OKquote:Op donderdag 10 januari 2013 21:16 schreef vinnieboy het volgende:
Ik heb nog wel een tonnetje liggen voor je
Dan kan je ook klein beginnen en het iets minder snel terug verdienen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 21:17 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Wat is jouw probleem? Ik verdien dat al snel terug
Ik denk dat Dieter poogt te zeggen dat je die 2000 euro ook wel bij elkaar kunt sparen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 21:17 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Wat is jouw probleem? Ik verdien dat al snel terug
Kom we doen samen. Jij 1000 en ik 1000.quote:Op donderdag 10 januari 2013 21:19 schreef Eppie_NL het volgende:
Bedankt TS. Ik heb nu een goed idee voor een eigen bedrijfje. Bedankt voor de tip.
Bijna. Ik poogde te zeggen dat het nogal droef met je gesteld is als je niet ergens 2000 euro op een spaarrekening hebt staanquote:Op donderdag 10 januari 2013 21:18 schreef Limburg82 het volgende:
[..]
Ik denk dat Dieter poogt te zeggen dat je die 2000 euro ook wel bij elkaar kunt sparen.
Vergeet het maar. Ik heb zojuist voor ¤3000,- aan shit besteld in China.quote:Op donderdag 10 januari 2013 21:19 schreef Eppie_NL het volgende:
Bedankt TS. Ik heb nu een goed idee voor een eigen bedrijfje. Bedankt voor de tip.
Shit krijg je van mij gratis.quote:Op donderdag 10 januari 2013 21:20 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Vergeet het maar. Ik heb zojuist voor ¤3000,- aan shit besteld in China.
Snap je dat niet? Hij haalt gvd spul uit China!quote:Op donderdag 10 januari 2013 21:21 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Wat maakt jouw onderneming zo bijzonder?
En hij verkoopt het door met winst!quote:Op donderdag 10 januari 2013 21:21 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
Snap je dat niet? Hij haalt gvd spul uit China!
Inderdaad, mijn dochter krijgt dit als zakgeld.quote:Op donderdag 10 januari 2013 21:22 schreef Jellereppe het volgende:
Noem jij ¤ 2.000 kapitaal? Toen ik de TT las dacht ik aan enkele tienduizenden euro's.
Juist. Kan gewoon niet fout gaan dit. Dat Rolstaart-Beer niet begrijpt dat dit super bijzonder isquote:Op donderdag 10 januari 2013 21:22 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
En hij verkoopt het door met winst!
Ja dus? Niet echt onderscheidend van alle andere meukquote:Op donderdag 10 januari 2013 21:21 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
Jawel, want het voordeel voor de klant: Hoeft niet zelf uit China te importeren, weet niet óf en wanneer spullen aankomen, gebruikt onbetrouwbare verzendingsmethodes etc (terwijl de mijne is verzekerd en BOS vrachtschip), is duurder uit want koopt niet massaal in (zoals ts)quote:Op donderdag 10 januari 2013 21:23 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Ja dus? Niet echt onderscheidend van alle andere meuk
Je dochter heeft tegen haar 18de een kapitaal op haar rekening.quote:Op donderdag 10 januari 2013 21:23 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Inderdaad, mijn dochter krijgt dit als zakgeld.
Wtf dat is geniaal man! Waarom haalt de rest van de wereld zijn spullen eigenlijk niet gewoon uit China??????quote:Op donderdag 10 januari 2013 21:21 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 10 januari 2013 21:23 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Ja dus? Niet echt onderscheidend van alle andere meuk
Dit dus. Wel bij de les blijven hequote:Op donderdag 10 januari 2013 21:24 schreef Plantagehouder het volgende:
[..]
Jawel, want het voordeel voor de klant: Hoeft niet zelf uit China te importeren, weet niet óf en wanneer spullen aankomen, gebruikt onbetrouwbare verzendingsmethodes etc (terwijl de mijne is verzekerd en BOS vrachtschip), is duurder uit want koopt niet massaal in (zoals ts)
Yep, ¤2000,- om precies te zijn!quote:Op donderdag 10 januari 2013 21:24 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Je dochter heeft tegen haar 18de een kapitaal op haar rekening.
Oh, ik dacht eerder aan ¤ 2.000 per jaar. Niet slecht voor haar 18de. Dan kan ze tenminste haar rijbewijs halen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 21:25 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Yep, ¤2000,- om precies te zijn!
Zakgeld gaat hier ouderwets per week. Dan is ¤2000 ietwat overdreven. Papa en mama moeten zo af en toe ook nog uit eten.quote:Op donderdag 10 januari 2013 21:26 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Oh, ik dacht eerder aan ¤ 2.000 per jaar. Niet slecht voor haar 18de. Dan kan ze tenminste haar rijbewijs halen.
Haha, was een geintje. Ik vind ¤ 2.000 netjes. Dan kan ze toch al wat bekostigen als ze wat nodig heeft.quote:Op donderdag 10 januari 2013 21:28 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Zakgeld gaat hier ouderwets per week. Dan is ¤2000 ietwat overdreven. Papa en mama moeten zo af en toe ook nog uit eten.
Of een zo'n leuke fiets uit China importeren;quote:Op donderdag 10 januari 2013 21:26 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Oh, ik dacht eerder aan ¤ 2.000 per jaar. Niet slecht voor haar 18de. Dan kan ze tenminste haar rijbewijs halen.
zie OP;quote:Op donderdag 10 januari 2013 21:22 schreef jitzzzze het volgende:
Geniaal idee TS, maar waarom zou ik bij jouw moeten kopen?
Gevaarte op wielen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 21:30 schreef Limburg82 het volgende:
[..]
Of een zo'n leuke fiets uit China importeren;
[ afbeelding ]
Als ik het in de OP kon vinden dan zou ik je deze vraag niet gesteld hebbenquote:Op donderdag 10 januari 2013 21:31 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
zie OP;
Spullen zijn goedkoper dan van Westerse makelij en je hoeft niet zelf te importeren
En ga je ook garantie geven?quote:
Op donderdag
10 januari 2013 21:31 schreef
Hetkapitaal het
volgende:
[..]
zie OP;
Spullen zijn goedkoper dan van Westerse makelij en je hoeft niet zelf te
importeren
ZTE telefoons.quote:
Op donderdag
10 januari 2013 21:38 schreef
jitzzzze het
volgende:
[..]
Als ik het in de OP kon vinden dan zou ik je deze vraag niet gesteld
hebben![]()
Maar zijn ze ook beter in kwaliteit?
Ik kan echt niets bedenken wat ik uit China zou willen hebben.
Dit, plus veel dingen zijn namaak van merken, en die zijn niet toegestaan hier.quote:Op donderdag 10 januari 2013 21:38 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Als ik het in de OP kon vinden dan zou ik je deze vraag niet gesteld hebben![]()
Ze zijn eigenlijk dezelfde kwaliteit want dit product wordt alleen geproduceerd in China - mobieltjes. Ze worden soms geassembleerd in het Westen en das het verschil.quote:Op donderdag 10 januari 2013 21:38 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Als ik het in de OP kon vinden dan zou ik je deze vraag niet gesteld hebben![]()
quote:Op donderdag 10 januari 2013 21:40 schreef Messina het volgende:
[..]
Dit, plus veel dingen zijn namaak van merken, en die zijn niet toegestaan hier.
Miuiquote:Op donderdag 10 januari 2013 21:38 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar die telefoons zijn toch al te koop hier? iPhone etc?quote:Op donderdag 10 januari 2013 21:42 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Ze zijn eigenlijk dezelfde kwaliteit want dit product wordt alleen geproduceerd in China - mobieltjes. Ze worden soms geassembleerd in het Westen en das het verschil.
Ze zijn duurder want de assemblage gebeurt hierquote:Op donderdag 10 januari 2013 21:43 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar die telefoons zijn toch al te koop hier? iPhone etc?
Dus ja, waarom zou ik bij jou moeten kopen?
paypalquote:Op donderdag 10 januari 2013 21:42 schreef nasty_popovich het volgende:
wil je contant of gewoon via internet bankieren? Ik kan ook geld overmaken via PayPal als je wil?
Maar je gaat dus alleen telefoons doorverkopen? En heb je daar toestemming voor van de fabrikant?quote:Op donderdag 10 januari 2013 21:47 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Ze zijn duurder want de assemblage gebeurt hier
Ik heb geen toestemming nodig. Zodra het de fabriek de allereerste keer verlast en verkocht wordt aan de groothandel geeft de producent de verkooprechten vrij.quote:Op donderdag 10 januari 2013 21:52 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar je gaat dus alleen telefoons doorverkopen? En heb je daar toestemming voor van de fabrikant?
Preciesquote:Op donderdag 10 januari 2013 21:54 schreef n00b13 het volgende:
verzamel gewoon 2000 euro aan bestellingen.
Verkoop je product, laat mensen betalen en dan koop jij t pasquote:Op donderdag 10 januari 2013 21:57 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Ik heb geen toestemming nodig. Zodra het de fabriek de allereerste keer verlast en verkocht wordt aan de groothandel geeft de producent de verkooprechten vrij.
owww sorry... Zal ik anders contant geld geven?quote:
En alleen telefoons? Of nog meer Chinese rommel?quote:Op donderdag 10 januari 2013 21:57 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Ik heb geen toestemming nodig. Zodra het de fabriek de allereerste keer verlast en verkocht wordt aan de groothandel geeft de producent de verkooprechten vrij.
Vandaar dat je geen paypal wil, daar is de koper beschermd tegen oplichtersquote:
Van wie?quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:07 schreef wootahH het volgende:
Hij moet zelfs 2 jaar garantie verzorgen.
Ja.quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:33 schreef Scorpie het volgende:
Gaat de douane je import wel leuk vinden eigenlijk ?
Dank uquote:Op donderdag 10 januari 2013 22:45 schreef TallMan het volgende:
TS is briljant bezig, hij verkoopt het als particulier door ipv als bedrijf, dan is het garantie tot aan de deur.
Nee, ik zie dat wel goedkomen, ik ga meteen bij TS bestellen.
2x de helft.quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:47 schreef Stefan het volgende:
Maar hoeveel termijnen betaal je de ;lening terug dan?
Hij heeft t over een bedrijf in zijn o.p. In nederland is dat toch zo geregeld als je bij een bedrijf iets koopt ?quote:
Waar haal jij dat nou weer vandaan?quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:56 schreef wootahH het volgende:
[..]
Hij heeft t over een bedrijf in zijn o.p. In nederland is dat toch zo geregeld als je bij een bedrijf iets koopt ?
zijn 1e zin + http://www.consuwijzer.nl(...)tieperiode-in-europaquote:Op donderdag 10 januari 2013 23:16 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Waar haal jij dat nou weer vandaan?
Lees dat hele stuk eens.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:22 schreef wootahH het volgende:
[..]
zijn 1e zin + http://www.consuwijzer.nl(...)tieperiode-in-europa
dit stuk? : . In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.quote:
Maar heeft TS dan al een klant of importeert hij zomaar wat?quote:Op donderdag 10 januari 2013 21:24 schreef Plantagehouder het volgende:
[..]
Jawel, want het voordeel voor de klant: Hoeft niet zelf uit China te importeren, weet niet óf en wanneer spullen aankomen, gebruikt onbetrouwbare verzendingsmethodes etc (terwijl de mijne is verzekerd en BOS vrachtschip), is duurder uit want koopt niet massaal in (zoals ts)
Hij is Samsung gewoon te slim af, die gooien wekelijks 300k phones in een airbus terwijl meneer voor gewoon 2000 euro vracht laad op een binnenvaartschip en alles en iedereen zo omzeilt. Nee, de klanten komen dan vanzelf wel.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:55 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Maar heeft TS dan al een klant of importeert hij zomaar wat?
Hihi nee beetje humor kan geen kwaad..quote:
Wat bedoel je hiermee precies? Waren de telefoons stuk bij aankomst of kon je ze niet van de hand doen?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:07 schreef opgebaarde het volgende:
Jaren geleden ook geprobeerd, de eerste testlading mobieltjes was al een ramp, sowieso omdat de Chinees nooit nee zal zeggen.
Veel plezier
De telefoons waren niet zoals vooraf geschetst was, behoorlijke teleurstelling en de telefoon die wel mooi was, was na paar maanden defect.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:16 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Wat bedoel je hiermee precies? Waren de telefoons stuk bij aankomst of kon je ze niet van de hand doen?
Letter of Credit... laat me niet lachen man. ik werk daar regelmatig mee en dat gaat jou als particulier gewoon never nooit lukken.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:13 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Hihi nee beetje humor kan geen kwaad..
Het zal niet lang duren. Het ligt eigenlijk aan hoeveel ik investeer in spullen, en hoe snel ik dat weer van de hand kan doen. Daar ik ga investeren in een 'hot' item (mobieltjes) waarvan de vraag nooit afneemt, en ik altijd een winstgevende verkoopprijs bepaal, verwacht ik niet dat het lang duurt (misschien twee of drie termijnen) voordat ik volledig aflos. Zelfs het contract van de lening zal misschien pas 10-12 termijnen eisen.
Maar goed, ik denk niet dat ik aan een lening toekom met mjn slechte BKR. Opsparen is de enige optie.
Zoals iemand al schreef, is het waarschijnlijk het beste om gewoon te doen zoals de meeste ebay'ers - adverteren, verkopen, en pas opsturen nadat je even snel tussenin zelf hebt aangekocht ;/
* weer terug naar die andere methode van vrachtbrief en massaal uit China importeren: Over de douanetarieven ed valt het mee qua bedragen.
Één ding: Chinezen accepteren alleen maar 1 of 2 vormen van betaling: L/C (letter of credit). Dat is misschien een van de moeilijkste stappen.
Het enige lastige is een heleboel papieren rompslomp (douane wil tenslotte geen illegale handel toestaan) maar daar zou de Chinezen zelf het meeste van al weten en kunnen regelen daar ze al langer in bedrijf zijn dan ik op dat gebied.
Slaat die eerste zin op je hele idee?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:13 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Hihi nee beetje humor kan geen kwaad..
Het zal niet lang duren. Het ligt eigenlijk aan hoeveel ik investeer in spullen, en hoe snel ik dat weer van de hand kan doen. Daar ik ga investeren in een 'hot' item (mobieltjes) waarvan de vraag nooit afneemt, en ik altijd een winstgevende verkoopprijs bepaal, verwacht ik niet dat het lang duurt (misschien twee of drie termijnen) voordat ik volledig aflos. Zelfs het contract van de lening zal misschien pas 10-12 termijnen eisen.
Maar goed, ik denk niet dat ik aan een lening toekom met mjn slechte BKR. Opsparen is de enige optie.
Zoals iemand al schreef, is het waarschijnlijk het beste om gewoon te doen zoals de meeste ebay'ers - adverteren, verkopen, en pas opsturen nadat je even snel tussenin zelf hebt aangekocht ;/
* weer terug naar die andere methode van vrachtbrief en massaal uit China importeren: Over de douanetarieven ed valt het mee qua bedragen.
Één ding: Chinezen accepteren alleen maar 1 of 2 vormen van betaling: L/C (letter of credit). Dat is misschien een van de moeilijkste stappen.
Het enige lastige is een heleboel papieren rompslomp (douane wil tenslotte geen illegale handel toestaan) maar daar zou de Chinezen zelf het meeste van al weten en kunnen regelen daar ze al langer in bedrijf zijn dan ik op dat gebied.
Je weet dat de maximale vergoeding van die verzekering iets is in de richting van 10 dollar per kilo?quote:Op donderdag 10 januari 2013 21:14 schreef Hetkapitaal het volgende:
Voor een startersbedrijf.
Principe: is ik wil goedkope spullen uit China hierheen importeren en vervolgens doorverkopen voor winst.
Het voordeel voor de klant: Hoeft niet zelf uit China te importeren, weet niet óf en wanneer spullen aankomen, gebruikt onbetrouwbare verzendingsmethodes etc (terwijl de mijne is verzekerd en BOS vrachtschip),
Voor 2000 euro inkopen komt nog niet in de buurt van "massaal". Waarschijnlijk krijg je dezelfde prijs als elke andere particulier.quote:is duurder uit want koopt niet massaal in (zoals ik)
He he, die vind ik leuk.quote:Plus dat die markt nog meer verzadigd is dan de meeste dijken op 1 feb1953.
Ja, anders denken we straks nog dat TS op zoek is naar een naturalening he?quote:
Lager dan wie of wat?quote:Op donderdag 10 januari 2013 21:14 schreef Hetkapitaal het volgende:
Banken vallen al af ivm mijn lagere kredietrating.
De gemiddeldequote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:20 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Lager dan wie of wat?
Voor de restvoor jouw positieve denken
Nee want met 450 e kun je nauwelijks één lafing vracht betalen. Met de douanetarieven ga je al snel over.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:09 schreef Mr.Wolf het volgende:
Ik wil graag 450e investeren, onder voorwaarde. Is dat niet fantastisch?
Ja. Lijkt me goed. PM me maar.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:01 schreef cracktor het volgende:
TS ik heb wel 2 K liggen die ik snel wil verdubbelen. kan je mij dan in 2 maanden 4000 terugbetalen?
En dan nog iets, ken jij mensen in China, zgn Chinezen?
niet dat het mij iets uitmaakt; ik leen jou je geld en hoe jij het verdubbelt zijn jouw zaken.
Pardon?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:46 schreef Leandra het volgende:
Heb je in je enorme winstplannen wel aan de BD gedacht?
BelastingDienst.quote:
Omdat jij daarmee soms werkt, zal het mij niet lukken?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 09:27 schreef FortunaHome het volgende:
[..]
Letter of Credit... laat me niet lachen man. ik werk daar regelmatig mee en dat gaat jou als particulier gewoon never nooit lukken.
Heb je enig idee wat dat kost en hoe het werkt?
Je bent overigens de zoveelste die meent met chinees spul door te verkopen slapend rijk te worden
Valt mee want dat doe ik pas achteraf die aangifte. Desnoods hier en daar een beetje geld opzij leggen in afwachting.quote:
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:34 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Valt mee want dat doe ik pas achteraf die aangifte. Desnoods hier en daar een beetje geld opzij leggen in afwachting.
Via het bedrijf waar ik werk ja, niet particulier.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:33 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Omdat jij daarmee soms werkt, zal het mij niet lukken?
Ben jij de opperbevelhebber of zo in een soort van vriendjeskring bij de douane? :'; die naar mij uit gaat kjken?
Verklaar je nader...
Troep? Een mobiel is een mobiel toch?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:38 schreef FortunaHome het volgende:
[..]
Via het bedrijf waar ik werk ja, niet particulier.
Geloof mij nou maar daar wil je niet eens aan beginnen als leek.
Maar goed, denk jij vooral dat je de kip met het gouden ei hebt met je troep uit china
En die dingen uit china hebben die een CE markering?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:41 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Troep? Een mobiel is een mobiel toch?
Waar denk je dat alle iPhones vandaan komen?
Nooit van gehoord.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:42 schreef FortunaHome het volgende:
[..]
En die dingen uit china hebben die een CE markering?
quote:
I rest my case en regaeer ook niet meer. Succes ermee en kom vooral hier janken als het mis gaatquote:
ik heb geen idee wat je bedoelt man. Laat mij met rust.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:46 schreef FortunaHome het volgende:
[..]
I rest my case en regaeer ook niet meer. Succes ermee en kom vooral hier janken als het mis gaat
Dat geldt niet voor mij. Want buitenlander en respect en alles.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:54 schreef ElisaB het volgende:
Wij hebben geavontureerd in ChinaCollega is er zelfs speciaal voor naartoe gegaan
Werkelijk, wat een teringbende
Je moet van heel goede huize komen om in / met China iets voor elkaar te krijgen
Succes
Wat geldt niet voor jouquote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:13 schreef Hetkapitaal het volgende:
Dat geldt niet voor mij. Want buitenlander en respect en alles.
Ik lach me dood hier, TS wil slechte android kloontjes uit China halen en doorverkopen, succes met de Chinese menu'squote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:12 schreef Hetkapitaal het volgende:
ik heb geen idee wat je bedoelt man. Laat mij met rust.
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:12 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
ik heb geen idee wat je bedoelt man. Laat mij met rust.
Een netwerk daar is belangrijker dan van wat voor huize je komtquote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:54 schreef ElisaB het volgende:
Wij hebben geavontureerd in ChinaCollega is er zelfs speciaal voor naartoe gegaan
Werkelijk, wat een teringbende
Je moet van heel goede huize komen om in / met China iets voor elkaar te krijgen
Succes
I agreequote:Op vrijdag 11 januari 2013 20:22 schreef Kirov het volgende:
[..]
Een netwerk daar is belangrijker dan van wat voor huize je komt
alleen kunnen chinezen niet tegen alcohol (is iets genetisch). Tegen de tijd dat jij aangeschoten raakt ligt de zakenrelatie al in comaquote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:00 schreef n00b13 het volgende:
In China moet je toch eerst dronken worden met een zakenrelatie voordat er een contract getekend wordt?
Gezellige mensen die Chinezen!
Ik kan ook niet goed tegeb alcoholquote:
Op vrijdag 11
januari 2013 21:20 schreef
DonJames het
volgende:
[..]
alleen kunnen chinezen niet tegen alcohol (is iets genetisch). Tegen de
tijd dat jij aangeschoten raakt ligt de zakenrelatie al in coma
De TS draait al die paperassen gewoon zelf uit de printer, stempeltje er op en de TS is kloar om grote bakken met winst binnen te scheppen.quote:
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 23:45 schreef ETA het volgende:
voor mijn werk krijg ik regelmatig telefoontjes van dit soort cowboys. De spullen staan al in de haven, maar dan blijkt dat ze niet de benodigde papieren/rapporten hebben. Tja, zijn afnemer wil ineens een declaration of compliance zien, graag eentje die onderbouwt is met rapporten. Goh, waar haal ik ineens een rapport vandaan waar staat dat deze voldoet aan de EMC richtlijnen, RoHS en REACH. En maar al te vaak mag meneer dan al zijn winstmarge aan mij afdragen om het papierwerk rond te krijgen, want ja. hij heeft al beloofd te gaan leveren.
Hey TS, bevat je product ook SVHC's? Onder Regulation (EC) No 1907/2006 ben jij nu wettelijk verplicht hierop een gefundeerd antwoord te geven binnen 45 dagen. Dit moet jij doen aan elke consument die dit vraagt. Mocht je toevallig geen SVHC verklaring hebben, kan ik wel eentje voor je regelen (kost minimaal 500 euro). Vanuitgaande dat het een simpel electronica productje is, mag je ook nog 2k-3k aftikken voor een EMC en RoHS testje. Hopen dat het niet al te leuk productje is, dan zou het zomaar speelgoed kunnen zijn, en dan mag je nog een paar K aftikken. Zorg je dan wel zelf voor de verplichte safety assessment uit directive 2009/48. Dan heb ik ook nog wel een adresje voor je waar je voor leuk bedragje je verplichte audit kan gaan regelen.
Ik zeg: Doen!
TS heeft geen doekje meer nodig, hij is zojuist compleet afgedroogt.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 23:45 schreef ETA het volgende:
voor mijn werk krijg ik regelmatig telefoontjes van dit soort cowboys. De spullen staan al in de haven, maar dan blijkt dat ze niet de benodigde papieren/rapporten hebben. Tja, zijn afnemer wil ineens een declaration of compliance zien, graag eentje die onderbouwt is met rapporten. Goh, waar haal ik ineens een rapport vandaan waar staat dat deze voldoet aan de EMC richtlijnen, RoHS en REACH. En maar al te vaak mag meneer dan al zijn winstmarge aan mij afdragen om het papierwerk rond te krijgen, want ja. hij heeft al beloofd te gaan leveren.
Hey TS, bevat je product ook SVHC's? Onder Regulation (EC) No 1907/2006 ben jij nu wettelijk verplicht hierop een gefundeerd antwoord te geven binnen 45 dagen. Dit moet jij doen aan elke consument die dit vraagt. Mocht je toevallig geen SVHC verklaring hebben, kan ik wel eentje voor je regelen (kost minimaal 500 euro). Vanuitgaande dat het een simpel electronica productje is, mag je ook nog 2k-3k aftikken voor een EMC en RoHS testje. Hopen dat het niet al te leuk productje is, dan zou het zomaar speelgoed kunnen zijn, en dan mag je nog een paar K aftikken. Zorg je dan wel zelf voor de verplichte safety assessment uit directive 2009/48. Dan heb ik ook nog wel een adresje voor je waar je voor leuk bedragje je verplichte audit kan gaan regelen.
Ik zeg: Doen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |