Als je bij iemand inbreekt loop je het risico dodelijk geweld tegen te komen. Ik weet de remedie: niet inbreken.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:34 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Sure, en als iemand door rood loopt mag je hem dood rijden. Als een kind snoep steelt mag je hem neerknuppelen. Als iemand een sneeuwbal gooit tegen je auto schiet je hem dood laten we vooral lekker voor eigen rechter spelen allemaal
Ja, maar ze hebben het zo móeilijk!quote:Op vrijdag 11 januari 2013 09:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Als je bij iemand inbreekt loop je het risico dodelijk geweld tegen te komen. Ik weet de remedie: niet inbreken.
It's so simpel
De meeste inbrekers hebben al zwaar gereedschap mee... Als er genoeg dood op de grond liggen met een mooie voorpagina foto in de Telegraaf dan zullen ze eerder gevaar mijden dan in de aanval gaan. De politie doet niet zoveel met een inbraak maar als de bewoner de harses zijn ingeslagen wel...quote:Op vrijdag 11 januari 2013 02:12 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
en uiteindelijk gaan de inbrekers zich ook bewapenen..
Jij beschuldigt nu de rechters van politieke uitspraken, terwijl het in deze zaak er toch eerder op lijkt dat het OM zich laat leiden door de politiek..quote:Op vrijdag 11 januari 2013 09:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Liever niet, want aan wiens zijde die D66-ers staan weten we allemaal al.
Ik beschuldig rechters van een extreem eenzijdige blik en puur redeneren vanuit de dader.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 09:10 schreef DonJames het volgende:
[..]
Jij beschuldigt nu de rechters van politieke uitspraken, terwijl het in deze zaak er toch eerder op lijkt dat het OM zich laat leiden door de politiek..
Ik zou niet weten waarom een rechter zich zou moeten buigen over een zaak waar het OM al geen heil in ziet.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 09:02 schreef DonJames het volgende:
[..]
Het probleem is hier nou juist dat het geen uitspraak is van de rechter. De zaak is niet beoordeeld door de rechter, het OM achtte dat kennelijk niet nodig. En dat is ongetwijfeld heel fijn voor het echtpaar, maar verder ook niet. Nu valt voor de rest van de bevolking immers niet meer te controleren wat er precies is gebeurd en waarom hier geen sprake was van doodslag of dood door schuld (uitspraken van de rechter zijn in principe openbaar, beslissingen van het OM niet).
Voor de mensen die niet kunnen lezen: ik zeg dus niet dat ik vind dat het echtpaar schuldig is. Ik zeg alleen dat niet het OM die beslissing zou moeten nemen, maar de rechter.
Dan zit je verkeerd in dit topic, er is geen rechter aan te pas gekomen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 09:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ik beschuldig rechters van een extreem eenzijdige blik en puur redeneren vanuit de dader.
Dan moet je beter lezen, want dat heb ik uitgelegd.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 09:13 schreef Scorpie het volgende:
Ik zou niet weten waarom een rechter zich zou moeten buigen over een zaak waar het OM al geen heil in ziet.
Ik vind dit geen goede vergelijkingen. Een inbreker gaat doelbewust jou persoonlijke ruimte in om jouw spullen weg te jatten. Dat is wat anders dan stom zijn en door rood te lopen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:34 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Sure, en als iemand door rood loopt mag je hem dood rijden. Als een kind snoep steelt mag je hem neerknuppelen. Als iemand een sneeuwbal gooit tegen je auto schiet je hem dood laten we vooral lekker voor eigen rechter spelen allemaal
Opzich eens met je post hoor, maar dit stukje klopt niet.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 09:51 schreef Louvre het volgende:
Trouwens, als iemand dan aangereden wordt heeft ie ook niet het recht om de aanrijder aan te klagen. Hij had niet door rood mogen gaan.
Geef maar bewijs dat het OM zich laat verleiden tot politieke gebaseerde keuzes dan, zoals je stelde, kijken wie hier voor gek staat.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:00 schreef DonJames het volgende:
[..]
Je weet dus niet wat speculeren is.. Je moet ook geen woorden gebruiken die te moeilijk voor je zijn, nu sta je wéér voor gek!
Ja maar stel je nu eens voor dat het niet hypothetisch was.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Geef maar bewijs dat het OM zich laat verleiden tot politieke gebaseerde keuzes dan, zoals je stelde, kijken wie hier voor gek staat.
Ah oke. Ik rij zelf geen auto, zo goed ken ik de regels niet. (Dacht al, zul je zien dat er iemand komt met meer info over deze opmerking van mij.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:01 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Opzich eens met je post hoor, maar dit stukje klopt niet.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Arrest_Onverlichte_brommer
Iemand rijdt op een brommer zonder licht en wordt doodgereden door een auto. Bestuurder van de auto wordt alsnog veroordeeld, hij had er rekening mee moeten houden dat brommers regelmatig zonder licht rijden e.d.
Gaat ook gewoon op bij mensen die door rood lopen/rijden.
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:16 schreef Louvre het volgende:
[..]
Ah oke. Ik rij zelf geen auto, zo goed ken ik de regels niet. (Dacht al, zul je zien dat er iemand komt met meer info over deze opmerking van mij.)
Maar toch ook wat raar, ik neem aan dat je om je heen kijken en dat als je die brommer wel opgemerkt had je dan wel gestopt zou zijn.
Jij, want dat stelde ik dus niet. Verder ben ik wel klaar met jou, je zoekt het maar uit.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Geef maar bewijs dat het OM zich laat verleiden tot politieke gebaseerde keuzes dan, zoals je stelde, kijken wie hier voor gek staat.
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:24 schreef DonJames het volgende:
[..]
Jij, want dat stelde ik dus niet. Verder ben ik wel klaar met jou, je zoekt het maar uit.
Letterlijke quote van jou, om 9:10 vandaag, waarin je keihard beweert dat het OM zich laat leiden door de politiek. Doet u maar deze stelling bewijzen en anders mondje dicht, hypocriet.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 09:10 schreef DonJames het volgende:
[..]
Jij beschuldigt nu de rechters van politieke uitspraken, terwijl het in deze zaak er toch eerder op lijkt dat het OM zich laat leiden door de politiek..
Je bent op de hoogte waar de afkorting OM voor staat?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
Letterlijke quote van jou, om 9:10 vandaag, waarin je keihard beweert dat het OM zich laat leiden door de politiek. Doet u maar deze stelling bewijzen en anders mondje dicht, hypocriet.
Vooruit, speciaal voor jou. Nogmaals. Omdat je er ook niets aan kan doen. In Jip-en-Janneketaal:quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
Letterlijke quote van jou, om 9:10 vandaag, waarin je keihard beweert dat het OM zich laat leiden door de politiek. Doet u maar deze stelling bewijzen en anders mondje dicht, hypocriet.
Ah, het gegoochel met woorden is begonnen zie ik alweer. En dan nog blijven roepen dat je geen rattenadvocaat bentquote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:52 schreef DonJames het volgende:
[..]
Vooruit, speciaal voor jou. Nogmaals. Omdat je er ook niets aan kan doen. In Jip-en-Janneketaal:
Ik schreef: "het lijkt er eerder op dat..". Ik schreef niet "het is zo dat.." Dat is niet hetzelfde. Het was een reactie op DHG's stelling dat rechters zich laten beïnvloeden. Terwijl hier geen rechter aan te pas is gekomen. Ik stel dus helemaal niet dat het OM zich laat leiden door de politiek. Het staat er niet, en zeker niet keihard. Je leest dingen die er niet staan. En daarom ben je een beetje dom geweest. Snap je het nu?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |