abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 januari 2013 @ 09:06:03 #51
190104 Jareth
Such a pity...
pi_121424497
Gerechtigheid.
So, the Labyrinth is a piece of cake, is it?
pi_121424503
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:34 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Sure, en als iemand door rood loopt mag je hem dood rijden. Als een kind snoep steelt mag je hem neerknuppelen. Als iemand een sneeuwbal gooit tegen je auto schiet je hem dood laten we vooral lekker voor eigen rechter spelen allemaal :W
Als je bij iemand inbreekt loop je het risico dodelijk geweld tegen te komen. Ik weet de remedie: niet inbreken.

It's so simpel :W
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 09:08:53 #53
190104 Jareth
Such a pity...
pi_121424566
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 09:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Als je bij iemand inbreekt loop je het risico dodelijk geweld tegen te komen. Ik weet de remedie: niet inbreken.

It's so simpel :W
Ja, maar ze hebben het zo móeilijk! ;(

En met hen vele, vele anderen, maar die gaan, héél gek, niet de criminaliteit in. :')
So, the Labyrinth is a piece of cake, is it?
  vrijdag 11 januari 2013 @ 09:09:27 #54
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_121424578
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 02:12 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

en uiteindelijk gaan de inbrekers zich ook bewapenen..
De meeste inbrekers hebben al zwaar gereedschap mee... Als er genoeg dood op de grond liggen met een mooie voorpagina foto in de Telegraaf dan zullen ze eerder gevaar mijden dan in de aanval gaan. De politie doet niet zoveel met een inbraak maar als de bewoner de harses zijn ingeslagen wel...
pi_121424596
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 09:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Liever niet, want aan wiens zijde die D66-ers staan weten we allemaal al.
Jij beschuldigt nu de rechters van politieke uitspraken, terwijl het in deze zaak er toch eerder op lijkt dat het OM zich laat leiden door de politiek..
pi_121424658
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 09:10 schreef DonJames het volgende:

[..]

Jij beschuldigt nu de rechters van politieke uitspraken, terwijl het in deze zaak er toch eerder op lijkt dat het OM zich laat leiden door de politiek..
Ik beschuldig rechters van een extreem eenzijdige blik en puur redeneren vanuit de dader.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_121424668
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 09:02 schreef DonJames het volgende:

[..]

Het probleem is hier nou juist dat het geen uitspraak is van de rechter. De zaak is niet beoordeeld door de rechter, het OM achtte dat kennelijk niet nodig. En dat is ongetwijfeld heel fijn voor het echtpaar, maar verder ook niet. Nu valt voor de rest van de bevolking immers niet meer te controleren wat er precies is gebeurd en waarom hier geen sprake was van doodslag of dood door schuld (uitspraken van de rechter zijn in principe openbaar, beslissingen van het OM niet).

Voor de mensen die niet kunnen lezen: ik zeg dus niet dat ik vind dat het echtpaar schuldig is. Ik zeg alleen dat niet het OM die beslissing zou moeten nemen, maar de rechter.
Ik zou niet weten waarom een rechter zich zou moeten buigen over een zaak waar het OM al geen heil in ziet.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 09:29:14 #58
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_121424964
waarschijnlijk hoe langer de man vast werd gehouden hoe erger hij tegenstribbelt, door instinct houd je hem strakker en strakker vast. tja dan kan het gebeuren.
ik zou in zo'n situatie de persoon hebben mee gesleept in een kast hebben gepropt en de deur op slot hebben gedaan (als dat mogelijk was)
nou is mijn grote vraag deed de bewoner het met opzet strakker vast houden of niet.
bedoel had de inbreker zich heel erg verzet, of juist niet. :{
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_121424992
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 09:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Ik beschuldig rechters van een extreem eenzijdige blik en puur redeneren vanuit de dader.
Dan zit je verkeerd in dit topic, er is geen rechter aan te pas gekomen.

quote:
14s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 09:13 schreef Scorpie het volgende:
Ik zou niet weten waarom een rechter zich zou moeten buigen over een zaak waar het OM al geen heil in ziet.
Dan moet je beter lezen, want dat heb ik uitgelegd.

[ Bericht 40% gewijzigd door Frutsel op 11-01-2013 10:38:48 ]
pi_121425440
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:34 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Sure, en als iemand door rood loopt mag je hem dood rijden. Als een kind snoep steelt mag je hem neerknuppelen. Als iemand een sneeuwbal gooit tegen je auto schiet je hem dood laten we vooral lekker voor eigen rechter spelen allemaal :W
Ik vind dit geen goede vergelijkingen. Een inbreker gaat doelbewust jou persoonlijke ruimte in om jouw spullen weg te jatten. Dat is wat anders dan stom zijn en door rood te lopen.
Trouwens, als iemand dan aangereden wordt heeft ie ook niet het recht om de aanrijder aan te klagen. Hij had niet door rood mogen gaan.
Als inbreker weet je dat je van ander mans spullen af moet blijven en je weet dat als je betrapt word dat je dan te maken krijgt met heftige emoties. Dat is gevaarlijk. Dat weten ze.

Ik vind dit wel degelijk het risico van het vak. Ik vind wel dat er wel per situatie gekeken moet worden hoe het gelopen is. Het moet wel in het redelijke blijven. (Lekker vaag, weet het)
Een collega van me is een keer thuis gekomen en betrapte een inbreker. Hij heeft deze jongen eruit getrapt en is vervolgens aangeklaagd. Belachelijk. Ik vind dat je je rechten verspilt op het moment dat je zo doelbewust aan andermans eigendom zit.

Helemaal stom is het dat deze jongens aan andermans spullen zitten, maar als ze zelf bestolen worden schreeuwen ze moord en brand. :') Eikels.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 10:01:04 #61
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_121425623
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 09:51 schreef Louvre het volgende:
Trouwens, als iemand dan aangereden wordt heeft ie ook niet het recht om de aanrijder aan te klagen. Hij had niet door rood mogen gaan.
Opzich eens met je post hoor, maar dit stukje klopt niet.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Arrest_Onverlichte_brommer
Iemand rijdt op een brommer zonder licht en wordt doodgereden door een auto. Bestuurder van de auto wordt alsnog veroordeeld, hij had er rekening mee moeten houden dat brommers regelmatig zonder licht rijden e.d.
Gaat ook gewoon op bij mensen die door rood lopen/rijden.
We zullen zien, zei de blinde.
pi_121425664
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 10:00 schreef DonJames het volgende:

[..]

Je weet dus niet wat speculeren is.. Je moet ook geen woorden gebruiken die te moeilijk voor je zijn, nu sta je wéér voor gek!

:')
Geef maar bewijs dat het OM zich laat verleiden tot politieke gebaseerde keuzes dan, zoals je stelde, kijken wie hier voor gek staat.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2013 10:06:41 ]
pi_121425802
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 10:02 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Geef maar bewijs dat het OM zich laat verleiden tot politieke gebaseerde keuzes dan, zoals je stelde, kijken wie hier voor gek staat.
Ja maar stel je nu eens voor dat het niet hypothetisch was.
pi_121425966
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 10:01 schreef Doodloper het volgende:

[..]

Opzich eens met je post hoor, maar dit stukje klopt niet.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Arrest_Onverlichte_brommer
Iemand rijdt op een brommer zonder licht en wordt doodgereden door een auto. Bestuurder van de auto wordt alsnog veroordeeld, hij had er rekening mee moeten houden dat brommers regelmatig zonder licht rijden e.d.
Gaat ook gewoon op bij mensen die door rood lopen/rijden.
Ah oke. Ik rij zelf geen auto, zo goed ken ik de regels niet. (Dacht al, zul je zien dat er iemand komt met meer info over deze opmerking van mij. :) )
Maar toch ook wat raar, ik neem aan dat je om je heen kijken en dat als je die brommer wel opgemerkt had je dan wel gestopt zou zijn.
pi_121426010
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 10:16 schreef Louvre het volgende:

[..]

Ah oke. Ik rij zelf geen auto, zo goed ken ik de regels niet. (Dacht al, zul je zien dat er iemand komt met meer info over deze opmerking van mij. :) )
Maar toch ook wat raar, ik neem aan dat je om je heen kijken en dat als je die brommer wel opgemerkt had je dan wel gestopt zou zijn.
pi_121426189
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 10:02 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Jij, want dat stelde ik dus niet. Verder ben ik wel klaar met jou, je zoekt het maar uit.
pi_121426608
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 10:24 schreef DonJames het volgende:

[..]

Jij, want dat stelde ik dus niet. Verder ben ik wel klaar met jou, je zoekt het maar uit.
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 09:10 schreef DonJames het volgende:

[..]

Letterlijke quote van jou, om 9:10 vandaag, waarin je keihard beweert dat het OM zich laat leiden door de politiek. Doet u maar deze stelling bewijzen en anders mondje dicht, hypocriet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2013 10:40:00 ]
  † In Memoriam † vrijdag 11 januari 2013 @ 10:41:46 #68
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_121426682
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_121426742
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 10:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

[..]

Letterlijke quote van jou, om 9:10 vandaag, waarin je keihard beweert dat het OM zich laat leiden door de politiek. Doet u maar deze stelling bewijzen en anders mondje dicht, hypocriet.
Je bent op de hoogte waar de afkorting OM voor staat?
pi_121427016
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 10:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

[..]

Vooruit, speciaal voor jou. Nogmaals. Omdat je er ook niets aan kan doen. In Jip-en-Janneketaal:

Ik schreef: "het lijkt er eerder op dat..". Ik schreef niet "het is zo dat.." Dat is niet hetzelfde. Het was een reactie op DHG's stelling dat rechters zich laten beïnvloeden. Terwijl hier geen rechter aan te pas is gekomen. Ik stel dus helemaal niet dat het OM zich laat leiden door de politiek. Het staat er niet, en zeker niet keihard. Je leest dingen die er niet staan. En daarom ben je een beetje dom geweest. Snap je het nu?
pi_121427057
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 10:52 schreef DonJames het volgende:

[..]

Vooruit, speciaal voor jou. Nogmaals. Omdat je er ook niets aan kan doen. In Jip-en-Janneketaal:

Ik schreef: "het lijkt er eerder op dat..". Ik schreef niet "het is zo dat.." Dat is niet hetzelfde. Het was een reactie op DHG's stelling dat rechters zich laten beïnvloeden. Terwijl hier geen rechter aan te pas is gekomen. Ik stel dus helemaal niet dat het OM zich laat leiden door de politiek. Het staat er niet, en zeker niet keihard. Je leest dingen die er niet staan. En daarom ben je een beetje dom geweest. Snap je het nu?
Ah, het gegoochel met woorden is begonnen zie ik alweer. En dan nog blijven roepen dat je geen rattenadvocaat bent :D je past er precies tussen.
pi_121427617
Het lijkt er eerder op dat je aan het speculeren bent, DJ.

Speculeer ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')