Ok, even het gedeelte 'moraal, normen en waarden; eruit halend:quote:Op maandag 7 januari 2013 11:01 schreef Evi888 het volgende:
[..]
Is het mogelijk om te leven als "tweede" vrouw, altijd in de schaduw te blijven? Kun je dat volhouden op lange termijn?
Het probleem is dat het een keuze moet blijven. Die chronisch zieke vrouw heeft hier niet voor gekozen en heeft zelfs aangegeven dit niet te willen. Keuze. Een keuze hebben is hier het grote probleem.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:19 schreef jaha het volgende:
Lastige zaak. Toch denk ik dat mensen en hun morele opvattingen het probleem groter maken dan het hoeft te zijn. Als er maatschappelijke acceptatie bestaat over polygamie als sexuele voorkeur dan zou er al een wereld gewonnen zijn en hoeven mensen niet meer hun leven te verbergen achter leugens en in stilte verdriet te doen.
Dat is in essentie niet het probleem van TS. Je zou het hooguit niet netjes kunnen noemen. Daar kan ik grotendeels wel in meekomen. Maar gegeven het feit dat de vrouw deze keuze niet zal accepteren als optie lijkt me de situatie grotendeels onontkoombaar. Wanneer de situatie wordt "opgelost" dan worden zo'n beetje alle betrokken personen alleen maar meer ongelukkig. Dus wellicht kun je beter gewoon de situatie zoals die is accepteren.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:59 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Het probleem is dat het een keuze moet blijven. Die chronisch zieke vrouw heeft hier niet voor gekozen en heeft zelfs aangegeven dit niet te willen. Keuze. Een keuze hebben is hier het grote probleem.
Jij had het over maatschappelijke acceptatie etc. daar reageerde ik op. Zoiets moet namelijk een keuze zijn/blijven. Wat TS betreft, in mijn ogen worden het wel haar zaken als zij wel bij die zieke vrouw over de vloer komt en zich als een kennis/vriendin van haar gedraagt en bij haar aan tafel aan de jus met aardappelen zit. Het is niet zo dat TS niets met die vrouw te maken heeft. Dat is een van de dingen waarom mensen het hier walgelijk noemen.quote:Op maandag 7 januari 2013 23:22 schreef jaha het volgende:
[..]
Dat is in essentie niet het probleem van TS. Je zou het hooguit niet netjes kunnen noemen. Daar kan ik grotendeels wel in meekomen. Maar gegeven het feit dat de vrouw deze keuze niet zal accepteren als optie lijkt me de situatie grotendeels onontkoombaar. Wanneer de situatie wordt "opgelost" dan worden zo'n beetje alle betrokken personen alleen maar meer ongelukkig. Dus wellicht kun je beter gewoon de situatie zoals die is accepteren.
Wat wil TS eigenlijk van ons fokkers?quote:Op zondag 6 januari 2013 22:51 schreef Braddie het volgende:
Dus, omdat hij een chronisch zieke vrouw heeft gaat hij maar vreemd?....
In mijn ogen ben je dan helemaal geen relatie waard.
De vreemdganger kan het gewoon aan z'n vrouw vertellen natuurlijk, loopt hij wel het risico dat zij bij hem weggaat, maar kennelijk vindt hij dat toch niet zo ernstig dat hij haar trouw blijft om dat te voorkomen.quote:Op maandag 7 januari 2013 23:22 schreef jaha het volgende:
[..]
Dat is in essentie niet het probleem van TS. Je zou het hooguit niet netjes kunnen noemen. Daar kan ik grotendeels wel in meekomen. Maar gegeven het feit dat de vrouw deze keuze niet zal accepteren als optie lijkt me de situatie grotendeels onontkoombaar. Wanneer de situatie wordt "opgelost" dan worden zo'n beetje alle betrokken personen alleen maar meer ongelukkig. Dus wellicht kun je beter gewoon de situatie zoals die is accepteren.
Daar heb je een goed punt, alleen denk ik dat wanneer polygamie wordt geaccepteerd in de samenleving, de keuze een stuk minder pijnlijk wordt voor betrokkenen. Ik kan me goed voorstellen dat als je partner chronisch ziek is, je graag met een "gezond" persoon sex wil beleven. Maar ik heb het idee dat dit een redelijk taboe-standpunt isquote:Jij had het over maatschappelijke acceptatie etc. daar reageerde ik op. Zoiets moet namelijk een keuze zijn/blijven.
quote:Op maandag 7 januari 2013 00:10 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Hij is getrouwd met koude uitsluiting, maar heeft TS uit de goedheid van zijn hart de helft van zijn bedrijf gegeven.
Waarom betaalt hij niet eerst de schulden van zijn vrouw i.p.v. jou de helft van zijn bedrijf geven?quote:Op maandag 7 januari 2013 00:12 schreef Evi888 het volgende:
[..]
Die koude uitsluiting is er niet omdat hij zijn vrouw niets gunt, maar omdat zij schulden heeft uit een vorige relatie.
Hij heeft het kenbaar gemaakt en zij was het daar mee eens neem ik aan?quote:Op zondag 6 januari 2013 23:01 schreef Evi888 het volgende:
[..]
Hij heeft voor zijn trouwen al aan zijn vrouw kenbaar gemaakt dat hij het liefst met twee vrouwen zou willen leven, dus ze wist al enigszins hoe hij in elkaar steekt...
Je zegt dat hij bang is dat ze weggaat, wat natuurlijk niet zomaar gaat in haar geval, want ze is ziek,quote:Op maandag 7 januari 2013 10:59 schreef Evi888 het volgende:
[..]
Haar ziekte is wel progressief maar niet dodelijk. Wel is het zo dat ze op een dag weinig meer zal kunnen doen.
Man gaat het niet vertellen tegen z'n vrouw. Hij is altijd eerlijk geweest tegen mij dat ik niet "geupgrade" word naar
de "eerste" positie. Nu niet en in de toekomst ook niet.
"wordt niet geaccepteerd". Ach God vind het vast niet leuk, maar praktische consequenties zitten er meestal toch niet aan vast. David kon gewoon koning blijven na het op een wat discutabele manier uitbreiden van zijn harem. Ik bedoel maarquote:Op woensdag 9 januari 2013 08:56 schreef Leandra het volgende:
Ook binnen polygamie wordt vreemdgaan (dus buiten de deur rotzooien terwijl de partners daar niet van weten) niet geaccepteerd.
Klopt woord voor woord, wie A zegt moet ook B zeggenquote:Op maandag 7 januari 2013 11:56 schreef Leandra het volgende:
Voordeel voor de vreemdganger is wel dat als hij van z'n vrouw afraakt en met TS verdergaat, hij er probleemloos een of twee vriendinnen bij kan nemen, TS heeft immers alle begrip voor zijn polyamorie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |