30 minuten lopen."Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017![]()
Egmond overleeft! En het was heeel leuk! Ben nu te druk, maar probeer vanmiddag nog wel wat meer details te plaatsen en te lezen hoe de andere Egmond lopers het hebben gedaan.Everything which is not impossible, will eventually happen![]()
Ik heb pijn in m'n tenenOf nouja, in de pezen naar m'n tenen toe. Verder alleen een beetje stijve spiertjes, maar dat trekt wel weer bij.
![]()
Gisteravond toen ik terug reed van een tienerweekend zag ik een hardloper helemaal in het zwart lopen, tenminste ik zag hem pas toen ik er voorbij was, ik snap dat echt niet, die heeft gewoon suïcidale neigingen ofzo…![]()
Ik ben altijd zo mager geweest, een spillebeen, vel over been, werd vergeleken met ‘Spijker’ uit Kruimeltje, kan eten wat ik wil zonder aan te komen. Als je in mn fobo kijkt, zie je mn bouw wel denk ik, de hardloopfoto is wel duidelijk genoeg daarvoor denk ik.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 09:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Wat heb je voor lichaamsbouw? Ik ben 1.93 en 92kg, dus 2cm korter en 24kg zwaarder. Tig jaar geleden rende ik dagelijks (soms twee keer op een dag), en was ik graatmager maar woog ik nog altijd 79kg. Als ik mijn hele leven inricht op trainen, voeding en slapen dan kan ik misschien nog net op een gezonde manier naar de 72kg. Minder gaat echt niet lukken. Gewicht scheelt trouwens wel veel. Mijn pr op de 5km is 17:52 en dateert uit mijn "lichte" periode. Vorig jaar heb ik op een topdag 21:30 gelopen. Als er nog wat kilo's af zijn kan ik hopelijk weer onder de 20, maar met mijn huidige gewicht gaat dat niet lukken.
Gisteravond toen ik terug reed van een tienerweekend zag ik een hardloper helemaal in het zwart lopen, tenminste ik zag hem pas toen ik er voorbij was, ik snap dat echt niet, die heeft gewoon suïcidale neigingen ofzo…Dit is zo herkenbaarquote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:29 schreef GotC het volgende:
[..]
Tijdens evenementen ben ik enorm negatief (tegen mezelf, in m'n hoofd)'Wat een klotezooi. Waarom doe ik dit?! Wie gaat er nou voor de lol hardlopen?! Damn wat duurt dit ineens lang.
' icm 'Doorgaandoorgaandoorgaandoorgaandoorgaandoorgaan'
Ik neem me tijdens iedere wedstrijd (en ook tijdens pittige trainingen) altijd wel een paar keer voor dat het de laatste keer is
Hou je niet van de 3?quote:Op zondag 13 januari 2013 19:31 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
heb even MD's cooperresultaten bekeken...daar word je niet vrolijk vanNah, dan moet ik 3-4 min van mn PR op de 5 km afhalen… Das heul veulquote:Op zondag 13 januari 2013 19:39 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik denk wel dat als MD gericht zou trainen onder een goede coach hij ver zou kunnen komen op bijv de 5km op regionaal nivo
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
En natuurlijk alle lopers van dit weekend: Goed gedaan![]()
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Ik was vergeten hoe lekker rennen in de vrieskou is ...
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Dat zou ik de komende dagen lekker veel proberen te gaan rennenquote:Op maandag 14 januari 2013 10:12 schreef E.T. het volgende:
Ik was vergeten hoe lekker rennen in de vrieskou is ...
F means you're fucked![]()
Staat ook op het programmaquote:Op maandag 14 januari 2013 10:15 schreef YUR het volgende:
[..]
Dat zou ik de komende dagen lekker veel proberen te gaan rennen![]()
Laatste tijd veel te veel gewerkt om regelmatig te kunnen lopen, deze week is het rustig
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Mooi vooruitzichtquote:Op maandag 14 januari 2013 10:16 schreef E.T. het volgende:
[..]
Staat ook op het programma![]()
Laatste tijd veel te veel gewerkt om regelmatig te kunnen lopen, deze week is het rustig
Er zijn hier weinig die intensief trainen denk ik. De meeste doen rustige lange loopjes, dan kan je prima je neus gebruiken.quote:Op maandag 14 januari 2013 09:39 schreef Swetsenegger het volgende:
Neusademing is bij intensief sporten helemaal niet mogelijk. Krijg je simpelweg te weinig zuurstof.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik moet toch maar eens een serieuze oplossing verzinnen tegen schaafplekken van mijn hartslagmeterband. Ik draag door die plekken al een hele tijd geen hartslagmeter meer, maar ik ben nu eigenlijk wel erg benieuwd naar mn hartslag van gisteren
Ik red het niet hoorquote:Op maandag 14 januari 2013 10:32 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Er zijn hier weinig die intensief trainen denk ik. De meeste doen rustige lange loopjes, dan kan je prima je neus gebruiken.Moet echt door m'n mond ademen.
![]()
Gisteren dus ook Egmond gelopen. Enigzins uitgelopen op een deceptie qua eindtijd. Liep wel lekker, maar rond de 16km raakte mijn broer geblesseerd aan zijn achillespees. Heb dus maar besloten om met hem mee te lopen tot de finish. Killing voor mijn eindtijd ( 2:28) waar ik toch rond de 2:15 op had gemikt. Maar ach, lekker gelopen, lekker weer en ik weet voor mezelf dat ik hem wel had kunnen uitlopen. Volgend jaar terug komen en dan een echte tijd neerzetten!
http://www.endomondo.com/workouts/151115046/7120358Volg mijn blog! http://my-365.com/![]()
Was afzien gisteren. Griep is geen beste voorbereiding.
Na 1,9 km. zag ik het niet meer zitten. Het slijm kwam toen al overalHoestte me kapot.
Ik ben opzij gestapt, klaar om ermee te stoppen. Heb paar minuten gewandeld en toen passeerde mijn vrouw me: "Weet je zeker dat je stopt?" zei ze.......
Uuh...nee...dat weet ik eigenlijk niet zeker. Ben weer begonnen en heb toen wonderwel nog aardig gelopen. Tot het 5 km.-punt, (bij de eerste voorzieningspost) ging het gewoon redelijk. Daarna ging het echt heerlijk! Denk dat mn bekertje AAdrink me psychisch vleugels gaf, want ik ging vanaf dat moment als een speer, althans voor mijn gevoel.
Als ik niet had gewandeld, was ik onder het uur gebleven op de kwartmarathon. Nu zat ik op 1.11. Absurde tijd natuurlijk, maar goed....
Gisterenavond in de bur kreeg i kal oorpijn en keelpijn...en een van de leden van mn loopgroep (die huisarts is) verklaarde me al voor gek dat ik gelopen had, en voorspelde dat de griep binnen de kortste keren terug was. Vanmorgen inderdaad wakker geworden met NOG meer en heviger griepverschijnselen dan ik de dagen voor Egmond al had. Toch niet goed uitgeziekt....dat ga ik nu dus wel doen.Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.![]()
Wel tof van je dat je met je broer bent meegelopen. Dat is veel meer waard dan een mooie eindtijd imoquote:Op maandag 14 januari 2013 10:47 schreef Xhermes het volgende:
Gisteren dus ook Egmond gelopen. Enigzins uitgelopen op een deceptie qua eindtijd. Liep wel lekker, maar rond de 16km raakte mijn broer geblesseerd aan zijn achillespees. Heb dus maar besloten om met hem mee te lopen tot de finish. Killing voor mijn eindtijd ( 2:28) waar ik toch rond de 2:15 op had gemikt. Maar ach, lekker gelopen, lekker weer en ik weet voor mezelf dat ik hem wel had kunnen uitlopen. Volgend jaar terug komen en dan een echte tijd neerzetten!
http://www.endomondo.com/workouts/151115046/7120358Je moet wat over hebben he, voor het goede doelquote:Op maandag 14 januari 2013 10:48 schreef joers1 het volgende:
Na 1,9 km. zag ik het niet meer zitten. Het slijm kwam toen al overalHoestte me kapot.
Ik ben opzij gestapt, klaar om ermee te stoppen. Heb paar minuten gewandeld en toen passeerde mijn vrouw me: "Weet je zeker dat je stopt?" zei ze.......
Uuh...nee...dat weet ik eigenlijk niet zeker. Ben weer begonnen en heb toen wonderwel nog aardig gelopen. Tot het 5 km.-punt, (bij de eerste voorzieningspost) ging het gewoon redelijk. Daarna ging het echt heerlijk! Denk dat mn bekertje AAdrink me psychisch vleugels gaf, want ik ging vanaf dat moment als een speer, althans voor mijn gevoel.
Gisterenavond in de bur kreeg i kal oorpijn en keelpijn...en een van de leden van mn loopgroep (die huisarts is) verklaarde me al voor gek dat ik gelopen had, en voorspelde dat de griep binnen de kortste keren terug was. Vanmorgen inderdaad wakker geworden met NOG meer en heviger griepverschijnselen dan ik de dagen voor Egmond al had. Toch niet goed uitgeziekt....dat ga ik nu dus wel doen.Beterschap man!
Dat goede doel was inderdaad blij met me
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.![]()
[quote]Op maandag 14 januari 2013 10:51 schreef YUR het volgende:
[..]
Wel tof van je dat je met je broer bent meegelopen. Dat is veel meer waard dan een mooie eindtijd imo
True, daar moet ik dan maar voldoening uithalenVolgende maand eerste een 2k CaniCross en dan in Maart 12 km MudMasters!
Volg mijn blog! http://my-365.com/![]()
Domme actie iyamquote:Op maandag 14 januari 2013 10:48 schreef joers1 het volgende:
Als ik niet had gewandeld, was ik onder het uur gebleven op de kwartmarathon. Nu zat ik op 1.11. Absurde tijd natuurlijk, maar goed....
Gisterenavond in de bur kreeg i kal oorpijn en keelpijn...en een van de leden van mn loopgroep (die huisarts is) verklaarde me al voor gek dat ik gelopen had, en voorspelde dat de griep binnen de kortste keren terug was. Vanmorgen inderdaad wakker geworden met NOG meer en heviger griepverschijnselen dan ik de dagen voor Egmond al had. Toch niet goed uitgeziekt....dat ga ik nu dus wel doen.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Zo, weer bijgelezen. Alle Egmond-lopers:Alleen maar goede tijden! En degenen die grieperig waren of een geblesseerde broer, volgende keer gewoon beter
![]()
Net een héél fijn arbeidsvoorwaarden gesprek gehad![]()
Morgen weer lekker loopgroepje. Intussen wachten op de foto's en uitslagen van gister nog steeds trots!
@Slacker, jij mag vandaag naar huis?![]()
Een ziekenhuisupdate:
Gisteren waren de waardes in mijn bloed niet goed (genoeg). Er is een stollingswaarde, die moet boven de 2,5 zijn en die was 1,7. Morgen gaan ze weer bloedonderzoek doen, en de waardes moeten twee dagen achter elkaar in de groene zone zitten. Dat betekend dat ik op z'n vroegst pas woensdag weg kan. Dat was gister toch wel een domper....
Vandaag wel twee kaartjes gekregen, eentje vanGup
en met de doktoren gesproken.
Fysio voor m'n voet gehad op vrijdag en vandaag en ik mag straks mee met de oudjes (ik zit op een kamer met een vrouw van in de 80, 69 en 66) op longrevalidatie. Ik hoop eigenlijk op dagelijks een kwartiertje (of meer?) fietsen per dag. Dat kan hopelijk de verveling een beetje tegengaan. De muren komen wel een beetje op me af nu.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
He bah wat een tegenvaller voor jequote:Op maandag 14 januari 2013 12:32 schreef slacker_nl het volgende:
Een ziekenhuisupdate:
Gisteren waren de waardes in mijn bloed niet goed (genoeg). Er is een stollingswaarde, die moet boven de 2,5 zijn en die was 1,7. Morgen gaan ze weer bloedonderzoek doen, en de waardes moeten twee dagen achter elkaar in de groene zone zitten. Dat betekend dat ik op z'n vroegst pas woensdag weg kan. Dat was gister toch wel een domper....
Fysio voor m'n voet gehad op vrijdag en vandaag en ik mag straks mee met de oudjes (ik zit op een kamer met een vrouw van in de 80, 69 en 66) op longrevalidatie. Ik hoop eigenlijk op dagelijks een kwartiertje (of meer?) fietsen per dag. Dat kan hopelijk de verveling een beetje tegengaan. De muren komen wel een beetje op me af nu.![]()
Hoop dat je snel die oudjes achter je laat. Wel ff andere kant van de medaille, zo'n revalidatie...
Maar kop op! Over een maandje ben je alweer zoveel verder dan nu. En kom maar gezellig lurken hiero![]()
![]()
Beterschap slacker!
Hier is het inmiddels flink gaan sneeuwen. Straks 's kijken hoe ver ik ga rennen.
Ja doei.![]()
@ slacker
Succes! Ik weet wat een domper het kan zijn als je waardes niet kloppen. Lag 1.5 jaar geleden 1.5 week in het ziekenhuis wegens een geplofte blindedarm. Infectiewaardes bleven vrij lang hoog helaas. Komt vanzelf goed! Even doorbijten! En gelukkig heb je het forum nog
Volg mijn blog! http://my-365.com/![]()
Keep your head up!quote:Op maandag 14 januari 2013 12:32 schreef slacker_nl het volgende:
Een ziekenhuisupdate:
Fysio voor m'n voet gehad op vrijdag en vandaag en ik mag straks mee met de oudjes (ik zit op een kamer met een vrouw van in de 80, 69 en 66) op longrevalidatie. Ik hoop eigenlijk op dagelijks een kwartiertje (of meer?) fietsen per dag. Dat kan hopelijk de verveling een beetje tegengaan. De muren komen wel een beetje op me af nu.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Sterkte slacker!quote:Op maandag 14 januari 2013 12:32 schreef slacker_nl het volgende:
Een ziekenhuisupdate:
Fysio voor m'n voet gehad op vrijdag en vandaag en ik mag straks mee met de oudjes (ik zit op een kamer met een vrouw van in de 80, 69 en 66) op longrevalidatie. Ik hoop eigenlijk op dagelijks een kwartiertje (of meer?) fietsen per dag. Dat kan hopelijk de verveling een beetje tegengaan. De muren komen wel een beetje op me af nu.
Ik heb mezelf gespot in het filmpje van het NHD
http://www.noordhollandsd(...)athon-Egmond-aan-Zee
Ik kom rond 0:22 op m'n Garmin kijkend het filmpje binnengehobbeld, met een rozig shirt en gele schoenen. Supergrappig.
[ Bericht 14% gewijzigd door hatsaflats op 14-01-2013 13:39:18 ]![]()
Balen Slacker! Ik hoop voor je dat je vanaf nu de stijgende lijn te pakken krijgt!
Eens kijken wat het qua sneeuw hier gaat worden, wilde vanavond 6,5 km lopen, heb er wel zin in, zou het niet tof vinden als dat niet gaat door de sneeuw....<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
quote:Op maandag 14 januari 2013 13:14 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Sterkte slacker!
Ik heb mezelf gespot in het filmpje van het NHD
http://www.noordhollandsd(...)athon-Egmond-aan-Zee
Ik kom rond 0:22 op m'n Garmin kijkend het filmpje binnengehobbeld, met een rozig shirt en gele schoenen. Supergrappig.ik zag je
![]()
Sterkte Slacker![]()
![]()
Deze is te mooi om niet te delen
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017![]()
Twee boterhammen er om heen en in het tosti-ijzerquote:
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
Die heeft mijn chefin hier uitgeprint op d'r kast hangenquote:Op maandag 14 januari 2013 13:50 schreef robdriessen het volgende:
Deze is te mooi om niet te delen
[ afbeelding ]![]()
![]()
rondje hei... Dacht ik bij de 3de x 5 minuten... moet nu toch wel de weg terug gaan zoeken... Ben ik lekker op weg terug bedenk ik. oh wacht, ik mag 6 x 5 geen 5 x.
bij de 6de x 5 reed mijn buurvrouw voor me in haar scootmobiel. Moest toch stevig aanpoten om in haar kielzog te blijven. Laatste stuk in 4:40, ik mag niet klagen...
Ik wordt alleen gek van de kleine pijntjesvanmorgen met fietsen wat last van mn knie (met lege band, met kind achterop, met vastgevroren versnellingen) maar met lopen geen centje pijn. ook niet na 3,5 km onverhard (tot hoever je natuurlijk over onverhard kunt spreken als het vriest).
anyway, het lopen ging niet slecht. Was wel zwaarder dan normaal, maar toch mooi mn pas rond de 170-180 gehoudenInorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy![]()
terug van de sportarts met de uitgebreide sporttest.
uitslagen krijg ik nog per post toegestuurd omdat de bloeduitslagen er nog bij moeten.
in ieder geval was mijn gewicht goed maar mag nog iets naar beneden.
ik heb een springersknie blessure. advies was veel langlauftraining en met het hardlopen een aangepaste schoen te kopen. ook met betrekking tot mijn smalle voeten.
en voor de vermoeide benen toch eens compressiekousen aan laten meten.
bloeddruk was goed( iets lager dan gemiddeld)
bewegelijkheid van de gewrichten (schouders rug heupen knieen) was zeer goed.
longtest 5.5 liter inhoud boven gemiddeld uitadem maximale aantal liters 8. nog wat.
maximale hartslag na de fietstest 186 . met hardlopen 10 tot 20 slagen hoger.
vo2 max rond de 47.
conditie en duurvermogen zitten op 80 procent en dat is zeker erg goed.
in de anderhalve maand die nog rest het volgende advies.
geen korte tempo`s met hoge intensiviteit maar langere intervallen op iets lager vermogen.
duurvermogen nog wat verder ontwikkelen tot 85 procent.
ben niet ontevreden. de volledige test zal ik zodra ze binnen is posten.
nu ga ik me even omkleden voor een duurloopje hahaha.
even de verzuurde spieren losgooien..home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
Het sneeuwt hier trouwens al behoorlijk![]()
Leuk om te weten allemaal Winterstorm! Ik ben niet echt een voorstander van dit soort checkups, maar snap wel dat je het doet voor jouw type wedstrijd.Herkenbaar. Denk toch echt dat dat samenhangt met de kou. Alles scharniert wat slechterquote:Op maandag 14 januari 2013 14:02 schreef Jumparound het volgende:
rondje hei... Dacht ik bij de 3de x 5 minuten... moet nu toch wel de weg terug gaan zoeken... Ben ik lekker op weg terug bedenk ik. oh wacht, ik mag 6 x 5 geen 5 x.
bij de 6de x 5 reed mijn buurvrouw voor me in haar scootmobiel. Moest toch stevig aanpoten om in haar kielzog te blijven. Laatste stuk in 4:40, ik mag niet klagen...
Ik wordt alleen gek van de kleine pijntjesvanmorgen met fietsen wat last van mn knie (met lege band, met kind achterop, met vastgevroren versnellingen) maar met lopen geen centje pijn. ook niet na 3,5 km onverhard (tot hoever je natuurlijk over onverhard kunt spreken als het vriest).
anyway, het lopen ging niet slecht. Was wel zwaarder dan normaal, maar toch mooi mn pas rond de 170-180 gehouden![]()
Die buuf heeft een opgevoerde scootmobiel ofzo? 4.40![]()
![]()
ja man, super snelquote:Op maandag 14 januari 2013 14:56 schreef Quoi het volgende:
Het sneeuwt hier trouwens al behoorlijk![]()
Leuk om te weten allemaal Winterstorm! Ik ben niet echt een voorstander van dit soort checkups, maar snap wel dat je het doet voor jouw type wedstrijd.
[..]
Herkenbaar. Denk toch echt dat dat samenhangt met de kou. Alles scharniert wat slechter![]()
Die buuf heeft een opgevoerde scootmobiel ofzo? 4.40
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Ik ga de sneeuwstorm in. Met een extra (motor)thermobroek onder m'n tight. Eens kijken hoe lang ik het volhoud!Ja doei.![]()
Ik hedde gefietst voor 30 minuten! En een simpele cable row gedaan (met 12 kg, normaal doe ik 60+ kg rows). HEEERLIJK!
Dank allen voor de steun, wordt erg gewaardeerd!In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
sterkte Slacker! als ik op sportief gebied wat voor je kan doen...quote:Op maandag 14 januari 2013 15:17 schreef slacker_nl het volgende:
Ik hedde gefietst voor 30 minuten! En een simpele cable row gedaan (met 12 kg, normaal doe ik 60+ kg rows). HEEERLIJK!
Dank allen voor de steun, wordt erg gewaardeerd!Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Heel blijven!quote:Op maandag 14 januari 2013 15:20 schreef Jumparound het volgende:
[..]
sterkte Slacker! als ik op sportief gebied wat voor je kan doen...In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Super! Weer lekker bewegenquote:Op maandag 14 januari 2013 15:17 schreef slacker_nl het volgende:
Dank allen voor de steun, wordt erg gewaardeerd!![]()
![]()
ik probeer hetquote:
Ecosia
quote:Op maandag 14 januari 2013 15:17 schreef slacker_nl het volgende:
Dank allen voor de steun, wordt erg gewaardeerd!![]()
!
![]()
Ik moet duidelijk nog even oefenen met leuk kijken voor de finishfotoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Niet?? Die Dirk lijkt trouwens sprekend op mijn lio-stage mentor die Dirk heet
En volgens mij deed die ook aan hardlopen
![]()
![]()
quote:Op maandag 14 januari 2013 15:58 schreef hatsaflats het volgende:
Ik moet duidelijk nog even oefenen met leuk kijken voor de finishfotoDirrukkie!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind dit een zeer acceptabele en neutrale finishfoto hoor![]()
leuk, weer een gezicht bij een poster![]()
![]()
Ik moet duidelijk nog even oefenen met leuk kijken voor de finishfotoDirk kijkt minder charmant dan jou. We kunnen niet allen een Zeddie doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En je bent zo al leuk
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
je had dirk toch even moeten inhalen voor de foto...
en als hij jou inhaalde in de laatste meters had je hem ff moeten tackelen....
Ecosia
Zo, ingeschreven voor de CPC 10 km![]()
Wat is je streeftijd?quote:Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik moet duidelijk nog even oefenen met leuk kijken voor de finishfotoIk heb je gezien! Toffe foto!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat blijft toch de 40 minuten, zeker omdat ik vorige week in een tempoloop redelijk makkelijk op de 5 km onder de 20 bleef. Dan moet het toch een keer lukken... Laatste keer bij de Erasmusronde was ik ook goed onderweg, tot die steek in mijn knie, wat achteraf de lopersknie bleek te zijn. Maar het is nog een kleine twee maanden weg, dus eerst zien, hoe we er dan voor staan.quote:<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Nu met pics! ik met zonnebril..
[ Bericht 7% gewijzigd door Xhermes op 14-01-2013 16:55:51 ]Volg mijn blog! http://my-365.com/![]()
Gave foto's!Ik wil nu ook in de sneeuw hardlopen, maar hier zijn enkel de dakpannen wit door de vorst.
![]()
Ja, lekker gelopen vanmiddag. Toen ik weg ging niks aan de hand, maar al wel redelijk bewolkt, na 5 k de eerste vlokjes en bij 8k sneeuwde het hard.
Wel mooi als je het hoort kraken onder je voeten, ging ook automatisch meer op m'n techniek letten vanwege de gladheid.![]()
Uiteindelijk 15k in laag tempo.
http://www.endomondo.com/workouts/151426989/7904237Feyenoord!!! * Barça![]()
https://dl.dropbox.com/u/78534753/1318_15kpanorama_EH13.mp4
Vanaf 30 secIs van gisteren@Egmond. Sta je toch raar te kijken!
![]()
wel gedwongen vandaag om ook weer rustig te lopen, wat eigenlijk wel heel fijn was.
6.22min/km geloof ik
quote:Op maandag 14 januari 2013 17:37 schreef GotC het volgende:
mooi!
Ja doei.![]()
Zwartlopers!! Ze hebben geen startnummer zichtbaar en ze lopen verkeerd.quote:Op maandag 14 januari 2013 17:37 schreef GotC het volgende:
Wel mooi het gaat er precies tussen doorFeyenoord!!! * Barça![]()
Ik las al dat er bij Dakar vandaag iemand tegen een koe was gereden. En zo zou je zo maar tegen een paard aanlopen. Of eerder andersom misschien.
Lopen die daar gewoon los, hoort dat?![]()
Mooi loopje Bonobo en Moblo, ziet er ontspannen uitKan ook weinig anders met sneeuw
Nog wat mooie dingen van gisteren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wtfbbq!Heb ze beiden zien finishen, dusja...
![]()
Wilde paarden daar, schijnbaarquote:Op maandag 14 januari 2013 17:48 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik las al dat er bij Dakar vandaag iemand tegen een koe was gereden. En zo zou je zo maar tegen een paard aanlopen. Of eerder andersom misschien.
Lopen die daar gewoon los, hoort dat?Wij hebben in Kijkduin ook Schotse Hooglanders los rondlopen
![]()
![]()
Leuk! Dankjulliewel allemaal. Het is leuk om al die foto's van jullie te zien.quote:
De filmpjes staan inmiddels ook onlineIk heb Dirk niet nog even snel voor de finish ingehaald, helaas. Het was zo mooi geweest.
![]()
quote:Op maandag 14 januari 2013 17:48 schreef GotC het volgende:
Mooi loopje Bonobo en Moblo, ziet er ontspannen uitKan ook weinig anders met sneeuw
Nog wat mooie dingen van gisteren.Had inderdaad niet veel keusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wtfbbq!Heb ze beiden zien finishen, dusja...
maar dat maakte niet uit. Wat een heerlijkheid
Hoop wel dat het morgen genoeg dooit zodat het weer weg is
want niets zo naar als aangetrapte gladde sneeuw
Ja doei.![]()
Jawel, veertig centimeter sneeuw, een aantal dagen dooi, en dan een lange tijd strenge vorst. Dat hebben wij nu al een hele tijd, kan naar het werk schaatsen. Toch probeer ik, als het niet te koud is, 1x per week te lopen. Met onderbind spikes onder m'n schoenen, dat wel.quote:Op maandag 14 januari 2013 18:04 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Had inderdaad niet veel keusmaar dat maakte niet uit. Wat een heerlijkheid
Hoop wel dat het morgen genoeg dooit zodat het weer weg is
want niets zo naar als aangetrapte gladde sneeuw
![]()
Ok, jij wint!quote:Op maandag 14 januari 2013 18:11 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Jawel, veertig centimeter sneeuw, een aantal dagen dooi, en dan een lange tijd strenge vorst. Dat hebben wij nu al een hele tijd, kan naar het werk schaatsen. Toch probeer ik, als het niet te koud is, 1x per week te lopen. Met onderbind spikes onder m'n schoenen, dat wel.
Maar for as far as snow goes, hier dan, is aangevroren sneeuw wél het ergste!
Ja doei.![]()
Die zweeffotoquote:Op maandag 14 januari 2013 17:06 schreef linebear het volgende:
Ben de rechter
[ afbeelding ]
Eindelijk een zweeffoto
[ afbeelding ]
All she wants and needs is just a little taste..![]()
Ik loop dan gewoon over de fietspaden langs de grotere wegen.quote:Op maandag 14 januari 2013 18:14 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ok, jij wint!
Maar for as far as snow goes, hier dan, is aangevroren sneeuw wél het ergste!Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Balen slacker! Wel fijn dat je weer wat beweging hebt gehad, begin is er weer![]()
Toffe actiefoto's!
Hier heeft het nog niet gesneeuwd, kom net uit Utrecht en daar wel. Mooie foto's moblo!![]()
Ik ga zo ook maar weer eens een hobbelde proberenvoor het eerst sinds een week weer...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Zet m op!quote:Op maandag 14 januari 2013 18:26 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ga zo ook maar weer eens een hobbelde proberenvoor het eerst sinds een week weer...
Welke fietspadenquote:Op maandag 14 januari 2013 18:22 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ik loop dan gewoon over de fietspaden langs de grotere wegen.
Ja doei.![]()
Rooie, gestrooid paden.quote:Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Hier gelukkig wel.quote:Op maandag 14 januari 2013 18:34 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, die hebben we hier dus nietJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Voor hier ook 10cm voorspeld aan sneeuw komende nacht. Benieuwd of de wegen een beetje begaanbaar zijn morgen. Komt vast goed en ik mag toch nog maar 2,5km, dus ver is het niet
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
en gedouched en wel weer op de bank.
in 1.08 11.80 km gelopen terwijl sportypal pas wakker werd bij de 1.08 en 10.04 km in 59.16 gemeten heeft. rare gps storing. maar goed.
leuke route ook weer!
de sportypal versie van na de 1.08km hahaha!
http://sportypal.com/Workouts/Details/2878470home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
Gisteren nog een stukje samenvatting gezien van Egmond, vrij bizar om te zien hoe hard die wedstrijdlopers gaan...It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice![]()
Baas!quote:Op maandag 14 januari 2013 18:44 schreef Pecoso het volgende:
De rode lantaarn van Egmond is voor een Belg.
[ afbeelding ]Ja doei.![]()
Kramp in de bilnaad. Wtf
Succesquote:Op maandag 14 januari 2013 18:26 schreef Guppyfriend het volgende:
![]()
![]()
Haha, ik keek er ook even van op. Aan de gebouwen achter de duinen te zien is hij nog op het strand van Egmond aan Zee, dus hij heeft er op het moment van de foto nog geen 5 kilometer op zitten. De beste man moet zich eenzaam gevoeld hebben.quote:![]()
![]()
Woensdag een duurloop op de agenda
EnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]![]()
Morgen maar weer een poging..Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla![]()
quote:Op maandag 14 januari 2013 19:10 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
EnDat is fijn! Gefeliciteerd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
quote:Op maandag 14 januari 2013 19:10 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
EnBeter, gefeliciteerd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb loopgroep hier een mailtje gestuurd. Kon om te beginnen paar weken meelopen om te kijken of het bevalt. Omdat ze lopen op dinsdag- en donderdagavond kon ik morgen al voor het eerst meelopen, maar ben morgen pas laat thuis.
Nu dus donderdagavond voor het eerst meelopen, zin an!![]()
![]()
Jij bent lief..quote:
Vooral voor jou een
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla![]()
Best glad op de voetpaden, iedere stap bij afzetten wegglijden. Maar de temperatuur is helemaal prima!
Behalve bij thuiskomst, verschil van 20 graden in je gezicht.. pff![]()
Was niet ontevreden, doelstelling was 10-20 maar die 20 na 15 minuten moeten onderbreken voor een kort wandelmoment.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
ik ben echt jaloers als ik die winterfoto's zien...ik ben helemaal geen zomermens, nooit geweest.... en zeker niet als het op hardlopen aankomtquote:Op maandag 14 januari 2013 19:22 schreef De_kluizenaar het volgende:
Best glad op de voetpaden, iedere stap bij afzetten wegglijden. Maar de temperatuur is helemaal prima!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik zou zo met je ruilen, ookal vond ik het geen vervelende run vandaag!quote:Op maandag 14 januari 2013 19:27 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik ben echt jaloers als ik die winterfoto's zien...ik ben helemaal geen zomermens, nooit geweest.... en zeker niet als het op hardlopen aankomt
Ja doei.![]()
zet hem op he!! en als je niet gaat gewoon de volgende dag weer proberen, het is mogen, geen moeten!quote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
quote:Op maandag 14 januari 2013 19:28 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
zet hem op he!! en als je niet gaat gewoon de volgende dag weer proberen, het is mogen, geen moeten!Ja doei.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: