Dat wel maar minder vuurwapens staat ook gelijk aan meer overvallen en meer inbraken.quote:Op woensdag 9 januari 2013 19:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Toch wel, minder vuurwapens ter beschikking is minder kans op incidenten met die wapens.
Dat lijkt me zeer de vraag.quote:Op donderdag 10 januari 2013 02:32 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Dat wel maar minder vuurwapens staat ook gelijk aan meer overvallen en meer inbraken.
Overvallen zijn volgens mij vrij vaak gewapend. Sowieso klopt het statistisch gezien niet.quote:Op donderdag 10 januari 2013 02:32 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Dat wel maar minder vuurwapens staat ook gelijk aan meer overvallen en meer inbraken.
Af en toe post een lolbertarian hier een youtube linkje of sarcastisch plaatje en reageert er weer eens iemand.. zo ook ikquote:Op donderdag 10 januari 2013 12:39 schreef Repelsteeltju het volgende:
Dit topic nog open? Of is het al 2016?
Als je een leuke opzet voor zo'n topic hebt is dat meer dan welkom. Dit dekt de lading inderdaad niet meer.quote:Op donderdag 10 januari 2013 12:41 schreef thettes het volgende:
[..]
Af en toe post een lolbertarian hier een youtube linkje of sarcastisch plaatje en reageert er weer eens iemand.. zo ook ik
Misschien tijd voor een algemeen US politiek topic?
die zal het zeker proberen. Bij de democraten wordt het ook nog wel leuk. Is er een goede opvolger voor Obama ter beschikking of brandt men zich niet aan de kroonprinsen?quote:Op donderdag 10 januari 2013 13:27 schreef thettes het volgende:
Chris Christie? Profileert zich lekker.
Zou Biden willenquote:Op donderdag 10 januari 2013 13:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
die zal het zeker proberen. Bij de democraten wordt het ook nog wel leuk. Is er een goede opvolger voor Obama ter beschikking of brandt men zich niet aan de kroonprinsen?
Pijnlijk. Erg pijnlijk.quote:Op donderdag 10 januari 2013 13:35 schreef borisz het volgende:
http://www.publicpolicypo(...)es-traffic-jams.html
Het Congres is nog minder populair dan Nickelback
Biden en Hilary beiden zijn, m.i. en voor zover je daarvan op dit moment kan spreken, koplopers als ze mee zouden doen omdat ze veel meer naamsbekendheid hebben dan zo ongeveer elke andere Dem. Het nadeel is dat ze beiden ouder zouden zijn dan Reagan bij zijn eerste termijn als president (niet de tweede, thoughquote:
Diezelfden, en eventueel ook nog:quote:Op donderdag 10 januari 2013 17:11 schreef Niox het volgende:
Biden en Cuomo lijken mij zekerheidjes bij de democraten. Van Villaraigosa (burgemeester L.A.) verwacht ik ook een poging, al heeft die wel wat smetjes op zijn priveleven. En Hillary uiteraard, als Bill in betere vorm verkeerd dan in 2008 dan verwacht ik dat ze de nominatie vrij simpel binnenhaalt.
Bij de republieken: Christie, Rubio, Jindal en vast nog een hoop anderen.
Van Huntsman verwacht ik ook nog wel iets, maar dat zal dan als independent of bekeerde democraat moeten zijn. Republikeinse primaries gaat hij nooit winnen.
Dat is het grote nadeel van districtenstelsels en alle ellende die daar bij komt kijken (zoals gerrymandering)quote:Op vrijdag 11 januari 2013 08:35 schreef Nielsch het volgende:
Laatst een filmpje gezien dat je - in theorie - met 22% van de popular vote president van de VS kan worden. Nu is de kans dat deze verkiezingsuitslag er komt wel heel klein, maar het is raar dat de stem van een burger zwaarder weegt dan de stem van een andere burger:
Daar heeft ie ook een filmpje over inderdaad:quote:Op vrijdag 11 januari 2013 08:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is het grote nadeel van districtenstelsels en alle ellende die daar bij komt kijken (zoals gerrymandering)
Eigenlijk kiest niet het volk, maar kiezen de staten wie de president van hun 'vereniging' is. Historisch gezien heel logisch, maar door hoe de federale overheid zich tot almachtig ontwikkelt heeft lijkt het kiessysteem nu erg raar en achterhaald (als je de VS als land ziet is een popular vote natuurlijk logischer).quote:Op vrijdag 11 januari 2013 08:35 schreef Nielsch het volgende:
Laatst een filmpje gezien dat je - in theorie - met 22% van de popular vote president van de VS kan worden. Nu is de kans dat deze verkiezingsuitslag er komt wel heel klein, maar het is raar dat de stem van een burger zwaarder weegt dan de stem van een andere burger:
Dat kunnen we hier wel van maken toch?quote:Op donderdag 10 januari 2013 12:41 schreef thettes het volgende:
[..]
Misschien tijd voor een algemeen US politiek topic?
Prima maar dan moet iemand even een mooie OP maken. Of een nieuw topic daarmee starten. Dan laten we deze reeks wegzakken tot de volgende cyclus, dat maakt niet zoveel uit.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:23 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat kunnen we hier wel van maken toch?
Ik zou er erg voorstander van zijn om een reeks op zijn minst te koppelen aan deze reeks, die de laatste maanden toch een goeie continue stroom aan info heeft opgeleverd.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Prima maar dan moet iemand even een mooie OP maken. Of een nieuw topic daarmee starten. Dan laten we deze reeks wegzakken tot de volgende cyclus, dat maakt niet zoveel uit.
Echt he, Obama trekt weer een lobbyist aan, voormalig hotshot van Citi Group. Nee, Wall Street domineert zeker niet de regering.quote:Jack Lew to be the next Secretary of the U.S. Treasury
Bedankt voor je waardevolle bijdrage. Als het je niet interesseert, wat doe je dan in dit topic?quote:
Niveau kweekt niveau, hè.quote:Op zondag 20 januari 2013 01:48 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Bedankt voor je waardevolle bijdrage. Als het je niet interesseert, wat doe je dan in dit topic?
quote:
een serieus alternatief was er ook niet natuurlijk.quote:Op zondag 20 januari 2013 12:41 schreef MilaNL het volgende:
Die debt ceiling wordt gewoon verhoogd hoor. De Republikeinen willen ook geen diepe depressie op hun geweten hebben.
Dat gebeurt toch al een hele tijd lang bijna één keer per jaar gemiddeld, ik snap niet dat er mensen zijn die eraan twijfelen dat ze daarmee doorgaan.quote:Op zondag 20 januari 2013 12:41 schreef MilaNL het volgende:
Die debt ceiling wordt gewoon verhoogd hoor. De Republikeinen willen ook geen diepe depressie op hun geweten hebben.
waarom dan berichten plaatsen met domme plaatjes daarover?quote:Op zondag 20 januari 2013 12:47 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat gebeurt toch al een hele tijd lang bijna één keer per jaar gemiddeld, ik snap niet dat er mensen zijn die eraan twijfelen dat ze daarmee doorgaan.
Het gaat natuurlijk niet over de debt ceiling, maar over de hypocrisie van de politicus in kwestie. Dat zou zelfs jij moeten snappen.quote:Op zondag 20 januari 2013 12:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
waarom dan berichten plaatsen met domme plaatjes daarover?
Wou je zeggen dat politici wel eens beloftes doen die ze niet waar kunnen maken? Je fucking meent het niet.quote:Op zondag 20 januari 2013 12:56 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk niet over de debt ceiling, maar over de hypocrisie van de politicus in kwestie. Dat zou zelfs jij moeten snappen.
Je verwacht het niet!quote:Op zondag 20 januari 2013 13:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wou je zeggen dat politici wel eens beloftes doen die ze niet waar kunnen maken? Je fucking meent het niet.
Mensen, we hebben een kenner hier!
En dan te bedenken dat Obama die uitspraken heeft gedaan voor het uitbreken van de kredietcrisis.quote:
Ik vind je libertarische wereldbeeld ook buitengewoon koddig. In jullie universum liegen mensen natuurlijk niet.quote:
Koddig man, geen geweld gebruiken.quote:Op zondag 20 januari 2013 13:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind je libertarische wereldbeeld ook buitengewoon koddig. In jullie universum liegen mensen natuurlijk niet.
Ik zou dat eerder naïef willen noemen.quote:
Make up your mind, net was het nog koddig.quote:Op zondag 20 januari 2013 13:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zou dat eerder naïef willen noemen.
Het een sluit het ander niet uit. Sterker, naïviteit is vaak erg koddig.quote:Op zondag 20 januari 2013 13:13 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Make up your mind, net was het nog koddig.
Open er een topic over.quote:Op zondag 20 januari 2013 13:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het een sluit het ander niet uit. Sterker, naïviteit is vaak erg koddig.
Ik heb je toch niet aan het huilen gemaakt, hoop ik.quote:
Wat denk je zelf?quote:Op zondag 20 januari 2013 13:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb je toch niet aan het huilen gemaakt, hoop ik.
quote:President Obama has lived in the District now for four years, and has seen first-hand how patently unfair it is for working families in D.C. to work hard, raise children and pay taxes, without having a vote in Congress,” said the White House in a statement. ”Attaching these plates to the presidential vehicles demonstrates the president’s commitment to the principle of full representation for the people of the District of Columbia and his willingness to fight for voting rights, home rule and budget autonomy for the District.” The District of Columbia was founded when George Washington signed the Resident Act on July 16, 1790; in 1801, D.C. was placed under the exclusive jurisdiction of Congress. Since the capital district isn’t formally beholden to a U.S. state, it lacks a voting member in Congress. And yet D.C. residents still must pay Federal taxes: a sore subject for many of the city’s residents, who number over 630,000 — more than the entire population of Vermont or Wyoming.
En de zogenaamde heilige democraten doen er vrolijk aan mee.quote:
Ik zou voor geen goud op de Democraten stemmen als ze in Nederland meededen aan de verkiezingen. In Amerika heb je echter geen keus, daar is het een keuze tussen een corrupte partij en een corrupte partij met gelovigen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:12 schreef popolon het volgende:
[..]
En de zogenaamde heilige democraten doen er vrolijk aan mee.
Het gaat mij ook om het constante random posten van activistische of grappig bedoelde plaatjes en filmpjes. Wat moeten we daarr nou mee..quote:Op zondag 20 januari 2013 12:56 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk niet over de debt ceiling, maar over de hypocrisie van de politicus in kwestie. Dat zou zelfs jij moeten snappen.
filmpjes die beginnen met 'the truth about' zijn ook zelden overtuigend zeg..quote:Op woensdag 13 februari 2013 03:20 schreef heiden6 het volgende:
Het is weer tijd voor de "State of the Union" ()
Ook fraai dat deze engerd de baas van de CIA wordt:
quote:Ron Paul Sues Supporters for Control of RonPaul.com
In a move that's baffled and enraged his staunchly libertarian fans, three-time presidential candidate Ron Paul has asked the World Intellectual Property Organization to confiscate two domain names currently held by his supporters: RonPaul.com and RonPaul.org. In a Friday blog post, the sites' proprietors fired back at their hero by claiming that they'd already offered to let Paul buy RonPaul.com (and its 170,000-follower mailing list) for a measly $250,000. (RonPaul.org was apparently thrown in as "a free gift.") After all, that's the proper market economy way to handle this situation … right? Instead, their beloved leader has chosen to expropriate private property with the help of a major bastion of liberal tyranny: the United Nations, which controls the WIPA.
http://nymag.com/daily/in(...)l-of-ronpaulcom.html
¤250.000 ervoor vragen. Dan weet je ook meteen hoe idealistisch die supporters zijn. Een eerlijke compensatie kan ik mij nog voorstellen. 2,5 ton vragen is gewoon zakkenvullen.quote:
Een tweetal websites bouwen inclusief een trouwe schare volgers (want trouw zijn ze wel aan hun geloof, dat moet je ze nageven) vertegenwoordigt natuurlijk best wel een behoorlijke waarde. 250.000 euro is dan niet eens vreemd. Maar het af proberen te dwingen via de as van het kwaad is natuurlijk nog veel dubieuzer.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 12:25 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
¤250.000 ervoor vragen. Dan weet je ook meteen hoe idealistisch die supporters zijn. Een eerlijke compensatie kan ik mij nog voorstellen. 2,5 ton vragen is gewoon zakkenvullen.
Als het een commerciele site was, had ik het volledig begrepen. Maar een politieke campagne steunen doe je volgens mij uit non-profit overwegingen. En je weet natuurlijk dat als je een site over een persoon maakt, dat die persoon dan bepaalde rechten heeft met betrekking tot die site. Wat maar goed ook is trouwens.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 12:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een tweetal websites bouwen inclusief een trouwe schare volgers (want trouw zijn ze wel aan hun geloof, dat moet je ze nageven) vertegenwoordigt natuurlijk best wel een behoorlijke waarde. 250.000 euro is dan niet eens vreemd. Maar het af proberen te dwingen via de as van het kwaad is natuurlijk nog veel dubieuzer.
Libertariers hebben het niet zo op intellectueel eigendom. Dus welk recht denkt Ron Paul volgens zijn ideologie eigenlijk te hebben?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 12:35 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Als het een commerciele site was, had ik het volledig begrepen. Maar een politieke campagne steunen doe je volgens mij uit non-profit overwegingen. En je weet natuurlijk dat als je een site over een persoon maakt, dat die persoon dan bepaalde rechten heeft met betrekking tot die site. Wat maar goed ook is trouwens.
Dit is volledig overeenkomstig hun ideologie. "Let the free market decide" is zowat de slagzin van Ron Paul en zijn volgelingen.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 12:25 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
¤250.000 ervoor vragen. Dan weet je ook meteen hoe idealistisch die supporters zijn. Een eerlijke compensatie kan ik mij nog voorstellen. 2,5 ton vragen is gewoon zakkenvullen.
Oh nee, patenten zijn een duivelse uitvinding bijvoorbeeld, net als de VN overigens.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 13:08 schreef Ugjerke het volgende:
Oh, ik had eigenlijk verwacht dat libertariërs al het eigendom hoog hadden staan.
Hm, dan verliezen ze toch wat sympathie bij mij. Ik wil niet zeggen dat het huidige patentrecht goed werkt, maar om intellectueel eigendom geheel af te schaffen gaat mij te ver. Eigendom is eigendom, of je iets nou met je handen of met je hoofd maakt.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 13:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oh nee, patenten zijn een duivelse uitvinding bijvoorbeeld, net als de VN overigens.
Bedankt voor je waardevolle bijdrage.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 07:29 schreef thettes het volgende:
[..]
filmpjes die beginnen met 'the truth about' zijn ook zelden overtuigend zeg..
Samuel L. Jackson die het wil en vervolgens James Clyburn die er naar gevraagd wordt en zegt dat hij het een fantastische vrouw vindt. Storm in een glas water. Nouja, niet eens een storm, alleen Michiel Vos is er mee bezig.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:36 schreef zuiderbuur het volgende:
Verder hoorde ik een bizar gerucht vandaag dat Michelle Obama voor het presidentschap zou kunnen gaan in 2016![]()
![]()
Dat zei althans de correspondent Michiel Vos op de Vlaamse radio 1 (er werd niet bij gezegd dat hij nogal gelinkt is aan de democratische partij)![]()
http://www.radio1.be/prog(...)-kandidaat-president
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |