voor mijn werk krijg ik regelmatig telefoontjes van dit soort cowboys. De spullen staan al in de haven, maar dan blijkt dat ze niet de benodigde papieren/rapporten hebben. Tja, zijn afnemer wil ineens een declaration of compliance zien, graag eentje die onderbouwt is met rapporten. Goh, waar haal ik ineens een rapport vandaan waar staat dat deze voldoet aan de EMC richtlijnen, RoHS en REACH. En maar al te vaak mag meneer dan al zijn winstmarge aan mij afdragen om het papierwerk rond te krijgen, want ja. hij heeft al beloofd te gaan leveren.
Hey TS, bevat je product ook SVHC's? Onder Regulation (EC) No 1907/2006 ben jij nu wettelijk verplicht hierop een gefundeerd antwoord te geven binnen 45 dagen. Dit moet jij doen aan elke consument die dit vraagt. Mocht je toevallig geen SVHC verklaring hebben, kan ik wel eentje voor je regelen (kost minimaal 500 euro). Vanuitgaande dat het een simpel electronica productje is, mag je ook nog 2k-3k aftikken voor een EMC en RoHS testje. Hopen dat het niet al te leuk productje is, dan zou het zomaar speelgoed kunnen zijn, en dan mag je nog een paar K aftikken. Zorg je dan wel zelf voor de verplichte safety assessment uit directive 2009/48. Dan heb ik ook nog wel een adresje voor je waar je voor leuk bedragje je verplichte audit kan gaan regelen.
Ik zeg: Doen!
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!