abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122551611
lol, aantal cillinders neuh? Koppel = cillinderinhoud. En om hard op te trekken zegt vliegwielkoppel niks. Ik trek sneller op met 10nm en 60pk dan met 60nm en 10pk.
  woensdag 6 februari 2013 @ 14:39:44 #52
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_122551708
Iets met, wheelspin.
Kan het vermogen niet overbrengen op de weg, dusja..
Tadumtiedum.
pi_122552141
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 14:37 schreef 1299 het volgende:
lol, aantal cillinders neuh? Koppel = cillinderinhoud. En om hard op te trekken zegt vliegwielkoppel niks. Ik trek sneller op met 10nm en 60pk dan met 60nm en 10pk.
Agree, koppel aan het wiel is relevant, maar dan krijg je de koppecurves en nog wat andere factoren die uiteindelijk allemaal invloed hebben.

Punt is dat pk en gewicht alleen niet voldoende zeggen. Wel een hoop natuurlijk, maar je kunt niet uitgaan van dezelfde acceleratie bij elke auto van 600pk met hetzelfde gewicht.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_122552894
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 14:51 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Agree, koppel aan het wiel is relevant, maar dan krijg je de koppecurves en nog wat andere factoren die uiteindelijk allemaal invloed hebben.

Punt is dat pk en gewicht alleen niet voldoende zeggen. Wel een hoop natuurlijk, maar je kunt niet uitgaan van dezelfde acceleratie bij elke auto van 600pk met hetzelfde gewicht.
Grote factor bij zoveel peekaas is de vorm van aandrijving. Maar voor de rest kun je wel degelijk stellen dat 2 auto's met eenzelfde aandrijving en gewicht en hetzelfde vermogen relatief in de buurt van elkaar zullen zitten qua acceleratie.

Natuurlijk heb je bij een turbomotor vaak een constanter vermogensverloop waardoor je netto iets meer vermogen voorhanden hebt, maar dit zijn geen schokkende verschillen.

Ik ken bv geen motor die bij 5000 toeren opeens 100% vermogen heeft en daaronder en daarboven helemaal niks meer. Je hebt natuurlijk nog veel meer variablen die de acceleratie beinvloeden zoals bv de rolweerstand, versnellingsbak ratio's, aerodynamica, gewichtsverdleing, schakeltijden enz enz enz.
pi_122553061
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 15:10 schreef 1299 het volgende:

[..]

Grote factor bij zoveel peekaas is de vorm van aandrijving. Maar voor de rest kun je wel degelijk stellen dat 2 auto's met eenzelfde aandrijving en gewicht en hetzelfde vermogen relatief in de buurt van elkaar zullen zitten qua acceleratie.

Natuurlijk heb je bij een turbomotor vaak een constanter vermogensverloop waardoor je netto iets meer vermogen voorhanden hebt, maar dit zijn geen schokkende verschillen.

Ik ken bv geen motor die bij 5000 toeren opeens 100% vermogen heeft en daaronder en daarboven helemaal niks meer.
Nu ga je al uit van een dezelfde aandrijving, dus haal je inderdaad weer een factor uit de vergelijking en dan kom je inderdaad al meer in de buurt. Maar het verschil tussen koppelcurve's kan wel degelijk een behoorlijk verschil in acceleratie maken (kijk naar hoe relatief hard een oude Integrale accelereerde met slechts 185pk), en dan hebben we banden, traagheid in de aandrijving, beetje aerodynamiek, etc etc.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_122553372
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 15:14 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Nu ga je al uit van een dezelfde aandrijving, dus haal je inderdaad weer een factor uit de vergelijking en dan kom je inderdaad al meer in de buurt. Maar het verschil tussen koppelcurve's kan wel degelijk een behoorlijk verschil in acceleratie maken (kijk naar hoe relatief hard een oude Integrale accelereerde met slechts 185pk), en dan hebben we banden, traagheid in de aandrijving, beetje aerodynamiek, etc etc.
Ik denk dat het we het wel met elkaar eens zijn. Mijn belangrijkste argument in deze is dat de folderwaarde vermogen veel meer zeggend is dan de folderwaarde koppel aangezien koppel niets zegt over de tijd waarin dit plaats vind.

Mijn hand kan ook 1000nm produceren als je mij maar een lang genoege pijp geeft :P
pi_122553496
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 15:22 schreef 1299 het volgende:

[..]

Ik denk dat het we het wel met elkaar eens zijn. Mijn belangrijkste argument in deze is dat de folderwaarde vermogen veel meer zeggend is dan de folderwaarde koppel aangezien koppel niets zegt over de tijd waarin dit plaats vind.

Mijn hand kan ook 1000nm produceren als je mij maar een lang genoege pijp geeft :P
Agree, als de folderwaarde koppel belangrijker was, hadden we wel meer snelle diesels op de weg gehad ;)
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_122555263
wat een toestand ! Zoals ik elders al schreef (er zijn hier ontelbare forumtopics) wat heb je er allemaal aan in het volgedrempelde land van Koos Spee. Dan moet je toch met iets snels naar Duitsland. Ik vind 'mooi' belangrijker dan idioot snel. Een combinatie is helemaal mooi maar soms ga ik graag voor een ouder vintage model met al zn gebreken alleen voor de looks, terwijl je voor minder geld een nieuwere hebt

[ Bericht 91% gewijzigd door borderlinedancer op 06-02-2013 16:27:12 ]
pi_122558365
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 15:22 schreef 1299 het volgende:

[..]

Ik denk dat het we het wel met elkaar eens zijn. Mijn belangrijkste argument in deze is dat de folderwaarde vermogen veel meer zeggend is dan de folderwaarde koppel aangezien koppel niets zegt over de tijd waarin dit plaats vind.

Mijn hand kan ook 1000nm produceren als je mij maar een lang genoege pijp geeft :P
maar die pijp heb je niet, en kun je dus niet. ik heb het comfort van een degelijke hoeveelheid koppel wel geleerd te waarderen. Niet terugschakelen maar nog steeds degelijk kunnen optrekken is prettig.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_122558688
Daarom ben ik ook tevreden met mn 229pk en 390Nm
pi_122559042
Hier slechts 122pk en 360Nm. En nergens enige acceleratie _O-
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  Moderator woensdag 6 februari 2013 @ 18:11:50 #62
18653 crew  D.
pi_122559899
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:09 schreef borderlinedancer het volgende:
wat een toestand ! Zoals ik elders al schreef (er zijn hier ontelbare forumtopics) wat heb je er allemaal aan in het volgedrempelde land van Koos Spee.
Da's meestal het excuus van mensen die geen snelle auto hebben en dat dan als reden aandragen :P
pi_122560790
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:11 schreef D. het volgende:

[..]

Da's meestal het excuus van mensen die geen snelle auto hebben en dat dan als reden aandragen :P
Dat had je gedroomd, ik zit hier in de top 3 lijkt me
pi_122561055
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:35 schreef borderlinedancer het volgende:

[..]

Dat had je gedroomd, ik zit hier in de top 3 lijkt me
Ik ben gelukkig niet de laatste, ik weet vrij zeker dat ik een paar van die Fok Oostblok bakkies nog wel kan hebben... Zucht.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_122561163
heb t even opgeteld bij elkaar
1362PK / 1689NM niet nagemeten maar wel op papier ;)
pi_122561233
Gazelle fiets
  Moderator woensdag 6 februari 2013 @ 19:08:47 #67
18653 crew  D.
pi_122562136
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:35 schreef borderlinedancer het volgende:

[..]

Dat had je gedroomd, ik zit hier in de top 3 lijkt me
Van topsnelheid?

Dat zou best kunnen, maar mijn mening over jouw quote blijft staan :P
Je kunt in NL prima hard rijden :Y
pi_122562812
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:08 schreef D. het volgende:

[..]

Van topsnelheid?

Dat zou best kunnen, maar mijn mening over jouw quote blijft staan :P
Je kunt in NL prima hard rijden :Y
Ja asfalt is asfalt. Niet dat ik nou overal rondrace maar het valt me wel op dat supercartourtochtjes in NL meestal langs kasteeltjes gaat etc. waarbij natuurlijk een glaasje prikwijn en interessant gekakel over de succesvolle zaak. Zie Youtube. In Duitsland is dat veelal anders. En doe je het in NL toch, kun je je auto en rijbewijs inleveren zie wegmisbruikers. Die stress heb je over de grens toch een stuk minder. Dussssss lijkt het mij dat het nuttiger om dan maar een auto te hebben die vooral mooi is en niet per se idioot snel.
  Moderator woensdag 6 februari 2013 @ 19:27:59 #69
18653 crew  D.
pi_122563161
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:21 schreef borderlinedancer het volgende:

[..]

Ja asfalt is asfalt. Niet dat ik nou overal rondrace maar het valt me wel op dat supercartourtochtjes in NL meestal langs kasteeltjes gaat etc. waarbij natuurlijk een glaasje prikwijn en interessant gekakel over de succesvolle zaak. Zie Youtube. In Duitsland is dat veelal anders. En doe je het in NL toch, kun je je auto en rijbewijs inleveren zie wegmisbruikers. Die stress heb je over de grens toch een stuk minder. Dussssss lijkt het mij dat het nuttiger om dan maar een auto te hebben die vooral mooi is en niet per se idioot snel.
Je moet weten waar het kan, en altijd onder de 50km/u te hard blijven :P
pi_122563314
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:27 schreef D. het volgende:

[..]

Je moet weten waar het kan, en altijd onder de 50km/u te hard blijven :P
tja dan is 'hardrijden' wel een erg rekbaar begrip
  Moderator woensdag 6 februari 2013 @ 19:33:16 #71
18653 crew  D.
pi_122563456
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:30 schreef borderlinedancer het volgende:

[..]

tja dan is 'hardrijden' wel een erg rekbaar begrip
Dat is het ook :Y

200+ rijden op de snelweg is niet heel spannend, met 100 over landweggetjes meer :Y
pi_122564864
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:11 schreef D. het volgende:

[..]

Da's meestal het excuus van mensen die geen snelle auto hebben en dat dan als reden aandragen :P
..................
200+ rijden op de snelweg is niet heel spannend, met 100 over landweggetjes meer ......
Dat waag ik wel te betwijfelen maar ik snap wel wat je bedoelt. Ik vind het boven 240 toch best al spannend worden, jij niet ?
pi_122565148
Boven de 240 went ook vanzelf....


Laatst in een BMW 1 serie, 214, zijn die krengen dus ook onder de 250 begrensd!
pi_122565941
denk et niet, zeker niet als je de weg niet kent en wet waar er hobbels zitten. Bovendien is er ander verkeer meestal, en die rekenen niet op iemand met zon snelheid, dat maakt het toch spannender. Vorig jaar met 300+ naar Assen gereden, AutoItalia. ook spannend
pi_122566604
Ik bedoelde ook in Duitsland, hier ga ik dat niet uithalen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')