Ik heb sinds een jaar een relatie met een getrouwde man. Maar het is geen standaard affaire. Toch vraag ik me af of ik er mee door moet gaan, ja of nee. Misschien hebben jullie tips....
De man in kwestie heeft een vrouw die chronisch ziek is. Ze hebben wel sex, maar zeer sporadisch en altijd heel kort vanwege haar ziekte. Hoewel hij heeft aangegeven aan haar dat hij behoeftes heeft, weigert ze hem pertinent om sex buiten de deur te zoeken. Dit even als achtergrond bij onderstaande situatie.
Toen ik hem leerde kennen was het liefde op het eerste gezicht. Er was meteen van beide kanten enorme aantrekkingskracht. Ik wist dat hij getrouwd was, dus ik heb geen initiatief genomen verder. Hij wel, een maand later heeft hij mijn telefoonnummer achterhaald en begon mij berichtjes te sturen.
Inmiddels zijn we zo ver dat hij meer tijd bij mij spendeert dan thuis, ik in zijn huis woon (hij heeft meerdere huizen), we een gezamenlijk bedrijf hebben opgericht, de financiën samen delen en samen grote aankopen hebben gedaan. Zijn vrouw kent mij inmiddels ook goed. Zij denkt dat wij slechts collega's en vrienden zijn. Na zes weken stelde hij me al voor aan zijn familie (als collega en vriend dus) en we zien elkaar iedere dag.
Vanaf dag 1 is hij duidelijk geweest dat hij zijn vrouw nooit gaat verlaten. Hij houdt van haar en laat haar nooit in de steek. Ook houdt hij veel van mij en wil mij ook nooit meer kwijt. Zijn ideaal is om samen met zijn vrouw en mij in 1 huis te wonen, ooit. Hij is dus een polyamore man.
Ik wist vanaf het begin dat ik met hem nooit een "echte" relatie zou hebben. Dat is op zich geen probleem, want ik wil niet meer samenwonen met een man en ik vind het niet erg om hem met haar te delen.
Echter....de jaloezie steekt soms hevig de kop op. Zeker omdat onze relatie stiekem is en ik dus altijd verborgen zal blijven totdat zijn vrouw wellicht ooit toestemt in onze relatie, bijvoorbeeld als zij nog zieker wordt en niets meer kan (haar ziekte is progressief). Feestdagen, verjaardagen alles vieren we samen. Maar feit blijft dat niemand mag weten dat ik meer ben dan alleen een goede vriend.
Als hij niet getrouwd was, was dit een perfecte relatie geweest. Maar het steekt dat hij er niet is als ik hem nodig heb. Bovendien zal ik voor de buitenwereld altijd vrijgezel blijven en zitten kinderen en trouwen er niet in. Ik vraag me af of ik dat voor langere termijn of misschien wel voor eeuwig kan volhouden.
Nu denk je waarschijnlijk: wat een ongelofelijke doos dat ik mezelf als tweede keus laat gebruiken. En wat is het zwaar respectloos tegenover zijn vrouw. Dat laatste vind ik ook, hoewel het zijn verantwoordelijkheid is en niet de mijne. Toch voel ik me uiteraard schuldig naar haar toe. Wat betreft de tweede keus zijn, ja dit doet me steeds meer pijn maar omdat hij zo overduidelijk zijn liefde aan mij toont kan ik er mee dealen. Behalve dan als ik naar de toekomst kijk.
Ik wil niet met deze relatie stoppen, want onze levens zijn al zo met elkaar verweven. Maar soms vraag ik me af waar ik aan begonnen ben! De liefde weegt nu nog op tegen de pijn, maar blijft dat zo?
Iemand in dezelfde situatie gezeten toevallig? Of andere tips of commentaren? Ik ben me bewust van de negatieve reacties die ik ga krijgen, maar kom maar op met jullie ongezouten kritiek!