quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:26 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Corrado 2.0 16V 136Pk 226 Km/h TomTom gemeten
quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:29 schreef CafeRoker het volgende:
160 in m'n kever. Ik weet zeker dat dat sneller aanvoelde dan chuck z'n corrado
quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:42 schreef Klaas-jan-1984 het volgende:
190 op de teller, escort mk4 XR3i (bj 1988)
quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:44 schreef Prullenbak6 het volgende:
250 op de autobahn. BMW 740i (E38)
quote:Op zondag 13 januari 2013 12:17 schreef JohnB52 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 13 januari 2013 21:20 schreef scoober het volgende:
245 subaru impreza gtt (teller) 0-100 5.5sec
217 honda crx ed9 (gps) 0-100 7.3 sec
210 toyota corolla 1.6 (teller) 0-100 9.5 sec
243 porsche boxter 2.5 (teller) 0-100 6.4 sec
172 toyota aygo (teller) 0-100 11 sec
192 daihatsu charade (teller) 0-100 9.2 sec
Allen in mijn bezit of gehad.
Kan veul harder.quote:Op zondag 13 januari 2013 21:35 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Kia rio, 130 denk ik... Niet dat ik ooit zo hard heb gereden hoor.
Bergaf, wind mee en de kroeg in het zicht zekerquote:Op zondag 13 januari 2013 21:40 schreef admiraal_anaal het volgende:
Fiat Bravo 1.1 16v '99 heeft vorig jaar 192km/u gehaald met 3 volwassenen, koffers en skibak bovenop. Op de Duitse snelweg deze snelheid behaald.
Wel bergaf, anders kwam ik niet meer bergopquote:Op maandag 21 januari 2013 21:47 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Bergaf, wind mee en de kroeg in het zicht zeker
De 1.6?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:03 schreef Apekoek het volgende:
Nu een DS3 diesel in bezit, bij 180 was het gebeurd.
Jep 1.6 rechtuitquote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:16 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
De 1.6?
Die heb ik op 194 gekregen, wel heuveltje af :-)
exact wat ik 2 posts erboven zei dusquote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:52 schreef daNpy het volgende:
Gisteren flat out 180kmh op de teller gehaald met een DS3 HDI.
Bergje af ging het nog wat harder, maar op het rechte stuk bleef hij keurig op 180.
Iddquote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:19 schreef Apekoek het volgende:
[..]
exact wat ik 2 posts erboven zei dus
De top bij deze wagentjes haal je juist in de 4e versnelling.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 01:17 schreef Zilex het volgende:
Citroën C1 1.0 uit 2008 deed 154 op de tomtom in Duitsland. Waren wel met 3 personen en bagage. ..
Met wat voor een ding?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:27 schreef YoshiBignose het volgende:
Gaf gisteren even een dotje gas op de snelweg en zat al op de 180. Volgens mij moet de 240 haalbaar zijn, maar mag niet met de winterbanden.
Is dat zo?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:30 schreef daNpy het volgende:
Hoezo mag het niet met de winterbanden?
Je bent verplicht banden te monteren waarvan de snelheidsindex hoger is dan de topsnelheid van de auto.
Gelukkig mag je voor winterbanden iets langzamers monteren, alhoewel 't in sommige landen dan verplicht is om zo'n smerig stickertje op je dashboard te plakken. Anders zou t ook wel erg lastig worden voor de snellere auto's (250+) want volgens mij zijn er niet zo heel veel winterbanden met W- of Y-rating...quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:30 schreef daNpy het volgende:
Hoezo mag het niet met de winterbanden?
Je bent verplicht banden te monteren waarvan de snelheidsindex hoger is dan de topsnelheid van de auto.
600pkplus??? waaom niet meer dan 267kmh danquote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:16 schreef Djurres het volgende:
Caddy mk1, 128.
G6016V Golf 1, 185,
Citroen C-Crosser 190
Opel Ampera 162,
Toyota Aristo 2JZ-GTE Tuned, 267 kmph, (600pkplus.)
Ik denk... dat er op een gegeven moment een einde komt aan de automatenbak en het diff, en dattie dan niet harder meer gaatquote:Op woensdag 6 februari 2013 01:17 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
600pkplus??? waaom niet meer dan 267kmh dan
Moest remmen, auto voor me.quote:Op woensdag 6 februari 2013 01:17 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
600pkplus??? waaom niet meer dan 267kmh dan
Dyno idd. Zal zo even wat pica's linken. Auto staat tevens ook te koop, voor de gewillige.quote:Op woensdag 6 februari 2013 03:23 schreef borderlinedancer het volgende:
zou idd wel kunnen met die bak etc
hoe weet je dat ie 600+ is, dyno?
Oke ik schrok alquote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:48 schreef JF_ het volgende:
[..]
Gelukkig mag je voor winterbanden iets langzamers monteren, alhoewel 't in sommige landen dan verplicht is om zo'n smerig stickertje op je dashboard te plakken. Anders zou t ook wel erg lastig worden voor de snellere auto's (250+) want volgens mij zijn er niet zo heel veel winterbanden met W- of Y-rating...
V-rating (240) is nog wel prima te vinden, trouwens.
Want koppel boeit niet?quote:Op woensdag 6 februari 2013 14:04 schreef borderlinedancer het volgende:
Niet om je door te zagen hoor maar met het gewicht van jouw auto en 600+ pk moet je toch minstens in de 3 seconden op de 100 zitten !!
Agree, koppel aan het wiel is relevant, maar dan krijg je de koppecurves en nog wat andere factoren die uiteindelijk allemaal invloed hebben.quote:Op woensdag 6 februari 2013 14:37 schreef 1299 het volgende:
lol, aantal cillinders neuh? Koppel = cillinderinhoud. En om hard op te trekken zegt vliegwielkoppel niks. Ik trek sneller op met 10nm en 60pk dan met 60nm en 10pk.
Grote factor bij zoveel peekaas is de vorm van aandrijving. Maar voor de rest kun je wel degelijk stellen dat 2 auto's met eenzelfde aandrijving en gewicht en hetzelfde vermogen relatief in de buurt van elkaar zullen zitten qua acceleratie.quote:Op woensdag 6 februari 2013 14:51 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Agree, koppel aan het wiel is relevant, maar dan krijg je de koppecurves en nog wat andere factoren die uiteindelijk allemaal invloed hebben.
Punt is dat pk en gewicht alleen niet voldoende zeggen. Wel een hoop natuurlijk, maar je kunt niet uitgaan van dezelfde acceleratie bij elke auto van 600pk met hetzelfde gewicht.
Nu ga je al uit van een dezelfde aandrijving, dus haal je inderdaad weer een factor uit de vergelijking en dan kom je inderdaad al meer in de buurt. Maar het verschil tussen koppelcurve's kan wel degelijk een behoorlijk verschil in acceleratie maken (kijk naar hoe relatief hard een oude Integrale accelereerde met slechts 185pk), en dan hebben we banden, traagheid in de aandrijving, beetje aerodynamiek, etc etc.quote:Op woensdag 6 februari 2013 15:10 schreef 1299 het volgende:
[..]
Grote factor bij zoveel peekaas is de vorm van aandrijving. Maar voor de rest kun je wel degelijk stellen dat 2 auto's met eenzelfde aandrijving en gewicht en hetzelfde vermogen relatief in de buurt van elkaar zullen zitten qua acceleratie.
Natuurlijk heb je bij een turbomotor vaak een constanter vermogensverloop waardoor je netto iets meer vermogen voorhanden hebt, maar dit zijn geen schokkende verschillen.
Ik ken bv geen motor die bij 5000 toeren opeens 100% vermogen heeft en daaronder en daarboven helemaal niks meer.
Ik denk dat het we het wel met elkaar eens zijn. Mijn belangrijkste argument in deze is dat de folderwaarde vermogen veel meer zeggend is dan de folderwaarde koppel aangezien koppel niets zegt over de tijd waarin dit plaats vind.quote:Op woensdag 6 februari 2013 15:14 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Nu ga je al uit van een dezelfde aandrijving, dus haal je inderdaad weer een factor uit de vergelijking en dan kom je inderdaad al meer in de buurt. Maar het verschil tussen koppelcurve's kan wel degelijk een behoorlijk verschil in acceleratie maken (kijk naar hoe relatief hard een oude Integrale accelereerde met slechts 185pk), en dan hebben we banden, traagheid in de aandrijving, beetje aerodynamiek, etc etc.
Agree, als de folderwaarde koppel belangrijker was, hadden we wel meer snelle diesels op de weg gehadquote:Op woensdag 6 februari 2013 15:22 schreef 1299 het volgende:
[..]
Ik denk dat het we het wel met elkaar eens zijn. Mijn belangrijkste argument in deze is dat de folderwaarde vermogen veel meer zeggend is dan de folderwaarde koppel aangezien koppel niets zegt over de tijd waarin dit plaats vind.
Mijn hand kan ook 1000nm produceren als je mij maar een lang genoege pijp geeft
maar die pijp heb je niet, en kun je dus niet. ik heb het comfort van een degelijke hoeveelheid koppel wel geleerd te waarderen. Niet terugschakelen maar nog steeds degelijk kunnen optrekken is prettig.quote:Op woensdag 6 februari 2013 15:22 schreef 1299 het volgende:
[..]
Ik denk dat het we het wel met elkaar eens zijn. Mijn belangrijkste argument in deze is dat de folderwaarde vermogen veel meer zeggend is dan de folderwaarde koppel aangezien koppel niets zegt over de tijd waarin dit plaats vind.
Mijn hand kan ook 1000nm produceren als je mij maar een lang genoege pijp geeft
Da's meestal het excuus van mensen die geen snelle auto hebben en dat dan als reden aandragenquote:Op woensdag 6 februari 2013 16:09 schreef borderlinedancer het volgende:
wat een toestand ! Zoals ik elders al schreef (er zijn hier ontelbare forumtopics) wat heb je er allemaal aan in het volgedrempelde land van Koos Spee.
Dat had je gedroomd, ik zit hier in de top 3 lijkt mequote:Op woensdag 6 februari 2013 18:11 schreef D. het volgende:
[..]
Da's meestal het excuus van mensen die geen snelle auto hebben en dat dan als reden aandragen
Ik ben gelukkig niet de laatste, ik weet vrij zeker dat ik een paar van die Fok Oostblok bakkies nog wel kan hebben... Zucht.quote:Op woensdag 6 februari 2013 18:35 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
Dat had je gedroomd, ik zit hier in de top 3 lijkt me
Van topsnelheid?quote:Op woensdag 6 februari 2013 18:35 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
Dat had je gedroomd, ik zit hier in de top 3 lijkt me
Ja asfalt is asfalt. Niet dat ik nou overal rondrace maar het valt me wel op dat supercartourtochtjes in NL meestal langs kasteeltjes gaat etc. waarbij natuurlijk een glaasje prikwijn en interessant gekakel over de succesvolle zaak. Zie Youtube. In Duitsland is dat veelal anders. En doe je het in NL toch, kun je je auto en rijbewijs inleveren zie wegmisbruikers. Die stress heb je over de grens toch een stuk minder. Dussssss lijkt het mij dat het nuttiger om dan maar een auto te hebben die vooral mooi is en niet per se idioot snel.quote:Op woensdag 6 februari 2013 19:08 schreef D. het volgende:
[..]
Van topsnelheid?
Dat zou best kunnen, maar mijn mening over jouw quote blijft staan
Je kunt in NL prima hard rijden
Je moet weten waar het kan, en altijd onder de 50km/u te hard blijvenquote:Op woensdag 6 februari 2013 19:21 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
Ja asfalt is asfalt. Niet dat ik nou overal rondrace maar het valt me wel op dat supercartourtochtjes in NL meestal langs kasteeltjes gaat etc. waarbij natuurlijk een glaasje prikwijn en interessant gekakel over de succesvolle zaak. Zie Youtube. In Duitsland is dat veelal anders. En doe je het in NL toch, kun je je auto en rijbewijs inleveren zie wegmisbruikers. Die stress heb je over de grens toch een stuk minder. Dussssss lijkt het mij dat het nuttiger om dan maar een auto te hebben die vooral mooi is en niet per se idioot snel.
tja dan is 'hardrijden' wel een erg rekbaar begripquote:Op woensdag 6 februari 2013 19:27 schreef D. het volgende:
[..]
Je moet weten waar het kan, en altijd onder de 50km/u te hard blijven
Dat is het ookquote:Op woensdag 6 februari 2013 19:30 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
tja dan is 'hardrijden' wel een erg rekbaar begrip
Dat waag ik wel te betwijfelen maar ik snap wel wat je bedoelt. Ik vind het boven 240 toch best al spannend worden, jij niet ?quote:Op woensdag 6 februari 2013 18:11 schreef D. het volgende:
[..]
Da's meestal het excuus van mensen die geen snelle auto hebben en dat dan als reden aandragen
..................
200+ rijden op de snelweg is niet heel spannend, met 100 over landweggetjes meer ......
Zo hard rijd ik nooit, want pak de buitenwegen om te toeren.quote:Op woensdag 6 februari 2013 19:59 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
Dat waag ik wel te betwijfelen maar ik snap wel wat je bedoelt. Ik vind het boven 240 toch best al spannend worden, jij niet ?
Snelweg is saai tot het hard gaat. hardddddddd. Join the club, ik wil het wel eens zienquote:Op woensdag 6 februari 2013 20:32 schreef D. het volgende:
[..]
Zo hard rijd ik nooit, want pak de buitenwegen om te toeren.
Snelweg is om van A naar B te komen, en dan houd ik de +50 regel aan
quote:Op woensdag 6 februari 2013 20:36 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
Snelweg is saai tot het hard gaat. hardddddddd. Join the club, ik wil het wel eens zien
quote:Op woensdag 6 februari 2013 19:30 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
tja dan is 'hardrijden' wel een erg rekbaar begrip
En welke auto met veel vermogen kan dat niet dan? En dan niet mijn hobbyauto noemen want daarvan begint de turbo pas bij 4k opeens als een malloot te spoolenquote:Op woensdag 6 februari 2013 17:33 schreef powerflux het volgende:
[..]
maar die pijp heb je niet, en kun je dus niet. ik heb het comfort van een degelijke hoeveelheid koppel wel geleerd te waarderen. Niet terugschakelen maar nog steeds degelijk kunnen optrekken is prettig.
4k pas? mijne spoelt bij 4,5 en levert pas bij 6,8 zijn piekvermogenquote:Op woensdag 6 februari 2013 23:04 schreef 1299 het volgende:
[..]
En welke auto met veel vermogen kan dat niet dan? En dan niet mijn hobbyauto noemen want daarvan begint de turbo pas bij 4k opeens als een malloot te spoolen
Da's ook mijn ervaring. Een paar keer heb ik de A31 genomen in Duitsland, maar boven de 250 km/u vind ik het niet zo heel erg prettig rijden meer. Zelfs op rustige momenten is het zó uitkijken. Als je bijvoorbeeld 270 rijdt op de linkerbaan, komt de gemiddelde auto op de rechterbaan toch met 140 op je af. Het gebied waarop je scherpstelt bij dat soort snelheden is zo klein dat je van de rest van de wereld niets meer meekrijgt.quote:Op woensdag 6 februari 2013 19:59 schreef borderlinedancer het volgende:
Dat waag ik wel te betwijfelen maar ik snap wel wat je bedoelt. Ik vind het boven 240 toch best al spannend worden, jij niet ?
Lijkt me sterk dat Opel Corsa rijders een monstercock hebben .. en compenseren is gelul van arme drommels. Het zijn eerder alphamannetjes die een dikke auto rijden op de kalende Aston en grijze Porscherijders na danquote:Op maandag 11 februari 2013 02:51 schreef Triptamine2 het volgende:
Opel Corsa '92, topsnelheid: 131km p/u.
Ik heb gewoon niks te compenseren
Als autos op de rechterbaan met 140 op je af komen, zou ik ook n adrenalinekick krijgen ;-)quote:Op maandag 11 februari 2013 02:46 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
Da's ook mijn ervaring. Een paar keer heb ik de A31 genomen in Duitsland, maar boven de 250 km/u vind ik het niet zo heel erg prettig rijden meer. Zelfs op rustige momenten is het zó uitkijken. Als je bijvoorbeeld 270 rijdt op de linkerbaan, komt de gemiddelde auto op de rechterbaan toch met 140 op je af. Het gebied waarop je scherpstelt bij dat soort snelheden is zo klein dat je van de rest van de wereld niets meer meekrijgt.
Kortom, leuk als adrenalinemoment, maar voor langere tijd ben je niets dan mobiele roadblocks aan het ontwijken.
Ja was echt een geweldige auto. Ik had hem nooit moeten verkopen maar goed, ik kon er toen goed geld voor krijgen. Ik heb dat eigenlijk nooit gemeten. 0 naar 100 ging ongeveer 5,5 sec denk ik. Nooit echt goed kunnen meten. 0 naar 200 heb ik geen idee, wel erg rapquote:Op maandag 11 februari 2013 13:58 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
Wat doet zo'n MR2 turbo van 0-100 en 0-200 ? geinig ding is dat
Wist je dat er best goede kits zijn om het uiterlijk om te bouwen tot een F360 of 430 op basis van de MR2? http://www.autogespot.nl/hallo-toyota-mr2!quote:Op maandag 11 februari 2013 19:15 schreef nielszxr het volgende:
[..]
Ja was echt een geweldige auto. Ik had hem nooit moeten verkopen maar goed, ik kon er toen goed geld voor krijgen. Ik heb dat eigenlijk nooit gemeten. 0 naar 100 ging ongeveer 5,5 sec denk ik. Nooit echt goed kunnen meten. 0 naar 200 heb ik geen idee, wel erg rap.
Jep, maar dat vind ik 10x niks. Koop dan een echte. Beetje het gevoel van ik wil wel maar ik kan het niet betalen. Net zoals de duizenden bmw 318i's waar M op staat. Trappen we niet meer inquote:Op woensdag 13 februari 2013 14:57 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
Wist je dat er best goede kits zijn om het uiterlijk om te bouwen tot een F360 of 430 op basis van de MR2? http://www.autogespot.nl/hallo-toyota-mr2!
Dat is dan een BMW met een M-pakket, net zoals je een Audi met een S-line kan bestellen :-)quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:43 schreef nielszxr het volgende:
[..]
Jep, maar dat vind ik 10x niks. Koop dan een echte. Beetje het gevoel van ik wil wel maar ik kan het niet betalen. Net zoals de duizenden bmw 318i's waar M op staat. Trappen we niet meer in.
Al moet ik zeggen dat een goede kit op een mr2 erg overtuigend kan zijn (totdat je hem start)
begrenst begrenst begrenst, wat is daar de lol van ?quote:Op donderdag 14 februari 2013 21:06 schreef YouKnowItsMe het volgende:
Auto's:
BMW 330CI 2004 231PK 247KM
VW Golf GTI 2006 200PK 238KM
Nissan 350Z 2004 280PK 255KM begrensd
BMW 335CI 2008 306PK 258KM begrensd
BMW 545i 2009 328PK?? 256KM begrensd
Audi S5 2008 354PK 284KM VMAX begrensd
Wat maakt het uit of je t niet kan betalen. Ik heb overigens respect voor de zelfbouwers die met noeste arbeid iets dergelijks in de schuur in een paar jaar zelf maken. Meer nog dan de advocaat die t uit andermans zakken heeft geleuterd of de tandarts die dat bij elkaar heeft geboord. Heb lang naar replicas gekeken. Maar als je er lang naar blijft staren, worden ze toch steeds lelijker. Echt goede replicas zijn er zeker maar dan gaat t ook serieus geld kosten. En dan nog kan ik ze 99% van de gevallen onderscheiden, zoals bij de Lamborghini Diablo, een van de meest gerepliceerde supercarsquote:Op donderdag 14 februari 2013 13:43 schreef nielszxr het volgende:
[..]
Jep, maar dat vind ik 10x niks. Koop dan een echte. Beetje het gevoel van ik wil wel maar ik kan het niet betalen. Net zoals de duizenden bmw 318i's waar M op staat. Trappen we niet meer in.
Al moet ik zeggen dat een goede kit op een mr2 erg overtuigend kan zijn (totdat je hem start)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |