ja maar boe hoe nieuwe ontwikkelingen boehoe HSL boehoe benelux wegquote:Op donderdag 10 januari 2013 23:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
Volgens mij gaan daar wel meteen vier sporen in komen, dit ivm de vertraging van het project. Viersporigheid op Rijswijk - Rotterdam is overigens broodnodig. Veel te veel vertraagde treinen tijdens de spits daar.
Het is in ieder geval al goed dat ze rekening houden met toekomstige viersporigheid, en niet domweg een tunnelbak aanleggen voor 2 sporen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat wat ik daar neer zette wist iemand van ProRail mij te vertellen toen ik daar was met de open dag..
De beste man meldde mij ook al dat het meer een prestige en lobby project was dan een bittere noodzaak overigens..quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het is in ieder geval al goed dat ze rekening houden met toekomstige viersporigheid, en niet domweg een tunnelbak aanleggen voor 2 sporen.
de gemeente Delft wil het om zo de stad meer te verbinden, dus komt het ervan.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:57 schreef b2py het volgende:
[..]
De beste man meldde mij ook al dat het meer een prestige en lobby project was dan een bittere noodzaak overigens..
Dat hebben ze vast afgekeken van de gemeente Best.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de gemeente Delft wil het om zo de stad meer te verbinden, dus komt het ervan.
Nijverdal is ook een goed voorbeeldquote:Op donderdag 10 januari 2013 23:59 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Dat hebben ze vast afgekeken van de gemeente Best.
Dat zijn de meeste van die tunnelprojecten van tegenwoordig. Een voordeel voor enkelen wat klauwenvol met geld kost...quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:57 schreef b2py het volgende:
[..]
De beste man meldde mij ook al dat het meer een prestige en lobby project was dan een bittere noodzaak overigens..
Die HSL ligt er, we kunnen 'm maar beter zo goed mogelijk gebruiken ook. Het is alleen zo ontzettend jammer dat er maar zo weinig treinen overheen gaan, en dat die treinen ook nog eens zo weinig stations aandoen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja maar boe hoe nieuwe ontwikkelingen boehoe HSL boehoe benelux wegboehoe allemaal niet zo boeiend meer lekker iedereen over de HSL
Almelo Verdiept?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nijverdal is ook een goed voorbeeld
Ik was pas op Almere station en daar gaat een IC naar Lelystad een paar minuten voor de nieuwe IC naar Groningen. Wat is daar de logica van?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:02 schreef b2py het volgende:
Ik ben trouwens op de corridor Schiphol - Almere totaal het spoor bijster. Je hebt daar nu drie projecten lopen volgens de ProRail website
- SAAL
- OV-SAAL
- ZuidAsDok..
En ik heb het vermoeden dat ze elkaar alle drie tegen spreken
overstappen vanaf amsterdam c naar het noorden op Lelystad of Almere centrum. De andere kant op hetzelfde, trein uit noorden naar amsterdam zuid, vlak erachter de ic naar centraal. Zo houdt je de reistijden kort ;-)quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:04 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Ik was pas op Almere station en daar gaat een IC naar Lelystad een paar minuten voor de nieuwe IC naar Groningen. Wat is daar de logica van?
Ah, ik wist niet waar die treinen vandaan kwamen, thanks.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:07 schreef b2py het volgende:
[..]
overstappen vanaf amsterdam c naar het noorden op Lelystad of Almere centrum. De andere kant op hetzelfde, trein uit noorden naar amsterdam zuid, vlak erachter de ic naar centraal. Zo houdt je de reistijden kort ;-)
Nou en.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:10 schreef b2py het volgende:
Alhoewel ik betwijfel of de mensen in Lelystad en Almere er blij mee zijn.
Is het nu twee keer per half uur en dan 26 minuten niks? Dat is wel vrij waardeloos ja. Hoewel Almere natuurlijk niet echt geconcentreerd is en je dus ook de sprinter kan gebruiken, omdat die tussen Almere en Lelystad toch niet stopt.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:10 schreef b2py het volgende:
Alhoewel ik betwijfel of de mensen in Lelystad en Almere er blij mee zijn. Tot 9 dec 2012 had je strakke kwartiersdiensten en nu erg scheve niksdiensten daar..
ze hebben een sprinter doorgetrokken naar zwolle dus die hebben ze ook nog wel, maar ik zou liever kwartiersdiensten hebben..quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:15 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Is het nu twee keer per half uur en dan 26 minuten niks? Dat is wel vrij waardeloos ja.
Waardeloos? DIT is pas waardeloos:quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:15 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Is het nu twee keer per half uur en dan 26 minuten niks? Dat is wel vrij waardeloos ja. Hoewel Almere natuurlijk niet echt geconcentreerd is en je dus ook de sprinter kan gebruiken, omdat die tussen Almere en Lelystad toch niet stopt.
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:17 schreef James1988 het volgende:
Maar ze hebben in Almere nu wel Koplopers, da's ook wat waard.
mja, mocht het drukker worden in de treinen dan kunnen er nog een aantal toegevoegd gaan worden. Die vallen precies in het andere kwartierquote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:15 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Is het nu twee keer per half uur en dan 26 minuten niks? Dat is wel vrij waardeloos ja. Hoewel Almere natuurlijk niet echt geconcentreerd is en je dus ook de sprinter kan gebruiken, omdat die tussen Almere en Lelystad toch niet stopt.
Ja maar Pepinster is wel van een andere orde van grootte.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waardeloos? DIT is pas waardeloos:
[ afbeelding ]
2 treinen vanuit Pepinster naar Luik, 7 minuten achter elkaar aan, en dan een uur en 53 minuten niks.
Maar niet qua regionaal centrum. Dat er in Almere zoveelduizend kuttokkies meer wonen maakt het niet een belangrijkere stad of zo hoor. Wat mij betreft kunnen ze daar lekker de klere krijgen. 26 minuten waar hebben we het over manquote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:21 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Ja maar Pepinster is wel van een andere orde van grootte.
Mij interesseert het verder ook niet hoorquote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar niet qua regionaal centrum. Dat er in Almere zoveelduizend kuttokkies meer wonen maakt het niet een belangrijkere stad of zo hoor. Wat mij betreft kunnen ze daar lekker de klere krijgen. 26 minuten waar hebben we het over man
Minimaal ETMET toch? Wat vond ik dat heerlijk zeg tussen Amsterdam en Utrecht..quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar niet qua regionaal centrum. Dat er in Almere zoveelduizend kuttokkies meer wonen maakt het niet een belangrijkere stad of zo hoor. Wat mij betreft kunnen ze daar lekker de klere krijgen. 26 minuten waar hebben we het over man
De boog is daar ook 80 km/h. Dan is het verschil niet zo groot..quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:43 schreef b2py het volgende:
[..]
En wat ik ook nooit heb begrepen daar is waarom vanuit/naar Zuid wel 1:34,7 zijn maar wissels van/naar Lelylaan 1:15..
dat verklaart wel een hoop ja..quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:33 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
De boog is daar ook 80 km/h. Dan is het verschil niet zo groot..
die route duurt een stuk langerquote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:33 schreef lyolyrc het volgende:
Zo belangrijk is die overstap op Almere en Lelystad toch niet? Reizigers vanaf Amsterdam Centraal kunnen altijd nog de route via Amersfoort kiezen.
Voor Almere was de dienstregeling 2012 gewoon beter ondanks dat de IC's trager waren. Dat komt door de strakke kwartierliggingen, de IC-stop in Buiten en doordat de sprinters lekker snel waren ingelegd.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:17 schreef b2py het volgende:
[..]
ze hebben een sprinter doorgetrokken naar zwolle dus die hebben ze ook nog wel, maar ik zou liever kwartiersdiensten hebben..
Klaasje, jij bent expert daar, deel je ervaringen
Tsja als je 10 minuten in Zwolle stil gaat staan, jaquote:
In dat gat van die 26 minuten rijdt wel de sprinter Amsterdam-Zwolle.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:15 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Is het nu twee keer per half uur en dan 26 minuten niks? Dat is wel vrij waardeloos ja. Hoewel Almere natuurlijk niet echt geconcentreerd is en je dus ook de sprinter kan gebruiken, omdat die tussen Almere en Lelystad toch niet stopt.
Vanaf Zwolle gerekend scheelt het 10 minuten. Dat is exclusief vertreknadeel voor de richting Amersfoort.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja als je 10 minuten in Zwolle stil gaat staan, ja
En voor die paar minuten tijdswinst jaag je dan eerst nog de nodige Almere Buiten-reizigers de auto in. Goed gedaan, jongensquote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:36 schreef Mr_Klaasje het volgende:
door economische omstandigheden is het aantal reizigers sinds 2010 niet zo hard gegroeid als eerst gedacht was.
Dat één of andere idiote automobilist zn auto op de weg parkeert is natuurlijk allemaal de schuld van de de #nsfailquote:Op vrijdag 11 januari 2013 07:23 schreef Banzaiaap het volgende:
Ze moeten me wel hebben vandaag zeg. Op traject Leeuwarden - Zwolle maar liefst twee storingen deze ochtend. Bommelding op station Wolvega en aanrijding met een voertuig bij Meppel.
Allebei externe oorzaken, dus veel kunnen ze niet doen natuurlijk..![]()
Neemt niet weg dat mensen weer helemaal over de zeik gaan op Twitter over de NS.
Maar even snel die Zuiderzeelijn aanleggen, zijn we daar ook weer van af.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 07:46 schreef James1988 het volgende:
Ik mocht het gisteren wel over 'Zwolle - Meppel is een Single Point Of Failure' hebben zeg
Er kwam extra geld vrij door de verkoop van het 4G netwerk toch ?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 07:47 schreef Q. het volgende:
[..]
Maar even snel die Zuiderzeelijn aanleggen, zijn we daar ook weer van af.
Goed plan. Hoe meer mogelijkheden om in de randstad te komen, hoe beter.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 08:11 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Er kwam extra geld vrij door de verkoop van het 4G netwerk toch ?
Even met Chinese precisie en tijdsspan de Zuiderzee aan leggenToch genoeg werklozen. Kunnen mooi helpen
Niet Meppel. Nieuwendijk tussen Nieuwleusen en Zwolle.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 07:23 schreef Banzaiaap het volgende:
Ze moeten me wel hebben vandaag zeg. Op traject Leeuwarden - Zwolle maar liefst twee storingen deze ochtend. Bommelding op station Wolvega en aanrijding met een voertuig bij Meppel.
Allebei externe oorzaken, dus veel kunnen ze niet doen natuurlijk..![]()
Neemt niet weg dat mensen weer helemaal over de zeik gaan op Twitter over de NS.
Anyway: er stond een auto stil op een overweg en is geschept. Bestuurder overleden.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 08:38 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Niet Meppel. Nieuwendijk tussen Nieuwleusen en Zwolle.
Half 8quote:Op vrijdag 11 januari 2013 08:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Anyway: er stond een auto stil op een overweg en is geschept. Bestuurder overleden.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-uur-extra-reistijd/
Bah, lijkt me als machinist echt verschrikkelijk.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 08:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Anyway: er stond een auto stil op een overweg en is geschept. Bestuurder overleden.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-uur-extra-reistijd/
jij mag niks meer zeggen over welk traject dan ook!quote:Op vrijdag 11 januari 2013 07:46 schreef James1988 het volgende:
Ik mocht het gisteren wel over 'Zwolle - Meppel is een Single Point Of Failure' hebben zeg
Dit. Vooral niet over de Havenlijn beginnen komend weekend. Anders ben ik weer de sigaar.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 09:40 schreef b2py het volgende:
[..]
jij mag niks meer zeggen over welk traject dan ook!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |