Ik vind het ook wel leuk! Ik heb weer een hekel aan knuffels in elkaar zetten.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:58 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Ben ik de enige gek die dat inweven leuk vind?Ik zorg er alleen wel voor dat ik niet alles tot het eind bewaar. Bij wijze van: 2 avonden haken, halve avond draadjes wegwerken. (bij dekens)
Nice! Was dat binnen de douane kosten?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:13 schreef Lijnloos het volgende:
Ik vind afwerken echt dramatisch suf werk, maar ben wel zo'n stommerd dat ik het meestal tot het laatst bewaard![]()
Vanavond is mijn bestelling uit Amerika binnengekomenRed Heart SuperSaver en Classic in diverse multi-colors + wit... nu nog bedenken wat het gaat worden
[ afbeelding ]
De patronen van DC zijn in US termen, dus waar jij het over stokjes hebt, worden vasten bedoeld.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:13 schreef Dottey het volgende:
[..]
de vier rondes die je in de achterste lusjes gehaakt hebt, geven een ribbeltje van de voorste lussen waar nog wat mee gedaan mee zou moeten worden. je start dus door te haken in de voorste rijtjes lussen met :
3 losse en 2 stokjes in dezelfde steek, sla er 2 over, vaste in de volgende steek. Dan zou ik gewoon *2 overslaan, 3 stokjes in dezelfde, 2 overslaan, vaste* herhaal van *tot* tot je einde toer klaar is eindigen met een halve vaste. dan door naar een regel erboven.
ik vind steeds 3 losse en dan 2 stokjes niet zo mooi.. snap wel dat het bij de eerste keer een stokje bouwen zo is.
persoonlijk zou ik even kijken of het misschien ook niet mooier is om eerst twee over te slaan en dan 3 stokjes, 2 overslaan, vaste, 2 overslaan... laatste een halve vaste (wat tevens ook de eerste is die je bent gaan overslaan) je krijgt dan een soort vloeiend golfje/schelpje.
Beetje poberen met een rondje. (kweet niet hoeveel steken het zouden moeten zijn)..
ah, zoiets had ik ook al bedacht, maar tot nu toe alleen zitten prutsen met een schaartje, zonder resultaat. morgen eens een oprek-projectje beginnen!quote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:01 schreef CREADO het volgende:
[..]
ik hen de andere van ebay. Heb zitten tobbe. Wat heb ik gedaan: met verschillende haaknaalden van klein naar grrot het veiligheidringetje iets ruimer mk, let op niet TE ruim natuurlijk, maar dit werkte voor mij.
dat is dus niet logischquote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:13 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
De patronen van DC zijn in US termen, dus waar jij het over stokjes hebt, worden vasten bedoeld.![]()
Nee, ik had het fout. Het is wel een stokje. Ik had een single crochet gelezen ipv een double crochet.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:17 schreef Dottey het volgende:
[..]
dat is dus niet logischsnap wel dat je dan niet uitkomt aan het patroon.
![]()
was wel handige info geweest bij de orignile vraag..![]()
en ik vermijd UKpatronenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:20 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Nee, ik had het fout. Het is wel een stokje. Ik had een single crochet gelezen ipv een double crochet.
Stomme ziekte, ik haal echt alles door elkaar.
Dat doet mijn vriend voor mijquote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:33 schreef Bijou het volgende:
Weet je wat ik nou eens heel erg handig zou vinden: als er iets bestond wat je bol garen automatisch afwikkelt en zonder knopen zodat je soepel door kunt haken(
![]()
![]()
!)
als je geen vent hebt die dat voor je doet (of vrouw)quote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:33 schreef Bijou het volgende:
Weet je wat ik nou eens heel erg handig zou vinden: als er iets bestond wat je bol garen automatisch afwikkelt en zonder knopen zodat je soepel door kunt haken(
![]()
![]()
!)
Dat klinkt ook niet echt soepeltjes, wel apart lijkt mequote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:41 schreef Dottey het volgende:
[..]
als je geen vent hebt die dat voor je doet (of vrouw)
ik hbe wel eens een speciale stenen pot daarvoor gezien... met een soot inkeping waar je draad door komt. maar of het lekker haakt.. Hoe wikkel jij je draad dan af?
bij mij zijn mijn katten de oorzaakquote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:45 schreef Bijou het volgende:
[..]
Dat klinkt ook niet echt soepeltjes, wel apart lijkt me
Ik pak het knotje binnenin waar een van de uiteindes in zit, dus dan heb ik eerst een frommeltje maar daarna in ieder geval niet zo'n vervelende tollende bol garen want nu komt de draad van binnenuit zeg maar.
Overigens bij beide manieren van beginnen zit er altijd wel iets in de war
probeerde het al om hun pootjes te wikkelen ..quote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:55 schreef Bijou het volgende:
[..]
Kun je die niet trainen in netjes afwikkelen?
Oh wauwquote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:57 schreef trui het volgende:
ik probeer ook altijd van binnenuit te beginnen. helaas lukt dat niet altijd. en bijou, dit is bijvoorbeeld zo'n 'yarn holder':
[ afbeelding ]
ja! die bedoel ik dus.. wilde net gaan zoeken!quote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:57 schreef trui het volgende:
ik probeer ook altijd van binnenuit te beginnen. helaas lukt dat niet altijd. en bijou, dit is bijvoorbeeld zo'n 'yarn holder':
[ afbeelding ]
Dankjewel, dan doe ik het dus fout...quote:Op woensdag 9 januari 2013 00:16 schreef Dottey het volgende:
half stokje..
yo, doorhalen, draad meenemen, yo (3 lusjes nu), draad door 3 lussen
stokje
yo, doorhalen, draad meenemen,yo, door twee lussen, yo, door twee lussen
Yo is draad eromheen
ben je al ver?quote:Op woensdag 9 januari 2013 00:19 schreef MQBM het volgende:
[..]
Dankjewel, dan doe ik het dus fout...Ik doe het zoals het op garnstudio en enkele andere handwerksites stond uitgelegd. Wat raar nou ook, dat dat verschilt
Nou ja, helaas, dan moet ik even bedenken wat ik nu doe, of op mijn foute manier de jurk afmaken, of uithalen en opnieuw beginnen.
Bedankt voor je uitleg in elk geval!
leuke tip..quote:Op woensdag 9 januari 2013 00:29 schreef De_Taartjesfee het volgende:
In plaats van een yarn holder..probeer je theepot
Een wcrolhouder op een standaard! ze bestaan hoor, ik heb het een keer op pinterest gezien.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:33 schreef Bijou het volgende:
![]()
![]()
!)
Op de bon stond 17-12 besteld en gisteren binnen. En binnen de marge want geen extra kostenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:45 schreef BrainTeaser het volgende:
Oehh Red Heart!!Mooie kleurtjes!
Wanneer heb je jouw bestelling gedaan? Want als het goed is, is er naar mij ook nog zo'n heelrijk pakje onderweg!
Ah mooi, dan kan ik de mijne ook met een weekje ofzo verwachten!quote:Op woensdag 9 januari 2013 08:46 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Op de bon stond 17-12 besteld en gisteren binnen. En binnen de marge want geen extra kosten
Welke heb je besteld? Ook met de Christmas-sale?quote:Op woensdag 9 januari 2013 09:16 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Ah mooi, dan kan ik de mijne ook met een weekje ofzo verwachten!
Thanks!
Ja, ook met de Christmas sale inderdaad, maar ik heb de week na jou besteld.quote:Op woensdag 9 januari 2013 09:46 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Welke heb je besteld? Ook met de Christmas-sale?
Heb het er niet bijgezet (UK of US), omdat ik zeker wist dat het stokjes waren.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:17 schreef Dottey het volgende:
[..]
dat is dus niet logischsnap wel dat je dan niet uitkomt aan het patroon.
![]()
was wel handige info geweest bij de originele vraag..![]()
zie pmquote:Op woensdag 9 januari 2013 15:29 schreef dapmar het volgende:
Hierbij de bollen die ik graag wil "verkopen" of als iemand iets heeft van ik heb er een ander katoen voor terug ook prima, ik vind dit als beginner absoluut geen fijn katoen. Heb er een 5tal zelf gehouden, voor als ik verder ben met haken
[ link | afbeelding ]
ik heb eventueel ook wel interesse..... of was er al iemand?quote:Op woensdag 9 januari 2013 15:29 schreef dapmar het volgende:
Hierbij de bollen die ik graag wil "verkopen" of als iemand iets heeft van ik heb er een ander katoen voor terug ook prima, ik vind dit als beginner absoluut geen fijn katoen. Heb er een 5tal zelf gehouden, voor als ik verder ben met haken
[ link | afbeelding ]
Oh dat geeft hoop! Ik heb een wolletje op Etsy besteld en die is 19 december verstuurd, maar nog niet binnen! Dus misschien komt het ook nog deze dagen!quote:Op woensdag 9 januari 2013 08:46 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Op de bon stond 17-12 besteld en gisteren binnen. En binnen de marge want geen extra kosten
Hallo! Ik lurk nog altijd mee, maar post idd niet zoveelquote:Op donderdag 10 januari 2013 13:12 schreef trui het volgende:
ha die Lyssa, lang niet gezien! wat heb jij zoal gehaakt lately?
Beetje zoeken:quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:39 schreef Tyler-Girl het volgende:
ow Lyssa, dat schaapje is leuk! Waar heb je dat patroon vandaan? Heb hem al vaak voorbij zien komen op Pinterest maar steeds zonder patroon....
Ah bedankt! Volgens mij had ik dat patroon wel al eerder gezien....maar niet opgeslagen ofzo...(in mijn hoofd dus...vind het sowieso een erg duur patroon)quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:49 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Beetje zoeken:
Het is een variatie op Moe
echt een schatje!quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:05 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Ah bedankt! Volgens mij had ik dat patroon wel al eerder gezien....maar niet opgeslagen ofzo...(in mijn hoofd dus...vind het sowieso een erg duur patroon)
nee het was net zo dun en er lag niks anders ?quote:Op donderdag 10 januari 2013 20:56 schreef Serinde het volgende:
CREADO dat is wolvilt dan neem ik aan? Want het acryl-vilt kost zelfs bij de Pipoos niet zoveel!
Echtquote:Op donderdag 10 januari 2013 20:57 schreef CREADO het volgende:
[..]
nee het was net zo dun en er lag niks anders ?
Ben druk bezig maar nog niets wat klaar is...in tegenstelling tot jullie allemaal, mooi allemaal weer.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:47 schreef trui het volgende:
superleuk lyssa! allebei!
weer flink ingeslagen trovey. ik ben ondertussen wel eens benieuwd naar de output!
leuk konijn en een prachtige omslagdoekquote:Op donderdag 10 januari 2013 21:00 schreef Serinde het volgende:
[..]
Echt![]()
![]()
Mijn laatste haaksels hier trouwens ook maar showen:
[ afbeelding ]
Konijntje, gratis patroon van Stip & HAAK, ik heb er een rammelballetje in gedaan
En een Alpine Shawl (project op Ravelry):
[ afbeelding ]
Sorry, slechte kwaliteit foto.
oh die uilquote:Op donderdag 10 januari 2013 13:42 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Hallo! Ik lurk nog altijd mee, maar post idd niet zoveel
Ik heb ook veel gebreid de laatste tijd, hier mijn haaksels
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi! Mooi kleurverloop van het garen ookquote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:51 schreef Toverheks het volgende:
[ afbeelding ]
Met dank aan Muckhij is af mijn elsahdingensnogwatsjaal, heb er wel franjes bij verzonnen.
Wat lief!quote:Op vrijdag 11 januari 2013 20:42 schreef Toverheks het volgende:
thanks meisjes, ben nu aan de sjaal/omslagdoek van jou/Serinde begonnen, en een heel lieve vriendin heeft alles voor me vertaald, dus Serinde toch bedankt voor je mooie link.
Garen heb ik als tip van Muck, gewoon Bianca van de wibra, nooit gebruikt maar zo fijn om de haken, ook heb ik bollen voor het breien ingeslagen maar eerst die andere sjaal.
Trui als ik hem kan , kan jij hem helemaal...................binnen no time he.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:44 schreef trui het volgende:
maar geel, roze en grijs. combineert dat wel??
hoeveel bollen gingen er bij jou in die shawl, serinde? en heb je er lang over gedaan? (kost ie bijvoorbeeld meer tijd dan de Elise? ik wil vrij snel een sjaal maken voor iemand, en moet dus even de benodigde tijd meenemen in m'n afweging).
ik kijk gewoon hoever ik kom, zijn bollen van 100 gram en het haakt mooi uit zeg maar.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:51 schreef trui het volgende:
maar in 't patroon staat dat je wel ruim 800 meter nodig hebt, ik zou er niet teveel op rekenen dat 3 bollen genoeg is!
Iets meer dan 5 bollen Phildar Lambswool met naald 4. Het is veel meer opletten dan de Elise, heb er meer tijd in zitten., (heb 2x een toer uitgehaald ivm een foutje, dat gebeurt met de elise niet zo gauw!)quote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:44 schreef trui het volgende:
maar geel, roze en grijs. combineert dat wel??
hoeveel bollen gingen er bij jou in die shawl, serinde? en heb je er lang over gedaan? (kost ie bijvoorbeeld meer tijd dan de Elise? ik wil vrij snel een sjaal maken voor iemand, en moet dus even de benodigde tijd meenemen in m'n afweging).
geef eens een linkje als je wiltquote:Op vrijdag 11 januari 2013 23:27 schreef trui het volgende:
maar 't grootste deel van de elise hoort toch ook met gewone stokjes, of vergis ik me nu?
ik twijfel trouwens nog tussen die of de southbay shawlette. ze lijken veel op elkaar maar die is ook wel erg mooi.
oh Trui wat een prachtige kleuren, ppfftt wat voor merk wol???quote:Op zaterdag 12 januari 2013 09:20 schreef trui het volgende:
south-bay shawlette
hij lijkt erg veel op de Elise hoor, alleen clusters van 7 stokjes ipv 5, en bij de groepjes van 3 stokjes is de middelste geen dubbele.
dit was mijn eerste.
Die heb ik ook gemaakt, haakt ook lekker wegquote:Op zaterdag 12 januari 2013 09:20 schreef trui het volgende:
south-bay shawlette
hij lijkt erg veel op de Elise hoor, alleen clusters van 7 stokjes ipv 5, en bij de groepjes van 3 stokjes is de middelste geen dubbele.
dit was mijn eerste.
Noro sokkenwol. heel mooi maar ook heel duur...quote:Op zaterdag 12 januari 2013 10:31 schreef Toverheks het volgende:
[..]
oh Trui wat een prachtige kleuren, ppfftt wat voor merk wol???
soms moet je gewoon gek doen, al is het duur, dat zie je er ook dan aan af, vind hem schitterend.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:04 schreef trui het volgende:
[..]
Noro sokkenwol. heel mooi maar ook heel duur...
Dan moet ik aan deze denken:quote:Op zondag 13 januari 2013 00:45 schreef Bijou het volgende:
Ik vroeg me ineens af: hoeveel calorieën verbrand je eigenlijk met haken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |