Beste Fok leden.
Het verhaal die ik schrijf speelt zich nu af en ik vraag om serieuze advies
Kom a.u.b. niet met: eigen schuld etc,, omdat ik weet dat dat zo is, maar mij nergens mee helpt omdat het al gebeurd is.
Nu wil ik mijn probleem oplossen en mij verder richten op de toekomst.
Wellicht hebben jullie dit al meegemaakt, waardoor ik beter geholpen kan worden.
En Hopelijk kan ik een persoon die van plan is dit te doen, ervan weerhouden door te laten zien hoe mijn leven er nu uit ziet.
---
Ik heb een eigen onderneming(net begonnen, dus nog geen inkomen)
Bedenk dat mijn enige inkomen nu Studiefinanciering is omdat ik vorige maand heb moeten stoppen met mijn bijbaan omdat mijn contract niet verlengd werd.(een persoon 4jaar jonger dan ik is ervoor in de plaats gekomen).
(Mijn motief om het bedrijf op te starten was niet om een creditcard aan te vragen.
Dit om misverstanden uit de wereld te helpen.)
Als je een eigen onderneming hebt geeft dat jou dus de optie om bij de bank een creditcard aan te vragen op naam van het bedrijf.(normaliter gesproken krijg je als student zijnde gelukkig geen creditcard)
(Mijn bestedings limiet is: 1500)
Ook ben ik een student op het MBO.
Met de creditcard heb ik zeg maar slechte dingen gedaan, maar ook weer mijn school deels mee betaald.
Ik dacht*dat betaal ik wel terug in termijnen*
Wat blijkt, dat kan dus niet met een zakelijke creditcard en de werknemer bij de bank heeft mij dit ook niet verteld toen ik het had aangevraagd.
Terwijl dit zich afspeelde had ik ook een betalings achterstand bij andere bedrijven, zoals mijn telefoon provider: Hi en andere instanties. Dit doordat mijn inkomen lager is dan mijn uitgave.
Gelukkig heb ik de andere rekeningen nu tot 0,- weten te brengen maar ik zit nu met de creditcard.
Mijn netto inkomen (stufie) bedraagt 400,-
De lening is 1500 bij ABN.
Doordat ik dit niet kon betalen is er nu 1000,- er boven op gekomen.
Om dit op te lossen dacht ik dus: laat ik bij ING een creditcard aanvragen, om met dat geld de schuld bij ABN betalen, om op z'n minst wat uitstel te krijgen tot ik wist hoe die 1500 van ING kon betalen.
Rond de tijd dat ik mijn ING pas binnen kreeg heb ik "sudden" rekening binnen gekregen, als ik dat niet zou betalen, zou ik de deurwaarde op mijn kop krijgen.
Weet dat ik nog steeds thuis woon en mijn ouders hier niets over weten.
Na dit en mijn termijn voor school betaald te hebben had ik nog "wat" geld over.
Met dit geld heb ik drugs gekocht om van de stress af te komen.
(ik was ervan bewust wat ik deed en ik wist dat ik dit recht in de ogen moest aankijken, maar niet op dat moment, ik werd heel depri en gebruike(naast het gecontroleerd blowen)(coke, xtc en pep)
Ik heb het niet lang genoeg gebruikt om er verslaafd aan te raken(ongeveer een week)
ik verlang er wel naar, maar ik negeer die gedachte.
Nu heb ik dus een schuld van 4000,-
ABN 2500
ING 1500
Die beiden niet in termijnen terug betaald kunnen worden.
Van ABN heb ik vandaag een brief gekregen dat zij dit binnenkort gaan doorsturen naar Solveon Incasso.
Die stress van ING moet ik nog krijgen, ik denk dat die brieven eind deze maand binnenkomen.
Mijn stress level is nu zo ver, dat ik soms niet kan slapen.
Niemand weet ervan,
Maar ik hoop dat iemand met veel levens ervaring/die dit probleem ook gehad heeft.
Mij advies wilt geven over wat eventueel de opties zijn en hoe ik het beste verder kan.
--
In het brief van ABN staat dat dit bedrag over 8 dagen overgedragen zal worden naar Solveon.
PS: ik ben 21 jaar
..help!!
[ Bericht 0% gewijzigd door Five_Horizons op 04-01-2013 20:04:20 ]