http://www.telegraaf.nl/b(...)ordt_merknaam__.htmlquote:DEN HAAG - ’Allah’ is als merknaam gedeponeerd bij het Benelux merkenbureau in Den Haag. De 32-jarige kunstenaar Teun Castelein uit Amsterdam heeft zich daarmee de verontwaardiging op de hals gehaald van islamitische organisaties.
In eerste instantie wil de schepper van de merknaam onderzoeken welke mogelijkheden er met ’Allah’ zijn. Toepassingen voor kleding, schoenen en andere producten sluit hij niet uit. In februari gaat hij in zijn galerie de merknaam Allah officieel lanceren.
„Het is een waanzinnig mooie naam”, zegt Castelein. „Ik was verbaasd dat nooit eerder iemand ’Allah’ had gedeponeerd”, vertelt hij. „Het kostte me slechts 250 euro en nu heb ik een wereldmerk. Eigenlijk is Allah als God uit de Koran van iedereen. Voor uitingen met een commerciële doelstelling was echter niets geregeld.” Castelein wil het merk ook richting de islamitische wereld eerbiedigen.
Nee, Allah™.quote:
Mo natuurlijk.quote:
- Geld verdienen met Allah™ merchandise.quote:Op maandag 7 januari 2013 09:18 schreef motorbloempje het volgende:
Vraag me af wat de 'kunstenaar ' hiermee wil bereiken... Provoceren voor gevorderden dit.
Blijkbaar toch niet, als er kennelijk alweer wat organisaties op hun pik zijn getrapt.quote:
Ja of iemand die computers gaat verkopen met een stuk fruit als merknaam.quote:Op maandag 7 januari 2013 09:31 schreef Tocadisco het volgende:
Het is gewoon een woord... What's next, een Maleisiër die het merkenrecht op 'deur' verkrijgt?
Ja, of een hakkenbarketen.quote:Op maandag 7 januari 2013 09:31 schreef zatoichi het volgende:
Ik zou er een snackbarketen mee openen.
Toch bizar dat het al zo ver geworden is dat men dit daadwerkelijk provoceren vind...quote:Op maandag 7 januari 2013 09:18 schreef motorbloempje het volgende:
[..]Provoceren voor gevorderden dit.
Ja die zal mooi staan... naast een kromzwaard.quote:
Dan zal er binnenkort wel een acceptgiro op je deurmat vallen.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:13 schreef DroogDok het volgende:
Krijgt hij dan geld elke keer als iemand ***** zegt of schrijft?
quote:Op maandag 7 januari 2013 10:20 schreef Jareth het volgende:
[..]
Dan zal er binnenkort wel een acceptgiro op je deurmat vallen.
Ja voor een kledingwinkelquote:Op maandag 7 januari 2013 10:26 schreef Ga.aguyim het volgende:
Het merk ''Hitler'' was laatst toch ook in India?
Het het niet ''het'' zijn? Ik kan me vergissenquote:DEN HAAG - ’Allah’ is als merknaam gedeponeerd bij het Benelux merkenbureau in Den Haag. De 32-jarige kunstenaar Teun Castelein uit Amsterdam heeft zich daarmee de verontwaardiging op de hals gehaald van islamitische organisaties.
In eerste instantie wil de schepper van de merknaam onderzoeken welke mogelijkheden er met ’Allah’ zijn. Toepassingen voor kleding, schoenen en andere producten sluit hij niet uit. In februari gaat hij in zijn galerie de merknaam Allah officieel lanceren.
„Het is een waanzinnig mooie naam”, zegt Castelein. „Ik was verbaasd dat nooit eerder iemand ’Allah’ had gedeponeerd”, vertelt hij. „Het kostte me slechts 250 euro en nu heb ik een wereldmerk. Eigenlijk is Allah als God uit de Koran van iedereen. Voor uitingen met een commerciële doelstelling was echter niets geregeld.” Castelein wil het merk ook richting de islamitische wereld eerbiedigen.
De naam, dus ook de merknaam. Dus je vergist je.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:35 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Het het niet ''het'' zijn? Ik kan me vergissen
Ah, bedankt klonk zo raar in de orenquote:Op maandag 7 januari 2013 10:37 schreef Jareth het volgende:
[..]
De naam, dus ook de merknaam. Dus je vergist je.
Allah snackbar.quote:Op maandag 7 januari 2013 09:31 schreef zatoichi het volgende:
Ik zou er een snackbarketen mee openen.
Grote Leider, doe er wat aan!quote:Op maandag 7 januari 2013 11:38 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Ik ga denk ik Scientology deponeren en dan tommy kroes soewen
Oh ja, ontzettend ondisrespectloos ditquote:
Geen publieke lynchepartij? Wat ben je voor droeftoeter?quote:Op maandag 7 januari 2013 11:44 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Oh ja, ontzettend ondisrespectloos dit![]()
!!!!!! Smerige heiden die over de rug van vredelievende gelovigen geld probeert te verdienen. Ik kots daar op
![]()
![]()
Dat kan hier natuurlijk niet zeggenquote:Op maandag 7 januari 2013 11:49 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Geen publieke lynchepartij? Wat ben je voor droeftoeter?
quote:Op maandag 7 januari 2013 11:51 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Dat kan hier natuurlijk niet zeggen![]()
![]()
, maar reken maar dat wij het hier niet bij laten zitten
Nee.quote:Op maandag 7 januari 2013 09:31 schreef Tocadisco het volgende:
Het is gewoon een woord... What's next, een Maleisiër die het merkenrecht op 'deur' verkrijgt?
Inkomstenderving van gebruikte merknaam met 1500 jaar terugwerkende kracht.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:02 schreef Voorschrift het volgende:
Kan me niet voorstellen dat de moslimgemeenschap hier op zit te wachten.
De rest van de bevolking overigens ook niet, tenzij jullie allemaal staan te popelen om shirts te kopen met "ALLAH" er in koeienletters opgedrukt.
Voor iedere soepjurk en kopvod een paar euro innen.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:04 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Inkomstenderving van gebruikte merknaam met 1500 jaar terugwerkende kracht.
Kan briljant zijn.
Hoe vaak komt het woordje voor in de Koran? En hoeveel Korans zijn er?quote:Op maandag 7 januari 2013 13:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Voor iedere soepjurk en kopvod een paar euro innen.
Van een kale kip kan je niet plukken.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:06 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Hoe vaak komt het woordje voor in de Koran? En hoeveel Korans zijn er?
Ik zie bergen goud...
Maak je het inkomsten afhankelijk. Gewoon een beetje sympathiek opstellen.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Van een kale kip kan je niet plukken.
veel kale kippen samen zijn toch weer de moeite waard...quote:Op maandag 7 januari 2013 13:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Van een kale kip kan je niet plukken.
Hoe het ook zij, ik hoef die meuk niet.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:08 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Maak je het inkomsten afhankelijk. Gewoon een beetje sympathiek opstellen.
T-Shirt met zowel "God" als "Allah" erop waarbij de letters met elkaar in de "clinch" liggen... lijkt me wel wat.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:12 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hoe het ook zij, ik hoef die meuk niet.
Net zo min als ik een T-shirt hoef met "GOD" erop, hoef ik ook geen andere mafkees, en al helemaal niet een uit wiens naam 's werelds grootste gruwelen worden verricht tegenwoordig.
Dat laat ik wel over aan de EO-Jongerendag gekkies.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:13 schreef 3-voud het volgende:
[..]
T-Shirt met zowel "God" als "Allah" erop waarbij de letters met elkaar in de "clinch" liggen... lijkt me wel wat.
Nou nou, wat een stigmatisering toch van die meneer. Net alsof moslims meteen vlaggen zou verbranden, ambassades zou bestormen, mensen met de dood zou bedreigen, etc. vanwege zo'n actie. Dat gelooft hij toch zelf niet?quote:Op maandag 7 januari 2013 12:57 schreef 3-voud het volgende:
Die disclaimer aan het eind:
"Castelein wil het merk ook richting de islamitische wereld eerbiedigen."
M.a.w., rustig moslims, ik bedoel het goed. Geen aanslagen/fatwa's plegen.
Is mooi! Heb een hanger met Allah erop. Als er God zou staan zou ik het ook lelijk vinden. Saaie Katholieken.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:12 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hoe het ook zij, ik hoef die meuk niet.
Net zo min als ik een T-shirt hoef met "GOD" erop, hoef ik ook geen andere mafkees, en al helemaal niet een uit wiens naam 's werelds grootste gruwelen worden verricht tegenwoordig.
Leuk voor je, en nu?quote:Op maandag 7 januari 2013 13:16 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Is mooi! Heb een hanger met Allah erop. Als er God zou staan zou ik het ook lelijk vinden. Saaie Katholieken.
Ja.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:25 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Niets. Gewoon, leuke hanger. Is mooi. Moet alles een bedoeling hebben dan
Een kruisje om je nek of een hanger met Allah erop heeft vaak wel een bedoeling ja.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:25 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Niets. Gewoon, leuke hanger. Is mooi. Moet alles een bedoeling hebben dan
Geloof er niks van dat je deze naam kan trademarken.quote:Op maandag 7 januari 2013 09:29 schreef HeatWave het volgende:
https://register.boip.int(...)60522&markID=3107191
nee, geen grap, is gewoon netjes geregisteerd.
met naam en adres, handig.
Nee dat betekent dat jij geen kleding mag maken met het merk Allahquote:Op maandag 7 januari 2013 10:13 schreef DroogDok het volgende:
Krijgt hij dan geld elke keer als iemand Allah zegt of schrijft?
Nee, ik vind de hanger zelf gewoon prachtig. Sws vind ik het Arabisch prachtig.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:25 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Een kruisje om je nek of een hanger met Allah erop heeft vaak wel een bedoeling ja.
Ja ach iedere gek z'n gebrek he.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:27 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nee, ik vind de hanger zelf gewoon prachtig. Sws vind ik het Arabisch prachtig.
Fijn voor je.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:27 schreef Ambipur het volgende:
[..]
en een sticker van een visje op je brommerquote:Op maandag 7 januari 2013 13:27 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Logo van de Spaanse Inquisitie op de bovenarm getatoeëerd!quote:Op maandag 7 januari 2013 13:30 schreef Stefan het volgende:
[..]
en een sticker van een visje op je brommer
DSB bank.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:34 schreef Boldface het volgende:
Ik kan me voor de verandering voorstellen dat moslims niet op dit soort onzin zitten te wachten. De waanzin is natuurlijk dat je alles en iedereen als merk kunt registreren,
Een merknaam deponeren en beschermen is natuurlijk heel wat anders dan een algemeen, gangbaar begrip gaan claimen als merk. Straks gaat iemand "water" als merknaam beschermen.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:35 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
DSB bank.
HAK groenten.
Philips
Heineken
Ga zo maar door, en nu hebben we tussen die grootheden ook Allah, ik wacht met smart op aandelen op de AEX. Ik heb 100 Allahs!
Nee ik vind het perfect, dan houden de moslims op met aanslagen om onze economie te destabiliseren. Dan crasht Allah namelijk ook op de beurs en dat kan niet want hij is de grootste.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:38 schreef Boldface het volgende:
[..]
Een merknaam deponeren en beschermen is natuurlijk heel wat anders dan een algemeen, gangbaar begrip gaan claimen als merk. Straks gaat iemand "water" als merknaam beschermen.
Wat is het nut van dit soort onzinnige pesterijen? Laat dergelijke relgieuze begrippen gewoon met rust.
Nee, wil de vlag van SA! Vet koel man!quote:Op maandag 7 januari 2013 13:30 schreef Stefan het volgende:
[..]
en een sticker van een visje op je brommer
quote:Op maandag 7 januari 2013 13:40 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee ik vind het perfect, dan houden de moslims op met aanslagen om onze economie te destabiliseren. Dan crasht Allah namelijk ook op de beurs en dat kan niet want hij is de grootste.
Gayniaal.
F.W. de Klerk is u dankbaar.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:41 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nee, wil de vlag van SA! Vet koel man!
Met een knal naar je bestemming. Nice. Ik zou boeken.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:41 schreef Voorschrift het volgende:
Ik ga denk ik Allah Airways oprichten, veiliger vliegen kan niet.
Een merknaam vastleggen is hetzelfde als een bedrijf met die naam starten en op de beurs brengen? Het registreren van die merknaam komt meer over als een zielige pesterij.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:40 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee ik vind het perfect, dan houden de moslims op met aanslagen om onze economie te destabiliseren. Dan crasht Allah namelijk ook op de beurs en dat kan niet want hij is de grootste.
Gayniaal.
God is de grootste. En straks het meest winstgevende.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:47 schreef Scorpie het volgende:
Allāhu Akbar krijgt dan wel een mooie dubbele lading
Stingers met muntinwerpsleufjes voor de royalties.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:47 schreef Scorpie het volgende:
Allāhu Akbar krijgt dan wel een mooie dubbele lading
Hij kan prima een merknaam en een bedrijfsnaam hetzelfde maken, Allah B.V. met Allah producten, of in het geval van een beursgang dus N.V.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:45 schreef Boldface het volgende:
[..]
Een merknaam vastleggen is hetzelfde als een bedrijf met die naam starten en op de beurs brengen? Het registreren van die merknaam komt meer over als een zielige pesterij.
Kunnen we die Joden eens een keer in de zeik nemen?quote:Op maandag 7 januari 2013 13:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hij kan prima een merknaam en een bedrijfsnaam hetzelfde maken, Allah B.V. met Allah producten, of in het geval van een beursgang dus N.V.
En niks mis met moslims pesten, Christenen worden ook voortdurend in de zeik gezet dus ze groeien maar wat eelt op die gevoelige lange tenen.
Die zijn al 6 miljoen keer in de zeik gezet, die gunnen we adempauze.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:55 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Kunnen we die Joden eens een keer in de zeik nemen?
Ja, door jouw voorouders, niet de mijne.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Die zijn al 6 miljoen keer in de zeik gezet, die gunnen we adempauze.
Van wie ben jij dan een trollkloon?quote:Op maandag 7 januari 2013 13:58 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ja, door jouw voorouders, niet de mijne.
Je hebt al Jodekoekenquote:Op maandag 7 januari 2013 13:55 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Kunnen we die Joden eens een keer in de zeik nemen?
Allah is ook bedacht door mensen.quote:Op maandag 7 januari 2013 14:07 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nee! Recept is bedacht door een Jood. Telt niet!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |