FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Jullie auto en topsnelheid #2
Chuck-N0rr1szondag 13 januari 2013 @ 21:32
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 20:26 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Corrado 2.0 16V 136Pk 226 Km/h TomTom gemeten

:P
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 20:29 schreef CafeRoker het volgende:
160 in m'n kever. Ik weet zeker dat dat sneller aanvoelde dan chuck z'n corrado :P
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 20:42 schreef Klaas-jan-1984 het volgende:
190 op de teller, escort mk4 XR3i (bj 1988)

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 20:44 schreef Prullenbak6 het volgende:
250 op de autobahn. BMW 740i (E38)
quote:
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:20 schreef scoober het volgende:
245 subaru impreza gtt (teller) 0-100 5.5sec
217 honda crx ed9 (gps) 0-100 7.3 sec
210 toyota corolla 1.6 (teller) 0-100 9.5 sec
243 porsche boxter 2.5 (teller) 0-100 6.4 sec
172 toyota aygo (teller) 0-100 11 sec
192 daihatsu charade (teller) 0-100 9.2 sec

Allen in mijn bezit of gehad.


[ Bericht 93% gewijzigd door Chuck-N0rr1s op 13-01-2013 21:48:25 ]
jemappellefrikandellezondag 13 januari 2013 @ 21:35
Kia rio, 130 denk ik... Niet dat ik ooit zo hard heb gereden hoor.
admiraal_anaalzondag 13 januari 2013 @ 21:40
Fiat Bravo 1.1 16v '99 heeft vorig jaar 192km/u gehaald met 3 volwassenen, koffers en skibak bovenop. Op de Duitse snelweg deze snelheid behaald.
#ANONIEMzondag 13 januari 2013 @ 21:46
Skoda Fabia, dieseltje. Mijn top was 160, maar er viel (iets) meer uit te persen, eens een keer een testrit doen in Duitsland eigenlijk :9
tomaat52zondag 13 januari 2013 @ 22:20
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:35 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Kia rio, 130 denk ik... Niet dat ik ooit zo hard heb gereden hoor.
Kan veul harder. :D

[ Bericht 9% gewijzigd door tomaat52 op 13-01-2013 22:44:38 ]
Riomaandag 14 januari 2013 @ 22:14
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 22:20 schreef tomaat52 het volgende:

[..]

Kan veul harder. :D
Een Rio kan idd veul en veul harder ;)
mstxmaandag 21 januari 2013 @ 21:32
Net toevallig een oude foto gevonden. :P

sd2ypu.jpg

Op de autobahn op weg naar Nature One dus de hele auto zat vol :D
Revolution-NLmaandag 21 januari 2013 @ 21:47
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:40 schreef admiraal_anaal het volgende:
Fiat Bravo 1.1 16v '99 heeft vorig jaar 192km/u gehaald met 3 volwassenen, koffers en skibak bovenop. Op de Duitse snelweg deze snelheid behaald.
Bergaf, wind mee en de kroeg in het zicht zeker :P
JohnB52maandag 21 januari 2013 @ 22:21
Een extra auto gekocht vandaag, top schijnt 215 te zijn....

KGrHqRHJFEFDMhP-u4DBQ7uK7j2Dg60_85.jpg

KGrHqZHJFcFDS5-mUBQ7uNWCtQw60_85.jpg
Zilexdinsdag 22 januari 2013 @ 01:17
Citroën C1 1.0 uit 2008 deed 154 op de tomtom in Duitsland. Waren wel met 3 personen en bagage. ..
admiraal_anaaldinsdag 22 januari 2013 @ 20:50
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 21:47 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Bergaf, wind mee en de kroeg in het zicht zeker :P
Wel bergaf, anders kwam ik niet meer bergop :')
borderlinedancerdinsdag 5 februari 2013 @ 12:00
335 op papier
Apekoekdinsdag 5 februari 2013 @ 12:03
Nu een DS3 diesel in bezit, bij 180 was het gebeurd.
1299dinsdag 5 februari 2013 @ 12:15
Zout eens op met dat gezeur over met 100 man en 5 ton bagage. Dat boeit hooguit 2km/h voor de topsnelheid.
JohnB52dinsdag 5 februari 2013 @ 12:16
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:03 schreef Apekoek het volgende:
Nu een DS3 diesel in bezit, bij 180 was het gebeurd.
De 1.6?

Die heb ik op 194 gekregen, wel heuveltje af :-)
Apekoekdinsdag 5 februari 2013 @ 12:33
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:16 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

De 1.6?

Die heb ik op 194 gekregen, wel heuveltje af :-)
Jep 1.6 rechtuit
daNpydinsdag 5 februari 2013 @ 13:52
Gisteren flat out 180kmh op de teller gehaald met een DS3 HDI.

Bergje af ging het nog wat harder, maar op het rechte stuk bleef hij keurig op 180.
VKVdinsdag 5 februari 2013 @ 13:58
Bergaf in Duitsland 145 km/uur met Daihatsu Cuore 1.0.
daNpydinsdag 5 februari 2013 @ 13:59
136 op de GPS met een Swift uit 93 met 1.0 3 cilinder.
Geen vol gas overigens, maar vond het wel goed. Rijdt liever 140+ met mn DAF :X
Djurresdinsdag 5 februari 2013 @ 14:16
Caddy mk1, 128.
G6016V Golf 1, 185,
Citroen C-Crosser 190
Opel Ampera 162,
Toyota Aristo 2JZ-GTE Tuned, 267 kmph, (600pkplus.)
Apekoekdinsdag 5 februari 2013 @ 15:19
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:52 schreef daNpy het volgende:
Gisteren flat out 180kmh op de teller gehaald met een DS3 HDI.

Bergje af ging het nog wat harder, maar op het rechte stuk bleef hij keurig op 180.
exact wat ik 2 posts erboven zei dus :P
daNpydinsdag 5 februari 2013 @ 15:24
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:19 schreef Apekoek het volgende:

[..]

exact wat ik 2 posts erboven zei dus :P
Idd :D
YoshiBignosedinsdag 5 februari 2013 @ 15:27
Gaf gisteren even een dotje gas op de snelweg en zat al op de 180. Volgens mij moet de 240 haalbaar zijn, maar mag niet met de winterbanden.
BertVdinsdag 5 februari 2013 @ 15:41
Toyota Aygo 170 GPS (180 teller)
Honda PCX 110 GPS (120 teller)
Honda Blackbird 286 GPS (320 teller)

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 01:17 schreef Zilex het volgende:
Citroën C1 1.0 uit 2008 deed 154 op de tomtom in Duitsland. Waren wel met 3 personen en bagage. ..
De top bij deze wagentjes haal je juist in de 4e versnelling.

[ Bericht 47% gewijzigd door BertV op 05-02-2013 15:48:56 ]
JohnB52dinsdag 5 februari 2013 @ 15:42
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:27 schreef YoshiBignose het volgende:
Gaf gisteren even een dotje gas op de snelweg en zat al op de 180. Volgens mij moet de 240 haalbaar zijn, maar mag niet met de winterbanden.
Met wat voor een ding?
YoshiBignosedinsdag 5 februari 2013 @ 15:44
Lexus LS 400 8-)

lexus1995LS400.jpg
JohnB52dinsdag 5 februari 2013 @ 15:45
Heb je n nieuwe auto dan?
YoshiBignosedinsdag 5 februari 2013 @ 15:48
Yep... moet de 7-serie nog ff weg doen, maar hou er niet van om een auto weg te doen met kleine mankementen dus wil dat nog ff fixen. Heeft wel weer 2 jaar APK.

Dit is echt 10x beter.... ja, wel wegenbelasting, maar dat is het waard :P
JohnB52dinsdag 5 februari 2013 @ 15:50
Ik dacht dat je een Toyota IQ had:-)
YoshiBignosedinsdag 5 februari 2013 @ 15:53
Ja heb ik ook, die gebruik ik voor dagelijks verkeer en in de stad :P maar iedereen heeft tegenwoordig kleine auto's dus de Lexus voor in het weekend als we met 3 / 4 man ergens heen gaan. Comfort en cruisen :)
daNpydinsdag 5 februari 2013 @ 16:30
Hoezo mag het niet met de winterbanden?

Je bent verplicht banden te monteren waarvan de snelheidsindex hoger is dan de topsnelheid van de auto.
YoshiBignosedinsdag 5 februari 2013 @ 16:45
Sue me :') Ik was sowieso niet van plan harder dan 200 km/u te rijden door de sneeuw. Wist niet dat het verplicht was trouwens maar goed.
Hyperdudedinsdag 5 februari 2013 @ 17:28
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:30 schreef daNpy het volgende:
Hoezo mag het niet met de winterbanden?

Je bent verplicht banden te monteren waarvan de snelheidsindex hoger is dan de topsnelheid van de auto.
Is dat zo?
Ik hou mij aan de Duitse regels. Mijn navigatie piept met 190 ofzo
ipv zo'n leipe sticker
pic_geschwindigkeitsaufkleber_190_Winterreifen_155_65_r15_77t.jpg
JF_dinsdag 5 februari 2013 @ 20:48
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:30 schreef daNpy het volgende:
Hoezo mag het niet met de winterbanden?

Je bent verplicht banden te monteren waarvan de snelheidsindex hoger is dan de topsnelheid van de auto.
Gelukkig mag je voor winterbanden iets langzamers monteren, alhoewel 't in sommige landen dan verplicht is om zo'n smerig stickertje op je dashboard te plakken. Anders zou t ook wel erg lastig worden voor de snellere auto's (250+) want volgens mij zijn er niet zo heel veel winterbanden met W- of Y-rating...
V-rating (240) is nog wel prima te vinden, trouwens.
Cucumissativusdinsdag 5 februari 2013 @ 21:29
Mijn BMW 330i cabrio kan 247 volgens AutoWeek! *O*

Ik ga het morgen uittesten, en dan maak ik er wel een foto van.
arjan1212dinsdag 5 februari 2013 @ 21:31
52 km per uurmicrocar_mc2_preferance_96635334088782981.jpg
Cucumissativusdinsdag 5 februari 2013 @ 21:33
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:31 schreef arjan1212 het volgende:
52 km per uur[ afbeelding ]
Da's geen auto, dat is een brommer.
borderlinedancerwoensdag 6 februari 2013 @ 01:17
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:16 schreef Djurres het volgende:
Caddy mk1, 128.
G6016V Golf 1, 185,
Citroen C-Crosser 190
Opel Ampera 162,
Toyota Aristo 2JZ-GTE Tuned, 267 kmph, (600pkplus.)
600pkplus??? waaom niet meer dan 267kmh dan
Sounddragonwoensdag 6 februari 2013 @ 02:57
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 01:17 schreef borderlinedancer het volgende:

[..]

600pkplus??? waaom niet meer dan 267kmh dan
Ik denk... dat er op een gegeven moment een einde komt aan de automatenbak en het diff, en dattie dan niet harder meer gaat ;) Je kan er wel 10.000 Pk in hangen, maar zolang je niks aan de bak/diff verhoudingen verandert gaat 'ie nog steeds niet veel harder als max. Rev. alleen is hij daar dan vrij vlotjes ;)
borderlinedancerwoensdag 6 februari 2013 @ 03:23
zou idd wel kunnen met die bak etc

hoe weet je dat ie 600+ is, dyno?
Djurreswoensdag 6 februari 2013 @ 12:35
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 01:17 schreef borderlinedancer het volgende:

[..]

600pkplus??? waaom niet meer dan 267kmh dan
Moest remmen, auto voor me.
Dit is zo hard dat ik er ooit mee gereden heb
Djurreswoensdag 6 februari 2013 @ 12:36
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 03:23 schreef borderlinedancer het volgende:
zou idd wel kunnen met die bak etc

hoe weet je dat ie 600+ is, dyno?
Dyno idd. Zal zo even wat pica's linken. Auto staat tevens ook te koop, voor de gewillige.
Djurreswoensdag 6 februari 2013 @ 12:37
$T2eC16ZHJIIE9qTYLTMnBQ)5blV(vw~~60_85.JPG

$(KGrHqJ,!loFCKbk-LCWBQ)5,7fQfQ~~60_85.JPG

$(KGrHqN,!qMFC84c2NwDBQ)5d0UENQ~~60_85.JPG
borderlinedancerwoensdag 6 februari 2013 @ 12:50
Dat ziet er indrukwekkend uit ! Maar als je em dan zo boost waarom geef je het dan op na 1 auto voor je ? ....... Waarom heb je al dat werk gedaan om er vervolgens mee te moeten stoppen na 1x 267 ?

Was dat tacho of GPS ?

[ Bericht 1% gewijzigd door borderlinedancer op 06-02-2013 13:12:27 ]
borderlinedancerwoensdag 6 februari 2013 @ 13:14
oh wacht ff ik vergat dat je versnellingsbak het niet aan kan. Rij je die niet snel in de soep met zoveel power ? Dat is evenveel als een Murcielago 620 ! Hoe krijg je dat op de weg ? 0-100
Djurreswoensdag 6 februari 2013 @ 13:38
Auto voor me, ging niet aan de kant, dus MOEST wel remmen. Op de dyno heeft ie niet veel harder gelopen hoor, tis ook maar een dikke 3bak automaat.

Daarbij, versnellingsbakoliekoeler zit er ook op e.d, dus kan nog wel iets meer vermogen tegen aan, maar niet veel. Bakken zijn tot 580pk te houden, daarna gaat het heel hard. Verder, 0/100 doet ie in bijna 4,5 seconde.

Snelheid is op de GPS gereden.
YoshiBignosewoensdag 6 februari 2013 @ 13:58
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 20:48 schreef JF_ het volgende:

[..]

Gelukkig mag je voor winterbanden iets langzamers monteren, alhoewel 't in sommige landen dan verplicht is om zo'n smerig stickertje op je dashboard te plakken. Anders zou t ook wel erg lastig worden voor de snellere auto's (250+) want volgens mij zijn er niet zo heel veel winterbanden met W- of Y-rating...
V-rating (240) is nog wel prima te vinden, trouwens.
Oke ik schrok al :(
borderlinedancerwoensdag 6 februari 2013 @ 14:04
Niet om je door te zagen hoor maar met het gewicht van jouw auto en 600+ pk moet je toch minstens in de 3 seconden op de 100 zitten !!
Bajskorvwoensdag 6 februari 2013 @ 14:08
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 14:04 schreef borderlinedancer het volgende:
Niet om je door te zagen hoor maar met het gewicht van jouw auto en 600+ pk moet je toch minstens in de 3 seconden op de 100 zitten !!
Want koppel boeit niet?
borderlinedancerwoensdag 6 februari 2013 @ 14:19
ah ok. Tja meestal hebben highpower motoren ook veel koppel dacht ik. Maar het zal wel met aantal cylinders te maken hebben etc.
1299woensdag 6 februari 2013 @ 14:37
lol, aantal cillinders neuh? Koppel = cillinderinhoud. En om hard op te trekken zegt vliegwielkoppel niks. Ik trek sneller op met 10nm en 60pk dan met 60nm en 10pk.
Djurreswoensdag 6 februari 2013 @ 14:39
Iets met, wheelspin.
Kan het vermogen niet overbrengen op de weg, dusja..
Bajskorvwoensdag 6 februari 2013 @ 14:51
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 14:37 schreef 1299 het volgende:
lol, aantal cillinders neuh? Koppel = cillinderinhoud. En om hard op te trekken zegt vliegwielkoppel niks. Ik trek sneller op met 10nm en 60pk dan met 60nm en 10pk.
Agree, koppel aan het wiel is relevant, maar dan krijg je de koppecurves en nog wat andere factoren die uiteindelijk allemaal invloed hebben.

Punt is dat pk en gewicht alleen niet voldoende zeggen. Wel een hoop natuurlijk, maar je kunt niet uitgaan van dezelfde acceleratie bij elke auto van 600pk met hetzelfde gewicht.
1299woensdag 6 februari 2013 @ 15:10
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 14:51 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Agree, koppel aan het wiel is relevant, maar dan krijg je de koppecurves en nog wat andere factoren die uiteindelijk allemaal invloed hebben.

Punt is dat pk en gewicht alleen niet voldoende zeggen. Wel een hoop natuurlijk, maar je kunt niet uitgaan van dezelfde acceleratie bij elke auto van 600pk met hetzelfde gewicht.
Grote factor bij zoveel peekaas is de vorm van aandrijving. Maar voor de rest kun je wel degelijk stellen dat 2 auto's met eenzelfde aandrijving en gewicht en hetzelfde vermogen relatief in de buurt van elkaar zullen zitten qua acceleratie.

Natuurlijk heb je bij een turbomotor vaak een constanter vermogensverloop waardoor je netto iets meer vermogen voorhanden hebt, maar dit zijn geen schokkende verschillen.

Ik ken bv geen motor die bij 5000 toeren opeens 100% vermogen heeft en daaronder en daarboven helemaal niks meer. Je hebt natuurlijk nog veel meer variablen die de acceleratie beinvloeden zoals bv de rolweerstand, versnellingsbak ratio's, aerodynamica, gewichtsverdleing, schakeltijden enz enz enz.
Bajskorvwoensdag 6 februari 2013 @ 15:14
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 15:10 schreef 1299 het volgende:

[..]

Grote factor bij zoveel peekaas is de vorm van aandrijving. Maar voor de rest kun je wel degelijk stellen dat 2 auto's met eenzelfde aandrijving en gewicht en hetzelfde vermogen relatief in de buurt van elkaar zullen zitten qua acceleratie.

Natuurlijk heb je bij een turbomotor vaak een constanter vermogensverloop waardoor je netto iets meer vermogen voorhanden hebt, maar dit zijn geen schokkende verschillen.

Ik ken bv geen motor die bij 5000 toeren opeens 100% vermogen heeft en daaronder en daarboven helemaal niks meer.
Nu ga je al uit van een dezelfde aandrijving, dus haal je inderdaad weer een factor uit de vergelijking en dan kom je inderdaad al meer in de buurt. Maar het verschil tussen koppelcurve's kan wel degelijk een behoorlijk verschil in acceleratie maken (kijk naar hoe relatief hard een oude Integrale accelereerde met slechts 185pk), en dan hebben we banden, traagheid in de aandrijving, beetje aerodynamiek, etc etc.
1299woensdag 6 februari 2013 @ 15:22
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 15:14 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Nu ga je al uit van een dezelfde aandrijving, dus haal je inderdaad weer een factor uit de vergelijking en dan kom je inderdaad al meer in de buurt. Maar het verschil tussen koppelcurve's kan wel degelijk een behoorlijk verschil in acceleratie maken (kijk naar hoe relatief hard een oude Integrale accelereerde met slechts 185pk), en dan hebben we banden, traagheid in de aandrijving, beetje aerodynamiek, etc etc.
Ik denk dat het we het wel met elkaar eens zijn. Mijn belangrijkste argument in deze is dat de folderwaarde vermogen veel meer zeggend is dan de folderwaarde koppel aangezien koppel niets zegt over de tijd waarin dit plaats vind.

Mijn hand kan ook 1000nm produceren als je mij maar een lang genoege pijp geeft :P
Bajskorvwoensdag 6 februari 2013 @ 15:26
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 15:22 schreef 1299 het volgende:

[..]

Ik denk dat het we het wel met elkaar eens zijn. Mijn belangrijkste argument in deze is dat de folderwaarde vermogen veel meer zeggend is dan de folderwaarde koppel aangezien koppel niets zegt over de tijd waarin dit plaats vind.

Mijn hand kan ook 1000nm produceren als je mij maar een lang genoege pijp geeft :P
Agree, als de folderwaarde koppel belangrijker was, hadden we wel meer snelle diesels op de weg gehad ;)
borderlinedancerwoensdag 6 februari 2013 @ 16:09
wat een toestand ! Zoals ik elders al schreef (er zijn hier ontelbare forumtopics) wat heb je er allemaal aan in het volgedrempelde land van Koos Spee. Dan moet je toch met iets snels naar Duitsland. Ik vind 'mooi' belangrijker dan idioot snel. Een combinatie is helemaal mooi maar soms ga ik graag voor een ouder vintage model met al zn gebreken alleen voor de looks, terwijl je voor minder geld een nieuwere hebt

[ Bericht 91% gewijzigd door borderlinedancer op 06-02-2013 16:27:12 ]
powerfluxwoensdag 6 februari 2013 @ 17:33
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 15:22 schreef 1299 het volgende:

[..]

Ik denk dat het we het wel met elkaar eens zijn. Mijn belangrijkste argument in deze is dat de folderwaarde vermogen veel meer zeggend is dan de folderwaarde koppel aangezien koppel niets zegt over de tijd waarin dit plaats vind.

Mijn hand kan ook 1000nm produceren als je mij maar een lang genoege pijp geeft :P
maar die pijp heb je niet, en kun je dus niet. ik heb het comfort van een degelijke hoeveelheid koppel wel geleerd te waarderen. Niet terugschakelen maar nog steeds degelijk kunnen optrekken is prettig.
JohnB52woensdag 6 februari 2013 @ 17:42
Daarom ben ik ook tevreden met mn 229pk en 390Nm
Bajskorvwoensdag 6 februari 2013 @ 17:50
Hier slechts 122pk en 360Nm. En nergens enige acceleratie _O-
D.woensdag 6 februari 2013 @ 18:11
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:09 schreef borderlinedancer het volgende:
wat een toestand ! Zoals ik elders al schreef (er zijn hier ontelbare forumtopics) wat heb je er allemaal aan in het volgedrempelde land van Koos Spee.
Da's meestal het excuus van mensen die geen snelle auto hebben en dat dan als reden aandragen :P
borderlinedancerwoensdag 6 februari 2013 @ 18:35
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:11 schreef D. het volgende:

[..]

Da's meestal het excuus van mensen die geen snelle auto hebben en dat dan als reden aandragen :P
Dat had je gedroomd, ik zit hier in de top 3 lijkt me
Bajskorvwoensdag 6 februari 2013 @ 18:42
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:35 schreef borderlinedancer het volgende:

[..]

Dat had je gedroomd, ik zit hier in de top 3 lijkt me
Ik ben gelukkig niet de laatste, ik weet vrij zeker dat ik een paar van die Fok Oostblok bakkies nog wel kan hebben... Zucht.
borderlinedancerwoensdag 6 februari 2013 @ 18:45
heb t even opgeteld bij elkaar
1362PK / 1689NM niet nagemeten maar wel op papier ;)
hoelangiseenchineeswoensdag 6 februari 2013 @ 18:47
Gazelle fiets
D.woensdag 6 februari 2013 @ 19:08
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:35 schreef borderlinedancer het volgende:

[..]

Dat had je gedroomd, ik zit hier in de top 3 lijkt me
Van topsnelheid?

Dat zou best kunnen, maar mijn mening over jouw quote blijft staan :P
Je kunt in NL prima hard rijden :Y
borderlinedancerwoensdag 6 februari 2013 @ 19:21
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:08 schreef D. het volgende:

[..]

Van topsnelheid?

Dat zou best kunnen, maar mijn mening over jouw quote blijft staan :P
Je kunt in NL prima hard rijden :Y
Ja asfalt is asfalt. Niet dat ik nou overal rondrace maar het valt me wel op dat supercartourtochtjes in NL meestal langs kasteeltjes gaat etc. waarbij natuurlijk een glaasje prikwijn en interessant gekakel over de succesvolle zaak. Zie Youtube. In Duitsland is dat veelal anders. En doe je het in NL toch, kun je je auto en rijbewijs inleveren zie wegmisbruikers. Die stress heb je over de grens toch een stuk minder. Dussssss lijkt het mij dat het nuttiger om dan maar een auto te hebben die vooral mooi is en niet per se idioot snel.
D.woensdag 6 februari 2013 @ 19:27
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:21 schreef borderlinedancer het volgende:

[..]

Ja asfalt is asfalt. Niet dat ik nou overal rondrace maar het valt me wel op dat supercartourtochtjes in NL meestal langs kasteeltjes gaat etc. waarbij natuurlijk een glaasje prikwijn en interessant gekakel over de succesvolle zaak. Zie Youtube. In Duitsland is dat veelal anders. En doe je het in NL toch, kun je je auto en rijbewijs inleveren zie wegmisbruikers. Die stress heb je over de grens toch een stuk minder. Dussssss lijkt het mij dat het nuttiger om dan maar een auto te hebben die vooral mooi is en niet per se idioot snel.
Je moet weten waar het kan, en altijd onder de 50km/u te hard blijven :P
borderlinedancerwoensdag 6 februari 2013 @ 19:30
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:27 schreef D. het volgende:

[..]

Je moet weten waar het kan, en altijd onder de 50km/u te hard blijven :P
tja dan is 'hardrijden' wel een erg rekbaar begrip
D.woensdag 6 februari 2013 @ 19:33
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:30 schreef borderlinedancer het volgende:

[..]

tja dan is 'hardrijden' wel een erg rekbaar begrip
Dat is het ook :Y

200+ rijden op de snelweg is niet heel spannend, met 100 over landweggetjes meer :Y
borderlinedancerwoensdag 6 februari 2013 @ 19:59
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:11 schreef D. het volgende:

[..]

Da's meestal het excuus van mensen die geen snelle auto hebben en dat dan als reden aandragen :P
..................
200+ rijden op de snelweg is niet heel spannend, met 100 over landweggetjes meer ......
Dat waag ik wel te betwijfelen maar ik snap wel wat je bedoelt. Ik vind het boven 240 toch best al spannend worden, jij niet ?
JohnB52woensdag 6 februari 2013 @ 20:04
Boven de 240 went ook vanzelf....


Laatst in een BMW 1 serie, 214, zijn die krengen dus ook onder de 250 begrensd!
borderlinedancerwoensdag 6 februari 2013 @ 20:18
denk et niet, zeker niet als je de weg niet kent en wet waar er hobbels zitten. Bovendien is er ander verkeer meestal, en die rekenen niet op iemand met zon snelheid, dat maakt het toch spannender. Vorig jaar met 300+ naar Assen gereden, AutoItalia. ook spannend
JohnB52woensdag 6 februari 2013 @ 20:28
Ik bedoelde ook in Duitsland, hier ga ik dat niet uithalen...
borderlinedancerwoensdag 6 februari 2013 @ 20:32
we kunnen wel een keer afspreken met een stel, ff krachtpatsen tegen elkaar lijkt me wel wat
D.woensdag 6 februari 2013 @ 20:32
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:59 schreef borderlinedancer het volgende:

[..]

Dat waag ik wel te betwijfelen maar ik snap wel wat je bedoelt. Ik vind het boven 240 toch best al spannend worden, jij niet ?
Zo hard rijd ik nooit, want pak de buitenwegen om te toeren.
Snelweg is om van A naar B te komen, en dan houd ik de +50 regel aan :Y
borderlinedancerwoensdag 6 februari 2013 @ 20:36
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:32 schreef D. het volgende:

[..]

Zo hard rijd ik nooit, want pak de buitenwegen om te toeren.
Snelweg is om van A naar B te komen, en dan houd ik de +50 regel aan :Y
Snelweg is saai tot het hard gaat. hardddddddd. Join the club, ik wil het wel eens zien
D.woensdag 6 februari 2013 @ 20:39
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:36 schreef borderlinedancer het volgende:

[..]

Snelweg is saai tot het hard gaat. hardddddddd. Join the club, ik wil het wel eens zien
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:30 schreef borderlinedancer het volgende:

[..]

tja dan is 'hardrijden' wel een erg rekbaar begrip
:P
1299woensdag 6 februari 2013 @ 23:04
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:33 schreef powerflux het volgende:

[..]

maar die pijp heb je niet, en kun je dus niet. ik heb het comfort van een degelijke hoeveelheid koppel wel geleerd te waarderen. Niet terugschakelen maar nog steeds degelijk kunnen optrekken is prettig.
En welke auto met veel vermogen kan dat niet dan? En dan niet mijn hobbyauto noemen want daarvan begint de turbo pas bij 4k opeens als een malloot te spoolen :+
Shadeauwdonderdag 7 februari 2013 @ 11:31
Back ontopic maar?

Ford Escort 1.3 (89) Durfde ik niet harder mee dan 140 :'), die vloog met die snelheid bijna van ellende uit elkaar.
Mazda MX-3 1.6i: 168
Mazda 323f 1.5i: 175
VW Corrado 1.8 G60: 204, maar dat kan harder (op de Duitse Autobahn komende zomer).
-edit- Snelheden zijn gemeten met iPhone GPS snelheidsmeter, dus weet niet hoe accuraat ze zijn.
Zullen betere weergave zijn dan de snelheidsmeter in de auto op die snelheid denk ik.
Djurresdonderdag 7 februari 2013 @ 16:08
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 23:04 schreef 1299 het volgende:

[..]

En welke auto met veel vermogen kan dat niet dan? En dan niet mijn hobbyauto noemen want daarvan begint de turbo pas bij 4k opeens als een malloot te spoolen :+
4k pas? mijne spoelt bij 4,5 en levert pas bij 6,8 zijn piekvermogen :P
ArtyShockmaandag 11 februari 2013 @ 02:46
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:59 schreef borderlinedancer het volgende:
Dat waag ik wel te betwijfelen maar ik snap wel wat je bedoelt. Ik vind het boven 240 toch best al spannend worden, jij niet ?
Da's ook mijn ervaring. Een paar keer heb ik de A31 genomen in Duitsland, maar boven de 250 km/u vind ik het niet zo heel erg prettig rijden meer. Zelfs op rustige momenten is het zó uitkijken. Als je bijvoorbeeld 270 rijdt op de linkerbaan, komt de gemiddelde auto op de rechterbaan toch met 140 op je af. Het gebied waarop je scherpstelt bij dat soort snelheden is zo klein dat je van de rest van de wereld niets meer meekrijgt.

Kortom, leuk als adrenalinemoment, maar voor langere tijd ben je niets dan mobiele roadblocks aan het ontwijken.
Triptamine2maandag 11 februari 2013 @ 02:51
Opel Corsa '92, topsnelheid: 131km p/u.

Ik heb gewoon niks te compenseren ^O^
HeetBovenmaandag 11 februari 2013 @ 06:41
190 op de teller met mijn Cordoba'tje 1.6 8v en voor mijn gevoel was hij nog niet aan zijn top. Hoger dan de fabrieksopgave in ieder geval.
nielszxrmaandag 11 februari 2013 @ 11:12
Auto's

Fiat Panda '04 60 pk : 168 km/u
Suzuki Swift aut 67 pk : 144 km/u
Toyota mr2 turbo 275 pk: 268 km/u
Mazda 323f GT 118 pk: 200 km/u

Motoren

Kawasaki ZX9R 156 pk: 306 km/u GPS
Kawasaki zzr600 100 pk: 246 km/u
Suzuki GS500 ik denk 10 pk? durfde niet harder dan 140 met het hok :D
borderlinedancermaandag 11 februari 2013 @ 13:52
quote:
10s.gif Op maandag 11 februari 2013 02:51 schreef Triptamine2 het volgende:
Opel Corsa '92, topsnelheid: 131km p/u.

Ik heb gewoon niks te compenseren ^O^
Lijkt me sterk dat Opel Corsa rijders een monstercock hebben .. en compenseren is gelul van arme drommels. Het zijn eerder alphamannetjes die een dikke auto rijden op de kalende Aston en grijze Porscherijders na dan

[ Bericht 0% gewijzigd door borderlinedancer op 11-02-2013 14:18:18 ]
borderlinedancermaandag 11 februari 2013 @ 13:58
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 11:12 schreef nielszxr het volgende:

Toyota mr2 turbo 275 pk: 268 km/u

Wat doet zo'n MR2 turbo van 0-100 en 0-200 ? geinig ding is dat
JohnB52maandag 11 februari 2013 @ 14:27
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 02:46 schreef ArtyShock het volgende:

[..]

Da's ook mijn ervaring. Een paar keer heb ik de A31 genomen in Duitsland, maar boven de 250 km/u vind ik het niet zo heel erg prettig rijden meer. Zelfs op rustige momenten is het zó uitkijken. Als je bijvoorbeeld 270 rijdt op de linkerbaan, komt de gemiddelde auto op de rechterbaan toch met 140 op je af. Het gebied waarop je scherpstelt bij dat soort snelheden is zo klein dat je van de rest van de wereld niets meer meekrijgt.

Kortom, leuk als adrenalinemoment, maar voor langere tijd ben je niets dan mobiele roadblocks aan het ontwijken.
Als autos op de rechterbaan met 140 op je af komen, zou ik ook n adrenalinekick krijgen ;-)
borderlinedancermaandag 11 februari 2013 @ 14:32
Zou me niks verbazen als 270 in werkelijkheid 240 is. GPS doet wonderen. 270 vs 240 is een groot verschil
nielszxrmaandag 11 februari 2013 @ 19:15
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 13:58 schreef borderlinedancer het volgende:

[..]

Wat doet zo'n MR2 turbo van 0-100 en 0-200 ? geinig ding is dat
Ja was echt een geweldige auto. Ik had hem nooit moeten verkopen maar goed, ik kon er toen goed geld voor krijgen. Ik heb dat eigenlijk nooit gemeten. 0 naar 100 ging ongeveer 5,5 sec denk ik. Nooit echt goed kunnen meten. 0 naar 200 heb ik geen idee, wel erg rap ;).
borderlinedancerwoensdag 13 februari 2013 @ 14:57
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 19:15 schreef nielszxr het volgende:

[..]

Ja was echt een geweldige auto. Ik had hem nooit moeten verkopen maar goed, ik kon er toen goed geld voor krijgen. Ik heb dat eigenlijk nooit gemeten. 0 naar 100 ging ongeveer 5,5 sec denk ik. Nooit echt goed kunnen meten. 0 naar 200 heb ik geen idee, wel erg rap ;).
Wist je dat er best goede kits zijn om het uiterlijk om te bouwen tot een F360 of 430 op basis van de MR2? http://www.autogespot.nl/hallo-toyota-mr2!
dh105woensdag 13 februari 2013 @ 15:31
volvo s80, 2.9. 260 op de teller, tomtom gaf iets van 240 aan meen ik. Maar ik keek meer voor me dan op de metertjes..
nielszxrdonderdag 14 februari 2013 @ 13:43
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 14:57 schreef borderlinedancer het volgende:

[..]

Wist je dat er best goede kits zijn om het uiterlijk om te bouwen tot een F360 of 430 op basis van de MR2? http://www.autogespot.nl/hallo-toyota-mr2!
Jep, maar dat vind ik 10x niks. Koop dan een echte. Beetje het gevoel van ik wil wel maar ik kan het niet betalen. Net zoals de duizenden bmw 318i's waar M op staat. Trappen we niet meer in ;).
Al moet ik zeggen dat een goede kit op een mr2 erg overtuigend kan zijn (totdat je hem start)
Cobratjuhdonderdag 14 februari 2013 @ 14:48
Audi A3 2000 220 teller 218 op de TomTom maar voor dat die op top rijd doet die best lang over :P

[ Bericht 1% gewijzigd door Cobratjuh op 14-02-2013 14:49:56 (typ foutje) ]
JohnB52donderdag 14 februari 2013 @ 14:53
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 13:43 schreef nielszxr het volgende:

[..]

Jep, maar dat vind ik 10x niks. Koop dan een echte. Beetje het gevoel van ik wil wel maar ik kan het niet betalen. Net zoals de duizenden bmw 318i's waar M op staat. Trappen we niet meer in ;).
Al moet ik zeggen dat een goede kit op een mr2 erg overtuigend kan zijn (totdat je hem start)
Dat is dan een BMW met een M-pakket, net zoals je een Audi met een S-line kan bestellen :-)
YouKnowItsMedonderdag 14 februari 2013 @ 21:06
Auto's:

BMW 330CI 2004 231PK 247KM
VW Golf GTI 2006 200PK 238KM
Nissan 350Z 2004 280PK 255KM begrensd
BMW 335CI 2008 306PK 258KM begrensd
BMW 545i 2009 328PK?? 256KM begrensd
Audi S5 2008 354PK 284KM VMAX begrensd _O_
borderlinedancerdonderdag 14 februari 2013 @ 23:52
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:06 schreef YouKnowItsMe het volgende:
Auto's:

BMW 330CI 2004 231PK 247KM
VW Golf GTI 2006 200PK 238KM
Nissan 350Z 2004 280PK 255KM begrensd
BMW 335CI 2008 306PK 258KM begrensd
BMW 545i 2009 328PK?? 256KM begrensd
Audi S5 2008 354PK 284KM VMAX begrensd _O_
begrenst begrenst begrenst, wat is daar de lol van ?
borderlinedancerdonderdag 14 februari 2013 @ 23:57
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 13:43 schreef nielszxr het volgende:

[..]

Jep, maar dat vind ik 10x niks. Koop dan een echte. Beetje het gevoel van ik wil wel maar ik kan het niet betalen. Net zoals de duizenden bmw 318i's waar M op staat. Trappen we niet meer in ;).
Al moet ik zeggen dat een goede kit op een mr2 erg overtuigend kan zijn (totdat je hem start)
Wat maakt het uit of je t niet kan betalen. Ik heb overigens respect voor de zelfbouwers die met noeste arbeid iets dergelijks in de schuur in een paar jaar zelf maken. Meer nog dan de advocaat die t uit andermans zakken heeft geleuterd of de tandarts die dat bij elkaar heeft geboord. Heb lang naar replicas gekeken. Maar als je er lang naar blijft staren, worden ze toch steeds lelijker. Echt goede replicas zijn er zeker maar dan gaat t ook serieus geld kosten. En dan nog kan ik ze 99% van de gevallen onderscheiden, zoals bij de Lamborghini Diablo, een van de meest gerepliceerde supercars
Bajskorvvrijdag 15 februari 2013 @ 00:18
Maar ik heb liever iemand die een kitkar bouwt, dan iemand die voor een replica gaat. Iets met het kopie dat me niet altijd zint.
borderlinedancervrijdag 15 februari 2013 @ 00:34
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 00:18 schreef Bajskorv het volgende:
Maar ik heb liever iemand die een kitkar bouwt, dan iemand die voor een replica gaat. Iets met het kopie dat me niet altijd zint.
Ik heb een keer in een razensnelle replica Lamborghini gezeten met 750pk die ik had 'gewonnen' op Ebay helemaal in Californie . Deze was gebouwd door Shelby supercars die ook de Aero produceert. Deze replica heeft 165000 $ gekost, ik heb er zelfs een copie van de aankooppapieren van ergens, was toch indrukwekkend. Er zat helaas de verkeerde body omheen (zag er niet goed genoeg uit) maar die motor .. ongelofelijk. Heb er nog een uitgebreide serie fotos van,. Na een reis naar Californie heb ik het deposit maar als verloren beschouwd en toen maar een SL55 gekocht om de pijn te verzachten;) Erg snel maar toch exoot
YouKnowItsMevrijdag 15 februari 2013 @ 00:42
quote:
6s.gif Op donderdag 14 februari 2013 23:52 schreef borderlinedancer het volgende:

[..]

begrenst begrenst begrenst, wat is daar de lol van ?
Dat is helemaal niks leuks aan, ik bedoel ermee aan te geven dat ik wel harder wou maar de auto's dus niet.. :)
borderlinedancervrijdag 15 februari 2013 @ 12:09
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 00:42 schreef YouKnowItsMe het volgende:

[..]

Dat is helemaal niks leuks aan, ik bedoel ermee aan te geven dat ik wel harder wou maar de auto's dus niet.. :)
Niet om te stangen maar ik lees vaak, bv 300km/h "begrenst" of 260 "begrenst" alsof het allemaal veel harder kan maar niet zelden halen ze dan deze kilometers al niet eens op de GPS. Zeg niet dat het bij jou ook zo is maar je hebt een karrevracht pk's nodig om niet meer dan 10kmh er bovenop te krijgen boven de 240 of zo .. om tegen de muur van wind op te boksen. Begrenst betekent dus niet automatisch dat de auto veel harder kan

[ Bericht 0% gewijzigd door borderlinedancer op 15-02-2013 15:40:07 ]
YouKnowItsMevrijdag 15 februari 2013 @ 16:44
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:09 schreef borderlinedancer het volgende:

[..]

Niet om te stangen maar ik lees vaak, bv 300km/h "begrenst" of 260 "begrenst" alsof het allemaal veel harder kan maar niet zelden halen ze dan deze kilometers al niet eens op de GPS. Zeg niet dat het bij jou ook zo is maar je hebt een karrevracht pk's nodig om niet meer dan 10kmh er bovenop te krijgen boven de 240 of zo .. om tegen de muur van wind op te boksen. Begrenst betekent dus niet automatisch dat de auto veel harder kan
Je hebt helemaal gelijk :Y
nielszxrvrijdag 15 februari 2013 @ 19:00
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 23:57 schreef borderlinedancer het volgende:

[..]

Wat maakt het uit of je t niet kan betalen. Ik heb overigens respect voor de zelfbouwers die met noeste arbeid iets dergelijks in de schuur in een paar jaar zelf maken. Meer nog dan de advocaat die t uit andermans zakken heeft geleuterd of de tandarts die dat bij elkaar heeft geboord. Heb lang naar replicas gekeken. Maar als je er lang naar blijft staren, worden ze toch steeds lelijker. Echt goede replicas zijn er zeker maar dan gaat t ook serieus geld kosten. En dan nog kan ik ze 99% van de gevallen onderscheiden, zoals bij de Lamborghini Diablo, een van de meest gerepliceerde supercars
Ja ik denk dat jij en ik dan een ander visie hebben op dit soort zaken. Kitcars zijn zeker tof als je hem zelf van de grond af op bouwt. Mijn buurman is een kitcar shelby cobra aan het bouwen, heel erg gaaf. Dat vind ik prachtig. Een mr2 met plastic waardoor hij op een ferarri lijkt is 10x niks. 99 van de 100 kits zijn spuuglelijk of slecht gespoten of de wielen zit 20 cm binnen de wielkast. OF nog erger jij kijkt door het glazen ferarri paneel en er staat toyota vvti op het het blok :D. Nee ik ben meer van het orgineel houden van een auto.
Trouwens een soort van kit car vind ik wel ergggg gaaf en die is de nieuwe concept lancia Stratos op basis van de F430. Alles ferarri behalve de opbouw.

Anyway ik vind de sensatie van snelheid op een motor velen malen bevredigender dan in een auto :P
borderlinedancervrijdag 15 februari 2013 @ 20:09
Dus als jij hem van de grond af opbouwt is t ok maar als ik hem van je overneem ben ik een loser ? Nou ja ik begrijp wat je bedoelt, iemand die het met veel arbeid zelf opbouwt verdient het meeste respect.

wat denk je bv van deze hier, echt of fake ?

fa1tm9.jpg

By the way, snelheidssensatie op de motor is niet per se beter dan op de motor, ik zou haast zeggen in het voordeel van de auto. Doe je dak er maar eens af en ga 250kmh rijden, is prima sensatie. Op de motor heb je je hoofd in een helm gepropt met oordoppen in. Is dat zoveel meer snelheidsgevoel ? En dat allemaal terwijl je er van uit kunt gaan dat als je in een bocht je een tegemoetkomende auto schampt, je het niet kan navertellen of je in ieder geval lelijk in de kreukels ligt voor lange tijd. Het is het gewoon niet waard. 1 overstekend zwijn / hert (Eifel etc.) en je bent er geweest. Met de auto is het zwijn er geweest

[ Bericht 10% gewijzigd door borderlinedancer op 15-02-2013 22:07:05 ]
Annevrijdag 15 februari 2013 @ 20:12
Open even een los topic aub..
Wishehvrijdag 15 februari 2013 @ 20:19
195 op de teller, Volvo C30 1.6 TDI Drive
nielszxrzaterdag 16 februari 2013 @ 10:14
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 20:09 schreef borderlinedancer het volgende:
Dus als jij hem van de grond af opbouwt is t ok maar als ik hem van je overneem ben ik een loser ? Nou ja ik begrijp wat je bedoelt, iemand die het met veel arbeid zelf opbouwt verdient het meeste respect.

wat denk je bv van deze hier, echt of fake ?

[ afbeelding ]

By the way, snelheidssensatie op de motor is niet per se beter dan op de motor, ik zou haast zeggen in het voordeel van de auto. Doe je dak er maar eens af en ga 250kmh rijden, is prima sensatie. Op de motor heb je je hoofd in een helm gepropt met oordoppen in. Is dat zoveel meer snelheidsgevoel ? En dat allemaal terwijl je er van uit kunt gaan dat als je in een bocht je een tegemoetkomende auto schampt, je het niet kan navertellen of je in ieder geval lelijk in de kreukels ligt voor lange tijd. Het is het gewoon niet waard. 1 overstekend zwijn / hert (Eifel etc.) en je bent er geweest. Met de auto is het zwijn er geweest

Nee, je doet alleen maar aannames. Ik zeg dat het opbouwen van een kitcar van de grond af erg gaaf is en dat een beetje plastic op je auto plakken erg lelijk is. Ik heb niks gezegd over het kopen van een kitcar. Daarnaast heb je kitcar (compleet nieuwe auto) en een mr2 met ferarri nep plastic (bestaande auto met nep plasic) ook daar zit een verschil in. Als ik de foto bekijk gezien de achterwielen zeg ik nep. Maar het is een foto dus dan kan je nooit een goede beoordeling maken.
( misschien een leuk topic inderdaad)

Ik heb ook in de nodige bloed snelle auto's gezeten en op bloed snelle motoren gereden. De sensatie in een auto is anders (veilig, meer ontspannen, je hoeft niet veel te doen radio lekker aan) een motor is sneller en je bent lekker aan het werk en het is inderdaad levensgevaarlijk. Niet perse beter alleen anders en mij bevalt een motor beter.

Maar nu weer on-topic: Diesels van tegenwoordig lopen echt goed :D
borderlinedancerzaterdag 16 februari 2013 @ 10:34
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 10:14 schreef nielszxr het volgende:

[..]

Nee, je doet alleen maar aannames. Ik zeg dat het opbouwen van een kitcar van de grond af erg gaaf is en dat een beetje plastic op je auto plakken erg lelijk is. Ik heb niks gezegd over het kopen van een kitcar. Daarnaast heb je kitcar (compleet nieuwe auto) en een mr2 met ferarri nep plastic (bestaande auto met nep plasic) ook daar zit een verschil in. Als ik de foto bekijk gezien de achterwielen zeg ik nep. Maar het is een foto dus dan kan je nooit een goede beoordeling maken.
( misschien een leuk topic inderdaad)

Ik heb ook in de nodige bloed snelle auto's gezeten en op bloed snelle motoren gereden. De sensatie in een auto is anders (veilig, meer ontspannen, je hoeft niet veel te doen radio lekker aan) een motor is sneller en je bent lekker aan het werk en het is inderdaad levensgevaarlijk. Niet perse beter alleen anders en mij bevalt een motor beter.

Maar nu weer on-topic: Diesels van tegenwoordig lopen echt goed :D
Ben het wel een beetje met je eens. Overigens is de auto op de foto fake, maar de wielen echt ! :)
terrorsjaakzondag 17 februari 2013 @ 13:42
230 in een skoda suberb
steeezzondag 24 februari 2013 @ 12:51
Peugeot 306, net geen 240km/h op de teller, verder dan 240 gaat de teller trouwens ook niet.
Zal op de GPS rond de 228/230 zijn.
JohnB52zondag 24 februari 2013 @ 13:34
Wat voor Peug? GTI?
Aptoidezondag 24 februari 2013 @ 13:52
Fiat coupè 2.0 turbo 16v gechipped naar 252 pk en 400 nm

hij liep de teller uit 260+ en kon net bmw`s audi`s etc inhalen in duitsland.
steeezzondag 24 februari 2013 @ 15:53
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 13:34 schreef JohnB52 het volgende:
Wat voor Peug? GTI?
Jep, 306 GTi 2.0 16v, dus met een 6-bak.
JohnB52zondag 24 februari 2013 @ 16:48
Nog wat aan gedaan? Standaard lopen ze 218 namelijk?
DS4zondag 24 februari 2013 @ 17:03
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 16:48 schreef JohnB52 het volgende:
Nog wat aan gedaan? Standaard lopen ze 218 namelijk?
Bergafwaards wellicht?
daNpyzondag 24 februari 2013 @ 17:08
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 16:48 schreef JohnB52 het volgende:
Nog wat aan gedaan? Standaard lopen ze 218 namelijk?
Dat zegt hij toch, 240 op de teller - 10% = 216kmh :D
steeezzondag 24 februari 2013 @ 17:13
Fabrieksopgave volgens autoweek is 167pk en 220 km/h, maar 178pk gemeten bij Beek Autoracing.
Helemaal standaard, alleen een ander luchtfilter.
Op de GPS heb ik hem een keer met 220 gemeten toen ik 230 op de teller had staan.
Vandaar ga ik uit dat 240 ongeveer rond de 228/230 moet liggen.
Gewoon op een recht stuk A31.
De originele bandenmaat ligt er nog gewoon onder.
Mano_maandag 25 februari 2013 @ 02:12
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 17:13 schreef steeez het volgende:
Fabrieksopgave volgens autoweek is 167pk en 220 km/h, maar 178pk gemeten bij Beek Autoracing.
Helemaal standaard, alleen een ander luchtfilter.
Op de GPS heb ik hem een keer met 220 gemeten toen ik 230 op de teller had staan.
Vandaar ga ik uit dat 240 ongeveer rond de 228/230 moet liggen.
Gewoon op een recht stuk A31.
De originele bandenmaat ligt er nog gewoon onder.
Sowieso is Peugeot vrij bescheiden als het om zulke cijfers gaat. M'n 306 XSI 2.0 8v zou 197 moeten lopen, maar heeft op de GPS 212 gelopen. Helemaal origineel met 275dkm. 205 zelfde verhaal, 406 1.8 ook. Met de coupe heb ik de top nog niet gehaald, maar afgelopen week 230 op de teller met nog sap over. Volgens het boekje doet 'ie 235, maar daar gaat 'ie volgens mij ook wel goed overheen.
ColtZ40maandag 25 februari 2013 @ 07:46
144 km/uur, van 0 naar 100 in 19,8 sec volgens de specificaties. :7

Inca 1.9d w/
ChevyVanDudemaandag 25 februari 2013 @ 14:51
Regelmatig 140 in een '06 Opel Astra Station 1.6
Elusivemaandag 25 februari 2013 @ 16:09
Opel Kadett C 1.9 210km/h op de teller...

.... 155 via de GPS, kleine afwijking :+
rivalmaandag 25 februari 2013 @ 16:12
ik zat naast iemand met haast :+
238 op de teller.
BMW 3 serie compact.

0DADC57E-3CD7-4062-96C9-0C06D5355C96-8324-00000F99EB6FEF1F_zps60abfdd1.jpg
daNpymaandag 25 februari 2013 @ 19:26
Diegene mag ook wel wat investeren in onderhoud, reparaties en brandstof :P
JF_maandag 25 februari 2013 @ 20:50
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2013 16:12 schreef rival het volgende:
ik zat naast iemand met haast :+
238 op de teller.
BMW 3 serie compact.

[ afbeelding ]
Gezien de toch wat bijzondere stand van de toerenteller twijfel ik een beetje aan de nauwkeurigheid van de km teller...
Hyperdudemaandag 25 februari 2013 @ 22:01
Heeft dat ding niet zo´n verbruiksmeter onderin de toerenteller?
Compoantjemaandag 25 februari 2013 @ 22:18
Peugeot 106 GTi. :D
Net nog even 140 gereden op de teller, en volgens mij ook alweer geflitst.
Dat is de 2e keer al nadat ik een auto net gekocht heb. ;(
rivaldinsdag 26 februari 2013 @ 10:39
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 19:26 schreef daNpy het volgende:
Diegene mag ook wel wat investeren in onderhoud, reparaties en brandstof :P
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 20:50 schreef JF_ het volgende:

[..]

Gezien de toch wat bijzondere stand van de toerenteller twijfel ik een beetje aan de nauwkeurigheid van de km teller...
er ligt een 6 cilinder in ipv de 4 cilinder. nu gaat de toerenteller bijna rond.
het toerensignaal zal bij beide anders zijn.
snelheid krijgt hij echter van het diff dus die klopt gewoon. ;)
Williambronsdinsdag 26 februari 2013 @ 10:49
Nissan Micra (K11)uit 1998, 1.3 GL,
150km./h zat nog meer pit in, en was tegenwind, ik ging ook van links naar rechts over de weg. dacht laat ik nu maar even mijn gas los laten, word hem niet zo(is wel km teller geen geijkt dingetje.)