abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121289842
Ik vind dit maar een lastige situatie. TS, hij kan wel gezegd hebben dat jij altijd de tweede positie houdt, maar hij schetst wel een situatie waarin je samen met hem (en zn vrouw) in een huis gaat wonen. Dat moet bij jou toch wel enige hoop op een toekomstperspectief teweeg brengen, wat naar mijn idee volstrekt onrealistisch is.

En hoe oud ben je? Dat jij jezelf tekort doet hierin vind ik 1, maar wat met bijvoorbeeld een kinderwens? Krijgen je kinderen dan ook een part-time papa die weten dat hij nog ergens een gezin heeft? Dat kán toch niet?
pi_121290451
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:01 schreef Evi888 het volgende:

[..]

Is het mogelijk om te leven als "tweede" vrouw, altijd in de schaduw te blijven? Kun je dat volhouden op lange termijn?
Ok, even het gedeelte 'moraal, normen en waarden; eruit halend:
Dit valt toch niet vol te houden? Als je van iemand houdt en graag bij iemand wil zijn, wil je dat toch op elk moment kunnen zijn? Dan wil je toch altijd hand in hand lopen, gezellige dingen doen en het aan al je vrienden en familie vertellen?
Jij kan dit aan niemand kwijt, jij kan niet aan de wereld laten zien hoe gek je met iemand bent, je moet áltijd in de schaduw lopen en altijd opletten of wat jullie doen niet opvalt, of niemand jullie ziet.
Dat lijkt me ontzettend eenzaam en vreselijk naar.

Dan liever alleen en wachten op iemand op wie je overduidelijk en openbaar verliefd kan zijn.
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_121290571
Lastige zaak. Toch denk ik dat mensen en hun morele opvattingen het probleem groter maken dan het hoeft te zijn. Als er maatschappelijke acceptatie bestaat over polygamie als sexuele voorkeur dan zou er al een wereld gewonnen zijn en hoeven mensen niet meer hun leven te verbergen achter leugens en in stilte verdriet te doen.
  maandag 7 januari 2013 @ 22:59:57 #104
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_121292538
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:19 schreef jaha het volgende:
Lastige zaak. Toch denk ik dat mensen en hun morele opvattingen het probleem groter maken dan het hoeft te zijn. Als er maatschappelijke acceptatie bestaat over polygamie als sexuele voorkeur dan zou er al een wereld gewonnen zijn en hoeven mensen niet meer hun leven te verbergen achter leugens en in stilte verdriet te doen.
Het probleem is dat het een keuze moet blijven. Die chronisch zieke vrouw heeft hier niet voor gekozen en heeft zelfs aangegeven dit niet te willen. Keuze. Een keuze hebben is hier het grote probleem.
pi_121293275
Slet.
pi_121293598
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:59 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Het probleem is dat het een keuze moet blijven. Die chronisch zieke vrouw heeft hier niet voor gekozen en heeft zelfs aangegeven dit niet te willen. Keuze. Een keuze hebben is hier het grote probleem.
Dat is in essentie niet het probleem van TS. Je zou het hooguit niet netjes kunnen noemen. Daar kan ik grotendeels wel in meekomen. Maar gegeven het feit dat de vrouw deze keuze niet zal accepteren als optie lijkt me de situatie grotendeels onontkoombaar. Wanneer de situatie wordt "opgelost" dan worden zo'n beetje alle betrokken personen alleen maar meer ongelukkig. Dus wellicht kun je beter gewoon de situatie zoals die is accepteren.
  maandag 7 januari 2013 @ 23:42:36 #107
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_121294471
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 23:22 schreef jaha het volgende:

[..]

Dat is in essentie niet het probleem van TS. Je zou het hooguit niet netjes kunnen noemen. Daar kan ik grotendeels wel in meekomen. Maar gegeven het feit dat de vrouw deze keuze niet zal accepteren als optie lijkt me de situatie grotendeels onontkoombaar. Wanneer de situatie wordt "opgelost" dan worden zo'n beetje alle betrokken personen alleen maar meer ongelukkig. Dus wellicht kun je beter gewoon de situatie zoals die is accepteren.
Jij had het over maatschappelijke acceptatie etc. daar reageerde ik op. Zoiets moet namelijk een keuze zijn/blijven. Wat TS betreft, in mijn ogen worden het wel haar zaken als zij wel bij die zieke vrouw over de vloer komt en zich als een kennis/vriendin van haar gedraagt en bij haar aan tafel aan de jus met aardappelen zit. Het is niet zo dat TS niets met die vrouw te maken heeft. Dat is een van de dingen waarom mensen het hier walgelijk noemen.

Je hebt vreemdgaan, je hebt vreemdgaan met de man van een chronisch zieke vrouw, en je hebt vreemdgaan met de man van een chronisch zieke vrouw terwijl je je daar ook nog eens in het huis van die vrouw naar binnen manoeuvreert en de gezellige kennis uithangt en vrolijk aan tafel schuift. Het is een beetje te kort door de bocht om in dit geval te zeggen dat TS nergens wat mee te maken heeft, ze heeft er zelf voor gezorgd dat ze met van alles wat te maken heeft.

Daarnaast heeft TS, logisch, moeite met het accepteren van deze situatie. Ze accepteert het omdat het in haar ogen beter is dan die kerel kwijt raken, maar zij is ook niet gelukkig en heeft zoals ze zelf in het andere topic zei, ook last van jaloezie aanvallen. Ook weet ze niet wat ze er mee aanmoet als ze aan de toekomst denkt met het idee dat hij nooit volledig de hare zal zijn en dus ook geen gezinnetje etc kan stichten. Wederom vind ik het te kort door de bocht om te zeggen dat bij "oplossen" iedereen alleen maar ongelukkiger wordt.

Daarnaast is ieder mens verschillend, als ik ziek zou zijn en mijn man zou er een andere relatie op na houden, dan mag die ander hem hebben. Ik breng dan liever de rest van mijn tijd door met vrienden en familie die oprecht van mij houden in plaats van met een vent die me zo bedriegt. Zoals ik al zei, die keuze krijgt die zieke vrouw dus niet. Als die vrouw de situatie niet zal accepteren, heeft ze minstens het recht om bij kennis van de waarheid, de keuze te hebben om de relatie dan zelf te beëindigen. Ze is niet stervende ofzo, ze is chronisch ziek en ze is nog niet afgetakeld. Ze verdient de keuze om de rest van haar tijd zonder zulke achterbakse mensen om haar heen door te brengen.
Ik begrijp niet wat jij daar zo vreemd aan vindt.
pi_121294835
Ik zal voor de duidelijkheid de eerste reactie nog maar eens herposten, zegt het volgens mij wel zo'n beetje:

quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:51 schreef Braddie het volgende:
Dus, omdat hij een chronisch zieke vrouw heeft gaat hij maar vreemd?.... :')
In mijn ogen ben je dan helemaal geen relatie waard.
Wat wil TS eigenlijk van ons fokkers?

Voor absolutie kan TS zich beter tot een priester wenden. Feitelijk heb je gevoelens van schuld, jaloezie en twijfel over jezelf afgeroepen.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  dinsdag 8 januari 2013 @ 00:19:24 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121295800
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 23:22 schreef jaha het volgende:

[..]

De vreemdganger kan het gewoon aan z'n vrouw vertellen natuurlijk, loopt hij wel het risico dat zij bij hem weggaat, maar kennelijk vindt hij dat toch niet zo ernstig dat hij haar trouw blijft om dat te voorkomen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_121304424
De moraalridder stormt binnen! "Doe een ander niet wat u niet wilt dat u geschiedt"(Wat als jij chronisch ziek was, mmmm?) Je hebt het empatisch vermogen van een baksteen.

Verder, ik zou je nog niet eens aan willen raken met een 10 meter lange speer. Zulke mensen zoals jij :r
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
pi_121342054
quote:
Jij had het over maatschappelijke acceptatie etc. daar reageerde ik op. Zoiets moet namelijk een keuze zijn/blijven.
Daar heb je een goed punt, alleen denk ik dat wanneer polygamie wordt geaccepteerd in de samenleving, de keuze een stuk minder pijnlijk wordt voor betrokkenen. Ik kan me goed voorstellen dat als je partner chronisch ziek is, je graag met een "gezond" persoon sex wil beleven. Maar ik heb het idee dat dit een redelijk taboe-standpunt is ;)
  woensdag 9 januari 2013 @ 08:56:08 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121342148
Ook binnen polygamie wordt vreemdgaan (dus buiten de deur rotzooien terwijl de partners daar niet van weten) niet geaccepteerd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_121342554
Waardeloze mensen.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_121344115
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 00:10 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Hij is getrouwd met koude uitsluiting, maar heeft TS uit de goedheid van zijn hart de helft van zijn bedrijf gegeven. :')
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 00:12 schreef Evi888 het volgende:

[..]

Die koude uitsluiting is er niet omdat hij zijn vrouw niets gunt, maar omdat zij schulden heeft uit een vorige relatie.
Waarom betaalt hij niet eerst de schulden van zijn vrouw i.p.v. jou de helft van zijn bedrijf geven?

Hoezo heeft zijn vrouw geen eigen inkomsten? Ze was toch nog niet ziek toen ze gingen
trouwen? Heeft ze geen ziekte uitkering ofzoiets?

quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 23:01 schreef Evi888 het volgende:

[..]

Hij heeft voor zijn trouwen al aan zijn vrouw kenbaar gemaakt dat hij het liefst met twee vrouwen zou willen leven, dus ze wist al enigszins hoe hij in elkaar steekt...
Hij heeft het kenbaar gemaakt en zij was het daar mee eens neem ik aan?
Anders waren ze waarschijnlijk niet getrouwd toch? Hoe lang zijn ze getrouwd dan?

En na hoeveel jaar werd ze zo ziek?
Als ze het er over eens waren dat hij met meerdere vrouwen wil/mag/kan leven waarom
verteld hij dan niks over jou?

quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 10:59 schreef Evi888 het volgende:

[..]

Haar ziekte is wel progressief maar niet dodelijk. Wel is het zo dat ze op een dag weinig meer zal kunnen doen.
Man gaat het niet vertellen tegen z'n vrouw. Hij is altijd eerlijk geweest tegen mij dat ik niet "geupgrade" word naar
de "eerste" positie. Nu niet en in de toekomst ook niet.
Je zegt dat hij bang is dat ze weggaat, wat natuurlijk niet zomaar gaat in haar geval, want ze is ziek,
geen werk en geen inkomen zeg je, maar waarom is hij zo bang dat ze weggaat dan, houdt hij zoveel
van haar of is er toch een andere reden? Want als je echt van iemand houdt dan flik je dit niet hoor
met droge ogen, dus WAAROM verteld die vent het niet?

Ik kan me voorstellen dat zo'n jonge vent nog gewoon sex wil, lijkt me vrij normaal maar
als je zoveel van je vrouw houdt dan zoek je een ''andere'' manier oftewel samen als
ze dat op kan brengen of je spreekt openlijk af dat hij zijn lust gevoelens elders botviert.

Waar haalt die man trouwens de tijd vandaan om voor zijn doodzieke vrouw te zorgen?
Hij heeft het nogal druk met jou toch?

p.s. ik geloof er geen reet van. :')
pi_121344747
Nog een topic? Het vorige topic stond vol met antwoorden op je vraag. Volgens mij wacht je net zolang totdat er mensen zijn die dit wel goedkeuren.
Peace; it does not mean to be in a place where there is no noise or trouble. It means to be in the midst of those things and still be calm in your heart.
pi_121346164
TS is wel verliefd ja, duidelijk blind van Liefde. Wat een bord voor dr hoofd :')

TS er is maar een tip, en dat is kappen. De voorbeelden die jij noemt van Hugh Heffner, Anton Heijboer enzo, zijn 3hoeksverhoudingen waarbij iedereen mee eens is, dat 1 persoon meerdere partners heeft. In dit geval is dit niet zo, zijn vrouw wil het niet.

En gezien de moeite die hij in zijn vrouw steekt blijf jij de 2e plaats. En er zijn geen tips om er mee om te gaan, de meeste vrouwen die een 2e plaats toebedeeld krijgen in een relatie, stappen hier uiteindelijk vanaf (als er geen gekke dingen gebeuren zoals dood, ziekte of uitkomen van de relatie) en gaan uiteindelijk verder met iemand die hun op de 1e plaats zet.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_121367884
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 08:56 schreef Leandra het volgende:
Ook binnen polygamie wordt vreemdgaan (dus buiten de deur rotzooien terwijl de partners daar niet van weten) niet geaccepteerd.
"wordt niet geaccepteerd". Ach God vind het vast niet leuk, maar praktische consequenties zitten er meestal toch niet aan vast. David kon gewoon koning blijven na het op een wat discutabele manier uitbreiden van zijn harem. Ik bedoel maar ;)

Zelfde geldt voor TS. De samenleving (en de meeste reageerders hier) hebben geen goed woord voor haar keuze over. Ik zou zeggen, topic uitprinten en vervolgens je reet mee afvegen. Geeft veel innerlijke voldoening :D

Maar verder heb ik niet zo veel tips dus, behalve mijn feitelijke constatering dat mensen met een polygame natuur in Nederland niet echt aan hun trekken kunnen komen. Men vind het idee om met meerdere mensen een sexrelatie te hebben eng en vies en omdat men daar uitgesproken negatief over oordeelt zullen mensen met een dergelijke wens dus altijd in het geheim rotzooien (op wellicht een paar schrijvers, en inwoners van eerder genoemd hippie-dorp na, dan).
  donderdag 10 januari 2013 @ 22:28:29 #118
340140 eengoeiebuur
get off ma propertah
pi_121414330
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:56 schreef Leandra het volgende:
Voordeel voor de vreemdganger is wel dat als hij van z'n vrouw afraakt en met TS verdergaat, hij er probleemloos een of twee vriendinnen bij kan nemen, TS heeft immers alle begrip voor zijn polyamorie.
Klopt woord voor woord, wie A zegt moet ook B zeggen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')