abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121358116
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 16:45 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Het is verstandig te banksparen, krijg je ook 5% zonder dat je er VHR over moet betalen en houd je wel je HRA.
Ja, leuk, maar dan zit je vast aan allerlei fiscale regels, zonder dat je weet wat de overheid er later aan gaat wijzigen.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_121358224
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 16:46 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Die starter wel ja, die gaat aardig de goede kant op ;)
beetje credits geven (no phun intended) mag soms ook wel :)
pi_121358306
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 16:45 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Het is verstandig te banksparen, krijg je ook 5% zonder dat je er VHR over moet betalen en houd je wel je HRA.
Dan moet je het toch alsnog minstens 20 jaar vast laten staan, anders mag je alsnog van alles aftikken aan de BD?

Verder past zo'n constructie niet binnen mijn moraal. Ik vind namelijk dat de HRA alleen zou moeten gelden voor geld wat je echt als schuld hebt staan, dus je spaargeld verrekent zou moeten worden met je openstaande hypotheekschuld. Ik verwacht verder dat zoiets nog wel een volgende stap van een kabinet gaat worden om de HRA kosten voor de maatschappij nog verder terug te dringen.
  woensdag 9 januari 2013 @ 20:51:59 #154
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_121368605
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 08:47 schreef Artimunor het volgende:

[..]

opzich bewonderingswaardig dat je dat openlijk toegeeft.
iets waar vele niet toe in staat zijn.
Ik was eigenlijk niet helemaal serieus :@

Voor nauwelijks hogere woonlasten dan mijn huurflatje (onder de huurgrens, ik was een scheefhuurder :')) heb ik nu een mooi hoekhuis met 5 slaapkamers en ruime garage. Wat kan mij een fictieve (vraag)prijsdaling nou schelen :)

Maar bedankt voor de waardering :*
If you can't beat them, join them.
  woensdag 9 januari 2013 @ 21:01:49 #155
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_121369272
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:51 schreef 44pje het volgende:
Voor nauwelijks hogere woonlasten dan mijn huurflatje (onder de huurgrens, ik was een scheefhuurder :')) heb ik nu een mooi hoekhuis met 5 slaapkamers en ruime garage. Wat kan mij een fictieve (vraag)prijsdaling nou schelen :)
Kop in't zand dus voor het risico dat je loopt? Dat zou ik niet kunnen...
censuur :O
pi_121370743
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 21:01 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Jij zit zeker met je aluhoedje op de hei te bibberen van angst ofzo. Risico nemen hoort er nou eenmaal bij. Zonder dat zou je echt helemaal nergens komen. Als je dan ook nog eens boven die sociaale huurgrens uitkomt heb je weinig keus. Of duur huren (of je moet geluk hebben dat je een goedkope vind) of gewoon kopen wat je net zo duur en risicovol kunt maken als je zelf wil.

Voer een risicoanalyse uit (dat is wat banken ook doen voor je een hypo krijgt) en bepaal dan of het hoog of laag is. Imo is een hypotheek nemen geven een laag risico, gewoon omdat de meeste mensen uiteinlijk toch in loon omhoog gaan en wonen, hoe je ook woont, nou eenmaal geld kost.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tikbalang op 09-01-2013 21:40:13 ]
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_121372181
Ik heb lang geleden juist een huis gekocht (gebouwd) om mijn woonlasten vast te prikken, om een risico op te mitigeren. Maar dat zal wel raar zijn.
pi_121372519
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 21:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik heb lang geleden juist een huis gekocht (gebouwd) om mijn woonlasten vast te prikken, om een risico op te mitigeren. Maar dat zal wel raar zijn.
Exact. Ik zie zo 1-2-3 ook even het risico niet, mijn hypotheek staat nog voor 17 jaar vast op een zeer betaalbaar niveau. God mag weten wat de huren over 17 jaar doen.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  woensdag 9 januari 2013 @ 22:00:20 #159
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_121372544
quote:

[..]

Welk risico dan?
If you can't beat them, join them.
pi_121372550
quote:
Welk risico bedoel je? Dat je 'op papier' wat armer wordt, en in de praktijk elk jaar meer bespaard?
  woensdag 9 januari 2013 @ 22:16:29 #161
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_121373464
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 22:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Welk risico bedoel je? Dat je 'op papier' wat armer wordt, en in de praktijk elk jaar meer bespaard?
veel aandeelhouders zijn de laatste tien jaar ook erg arm geworden op papier
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_121373586
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 22:16 schreef michaelmoore het volgende:
veel aandeelhouders zijn de laatste tien jaar ook erg arm geworden op papier
Zeg dan gewoon niks. 8)7
  woensdag 9 januari 2013 @ 22:59:54 #163
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_121375807
quote:
14s.gif Op woensdag 9 januari 2013 16:21 schreef Five_Horizons het volgende:
Het berekenen van een hypotheek op een inkomen zegt totaal niets over de maandlasten. 1 inkomen, twee inkomens... het zegt niets.
Het igng ook helemaal niet over de maandlasten maar over de hoogte van het hypotheekbedrag.
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 16:31 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

nee omdat de bank alleen maar kijkt naar of je het met jouw salaris kunt betalen. Maar of jij ondertussen nog elke maand een telefoonrekening van 400 euro hebt of een cokeverslaving die je moet bekostigen, daar kijkt de bank niet naar.

Het totaal aan kosten + sparen moet simpelweg (het liefst een stuk) lager zijn dan wat je binnen krijgt. Het liefst zo veel dat als je werkloos mocht worden, en nog maar 70% krijgt, je ook met die 70% je shit kunt betalen.

Maar probeer dat maar eens uit te leggen aan een starter.
Want de starters kunnen niet met geld omgaan maar de "volwassenen" wel... :')
quote:
7s.gif Op woensdag 9 januari 2013 15:02 schreef Scorpie het volgende:

[..]

True. Maar dat wil niet zeggen dat de verantwoordelijkheid niet bij de hypotheeknemer ligt. Die moet die afweging gaan maken.
Hypotheeknemer is de bank. :)

Alles van je ouders krijgen. _O_
pi_121383023
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 22:59 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Het igng ook helemaal niet over de maandlasten maar over de hoogte van het hypotheekbedrag
Same difference. Het zegt allemaal nogal weinig over de maandlasten.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  Moderator donderdag 10 januari 2013 @ 09:17:02 #165
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_121383980
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 22:59 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Het igng ook helemaal niet over de maandlasten maar over de hoogte van het hypotheekbedrag.

[..]

Want de starters kunnen niet met geld omgaan maar de "volwassenen" wel... :')

[..]
Je mist duidelijk het punt dat ik probbeer te maken. Of je dat met opzet doet of dat je 't echt niet snapt weet ik niet.

quote:
Hypotheeknemer is de bank. :)
Hoe zie je dit? Ik zou zeggen dat de bank de hypotheekverstrekker is, en degene die de hypotheek op zijn naam heeft staan de hypotheeknemer, dus zo beschouwend klopt het prima wat Scorpie zegt. Maar ook hier vraag ik me af of je nu gewoon moeilijk doet om het moeilijk doen of dat je het echt niet snapt.

quote:
Alles van je ouders krijgen. _O_
Das mooi :) Zolang je maar wel met geld om kunt gaan, want de meeste mensen die niks anders kennen dan alles maar krijgen weten nietdat niet, want ze hebben het simpelweg nooit hoeven leren.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator donderdag 10 januari 2013 @ 09:17:26 #166
16180 crew  CoolGuy
pi_121383991
quote:
14s.gif Op donderdag 10 januari 2013 07:46 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Same difference. Het zegt allemaal nogal weinig over de maandlasten.
Dit.
pi_121384279
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 09:17 schreef CoolGuy het volgende:
Hoe zie je dit? Ik zou zeggen dat de bank de hypotheekverstrekker is, en degene die de hypotheek op zijn naam heeft staan de hypotheeknemer, dus zo beschouwend klopt het prima wat Scorpie zegt. Maar ook hier vraag ik me af of je nu gewoon moeilijk doet om het moeilijk doen of dat je het echt niet snapt.
Degene die het registergoed als onderpand aanbied is de hypotheekverstrekker, de partij die op basis daarvan een lening verstrekt is de hypotheeknemer.
pi_121384329
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 09:37 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Degene die het registergoed als onderpand aanbied is de hypotheekverstrekker, de partij die op basis daarvan een lening verstrekt is de hypotheeknemer.
Ik bedoelde dan ook hypotheekgever.
  Moderator donderdag 10 januari 2013 @ 09:41:19 #169
16180 crew  CoolGuy
pi_121384343
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 09:37 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

heeeeeey, das een mooie heldere uitleg. Dank daarvoor! :)
pi_121384408
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 09:17 schreef CoolGuy het volgende:

Zo... zo.... gaat die koele gast die alles tot in de details heeft uitgezocht hier mooi even onderuit _O-

Hypotheekgever = leenslaaf
Hypotheeknemer = bankster maar leenslaven zeggen meestal 'massa' ~O>
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_121384438
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 09:43 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Zo... zo.... gaat die koele gast die alles tot in de details heeft uitgezocht hier mooi even onderuit _O-

Hypotheekgever = leenslaaf
Hypotheeknemer = bankster maar leenslaven zeggen meestal 'massa' ~O>
Oh, leef je ook nog?
  donderdag 10 januari 2013 @ 09:45:10 #172
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_121384439
quote:
14s.gif Op woensdag 9 januari 2013 16:47 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ja, leuk, maar dan zit je vast aan allerlei fiscale regels, zonder dat je weet wat de overheid er later aan gaat wijzigen.
Als je aflost kan je toch ook niets anders er meer mee?
Maakt dus niets uit, als de HRA afgeschaft wordt dan krijg je nog steeds evenveel rente op je bankspaar als je op je hypotheek betaald. Per saldo dus hetzelfde als aflossen maar dan met behoud van HRA.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  donderdag 10 januari 2013 @ 09:49:06 #173
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_121384521
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 16:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan moet je het toch alsnog minstens 20 jaar vast laten staan, anders mag je alsnog van alles aftikken aan de BD?

Verder past zo'n constructie niet binnen mijn moraal. Ik vind namelijk dat de HRA alleen zou moeten gelden voor geld wat je echt als schuld hebt staan, dus je spaargeld verrekent zou moeten worden met je openstaande hypotheekschuld. Ik verwacht verder dat zoiets nog wel een volgende stap van een kabinet gaat worden om de HRA kosten voor de maatschappij nog verder terug te dringen.
Als je aflost is het toch ook weg?

Dat het niet binnen je moraal past vind ik onzin. Dan geef je dat geld zelf toch aan een goed doel?
and made it rain upward
pi_121384541
quote:
14s.gif Op woensdag 9 januari 2013 16:47 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

De gemiddelde BB'er begint dan te brallen over dat ie naar 'de bond' toe stapt of 'de spelregels' niet mogen worden verandert tijdens het spel of er volgt een tirade over 'verworven rechten' i.c.m. de opbouw van het land.

Jongeren hebben daar niet zo heel erg veel aan, ze zijn niet georganiseerd d.m.v. vakbonden, hebben geaccepteerd dat je beter flexibel kan zijn i.p.v. te zeiken over de veranderende spelregels. Wel moeten ze goed opletten dat 'de opbouwers' niet teveel nog afbreken voordat ze de pijp aan Maarten geven. Gelukkig hebben zij de demografie mee en kopen straks de opknapprojectjes van die overleden BB'er voor een appel of een ei. De renovatie business zal het er nog druk mee krijgen, goed voor de economie.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  donderdag 10 januari 2013 @ 09:51:05 #175
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_121384564
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 09:49 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

De gemiddelde BB'er begint dan te brallen over dat ie naar 'de bond' toe stapt of 'de spelregels' niet mogen worden verandert tijdens het spel of er volgt een tirade over 'verworven rechten' i.c.m. de opbouw van het land.

Jongeren hebben daar niet zo heel erg veel aan, ze zijn niet georganiseerd d.m.v. vakbonden, hebben geaccepteerd dat je beter flexibel kan zijn i.p.v. te zeiken over de veranderende spelregels. Wel moeten ze goed opletten dat 'de opbouwers' niet teveel nog afbreken voordat ze de pijp aan Maarten geven. Gelukkig hebben zij de demografie mee en kopen straks de opknapprojectjes van die overleden BB'er voor een appel of een ei. De renovatie business zal het er nog druk mee krijgen, goed voor de economie.
Kwaliteits post weer zeg _O-

Je kan gewoon niet inhoudelijk reageren....
and made it rain upward
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')