ja maar boe hoe nieuwe ontwikkelingen boehoe HSL boehoe benelux wegquote:Op donderdag 10 januari 2013 23:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
Volgens mij gaan daar wel meteen vier sporen in komen, dit ivm de vertraging van het project. Viersporigheid op Rijswijk - Rotterdam is overigens broodnodig. Veel te veel vertraagde treinen tijdens de spits daar.
Het is in ieder geval al goed dat ze rekening houden met toekomstige viersporigheid, en niet domweg een tunnelbak aanleggen voor 2 sporen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat wat ik daar neer zette wist iemand van ProRail mij te vertellen toen ik daar was met de open dag..
De beste man meldde mij ook al dat het meer een prestige en lobby project was dan een bittere noodzaak overigens..quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het is in ieder geval al goed dat ze rekening houden met toekomstige viersporigheid, en niet domweg een tunnelbak aanleggen voor 2 sporen.
de gemeente Delft wil het om zo de stad meer te verbinden, dus komt het ervan.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:57 schreef b2py het volgende:
[..]
De beste man meldde mij ook al dat het meer een prestige en lobby project was dan een bittere noodzaak overigens..
Dat hebben ze vast afgekeken van de gemeente Best.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de gemeente Delft wil het om zo de stad meer te verbinden, dus komt het ervan.
Nijverdal is ook een goed voorbeeldquote:Op donderdag 10 januari 2013 23:59 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Dat hebben ze vast afgekeken van de gemeente Best.
Dat zijn de meeste van die tunnelprojecten van tegenwoordig. Een voordeel voor enkelen wat klauwenvol met geld kost...quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:57 schreef b2py het volgende:
[..]
De beste man meldde mij ook al dat het meer een prestige en lobby project was dan een bittere noodzaak overigens..
Die HSL ligt er, we kunnen 'm maar beter zo goed mogelijk gebruiken ook. Het is alleen zo ontzettend jammer dat er maar zo weinig treinen overheen gaan, en dat die treinen ook nog eens zo weinig stations aandoen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja maar boe hoe nieuwe ontwikkelingen boehoe HSL boehoe benelux wegboehoe allemaal niet zo boeiend meer lekker iedereen over de HSL
Almelo Verdiept?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nijverdal is ook een goed voorbeeld
Ik was pas op Almere station en daar gaat een IC naar Lelystad een paar minuten voor de nieuwe IC naar Groningen. Wat is daar de logica van?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:02 schreef b2py het volgende:
Ik ben trouwens op de corridor Schiphol - Almere totaal het spoor bijster. Je hebt daar nu drie projecten lopen volgens de ProRail website
- SAAL
- OV-SAAL
- ZuidAsDok..
En ik heb het vermoeden dat ze elkaar alle drie tegen spreken
overstappen vanaf amsterdam c naar het noorden op Lelystad of Almere centrum. De andere kant op hetzelfde, trein uit noorden naar amsterdam zuid, vlak erachter de ic naar centraal. Zo houdt je de reistijden kort ;-)quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:04 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Ik was pas op Almere station en daar gaat een IC naar Lelystad een paar minuten voor de nieuwe IC naar Groningen. Wat is daar de logica van?
Ah, ik wist niet waar die treinen vandaan kwamen, thanks.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:07 schreef b2py het volgende:
[..]
overstappen vanaf amsterdam c naar het noorden op Lelystad of Almere centrum. De andere kant op hetzelfde, trein uit noorden naar amsterdam zuid, vlak erachter de ic naar centraal. Zo houdt je de reistijden kort ;-)
Nou en.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:10 schreef b2py het volgende:
Alhoewel ik betwijfel of de mensen in Lelystad en Almere er blij mee zijn.
Is het nu twee keer per half uur en dan 26 minuten niks? Dat is wel vrij waardeloos ja. Hoewel Almere natuurlijk niet echt geconcentreerd is en je dus ook de sprinter kan gebruiken, omdat die tussen Almere en Lelystad toch niet stopt.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:10 schreef b2py het volgende:
Alhoewel ik betwijfel of de mensen in Lelystad en Almere er blij mee zijn. Tot 9 dec 2012 had je strakke kwartiersdiensten en nu erg scheve niksdiensten daar..
ze hebben een sprinter doorgetrokken naar zwolle dus die hebben ze ook nog wel, maar ik zou liever kwartiersdiensten hebben..quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:15 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Is het nu twee keer per half uur en dan 26 minuten niks? Dat is wel vrij waardeloos ja.
Waardeloos? DIT is pas waardeloos:quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:15 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Is het nu twee keer per half uur en dan 26 minuten niks? Dat is wel vrij waardeloos ja. Hoewel Almere natuurlijk niet echt geconcentreerd is en je dus ook de sprinter kan gebruiken, omdat die tussen Almere en Lelystad toch niet stopt.
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:17 schreef James1988 het volgende:
Maar ze hebben in Almere nu wel Koplopers, da's ook wat waard.
mja, mocht het drukker worden in de treinen dan kunnen er nog een aantal toegevoegd gaan worden. Die vallen precies in het andere kwartierquote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:15 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Is het nu twee keer per half uur en dan 26 minuten niks? Dat is wel vrij waardeloos ja. Hoewel Almere natuurlijk niet echt geconcentreerd is en je dus ook de sprinter kan gebruiken, omdat die tussen Almere en Lelystad toch niet stopt.
Ja maar Pepinster is wel van een andere orde van grootte.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waardeloos? DIT is pas waardeloos:
[ afbeelding ]
2 treinen vanuit Pepinster naar Luik, 7 minuten achter elkaar aan, en dan een uur en 53 minuten niks.
Maar niet qua regionaal centrum. Dat er in Almere zoveelduizend kuttokkies meer wonen maakt het niet een belangrijkere stad of zo hoor. Wat mij betreft kunnen ze daar lekker de klere krijgen. 26 minuten waar hebben we het over manquote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:21 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Ja maar Pepinster is wel van een andere orde van grootte.
Mij interesseert het verder ook niet hoorquote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar niet qua regionaal centrum. Dat er in Almere zoveelduizend kuttokkies meer wonen maakt het niet een belangrijkere stad of zo hoor. Wat mij betreft kunnen ze daar lekker de klere krijgen. 26 minuten waar hebben we het over man
Minimaal ETMET toch? Wat vond ik dat heerlijk zeg tussen Amsterdam en Utrecht..quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar niet qua regionaal centrum. Dat er in Almere zoveelduizend kuttokkies meer wonen maakt het niet een belangrijkere stad of zo hoor. Wat mij betreft kunnen ze daar lekker de klere krijgen. 26 minuten waar hebben we het over man
De boog is daar ook 80 km/h. Dan is het verschil niet zo groot..quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:43 schreef b2py het volgende:
[..]
En wat ik ook nooit heb begrepen daar is waarom vanuit/naar Zuid wel 1:34,7 zijn maar wissels van/naar Lelylaan 1:15..
dat verklaart wel een hoop ja..quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:33 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
De boog is daar ook 80 km/h. Dan is het verschil niet zo groot..
die route duurt een stuk langerquote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:33 schreef lyolyrc het volgende:
Zo belangrijk is die overstap op Almere en Lelystad toch niet? Reizigers vanaf Amsterdam Centraal kunnen altijd nog de route via Amersfoort kiezen.
Voor Almere was de dienstregeling 2012 gewoon beter ondanks dat de IC's trager waren. Dat komt door de strakke kwartierliggingen, de IC-stop in Buiten en doordat de sprinters lekker snel waren ingelegd.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:17 schreef b2py het volgende:
[..]
ze hebben een sprinter doorgetrokken naar zwolle dus die hebben ze ook nog wel, maar ik zou liever kwartiersdiensten hebben..
Klaasje, jij bent expert daar, deel je ervaringen
Tsja als je 10 minuten in Zwolle stil gaat staan, jaquote:
In dat gat van die 26 minuten rijdt wel de sprinter Amsterdam-Zwolle.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:15 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Is het nu twee keer per half uur en dan 26 minuten niks? Dat is wel vrij waardeloos ja. Hoewel Almere natuurlijk niet echt geconcentreerd is en je dus ook de sprinter kan gebruiken, omdat die tussen Almere en Lelystad toch niet stopt.
Vanaf Zwolle gerekend scheelt het 10 minuten. Dat is exclusief vertreknadeel voor de richting Amersfoort.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja als je 10 minuten in Zwolle stil gaat staan, ja
En voor die paar minuten tijdswinst jaag je dan eerst nog de nodige Almere Buiten-reizigers de auto in. Goed gedaan, jongensquote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:36 schreef Mr_Klaasje het volgende:
door economische omstandigheden is het aantal reizigers sinds 2010 niet zo hard gegroeid als eerst gedacht was.
Dat één of andere idiote automobilist zn auto op de weg parkeert is natuurlijk allemaal de schuld van de de #nsfailquote:Op vrijdag 11 januari 2013 07:23 schreef Banzaiaap het volgende:
Ze moeten me wel hebben vandaag zeg. Op traject Leeuwarden - Zwolle maar liefst twee storingen deze ochtend. Bommelding op station Wolvega en aanrijding met een voertuig bij Meppel.
Allebei externe oorzaken, dus veel kunnen ze niet doen natuurlijk..![]()
Neemt niet weg dat mensen weer helemaal over de zeik gaan op Twitter over de NS.
Maar even snel die Zuiderzeelijn aanleggen, zijn we daar ook weer van af.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 07:46 schreef James1988 het volgende:
Ik mocht het gisteren wel over 'Zwolle - Meppel is een Single Point Of Failure' hebben zeg
Er kwam extra geld vrij door de verkoop van het 4G netwerk toch ?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 07:47 schreef Q. het volgende:
[..]
Maar even snel die Zuiderzeelijn aanleggen, zijn we daar ook weer van af.
Goed plan. Hoe meer mogelijkheden om in de randstad te komen, hoe beter.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 08:11 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Er kwam extra geld vrij door de verkoop van het 4G netwerk toch ?
Even met Chinese precisie en tijdsspan de Zuiderzee aan leggenToch genoeg werklozen. Kunnen mooi helpen
Niet Meppel. Nieuwendijk tussen Nieuwleusen en Zwolle.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 07:23 schreef Banzaiaap het volgende:
Ze moeten me wel hebben vandaag zeg. Op traject Leeuwarden - Zwolle maar liefst twee storingen deze ochtend. Bommelding op station Wolvega en aanrijding met een voertuig bij Meppel.
Allebei externe oorzaken, dus veel kunnen ze niet doen natuurlijk..![]()
Neemt niet weg dat mensen weer helemaal over de zeik gaan op Twitter over de NS.
Anyway: er stond een auto stil op een overweg en is geschept. Bestuurder overleden.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 08:38 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Niet Meppel. Nieuwendijk tussen Nieuwleusen en Zwolle.
Half 8quote:Op vrijdag 11 januari 2013 08:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Anyway: er stond een auto stil op een overweg en is geschept. Bestuurder overleden.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-uur-extra-reistijd/
Bah, lijkt me als machinist echt verschrikkelijk.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 08:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Anyway: er stond een auto stil op een overweg en is geschept. Bestuurder overleden.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-uur-extra-reistijd/
jij mag niks meer zeggen over welk traject dan ook!quote:Op vrijdag 11 januari 2013 07:46 schreef James1988 het volgende:
Ik mocht het gisteren wel over 'Zwolle - Meppel is een Single Point Of Failure' hebben zeg
Dit. Vooral niet over de Havenlijn beginnen komend weekend. Anders ben ik weer de sigaar.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 09:40 schreef b2py het volgende:
[..]
jij mag niks meer zeggen over welk traject dan ook!
Ik heb vernomen dat er in België vanaf drgl 2014 iets komt wat op het Nederlandse model lijkt. Meer klokvast en minder p-treinen. Hogere frequenties en dat ook in het weekend.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 09:43 schreef Little_Dolls het volgende:
Goedemorgen
Ik bedenk me net dat het heel stom is dat er in het weekend in deze gemeente enkel om de 2u een trein rijdt naar Antwerpen (naar Hasselt weet ik niet, want daar kom ik zelden)...![]()
Echt een stom systeem, want in het weekend nemen toch ook mensen de trein?!
Dat is weer omdat het "station" hier enkel een perronnetje is en men denkt dat hier niemand de trein neemt.![]()
De NMBS ziet de trein voor mijn gevoel voornamelijk als manier waarmee Belgen van en naar hun werk gaan, en niet veel meer. Een tweeuursdienst is in Nederland voor binnenlandse treinen echt ongehoord.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 09:43 schreef Little_Dolls het volgende:
Echt een stom systeem, want in het weekend nemen toch ook mensen de trein?!
Dat is weer omdat het "station" hier enkel een perronnetje is en men denkt dat hier niemand de trein neemt.![]()
"De grote vernieuwing" is een jaar uitgesteld ivm de hervorming van de NMBS-Groep die eergisteren werd goedgekeurd door het kernkabinet.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 09:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik heb vernomen dat er in België vanaf drgl 2014 iets komt wat op het Nederlandse model lijkt. Meer klokvast en minder p-treinen. Hogere frequenties en dat ook in het weekend.
Bron: HGBTFquote:IC treinen
1 Antwerpen - Brussel - Charleroi
2 Antwerpen - Brussel - Charleroi
3 Antwerpen - Luchthaven - Leuven - Hasselt
4 Antwerpen - Lier - Aarschot - Leuven
5 Antwerpen - Lier - Herentals - Mol - Hamont/Hasselt
6 Antwerpen - Noorderkempen
7 Antwerpen - Gent
8 Antwerpen - Gent - Oostende
9 Antwerpen - Gent - Lille/Poperinge
10 Antwerpen - Turnhout
11 Binche - Brussel - Turnhout
12 Brugge - Brussel - luchthaven - Brussel - Kortrijk - Oostende
13 Brussel - Antwerpen - Essen
14 Brussel - Antwerpen
15 Brussel - Namur - Luxemburg
16 Brussel - Namur - Luik
17 Charleroi - Shuman - Luchthaven - Mechelen - Antwerpen
18 Charleroi - Couvin
19 Kortrijk - Gent - Brussel - Luik - Welkenraedt
20 Kortrijk - Doornik -Brussel - Dendermonde - St. Niklaas
21 Kortrijk - Brugge
22 Gent - Aalst - Brussel - Aarschot - Hasselt - Genk
23 Gent - Mechelen
24 Hasselt - Luik - Maastricht
25 Knokke/ Blankenberge - Brussel - Landen - Hasselt - Genk
26 De pannen - Gent - Brussel - Luchthaven -Leuven - Landen
27 Luik - Leuven - Brussel - Mons - St Ghislain - Quievrain
28 Luik - Namur - Mons
29 Luik - Gouvy - Luxemburg
30 Namur - Doornik - Lille
31 Oostende - Brussel - Eupen
32 Doornik - Brussel - Luchthaven - Brussel - Mons
33 Schaarbeek - Namur - Dinant
Omnirail "L" Verbindingen
L01 Antwerpen - St niklaas - Lokeren
L02 Antwerpen - Herentals
L03 Antwerpen - Lier - Aarschot - Leuven
L04 Braine le Comte - Jurbise
L05 Braine le Comte - Manage
L06 Charleroi - La Louviere - Manage - Luttre
L07 Charleroi - Erquelinnes
L08 Charleroi - Mons - Quevy
L09 Eeklo - Gent - Oudenaarde - Ronse/kortrijk
L10 Gent - Brugge - Zeebrugge
L11 Gent - Zottegem - Geraardsbergen
L12 Gent - Dendermonde - Mechelen - Leuven
L13 Geraardsbergen - Ath - Jurbise -Mons - St. Ghislain - Doornik - Moeskroen
L14 Herentals - Mol
L15 Leuven - Mechelen - Puurs - St. Niklaas
L16 Leuven - Aarschot - Hasselt
L17 Lokeren - Dendermonde
L18 Puurs - Antwerpen -Essen - Roosendaal
L19 Ottignies - Namur
L20 Ottignies - Charleroi - Tamines -Namur - Jambes
L21 Namur - Dinant - Bertrix - Libramont
L22 Libramont - Bertrix - Virton - Athus - Arlon
L23 Namur - Ciney - Marloie - Libramont - Arlon - Luxemburg
L24 Luik - Ans - Waremme
L25 Luik - Hoei - Namur
L26 Luik Palais - Rivage - Marloie
L27 Liers - Luik - Angleur - Verviers
L28 Spa - Verviers - Aachen
Omnirail "RER" verbindingen
RER A Aalst - Denderleeuw - Brussel Noord - West - Jette - Dendermonde
RER B Aalst - Denderleeuw - Geraardsbergen - Brussel
RER C Aalst - Jette - Shuman -Etterbeek - Halle
RER D Antwerpen - Mechelen - Brussel - Nijvel
RER E Antwerpen - Mechelen - Brussel - Nijvel
RER F Oudenaarde - Denderleeuw - Brussel - Jette - Dendermonde
RER G Braine le Compte - Brussel - Leuven
RER H Braine le Compte - Brussel - Leuven
RER I Brussel - Shuman - Ottignies
RER J Brussel - Shuman - Ottignies - Louvain la Neuve
RER K Geraardsbergen - Edingen - Halle - Etterbeek - Bru Luxemburg
RER L Leuven - Waver - Ottignies
RER M Leuven - Waver - Ottignies
RER N Mechelen (via hofstade) - Vilvoorde - Merode - Delta - Halle
RER O Mechelen - Vilvoorde - Merode - Etterbeek - Bru Luxemburg
RER P Ottignies - Louvain la Neuve
RER Q Ottignies - Louvain la Neuve
Want we zijn nu gesplitst dus we kunnen het niet meer... ZUCHT...quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
"De grote vernieuwing" is een jaar uitgesteld ivm de hervorming van de NMBS-Groep die eergisteren werd goedgekeurd door het kernkabinet.
Dit is de lijnvoering zoals de NMBS die eind 2014 zou willen invoeren, voor zover mij bekend betreffen dit uurdiensten:
[..]
Bron: HGBTF
Alles onder voorbehoud.
Eerder "Er zijn al grote veranderingen aanstaande, de hele dienstregeling omgooien terwijl we aan het reorganiseren zijn gaat alleen maar veel ellende brengen waar we niets mee kunnen".quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Want we zijn nu gesplitst dus we kunnen het niet meer... ZUCHT...
als de bussen beschikbaar zijn wel ja. Het is een soort van concessie die door de NS uitgegeven is, waarbij één organisatie de regio onder zijn hoede heeft en dan allerlei regionale ondernemers inschakelt om bussen te leveren.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:09 schreef Pino112 het volgende:
Ik blijf het knap vinden dat de NS in zo'n korte tijd een enorme lading bussen heeft geregeld in Zwolle.
Is dat een afspraak dat allerlei busmaatschappijen bussen vrijgeven als de NS belt of hoe werkt het precies?
Ze hebben korte lijntjes met diverse maatschappijen. In deze periode zijn er gelukkig ook veel bussen beschikbaar. Als je in de lente strand heb je een probleem, schoolreisjes hebben dan heel veel buscapaciteit..quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:09 schreef Pino112 het volgende:
Ik blijf het knap vinden dat de NS in zo'n korte tijd een enorme lading bussen heeft geregeld in Zwolle.
Is dat een afspraak dat allerlei busmaatschappijen bussen vrijgeven als de NS belt of hoe werkt het precies?
Hoe kom je aan deze bedragen? Ik neem aan dat de ¤ 153 is voor Figueras - Madrid, als ik op Renfe.com kijk zie ik daar vanaf-prijzen van ¤ 51,25.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:14 schreef Bitlord het volgende:
Vroegboekers zouden
Amsterdam - Madrid ¤35 + ¤49 + ¤153 = ¤237 kunnen betalen. Vooral het stuk Madrid-Barcelona is duur, Amsterdam - Barcelona kan voor ¤98.
Die weet inderdaad belachelijk veelquote:Op donderdag 10 januari 2013 23:14 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Die heb ik ook niet van mijzelf maar te horen gekregen van Michiel ten Broek. Hij weet echt vrijwel alles van Amsterdam CS.
Je doel op deze?quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als je kunt na de ongelijkvloerse kruising kunt vorken en ook het rechterspoor aansluiting op de lijn naar Emmen laat houden dan los je imo veel van het knelpunt op.
Daarmee doel ik op de variant die Dennis hier enkele dagen geleden gepost heeft
of die eerste variant waarbij er één flyover is, maar dan aan de Emmense zijde een vork en waarbij spoor AA ook nog een wissel richting Dalen heeftquote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:17 schreef dennistd het volgende:
[..]
Die weet inderdaad belachelijk veel
Ook wat materieel(inzet) en dergelijke betreft.
[..]
Je doel op deze?
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als de bussen beschikbaar zijn wel ja. Het is een soort van concessie die door de NS uitgegeven is, waarbij één organisatie de regio onder zijn hoede heeft en dan allerlei regionale ondernemers inschakelt om bussen te leveren.
Een aantal reizigers had vanochtend mazzel, want in Meppel stond toevallig nog een touringcar, waardoor ze meteen meekonden reizen richting Zwolle
Ah oke, thnx beiden. Waren idd verschillende busmaatschappijen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Ze hebben korte lijntjes met diverse maatschappijen. In deze periode zijn er gelukkig ook veel bussen beschikbaar. Als je in de lente strand heb je een probleem, schoolreisjes hebben dan heel veel buscapaciteit..
Tevens ditquote:Op vrijdag 11 januari 2013 07:23 schreef Banzaiaap het volgende:
Neemt niet weg dat mensen weer helemaal over de zeik gaan op Twitter over de NS.
Het leven van een hobbyist gaat niet over rozenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:29 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Tevens ditHeb er ook een paar op WA die de NS de schuld geven dat de trein Zwolle -> Amersfoort 20min vertraging had, want 'dat heeft toch niks met het ongeluk te maken'
Alsof de trein uit de lucht wordt getoverd in Zwolle. Manmanman, zij snappen het echt niet.
Neuj dat blijkt wel.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Het leven van een hobbyist gaat niet over rozen
Zelfs van Zwolle naar heerenveenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:27 schreef b2py het volgende:
Er rijden directe bussen meppel - heerenveen, scheelt weer ;-)
Ze hebben ook geen voorrangquote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:46 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Neuj dat blijkt wel.
Ze denken trouwens dat er bij een seinstoring een monteurtje van Prorail vanuit de andere kant van het land moet komen die niet met voorrang over de snelweg mag bij bijv file.
Ik ga er niet eens meer op in
Nee, als je internationaal met ICE reist hoef je niet die ¤2 toeslag voor het binnenlandse deel te betalen, ongeacht of je instapt in Amsterdam, Utrecht of Arnhem.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Arnhem. Toeslag voor het NL deel.
Enschedequote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:00 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Maar ze komen niet uit de andere kant van het land lijkt me:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
jazeker, die is er: PTA / Bussentopic #44 - Waar sommigen van O408's houdenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:16 schreef Little_Dolls het volgende:
Is er ook ergens een bussentopic? Kan ik daar gaan klagen dat die dingen altijd meteen vertrekken als ik nog niet eens neerzit en zodoende bijna omval.![]()
Oh, niet? Dat wist ik nietquote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:10 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Nee, als je internationaal met ICE reist hoef je niet die ¤2 toeslag voor het binnenlandse deel te betalen, ongeacht of je instapt in Amsterdam, Utrecht of Arnhem.
De busabonnementen van De Lijn vind ik nou niet echt duur. ¤ 23 per maand voor de Buzzy Pazz of ¤ 30 per maand voor een Omnipas. De Nederlandse abonnementen zijn duurder dan dat.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:16 schreef Little_Dolls het volgende:
En natuurlijk dat die busabonnementen veel te duur zijn.
Dank ende merci.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jazeker, die is er: PTA / Bussentopic #44 - Waar sommigen van O408's houden
Mooi product, daar trek je klanten mee.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:41 schreef James1988 het volgende:
De laatste Fyra die vanuit Brussel richting Amsterdam is vertrokken en dat ook heeft gehaald is die van 08:16. De Fyra van 13:16 is de eerstvolgende. Als die gaat rijden.
Wat hebben ze met de reservestellen gedaan?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:41 schreef James1988 het volgende:
De twee extra Fyra-locs (186.114 en 186.236) gaan retour afzender, ze zijn niet meer nodig.
Daarnaast gaat het ook niet lekker met de V250: trein 9220 (Amsterdam 08:42 - Brussel Zuid 10:43) kon niet verder dan Rotterdam, 9221 (Brussel-Zuid 11:16 - Amsterdam 13:17) kon hierdoor niet rijden (geen materieel). Trein 9217 (Brussel-Zuid 10:16 - Amsterdam 12:17) heeft eveneens niet kunnen rijden vanwege defect materieel.
De laatste Fyra die vanuit Brussel richting Amsterdam is vertrokken en dat ook heeft gehaald is die van 08:16. De Fyra van 13:16 is de eerstvolgende. Als die gaat rijden.
Was dat gewoon reservematerieel, of is er geknipt in de dienstregeling van de V160?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:41 schreef James1988 het volgende:
De twee extra Fyra-locs (186.114 en 186.236) gaan retour afzender, ze zijn niet meer nodig.
Nee hoor, dat is heel vaak het geval in België. De trein is daar vrijwel uitsluitend gebouwd voor forenzen en scholieren. Er zijn complete lijnen die in het weekend niet bediend worden (L52 Antwerpen - puurs, L82 Aalst - Burst en L144 Jemeppe - Gembloux bijvoorbeeld)quote:Op vrijdag 11 januari 2013 09:43 schreef Little_Dolls het volgende:
Dat is weer omdat het "station" hier enkel een perronnetje is en men denkt dat hier niemand de trein neemt.![]()
Mooi kut dus..quote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:57 schreef James1988 het volgende:
Voor Beter OV had gisteren navraag gedaan bij NS Hispeed over problemen van gisteren, NSH vertelde dat het reservestel in Brussel ķķk defect was. Is misschien nog steeds zo.
Dutchmantrainserie22 zou roepen:quote:
Je vergeet nog 74 uitroeptekensquote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:05 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dutchmantrainserie22 zou roepen:
LEVENSGEVAARLIJK WAT DEZE MACHINIST DOET, DAT DIT KAN ZEG, BOH PRORAIL DOE ER WAT AAN
Haha, bij deze eerste foto wist ik al wat erin zat... Kennelijk is er een uniforme plakmethode daarbij Blokkerquote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:22 schreef b2py het volgende:
Eerst was daar een ontzettend verzegelde brief
[ afbeelding ]
Is voor de 26equote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:24 schreef Dr_Flash het volgende:
wauwEn nu?
Maar goed dat die foto 3000 pixels breed is, anders had ik echt geen idee gehad wat erop te zien zou zijn![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |