Toejuichen niet, gewoon het uitwisselen van ervaringen, een discussie op een normaal niveau zonder schelden en tips over hoe om te gaan met de positie als tweede vrouw.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:53 schreef trovey het volgende:
Wat verwacht je nou van ons. Moeten we je toejuichen of zo? Jij hebt de verantwoordelijkheid genomen om met die man wat te beginnen, die man is niet eerlijk naar zijn vrouw toe en jij accepteert dat, einde verhaal.
Haar ziekte is wel progressief maar niet dodelijk. Wel is het zo dat ze op een dag weinig meer zal kunnen doen.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:55 schreef Newbie114 het volgende:
Wachtwat...
Zijn vrouw is chronisch ziek en jij zegt tegen die kerel van: 'ja is goed laten we lekker samen blijven in het geheim als ze dood is ben je toch geheel van mij'
Beetje lullige actie van jullie allebei tegenover die vrouw. Dus eisen dat hij het vertelt (doet hij niet) en anders uitmaken. Al is het maar voor z'n vrouw
Of ze wel of niet iets verschuldigd is aan die vrouw, lijkt me in hoofdzaak een morele kwestie.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
TS is niets verschuldigd aan die vrouw van hem.
Die man neemt zijn eigen beslissingen.
Of het moreel verwerpelijk is, is een andere zaak.
Ik denk niet dat je die hier zal krijgen aangezien je zelf ook al aangeeft dat mensen het blijkbaar niet accepteren. Denk niet dat iemand zal toegeven dat zij of wellicht hij zich in dezelfde situatie zal bevinden, simpelweg omdat men ook niet hetzelfde wil beleven wat jij heb ervaren in het andere topic.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:56 schreef Evi888 het volgende:
[..]
Toejuichen niet, gewoon het uitwisselen van ervaringen, een discussie op een normaal niveau zonder schelden en tips over hoe om te gaan met de positie als tweede vrouw.
Dat het moreel verwerpelijk van beide kanten is, ben ik me zeker van bewust. Dat is niet de vraag.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Of ze wel of niet iets verschuldigd is aan die vrouw, lijkt me in hoofdzaak een morele kwestie.
Je zou niet de eerste zijn. Maar het lijkt me op de lange duur heel eenzaam.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:01 schreef Evi888 het volgende:
[..]
Dat het moreel verwerpelijk van beide kanten is, ben ik me zeker van bewust. Dat is niet de vraag.
Is het mogelijk om te leven als "tweede" vrouw, altijd in de schaduw te blijven? Kun je dat volhouden op lange termijn?
In bepaalde landen komt het voor ja, als je datzelfde wilt nastreven vertel dat zijn vrouw wat haar man allemaal uitspookt naast haar. Dat je met zulke achterbaksheid kunt levenquote:Op maandag 7 januari 2013 11:05 schreef Evi888 het volgende:
Misschien is het beter om in het algemeen te discussieren over het hebben van een tweede vrouw. In bepaalde culturen/landen komt het regelmatig voor, het is dus niets nieuws. Ik was me bewust van de negatieve reacties die ik zou krijgen, maar los van het moreel verwerpelijke aspect, zoek ik serieuze reacties. En dat mogen ook reacties zijn die het niet met mij eens zijn, daar is het tenslotte een discussie voor! Schelden vind ik respectloos, het is een anoniem forum, jullie kennen mij niet, dus het is al te makkelijk om iemand compleet af te zeiken.
Juist, op momenten dat ik hem nodig heb, kan hij er niet altijd zijn. Hij probeert het overigens wel, en biedt zoveel steun als hij kan mocht ik hem nodig hebben. Maar midden in de nacht bellen bij een acute situatie (om maar eens iets te noemen) zit er niet in.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je zou niet de eerste zijn. Maar het lijkt me op de lange duur heel eenzaam.
Ik zou er persoonlijk niet voor kiezen, dan maar liever alleen dan altijd op de tweede plaats te komen. Ik wil nummer 1 zijn en hem zeker niet delen.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:01 schreef Evi888 het volgende:
[..]
Dat het moreel verwerpelijk van beide kanten is, ben ik me zeker van bewust. Dat is niet de vraag.
Is het mogelijk om te leven als "tweede" vrouw, altijd in de schaduw te blijven? Kun je dat volhouden op lange termijn?
Zij krijgt bijv eerste kerstdag, ik de tweede. Zij oudjaarsavond, ik nieuwjaarsdag. Enz.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:08 schreef Tim_G het volgende:
Hoe kan je nu gezamelijk de feestdagen vieren als hij dit ook met zijn huidige vrouw doet?
Dat je je daarvoor leent trouwens?
Maar wat vertelt hij bij zijn vrouw? Die is toch ook niet gek, of gewoon goedgelovig?quote:Op maandag 7 januari 2013 11:09 schreef Evi888 het volgende:
[..]
Zij krijgt bijv eerste kerstdag, ik de tweede. Zij oudjaarsavond, ik nieuwjaarsdag. Enz.
Ja....dat kan je doen als beide vrouwen ervanaf weten. Vlieger gaat niet op als je stiekum aan de gang bent.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:09 schreef Evi888 het volgende:
[..]
Zij krijgt bijv eerste kerstdag, ik de tweede. Zij oudjaarsavond, ik nieuwjaarsdag. Enz.
Goedgelovig denk ik. Ze is niet gek nee, en voelt wel dat er iets aan de hand is. Maar het gaat al een jaar "goed". Voorlopig komt hij ermee weg.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:10 schreef GodsSon het volgende:
[..]
Maar wat vertelt hij bij zijn vrouw? Die is toch ook niet gek, of gewoon goedgelovig?
Hij is niet de enige man die er bestaat op de wereld, je kunt beter bij hem weggaan en op zoek gaan naar iemand die er geen dubbelleven op nahoudt en jou op de voorgrond kan hebben in plaats van tweede keus te zijn.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:11 schreef Evi888 het volgende:
[..]
Goedgelovig denk ik. Ze is niet gek nee, en voelt wel dat er iets aan de hand is. Maar het gaat al een jaar "goed". Voorlopig komt hij ermee weg.
Over het eigenwaarde punt heb je zeker gelijk. Ik kan alleen maar zeggen dat ik mijn positie, op de logische aanvallen van jaloezie na, heb geaccepteerd. Omdat hij vanaf dag 1 duidelijk is geweest dat ik niet meer kan verwachten.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:10 schreef controlaltdelete het volgende:
Is dit onderwerp echt serieus want lijkt meer op zo'n verhaaltje uit de Mijn Geheim of de Anoniem. Iig ik zou me niet zo laten gebruiken door zo'n kerel want dan schort er iets aan je eigenwaarde. Maar ja als je er niet mee zit om zo gebruikt te worden why not?
In het kort: gezamenlijk bedrijf en gezamenlijke bankrekening. Ik huur een huis van hem.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:13 schreef GodsSon het volgende:
Ik vraag me wel af op welke manier alles verweven is op dit moment. Gezamelijke bankrekening? Woon je in zijn huis, is het jullie huis?
Hoe werkt dit, ik snap niet hoe het werkt op het moment. Hoe je dit geregeld krijgt en wat je verwacht naar de toekomst toe.
Je geeft aan dat de vrouw ziek is, progressief, maar wat voor "verwachtingen" heb je daarbij, hoe lang is de levensverwachting van zijn vrouw?
Kun jij je vinden in dat plan?quote:Op maandag 7 januari 2013 11:17 schreef Evi888 het volgende:
[..]
In het kort: gezamenlijk bedrijf en gezamenlijke bankrekening. Ik huur een huis van hem.
Zijn bedoeling is dat wij in de toekomst met z'n allen in 1 huis wonen.
Zijn vrouw heeft geen dodelijke ziekte, maar wel eentje waarbij ze "aftakelt" om het zo maar even te zeggen. Hij weet dat ze hem straks niets meer zal kunnen bieden qua gezinsleven en heeft dus alvast een plan uitgestippeld voor de toekomst. Hij wil voor haar blijven zorgen als ze straks niets meer kan en gaat daarom niet bij haar weg.
Waarom blijf je dan bij zo'n man? Je kan weinig van hem verwachten, toekomst zit er niet in en eigenlijk is het een hufter want hij liegt er makkelijk op los en houdt de schone schijn op. Je hebt niet echt een voortreffelijk exemplaar aan de haak geslagen, verre van dat. Als ik in jouw schoenen stond zou ik me diep schamen dat ik met zo'n persoon de zee in ga.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:13 schreef Evi888 het volgende:
[..]
Over het eigenwaarde punt heb je zeker gelijk. Ik kan alleen maar zeggen dat ik mijn positie, op de logische aanvallen van jaloezie na, heb geaccepteerd. Omdat hij vanaf dag 1 duidelijk is geweest dat ik niet meer kan verwachten.
Hij zorgt nu al helemaal niet voor haar. Hij belazert 'r. Heeft ze misschien geld of zo?quote:Op maandag 7 januari 2013 11:17 schreef Evi888 het volgende:
Hij wil voor haar blijven zorgen als ze straks niets meer kan en gaat daarom niet bij haar weg.
Als je een gebrek aan zelfrespect hebt dan kun je die rol van tweede viool prima accepteren.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:19 schreef Evi888 het volgende:
Nog even voor de duidelijkheid: de zakelijke en financiele aspecten zijn niet de reden waarom ik bij hem blijf. Dat bedrijf zou ook zonder relatie kunnen bestaan. Het gaat mij om de emotionele kant van het verhaal, de tweede positie accepteren of niet? En hou je zoiets vol voor de rest van je leven?
Ze heeft geen geld ofzo, hij blijft bij haar omdat hij (naar eigen zeggen) van haar houdt. Maar ook van mij dus.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:19 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hij zorgt nu al helemaal niet voor haar. Hij belazert 'r. Heeft ze misschien geld of zo?
Tja je moet doen wat je zelf wilt maar jij bent net zo fout als die kerel. Jij gaat er in mee dat hij liegt, bedriegt en zijn vrouw voor de gek houdt die ook nog eens chronisch ziek is. Ik zou daar geen onderdeel van willen uitmaken en zeker geen rol in willen spelen. Maar ja sommige mensen hebben nu éénmaal geen last van schuldgevoelens en zijn lekker egoïstisch. Wie weet is ze snel de pijp uit is dat probleem ook voor jullie opgelost, ja toch?quote:Op maandag 7 januari 2013 11:22 schreef Evi888 het volgende:
[..]
Ze heeft geen geld ofzo, hij blijft bij haar omdat hij (naar eigen zeggen) van haar houdt. Maar ook van mij dus.
Dat maakt het lastig. Als hij niet vanaf dag 1 had verteld dat hij getrouwd was, had ik het nooit geweten. Ik merk in de praktijk weinig van de "tweede" positie. Het is een normale relatie met alles erop en eraan. Behalve dan dat niemand ervan af weet. We doen gewoon leuke dingen samen, eten samen, delen lief en leed.
Omdat hij duidelijk is geweest, accepteer jij het. Als hij vanaf dag 1 had gezegd: ik zie je maar een keer per maand, dan had je dat ook geaccepteerd?quote:Op maandag 7 januari 2013 11:13 schreef Evi888 het volgende:
[..]
Over het eigenwaarde punt heb je zeker gelijk. Ik kan alleen maar zeggen dat ik mijn positie, op de logische aanvallen van jaloezie na, heb geaccepteerd. Omdat hij vanaf dag 1 duidelijk is geweest dat ik niet meer kan verwachten.
Het kan goed gaan als het gelijkwaardig is. Als het van alledrie de vrije keuze is.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:26 schreef Evi888 het volgende:
Laat ik het dan anders zeggen. Denken jullie dat een relatie waarbij drie mensen samen een soort driehoeksrelatie hebben op de lange termijn kan werken? Dus samenleven in 1 huis enz. enz.
Er bestaan meer van dit soort relaties, bijv Anton Heyboer, de Amerikaanse "gelovige" staten kennen het ook en zelfs Hugh Hefner leeft met meerdere vrouwen. Wat maakt dat zoiets goed gaat?
Volgens mij staat zijn vrouw daar niet open voor toch?quote:Op maandag 7 januari 2013 11:26 schreef Evi888 het volgende:
Laat ik het dan anders zeggen. Denken jullie dat een relatie waarbij drie mensen samen een soort driehoeksrelatie hebben op de lange termijn kan werken? Dus samenleven in 1 huis enz. enz.
Er bestaan meer van dit soort relaties, bijv Anton Heyboer, de Amerikaanse "gelovige" staten kennen het ook en zelfs Hugh Hefner leeft met meerdere vrouwen. Wat maakt dat zoiets goed gaat?
Wie weet helpt de bedrogen echtgenote TS wel om zeep, is het probleem ook opgelost.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:26 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Tja je moet doen wat je zelf wilt maar jij bent net zo fout als die kerel. Jij gaat er in mee dat hij liegt, bedriegt en zijn vrouw voor de gek houdt die ook nog eens chronisch ziek is. Ik zou daar geen onderdeel van willen uitmaken en zeker geen rol in willen spelen. Maar ja sommige mensen hebben nu éénmaal geen last van schuldgevoelens en zijn lekker egoïstisch. Wie weet is ze snel de pijp uit is dat probleem ook voor jullie opgelost, ja toch?
Dat ze er zelf voor gekozen hebben, alledrie zeg maar. Dit is stiekem en geniepig.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:26 schreef Evi888 het volgende:
Klopt. Vanwege de liefde die ik voor hem voel blijkt dat dat ik over mijn eigen grenzen heen kan gaan. Ik had dit vantevoren nooit verwacht. Maar als je er middenin zit ga je mee in die flow.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Omdat hij duidelijk is geweest, accepteer jij het. Als hij vanaf dag 1 had gezegd: ik zie je maar een keer per maand, dan had je dat ook geaccepteerd?
Hij kan wel duidelijk zijn geweest vanaf dag 1, maar of jij de situatie accepteert of niet heeft toch uiteindelijk alleen maar te maken met of jij gelukkig kan zijn met die situatie?
Als iedereen eerlijk is, wie weet wel. Maar dat eerlijk zijn geldt niet voor jullie want die kerel verzwijgt al vanalles voor zijn vrouw. Wellicht als ie eerlijk zou zijn dan kon ie zijn biezen pakken. Wat een mietje zeg en daar deel jij de lakens meequote:Op maandag 7 januari 2013 11:26 schreef Evi888 het volgende:
Nu is het haar keus niet, dat klopt. Stel dat dat moment wel gaat komen. Kan het dan werken? Of is zoiets altijd gedoemd te mislukken?quote:Op maandag 7 januari 2013 11:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het kan goed gaan als het gelijkwaardig is. Als het van alledrie de vrije keuze is.
Ik denk niet dat jullie die situatie ooit gaan bereiken.
Ja, die relaties bestaan, maar over het algemeen beginnen die niet met een bedrogen echtgenote die door haar situatie (ziek, geen werk) eigenlijk geen keuze heeft er niet mee akkoord te gaan.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:26 schreef Evi888 het volgende:
Ja hoor, dat denk ik wel. Mits een ieder daar voor 100% achter staat en niet meegaat in het verhaal om de ander te willen plezieren.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:26 schreef Evi888 het volgende:
Maar er knaagt kennelijk toch iets.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:28 schreef Evi888 het volgende:
[..]
Klopt. Vanwege de liefde die ik voor hem voel blijkt dat dat ik over mijn eigen grenzen heen kan gaan. Ik had dit vantevoren nooit verwacht. Maar als je er middenin zit ga je mee in die flow.
Haar keus? Wetende dat jullie haar samen meer dan een jaar in de maling genomen hebben? Dat jij de helft van jullie bedrijf in de schoot geworpen krijgt terwijl hij met haar onder huwelijkse voorwaarden met koude uitsluiting getrouwd is?quote:Op maandag 7 januari 2013 11:30 schreef Evi888 het volgende:
[..]
Nu is het haar keus niet, dat klopt. Stel dat dat moment wel gaat komen. Kan het dan werken? Of is zoiets altijd gedoemd te mislukken?
Wat denk je nou zelf? Met een echtgenote in het spel die weinig te kiezen heeft omdat ze een progressieve ziekte heeft waardoor ze aan bed gebonden raakt?quote:Op maandag 7 januari 2013 11:30 schreef Evi888 het volgende:
[..]
Nu is het haar keus niet, dat klopt. Stel dat dat moment wel gaat komen. Kan het dan werken? Of is zoiets altijd gedoemd te mislukken?
Juist, dat is het kloterige aan de huidige situatie. Ik voel het met vlagen zo. Op andere momenten ben ik blij met wat ie me wel kan geven. Het is jezelf wegcijferen voor de liefde. Soms denk ik wel, kut dat hij niet 100% voor mij alleen gaat. Maar dat zal nooit komen, dus het is accepteren of weggaan.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar er knaagt kennelijk toch iets.
Je weet dat je jezelf tekort doet, je weet dat hij je tekort doet. Je weet dat je met minder genoegen neemt, dat jij het ook waard bent om voor iemand nummer één te zijn. Je houdt jezelf voor de gek.
Volgens mij is TS niet zo bijster intelligent als ze dit soort dingen niet eens zelf kan bedenken, of ze houdt de boel voor de gek en is een troll, dat zou ook best kunnen.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Haar keus? Wetende dat jullie haar samen meer dan een jaar in de maling genomen hebben? Dat jij de helft van jullie bedrijf in de schoot geworpen krijgt terwijl hij met haar onder huwelijkse voorwaarden met koude uitsluiting getrouwd is?
Wat denk je zelf? Wat zou jij vinden als jij die echtgenote was?
Eens.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar er knaagt kennelijk toch iets.
Je weet dat je jezelf tekort doet, je weet dat hij je tekort doet. Je weet dat je met minder genoegen neemt, dat jij het ook waard bent om voor iemand nummer één te zijn. Je houdt jezelf voor de gek.
Voorlopig kiest je hart dus voor blijven. Dat kan. En als dat gevoel sterk is, kunnen rationele argumenten daar niet zoveel tegen inbrengen.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:35 schreef Evi888 het volgende:
[..]
Juist, dat is het kloterige aan de huidige situatie. Ik voel het met vlagen zo. Op andere momenten ben ik blij met wat ie me wel kan geven. Het is jezelf wegcijferen voor de liefde. Soms denk ik wel, kut dat hij niet 100% voor mij alleen gaat. Maar dat zal nooit komen, dus het is accepteren of weggaan.
Dat gevoel is idd heel sterk. Maar mijn verstand zegt heel iets anders. Dat maakt het zo ingewikkeld en daar komen de twijfels dus ook vandaan.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Voorlopig kiest je hart dus voor blijven. Dat kan. En als dat gevoel sterk is, kunnen rationele argumenten daar niet zoveel tegen inbrengen.
Je bent verliefd en dus ontoerekeningsvatbaar. Oftewel, je kunt over deze situatie niet altijd helder nadenken.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:40 schreef Evi888 het volgende:
[..]
Dat gevoel is idd heel sterk. Maar mijn verstand zegt heel iets anders. Dat maakt het zo ingewikkeld en daar komen de twijfels dus ook vandaan.
Herkenbaar. Ik heb een soortgelijke situatie gehad (geen zieke vrouw).quote:Op maandag 7 januari 2013 11:40 schreef Evi888 het volgende:
[..]
Dat gevoel is idd heel sterk. Maar mijn verstand zegt heel iets anders. Dat maakt het zo ingewikkeld en daar komen de twijfels dus ook vandaan.
Ze wordt in dat geval toch altijd tot een keuze gedwongen? Dat blijft dus een valse keuze.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:30 schreef Evi888 het volgende:
Dan begint de vreemdganger in een van zijn panden een particulier verpleegtehuis waar hij zowel zijn echtgenote als TS laat verzorgen door twee blonde dingen die hij ook weer met mooie verhaaltjes paait.quote:Op maandag 7 januari 2013 12:41 schreef PBateman1978 het volgende:
En wat als TS chronisch ziek wordt?
Ik denk dat de vreemdganger de mooiste aftrekpost zelf heeftquote:Op maandag 7 januari 2013 12:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan begint de vreemdganger in een van zijn panden een particulier verpleegtehuis waar hij zowel zijn echtgenote als TS laat verzorgen door twee blonde dingen die hij ook weer met mooie verhaaltjes paait.
Die twee blonde dingen wonen dan ook in dat pand en betalen daarvoor huur die verrekend wordt met hun salaris, waardoor het een behoorlijk kostenneutraal verhaal wordt.
Misschien zijn er belastingtechnisch nog wat mooie aftrekposten te regelen waardoor het zelfs geld oplevert.
Goedgelovig? Mentale zelfbeschermening! Ze is chronisch ziek. Ze kan niet werken. Ze kan amper leuk dingen doen. Ze is sommige dagen aan een rolstoel gekluisterd doordat ze zo zwak is. De wetenschap dat haar man haar daarnaast ook nog bedriegt en dan ook nog omdat ze ziek is*...als ze dat tot zich door zou laten dringen zou ze daar psychisch aan onderdoor gaan.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:11 schreef Evi888 het volgende:
[..]
Goedgelovig denk ik. Ze is niet gek nee, en voelt wel dat er iets aan de hand is. Maar het gaat al een jaar "goed". Voorlopig komt hij ermee weg.
Als je nog een tweede man zoekt, DM maarquote:Op maandag 7 januari 2013 11:05 schreef Evi888 het volgende:
Misschien is het beter om in het algemeen te discussieren over het hebben van een tweede vrouw. In bepaalde culturen/landen komt het regelmatig voor, het is dus niets nieuws. Ik was me bewust van de negatieve reacties die ik zou krijgen, maar los van het moreel verwerpelijke aspect, zoek ik serieuze reacties. En dat mogen ook reacties zijn die het niet met mij eens zijn, daar is het tenslotte een discussie voor! Schelden vind ik respectloos, het is een anoniem forum, jullie kennen mij niet, dus het is al te makkelijk om iemand compleet af te zeiken.
Ga dan voor je verstand. Zodra de verliefdheid (wat jou in feite ontoerekeningsvatbaar maakt) weg ebt neemt je verstand uiteindelijk sowieso grotendeels over. Je begint nu te beseffen waar je mee bezig bent en deze vlagen van rationaliteit zullen alleen toenemen in frequentie en duur. Hoe langer je wacht, hoe verder je jezelf in de nesten zult blijven werken in dit leugenachtige bestaan. En hoe moeilijker het dan dus zal worden om hier niet als een compleet wrak uit te komen.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:40 schreef Evi888 het volgende:
[..]
waar jij mee bezig bent is respectloos, en je krijgt het gedrag terug wat je verdient. je gejank is dan ook nogal misplaatst, net als deze poging om de focus te verleggen.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:05 schreef Evi888 het volgende:
Misschien kan het wel werken, maar daarvoor zal toch eerst zijn vrouw ingelicht moeten worden. Dat is stap 1, begin daar eens meequote:Op maandag 7 januari 2013 11:26 schreef Evi888 het volgende:
Als zij daar afspraken over maken dan zou dat idd kunnen, maar er is geen afspraak over omdat de echtgenote dat niet wil.quote:Op maandag 7 januari 2013 17:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Als die vrouw dusdanig ziek is dat ze veel dingen niet meer kan, dan is het toch ook niet zo raar dat hij wat erbij zoekt? Hij is toch niet ziek?
Allemaal heul leuk en aardig dat verontwaardigde gedoe, maar ik wil de pubertjes wel eens zien als ze volwassen zijn en hun partner is tot een aantal dingen niet meer in staat. Daar wil je iemand best in helpen, steunen en er in meegaan, maar als je zelf niet beperkt bent is het logisch dat je dan zo iets doet.
Als dat betekent dat hij niet meer kan en zij heeft daar nog flinke behoeftes aan, dan is dat wmb logisch. Zo ook enorm egoistisch zijn dat je parnter te ontzeggen omdat jij zelf het niet meer kan.quote:Op maandag 7 januari 2013 17:07 schreef Leandra het volgende:
Maar ik begrijp dat iedere 50-plusser met een prostaatprobleempje ook kan verwachten dat z'n vrouw het buiten de deur gaat zoeken?
Overleggen is hier het sleutelwoord...quote:Op maandag 7 januari 2013 17:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Als die vrouw dusdanig ziek is dat ze veel dingen niet meer kan, dan is het toch ook niet zo raar dat hij wat erbij zoekt? Hij is toch niet ziek?
Allemaal heul leuk en aardig dat verontwaardigde gedoe, maar ik wil de pubertjes wel eens zien als ze volwassen zijn en hun partner is tot een aantal dingen niet meer in staat. Daar wil je iemand best in helpen, steunen en er in meegaan, maar als je zelf niet beperkt bent is het logisch dat je dan zo iets doet.
Dat is natuurlijk een afweging die ieder voor zich moet maken. En in dit geval denkt de vrouw in kwestie daar anders over. Waarop manlief niet alleen buiten de pot gaat piesen, maar zijn neukertje ook nog eens als zgn zakenpartner opvoert. En semi-onderhoudt via de gezamenlijke BV.quote:Op maandag 7 januari 2013 17:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Als dat betekent dat hij niet meer kan en zij heeft daar nog flinke behoeftes aan, dan is dat wmb logisch. Zo ook enorm egoistisch zijn dat je parnter te ontzeggen omdat jij zelf het niet meer kan.
quote:Op maandag 7 januari 2013 17:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Een hoop mensen WILLEN dat soort dingen niet eens weten.
Ja, maar de enige bron voor het vermeende egoïsme van de echtgenote is vooralsnog haar man, die het vooral als excuus gebruikt om zijn gerommel met TS tegenover TS te verantwoorden.quote:Op maandag 7 januari 2013 17:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Als dat betekent dat hij niet meer kan en zij heeft daar nog flinke behoeftes aan, dan is dat wmb logisch. Zo ook enorm egoistisch zijn dat je parnter te ontzeggen omdat jij zelf het niet meer kan.
quote:Op maandag 7 januari 2013 17:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar ik begrijp dat iedere 50-plusser met een prostaatprobleempje ook kan verwachten dat z'n vrouw het buiten de deur gaat zoeken?
Ik vind het in ieder geval tijd worden voor een slotje.quote:Op maandag 7 januari 2013 19:01 schreef Skippy_ball het volgende:
Zijn we nou nog steeds bezig met deze shit?
Dat alle partners weten waar ze aan toe zijn en er eerlijk voor uit kunnen komen naar hun omgeving.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:26 schreef Evi888 het volgende:
Dit dus.quote:Op maandag 7 januari 2013 19:22 schreef Limburg82 het volgende:
[..]
Ik vind het in ieder geval tijd worden voor een slotje.
Precies, ik snap niet helemaal waarom TS dan het topic start. Of een deel 2.quote:Op maandag 7 januari 2013 19:01 schreef Skippy_ball het volgende:
TS vraagt om raad. Iedereen heeft raad --> zoek iets anders. Maar TS gaat er tegen in. Dus wat wil TS nou eigenlijk bereiken??
de ako literatuurprijsquote:Op maandag 7 januari 2013 19:01 schreef Skippy_ball het volgende:
TS vraagt om raad. Iedereen heeft raad --> zoek iets anders. Maar TS gaat er tegen in. Dus wat wil TS nou eigenlijk bereiken??
As if.quote:
Ok, even het gedeelte 'moraal, normen en waarden; eruit halend:quote:Op maandag 7 januari 2013 11:01 schreef Evi888 het volgende:
[..]
Het probleem is dat het een keuze moet blijven. Die chronisch zieke vrouw heeft hier niet voor gekozen en heeft zelfs aangegeven dit niet te willen. Keuze. Een keuze hebben is hier het grote probleem.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:19 schreef jaha het volgende:
Lastige zaak. Toch denk ik dat mensen en hun morele opvattingen het probleem groter maken dan het hoeft te zijn. Als er maatschappelijke acceptatie bestaat over polygamie als sexuele voorkeur dan zou er al een wereld gewonnen zijn en hoeven mensen niet meer hun leven te verbergen achter leugens en in stilte verdriet te doen.
Dat is in essentie niet het probleem van TS. Je zou het hooguit niet netjes kunnen noemen. Daar kan ik grotendeels wel in meekomen. Maar gegeven het feit dat de vrouw deze keuze niet zal accepteren als optie lijkt me de situatie grotendeels onontkoombaar. Wanneer de situatie wordt "opgelost" dan worden zo'n beetje alle betrokken personen alleen maar meer ongelukkig. Dus wellicht kun je beter gewoon de situatie zoals die is accepteren.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:59 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Het probleem is dat het een keuze moet blijven. Die chronisch zieke vrouw heeft hier niet voor gekozen en heeft zelfs aangegeven dit niet te willen. Keuze. Een keuze hebben is hier het grote probleem.
Jij had het over maatschappelijke acceptatie etc. daar reageerde ik op. Zoiets moet namelijk een keuze zijn/blijven. Wat TS betreft, in mijn ogen worden het wel haar zaken als zij wel bij die zieke vrouw over de vloer komt en zich als een kennis/vriendin van haar gedraagt en bij haar aan tafel aan de jus met aardappelen zit. Het is niet zo dat TS niets met die vrouw te maken heeft. Dat is een van de dingen waarom mensen het hier walgelijk noemen.quote:Op maandag 7 januari 2013 23:22 schreef jaha het volgende:
[..]
Dat is in essentie niet het probleem van TS. Je zou het hooguit niet netjes kunnen noemen. Daar kan ik grotendeels wel in meekomen. Maar gegeven het feit dat de vrouw deze keuze niet zal accepteren als optie lijkt me de situatie grotendeels onontkoombaar. Wanneer de situatie wordt "opgelost" dan worden zo'n beetje alle betrokken personen alleen maar meer ongelukkig. Dus wellicht kun je beter gewoon de situatie zoals die is accepteren.
Wat wil TS eigenlijk van ons fokkers?quote:Op zondag 6 januari 2013 22:51 schreef Braddie het volgende:
Dus, omdat hij een chronisch zieke vrouw heeft gaat hij maar vreemd?....
In mijn ogen ben je dan helemaal geen relatie waard.
De vreemdganger kan het gewoon aan z'n vrouw vertellen natuurlijk, loopt hij wel het risico dat zij bij hem weggaat, maar kennelijk vindt hij dat toch niet zo ernstig dat hij haar trouw blijft om dat te voorkomen.quote:Op maandag 7 januari 2013 23:22 schreef jaha het volgende:
[..]
Dat is in essentie niet het probleem van TS. Je zou het hooguit niet netjes kunnen noemen. Daar kan ik grotendeels wel in meekomen. Maar gegeven het feit dat de vrouw deze keuze niet zal accepteren als optie lijkt me de situatie grotendeels onontkoombaar. Wanneer de situatie wordt "opgelost" dan worden zo'n beetje alle betrokken personen alleen maar meer ongelukkig. Dus wellicht kun je beter gewoon de situatie zoals die is accepteren.
Daar heb je een goed punt, alleen denk ik dat wanneer polygamie wordt geaccepteerd in de samenleving, de keuze een stuk minder pijnlijk wordt voor betrokkenen. Ik kan me goed voorstellen dat als je partner chronisch ziek is, je graag met een "gezond" persoon sex wil beleven. Maar ik heb het idee dat dit een redelijk taboe-standpunt isquote:Jij had het over maatschappelijke acceptatie etc. daar reageerde ik op. Zoiets moet namelijk een keuze zijn/blijven.
quote:Op maandag 7 januari 2013 00:10 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Hij is getrouwd met koude uitsluiting, maar heeft TS uit de goedheid van zijn hart de helft van zijn bedrijf gegeven.
Waarom betaalt hij niet eerst de schulden van zijn vrouw i.p.v. jou de helft van zijn bedrijf geven?quote:Op maandag 7 januari 2013 00:12 schreef Evi888 het volgende:
[..]
Die koude uitsluiting is er niet omdat hij zijn vrouw niets gunt, maar omdat zij schulden heeft uit een vorige relatie.
Hij heeft het kenbaar gemaakt en zij was het daar mee eens neem ik aan?quote:Op zondag 6 januari 2013 23:01 schreef Evi888 het volgende:
[..]
Hij heeft voor zijn trouwen al aan zijn vrouw kenbaar gemaakt dat hij het liefst met twee vrouwen zou willen leven, dus ze wist al enigszins hoe hij in elkaar steekt...
Je zegt dat hij bang is dat ze weggaat, wat natuurlijk niet zomaar gaat in haar geval, want ze is ziek,quote:Op maandag 7 januari 2013 10:59 schreef Evi888 het volgende:
[..]
Haar ziekte is wel progressief maar niet dodelijk. Wel is het zo dat ze op een dag weinig meer zal kunnen doen.
Man gaat het niet vertellen tegen z'n vrouw. Hij is altijd eerlijk geweest tegen mij dat ik niet "geupgrade" word naar
de "eerste" positie. Nu niet en in de toekomst ook niet.
"wordt niet geaccepteerd". Ach God vind het vast niet leuk, maar praktische consequenties zitten er meestal toch niet aan vast. David kon gewoon koning blijven na het op een wat discutabele manier uitbreiden van zijn harem. Ik bedoel maarquote:Op woensdag 9 januari 2013 08:56 schreef Leandra het volgende:
Ook binnen polygamie wordt vreemdgaan (dus buiten de deur rotzooien terwijl de partners daar niet van weten) niet geaccepteerd.
Klopt woord voor woord, wie A zegt moet ook B zeggenquote:Op maandag 7 januari 2013 11:56 schreef Leandra het volgende:
Voordeel voor de vreemdganger is wel dat als hij van z'n vrouw afraakt en met TS verdergaat, hij er probleemloos een of twee vriendinnen bij kan nemen, TS heeft immers alle begrip voor zijn polyamorie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |