abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 januari 2013 @ 10:50:59 #1
393098 Evi888
Right back at ya
pi_121262591
Het topic gisteren liep nogal uit de hand, dus graag nu alleen inhoudelijke reacties!

Samenvatting van vorige topic:

Relatie met man die getrouwd is met chronisch zieke vrouw. De levens van de man en TS zijn inmiddels financieel en zakelijk helemaal met elkaar verweven. Zijn vrouw weet van niets.
TS erkent dat ze fout zit door met een getrouwde man te gaan, echter vind ze dat het zijn verantwoordelijkheid is, omdat hij degene is die thuis verantwoording af moet leggen.
Man is polyamoureus, wat inhoudt dat hij liefst met twee vrouwen zou willen samenleven. Zijn vrouw accepteert dit niet. TS weet dat hij nooit bij zijn vrouw weggaat en vindt het niet erg om hem met een andere vrouw te delen. Man houdt er een complete tweede relatie op na, inclusief gezamenlijke financiën, het vieren van feestdagen en alle "normale" dingen die bij een relatie horen.
TS twijfelt of ze hier mee door moet gaan. Ze houden oprecht van elkaar, maar ze zal nooit een toekomst met hem hebben zolang hun relatie geheim moet blijven. TS zoekt daarom ervaringen van iemand die ook een relatie heeft (gehad) met een getrouwd persoon, hoe voel(de) je daarbij en hoe is e.e.a. afgelopen?

Ja, TS voelt zich schuldig naar zijn vrouw
Ja, TS weet dat ze beter niet aan deze relatie had kunnen beginnen
Nee, de financiën doen er niet toe
Nee, TS is geen troll

Graag serieuze reacties dit keer!
Met veel dank, Evi888
pi_121262594
Wat een verhaal :'(

-SH
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_121262638
Wat verwacht je nou van ons. Moeten we je toejuichen of zo? Jij hebt de verantwoordelijkheid genomen om met die man wat te beginnen, die man is niet eerlijk naar zijn vrouw toe en jij accepteert dat, einde verhaal.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 7 januari 2013 @ 10:55:21 #4
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_121262683
Wachtwat...
Zijn vrouw is chronisch ziek en jij zegt tegen die kerel van: 'ja is goed laten we lekker samen blijven in het geheim als ze dood is ben je toch geheel van mij :9 '

Beetje lullige actie van jullie allebei tegenover die vrouw. Dus eisen dat hij het vertelt (doet hij niet) en anders uitmaken. Al is het maar voor z'n vrouw
Hier zeiLt.Surge: Kwaliteits user ben je wel.
Hier zei Murdera: Newb, een enorme baas. _O_
'Komt er dan nooit geen einde aan dit wonder?'
  maandag 7 januari 2013 @ 10:56:22 #5
393098 Evi888
Right back at ya
pi_121262708
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 10:53 schreef trovey het volgende:
Wat verwacht je nou van ons. Moeten we je toejuichen of zo? Jij hebt de verantwoordelijkheid genomen om met die man wat te beginnen, die man is niet eerlijk naar zijn vrouw toe en jij accepteert dat, einde verhaal.
Toejuichen niet, gewoon het uitwisselen van ervaringen, een discussie op een normaal niveau zonder schelden en tips over hoe om te gaan met de positie als tweede vrouw.
pi_121262730
TS is niets verschuldigd aan die vrouw van hem.

Die man neemt zijn eigen beslissingen.

Of het moreel verwerpelijk is, is een andere zaak.
  maandag 7 januari 2013 @ 10:59:10 #7
393098 Evi888
Right back at ya
pi_121262774
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 10:55 schreef Newbie114 het volgende:
Wachtwat...
Zijn vrouw is chronisch ziek en jij zegt tegen die kerel van: 'ja is goed laten we lekker samen blijven in het geheim als ze dood is ben je toch geheel van mij :9 '

Beetje lullige actie van jullie allebei tegenover die vrouw. Dus eisen dat hij het vertelt (doet hij niet) en anders uitmaken. Al is het maar voor z'n vrouw
Haar ziekte is wel progressief maar niet dodelijk. Wel is het zo dat ze op een dag weinig meer zal kunnen doen.
Man gaat het niet vertellen tegen z'n vrouw. Hij is altijd eerlijk geweest tegen mij dat ik niet "geupgrade" word naar de "eerste" positie. Nu niet en in de toekomst ook niet.
  maandag 7 januari 2013 @ 10:59:33 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121262783
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 10:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
TS is niets verschuldigd aan die vrouw van hem.

Die man neemt zijn eigen beslissingen.

Of het moreel verwerpelijk is, is een andere zaak.
Of ze wel of niet iets verschuldigd is aan die vrouw, lijkt me in hoofdzaak een morele kwestie.
The love you take is equal to the love you make.
pi_121262815
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 10:56 schreef Evi888 het volgende:

[..]

Toejuichen niet, gewoon het uitwisselen van ervaringen, een discussie op een normaal niveau zonder schelden en tips over hoe om te gaan met de positie als tweede vrouw.
Ik denk niet dat je die hier zal krijgen aangezien je zelf ook al aangeeft dat mensen het blijkbaar niet accepteren. Denk niet dat iemand zal toegeven dat zij of wellicht hij zich in dezelfde situatie zal bevinden, simpelweg omdat men ook niet hetzelfde wil beleven wat jij heb ervaren in het andere topic.
Optimist tot in de kist
  maandag 7 januari 2013 @ 11:01:37 #10
393098 Evi888
Right back at ya
pi_121262820
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 10:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Of ze wel of niet iets verschuldigd is aan die vrouw, lijkt me in hoofdzaak een morele kwestie.
Dat het moreel verwerpelijk van beide kanten is, ben ik me zeker van bewust. Dat is niet de vraag.
Is het mogelijk om te leven als "tweede" vrouw, altijd in de schaduw te blijven? Kun je dat volhouden op lange termijn?
  maandag 7 januari 2013 @ 11:03:28 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121262866
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:01 schreef Evi888 het volgende:

[..]

Dat het moreel verwerpelijk van beide kanten is, ben ik me zeker van bewust. Dat is niet de vraag.
Is het mogelijk om te leven als "tweede" vrouw, altijd in de schaduw te blijven? Kun je dat volhouden op lange termijn?
Je zou niet de eerste zijn. Maar het lijkt me op de lange duur heel eenzaam.
  maandag 7 januari 2013 @ 11:05:51 #12
393098 Evi888
Right back at ya
pi_121262926
Misschien is het beter om in het algemeen te discussieren over het hebben van een tweede vrouw. In bepaalde culturen/landen komt het regelmatig voor, het is dus niets nieuws. Ik was me bewust van de negatieve reacties die ik zou krijgen, maar los van het moreel verwerpelijke aspect, zoek ik serieuze reacties. En dat mogen ook reacties zijn die het niet met mij eens zijn, daar is het tenslotte een discussie voor! Schelden vind ik respectloos, het is een anoniem forum, jullie kennen mij niet, dus het is al te makkelijk om iemand compleet af te zeiken.
pi_121262961
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:05 schreef Evi888 het volgende:
Misschien is het beter om in het algemeen te discussieren over het hebben van een tweede vrouw. In bepaalde culturen/landen komt het regelmatig voor, het is dus niets nieuws. Ik was me bewust van de negatieve reacties die ik zou krijgen, maar los van het moreel verwerpelijke aspect, zoek ik serieuze reacties. En dat mogen ook reacties zijn die het niet met mij eens zijn, daar is het tenslotte een discussie voor! Schelden vind ik respectloos, het is een anoniem forum, jullie kennen mij niet, dus het is al te makkelijk om iemand compleet af te zeiken.
In bepaalde landen komt het voor ja, als je datzelfde wilt nastreven vertel dat zijn vrouw wat haar man allemaal uitspookt naast haar. Dat je met zulke achterbaksheid kunt leven :r
  maandag 7 januari 2013 @ 11:08:08 #14
393098 Evi888
Right back at ya
pi_121262983
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je zou niet de eerste zijn. Maar het lijkt me op de lange duur heel eenzaam.
Juist, op momenten dat ik hem nodig heb, kan hij er niet altijd zijn. Hij probeert het overigens wel, en biedt zoveel steun als hij kan mocht ik hem nodig hebben. Maar midden in de nacht bellen bij een acute situatie (om maar eens iets te noemen) zit er niet in.
pi_121262984
Hoe kan je nu gezamelijk de feestdagen vieren als hij dit ook met zijn huidige vrouw doet?

Dat je je daarvoor leent trouwens?

en welke gezamelijke financieën hebben jullie dan? Of zijn die juist de reden dat je deze situatie accepteert?
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_121262988
quote:

[..]

Ik zou er persoonlijk niet voor kiezen, dan maar liever alleen dan altijd op de tweede plaats te komen. Ik wil nummer 1 zijn en hem zeker niet delen.
Optimist tot in de kist
pi_121263007
belachelijk, gewoon netjes op je beurt wachten
  maandag 7 januari 2013 @ 11:09:08 #18
393098 Evi888
Right back at ya
pi_121263023
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:08 schreef Tim_G het volgende:
Hoe kan je nu gezamelijk de feestdagen vieren als hij dit ook met zijn huidige vrouw doet?

Dat je je daarvoor leent trouwens?
Zij krijgt bijv eerste kerstdag, ik de tweede. Zij oudjaarsavond, ik nieuwjaarsdag. Enz.
pi_121263044
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:09 schreef Evi888 het volgende:

[..]

Zij krijgt bijv eerste kerstdag, ik de tweede. Zij oudjaarsavond, ik nieuwjaarsdag. Enz.
Maar wat vertelt hij bij zijn vrouw? Die is toch ook niet gek, of gewoon goedgelovig?
All management is Strategic Management.
  maandag 7 januari 2013 @ 11:10:31 #20
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_121263059
Is dit onderwerp echt serieus want lijkt meer op zo'n verhaaltje uit de Mijn Geheim of de Anoniem. Iig ik zou me niet zo laten gebruiken door zo'n kerel want dan schort er iets aan je eigenwaarde. Maar ja als je er niet mee zit om zo gebruikt te worden why not?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_121263063
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:09 schreef Evi888 het volgende:

[..]

Ja....dat kan je doen als beide vrouwen ervanaf weten. Vlieger gaat niet op als je stiekum aan de gang bent.

Verhaal boekt gelijk enorm aan zijn geloofwaardigheid in. Zijn huidige vrouw is toch ook niet achterlijk?
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
  maandag 7 januari 2013 @ 11:11:20 #22
393098 Evi888
Right back at ya
pi_121263087
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:10 schreef GodsSon het volgende:

[..]

Maar wat vertelt hij bij zijn vrouw? Die is toch ook niet gek, of gewoon goedgelovig?
Goedgelovig denk ik. Ze is niet gek nee, en voelt wel dat er iets aan de hand is. Maar het gaat al een jaar "goed". Voorlopig komt hij ermee weg.
pi_121263144
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:11 schreef Evi888 het volgende:

[..]

Goedgelovig denk ik. Ze is niet gek nee, en voelt wel dat er iets aan de hand is. Maar het gaat al een jaar "goed". Voorlopig komt hij ermee weg.
Hij is niet de enige man die er bestaat op de wereld, je kunt beter bij hem weggaan en op zoek gaan naar iemand die er geen dubbelleven op nahoudt en jou op de voorgrond kan hebben in plaats van tweede keus te zijn.
  maandag 7 januari 2013 @ 11:13:25 #24
393098 Evi888
Right back at ya
pi_121263146
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:10 schreef controlaltdelete het volgende:
Is dit onderwerp echt serieus want lijkt meer op zo'n verhaaltje uit de Mijn Geheim of de Anoniem. Iig ik zou me niet zo laten gebruiken door zo'n kerel want dan schort er iets aan je eigenwaarde. Maar ja als je er niet mee zit om zo gebruikt te worden why not?
Over het eigenwaarde punt heb je zeker gelijk. Ik kan alleen maar zeggen dat ik mijn positie, op de logische aanvallen van jaloezie na, heb geaccepteerd. Omdat hij vanaf dag 1 duidelijk is geweest dat ik niet meer kan verwachten.
pi_121263149
Ik vraag me wel af op welke manier alles verweven is op dit moment. Gezamelijke bankrekening? Woon je in zijn huis, is het jullie huis?

Hoe werkt dit, ik snap niet hoe het werkt op het moment. Hoe je dit geregeld krijgt en wat je verwacht naar de toekomst toe.

Je geeft aan dat de vrouw ziek is, progressief, maar wat voor "verwachtingen" heb je daarbij, hoe lang is de levensverwachting van zijn vrouw?
All management is Strategic Management.
  maandag 7 januari 2013 @ 11:17:19 #26
393098 Evi888
Right back at ya
pi_121263253
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:13 schreef GodsSon het volgende:
Ik vraag me wel af op welke manier alles verweven is op dit moment. Gezamelijke bankrekening? Woon je in zijn huis, is het jullie huis?

Hoe werkt dit, ik snap niet hoe het werkt op het moment. Hoe je dit geregeld krijgt en wat je verwacht naar de toekomst toe.

Je geeft aan dat de vrouw ziek is, progressief, maar wat voor "verwachtingen" heb je daarbij, hoe lang is de levensverwachting van zijn vrouw?
In het kort: gezamenlijk bedrijf en gezamenlijke bankrekening. Ik huur een huis van hem.
Zijn bedoeling is dat wij in de toekomst met z'n allen in 1 huis wonen.
Zijn vrouw heeft geen dodelijke ziekte, maar wel eentje waarbij ze "aftakelt" om het zo maar even te zeggen. Hij weet dat ze hem straks niets meer zal kunnen bieden qua gezinsleven en heeft dus alvast een plan uitgestippeld voor de toekomst. Hij wil voor haar blijven zorgen als ze straks niets meer kan en gaat daarom niet bij haar weg.
pi_121263276
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:17 schreef Evi888 het volgende:

[..]

In het kort: gezamenlijk bedrijf en gezamenlijke bankrekening. Ik huur een huis van hem.
Zijn bedoeling is dat wij in de toekomst met z'n allen in 1 huis wonen.
Zijn vrouw heeft geen dodelijke ziekte, maar wel eentje waarbij ze "aftakelt" om het zo maar even te zeggen. Hij weet dat ze hem straks niets meer zal kunnen bieden qua gezinsleven en heeft dus alvast een plan uitgestippeld voor de toekomst. Hij wil voor haar blijven zorgen als ze straks niets meer kan en gaat daarom niet bij haar weg.
Kun jij je vinden in dat plan?
  maandag 7 januari 2013 @ 11:18:32 #28
189978 controlaltdelete
pi_121263281
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:13 schreef Evi888 het volgende:

[..]

Over het eigenwaarde punt heb je zeker gelijk. Ik kan alleen maar zeggen dat ik mijn positie, op de logische aanvallen van jaloezie na, heb geaccepteerd. Omdat hij vanaf dag 1 duidelijk is geweest dat ik niet meer kan verwachten.
Waarom blijf je dan bij zo'n man? Je kan weinig van hem verwachten, toekomst zit er niet in en eigenlijk is het een hufter want hij liegt er makkelijk op los en houdt de schone schijn op. Je hebt niet echt een voortreffelijk exemplaar aan de haak geslagen, verre van dat. Als ik in jouw schoenen stond zou ik me diep schamen dat ik met zo'n persoon de zee in ga.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  maandag 7 januari 2013 @ 11:18:58 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121263289
Ik snap werkelijk niet dat je daar schijnheilig over de vloer kunt komen en doen alsof je alleen maar een zakenrelatie/kennis bent.
Dat is het meest verachtelijke aan de situatie.

Dat hij vreemdgaat is zijn hufterige probleem, maar dat jij tegen zijn vrouw doet alsof jij maar een kennis bent en in haar huis komt, dat zou je wel eens duur kunnen komen te staan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 7 januari 2013 @ 11:19:35 #30
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_121263305
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:17 schreef Evi888 het volgende:
Hij wil voor haar blijven zorgen als ze straks niets meer kan en gaat daarom niet bij haar weg.
Hij zorgt nu al helemaal niet voor haar. Hij belazert 'r. Heeft ze misschien geld of zo?
  maandag 7 januari 2013 @ 11:19:50 #31
393098 Evi888
Right back at ya
pi_121263312
Nog even voor de duidelijkheid: de zakelijke en financiele aspecten zijn niet de reden waarom ik bij hem blijf. Dat bedrijf zou ook zonder relatie kunnen bestaan. Het gaat mij om de emotionele kant van het verhaal, de tweede positie accepteren of niet? En hou je zoiets vol voor de rest van je leven?
  maandag 7 januari 2013 @ 11:21:41 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121263364
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:19 schreef Evi888 het volgende:
Nog even voor de duidelijkheid: de zakelijke en financiele aspecten zijn niet de reden waarom ik bij hem blijf. Dat bedrijf zou ook zonder relatie kunnen bestaan. Het gaat mij om de emotionele kant van het verhaal, de tweede positie accepteren of niet? En hou je zoiets vol voor de rest van je leven?
Als je een gebrek aan zelfrespect hebt dan kun je die rol van tweede viool prima accepteren.
Geen probleem.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 7 januari 2013 @ 11:21:47 #33
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_121263367
Een deel twee, serieus?
Als TS al geen troll is, wil ze toch geen advies.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 7 januari 2013 @ 11:22:21 #34
393098 Evi888
Right back at ya
pi_121263385
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:19 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Hij zorgt nu al helemaal niet voor haar. Hij belazert 'r. Heeft ze misschien geld of zo?
Ze heeft geen geld ofzo, hij blijft bij haar omdat hij (naar eigen zeggen) van haar houdt. Maar ook van mij dus.
Dat maakt het lastig. Als hij niet vanaf dag 1 had verteld dat hij getrouwd was, had ik het nooit geweten. Ik merk in de praktijk weinig van de "tweede" positie. Het is een normale relatie met alles erop en eraan. Behalve dan dat niemand ervan af weet. We doen gewoon leuke dingen samen, eten samen, delen lief en leed.
  maandag 7 januari 2013 @ 11:22:32 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121263388
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:21 schreef Copycat het volgende:
Een deel twee, serieus?
Als TS al geen troll is, wil ze toch geen advies.
Jawel, ze wil het advies de boel voort te zetten as is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 7 januari 2013 @ 11:26:10 #36
189978 controlaltdelete
pi_121263475
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:22 schreef Evi888 het volgende:

[..]

Ze heeft geen geld ofzo, hij blijft bij haar omdat hij (naar eigen zeggen) van haar houdt. Maar ook van mij dus.
Dat maakt het lastig. Als hij niet vanaf dag 1 had verteld dat hij getrouwd was, had ik het nooit geweten. Ik merk in de praktijk weinig van de "tweede" positie. Het is een normale relatie met alles erop en eraan. Behalve dan dat niemand ervan af weet. We doen gewoon leuke dingen samen, eten samen, delen lief en leed.
Tja je moet doen wat je zelf wilt maar jij bent net zo fout als die kerel. Jij gaat er in mee dat hij liegt, bedriegt en zijn vrouw voor de gek houdt die ook nog eens chronisch ziek is. Ik zou daar geen onderdeel van willen uitmaken en zeker geen rol in willen spelen. Maar ja sommige mensen hebben nu éénmaal geen last van schuldgevoelens en zijn lekker egoïstisch. Wie weet is ze snel de pijp uit is dat probleem ook voor jullie opgelost, ja toch?
  maandag 7 januari 2013 @ 11:26:56 #37
393098 Evi888
Right back at ya
pi_121263498
Laat ik het dan anders zeggen. Denken jullie dat een relatie waarbij drie mensen samen een soort driehoeksrelatie hebben op de lange termijn kan werken? Dus samenleven in 1 huis enz. enz.
Er bestaan meer van dit soort relaties, bijv Anton Heyboer, de Amerikaanse "gelovige" staten kennen het ook en zelfs Hugh Hefner leeft met meerdere vrouwen. Wat maakt dat zoiets goed gaat?
  maandag 7 januari 2013 @ 11:27:04 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121263504
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:13 schreef Evi888 het volgende:

[..]

Omdat hij duidelijk is geweest, accepteer jij het. Als hij vanaf dag 1 had gezegd: ik zie je maar een keer per maand, dan had je dat ook geaccepteerd?

Hij kan wel duidelijk zijn geweest vanaf dag 1, maar of jij de situatie accepteert of niet heeft toch uiteindelijk alleen maar te maken met of jij gelukkig kan zijn met die situatie?
  maandag 7 januari 2013 @ 11:28:03 #39
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_121263528
Evi, dit gaat nooit werken, echt.
Je zegt zelf al dat hij nooit zijn vrouw zal verlaten, hoe zie je het dan voor je?
Iedere avond kruipt hij bij haar in bed, hij is haar wederhelft, niet die van jou.
Wil je dit de rest van je leven? Of ga je afwachten totdat zijn vrouw dood is?

Zeg nou zelf, je kunt toch gewoon beter een relatie hebben met iemand die volledig voor jou gaat!
All she wants and needs is just a little taste..
  maandag 7 januari 2013 @ 11:28:18 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121263535
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:26 schreef Evi888 het volgende:
Laat ik het dan anders zeggen. Denken jullie dat een relatie waarbij drie mensen samen een soort driehoeksrelatie hebben op de lange termijn kan werken? Dus samenleven in 1 huis enz. enz.
Er bestaan meer van dit soort relaties, bijv Anton Heyboer, de Amerikaanse "gelovige" staten kennen het ook en zelfs Hugh Hefner leeft met meerdere vrouwen. Wat maakt dat zoiets goed gaat?
Het kan goed gaan als het gelijkwaardig is. Als het van alledrie de vrije keuze is.

Ik denk niet dat jullie die situatie ooit gaan bereiken.
  maandag 7 januari 2013 @ 11:28:27 #41
206580 Luxuria
pi_121263542
quote:
Volgens mij staat zijn vrouw daar niet open voor toch?
  maandag 7 januari 2013 @ 11:28:42 #42
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121263549
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:26 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Tja je moet doen wat je zelf wilt maar jij bent net zo fout als die kerel. Jij gaat er in mee dat hij liegt, bedriegt en zijn vrouw voor de gek houdt die ook nog eens chronisch ziek is. Ik zou daar geen onderdeel van willen uitmaken en zeker geen rol in willen spelen. Maar ja sommige mensen hebben nu éénmaal geen last van schuldgevoelens en zijn lekker egoïstisch. Wie weet is ze snel de pijp uit is dat probleem ook voor jullie opgelost, ja toch?
Wie weet helpt de bedrogen echtgenote TS wel om zeep, is het probleem ook opgelost.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_121263553
quote:
Dat ze er zelf voor gekozen hebben, alledrie zeg maar. Dit is stiekem en geniepig.
  maandag 7 januari 2013 @ 11:28:51 #44
393098 Evi888
Right back at ya
pi_121263554
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Omdat hij duidelijk is geweest, accepteer jij het. Als hij vanaf dag 1 had gezegd: ik zie je maar een keer per maand, dan had je dat ook geaccepteerd?

Hij kan wel duidelijk zijn geweest vanaf dag 1, maar of jij de situatie accepteert of niet heeft toch uiteindelijk alleen maar te maken met of jij gelukkig kan zijn met die situatie?
Klopt. Vanwege de liefde die ik voor hem voel blijkt dat dat ik over mijn eigen grenzen heen kan gaan. Ik had dit vantevoren nooit verwacht. Maar als je er middenin zit ga je mee in die flow.
  maandag 7 januari 2013 @ 11:30:02 #45
189978 controlaltdelete
pi_121263578
quote:
Als iedereen eerlijk is, wie weet wel. Maar dat eerlijk zijn geldt niet voor jullie want die kerel verzwijgt al vanalles voor zijn vrouw. Wellicht als ie eerlijk zou zijn dan kon ie zijn biezen pakken. Wat een mietje zeg en daar deel jij de lakens mee :{
  maandag 7 januari 2013 @ 11:30:19 #46
393098 Evi888
Right back at ya
pi_121263583
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het kan goed gaan als het gelijkwaardig is. Als het van alledrie de vrije keuze is.

Ik denk niet dat jullie die situatie ooit gaan bereiken.
Nu is het haar keus niet, dat klopt. Stel dat dat moment wel gaat komen. Kan het dan werken? Of is zoiets altijd gedoemd te mislukken?
  maandag 7 januari 2013 @ 11:30:35 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121263591
quote:
Ja, die relaties bestaan, maar over het algemeen beginnen die niet met een bedrogen echtgenote die door haar situatie (ziek, geen werk) eigenlijk geen keuze heeft er niet mee akkoord te gaan.

Je snapt toch zelf ook wel dat dit iets anders is?!
Als hij ook maar het idee had dat zij daar wel voor open zou staan dan hoefde hij niet al een jaar de boel te besodemieteren.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_121263633
quote:
Ja hoor, dat denk ik wel. Mits een ieder daar voor 100% achter staat en niet meegaat in het verhaal om de ander te willen plezieren.

Polyamorie, het nieuwe huwelijk :Y
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
  maandag 7 januari 2013 @ 11:32:34 #49
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121263650
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:28 schreef Evi888 het volgende:

[..]

Klopt. Vanwege de liefde die ik voor hem voel blijkt dat dat ik over mijn eigen grenzen heen kan gaan. Ik had dit vantevoren nooit verwacht. Maar als je er middenin zit ga je mee in die flow.
Maar er knaagt kennelijk toch iets.

Je weet dat je jezelf tekort doet, je weet dat hij je tekort doet. Je weet dat je met minder genoegen neemt, dat jij het ook waard bent om voor iemand nummer één te zijn. Je houdt jezelf voor de gek.
  maandag 7 januari 2013 @ 11:33:34 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121263680
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:30 schreef Evi888 het volgende:

[..]

Nu is het haar keus niet, dat klopt. Stel dat dat moment wel gaat komen. Kan het dan werken? Of is zoiets altijd gedoemd te mislukken?
Haar keus? Wetende dat jullie haar samen meer dan een jaar in de maling genomen hebben? Dat jij de helft van jullie bedrijf in de schoot geworpen krijgt terwijl hij met haar onder huwelijkse voorwaarden met koude uitsluiting getrouwd is?

Wat denk je zelf? Wat zou jij vinden als jij die echtgenote was?
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 7 januari 2013 @ 11:34:00 #51
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121263696
quote:

[..]

Wat denk je nou zelf? Met een echtgenote in het spel die weinig te kiezen heeft omdat ze een progressieve ziekte heeft waardoor ze aan bed gebonden raakt?
  maandag 7 januari 2013 @ 11:34:30 #52
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_121263716
Die vriend van jou moet een aardige babbelaar zijn. Ik zit me in alle bochten te wringen hier om die constructie te (blijven) begrijpen. En voor jou lijkt het eigenlijk redelijk normaal te zijn.

Pfffff
  maandag 7 januari 2013 @ 11:35:15 #53
393098 Evi888
Right back at ya
pi_121263737
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je weet dat je jezelf tekort doet, je weet dat hij je tekort doet. Je weet dat je met minder genoegen neemt, dat jij het ook waard bent om voor iemand nummer één te zijn. Je houdt jezelf voor de gek.
Juist, dat is het kloterige aan de huidige situatie. Ik voel het met vlagen zo. Op andere momenten ben ik blij met wat ie me wel kan geven. Het is jezelf wegcijferen voor de liefde. Soms denk ik wel, kut dat hij niet 100% voor mij alleen gaat. Maar dat zal nooit komen, dus het is accepteren of weggaan.
  maandag 7 januari 2013 @ 11:35:25 #54
189978 controlaltdelete
pi_121263743
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Haar keus? Wetende dat jullie haar samen meer dan een jaar in de maling genomen hebben? Dat jij de helft van jullie bedrijf in de schoot geworpen krijgt terwijl hij met haar onder huwelijkse voorwaarden met koude uitsluiting getrouwd is?

Wat denk je zelf? Wat zou jij vinden als jij die echtgenote was?
Volgens mij is TS niet zo bijster intelligent als ze dit soort dingen niet eens zelf kan bedenken, of ze houdt de boel voor de gek en is een troll, dat zou ook best kunnen.
  maandag 7 januari 2013 @ 11:36:11 #55
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_121263766
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Eens.
  maandag 7 januari 2013 @ 11:38:37 #56
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121263840
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:35 schreef Evi888 het volgende:

[..]

Juist, dat is het kloterige aan de huidige situatie. Ik voel het met vlagen zo. Op andere momenten ben ik blij met wat ie me wel kan geven. Het is jezelf wegcijferen voor de liefde. Soms denk ik wel, kut dat hij niet 100% voor mij alleen gaat. Maar dat zal nooit komen, dus het is accepteren of weggaan.
Voorlopig kiest je hart dus voor blijven. Dat kan. En als dat gevoel sterk is, kunnen rationele argumenten daar niet zoveel tegen inbrengen.
  maandag 7 januari 2013 @ 11:40:31 #57
393098 Evi888
Right back at ya
pi_121263909
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Voorlopig kiest je hart dus voor blijven. Dat kan. En als dat gevoel sterk is, kunnen rationele argumenten daar niet zoveel tegen inbrengen.
Dat gevoel is idd heel sterk. Maar mijn verstand zegt heel iets anders. Dat maakt het zo ingewikkeld en daar komen de twijfels dus ook vandaan.
  maandag 7 januari 2013 @ 11:40:59 #58
359659 dinosteen
Stenen zijn hard
pi_121263927
Vertrouwen hebben in iemand die zo met de situatie omgaat. :N
pi_121264211
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:40 schreef Evi888 het volgende:

[..]

Dat gevoel is idd heel sterk. Maar mijn verstand zegt heel iets anders. Dat maakt het zo ingewikkeld en daar komen de twijfels dus ook vandaan.
Je bent verliefd en dus ontoerekeningsvatbaar. Oftewel, je kunt over deze situatie niet altijd helder nadenken.

Ongeacht wat ik van de situatie vind blijft de vraag bij jezelf liggen ; wil ik een geheim blijven (wat best zo zijn aantrekkingskracht heeft) of wil je dat niet. Je zit nu een jaar verder, maar stel je jezelf eens voor als je ouder bent. Je krijgt een andere baan, je gaat verhuizen naar een stad ver weg. Hij gaat dan niet mee. Oftewel, uiteindelijk komt er een punt dat je alleen komt te staan. En dat gaat dan heel veel pijn doen. Meer dan het nu pijn zal doen als je er mee stopt.

kleine vraag. Wat gaat er gebeuren als je hem dwingt eerlijk t eworden? be-eindigd hij de relatie met jou dan?

Reden dat ik het vraag, je zit nu in een situatie van liegen en bedriegen. Als hij er open over is, dan hoeft dat niet meer.
pi_121264259
De situatie waar jij op hoopt (ooit met zijn drieën in 1 huis wonen) zal mijns inziens nooit gaan gebeuren. Ik kan me nog wel voorstellen dat zijn vrouw uiteindelijk ervoor open zal staan dat hij er een andere vriendin op nahoudt, als zij zelf echt niks meer kan, maar de kans dat ze akkoord gaat met dat jij die andere vrouw zult zijn acht ik echt nihil, jij zult voor haar altijd die "slet" blijven die al geruime tijd stiekem een relatie had met haar man, maar ondertussen tegen haar wel gewoon mooi weer speelde. Jullie relatie is vanaf het begin gebaseerd op leugens en bedrog.
  maandag 7 januari 2013 @ 11:56:03 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121264292
Voordeel voor de vreemdganger is wel dat als hij van z'n vrouw afraakt en met TS verdergaat, hij er probleemloos een of twee vriendinnen bij kan nemen, TS heeft immers alle begrip voor zijn polyamorie.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 7 januari 2013 @ 11:57:29 #62
206580 Luxuria
pi_121264331
quote:

[..]

Herkenbaar. Ik heb een soortgelijke situatie gehad (geen zieke vrouw).
Mijn verstand kon het niet winnen van mijn gevoel.
Uiteindelijk is zijn vrouw erachter gekomen erg genoeg, maar achteraf was dat het beste wat er kon gebeuren.
En ik heb ervan geleerd dat ik nooit meer in zo'n situatie terecht kom.
pi_121264463
Is ze echt chronisch ziek? Weet je dat zeker TO?
En wat voor ziekte? Zit ze in een rolstoel of kan ze toch nog redelijk normaal functioneren?

Ik vraag me dit af omdat een bekende van me laatst was aan het daten met een man die ook zei een zieke vrouw te hebben waar hij voor zorgt, dit geloofde ze tot ze na een tijdje een mail kreeg van deze vrouw, die toch niet zo ziek was als hij deed voorkomen...
pi_121265313
Je spreekt jezelf ook nogal tegen. Aan de ene kant zeg je dat je baalt dat hij nooit voor 100% voor jou kiest, maar aan de andere kant accepteer je zijn polyamorie. Klinkt ideaal he, dat polyamorie. :N Ook al gaat hij scheiden van zijn vrouw, je zult hem nooit voor jezelf hebben.
Wat je nu doet is je leven op pauze zetten en wachten tot die kerel weer eens langs komt. Tot het over een paar jaar echt door begint te dringen dat je altijd nummer 2 zult zijn. Dan ben je in de 40 en je ziet dan pas in dat je kansen op een eigen gezin hebt verloren door je tijd in deze onzin te steken.
  maandag 7 januari 2013 @ 12:37:43 #65
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_121265393
quote:

Ze wordt in dat geval toch altijd tot een keuze gedwongen? Dat blijft dus een valse keuze.
Echt snugger ben je niet, voor een juriste.
pi_121265396
link naar origineel topic?
  maandag 7 januari 2013 @ 12:40:24 #67
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_121265464
pi_121265476
En trouwens, het is niet eens polyamorie. ZIjn vrouw weet er niet van, dus is het een ordinaire affaire/overspel. Pas als de andere partners ervan af weten en ermee instemmen is het polyamorie.
pi_121265505
En wat als TS chronisch ziek wordt?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_121265641
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 12:37 schreef party_crasher het volgende:
link naar origineel topic?
  maandag 7 januari 2013 @ 12:56:50 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121265946
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 12:41 schreef PBateman1978 het volgende:
En wat als TS chronisch ziek wordt?
Dan begint de vreemdganger in een van zijn panden een particulier verpleegtehuis waar hij zowel zijn echtgenote als TS laat verzorgen door twee blonde dingen die hij ook weer met mooie verhaaltjes paait.
Die twee blonde dingen wonen dan ook in dat pand en betalen daarvoor huur die verrekend wordt met hun salaris, waardoor het een behoorlijk kostenneutraal verhaal wordt.

Misschien zijn er belastingtechnisch nog wat mooie aftrekposten te regelen waardoor het zelfs geld oplevert.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_121268693
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 12:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan begint de vreemdganger in een van zijn panden een particulier verpleegtehuis waar hij zowel zijn echtgenote als TS laat verzorgen door twee blonde dingen die hij ook weer met mooie verhaaltjes paait.
Die twee blonde dingen wonen dan ook in dat pand en betalen daarvoor huur die verrekend wordt met hun salaris, waardoor het een behoorlijk kostenneutraal verhaal wordt.

Misschien zijn er belastingtechnisch nog wat mooie aftrekposten te regelen waardoor het zelfs geld oplevert.
Ik denk dat de vreemdganger de mooiste aftrekpost zelf heeft :Y)
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_121269766
Die kerel is hyperseksueel of wat? Dat je baalt omdat je niet kunt ballen a la, maar het is toch niet "nodig" om te neuken? Dan kun je toch best zonder? Kom op zeg, we hebben het over je chronisch zieke vrouw verdomme.
  † In Memoriam † maandag 7 januari 2013 @ 15:00:34 #74
37843 lady-wrb
kortaf
  maandag 7 januari 2013 @ 15:03:13 #75
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121270282
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 14:17 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Ik denk dat de vreemdganger de mooiste aftrekpost zelf heeft :Y)
Viervoudig *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 7 januari 2013 @ 15:19:43 #76
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_121270880
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:11 schreef Evi888 het volgende:

[..]

Goedgelovig? Mentale zelfbeschermening! Ze is chronisch ziek. Ze kan niet werken. Ze kan amper leuk dingen doen. Ze is sommige dagen aan een rolstoel gekluisterd doordat ze zo zwak is. De wetenschap dat haar man haar daarnaast ook nog bedriegt en dan ook nog omdat ze ziek is*...als ze dat tot zich door zou laten dringen zou ze daar psychisch aan onderdoor gaan.

*Je kan wel steeds roepen dat het niet om de seks gaat, maar je bent er niet zomaar over begonnen dat hij door haar ziekte 'tekort' komt en van haar geen ander mag neuken! Zelfs als hé...laat ik jouw verhaal dat hij simpelweg verliefd is op jullie beiden aannemen: wat geeft hem in vredesnaam het recht om dit soort persoonlijk informatie van haar aan jou door te spelen? Polyamorie of niet, wat zij op seksueel gebied wel of niet kan en hoe vaak gaat jou geen barst aan! Hij heeft geen greintje respect voor haar! Dat jij dat verhaal over polyamorie gelooft...omdat hij het haar zogenaamd verteld zou hebben bij het trouwen...wat je natuurlijk niet enkel en alleen vanuit zijn mond hebt gehoord... Over goedgelovig gesproken!
pi_121271765
quote:
Als je nog een tweede man zoekt, DM maar O+
pi_121271803
Binnenkort in de bios: huurder met benefits.. :7
pi_121271805
quote:

[..]

Ga dan voor je verstand. Zodra de verliefdheid (wat jou in feite ontoerekeningsvatbaar maakt) weg ebt neemt je verstand uiteindelijk sowieso grotendeels over. Je begint nu te beseffen waar je mee bezig bent en deze vlagen van rationaliteit zullen alleen toenemen in frequentie en duur. Hoe langer je wacht, hoe verder je jezelf in de nesten zult blijven werken in dit leugenachtige bestaan. En hoe moeilijker het dan dus zal worden om hier niet als een compleet wrak uit te komen.

Uiteindelijk moet je zelf de afweging maken tussen 'een geheime partner in crime bedrog' blijven en het zoeken van een man die wél volledig voor jou gaat. Een man die jou wél met zijn hele hart lief heeft dus.

Dat het zijn verantwoordelijkheid is, is tenslotte onzin. Enigszins is hij uiteindelijk natuurlijk wel degene die de uiteindelijke keuze maakt. Maar jij bent degene die hem de keuze verschaft en jij bent degene die hem in deze keuze versterkt en stuurt. Ook jou treft blaam. Je bent niets beter dan jouw vriend in kwestie.

Dat het allemaal ontzettend moeilijk is, is begrijpelijk. Dat je 'blind' raakt door je verliefdheid is ook enigszins te begrijpen. Ik zal niet zeggen dat ik de situatie vanuit jouw oogpunt begrijp, dat kan ik simpelweg niet, maar ik kan tot op zekere hoogte wel begrijpen hoe je in de situatie verzeilt bent geraakt. Het is een feit dat er geen toekomst zit in deze relatie. Stop gewoon zo snel mogelijk. Denk even aan het immense verdriet en onrecht dat je zijn vrouw en - voor jou belangrijker - jezelf aandoet.
Verwijder het achterwiel niet.
pi_121272175
quote:
waar jij mee bezig bent is respectloos, en je krijgt het gedrag terug wat je verdient. je gejank is dan ook nogal misplaatst, net als deze poging om de focus te verleggen.

verder kunnen wij je niet helpen. vrijwel iedereen zal aangeven dat je moet eisen dat die vent eerlijk is tegenover zijn zieke vrouw, doet ie niet zeg je zelf, dus dan zullen mensen zeggen dat je ermee moet kappen.

take your pick.
:r
pi_121274352
quote:
Misschien kan het wel werken, maar daarvoor zal toch eerst zijn vrouw ingelicht moeten worden. Dat is stap 1, begin daar eens mee :') Grote kans dat ze het niet ziet zitten, dan is het verspilde energie en kun je dat beter in het zoeken van een nieuwe vriend zoeken ^O^
pi_121274554
Als die vrouw dusdanig ziek is dat ze veel dingen niet meer kan, dan is het toch ook niet zo raar dat hij wat erbij zoekt? Hij is toch niet ziek?

Allemaal heul leuk en aardig dat verontwaardigde gedoe, maar ik wil de pubertjes wel eens zien als ze volwassen zijn en hun partner is tot een aantal dingen niet meer in staat. Daar wil je iemand best in helpen, steunen en er in meegaan, maar als je zelf niet beperkt bent is het logisch dat je dan zo iets doet.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_121274565
Where's your dignity :')
  maandag 7 januari 2013 @ 17:07:01 #84
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121274769
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Als die vrouw dusdanig ziek is dat ze veel dingen niet meer kan, dan is het toch ook niet zo raar dat hij wat erbij zoekt? Hij is toch niet ziek?

Allemaal heul leuk en aardig dat verontwaardigde gedoe, maar ik wil de pubertjes wel eens zien als ze volwassen zijn en hun partner is tot een aantal dingen niet meer in staat. Daar wil je iemand best in helpen, steunen en er in meegaan, maar als je zelf niet beperkt bent is het logisch dat je dan zo iets doet.
Als zij daar afspraken over maken dan zou dat idd kunnen, maar er is geen afspraak over omdat de echtgenote dat niet wil.
Dan heeft hij dus twee keuzes; of bij z'n vrouw blijven en niet vreemdgaan, of z'n vrouw verlaten en zich helemaal uitleven.

Hij kiest er echter voor bij z'n vrouw te blijven en de boel te bedonderen, de kans is zelfs groot dat zijn vrouw dat niet accepteert als ze het wel weet, en bij hem weggaat.

Maar ik begrijp dat iedere 50-plusser met een prostaatprobleempje ook kan verwachten dat z'n vrouw het buiten de deur gaat zoeken?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_121275037
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:07 schreef Leandra het volgende:

Maar ik begrijp dat iedere 50-plusser met een prostaatprobleempje ook kan verwachten dat z'n vrouw het buiten de deur gaat zoeken?
Als dat betekent dat hij niet meer kan en zij heeft daar nog flinke behoeftes aan, dan is dat wmb logisch. Zo ook enorm egoistisch zijn dat je parnter te ontzeggen omdat jij zelf het niet meer kan.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_121275087
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Overleggen is hier het sleutelwoord...
pi_121275158
Een hoop mensen WILLEN dat soort dingen niet eens weten.
  maandag 7 januari 2013 @ 17:19:10 #88
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_121275219
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Als dat betekent dat hij niet meer kan en zij heeft daar nog flinke behoeftes aan, dan is dat wmb logisch. Zo ook enorm egoistisch zijn dat je parnter te ontzeggen omdat jij zelf het niet meer kan.
Dat is natuurlijk een afweging die ieder voor zich moet maken. En in dit geval denkt de vrouw in kwestie daar anders over. Waarop manlief niet alleen buiten de pot gaat piesen, maar zijn neukertje ook nog eens als zgn zakenpartner opvoert. En semi-onderhoudt via de gezamenlijke BV.

Indien allemaal waar. Uiteraard.
pi_121275222
quote:
2s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Een hoop mensen WILLEN dat soort dingen niet eens weten.
:')

een hoop mensen willen ook niet langdurig voorgelogen worden etc.
  maandag 7 januari 2013 @ 17:20:23 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121275263
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ja, maar de enige bron voor het vermeende egoïsme van de echtgenote is vooralsnog haar man, die het vooral als excuus gebruikt om zijn gerommel met TS tegenover TS te verantwoorden.

Ik vermoed dat een koelkastpartner meer dan gemiddeld voorkomt bij vreemdgaande echtelieden.... volgens diezelfde vreemdgangers dan, want in werkelijkheid kan dat koelkastgehalte wel meevallen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 7 januari 2013 @ 18:39:08 #91
174598 zakstront
het gaat om de inhoud
pi_121278646
Wil je kinderen?
maar het oog wil ook wat
  maandag 7 januari 2013 @ 19:01:02 #92
350622 Skippy_ball
Wear suncreen!
pi_121279612
Zijn we nou nog steeds bezig met deze shit?

TS vraagt om raad. Iedereen heeft raad --> zoek iets anders. Maar TS gaat er tegen in. Dus wat wil TS nou eigenlijk bereiken??
Disclaimer: bovenstaande tekst kan meningen bevatten welke voor feiten aangezien kunnen worden. De auteur is niet aansprakelijk voor schade in enige vorm die is ontstaan uit de interpretatie en het daar naar handelen door de lezer.
pi_121280361
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

:D dat zijn er veel hoor ! :+
  maandag 7 januari 2013 @ 19:22:49 #94
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_121280743
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:01 schreef Skippy_ball het volgende:

Ik vind het in ieder geval tijd worden voor een slotje.
  maandag 7 januari 2013 @ 19:24:26 #95
174598 zakstront
het gaat om de inhoud
pi_121280832
quote:
Dat alle partners weten waar ze aan toe zijn en er eerlijk voor uit kunnen komen naar hun omgeving.
maar het oog wil ook wat
  maandag 7 januari 2013 @ 21:08:09 #96
277627 Seven.
We are Borg.
pi_121286674
Als hij zo graag een driehoeksrelatie wil, waarom haal jij dan geen leuke scharrel in huis?

>:)
Resistance is futile.
  maandag 7 januari 2013 @ 21:12:22 #97
350622 Skippy_ball
Wear suncreen!
pi_121286884
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:22 schreef Limburg82 het volgende:

[..]

Ik vind het in ieder geval tijd worden voor een slotje.
Dit dus.
Disclaimer: bovenstaande tekst kan meningen bevatten welke voor feiten aangezien kunnen worden. De auteur is niet aansprakelijk voor schade in enige vorm die is ontstaan uit de interpretatie en het daar naar handelen door de lezer.
pi_121287057
quote:

TS vraagt om raad. Iedereen heeft raad --> zoek iets anders. Maar TS gaat er tegen in. Dus wat wil TS nou eigenlijk bereiken??
Precies, ik snap niet helemaal waarom TS dan het topic start. Of een deel 2.
  † In Memoriam † maandag 7 januari 2013 @ 21:17:35 #99
37843 lady-wrb
kortaf
pi_121287125
quote:

de ako literatuurprijs
  maandag 7 januari 2013 @ 21:19:05 #100
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_121287229
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:17 schreef lady-wrb het volgende:

de ako literatuurprijs
As if.

Een Bouquetreeksromannetje zit er nog niet eens in.
pi_121289842
Ik vind dit maar een lastige situatie. TS, hij kan wel gezegd hebben dat jij altijd de tweede positie houdt, maar hij schetst wel een situatie waarin je samen met hem (en zn vrouw) in een huis gaat wonen. Dat moet bij jou toch wel enige hoop op een toekomstperspectief teweeg brengen, wat naar mijn idee volstrekt onrealistisch is.

En hoe oud ben je? Dat jij jezelf tekort doet hierin vind ik 1, maar wat met bijvoorbeeld een kinderwens? Krijgen je kinderen dan ook een part-time papa die weten dat hij nog ergens een gezin heeft? Dat kán toch niet?
pi_121290451
quote:

[..]

Ok, even het gedeelte 'moraal, normen en waarden; eruit halend:
Dit valt toch niet vol te houden? Als je van iemand houdt en graag bij iemand wil zijn, wil je dat toch op elk moment kunnen zijn? Dan wil je toch altijd hand in hand lopen, gezellige dingen doen en het aan al je vrienden en familie vertellen?
Jij kan dit aan niemand kwijt, jij kan niet aan de wereld laten zien hoe gek je met iemand bent, je moet áltijd in de schaduw lopen en altijd opletten of wat jullie doen niet opvalt, of niemand jullie ziet.
Dat lijkt me ontzettend eenzaam en vreselijk naar.

Dan liever alleen en wachten op iemand op wie je overduidelijk en openbaar verliefd kan zijn.
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_121290571
Lastige zaak. Toch denk ik dat mensen en hun morele opvattingen het probleem groter maken dan het hoeft te zijn. Als er maatschappelijke acceptatie bestaat over polygamie als sexuele voorkeur dan zou er al een wereld gewonnen zijn en hoeven mensen niet meer hun leven te verbergen achter leugens en in stilte verdriet te doen.
  maandag 7 januari 2013 @ 22:59:57 #104
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_121292538
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:19 schreef jaha het volgende:
Lastige zaak. Toch denk ik dat mensen en hun morele opvattingen het probleem groter maken dan het hoeft te zijn. Als er maatschappelijke acceptatie bestaat over polygamie als sexuele voorkeur dan zou er al een wereld gewonnen zijn en hoeven mensen niet meer hun leven te verbergen achter leugens en in stilte verdriet te doen.
Het probleem is dat het een keuze moet blijven. Die chronisch zieke vrouw heeft hier niet voor gekozen en heeft zelfs aangegeven dit niet te willen. Keuze. Een keuze hebben is hier het grote probleem.
pi_121293275
Slet.
pi_121293598
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:59 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Het probleem is dat het een keuze moet blijven. Die chronisch zieke vrouw heeft hier niet voor gekozen en heeft zelfs aangegeven dit niet te willen. Keuze. Een keuze hebben is hier het grote probleem.
Dat is in essentie niet het probleem van TS. Je zou het hooguit niet netjes kunnen noemen. Daar kan ik grotendeels wel in meekomen. Maar gegeven het feit dat de vrouw deze keuze niet zal accepteren als optie lijkt me de situatie grotendeels onontkoombaar. Wanneer de situatie wordt "opgelost" dan worden zo'n beetje alle betrokken personen alleen maar meer ongelukkig. Dus wellicht kun je beter gewoon de situatie zoals die is accepteren.
  maandag 7 januari 2013 @ 23:42:36 #107
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_121294471
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 23:22 schreef jaha het volgende:

[..]

Dat is in essentie niet het probleem van TS. Je zou het hooguit niet netjes kunnen noemen. Daar kan ik grotendeels wel in meekomen. Maar gegeven het feit dat de vrouw deze keuze niet zal accepteren als optie lijkt me de situatie grotendeels onontkoombaar. Wanneer de situatie wordt "opgelost" dan worden zo'n beetje alle betrokken personen alleen maar meer ongelukkig. Dus wellicht kun je beter gewoon de situatie zoals die is accepteren.
Jij had het over maatschappelijke acceptatie etc. daar reageerde ik op. Zoiets moet namelijk een keuze zijn/blijven. Wat TS betreft, in mijn ogen worden het wel haar zaken als zij wel bij die zieke vrouw over de vloer komt en zich als een kennis/vriendin van haar gedraagt en bij haar aan tafel aan de jus met aardappelen zit. Het is niet zo dat TS niets met die vrouw te maken heeft. Dat is een van de dingen waarom mensen het hier walgelijk noemen.

Je hebt vreemdgaan, je hebt vreemdgaan met de man van een chronisch zieke vrouw, en je hebt vreemdgaan met de man van een chronisch zieke vrouw terwijl je je daar ook nog eens in het huis van die vrouw naar binnen manoeuvreert en de gezellige kennis uithangt en vrolijk aan tafel schuift. Het is een beetje te kort door de bocht om in dit geval te zeggen dat TS nergens wat mee te maken heeft, ze heeft er zelf voor gezorgd dat ze met van alles wat te maken heeft.

Daarnaast heeft TS, logisch, moeite met het accepteren van deze situatie. Ze accepteert het omdat het in haar ogen beter is dan die kerel kwijt raken, maar zij is ook niet gelukkig en heeft zoals ze zelf in het andere topic zei, ook last van jaloezie aanvallen. Ook weet ze niet wat ze er mee aanmoet als ze aan de toekomst denkt met het idee dat hij nooit volledig de hare zal zijn en dus ook geen gezinnetje etc kan stichten. Wederom vind ik het te kort door de bocht om te zeggen dat bij "oplossen" iedereen alleen maar ongelukkiger wordt.

Daarnaast is ieder mens verschillend, als ik ziek zou zijn en mijn man zou er een andere relatie op na houden, dan mag die ander hem hebben. Ik breng dan liever de rest van mijn tijd door met vrienden en familie die oprecht van mij houden in plaats van met een vent die me zo bedriegt. Zoals ik al zei, die keuze krijgt die zieke vrouw dus niet. Als die vrouw de situatie niet zal accepteren, heeft ze minstens het recht om bij kennis van de waarheid, de keuze te hebben om de relatie dan zelf te beëindigen. Ze is niet stervende ofzo, ze is chronisch ziek en ze is nog niet afgetakeld. Ze verdient de keuze om de rest van haar tijd zonder zulke achterbakse mensen om haar heen door te brengen.
Ik begrijp niet wat jij daar zo vreemd aan vindt.
pi_121294835
Ik zal voor de duidelijkheid de eerste reactie nog maar eens herposten, zegt het volgens mij wel zo'n beetje:

quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:51 schreef Braddie het volgende:
Dus, omdat hij een chronisch zieke vrouw heeft gaat hij maar vreemd?.... :')
In mijn ogen ben je dan helemaal geen relatie waard.
Wat wil TS eigenlijk van ons fokkers?

Voor absolutie kan TS zich beter tot een priester wenden. Feitelijk heb je gevoelens van schuld, jaloezie en twijfel over jezelf afgeroepen.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  dinsdag 8 januari 2013 @ 00:19:24 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121295800
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 23:22 schreef jaha het volgende:

[..]

De vreemdganger kan het gewoon aan z'n vrouw vertellen natuurlijk, loopt hij wel het risico dat zij bij hem weggaat, maar kennelijk vindt hij dat toch niet zo ernstig dat hij haar trouw blijft om dat te voorkomen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_121304424
De moraalridder stormt binnen! "Doe een ander niet wat u niet wilt dat u geschiedt"(Wat als jij chronisch ziek was, mmmm?) Je hebt het empatisch vermogen van een baksteen.

Verder, ik zou je nog niet eens aan willen raken met een 10 meter lange speer. Zulke mensen zoals jij :r
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
pi_121342054
quote:
Jij had het over maatschappelijke acceptatie etc. daar reageerde ik op. Zoiets moet namelijk een keuze zijn/blijven.
Daar heb je een goed punt, alleen denk ik dat wanneer polygamie wordt geaccepteerd in de samenleving, de keuze een stuk minder pijnlijk wordt voor betrokkenen. Ik kan me goed voorstellen dat als je partner chronisch ziek is, je graag met een "gezond" persoon sex wil beleven. Maar ik heb het idee dat dit een redelijk taboe-standpunt is ;)
  woensdag 9 januari 2013 @ 08:56:08 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121342148
Ook binnen polygamie wordt vreemdgaan (dus buiten de deur rotzooien terwijl de partners daar niet van weten) niet geaccepteerd.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_121342554
Waardeloze mensen.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_121344115
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 00:10 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Hij is getrouwd met koude uitsluiting, maar heeft TS uit de goedheid van zijn hart de helft van zijn bedrijf gegeven. :')
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 00:12 schreef Evi888 het volgende:

[..]

Die koude uitsluiting is er niet omdat hij zijn vrouw niets gunt, maar omdat zij schulden heeft uit een vorige relatie.
Waarom betaalt hij niet eerst de schulden van zijn vrouw i.p.v. jou de helft van zijn bedrijf geven?

Hoezo heeft zijn vrouw geen eigen inkomsten? Ze was toch nog niet ziek toen ze gingen
trouwen? Heeft ze geen ziekte uitkering ofzoiets?

quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 23:01 schreef Evi888 het volgende:

[..]

Hij heeft voor zijn trouwen al aan zijn vrouw kenbaar gemaakt dat hij het liefst met twee vrouwen zou willen leven, dus ze wist al enigszins hoe hij in elkaar steekt...
Hij heeft het kenbaar gemaakt en zij was het daar mee eens neem ik aan?
Anders waren ze waarschijnlijk niet getrouwd toch? Hoe lang zijn ze getrouwd dan?

En na hoeveel jaar werd ze zo ziek?
Als ze het er over eens waren dat hij met meerdere vrouwen wil/mag/kan leven waarom
verteld hij dan niks over jou?

quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 10:59 schreef Evi888 het volgende:

[..]

Haar ziekte is wel progressief maar niet dodelijk. Wel is het zo dat ze op een dag weinig meer zal kunnen doen.
Man gaat het niet vertellen tegen z'n vrouw. Hij is altijd eerlijk geweest tegen mij dat ik niet "geupgrade" word naar
de "eerste" positie. Nu niet en in de toekomst ook niet.
Je zegt dat hij bang is dat ze weggaat, wat natuurlijk niet zomaar gaat in haar geval, want ze is ziek,
geen werk en geen inkomen zeg je, maar waarom is hij zo bang dat ze weggaat dan, houdt hij zoveel
van haar of is er toch een andere reden? Want als je echt van iemand houdt dan flik je dit niet hoor
met droge ogen, dus WAAROM verteld die vent het niet?

Ik kan me voorstellen dat zo'n jonge vent nog gewoon sex wil, lijkt me vrij normaal maar
als je zoveel van je vrouw houdt dan zoek je een ''andere'' manier oftewel samen als
ze dat op kan brengen of je spreekt openlijk af dat hij zijn lust gevoelens elders botviert.

Waar haalt die man trouwens de tijd vandaan om voor zijn doodzieke vrouw te zorgen?
Hij heeft het nogal druk met jou toch?

p.s. ik geloof er geen reet van. :')
pi_121344747
Nog een topic? Het vorige topic stond vol met antwoorden op je vraag. Volgens mij wacht je net zolang totdat er mensen zijn die dit wel goedkeuren.
Peace; it does not mean to be in a place where there is no noise or trouble. It means to be in the midst of those things and still be calm in your heart.
pi_121346164
TS is wel verliefd ja, duidelijk blind van Liefde. Wat een bord voor dr hoofd :')

TS er is maar een tip, en dat is kappen. De voorbeelden die jij noemt van Hugh Heffner, Anton Heijboer enzo, zijn 3hoeksverhoudingen waarbij iedereen mee eens is, dat 1 persoon meerdere partners heeft. In dit geval is dit niet zo, zijn vrouw wil het niet.

En gezien de moeite die hij in zijn vrouw steekt blijf jij de 2e plaats. En er zijn geen tips om er mee om te gaan, de meeste vrouwen die een 2e plaats toebedeeld krijgen in een relatie, stappen hier uiteindelijk vanaf (als er geen gekke dingen gebeuren zoals dood, ziekte of uitkomen van de relatie) en gaan uiteindelijk verder met iemand die hun op de 1e plaats zet.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_121367884
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 08:56 schreef Leandra het volgende:
Ook binnen polygamie wordt vreemdgaan (dus buiten de deur rotzooien terwijl de partners daar niet van weten) niet geaccepteerd.
"wordt niet geaccepteerd". Ach God vind het vast niet leuk, maar praktische consequenties zitten er meestal toch niet aan vast. David kon gewoon koning blijven na het op een wat discutabele manier uitbreiden van zijn harem. Ik bedoel maar ;)

Zelfde geldt voor TS. De samenleving (en de meeste reageerders hier) hebben geen goed woord voor haar keuze over. Ik zou zeggen, topic uitprinten en vervolgens je reet mee afvegen. Geeft veel innerlijke voldoening :D

Maar verder heb ik niet zo veel tips dus, behalve mijn feitelijke constatering dat mensen met een polygame natuur in Nederland niet echt aan hun trekken kunnen komen. Men vind het idee om met meerdere mensen een sexrelatie te hebben eng en vies en omdat men daar uitgesproken negatief over oordeelt zullen mensen met een dergelijke wens dus altijd in het geheim rotzooien (op wellicht een paar schrijvers, en inwoners van eerder genoemd hippie-dorp na, dan).
  donderdag 10 januari 2013 @ 22:28:29 #118
340140 eengoeiebuur
get off ma propertah
pi_121414330
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:56 schreef Leandra het volgende:
Voordeel voor de vreemdganger is wel dat als hij van z'n vrouw afraakt en met TS verdergaat, hij er probleemloos een of twee vriendinnen bij kan nemen, TS heeft immers alle begrip voor zijn polyamorie.
Klopt woord voor woord, wie A zegt moet ook B zeggen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')